» »

SpaceX reusable rockets

SpaceX reusable rockets

Temo vidijo: vsi
««
115 / 116
»»

BT52 ::

ja testna mula. 100 tine testov pa je potrjenih do minute dolgih:

"Test Firing Details
As of May 2025, over 300 tests have been completed, totaling over 16,000 seconds of run time. The first test was a 30-second firing, and many tests involve rapid sequences to ensure reliability. The average test duration is about 53 seconds, though individual tests vary."

:D neki takega sem jaz tudi od NaseSpaceflight slišal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

:D to je baje 99.67% success rate (malce veliko hah še prteveč, zoher narobe številka). Seveda je še to v zgodnji fazi testov. Splošno malo je testov nad 1 min. Nad 2min je mogoče jih peščico. Sploh pa ker gre za testne procedure, vsaki tale motor gre na neki inženirski pregled, bodisi redgen in verjetno tudi na razrez v laboratorij oz na bilokako analizo obrabe materija ipd. Da se izboljšajo modeli in predikcije kaj se sploh dogaja v komponentami v izvedenem testnem režimu.

bm1973 ::

Ni veliko informacij o Raptor V3, sploh ne o testiranju in če že imajo proizvodnjo...

BT52 ::

je ja. Nasa Spaceflight ima kamere postavljene v Mcgregorju z mikrofonom, pa scripto napasano, ki analizira zvok db, ter loga video posnetke...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

DarwiN ::

Fireworks čez ~37 minut. ;(
You don't see faith healers working in hospitals
for the same reason you don't see psychics winning the lottery!

BT52 ::

Mhm

Upam, da tale CURSED V2 zdrži do kontroliranega vstopa v atmosfero, da vsaj končno testirajo te testne ploščice na različnih mestih. Ker jim heatshield projekt definitvno čaka že 1 leto na konkretne podatke. Medtem raptor 3 pa rabi hudo, če ne močno testno, razvojno podporo. Čas je da zaklenejo V3 koncepte, da začnejo pilit dizajn.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

Lep impresivni pristajalni manever. Simulirali so engine out na drugi vrsti.



 engine out simulacija

engine out simulacija



lol zakaj SpaceX meče europalete v atmosfero /s

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

pegasus ::

PEZ deluje ... kar simpatično ;)

BT52 ::

Ma ja. Samo podaljšajo vodila, ker se zabijajo sateliti v vrata. Sicer mi sistem ni včeč, kot pri falconu, ki odvrže celotni strož na enkrat. Ampak, delajsko, če lahko prej utirijo satelit je tuki dober kompromis. Vsaka dodatna ura delovanja je $$ in par dodatnih ur za vdrževanje verige in precheck elementov ni tako hudo. vreden kompromis IMO.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

pegasus ::

Praktično vprašanje: kakšno mast uporabiš za verigo, da lepo maže v orbitalnih temperaturah in da ti ne steče preč v tropskih temperaturah?

BT52 ::

Dobro vprašanje. NASA ima ziher pdf na to temo. Grafit?

--poceni ziher ni :d

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

In short, PTFE is a common thread (it's slick and inert), but orbital greases prioritize vacuum stability and minimal outgassing to avoid contaminating sensitive spacecraft optics or electronics, whereas commercial sprays focus on quick-drying convenience for terrestrial use.

PTFE, PFPE or MAC masti torej.

HAHA kaj jim je razpizdilo eno posodo v motornem delu? I guess pristanek bo zanimiv. XD če je razfukalo kaki purge sistem za start motorjev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

EZ mode. Večkrat se bo uporabila SS bolj mavrična bo. Lepo lepo. :d

pegasus ::

Kako se že temu reče? Temperiranje? ;)

BT52 ::

Fak kak lepa slika.

pegasus ::

Very nice indeed :)

BT52 ::

omg. Vdit sliko do konca v 1080p do eksplozije.. dammn. Telekom inženirjem kapo dol.

BigWhale ::

Pogledal zdaj. Impressive. Me zanima kolk bo kaj razpadanja materiala pri optimalne re-entryu. Zdaj je bil Starship kar precej toasy ob pristanku, na enih delih je mejil ze na extemely-well-done. :D

Se je pa tud meni zdelo, da se je tovor butnil v vrata ob izstopu.

DamijanD ::

Kakšne so bile dimenzije te lopute? A koncept "velikih vrat" so pa opustili ?

BT52 ::

DamijanD je izjavil:

Kakšne so bile dimenzije te lopute? A koncept "velikih vrat" so pa opustili ?


To je interna rešitev za starlinke. Za dostavo drugih tovorov pa bodo mogli naredit neki drugega. Trenutni dizanj je nekaj lažji. Kar pomeni par starlinkov več na krovu. Problem je da imajo toliko zadev za porihtat, da pač moraš prioritizirat določene zadeve.

BigWhale je izjavil:

Pogledal zdaj. Impressive. Me zanima kolk bo kaj razpadanja materiala pri optimalne re-entryu. Zdaj je bil Starship kar precej toasy ob pristanku, na enih delih je mejil ze na extemely-well-done. :D

Se je pa tud meni zdelo, da se je tovor butnil v vrata ob izstopu.


Ja. Bodo že dodali vodila in pa mogoče še dodali vodilne prste na starlinke pa bo ok.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

BigWhale je izjavil:

Pogledal zdaj. Impressive. Me zanima kolk bo kaj razpadanja materiala pri optimalne re-entryu. Zdaj je bil Starship kar precej toasy ob pristanku, na enih delih je mejil ze na extemely-well-done. :D



Hja. To verjamem, da njih tudi zanima. Definitivno rosfraj omogoča kar veliko tolerance. Bo lj. Me zanima od kor ta rjavi oksid na ploščicah? Kaj tole je kurilo rosfraj?

lynxslo5 ::

A se mogoče že ve koliko Starlinkov bo lahko Starship naenkrat dostavil v orbito, ko bo ta raketa operativna?
Core i7-14700F, Kingston DDR5 32GB (2x16GB) 5600MHz,
MSI PRO B760-P, MSI Nvidia RTX 4070 12GB, NVME Samsung 990 PRO 2TB,
Antec DF700 Flux, Win 11 Pro, ASUS PA279CV ProArt

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lynxslo5 ()

Anney ::

Payload capacity 200,000 kg
Obstajata samo dva načina kako živeti svoje življenje:
Prvi pravi, da nič ni čudež, drugi pa, da vse je čudež.

pegasus ::

Na live streamu so iirc omenili 60 starlink v3 na launch.

Anney ::

Zdaj je blo 16t.
Payload
8 Starlink mass simulators
Mass ~16,000 kg (35,000 lb)
Obstajata samo dva načina kako živeti svoje življenje:
Prvi pravi, da nič ni čudež, drugi pa, da vse je čudež.

BigWhale ::

BT52 je izjavil:

Me zanima od kor ta rjavi oksid na ploščicah? Kaj tole je kurilo rosfraj?


To so po mojem ostanki fenola? BPS Space ima par dobrih videov na to temo.

BT52 ::

hmm. Mogoče so to uporabili namerno, da naredijo flovis študijo. Zelo pametno, kot recimo delajo v F1 z flovison po domače povedano z razrečenim parafinom.

https://www.reddit.com/r/SpaceXLounge/c...

zgleda se teorija pokriva

Oz testirali so ploščice in tipe, ter hkrati dobili lep flovis. za korelacijo modelov odlično. 5heads

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BT52 ::

[Elon] Worth noting that the heat shield tiles almost entirely stayed attached, so the latest upgrades are looking good! -- The red color is from some metallic test tiles that oxidized and the white is from insulation of areas where we deliberately removed tiles.

AvtoR ::

Danes ponoči je Starship uspešno prestal nov testni polet.

k4vz0024 ::

Kakšen Link? Dobro bi bilo, da bi se na tej strani objavljalo kdaj bo naslednji polet.

kow ::

Si se pravkar javil? Hvala!

MrStein ::

Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

BT52 ::

k4vz0024 je izjavil:

Kakšen Link? Dobro bi bilo, da bi se na tej strani objavljalo kdaj bo naslednji polet.


Par dni prej se to ve. Zdaj itak pride V3 verzija, katera še sploh ni izdelana do konca. Pa ta verzija rabi novo ta drugo povsem funkcionalno ploščad, orbitalni cevovod. Vse to še ni do konca narejeno in testirano.

In bo preteklo vsaj par mesecev. Ocenjuje se vese do Jan&Feb.

Kot smo tukaj povedali že večkrat V3 verzija bazira na Raptorju 3, kateri se sicer na polne vatle testira v McGregorju ampak še zdaleč od produkcijake verzije in še sploh še ga nismo videli okoli Starbase tovarne. V bistvu zdaj delajo 2 koraka nazaj, da naredijo 4 naprej. Jaz pričakujem, porodne težave Raptorja 3 in njgove integracije.

DamijanD ::

Torej je V2 še preveč porodna verzija, da bi dejansko preverili ponovno uporabnost komponent. Torej dejanski pristanek in ponovni vzlet v tednu dni...

AvtoR ::

Meni je zanimivo, kako malo tovora v vesolje bi lahko pripeljala V1 in V2. Prva verzija 10ton, druga pa 35ton. To je precej manj od 150ton o katerih se je na začetku govorilo. To je manj kot Falcon Heavy. Šele V4 naj bi bila sposobna v orbito spravit cca 200ton.
Tu ima verjetno tudi jeklena zasnova svojo ceno.
Lahko pa da so računali samo koristen tovor, ki ga lahko Starship odda v orbito, preden se vrne na zemljo? Kot naprimer Space Shuttle, masa v orbiti je bila preko 100ton, koristnega tovora pa cca 30ton?

Skratka, čaka jih še ogromno dela in brez pomoči države verjetno ne bo šlo.

oracle ::

AvtoR je izjavil:

Meni je zanimivo, kako malo tovora v vesolje bi lahko pripeljala V1 in V2. Prva verzija 10ton, druga pa 35ton. To je precej manj od 150ton o katerih se je na začetku govorilo. To je manj kot Falcon Heavy. Šele V4 naj bi bila sposobna v orbito spravit cca 200ton.
Tu ima verjetno tudi jeklena zasnova svojo ceno.
Lahko pa da so računali samo koristen tovor, ki ga lahko Starship odda v orbito, preden se vrne na zemljo? Kot naprimer Space Shuttle, masa v orbiti je bila preko 100ton, koristnega tovora pa cca 30ton?

Skratka, čaka jih še ogromno dela in brez pomoči države verjetno ne bo šlo.

Tebi je zanimivo? Meni je pa tragično. Da ljudje še vedno znova in znova nasedajo Muskovim obljubam. Ta njihova skrapucala ne bodo nikoli fully reusable (rapidly še manj), nikoli poceni, nikoli pripeljala ljudi na Luno (vsaj ne živih), da o Marsu sploh ne govorimo. Bodo pa smetila orbito s sateliti, to pa ne dvomim.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: oracle ()

DamijanD ::

Meni je predvsem zanimivo koliko mislijo povečati payload z V3 pri približno enakih dimenzijah... V čem je trik?

Strel455 ::

@oracle in @Damijan

Oh OMFG a sta lahko še bolj nevedna?? Pa sprdavanje nad testnimi verzijam tud kaže, da ne zastopite kako poteka razvoj pri SpaceX. To ni NASA ko po 15 letih pripelje končni produkt na izstrelišče.

SpaceX Raptor @ Wikipedia
Version teža potisk
Raptor 1 2080 185
Raptor 2 1630 230
Raptor 3 1525 280

Raptor 3 (več kot eno leto star podatek)
Raptor 3 is aimed to ultimately achieve 300 tf (2.9 MN) of thrust in the booster/sea-level configuration.[50][85] As of August 2024, it had reached 280 tf. It weighs 1525 kg. Chamber pressure reached 350 bar.

https://www.youtube.com/shorts/Yokr93v6...

bm1973 ::

Raptor V3 zgleda še ne dosega zadovoljive zanesljivosti, ker se o njem ful malo piše...

Neki problemi s toploto določenih delov...

BigWhale ::

Vse kar bo hitrejs reusable kot Space Shuttle bo rapidly reusable. Tud ce bo sam tri dni hitrejs. :>

Drgac pa s Falcon 9 first stage majo ze kar hiter turn around. Booster sicer ne bo tak problem, za Starship bomo pa vidl v naslednjih nekaj letih kolk hitr je reusable.

bm1973 ::

Mislim, da je do uporabne rakete vsaj še nekaj let.

Škoda da niso najprej naredili rakete, z reusable prvo stopnjo, kasneje še reusable druga stopnja...

Ampak pač, tako so se odločili.

Prva stopnja dela super...

Strel455 ::

bm1973 je izjavil:

Raptor V3 zgleda še ne dosega zadovoljive zanesljivosti, ker se o njem ful malo piše...

Neki problemi s toploto določenih delov...


Raptor 3 bo vgrajen v Starship V3 in prihaja v naslednjem letu (glede na to, da je bil 11. let zadnji verzije 2).

Block 3
Block 3 ships feature a different tile design,[135] Raptor 3 engines,[136] as well as hardware for refueling operations in low Earth orbit (LEO), such as docking ports and a redesigned quick disconnect.[136] The switch to Raptor 3 also enables the removal of most of the aft section's shielding.[136]

The Block 1 version of the booster (used through November 2024) produces a total of 73.5 MN (16,500,000 lbf)[54] just over twice that of the Saturn V first stage,[55] with this total being expected to increase to 80.8 MN (18,200,000 lbf) for Block 3 boosters and later up to 98.1 MN (22,100,000 lbf) with the Block 4 vehicle.[32]The thirty three engines collectively produce large shock diamonds in the exhaust jet, visible during ascent and descent.[56]

https://www.reddit.com/media?url=https%...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Strel455 ()

BT52 ::

DamijanD je izjavil:


Meni je predvsem zanimivo, koliko mislijo povečati payload z V3 pri približno enakih dimenzijah... V čem je trik?


Lepo vprašanje:

xD

Neki vem o tem:
Neki osnovne pavšalne matematike: če prihraniš 10 kg na Boosterju, to pomeni 1 kilogram dodatnega tovora.
Če pa prihraniš 10 kg na Shipu, pa to pomeni 10 kg dodatnega tovora.
Osnovna debelina rosfraja je 3 mm.
Cilj je pripeljati čim več tovora v LEO brez veliko popravkov za ponovni vzlet. Zadnji stavek je ZELO POMEMBEN, ker diktira pravotni dizajn in KOMPROMISE.

Raptor 3 zaradi internega dizajna, s počiščenimi napeljavami in integriranimi kapilarnimi potmi, izloča potrebo po manjših ceveh, ter so vse prirobnice zavarjene skupaj.
Na celotni sistemski ravni to pomeni, da ni več potrebe po ščitih v motornem delu.
Motor bo 100 kg lažji kot prej samo zaradi izločitve ščitov — vsak motor prihrani približno 1 tono mase na EN MOTOR.
To pomeni: Booster 33 in pri Shipu 6 (pri 9-motorski verziji celo 9) prihranjenih ton.
Še več — ker izločaš dvojna dna na obeh stopnjah in variš čim več delov, kar inherentno pomeni manj “leak” točk.
Potencialno lahko vržeš ven “gasilne” elemente, ki so z dušikom ali CO₂ polnili motorne predele, da so preprečili ogenj in posledično izgube motorjev zaradi požarov v motornem delu.
Vse to pomeni ogromno cevi, elektronike in COPV tankov manj — ziher do 1 tono “sranja” pri obeh stopnjah.
To še ne vključuje free performance boosta Raptorja 3; že zdaj, če ima enak performance, je tole ++.

BOOSTER:
Št. gridfinov se zmanjša na 3. Kumulativno prihranjena masa, čeprav se bodo slednji individualno povečali.
Integriran toplotni ščit za “hot-staging” — dejansko sem izračunal, da je trenutna masa tega pokrova 5–10 t.
Plus zelo POMEMBNO — servo motorji bodo potopljeni v kisikov tank.
Višina je po poročilih enaka kot prej, zato ta zgornja posodobitev pomeni, da se efektivni volumen poveča za cca 10 %.
Sistemsko že sama ta integracija zmanjšuje dodatne tone, ker ni več dvojnega dna med “aft sekcijami Boosterja”.
Večji downcomer olajša izpraznjenje, zmanjša pljuskanje, hammer-effect, problem z ledom in daje direkten flow vsem 13 notranjim motorjem v vsaki situaciji — z manj cevmi.
Prejšnji dizajn sifona je imel hipotezo, da lahko potegne “zrak oz. mehurčke”, zato so morali paziti, kdaj in v kateri sekvenci vklopijo motorje.
Dizajn novega sifona še posebej pomembno zmanjša tone ostalega goriva pri pristanku.
Cilj je tudi vklopiti čim več motorjev bolj pozno ter bolj silovito — vse z namenom zmanjšati mokro maso, na katero marsikdo pozablja. Včasih v tankih ostane po par dodatnih ton neporabljenega oksidanta in goriva.
Dizajn novega motornega oddelka bo bolj kompakten, kot sem že rekel — brez ščitov in celo nižji — kar še dodatno poveča volumen za gorivo.

SHIP
Višja za 1.5 m, tovorni del pa se bo še nekoliko zmanjšal — mislim, da za cel 1 obroč (tj. 2.5 m oz. 3 m, ne spomnim se točno).
Prestavitev header tanka.
Ship bo opcijsko imel 9 motorjev.
Optimizacija toplotnega ščita — domnevam, da se bo tukaj verjetno dodajalo maso. Tu bi se lahko izgubilo kakih 5 t.
Optimizacija header tanka ,da pridobijo nazaj izgubljene kubike, ki ga je ukradel omenjen dodatni povečan volumen tanka za gorivo.

Celovito:
Prisilit Booster, da ne rabi več boostback burna, ter uporabljat agresivni AOA, da povečaš balistični koeficient in površino.
Ker sumim, da novi večji downcomer dopušča večji AOA, to pomeni potencialno manj goriva za pristanek, ter več performance lahko preusmeriš v delta-v, tj. več tovora v orbito.
Podobno velja za Ship — če lahko z enakim toplotnim ščitom narediš bolj agresiven profil in izgubiš več kinetične energije pasivno.
Tako imamo velki čudovitih inženirskih sistemskih rewšitev, ki se nalagajo eno na drugo. Tak na oko preko 30-50ton dodatnega tovora izi.

Kasneje:
Obe verziji se bosta raztegnili za cca 5 metrov, tj. preko 10 m.
Trenutno prve V3 verzije so v takem stanju, kot sem zgoraj napisal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

bm1973 ::

Kot zanimivost...

Eden od Raptor motorjev je imel zvit izpušni zvon...

https://www.facebook.com/photo/?fbid=85...

BT52 ::

Jup. Jaz sem mislil da bo tole NOK motor. Pa zgleda je ok.

DamijanD ::

BT52 thx za poglobljeni odgovor

bm1973 ::

Mogoče so ga samo pustili za test kako se bo obnašal...

BT52 ::

Ja. Tole je ravno kompromis, ali bodo mogli dodat maso na zvone v obliki reber ali debelejšega materiala. Potem pa bodo previdno testirali do katere mere so lahko zmaličeni in so še vedno "dovolj" dobri za polet. Osebno menim, da bodo našli tuki inženirsko rešitev ojačitev, ker dvomim, da hočejo naredit reentry burn (tole ima falcon, ker Alumininij konstrukcija ne zdrži tega). Bomo videli. hehe dejansko je na teh testih veliko teh majhnih mikrotestov, da vidijo kak se kaj obnese. In posledično ta stvar bo diktirala izbiro naslednje.

Rosfraj jim daje opcijo, da lahko butnejo booster z polno paro skozi atmosfere in izkoristijo velik presek boosterja, ter pokurijo kinetično energijo v obliki notranje energije v pasivno zaviranje. Zato je Raptor 3 tak revolucionaren. Ker ko bo notranji dizajn in poznavanje turbopump stabilen, se bodo lahko se osredotočili na take detajle kako obdržat strukturo zvonov in šob, ter avionike skozi ognjene zublje brez težkih ščitov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

oracle ::

Strel455 je izjavil:

@oracle in @Damijan

Oh OMFG a sta lahko še bolj nevedna?? Pa sprdavanje nad testnimi verzijam tud kaže, da ne zastopite kako poteka razvoj pri SpaceX. To ni NASA ko po 15 letih pripelje končni produkt na izstrelišče.

SpaceX Raptor @ Wikipedia
Version teža potisk
Raptor 1 2080 185
Raptor 2 1630 230
Raptor 3 1525 280

Raptor 3 (več kot eno leto star podatek)
Raptor 3 is aimed to ultimately achieve 300 tf (2.9 MN) of thrust in the booster/sea-level configuration.[50][85] As of August 2024, it had reached 280 tf. It weighs 1525 kg. Chamber pressure reached 350 bar.

https://www.youtube.com/shorts/Yokr93v6...


Meni se zdi, da ti ne razumeš muskovega standardnega protokala: 1. Za drobiž obljubljat čudeže 2. pobiranje denarja od naivnih investitorjev 3. sramotne rezultate preglasiš z naslednjim čudežnim projektom (ali neskončnim prestavljanjem na "next year"). Največja ponzi shema vseh časov.

Te tvoje številke pa kvečjem potrjujejo mojo prvotno trditev. Takšne ekstremne obremenitve materialov enostavno ne omogočajo hitre ponovne uporabe. Ni to šalica, ki jo daš vsak dan v pomivalni stroj in zdrži praktično v nedogled.

oracle ::

BigWhale je izjavil:

Vse kar bo hitrejs reusable kot Space Shuttle bo rapidly reusable. Tud ce bo sam tri dni hitrejs. :>

Drgac pa s Falcon 9 first stage majo ze kar hiter turn around. Booster sicer ne bo tak problem, za Starship bomo pa vidl v naslednjih nekaj letih kolk hitr je reusable.

Ne. Ker SPACEX obljublja medcelinsko potovanje s temi raketami. Enako kot letala. Pristaneš na letališču (platformi?), natočiš gorivo, par hitrih testov in že letiš nazaj. Dejansko to obljubljajo. Ne kot vizijo, ampak kot dejstvo.
««
115 / 116
»»