» »

SpaceX reusable rockets

SpaceX reusable rockets

Temo vidijo: vsi
««
84 / 101
»»

lynxslo5 ::

https://www.reuters.com/business/aerosp...

Izstrelitev Starlinerja je spet zamaknjena za par mesecev. Totalen fiasko Boeinga. Najbolje bi bilo, da Nasa skensla Boeing in se zanaša na SpaceX.

Invictus ::

Meni se zdi to tankanje v orbiti malo odveč...

Muskl je očitno uspel prepričati NASO, da je to najboljši način, ali pa so ostali tako zanič...

Mogoče bi bilo bolje v orbiti združiti več modulov sklupoaj, in to poslati na Luno. Saj tudi tam ni treba, da pristane cel Starship, ampak samo tovor. Sploh za tovorni promet. Astronavti so druga zadeva...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

BT52 ::

Zakaj odveč, če pa to je fizika. :D

Z malimi kanticami ne bomo prišli nikamor. Če hočemo raziskovat naše osočje je že čas, da naredimo kake postaje po Luni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

bastadu ::

Čas je, da naredimo pogon, ki ne bo potreboval goriva, ki zasede 4/5 volumna rakete ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bastadu ()

pegasus ::

Nekaj takega? ;)

BT52 ::

bastadu je izjavil:

Čas je, da naredimo pogon, ki ne bo potreboval goriva, ki zasede 4/5 volumna rakete ...


Ok izvoli. Pa naredi nekaj. Trenutno nimamo alternative.

Invictus ::

Imamo, pa so zeleni proti uporabi jedrske energije v vesolju...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

BigWhale ::

Ne nakladaj. Nimamo.

DarkSite ::

Invictus ::

BigWhale je izjavil:

Ne nakladaj. Nimamo.

VASIMR je en tak obetaven projekt. Celo delujoč na zemlji, samo še ne v vesolju. Motor ima moč 80kW, deloval je pa neprekinjeno 88 ur.

http://www.spaceref.com/news/viewpr.htm...

Na področju jedrskih reaktorjev v vesolju smo praktično 70 let zadaj, ker je bil razvoj blokiran s strani zelenih organizacij... Sicer malo upravičeno zaradi bolanih generalov v vseh vojskah, sam zdaj pa je celo vojaškemu folku potegnilo, da jedrsko orožje NE uporabiš. Je samo del MAD doktrine...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

BigWhale ::

Fully reusable vs 3D printed? Veritasium je objavil fajn video o 3D printanih raketah in o tem, da bi stroske izdelave ene rakete lahko zmanjsal tud do 100x.

Trenutno ze printajo cel fuselage, rocket nozzle, injectorje. Vse skupaj je res zanimivo.

Invictus ::

Če se prav spomnim, hoče podjetje, ki bo ponovno reinžiniralo SAturn F1 mnotorje, precej delov naredilo s 3D printanjem.

Poleg tega so tudi ful poenostavili design...

https://arstechnica.com/science/2013/04...

Ne vem pa kako daleč so...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

AvtoR ::

Kaj to printaji materjale ki zdržijo 3000 stopinj?

wajdouc ::

Ne, printajo pa vse drugo. En tak primer so recimo razne pomožne cevi na raketnem motorju. Sedaj jih imaš razpeljane okoli motorja, s 3D printom jih pa lahko integriraš v samo strukturo raketnega motorja.

BigWhale ::

Material ne rabi zdrzati 3500 stopinj. Nacini odvajanja toplote iz izgorevalne komore so razlicni in vecina toplote se prenese na izpusno sobo, te so pa razlicno hlajene. Saj Scott Manley lepo razlozi v videu.

RS-25 in F-1 motorja sta lep primer kjer je izpusna soba narejena iz mnozice cevi, ki so zasvasane skupaj. Zdaj pa te 'cevi' enostavno naprintajo v samo steno izpusne sobe in zgorevalne komore.

Injektorje printajo tko, da prah, ki predstavlja material skupaj varijo z laserjem in ga potem v tankih plasteh nanasajo in sproti varijo. Injektorje pa hladita ze gorivo in oksidant.

AvtoR ::

Toplotno je najbolj obremenjeno grlo raketne šobe. Vcasih so zato uporabljali grafit, pri novejših motorjih za večkratno uporabo to verjetno ne pride v poštev? Itak ima velika večina motorjev hlajenje šobe rešeno z uparjanjem raketnega goriva - še od časov V2.
Drugače je F1 zasnovan tako, da so v komori čim nižje temperature (Bogata zmes z gorivom). Do popolnega zgorevanja pride šele izven komore. Zato ima F1 motor na izpustu temnejši plamen, po dveh treh metrih dobi izpuh svetlejši plamen. Sem enkrat nekaj bral o tem, nisem pa čisto siguren, je že precej časa nazaj...

BT52 ::

Inconnel ali podobne tudi titanove superlitine so za odpornost proti toploti.

Je pa printanje ok za kompleksnost, kjer lahko manjko nosinosti notri spraviš z amorhnim dizajnom. Recimo printaš tisto, kar ne moreš doseč z litjem. Rebraste šobe in tudi ostala kanalizacija. Plus to ni ravno za velikoserijsko proizvodnjo seveda.
Govorilo se je recimo, da Ferrari v F1 printa bate iz jeklene litine. Ker lahko dosežež z pritanjem veliko bolj optimizirano obliko, ter debelino. Bat nosi več, ter maso in toplotni prevod optimizirajo z kanali. Čeprav ALuminij je optimalna izbira za tovrstni primer.


Je nesmiselno printat rezevoar oz. cilinder rakete, ker se tole da zavarit in naredit veliko veliko bolj čvrsto. Nič ne premaga valjancev. Že pri video on pove, da trup drži samo 4 bar. Vemo za primerjavo samo rosfraj Starhip nosi do 8bar. Za Falcon je ziher, da gre preko 3.4bar, bojda za verzijo block5 do 100psi (6bar).

Truga ::

BigWhale je izjavil:

Je pa tak refuling dost tricky zadeva. Pretakanje tko velikih kolicin tekocine sem ter tja ni cist enostavno in trivialno.


v zero-G je prakticno nemogoce, ker se tekocina ne premika nikamor.

na zemlji das pumpo na spodnji del tanka, in bo lahko spumpala cel tank, v 0g bos spumpal tistih par molekul k so ze v pumpi pol bo pa konc lol

bastadu ::

Razen če imaš nek bladder sistem v tanku.

BigWhale ::

Starship naj bi imel dovolj 'ullage gas'-a za te stvari. Kljub vsemu to ni trivialno. Plus tekocina, ki se premika, ti spreminja center of mass in te hkrati premika v nasprotni smeri tekocine.

Invictus ::

Naj naredijo že končno en pravi "spaceship", z ustreznim motorjem, t.j. jedrskim in dovolj veliko.

Saj ni potrebno, da nekaj kar vzleti in pristane na Zemlji, mora tudi pristati na Marsu in Luni.

Meni se zdito nepotrebno kompliciranje...

Za prevoz med planeti rabiš svojo ladjo, za pristanek ravno tako... Ni treba, da je all-in-one...

Falcon Heavy ima nosilnost cirka 67 ton v nizko orbito. Pa daš 10 poletov...

Z 670 tonami, kjer je večina koristnega tovora, se pa tudi že da nekaj narediti...

Ne pa 8 poletov samo ta refulling.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

lynxslo5 ::

https://spacenews.com/blue-origin-suit-...

Bezos na sodišču ustavil SpaceX in Nasin Artemis program. Ta človek je res bolan sociopat.

MrStein ::

Hecno, mislil da na ST prevladuje prepričanje "pravo in sodišča se spoštujejo".
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Okapi ::

Pritožbe na rezultate razpisov so nekaj najbolj običajnega. Slab podjetnik je tisti, ki se ne pritoži.

BigWhale ::

Je pa mal hinavec tisti, ki je pred casom razlagal kako se je vcasih delalo in da dandanes razpisi vse pokvarijo, ker se loser zmeraj pritozi. :>

DarkSite ::

BigWhale ::

DarkSite je izjavil:

Bezos copycat :)


Nic narobe s tem. Dobre stvari je treba kopirat, ce so dobre. :) To pocnejo vsi ze od pamtiveka. :>

mikhaair ::

Musk ima očitno kar nekaj tehničnega znanja in izkušenj, posledično ideje, rešitve,... Dober je očitno tudi pri pridobivanju denarja.
Kaj pa Bezos? Kolk je primerljiv po tehnični plati?

DarkSite ::

BigWhale je izjavil:

DarkSite je izjavil:

Bezos copycat :)


Nic narobe s tem. Dobre stvari je treba kopirat, ce so dobre. :) To pocnejo vsi ze od pamtiveka. :>


Ni narobe. Konkurenca je ok.

No pred Jarvis copycatom je pa bil satelitski copycat: twit :)

Bezos je očitno en level višje od kitajcev. :)

Ga pa ne maram, ker je hotel patentirati pristanke in to preprečiti ostalim. To vse ima v krvi. Odstrani/kupi/prepreči konkurenco ... Amazon.

BT52 ::

mikhaair je izjavil:

Musk ima očitno kar nekaj tehničnega znanja in izkušenj, posledično ideje, rešitve,... Dober je očitno tudi pri pridobivanju denarja.
Kaj pa Bezos? Kolk je primerljiv po tehnični plati?


Vsaj men se zdi on ni neumen. Vendar vsekakor ni inženir to pa ja. Seveda ga osebno ne pozanam. :D

Je pa njihov PR patetičen in če vkrati kopirajo pa so naravnost hipokriti.

Da se razumemo, kopiranje ni sporno seveda. Kopiraš ali testiraš tisto kar deluje oz misliš da.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

DarkSite ::

Ponovno Amazonski Bezos!

Tokrat se je spravil na satelite.

twit

Amazon Urges FCC to Deny SpaceX's Plan for Second-Generation Starlink

BT52 ::

Kater ego. LOL

lynxslo5 ::

V Zemljino orbito naj bi ob dveh zjutraj poletela prva posadka z ljubiteljskimi astronavti.

BorutO ::

Musk hoče v naslednji polet turistov namontirati notri wc in wifi. :)

https://www.msn.com/en-xl/news/other/el...

Invictus ::

Zanimiv video o shuttle variantah. Meni je bil všeč tisti o krožniku :).

"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

lynxslo5 ::

SpaceX Crew-5 @ Wikipedia

NASA očitno izgublja potrpljenje in zaupanje v Boeing, da bo ta firma kmalu spravila astronavte na ISS. Astronavta Nicole Aunapu Mann in Josh A. Cassada, ki sta opravljala trening na Boeing Starlinerju, so premestili in bosta po novem na ISS odletela v SpaceX Dragonu na misiji Crew-5. SpaceX bo očitno opravil že pet misij s človeško posadlki na ISS, Boeing pa še niti ene.

Boeing Starliner je nevaren za življenje astronavtov. To skorpucalo bi morala NASA dokončno opustiti in vse resurse uemeriti k SpeceX.

BT52 ::

Ne. Sierra Nevada bi mogla dobit injekcijo.

Boeing pa nilč več pomoči in naj rešijo z lastnim denarjem, če hočejo. Monopol je slaba rešitev za NASO. Bo pa Boeing tole porihtal ni ga vraga.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BigWhale ::

lynxslo5 je izjavil:

Boeing Starliner je nevaren za življenje astronavtov. To skorpucalo bi morala NASA dokončno opustiti in vse resurse uemeriti k SpeceX.


Heh, stvari niso glih tko enostavne in crno bele. Vsa vesoljska plovila so bla nevarna za zivljenja v casu testiranja (vecina jih je nevarna se potem). Zato se jih testira. A na okvaro Crew Dragona smo ze pozabili? Tiste okvare astronavti ne bi preziveli. To kar se je zgodilo Starlinerju, pa bi.

Starshipu je zacel heatshield odpadati se preden so ga uspeli preizkusiti. Smrtno nevarno! :>

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

BT52 ::

Oh velika eklozija.. :D Kar smešno. Vse kar se folk ne spomni.

temprar ::

Imate namensko temo pa še nihče ni tega komentiral

https://www.rtvslo.si/znanost-in-tehnol...

Sicer pa je SpaceX ta teden medije polnil zaradi e-pošte, ki jo je zaposlenim poslal prvi mož podjetja Elon Musk. V njem je po poročanju ArsTechnice zapisal, da je program Starship v težavah, ki lahko na koncu pripeljejo tudi do bankrota podjetja.


Meni ni ravno presenečenje. Pravzaprav vsakemu malo bolj treznemu gledalcu ni.
Starship je bolj megalomanski ego-projekt kot pa poslovna priložnost.
Tisti japonec je sedaj najbrž kar pissed off.

Dokaj tipično za Muska. Pa da ne bo kdo mislil, da hvalim Boeing. Zgolj DIY potovanja na Mars kot si jih je Elon zamislil, so mi bila vedno malo sumljiva.

BT52 ::

Kaj boš komentiral, če pa je vse tole res. Musk pa ima svoje muhe, ter malce trese hišo, da pride do rezultatov. Višji VPji za Raptor motor so že dali odpoved in je čas za novo idejo, ter kri. Podjetje pa ne šlo cin cin, ker v najsalšem primeru NASA potrebuje rakete ta LEO. ;) Čakalna vrsta za investorje pa preko 15000 folka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

Invictus ::

Musk pač malo provocira. Ko začneš iz nule, hitro napreduješ. Ko dosežeš nek nivo, je napredka in inovacij precej manj.

Musk lahko nabija kolikor hoče, ampak mimo fizike in materialov pač ne gre. Če bo Starship uspel, bo samo prva raketa s klasično tehnologijo, kjer se bo druga stopnja vrnila na zemljo. In nič več... Plus motorji na metan. Ostalo smo že vse videli...

Če je vesolje res tako aktualno, rabimo tam več bazičnih raziskav, čeprav se na prvi pogled zdijo malo utopične in ZF.. Warp drive FTW :D.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

BT52 ::

Se strinjam S curve pa to.

Nam pa bodo principi ala Starship odpirali komercialno podporo in tudi iz tega naslova se lahko NASA resno posveti samo bazičnam raziskavam. V čem so res dobri.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

Invictus ::

BT52 je izjavil:

in tudi iz tega naslova se lahko NASA resno posveti samo bazičnam raziskavam. V čem so res dobri.

Bazične raziskave rabijo VEEELIKO denarja.

Cel svet se še vedno šverca na zadevah, odkritih v času 2.svetovne vojne...

No, razen polprevodnikov, ti so bili kasneje...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

BigWhale ::

Invictus je izjavil:

Če bo Starship uspel, bo samo prva raketa s klasično tehnologijo, kjer se bo druga stopnja vrnila na zemljo. In nič več... Plus motorji na metan.


Kaj pa vem ... Space shuttle je bil tud raketa s klasicno tehnologijo. :) Motorji na metan pa tud niso neka nova pogruntavscina. Metan se je ze probaval ampak se ni uporabljal zato, ker je bil RP-1 nekaj kar je bilo lazje dostopno, ceneje in z njim je lazje delati in ga shranjevati.

Se pa od sredine 00's dost vec dela na metanu.

Invictus je izjavil:

Če je vesolje res tako aktualno, rabimo tam več bazičnih raziskav, čeprav se na prvi pogled zdijo malo utopične in ZF.. Warp drive FTW :D.


Res je... Kemicne rakete so priblizno tam kot so motorji z notranjim izgorevanjem. Napredki so resnicno minimalni in prej al slej bomo na vrhuncu.

Invictus ::

Problem so managerji brez domišljije... Tudi v NASI.

Eno škatlo (Starship) bi radi ponucali za pot do Lune. Čista potrata goriva, da pripelješ to do Lune, tam pristaneš in potem se še vrneš.

Vsak kos poti bi naj imel svojo speializirano ladjo, ki bi bila lahko bolj optimizirana za svojo nalogo in imela kak drugačen pogon... Recimo jedrski za transfer med Luno in Zemljo...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

BigWhale ::

Medtem je Falcon 9 booster 11 pristal. :)

BT52 ::

11 uh lepo.

Medtem Rocket Lab objavil update za Nevtron raketo. Nekaj zanimivih konceptnih ideaj. Zaščitno tovorno lupino so na tečaje prenesli na 1 stopnjo. Motorji so Gas-Gas Methalox. Vse je še vedno iz kompozitov, ter prevlečeno z inovativnim grafitnim aerogel premazom. Noge so statične in raketa je pravi chunky boi.



Zdaj včeri je Peter imel intervju z NasaSpace ekipo, pa tudi z Timom. Baje pa bo še intervju objavil še Scot.

pegasus ::

Opaža kdo, kako natančni so pristanki zadnje čase? Včasih so bili par metrov levo desno, na rob "tarče", sedaj so vsi praktično "v nulo", mogoče nihajo samo še za par 10cm. Kar fascinantno.

BT52 ::

Ja koliko vem sem prebiral, da uporabljajo NN program, ki se uči skozi več letov.
««
84 / 101
»»