» »

SpaceX reusable rockets

SpaceX reusable rockets

Temo vidijo: vsi
««
47 / 111
»»

MrStein ::

Klasična raketa porabi več energije, kot recimo taka z magnetno fračo. Ker:
- klasika pospešuje raketo in zraven še tone goriva, magnet pa pospešuje samo raketo (koristni tovor)
- kot je rekel perci, klasika porabi veliko energije za segrevanje propelanta, in ta energija se "stran vrže"

Razen tega bi površinsko izstrelišče imelo na voljo veliko več energije.

Toliko o teoriji, kako bi to delovalo v praksi pa... bomo videli. ;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

stalker ::

@jb_j te razumem, vseeno pa preberi kakšno fizikalno knjigo. Ker, npr, moč in energija sta 2 različna pojma. Ideje, kako poslati tovor v vesolje brez rakete.

Truga ::

MrStein je izjavil:

- kot je rekel perci, klasika porabi veliko energije za segrevanje propelanta, in ta energija se "stran vrže"

Cak cak, "stran vrze"? Tista eksotermna reakcija je edini razlog za veliko vecino potisne sile rakete, wtf sanjas?

MrStein ::

Daj številke poglej.

OK, bom jaz:

A rocket engine's efficiency is usually high due to the high combustion temperatures and pressures, and the long converging-diverging nozzle used. It varies slightly with altitude due to changing atmospheric pressure, but can be up to 70%. Most of the remainder is lost as heat in the exhaust.

lost as heat in the exhaust...
lost as heat in the exhaust...
lost as heat in the exhaust...


Bo? ;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

BT52 ::

Plus pogon turbopump, hlajenje komponent, oblika šobe v primeru, če gre za atmosferski štart...

perci ::

Jst predlagam geostacionarni satelit na katerega obesimo zajlo po kateri se vozi dvigalo. Na ta nacin lahko gor relativno hitro pripeljemo gorivo in ostale potrebscine za mars. Simpl ko padalo.

Truga ::

MrStein je izjavil:

Daj številke poglej.

OK, bom jaz:

A rocket engine's efficiency is usually high due to the high combustion temperatures and pressures, and the long converging-diverging nozzle used. It varies slightly with altitude due to changing atmospheric pressure, but can be up to 70%. Most of the remainder is lost as heat in the exhaust.



Bo? ;)
Ja, jasno nekaj toplote gre v nic, ampak ta toplotna explozija je izvor vecine potisne sile na raketo. Ne vem ce obstaja kaksna boljsa varjanta za raketni pogon.

Ne, magneti to niso. Povprecna elektrarna te dni ma izkoristke okoli 50%, elektromotorjev s 150% ucinkovitostjo pa mislim da ne bos izumil v trenutnem vesolju.

perci je izjavil:

Jst predlagam geostacionarni satelit na katerega obesimo zajlo po kateri se vozi dvigalo. Na ta nacin lahko gor relativno hitro pripeljemo gorivo in ostale potrebscine za mars. Simpl ko padalo.

mhm, samo izumit je treba materjal ki ne bo pobil milijona ljudi ko se strga in pade na zemljo, pa jasno vseh potnikov/posadke.

jb_j ::

@MrStein @stalker in ostali

Najbrž imate prav.
In se osebno in globoko opravičujem, da sem podal le neke ideje, ki so se mi zdele nekak dobre..

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

BT52 ::

perci je izjavil:

Jst predlagam geostacionarni satelit na katerega obesimo zajlo po kateri se vozi dvigalo. Na ta nacin lahko gor relativno hitro pripeljemo gorivo in ostale potrebscine za mars. Simpl ko padalo.


Enostavno niti ne! kaj pa ga po držalo gor? There is no free launch. Najbolj možno bi bilo vesoljsko dvigalo iz takega podobnega materiala, kot so grafenove cevke ali nekaj podobnega...



Zanimivo konceptov je na polno. Od raznih frač, gugalnic, ter tudi deljenih sistemov, kot je Virgin Galactic...

Glede za postojanko na lunip a nekako ne vidim smisla. No ajde NASA nekaj študira v tej smeri. Samo iz moje logike je najbolje poslat dele potovalne medgalačne ladnje zgolj v orbitu. Potem zraven pač sestaviš ladjo z opremo, moduli, gorivom, surovinami takoj z zemlje. Ter nato pač nadaljuješ pot v vesolje...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

perci ::

Kaj ga bo drzalo gor? geostacionarna protiutez?

Problem je drugje.

BigWhale ::

jb_j je izjavil:

najbrž bi pa blo mogoče bol učinkovito, kot iz zemlje pošiljat direktno na druge planete.
(ker, da se loči od projektil od zemljine gravitacije porabi šit-load energije)
potem pa potujejo nekak varčno, do drugih planetov.


Tole mors mal pogledat in si poracunat zadeve.



Ce bi surovine pridobivali na Luni, potem bi jih bilo ceneje posiljati na Mars, seveda. Ce jih pa pridobis na Zemlji, je pa ceneje jih posiljati direktno na Mars.

Ampak stvari, ki jih potrebujes na Marsu, v veliki vecini ne mores dobiti na Luni. Kisik, voda, gorivo ... etc. Prav tako je ves ostali tovor ceneje poslati iz Zemlje na Mars. Dodatna postaja na Luni je samo dodatna poraba goriva. Najceneje je, da gorivo dotankas v zemljini orbiti. To so se pri SpaceX pogruntal, ceprav so tukaj nekateri zatrjevali, da je najbolje kar direktno iz Floride startati. :>

vostok_1 ::

perci je izjavil:

Kaj ga bo drzalo gor? geostacionarna protiutez?

Problem je drugje.


Centrifugalna sila potujočih uteži.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

perci ::

Ne rabis meni razlagat, jst sem samo pojasnil BT52.

BT52 ::

Gotcha. Jaz sem ga razumel, kot vitel brez sidrišča. Jah potem je gre za skupen sistem v rotaciji. My bad.

Učinkovito svekakor, če bomo imeli material za vrv. trenutno je vsaj po mojem mnenju v teoriji nanocevka že dovolj močna v natezni trdnosti samo je ne moremo izdelati v niti dovolj dolgi (pol metra?) in koherentno povezani obliki.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

7982884e ::

tudi ce imas fabriko ki proizvaja tako vrv, je postavitev tega dvigala inzenirski dosezek. nekako bi moral uporabljati rakete za gradnjo.

vostok_1 ::

BT52 je izjavil:

Gotcha. Jaz sem ga razumel, kot vitel brez sidrišča. Jah potem je gre za skupen sistem v rotaciji. My bad.

Učinkovito svekakor, če bomo imeli material za vrv. trenutno je vsaj po mojem mnenju v teoriji nanocevka že dovolj močna v natezni trdnosti samo je ne moremo izdelati v niti dovolj dolgi (pol metra?) in koherentno povezani obliki.


Poabljaš, da ni edini problem vrv. Praktično vsaka vesoljska smet bi katastrofalno ogrozila integriteto reči.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Gaius ::

vostok_1 ::

Naj pogledajo kaj je ostalo v skladišču še od zadnjič.
Ali nimajo več?


Ali niso nikoli imeli??!

There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

MrStein ::

Levica

Pardon. Denar. Ne raste na drevesu.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

vostok_1 ::

Na drevesu res ne, na FED in ECB pa ja.

Anyway...ne vem kaj točno bi človek "spet" počel na luni, ampak ok.
It's a dead fucking rock with zero economical, for now, or scientific value.
Jz pa še vedno nimam full HD live posnetka celotne marsove površine.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

stalker ::

vostok_1 je izjavil:

Jz pa še vedno nimam full HD live posnetka celotne marsove površine.

Jst pa vejm zkej gha nejmš in ti n povem!

Resno, a se tebi vsaj malo sanja, zakaj pošiljajo gor tako tehnologijo, kot jo?

BT52 ::

vostok_1 je izjavil:

BT52 je izjavil:

Gotcha. Jaz sem ga razumel, kot vitel brez sidrišča. Jah potem je gre za skupen sistem v rotaciji. My bad.

Učinkovito svekakor, če bomo imeli material za vrv. trenutno je vsaj po mojem mnenju v teoriji nanocevka že dovolj močna v natezni trdnosti samo je ne moremo izdelati v niti dovolj dolgi (pol metra?) in koherentno povezani obliki.


Poabljaš, da ni edini problem vrv. Praktično vsaka vesoljska smet bi katastrofalno ogrozila integriteto reči.


Res je. Majhen detajl. Haha pa se coriolisov pospesek, ki bi sukal breme okoli osi. Dejansko se dodatne napetosti v obliki torzije.

MrStein ::

Ta sila je 0,00001%, še najmanjši problem. Zračni upor je velikostne razrede večji.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

stalker ::

Ker sem v prejšnjem postu pozabil dodati link: https://www.universetoday.com/117100/wh...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: stalker ()

Gaius ::

https://www.nasa.gov/press-release/nasa...

Tolk novic na to temo zadnje čase, da zgleda ima NASA res v prioritetnem planu it na Luno in Mars. Tudi če je le reklama, bolje kot nič.

DarkSite ::

Spaceship(Grasshopper) or Watertank?

DarkSite ::

Zgleda, da je potrjeno, in da gre za hopperja. Prvi poleti aprila.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DarkSite ()

BigWhale ::

Ja, tudi Musk se je malo razpisal na Twitterju o tem. Gre za konstrukcijo iz nerjavecega jekla, posebne zlitine, ki lahko obdrzi obliko in strukturo tudi kadar ni pod pritiskom. Nekaj podobnega so bile prve Atlas rakete, ki so bile narejene iz nerjavecega jekla, vendar je bilo to jeklo tako tanko, da ni vzdrzalo pritiska lastne teze. Zato so bile rakete vedno pod pritiskom, ker bi se drugace celo podrle.

Nekje celo obstaja posnetek kako se raketa sesuje. :)

Drugace pa gre za nizjo verzijo rakete, ki ne bo tako visoka kot bo koncna razlicica. Verjetno se bodo osredotocili na pristajanje in testiranje motorjev. Tudi tele noge zaenkrat zgledajo se fiksne.

Invictus ::

https://www.sciencealert.com/scientists...

Tole zna Musku malo pokvariti plane za Mars...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

DarkSite ::

Atlas



Je pa zanimivo, da se je nekdo spraševal, kako bodo zgradili prototipa, če nimajo niti zgradbe v LAju(trenutno v izgradnji).

Človek bi pomislil, da bodo imeli saj popularni šotor a očitno je tudi to preveč in je jasno nebo popolnoma dovolj.

Bo pa zanimivo spremljat razvoj prototipa.

Btw Raptor je baje tudi doživel spremembo.

Glede zlitine:
SpaceX metallurgy team developed SX500 superalloy for 12000 psi, hot oxygen-rich gas. It was hard. Almost any metal turns into a flare in those conditions.

BigWhale ::

Invictus je izjavil:

https://www.sciencealert.com/scientists...

Tole zna Musku malo pokvariti plane za Mars...


Niti ne. Nikoli ni bil plan, da bi metan pridobivali direktno iz atmosfere.

DarkSite ::

Usable strength/weight of full hard stainless at cryo is slightly better than carbon fiber, room temp is worse, high temp is vastly better

Starship will look like liquid silver

Leeward side needs nothing, windward side will be activity cooled with residual (cryo) liquid methane, so will appear liquid silver even on hot side


Tole je noro. Brez PICA-X, TURFOC-X ablative heat shielda? Nepredstavljivo še par dni nazaj.

Neki tazga, samo da bo navpično.

BigWhale ::

Nepredstavljivo ni, o tem so razmisljali ze nekaj casa nazaj. Gorivo/oksidant se ze dolgo casa uporablja za hlajenje motorjev in o tem, da bi na tak nacin hladili tudi povrsino, ki se segreva ob vstopu v atmosfero se je govorilo ze veliko let nazaj. Naceloma se je takrat smatralo, da za non-reusable spacecraft to predrago in prekomplicirano.

DarkSite ::

Nepredstavljivo v smislu, da so naredili tak U-Turn glede na prejsnje designe.

BigWhale ::

DarkSite je izjavil:

Nepredstavljivo v smislu, da so naredili tak U-Turn glede na prejsnje designe.


Aja, to pa kr ja. To pomeni, da so hkrati delali na vec resitvah in sedaj vzeli tisto, ki se jim zdi najbolj optimalna. No, ali pa to, da se sami ne vedo kaj tocno delajo. Ker tole je ze tretja sprememba pri kateri lahko vse prejsnje nacrte vrzes prakticno v smeti. :)

DarkSite ::

Vprasanje kaj bodo naredili s heavyem. Ali bodo pustili carbon ali bodo zamenjali z metalom. Ker stroskovno gledano se jim splaca met samo 1 stvar, ceprav bo heavy imel slabsi performance zaradi tega.

BT52 ::

Drzno. Nisem pričakoval tega. Ja to je tako imenovan "hot structure" dizajn. Koliko sem prebiral je, kar nekaj iteracij dizajna bilo v preteklosti že predlaganega (aktivni in pasivni sistemi). Recimo takle aktivni so bili predlagani za X-30 Dyna-Soar, ki je bil že na pol izdelan pa je projekt tik pred zdajci padel v vodo. Na drugi strani pa je shuttle z ceramičnimi ploščicami še bil najbližje realni izvedbi podobnega principa. Za razliko je tam šlo za pol-aktivni hladilni sistem.

Recimo takoj po pristanku so ga priklopili na hladilni sitem, da se struktura ne pregreje. Kakorkoli visoko temperaturne superlitine so ziher po 90ih dosegle višji nivo poznavanja. Plus kontrolni, ter predvsem proizvodni sistemi so se drastično izboljšali, ki omogočijo dokaj enostavno izdelavo nekega "votlega" aka honeycomp jeklene konstrukcije.

Sem zadnje dni nekaj malo več prebiral na to temo priporočam branje:

https://deepblue.lib.umich.edu/bitstrea...
https://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi...

BT52 ::

DarkSite je izjavil:

Vprasanje kaj bodo naredili s heavyem. Ali bodo pustili carbon ali bodo zamenjali z metalom. Ker stroskovno gledano se jim splaca met samo 1 stvar, ceprav bo heavy imel slabsi performance zaradi tega.


Jup jaz sem tudi študiral. Samo zakaj komplicirat. Delaš te cevi in variš skupaj po hitrem postopku tako za 1 in 2 stopnjo. Zdaj na kak način bodo izvedli hlajenje je njihova odločitev, ki pa bo v kočni fazi "prijazna" do lažnje izdelave. Ni to NASA, ki ima čas gledat pod mikroskopom vsak drug korak, ter trikrat ustavljat proces izdelave.

Res mogoče bodo žrtvovali pač končno hitrost oz. bodo zmanjšali tovorno zgoljivost. Ampak okej. Če je 100 ton ali 60 ton niti nima veze. :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

BigWhale ::

BT52 je izjavil:

Res mogoče bodo žrtvovali pač končno hitrost oz. bodo zmanjšali tovorno zgoljivost. Ampak okej. Če je 100 ton ali 60 ton niti nima veze. :D


Pri poti na Mars bi 40 ton pomenilo kar precej. :)

vostok_1 ::

50% tovora je itak zanemarljiva vrednost.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Spajky ::

IMHO "potovanje" na Mars in nazaj s kapsulo in standardno raketo je "suicide" misija in odličen PR (propaganda), ki služi točno določenim namenom določenih skupin in pumpanju ega s čisto drugačnimi nameni ... baje v tajnih army Lab-ih že zdavnaj obstaja revers-inženirana ET tehnologija za "trenutna" potovanja kakorkoli, ki pa je seveda ne bodo razklili kmalu ...

Moraš biti pa res nor, da si spakiran skoraj dve leti v mali konzervi s trenutno oficijalno tehnologijo in prideš če prideš nazaj kot pokveka ... IMHO vse je "ustvarjanje sanj" pri vernikih v tehnologijo in prilika za spet kak nov vesoljski Hoax v bližnji prihodnosti ... Lahko pa se najverjetneje motim ;) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

vostok_1 ::

Morda pa smo že v matrici and it's all a hoax. Why stop at just rocket propulsion.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

7982884e ::

Spajky je izjavil:

IMHO "potovanje" na Mars in nazaj s kapsulo in standardno raketo je "suicide" misija in odličen PR (propaganda), ki služi točno določenim namenom določenih skupin in pumpanju ega s čisto drugačnimi nameni ... baje v tajnih army Lab-ih že zdavnaj obstaja revers-inženirana ET tehnologija za "trenutna" potovanja kakorkoli, ki pa je seveda ne bodo razklili kmalu ...

Moraš biti pa res nor, da si spakiran skoraj dve leti v mali konzervi s trenutno oficijalno tehnologijo in prideš če prideš nazaj kot pokveka ... IMHO vse je "ustvarjanje sanj" pri vernikih v tehnologijo in prilika za spet kak nov vesoljski Hoax v bližnji prihodnosti ... Lahko pa se najverjetneje motim ;) ...
danes si v vec razlicnih temah sel pisat podobne neumnosti. tvoj zadnji stavek je pa smiseln, ja.

Spajky ::

Baje je polna luna ... [;))]
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

BT52 ::

vostok_1 je izjavil:

50% tovora je itak zanemarljiva vrednost.


Sarkazem? :D Kakorkoli Iz MUskovih besedah je celo "mass penalty" zanemarljiv. Če primerjamo recimo PICOX zaščito z karbonskimi vlakni proti toplotno aktivno hlajeni rostfraj konstrukciji. Recimo sam pri "napkin" izračunu nisem upošteval "toplotno" odvisne spremenjivke materialov.

Q: I get that stainless steel is durable and all… But how do you get around the fact that it weighs way more than carbon fiber?
A: Usable strength/weight of full hard stainless at cryo is slightly better than carbon fiber, room temp is worse, high temp is vastly better


Torej nebo nekega žrtvovanja. Razen mogoče par procentov pri porabi goriva za pogon turbopump pri hlajenju lupine z lastnim gorivom. Dejansko zanimivo teoretično bi lahko na tak način celo dvigovali učinkovitost Raprorjev ob spustu pri pristanku oz. pri "back-boost" manevrih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

DarkSite ::







Očitno bodo dodali še nekaj metrov srednjega dela.





BigWhale ::

Zanima me kaj bodo pravzaprav testirali s hopperjem. Samo zadnji del pristanka oziroma motorje in vodljivost motorjev? Tole bo kr zanimivo za spremljat. Za F9 so nardili dva grasshopperja, ostala testiranja so pa delali kar z boosterji, ki bi jih sicer zmetali v morje in so testiranje financirali s komercialnimi poleti. Za Starship pa ni nekih komercialnih letov na vidiku, da bi lahko testirali pristanke. Ne za booster, kaj sele za sam Starship.

vostok_1 ::

Jz sploh ne vidim, kdaj bo za Starship kaj komercialnih poletov.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

DarkSite ::

BigWhale je izjavil:

Zanima me kaj bodo pravzaprav testirali s hopperjem. Samo zadnji del pristanka oziroma motorje in vodljivost motorjev? Tole bo kr zanimivo za spremljat. Za F9 so nardili dva grasshopperja, ostala testiranja so pa delali kar z boosterji, ki bi jih sicer zmetali v morje in so testiranje financirali s komercialnimi poleti. Za Starship pa ni nekih komercialnih letov na vidiku, da bi lahko testirali pristanke. Ne za booster, kaj sele za sam Starship.


Predno začnejo z bolj dražjo verzijo morajo met naštudiran pristanek. Max do nekaj km višine.

Treba je potrditi pristanke v praksi. Vsak kabuum jih bo zelo drago stal.

DarkSite ::

Ne pozabit, da prihaja New Glenn(prestavljen na 2020)!

Takoj, ko prvič poleti bo zelo huda konkurenca(F9, FH).

Za Spacex torej velja innovate or die.

Primer: OneWeb(NG) vs StarLink(Spaceship)
««
47 / 111
»»