» »

gips - vprašanje

gips - vprašanje

einstein :P ::

Kakšno temperaturo bi zdržal spachtelgips? Rad bi iz njega naredil manjši kvader, v katerega bi potem izbrusil želeno obliko in vanj vlil aluminij.

Bi počil ali kaj takega?

Hvala, LP
STAY OUT OF MY TERRITORY!
  • predlagal izbris: Janac ()

Fave ::

Vlivanje aluminija ni šala. Zelo malo je potrebno in lahko dobiš vse skupaj v glavo. Toplo ti priporočam, da opustiš to misel, oz. poiščeš nekoga, ki se na to spozna.

S svincem je veliko lažje, če je to opcija? Drugače imaš pa en kup umetnih mas, s katerimi lahko počneš čuda.
My mind's a hyper tool that fixes everything.

einstein :P ::

Ne, žal nimam možnosti s svincem. Se zavedam nevarnosti, zato tudi uporabljam zaščito. Kako je torej z gipsom, bi zdržal? Kakšne mase imaš še v mislih? Če poznaš odgovor, prosim odgovori še za gips - če zdrži vsaj 1000°C oz. po možnosti še kaj več?
STAY OUT OF MY TERRITORY!

einstein :P ::

Če ne drugega, bom pa videl, kaj se bo zgodilo, ko bom vlil...
STAY OUT OF MY TERRITORY!

Fave ::

Ne, ne vem za gips. Obstaja namenska masa za izdelavo kalupov za enkratno uporabo, vendar ne vem imena. Je pa rjave barve. Bi moral kak strojnik vedeti.

V mislih imam epoxy in njemu podobne smole. Imajo tudi v HobiArtu.
My mind's a hyper tool that fixes everything.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Fave ()

Cervantes ::

Epoxy in smole na 1000C? Come on.

Fave ::

Cervantes je izjavil:

Epoxy in smole na 1000C? Come on.


Pa ne za kalup, ampak za tisto kar misli uliti.
My mind's a hyper tool that fixes everything.

Cervantes ::

Kolikor sem razumel, njega zanima kalup, no ja...

Fave ::

Cervantes je izjavil:

Kolikor sem razumel, njega zanima kalup, no ja...


Ja, njega zanima kalup. Jaz sem mu pa samo predlagal, da naj ulitek napravi iz smole namesto iz aluminija. Če je to opcija.
My mind's a hyper tool that fixes everything.

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Iz mavca (gipsa) bi mogoče šlo (če ima ulitek odprto - prosto površino), samo moraš paziti na nekaj stvari.

Prvič, najnevarnejša komponenta mavčne forme je vlaga, ki je je v mavcu veliko. Mavčno formo dodobra posuši, pred litjem pa jo še nekaj časa suši v pečici na 180 do 220°C. Koliko časa je odvisno od debeline sten forme, tu ti ne vem dati nasveta. Tako osušeno formo daj v zaboj in jo obdaj z dobro osušeno mivko.

Drugič, kakšen aluminij oz. njegovo zlitino boš lil? Čisti aluminij ima tališče pri 660°C, mavec pa začne razpadati pri 700°C. Če boš lil npr. silumin, si precej na varnejši strani, ker ima slednji tališče precej nižje, npr. AlSi12 okoli 580°C (pa še lepše teče...).

V vsakem primeru počni to samo v primeru, da imaš formo na eni strani, druga stran ulitka naj ima prosto površino. Za litje v kaviteto (forma na spodnji in zgornji strani ulitka) je potrebno dosti več priprav, znanja in spretnosti.

LP

Jože

Highlag ::

Mislim, da je ključno, da je model suh ko poper. Če boš vlival v vlažen kalup boš imel staljen alu povsod samo v kalupu ne.
Drugače pa za en kos bi šlo.
Never trust a computer you can't throw out a window

einstein :P ::

Ok, bom videl, kako bo. Drugače pa to mislim manjši kalup, recimo 5×5×3cm in notri recimo 0,5cm globoka oblika, ki jo bom izbrusil z gravirnikom.

Za začetek bom poskusil vliti samo ploščico, brez posebnih oblik, mogoče s kakšnim napisom največ.
STAY OUT OF MY TERRITORY!

Zgodovina sprememb…

dzinks63 ::

To se ti ne splača ulivati, niti topiti odpadnega aluminija do tekočega stanja. Dobi si nekje primerno kladico aluminija in ga brusi do željene oblike, aluminij je precej mehak, tako da zelo težkega dela ne boš imel. Sicer pa, gips tega ne prenese, sesuje se ti v prah, če že, bi to za amatersko enkratno uporabo naredil z betonom iz šamotne moke, kateri bi prav tako moral biti izjemno suh. Drugače, za vlivanje se uporabljajo peščeni kalupi, s prav določenimi za to namenjenimi livarskimi peski, kateri se stisnejo, ozirama zbijejo v ohišje kalupa. Prečekiraj YT, zadeva zgleda enostavna, vendar v sebi skriva veliko skrivnosti livarskih mojstrov.

einstein :P ::

@dzinks63

Ravno v tem mi je fora, da ga vlijem, drugače vem, da bi ga lahko zbrusil ampak me zanima nekaj novega.
STAY OUT OF MY TERRITORY!

Zgodovina sprememb…

einstein :P ::

Evo, to je to: Plaster mold casting @ Wikipedia

The major disadvantage of the process is that it can only be used with lower melting temperature non-ferrous materials, such as aluminium, copper, magnesium, and zinc. The most commonly used materials are aluminium and copper. The maximum working temperature of plaster is 1,200 °C (2,200 °F),


Gips zdrži 1200°C, torej bo šlo :D
STAY OUT OF MY TERRITORY!


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Izdelava štance za obstoječ izdelek

Oddelek: Loža
231663 (971) fikus_
»

Izdelki iz litega železa

Oddelek: Loža
254774 (3677) Er333
»

kako izdelati poceni model za vlivanje

Oddelek: Loža
186387 (5927) knesz
»

ignot ?

Oddelek: Znanost in tehnologija
161885 (1370) Saladin
»

Vodni blok po naročilu oz. strojne omejitve

Oddelek: Hlajenje in modifikacije
201525 (1261) frenk

Več podobnih tem