» »

[C++] Kako vrniti NULL če je polje prazno

[C++] Kako vrniti NULL če je polje prazno

Matic1911 ::

Zdravo.

Imam sledečo kodo

int* urediZIzbiranjem(int* a, int n) {

        int najmanjsi;

        for(int i = 0; i < n; i++) {//prva for zanka, ki gre skozi polje
                najmanjsi = i;//vzamemo prvi element v polju za najmanjsega ter za nadaljno primerjavo

            for(int j = i + 1; j < n; j++) {//druga for zanka, ki gre skozi polje
                if(a[j] < a[najmanjsi]) {//if ki preverja ce je j manjsi od prej najmanjsega elementa
                najmanjsi = j;//ce je j res manjsi ga shranimo v spremenljivko
                }
            }

        int zacasni = a[i];
        a[i] = a[najmanjsi];
        a[najmanjsi] = zacasni;
        }

    return a;
}


Kot je razvidno gre za navaden selection sort v C++. Sedaj pa me zanima kako naj naredim, da mi bo funkcija vrnila NULL če bom imel podano polje prazno?

LP

jype ::

if (!n) return 0;

Na začetku funkcije, jasno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

Matic1911 ::

Naredim sledeče

int* urediZIzbiranjem(int* a, int n) {
	//TUKAJ VSTAVI SVOJO KODO
        int najmanjsi;

    if(!n) return 0;

        for(int i = 0; i < n; i++) {//prva for zanka, ki gre skozi polje
                najmanjsi = i;//vzamemo prvi element v polju za najmanjsega ter za nadaljno primerjavo

            for(int j = i + 1; j < n; j++) {//druga for zanka, ki gre skozi polje
                if(a[j] < a[najmanjsi]) {//if ki preverja ce je j manjsi od prej najmanjsega elementa
                najmanjsi = j;//ce je j res manjsi ga shranimo v spremenljivko
                }
            }

        int zacasni = a[i];
        a[i] = a[najmanjsi];
        a[najmanjsi] = zacasni;
        }

    return a;
}


Pa mi javi napaka v algoritmu, ter program kreša.

Zakaj je to tak?

JCD ::

Zakaj pa vračaš tabelo oziroma kazalec?

Saj funkciji podaš kazalec na tabelo in spreminjaš originalno tabelo (pass by reference).

Matic1911 ::

Moral bi vračati polje urejenih števil.

Samo nevem kako naj to naredim, ker stalno ko sem hotel vrniti polje mi je javilo napako.

Tako, da za prazno polje nevem kako bi vračal NULL, pa kako naj vrnem polje urejenih števil nevem.

techfreak :) ::

Če bi moral vračati polje urejenih števil potem verjetno ne smeš spreminjati obstoječega? Sicer pa pri selection sortu ni potrebe po vračanju urejega polja, ker urediš obstoječega.

Če še vseeno želiš kakor imaš, pa pri uporabi funkcije preveri če je vrnila NULL (0) ali nekaj drugega.

int * out = urediZizbiranjem(in, 10);
if(out != NULL) {
for(int i = 0;i<10;i++) {
printf("%d ", i);
}
}else{
//polje je prazno
}

JCD ::

Kar ti hočem povedati je, da spreminjaš tabelo na mestu. Torej spreminjaš originalno tabelo.

Ta koda:

#include <iostream>

void urediZIzbiranjem(int* a, int n) {
  //TUKAJ VSTAVI SVOJO KODO
  int najmanjsi, i, j, zacasni;
 
  for(i = 0; i < n; i++) {//prva for zanka, ki gre skozi polje
    najmanjsi = i;
 
    for(j = i + 1; j < n; j++) {//druga for zanka, ki gre skozi polje
      if(a[j] < a[najmanjsi]) {
	najmanjsi = j;
      }
    }
 
    zacasni = a[i];
    a[i] = a[najmanjsi];
    a[najmanjsi] = zacasni;
  }
}

int main() {

  int i;
  int a[] = {4, 3, 2, 1};

  for (i = 0; i < 4; i++)
    std::cout << a[i] << " ";
  std::cout << std::endl;

  urediZIzbiranjem(a, 4);

  for (i = 0; i < 4; i++)
    std::cout << a[i] << " ";
  std::cout << std::endl;
  
  
  return 0;
}


Ima tak rezultat:

4 3 2 1 
1 2 3 4 


Mimogrede, tista koda (z if (!n) return 0;) se normalno prevede ...

Matic1911 ::

Meni program krešne če dodam tisti if (!n) return 0;

In sicer takrat ko podam prazno polje.

Napiše mi tudi napaka a algoritmu, ko podam prazno polje.

Tako, da te dve zadevi še morem popravit, da bo vrnila NULL ter da bo vrnila polje urejenih števil.

Lahko vam prilepim celotno nalogo z navodili, da boste videli kaj mislim.

Zgodovina sprememb…

techfreak :) ::

Ta funkcija dela, torej ti crashne v main programu ker očitno ne pogledaš če je vrnila NULL?

Matic1911 ::

Evo vam celotno kodo.

/*
 *  PROSTOR ZA GLAVO
 * (ime in priimek avtorja, vpisna stevilka, besedilo naloge)
 --- --- --- --- --- --- ---
 *  vaja1.cpp
 *
 *       Ustvarjeno: 5.3.2013
 *            Avtor:
 *  Vpisna stevilka:
 *  Besedilo naloge:
 *
1.1 Urejanje z izbiranjem
Napiši metodo urediZIzbiranjem(), ki vrne naraš?ajo?e ure
jeno polje celih števil. Vrnjeno
polje naj bo enake velikosti in z enakimi vrednostmi, kot so
hranjene v podanem polju.
Red rasti ?asovne zahtevnosti tega algoritma naj znaša
O(n^2)

1.2 Navadno iskanje zadnjega pojavljanja elementa
Napiši metodo poisci(), ki v polju poiš?e podani element ter
vrne indeks zadnjega pojavljanja tega elementa.
Red rasti ?asovne zahtevnosti tega algoritma naj znaša
O(n)

1.3 Iskanje zadnjega pojavljanja elementa z bisekcijo
Napiši metodo poisciZBisekcijo(), ki v
urejenem polju poiš?e podani element ter vrne
indeks zadnjega pojavljanja tega elementa. Red rasti ?asovne
zahtevnosti tega algoritma naj znaša
O(logn)
*
*/

//privzete vkljucitve
#include <iostream>
#include <ctime>

//definicija imenskega prostora(/podrocja)
namespace vaja1 {

//uporabljeni imenski prostori
using namespace std;

//proste metode v imenskem prostoru

//a predstavlja polje (celostevilskih) elementov
//n pa stevilo elementov polja
int* urediZIzbiranjem(int* a, int n) {
	//TUKAJ VSTAVI SVOJO KODO
        int najmanjsi;

    if(!n) return 0;

        for(int i = 0; i < n; i++) {//prva for zanka, ki gre skozi polje
                najmanjsi = i;//vzamemo prvi element v polju za najmanjsega ter za nadaljno primerjavo

            for(int j = i + 1; j < n; j++) {//druga for zanka, ki gre skozi polje
                if(a[j] < a[najmanjsi]) {//if ki preverja ce je j manjsi od prej najmanjsega elementa
                najmanjsi = j;//ce je j res manjsi ga shranimo v spremenljivko
                }
            }

        int zacasni = a[i];
        a[i] = a[najmanjsi];
        a[najmanjsi] = zacasni;
        }

    return a;
}

//el predstavlja element, ki ga iscemo, a predstavlja polje,
//n pa stevilo elementov polja
int poisci(int el, int* a, int n) {
	//TUKAJ VSTAVI SVOJO KODO
	for(int i = n; i >= 0; i--) {//gremo od vrha proti dnu, da najdemo zadnjo pojavitev iskanega elementa
            if(a[i] == el) {//stavek, ki preverja ali je element v polju enak iskanemu elementu
                    return i;//vrnemo indeks na katerem se nahaja element
            }
    }
    return -1;//vrnemo to vrednost ce iskanega elementa ni v polju
}
	/*vasa funkcija naj NE vraca -2, pac pa
	 index najdenega elementa (ce ga ne najde,
	 naj vrne -1)*/


//el predstavlja element, ki ga iscemo, a predstavlja polje,
//n pa stevilo elementov polja
int poisciZBisekcijo(int el, int* a, int n) {
	//TUKAJ VSTAVI SVOJO KODO
	int dno = 0;
	int vrh = n - 1;
	int najdi = -1;

    while(dno <= vrh) {

        int m = (dno + vrh) / 2;//mediana

        if(a[m] < el) {

                dno = m + 1;
        }

        else if(a[m] > el) {

                vrh = m - 1;
        }

        else if(a[m] == el) {

                najdi = m;
                dno = m + 1;
        }
    }
    return najdi;

	return -1;//ce iskanega elementa ni v tabeli
}

bool urejeno(const int* A, int n) {
	if (n <= 0 || A == NULL)
		return false;
	for (int i = 0; i < n - 1; i++)
		if (A[i] > A[i + 1])
			return false;
	return true;
}
}

using namespace vaja1;

//glavna metoda - globalna

/*
 * Povzetek(/Summary):
 * (*description*)
 * Opombe(/Remarks):
 * (*description*)
 * Parametri(/Parameters):
 *     ime(/name): argn (int)
 *     Stevilo argumentov programa - tj. dolzina polja args (2. parametra metode).
 *     ime(/name): args (char**)
 *     Argumenti programa (oz. argumenti podani v program ob zagonu) v obliki nizov,
 *     ki se prenesejo v main kot polje (C-jevskih) nizov (tj. polja polj znakov,
 *     zaradi cesar je tip parametra kazalec na polje (C-jevskih) nizov (tj.
 *     kazalec na polje polj znakov).
 * Vracilo(/Return): (int)
 * (*description*)
 */
int main(int argn, char** args) {
	int polje[] = {1, 2, 3, 4 , 4, 4, 4};
	const int dolzina = sizeof(polje) / sizeof(int);
	int element = 4;

	clock_t start = clock();
	int* urejenoPolje = vaja1::urediZIzbiranjem(polje, dolzina);
	clock_t cilj = clock();
	float t = float (difftime(cilj, start)) / CLOCKS_PER_SEC;
	cout << "Cas izvajanja uredi z vstavljanjem: " << t//difftime(cilj, start)
			<< endl;

	if (!vaja1::urejeno(urejenoPolje, dolzina))
		cout << "napaka v algoritmu" << endl;
	else
		cout << "testni vzorec OK" << endl;

	int index = vaja1::poisci(element, urejenoPolje, dolzina);
	cout << "Element " << element << " je na mestu: " << index << endl;

	int index2 = vaja1::poisciZBisekcijo(element, urejenoPolje, dolzina);
	cout << "Element " << element << " je na mestu: " << index2 << endl;

	if (index != index2)
		cout << "napaka v iskanju" << endl;

    // TUKAJ VSTAVI SVOJE PRIMERE
	// npr. ce poisci in poisciZBisekcijo res vrneta indeks elementa,
	// ki je skrajno levo v polju (torej prvo pojavljanje).
	//int polje[] = { 109, 114, 84, 71, 51, 106, 51, 79, 64, 42 };
	//const int dolzina = sizeof(polje) / sizeof(int);
	//int element = 42;
	// Ce poisci in poisciZBisekcijo pri praznem polju res vrne -1.
	//int polje[] = { 109, 114, 84, 71, 51, 106, 51, 79, 64, 42 };
	//const int dolzina = sizeof(polje) / sizeof(int);
	//int element = 51;
	// Ce urediZVstavljanjem res narascujoce uredi polje in ce so se pri tem vsi elementi ohranili.
    // Ce poisci in poisciZBisekcijo vracata pravilni indeks iskanega elementa v polju.
	// Ce se poisciZBisekcijo pri vecjem stevilu elementov res hitreje izvede kot Poisci.
	// Ce poisci in poisciZBisekcijo med iskanjem ne spreminja polja.
	// ...

	return 0;
}


Tako, da zdaj res več nevem kako naj popravim še tisti dve napaki.

keworkian ::

Kaj pa tole?

if (!n) return NULL;
Obscenities in B-Flat

techfreak :) ::

Napiše mi tudi napaka a algoritmu, ko podam prazno polje.

if (n <= 0 || A == NULL)
        return false;

Če je polje prazno in algoritem vrne NULL, potem mora funkcija urejeno vrniti false, kar pomeni da izpiše "napaka v algoritmu" - ta del je v redu.

Tako, da te dve zadevi še morem popravit, da bo vrnila NULL ter da bo vrnila polje urejenih števil.

Funkcija vrne NULL če je prazno polje in urejeno polje, če ni prazno.

Tebi crashne ker pri funkciji poisci dostopaš do A[0] čeprav je polje prazno. For zanka v tej funkciji se ne sme izvesti, če je n enako 0.

Matic1911 ::

Torej vsa moja koda deluje OK?

Koliko vidite gre za nalogo za faks.

Jaz lahko pišem kodo samo tam kjer piše

//TUKAJ VSTAVI SVOJO KODO

techfreak :) ::

keworkian je izjavil:

Kaj pa tole?


if (!n) return NULL;

Še bolj primerno, ker NULL ni nujno 0, recimo v C++11 je NULL enako nullptr, ki pa ni 0.

Torej vsa moja koda deluje OK?

Koliko vidite gre za nalogo za faks.

Podatkovne strukture? Sicer pa ne deluje OK, ker:
Tebi crashne ker pri funkciji poisci dostopaš do A[0] čeprav je polje prazno. For zanka v tej funkciji se ne sme izvesti, če je n enako 0.

Zgodovina sprememb…

Matic1911 ::

Ja podatkovne strukture.

torej bo treba nad for zanko napisati nekaj takega:

if( n > 0) {
//izvedi urejanje

return a;
}
else {
return NULL;
}


Alternativa je tudi: if( n != 0)

techfreak :) ::

Urejanje je kul, težavo imaš pri zaporednem iskanju.

Matic1911 ::

Kako to misliš?

Oba urejanja mi vrneta zadnji indeks iskanega elementa.

Vrneta mi tudi pravilno -1 če iskanega elementa ni v polju.

techfreak :) ::

Prej si napisal:
Meni program krešne če dodam tisti if (!n) return 0;

potem si pa pozabil na to?


Polje a pri urejanju je prazno, torej vrne NULL.
int *a=NULL;
int n = 0;
poisci(1, a, n);

int poisci(int el, int* a, int n) { //a = NULL, n = 0
    for(int i = n; i >= 0; i--) { //i = n = 0, i >= 0, 0 >= 0 -> zanka se izvede 1x
            if(a[i] == el) { //a = NULL, a[i]=??????????
                    return i;
            }
    }
    return -1;
}

Matic1911 ::

Aha dobro zdaj razumem.

Hvala za pomoč vsem.

roba87 ::

1.1 Urejanje z izbiranjem
Napiši metodo urediZIzbiranjem(), ki vrne naraš?ajo?e ure
jeno polje celih števil. Vrnjeno
polje naj bo enake velikosti in z enakimi vrednostmi, kot so
hranjene v podanem polju.
Red rasti ?asovne zahtevnosti tega algoritma naj znaša
O(n^2)


Torej moreš vrnit drugo polje in ne tega ki ga vračaš ti.

techfreak :) ::

Verjetno bi moral v funkciji ustvariti novo polje, ga urediti ter vrniti, originalno polje pa bi moral pustiti pri miru.

Matic1911 ::

Tako bi bilo verjetno še najbolj optimalno ja.

Problem je v tem ker tega ne znam :(

Sem probaval nekaj z new pa mi ni uspelo.

roba87 ::

Narediš novo polje
 int* polje = new int[n];
dodeliš vrednost prvemu elementu
polje[0] = a[0];
sortirana števila shranjuješ v
polje
in na koncu vrneš
return polje;

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: roba87 ()

joze-67 ::

Ampak saj v resnici ne piše, da mora biti novo polje. Originalno polje je ustrezne velikosti in če pri "urejanju" ne izgubi nobenega elementa, ima prav te elemente (samo v drugem vrstnem redu).

roba87 ::

Ja, samo meni se zdi, da govori besedilo o dveh poljih. Podanem in vrnjenem. Vsaj jaz razumem to kot dva različna polja in ne eno sortirano. Vsekakor je najbolje vprašat tistega, ki je dal nalogo.

Ciklamen ::

Matic1911, naslednjič ti priporočam, da svoje kode ne deliš pred rokom :P Če nočeš imeti potem problemov s prepisovanjem :)
- End of the Post ->

joze-67 ::

Zdi ali ne zdi, v specifikacijah (requirements) tega ni. Potem pa se vsi čudijo, ko nekdo v sosednji temi omeni, da par 10k stane samo priprava dobre specifikacije.

Matic1911 ::

Ciklamen:

Bom upošteval tvoj nasvet za naslednjič :)

Tako nalogo sem oddal upam da bo sprejeta :)

Še enkrat hvala vsem za pomoč.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

test sortiranja

Oddelek: Programiranje
91413 (957) Yacked2
»

[c#] Vstavljanje vrednosti v tabelo

Oddelek: Programiranje
111608 (1430) Cvenemir
»

[c++] bubblesort

Oddelek: Programiranje
293141 (3141) strictom
»

Vmesnik v Javi

Oddelek: Programiranje
142260 (2043) Camel
»

[C++][Naloga_polja]MIN in MAX polja, izpis za x.100 stevil

Oddelek: Programiranje
222940 (2751) snow

Več podobnih tem