Forum » Loža » Ročna ura
Ročna ura
Temo vidijo: vsi

RejZoR ::
Pa te mehanske (priznanih proizvajalcev) so tak napihnjene cene.
Sem imel možnost videt novo Omego Speedmaster pa to ta staro, ko jo imam sam pa kar se mehanizma tiče ne vidim razlike zakaj je ta nova par kEUR proti stari, ki jo dobiš pod 500EUR. Oba mehanizma sta top, nov je verjetno bolj natančen, dovršen, izpopoljen a to ne razčisti višje cene.
O kolk stari tle govorimo? Ker vintage Omega ur za 500 EUR ned boš dobil, razen če so v crap stanju in realno niso vredne nič. Tud kakor pomnim Omega ure pred recimo 20 leti niso bile neki bistveno cenejše kot danes. Tko da ne vem kje bi ti dobil Omega uro za 500 EUR. Mogoče kvarčno, mehanske pa skor sigurno ne.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Furbo ::
Drugače pa ni merjenje točnosti mehanizma nič drugačno kot recimo "merjenje" špranje med zapestnico in ohišjem ure oziroma natančno opazovanje katerekoli druge urine lastnosti (po kateri se dražje ure ločijo od cenejših). A je morda okrašenost mehanizma pomembnejša lastnost od točnosti mehanizma? Kaj recimo Furbo sploh natančno pogleda pri uri? Listek s ceno?![]()
Všeč mi mora biti, v bistvu sploh ne vem kaj točno gledam, ampak postavi me v trgovini s čimerkoli in neizmotljivo bom gravitiral na najlepši/najdražji izdelek, ne da bi prej videl ceno. :)
Želim brezčasen dizajn, vrhunsko izdelavo in robustnost. Evo, hvala ker si mi pomagal razčistiti. :)
Okrašenost mehanizma pa ni dejavnik, nobena moja ura nima okrašen mehanizem ali prozorn hrbet.
"Točne" so pa danes itak vse.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

s1m0n ::
Ura je iz 1968 tak, da je to malo več kot 20 let. Je mehanska, ročno navijanje, cal 601. Ne dolgo nazaj servisirana. Imam nekje fotografirano notranjost, ko je bila odprta pri urarju gre pa točno za takšno kot je spodnja slika, stanje ure je dobro ni pa super ohranjena, steklo ima (gre za akrilno steklo) poškodbe a to je pričakovano po toliko letih uporabe.

Furbo ::
Akrilno steklo je najmanjši problem zamenjati ali celo samo spolirati.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

s1m0n ::
Ni potrebe, ura leži v predalu in sameva, ni za današnjo dobo, ne paše na roko pa še vsak drug dan jo je potrebno navit.

Okapi ::
Želim brezčasen dizajn, vrhunsko izdelavo in robustnost. Evo, hvala ker si mi pomagal razčistiti.Dizajn je stvar okusa (in mode, tudi "brezčasen"), in vsaka kopija za 10 evrov ima lahko enak brezčasen dizanj kot izvirnik za 10k evrov.
Zanima pa me, kako prepoznaš vrhunsko izdelavo? Si natančno ogleduješ, kako je ura spolirana in zbrušena, kako natančno je narejena številčnica ...? Po čem točno se takšen pikolovski pregled zunanjosti ure razlikuje od natančnega merjenja točnosti ure (ki, mimogrede, pove precej o kakovosti izdelave)?
Meni recimo se zdi za desetinko milimetra postrani postavljena oznaka ure, ali desetinka milimetra večja špranje med zapestnico in ohišjem, manj pomembna od sekunde točnosti.
O.

Okapi ::
Je mehanska, ročno navijanje, cal 601.Samo v resnici ne moreš primerjati Speedmastra (ta ima štoparico) s kalibrom 601, ki je najbolj navaden Omegin kaliber iz tistega časa. Bil je recimo v modelu Geneve. Te dobiš spodobno ohranjene na ebayu še za precej manj kot 500 evrov. Kaliber 601 bi bil danes enakovreden recimo Eti 2824, te pa dobiš v novih urah za 400-500 evrov (če se potrudiš, pa že za 350 evrov). Omega danes nima več modelov v tem cenovnem razredu, da ne konkurira Longinesu in Tissotu.
Seveda ostaja vprašanje, koliko je upravičena 5x višja cena Omege v primerjavi z Longinesom, ali 10x višja v primerjavi s kakšnim Steinhartom ali Seikom. Če mene vprašaš, ni, oziroma je v igri prej omenjeni dejavnik prestiža. Nakup drage ure predstavlja za kupca samopotrditev, materialni dokaz, da je uspešen v svojem poslovnem življenju (in ne tega zamešati z razkazovanjem uspešnosti, ki je drug motiv in še zdaleč ni prisoten pri vseh). Sama kakovost ure je pri tem v resnici postranskega pomena, pomembna je predvsem cena (pa čeprav bo seveda večina kupcev takih ur to odločno zanikala

O.

s1m0n ::
No saj recimo, kdo bi raje imel Grand Seikota kot pa kakšno Omego v istem cenovnem razredu, sem prepričan, da bi redko kdo vzel Seikota. Meni ime ure ne igra neke vloge, če se mi ura dopade in ni nek modni brand to je pa tudi vse. Je pa lepo, če je tudi v notranjosti zanimiva tehnologija.

Okapi ::
Grand Seiko je dober primer, ja, kar se razmerja med kakovostjo in ceno ter vpliva znamke tiče. Je pa res, da zna biti problem zaradi oblikovanja, ker so si Grand Seikoti vsi precej podobni in če ti njihov zadržano-konzervativni slog ni všeč, potem ti tudi odlično razmerje med kakovostjo in ceno ne pomaga dosti.
Pa resnici na ljubo se tudi pri Grand Seikotih lahko vprašaš (vsaj pri tistih, ki niso Spring Drive), ali je 5 do 10x višja cena v primerjavi z "navadnimi" Seiki res upravičena.
O.
Pa resnici na ljubo se tudi pri Grand Seikotih lahko vprašaš (vsaj pri tistih, ki niso Spring Drive), ali je 5 do 10x višja cena v primerjavi z "navadnimi" Seiki res upravičena.
O.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()

s1m0n ::
Tudi res :) Dobro za ure, ki so iz dragih kovin in popopane z kamni, diamanti razumeš ceno. A pri teh na zunaj ne opaznih razlikah a razliki v ceni za 5-10x več kot praviš ta razlika ni tako očitna pa če tudi je vloženega več dela v sam mehanizem kot v celotno cenejšo uro.

RejZoR ::
Grand Seiko je dober primer, ja, kar se razmerja med kakovostjo in ceno ter vpliva znamke tiče. Je pa res, da zna biti problem zaradi oblikovanja, ker so si Grand Seikoti vsi precej podobni in če ti njihov zadržano-konzervativni slog ni všeč, potem ti tudi odlično razmerje med kakovostjo in ceno ne pomaga dosti.
Pa resnici na ljubo se tudi pri Grand Seikotih lahko vprašaš (vsaj pri tistih, ki niso Spring Drive), ali je 5 do 10x višja cena v primerjavi z "navadnimi" Seiki res upravičena.
O.
Če ne razumeš zadržane filozofije GrandSeika, potem je sploh brezveze gledat kakšen design ima. Primarno vodilo pri designiranju GrandSeiko modelov je jasnost in enostavnost odčitavanja časa. Če imaš na dialu cel kup nekega sranja in okraskov potem to ne more držat. Zato pa so GS-i tolk "plain". Da se da lepo in brez težav prebrat čas.
Kar pa se tiče tega če je vredno, neverending dilema. Jezst sem mnenja da ja. Spet drugi bojo rekli da raje vzemi SARB model, ker je skor isti. Ampak men ni, čeprav so SARB tud ful lepi.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Furbo ::
Želim brezčasen dizajn, vrhunsko izdelavo in robustnost. Evo, hvala ker si mi pomagal razčistiti.Dizajn je stvar okusa (in mode, tudi "brezčasen"), in vsaka kopija za 10 evrov ima lahko enak brezčasen dizanj kot izvirnik za 10k evrov.
Zanima pa me, kako prepoznaš vrhunsko izdelavo? Si natančno ogleduješ, kako je ura spolirana in zbrušena, kako natančno je narejena številčnica ...? Po čem točno se takšen pikolovski pregled zunanjosti ure razlikuje od natančnega merjenja točnosti ure (ki, mimogrede, pove precej o kakovosti izdelave)?
Meni recimo se zdi za desetinko milimetra postrani postavljena oznaka ure, ali desetinka milimetra večja špranje med zapestnico in ohišjem, manj pomembna od sekunde točnosti.
O.
Ne, tudi tu ne rabim mikroskopa/timegrapherja/whatever. Enostavno kupim tako uro, za katero se ve, da je dobro narejena.
Kot če kupiš BMW, se ga ne rabiš lotiti z lupo in lezti pod njega.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

Okapi ::
Dobro za ure, ki so iz dragih kovin in popopane z kamni, diamanti razumeš ceno.V resnici tudi pri zlatih ali diamantnih urah razlika v ceni ni (materialno) upravičena. V zlatem rolexu je za recimo 2-3 jurje zlata, pa je 5-10 jurjev dražji od jeklenega (in izdelava ohišja iz zlata ni nič dražja od izdelave jeklenega ohišja, mogoče je celo cenejša). 3 do 5-kratni pribitek na ceno materiala je precej običajen, ko pri izdelavi ure uporabljajo zlato ali drage kamne.
Kar pa se tiče tega če je vredno, neverending dilema. Jezst sem mnenja da ja. Spet drugi bojo rekli da raje vzemi SARB model, ker je skor isti. Ampak men ni, čeprav so SARB tud ful lepi.Kar se mene tiče, so tisti s spring drivom vredni svoje cene (itak nimajo nobene neposredne konkurence), pri avtomatskih in kremenčevih pa nisem tako zelo prepričan. Če jih primerjaš s prestižnimi švicarji, je cena vsekakor ugodna, če jih primerjaš s Sarbi ali tudi Brightzi pa ne več tako zelo.
Kot če kupiš BMW, se ga ne rabiš lotiti z lupo in lezti pod njega.Ja, ker so to naredili drugi namesto tebe. Kar je po svoje še slabše (da se zanašaš na tuje mnenje), kot če se znaš sam prepričati o kakovosti.
O.

GrimReaper ::
Sam nobenemu ne zaupam, pa če ima še tako napihnjeno ceno, za vsako stvar se da podat kritiko. Tudi Omega in Grand Seiko imata sigurno svoje napake. Tudi BMW.
Drugače kar se lupe tiče sam ne opazim nič več kot s prostim očesom, če je kakšna napaka na dialu jo enako opaziš.
Zdej pri navadnih ploščatih dialih ni tak problem, bolj je problem pri rebrastih ali kakšnih drugačnih motivih.
Recimo Seagulla na prejšnji strani moram kar pohvalit, edino pri 47 min. sem nekaj opazil.
Drugače kar se lupe tiče sam ne opazim nič več kot s prostim očesom, če je kakšna napaka na dialu jo enako opaziš.
Zdej pri navadnih ploščatih dialih ni tak problem, bolj je problem pri rebrastih ali kakšnih drugačnih motivih.
Recimo Seagulla na prejšnji strani moram kar pohvalit, edino pri 47 min. sem nekaj opazil.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Okapi ::

GrimReaper ::
Precej dobro. Moj Seiko ima sicer 4 manjše napake na dialu, mislim da je problem v nanešeni barvi. Ampak sem se že sprijaznil, ker je pač nemogoče dosečt perfekcijo pri taki obdelavi, ki je še nekje 10x bolj zakomplicirana kot samo rebra, in se vsaka napaka zelo dobro vidi.
Pri 5, 9, 20 in 23.
EDIT:
Še pri spodnji številčnici za datum pri 28 in 29.
Pri 5, 9, 20 in 23.
EDIT:
Še pri spodnji številčnici za datum pri 28 in 29.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GrimReaper ()

Furbo ::
Kot če kupiš BMW, se ga ne rabiš lotiti z lupo in lezti pod njega.Ja, ker so to naredili drugi namesto tebe. Kar je po svoje še slabše (da se zanašaš na tuje mnenje), kot če se znaš sam prepričati o kakovosti.
Meni to povsem odgovarja, če so mi že drugi naredili uro, naj bo kakovostna.
Kaj pa tebi pomaga, ko sam odkrivaš pomankljivosti?
a) jih uspešno odpraviš?
b) jih uspešno reklamiraš?
c) stisneš zobe in že iščeš novo uro?
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

Okapi ::
Ne plačujem po nepotrebnem za stvari, ki se drugim iz kdo bi vedel kakšnega vzroka zdijo strašno pomembne, ne nasedam na tržne trike in modne muhe, in nisem omejen na zgolj najbolj znane znamke oziroma modele.
O.
O.

GrimReaper ::
zakaj vse slike pod kotom? jaz nič ne vidim.
Zato ker se drugače ne vidi. Vidi se pa tud na neizostrenih delih. Recimo na tretji sliki pri 20 markerju in na poziciji 23 min, levo od spodnje datumske številčnice.
Sicer mislim da je to za tako kompliciran dial povsem normalno, še vedno zgleda lepše kot navaden ploščat.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Furbo ::
Ne plačujem po nepotrebnem za stvari, ki se drugim iz kdo bi vedel kakšnega vzroka zdijo strašno pomembne, ne nasedam na tržne trike in modne muhe, in nisem omejen na zgolj najbolj znane znamke oziroma modele.
O.
Važno da nisi odgovoril in da kupovanje kupa cenenih ur ni nasedanje.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

RejZoR ::
No ja, ne posplošuj. Ker tud ure za manj kot 200 EUR imajo lahko svoj čar. Če so poceni še ne pomeni, da so cenene. Lep primer so praktično vse Seiko 5 ure. Pa cel kup Sea-Gull ur. Pa Orient. Delajo kompromise, ampak ne na šlampariji in cenenih materialih in proizvodnih procesih. Sea-Gull bi mogoče lahko včasih mal podrezal QA, ampak ko dobiš uro s safirnim steklom, ročnim in avtomatičnim navijanjem, hackingom, retrograde datumom, power reserve indikatorjem, open heartom za malo čez 200 EUR, good luck pri iskanju karkoli podobnega od švicarjev. Ker boš takoj dal ene 15 jurjev evrov če ne raje še več. Pa ko tako uro držiš v rokah, ne moreš rečt, to pa izgleda in ima občutek kot da je krš, daleč od tega.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Okapi ::
Važno da nisi odgovoril in da kupovanje kupa cenenih ur ni nasedanje.Kaj naj bi odgovoril? Če pri uri najdem kakšno pomanjkljivost, uveljavljam garancijo, tako kot pri kateremkoli drugem izdelku. Če tega ne morem, ker je recimo predrago vračati uro za 20 (ali 100) evrov na Kitajsko, lahko pomanjkljivost poskusim odpravit sam, lahko se sprijaznim z njo, lahko uro podarim komu, ki ga ta pomanjkljivost ne moti, lahko uro uporabim za rezervne dele, lahko se na njej učim urarskih spretnosti, lahko jo uporabim kot okrasek za novoletno jelko ali pa jo vržem stran.
Predvsem pa ur ne kupujem na slepo. Prej se pozanimam, kaj lahko pričakujem, in ocenim razmerje med kakovostjo in ceno. In se vprašam, ali bi dal za takole uro dobre tri jurje, ali bom morda čisto zadovoljen že z različico za sto evrov.
Sicer lahko na dolgo in široko razpravljamo o prednostih koaksialnega mehanizma in natančnejše strojne obdelave ohišja pri omegi (mimogrede, zaponka na zapestnici od omege je dražja od celega seagulla), ampak v vsakdanjem življenju, ko imaš takšno uro na roki, je v resnici največja (in edina omembe vredne) razlika prav v ceni. Ko pogledaš omego, se spomniš, da si dovolj uspešen, da si si lahko privoščil zapraviti toliko denarja za uro, ko pogledaš na seagulla, pa se spomniš, da si prihranil 3 jurje (ki jih lahko zapraviš za kaj drugega)


GrimReaper ::
Zdaj pa prosim da že nehaš. To je povsem enako kot da bi na WUS prišel en iz Rolex foruma v Affordable forum, preprosto ne gre.
In tut tam so enaki kot si ti, prezirajo vse Kitajske ure, čeprav se gre za 5kEUR+ modele.
Za 500EUR (oz. tudi 350EUR če znaš poiskat) se drugače da dobit zelo dobro avtomatsko uro, recimo Christopher Ward in Steinhart sta prvi taki ki mi padeta na pamet. Če gledaš Quartz imaš pa 100EUR čez glavo.
In tut tam so enaki kot si ti, prezirajo vse Kitajske ure, čeprav se gre za 5kEUR+ modele.
Za 500EUR (oz. tudi 350EUR če znaš poiskat) se drugače da dobit zelo dobro avtomatsko uro, recimo Christopher Ward in Steinhart sta prvi taki ki mi padeta na pamet. Če gledaš Quartz imaš pa 100EUR čez glavo.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GrimReaper ()

Okapi ::
Zdaj pa prosim da že nehaš. To je povsem enako kot da bi na WUS prišel en iz Rolex foruma v Affordable forum, preprosto ne gre.In zakaj bi nehal? Ker resnica boli?
Če znaš ločit čustveno/iracionalno komponento od materialne/racionalne, so vse ure naprave, ki jih je mogoče primerjati in ocenjevati (tudi glede razmerja cena/kakovost), enako kot primerjamo (in ocenjujemo) procesorje, televizorje, avtomobile ali katerokoli drugo uporabno napravo.
O.

RejZoR ::
Mja no, čeprav če smo iskreni imaš ti mal čudne metode primerjanja. Ker pol stvari mečeš v isti koš čeprav niso primerljive al pa daješ vrednosti kot se tebi zdi, da bi vse moralo stati. Običajno smešno (pre)nizke...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

GrimReaper ::
In zakaj bi nehal? Ker resnica boli?
Iz tvojega posta ni razvidno ali si mislil da govorim Furbotu ali tebi. Seveda sem Furbotu.
Z drugim stavkom se povsem strinjam.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GrimReaper ()

Okapi ::
Iz tvojega posta ni razvidno ali si mislil da govorim Furbotu ali tebi. Seveda sem Furbotu.Se mi je zdelo malo čudno. No, potem pa vse štima

Mja no, čeprav če smo iskreni imaš ti mal čudne metode primerjanja. Ker pol stvari mečeš v isti koš čeprav niso primerljive al pa daješ vrednosti kot se tebi zdi, da bi vse moralo stati. Običajno smešno (pre)nizke...Jaz ravno mislim, da so primerljive. Ura je ura - imaš nekaj tehničnih parametrov, ki se jih da povsem neposredno primerjati. Ko dam na timegrapher uro, lahko primerjam točnost najcenejšega kitajca za 10 evrov z najdražjim švicarjem za milijon. Primerjaš lahko tudi vodotesnost, pa koliko časa ura dela z enim navijanjem in še kaj bi se našlo. Tudi samo natančnost izdelave ohišja in zapestnice se da primerjati, ali recimo delo, potrebno za okraševanje mehanizma.
Malo težje je oceniti, koliko je posamezna stvar dejansko vredna in kako pomembna je (ker je to tudi subjektivno). Kolikor na primer stane, da točnost mehanske ure povečaš z 20 sek/dan na 10 sek/dan, pa na 5 sek/dan in na 2 sek/dan? Čisto jasno je, da stane napredek iz 5 na 2 sek/dan bistveno več kot napredek iz 20 na 10 sek/dan.
Recimo nekaj številk.
Noname kitajec za 15 evrov je točen manj kot 30 sek/dan. za 50 evrov več dobiš Seiko 5, ki je 20 sek/dan. 100-200 evrov več je Seagull, Orient, Sarb ..., ki je 10 sek/dan. za 500 evrov več dobiš kaj z Eto, ki je 5 sek/dan (govorim približno in v povprečju, ker je lahko tako točen tudi ST16 za 100 evrov). Najcenejšo uro s certifikatom COSC dobiš po mojem za okoli 600-700 evrov. Od tu naprej postanejo zadeve bolj zapletene in cena strmo narašča. Ampak vsaj do meja certifikata COSC lahko precej dobro vidimo, koliko najmanj stane napredek v točnosti.
Če se ti zdi, da je 300 evrov premije za napredek od 10 na 5 sek/dan preveč, se moraš pač taki točnosti pri mehanski uri odpovedati. Na drugi strani mora ura, ki stane 5000 evrov in je točna "samo" 5 sek/dan, vsaj 4000 evrov upravičiti na drug način, ne s točnostjo mehanizma.
Na podoben način lahko ovrednotimo vse druge tehnične značilnosti. Jasno, ne na evro natančno, ampak vsaj okvirno, toliko pač, da veš, da pri uri za 5000 evrov za uro kot tako plačaš samo 2000 (ali celo še manj), 3000 pa je davek na prestiž (in se nič kaj dosti ne spremeni, tudi če je ravno obratno in v resnici plačaš 3000 za uro in 2000 za prestiž). S tem da z davkom na prestiž ni nič narobe, samo slepiti se ne smeš, da plačuješ zmogljivost, kakovost, material, delo ...
O.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()

RejZoR ::
Tvoja največja napaka je da vsako stvar razbijaš na prafaktorje, namesto da gledaš izdelek kot celoto. Tud ne vem kaj si tolk obseden z natančnostjo. Kot sem reku že na WUS, ko gledaš mehanske ure moraš že v štartu razumet, da gre za naprave, ki so po naravi nenatančne.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

GrimReaper ::
Seveda so nenatančne v primerjavi s Quartzi. Ampak je precejšnja razlika ali ti ura prehiteva za 1-3s na dan ali pa za 10-15s.
V bistvu pa če pogledaš niti nimaš izbire, tut če bi hotel Quartz, ker je večina ur avtomatskih.
Poleg Citizena in Casia imaš v glavnem samo redke modele, ki so na voljo tudi v Quartz verziji. Tudi mikro znamke uporabljajo izključno avtomatske mehanizme.
Meni drugače pri avtomatskih nič ne fali, edino navijalnik bom moral enkrat nabavit, ker drugače se preveč zamujam z nastavljanjem. Sploh datum je problem, ker morš samo zarad tega it dvakrat okol z urinim kazalcem.
Seveda mi pa ne bi bilo všeč če ura enkrat prehiteva za več kot 1 minuto. Tukaj imam v mislih Furbov stavek, da uro nastavlja samo enkrat na pol leta.
Sej obstajajo tut take ure, recimo moj 2824-2 prehiteva samo za 1s na teden, če bi jo imel na navijalniku, bi tako prehitevala samo za pol minute na pol leta.
Ampak že Seiko pa prehiteva za 10s na teden, to pa znese že 4 minute na pol leta.
Pa za zanimivost, Orient Mako ki je stal 8x manj, je enako točen, samo da v minus 10s na teden.
Kot rečeno pa zdej itak vsak teden nastavljam, tako da problemov s točnostjo še nimam, ker se mi pač manjka navijalnik. Da bi pa ne vem kolk ur ročno navijal in jih ohranjal pri življenju se mi pa zdi brezveze. In tud najbrž ni najbolje avtomatske ure preveč ročno navijat.
Imaš konkretno v mislih? Ker sam se ne spomnim nobene pod 2k€, samo za Ball Red Label vem.
Oz. če dobro pomislim niti ne rabim navijalnika. Zaenkrat mi ni noben problem uro v ponedeljek zjutraj nastavit. Menjam jih pa pač na en teden.
V bistvu pa če pogledaš niti nimaš izbire, tut če bi hotel Quartz, ker je večina ur avtomatskih.
Poleg Citizena in Casia imaš v glavnem samo redke modele, ki so na voljo tudi v Quartz verziji. Tudi mikro znamke uporabljajo izključno avtomatske mehanizme.
Meni drugače pri avtomatskih nič ne fali, edino navijalnik bom moral enkrat nabavit, ker drugače se preveč zamujam z nastavljanjem. Sploh datum je problem, ker morš samo zarad tega it dvakrat okol z urinim kazalcem.
Seveda mi pa ne bi bilo všeč če ura enkrat prehiteva za več kot 1 minuto. Tukaj imam v mislih Furbov stavek, da uro nastavlja samo enkrat na pol leta.
Sej obstajajo tut take ure, recimo moj 2824-2 prehiteva samo za 1s na teden, če bi jo imel na navijalniku, bi tako prehitevala samo za pol minute na pol leta.
Ampak že Seiko pa prehiteva za 10s na teden, to pa znese že 4 minute na pol leta.
Pa za zanimivost, Orient Mako ki je stal 8x manj, je enako točen, samo da v minus 10s na teden.
Kot rečeno pa zdej itak vsak teden nastavljam, tako da problemov s točnostjo še nimam, ker se mi pač manjka navijalnik. Da bi pa ne vem kolk ur ročno navijal in jih ohranjal pri življenju se mi pa zdi brezveze. In tud najbrž ni najbolje avtomatske ure preveč ročno navijat.
Najcenejšo uro s certifikatom COSC dobiš po mojem za okoli 600-700 evrov.
Imaš konkretno v mislih? Ker sam se ne spomnim nobene pod 2k€, samo za Ball Red Label vem.
Oz. če dobro pomislim niti ne rabim navijalnika. Zaenkrat mi ni noben problem uro v ponedeljek zjutraj nastavit. Menjam jih pa pač na en teden.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GrimReaper ()

GrimReaper ::
Aha, tukaj je že ena:
http://www.christopherward.co.uk/men/di...
http://www.christopherward.co.uk/men/di...
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Okapi ::
V resnici je mehanska ura po naravi neverjetno natančna. Dan ima 86.400 sekund in spodobna ura v enem dnevu fali samo 5-10 sekund. Da si poenostavimo računico, recimo, da gre narobe za 8,6 sekund. Se pravi 1 na 10.000 sekund. Ne vem, če je kakšna mehanska merilna naprava (za merjenje česarkoli), ki stane manj kot 1000 evrov, tako natančna. Tehtnica bi recimo morala stehtati 100 kil na 10 g natančno, meter pa 1 m na desetinko milimetra natančno.
Vtis, da mehanska ura ni natančna, je samo zaradi tega, ker so kremenčeve ure še za 1 do 2 velikostna razreda bolj natančne.
V glavnem, ura je zame še vedno naprava za merjenje časa in točnost tega početja je eden od pomembnejših dejavnikov. In to ne samo zato, da ne bi zamudil na vlak, ampak ker je točnost mehanizma verjetno najboljše merilo za oceno njegove splošne kakovosti (ne glede na to, ali tako točnost potrebuješ ali ne), na osnovi kakovosti mehanizma pa lahko ocenim, ali me poskuša proizvajalec na suho nategniti, ali z vazelinom
Z "razbijanjem na prafaktorje" si olajšam presojo (in je na sploh osnova znanstvenega pristopa), na koncu pa seveda vedno upoštevam celoto in tudi kakšnen iracionalni faktor se vedno "pretihotapi" v končno odločitev. Colomerjevo uro sem recimo kupil predvsem zaradi tega, ker sem si vbil v glavo, da bi rad imel uro z "montgomeryjevo" številčnico, sem se pa pred končno odločitvijo še vedno pozanimal, kakšen mehanizem ima in ali je cena ure primerna kakovosti/zmogljivosti.
Če bi recimo Bella Luna stala 500 evrov, je ne bi vzel. Niti je ne bi vzel, če bi imela za 250 evrov, kolikor je stala, notri ST16 ali kakšen drug slabši mehanizem. Bi pa dal zanjo 500 evrov, če bi imela notri Miyoto 9015 ali Eto. Če bi Colomerjeva ura z Eto stala 1000 evrov, je ne bi vzel, ker kakovost "španskega" ohišja po moji presoji ni tega vredno, bi pa za 1000 evrov vzel podobno Ballovo uro. In tako pač za vsako uro, ki mi je všeč, ugotavljam, koliko je približno vredna.
In potem lahko ure razdelim v 4 razrede:
1) V mojem (finančnem) dosegu, ampak ni vredna svoje cene.
2) Vredna svoje cene in v mojem dosegu.
3) Vredna svoje cene, ampak izven mojega dosega.
4) Izven mojega dosega in ni vredna svoje cene.
V glavnem so vse moje ure iz 2. razreda, čeprav bi morda kdo kakšno uvrstil tudi v 1. razred (ocena vrednosti je v končni fazi še vedno subjektivna). Colomer je recimo nekje na meji. Tudi kakšna ura iz 3. razreda, če mi je res zelo všeč, in ni zelo izven mojega dosega, bi prišla v poštev (v tem razredu so recimo nekateri Grand Seikoti, kakšen Ball, Citizen in še kaj bi se našlo). Všeč mi je tudi marsikatera ura iz 4. razreda, ampak zgolj kot zanimivost, o nakupu ne razmišljam.
O.
Vtis, da mehanska ura ni natančna, je samo zaradi tega, ker so kremenčeve ure še za 1 do 2 velikostna razreda bolj natančne.
V glavnem, ura je zame še vedno naprava za merjenje časa in točnost tega početja je eden od pomembnejših dejavnikov. In to ne samo zato, da ne bi zamudil na vlak, ampak ker je točnost mehanizma verjetno najboljše merilo za oceno njegove splošne kakovosti (ne glede na to, ali tako točnost potrebuješ ali ne), na osnovi kakovosti mehanizma pa lahko ocenim, ali me poskuša proizvajalec na suho nategniti, ali z vazelinom

Z "razbijanjem na prafaktorje" si olajšam presojo (in je na sploh osnova znanstvenega pristopa), na koncu pa seveda vedno upoštevam celoto in tudi kakšnen iracionalni faktor se vedno "pretihotapi" v končno odločitev. Colomerjevo uro sem recimo kupil predvsem zaradi tega, ker sem si vbil v glavo, da bi rad imel uro z "montgomeryjevo" številčnico, sem se pa pred končno odločitvijo še vedno pozanimal, kakšen mehanizem ima in ali je cena ure primerna kakovosti/zmogljivosti.
Če bi recimo Bella Luna stala 500 evrov, je ne bi vzel. Niti je ne bi vzel, če bi imela za 250 evrov, kolikor je stala, notri ST16 ali kakšen drug slabši mehanizem. Bi pa dal zanjo 500 evrov, če bi imela notri Miyoto 9015 ali Eto. Če bi Colomerjeva ura z Eto stala 1000 evrov, je ne bi vzel, ker kakovost "španskega" ohišja po moji presoji ni tega vredno, bi pa za 1000 evrov vzel podobno Ballovo uro. In tako pač za vsako uro, ki mi je všeč, ugotavljam, koliko je približno vredna.
In potem lahko ure razdelim v 4 razrede:
1) V mojem (finančnem) dosegu, ampak ni vredna svoje cene.
2) Vredna svoje cene in v mojem dosegu.
3) Vredna svoje cene, ampak izven mojega dosega.
4) Izven mojega dosega in ni vredna svoje cene.
V glavnem so vse moje ure iz 2. razreda, čeprav bi morda kdo kakšno uvrstil tudi v 1. razred (ocena vrednosti je v končni fazi še vedno subjektivna). Colomer je recimo nekje na meji. Tudi kakšna ura iz 3. razreda, če mi je res zelo všeč, in ni zelo izven mojega dosega, bi prišla v poštev (v tem razredu so recimo nekateri Grand Seikoti, kakšen Ball, Citizen in še kaj bi se našlo). Všeč mi je tudi marsikatera ura iz 4. razreda, ampak zgolj kot zanimivost, o nakupu ne razmišljam.

O.

Okapi ::
Imaš konkretno v mislih? Ker sam se ne spomnim nobene pod 2k€,Ne, cifro sem izstrelil bolj ali manj na pamet

C. Ward je sicer skoraj 900 evrov, ampak nekako v tem razredu, ki sem ga imel v mislih. Za 750 dolarjev (550 evrov, kar bi z dobavo v EU lahko lahko prevedli v 700 evrov) dobiš recimo Tissota s certifikatom.
http://www.amazon.com/Tissot-T-Tempo-Ch...
Ceneje kot to očitno ne gre (že sam certifikat menda stane 150 evrov) in s tem dobiš osnovo za oceno, koliko je to vredno. No, verjetno bi lahko pogledal tudi, koliko stane samo certificiran mehanizem, kot rezervni del.
O.

Okapi ::
In kako je najboljše izmerit doma točnost mehanske ure ?
1) Sinhroniziraš PC z atomsko uro.
2) Na listek napišeš, koliko sekund odstopa tvoja ura od atomske ure.
Čez 24 ur ponoviš oba koraka in izračunaš razliko. Lahko tudi čez 12 ur, samo bo rezultat manj natančen. Ponavljaš postopek recimo en teden in dobiš zelo dobro oceno o točnosti ure.
Imaš pa še par drugih možnosti. Dobiš recimo programček za telefon za merjenje točnosti ure. Narediš fotko številčnice, program sam prepozna, na osnovi lege kazalcev, koliko je ura (ali pa mu ročno pomagaš), postopek vsak dan parkrat ponoviš in program ti sam izračuna, kako točna je ura.
Imaš tudi programček, ki zna z mikrofonom poslušati tiktakanje ure in sproti kaže, kako točna je ura.
Z malo truda lahko te programe sam zguglaš, ne vem na pamet naslovov.

O.

s1m0n ::
Tega z mikrofonom sem preizkusil a je žal ura pretiha :)
Uro sem nastavit teden dni nazaj, po PC uri (po sinhronizaciji) trenutno je ura 6s naprej od dejanske ure kar je logično saj jo nonstop nosim.
Uro sem nastavit teden dni nazaj, po PC uri (po sinhronizaciji) trenutno je ura 6s naprej od dejanske ure kar je logično saj jo nonstop nosim.

GrimReaper ::
Sej meni ta COSC nič ne pomeni, če pa dobiš "COSC" uro za veliko manj, Miyota 9015, oz. 9010 kot se imenuje v Citizen Grand Classic.
To bi sicer moral že oktobra kupit, ampak vedno neka druga pride vmes.
Drugače glede merjenja točnosti, saj je prav da najprej izmeriš kako se obnaša v mirovanju. Ampak bolj pomembno je kako se obnaša, ko jo imaš en dan ali en teden na roki.
Pa tudi kako jo daš ležat je pri nekaterih mehanizmih zelo pomembno. Recimo moj ST25 je v nulo če je na zapestju, nekje 10-15s z dialom gor, okoli 20s s krono gor, in samo 5s na dan s krono dol.
Ampak kaj ko je ta pozicija najbolj čudna oz. bolje rečeno je ura najmanj stabilna, s krono gor še nekako gre.
Drugih pa v bistvu še nisem meril v drugih položajih kot z dialom gor, tako da imam spet nekaj dela.
After 4 days, +1 sec.
My white dial only gained an astounding +1 seconds for 2-1/2 weeks?
The movement has appeared to have gained less than 2 seconds (< +2s) in the last 24 hours - this is very promising (it's been on my wrist all this time, except for a brief interlude)!
The Citizen's accuracy is phenomenal, mine is getting +2.5 secs a day and I haven't heard of any Grand Signature owners report accuracy worse then +5 secs a day.
I took it home and after wearing it 6 days, it went from +2 seconds a day to two days of running at +-0 seconds, and now settled back to +2 seconds a day. Amazing, I was so impressed I went out and bought the black faced model also and that one is running -2 seconds a day.
To bi sicer moral že oktobra kupit, ampak vedno neka druga pride vmes.
Drugače glede merjenja točnosti, saj je prav da najprej izmeriš kako se obnaša v mirovanju. Ampak bolj pomembno je kako se obnaša, ko jo imaš en dan ali en teden na roki.
Pa tudi kako jo daš ležat je pri nekaterih mehanizmih zelo pomembno. Recimo moj ST25 je v nulo če je na zapestju, nekje 10-15s z dialom gor, okoli 20s s krono gor, in samo 5s na dan s krono dol.
Ampak kaj ko je ta pozicija najbolj čudna oz. bolje rečeno je ura najmanj stabilna, s krono gor še nekako gre.
Drugih pa v bistvu še nisem meril v drugih položajih kot z dialom gor, tako da imam spet nekaj dela.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Okapi ::
Jaz tudi ne dam dosti (ali nič
) na sam certifikat, omenil sem ga samo kot nekakšno zagotovilo točnosti. Ker Miyota 9015 je sicer lahko zelo točna, ampak je to deloma tudi stvar sreče ali dodatne regulacije, ker uradne številke so:
Accuracy: -10~30 seconds/day
Posture difference: Under 40 seconds/ day
Podrobnosti najdeš tule:
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=...
Skratka, če hočeš biti prepričan, da bo ura res tako točno (in da boš lahko uveljavljal garancijo, če ne bo), moraš pač malo globlje seči v žep.

In kot sem že prej omenil, niti ni stvar v tem, da bi potreboval tako točno uro, ampak me točnost zanima, ker lahko na njeni osnovi sklepam, da mi niso podtaknili mehanizma "žnj" kategorije. Gerlach se recimo hvali, da uporablja Seagulle kategorije AAA, za Parnis pa pravijo (morda tudi zlonamerno), da uporablja najslabše Seagullove mehanizme. Sicer ni jasno, ali Seagull res rangira mehanizme podobno kot recimo ETA (standard, top, elabore ...), so pa sigurno razlike, če drugega ne, kako skrbno je mehanizem vgrajen in kaj so z njim počeli, preden so ga vgradili. Na besedo izdelovalca se prav dosti ne zanesem, zato rad sam preverim, pri čem sem. In kakovost mehanizma lahko ocenim samo z njegovo točnostjo. Če bi recimo Colomer odstopal za več kot 20-30 sekund na dan, bi ga mirno nesel na pošto in poslal nazaj v Španijo
Mimogrede, prej sem pozabil omeniti, da je pri oceni "vrednosti" ure upoštevanja vredna tudi garancijska doba. Pri Colomerju je recimo na odločitev o nakupu vplivalo tudi:
O.

Accuracy: -10~30 seconds/day
Posture difference: Under 40 seconds/ day
Podrobnosti najdeš tule:
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=...
Skratka, če hočeš biti prepričan, da bo ura res tako točno (in da boš lahko uveljavljal garancijo, če ne bo), moraš pač malo globlje seči v žep.
Recimo moj ST25 je v nulo če je na zapestju, nekje 10-15s z dialom gor, okoli 20s s krono gor, in samo 5s na dan s krono dol.Evo, sem pogledal in po 48 urah na navijalniku je moj ST25 -14 sekund, se pravi -7 na dan. Kar se tudi sklada z meritvami na timegrapherju. Ni ravno COSC in tudi je težko reči, koliko ustreza navijalnik nošnji na zapestju, pa tudi ura je še zelo nova, ampak cifre se skladajo s pričakovano točnostjo mehanizma, tako da se ne morem pritoževati.

In kot sem že prej omenil, niti ni stvar v tem, da bi potreboval tako točno uro, ampak me točnost zanima, ker lahko na njeni osnovi sklepam, da mi niso podtaknili mehanizma "žnj" kategorije. Gerlach se recimo hvali, da uporablja Seagulle kategorije AAA, za Parnis pa pravijo (morda tudi zlonamerno), da uporablja najslabše Seagullove mehanizme. Sicer ni jasno, ali Seagull res rangira mehanizme podobno kot recimo ETA (standard, top, elabore ...), so pa sigurno razlike, če drugega ne, kako skrbno je mehanizem vgrajen in kaj so z njim počeli, preden so ga vgradili. Na besedo izdelovalca se prav dosti ne zanesem, zato rad sam preverim, pri čem sem. In kakovost mehanizma lahko ocenim samo z njegovo točnostjo. Če bi recimo Colomer odstopal za več kot 20-30 sekund na dan, bi ga mirno nesel na pošto in poslal nazaj v Španijo

Mimogrede, prej sem pozabil omeniti, da je pri oceni "vrednosti" ure upoštevanja vredna tudi garancijska doba. Pri Colomerju je recimo na odločitev o nakupu vplivalo tudi:
We are one of the few brands in the world if not the only one to give a guarantee of their watches for a period of ten years.
O.

Venomus ::
Je to Protrek ali Pathfinder? Nisem čisto seznanjen s temi modeli 
Zanimiv rdeč zaslon, fajn izgleda.

Zanimiv rdeč zaslon, fajn izgleda.

cebelar123 ::
Protek Casio PRG2408ER je nas sliki.
Pathfinder je če se ne motim samo ime za Protreka na ameriškem trgu.
Pathfinder je če se ne motim samo ime za Protreka na ameriškem trgu.

Furbo ::
Kul navijalec, cena 1200 švicarjev, a sem ziher, da nam ga bo okapi naredil precej precej ceneje. :=)
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

RejZoR ::
En na WUS je enkrat montiral uro na stružnico, dal prave obrate, da je rotor ves čas visel in se je ura lepo navijala, ko se je ohišje vrtilo okoli :D
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Okapi ::
Kul navijalec, cena 1200 švicarjev, a sem ziher, da nam ga bo okapi naredil precej precej ceneje.Točno tako, samo da bi zgodbo začel s temle:
Ta stane 12.000 evrov. In ko bi Furbo rekel, "kul navijalec, cena 12 jurjev, a sem ziher, da nam ga bo okapi naredil precej precej ceneje," bi mu pokazal tega za 10x nižjo ceno.
In če bi si od blizu ogledal tega za 1200, bi verjetno ugotovil, da bi to Kitajci mirno lahko naredili za recimo 200 evrov.
Ali pa če vzamemo klasične navijalnike.
Tale je skoraj 600 evrov.
Tale pa 5x manj.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()

Venomus ::
Me prav zanima kako to na uro dolgoročno vpliva, če je vedno na winderju in vedno dela proti drugi uri, ki jo lastnik 1x ali 2x na teden navije, nastavi čas in nosi en dan in jo potem drug dan zamenja.

RejZoR ::
Nima veze. Problem je samo ročno navijanje (ETA 2824-2 je znan po tem, da se požre od znotraj če ga navijaš ročno). Pa če cikli winderja niso prepogosti, kjer mora potem drsna sklopka skoz popuščat. Koristi ji sigurno ne. Fora winderjev je, da navitje ostane nekje na isti poziciji in ne da uro (pre)navije...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Okapi ::
To o "prenavijanju" ure na navijalniku je bolj bajka. Če si vsaj za silo dejaven, je ura na roki ves čas navita do konca in malo čez (se pravi "prenavita"). Praktično nemogoče je ohranjati navitost na istem položaju, ker bi ga moral v bistvu na 1 vrtljaj na dan natančno nastavit. Čim se vrti malo bolj, se ura bolj navija kot "odvija", pride najprej do 100%, potem je pa ves čas "prenavita". Če se vrti malo manj, se pa zaloga energije v vzmeti počasi "prazni", dokler ne pride na 0 in ustavi (oziroma se potem zura a kratek čas požene, ko se navijalnik vklopi, in kmalu znova ustavi).
Verjetno res ni koristno, če mora sklopka ves čas popuščati, ampak tudi če jo imaš na roki, si hitro preveč dejaven in mora sklopka ves čas popuščati. Jaz imam eno uro z merilnikom navitosti in če jo imam na roki, pride v parih dneh na 100% in je potem ves čas "preveč" navita, na navijalniku pa se tudi pri najvišji nastavitvi počasi prazni (nisem natančno gledal, ampak v kakšnem mesecu na navijalniku bi se ura ustavila).
Tako da kar se obrabe tiče, je enako, ali imaš uro na navijalniku ali na roki, oziroma se na navijalniku v povprečju malo manj obrablja. V primerjavi z ustavljanje in občasnim navijanjem pa je odvisno od ure. Kot pravi Rejzor, enim uram ročno navijanje ne koristi pretirano. Zoprno je tudi, če ima ura krono z navojem, ker te niso namenjene za redno odvijanje in zavijanje. Hitro tisti navoj posnameš in izrabiš.
Samo ustavljanje in zaganjanje pa po mojem nima kakšnih škodljivih posledic na mehanske dele (kot je to recimo pri elektroniki, kjer naprava običajno crkne pri vklopu in je zato bolje, če je ves čas v stanju pripravljenosti). In tudi če kakšne neželene posledice ustavljanja in zaganjanja so, jih najmanj izniči manjša obraba materiala (ker ura ne dela ves čas).
Manjša obraba materiala pri uri, ki dela recimo samo 2 dni na teden, bi se pa verjetno malo poznala po 100+ letih, v nekaj deset letih pa po mojem čisto nič. Vsaj če uro na vsakih 10 let servisiraš.
O.
Verjetno res ni koristno, če mora sklopka ves čas popuščati, ampak tudi če jo imaš na roki, si hitro preveč dejaven in mora sklopka ves čas popuščati. Jaz imam eno uro z merilnikom navitosti in če jo imam na roki, pride v parih dneh na 100% in je potem ves čas "preveč" navita, na navijalniku pa se tudi pri najvišji nastavitvi počasi prazni (nisem natančno gledal, ampak v kakšnem mesecu na navijalniku bi se ura ustavila).
Tako da kar se obrabe tiče, je enako, ali imaš uro na navijalniku ali na roki, oziroma se na navijalniku v povprečju malo manj obrablja. V primerjavi z ustavljanje in občasnim navijanjem pa je odvisno od ure. Kot pravi Rejzor, enim uram ročno navijanje ne koristi pretirano. Zoprno je tudi, če ima ura krono z navojem, ker te niso namenjene za redno odvijanje in zavijanje. Hitro tisti navoj posnameš in izrabiš.
Samo ustavljanje in zaganjanje pa po mojem nima kakšnih škodljivih posledic na mehanske dele (kot je to recimo pri elektroniki, kjer naprava običajno crkne pri vklopu in je zato bolje, če je ves čas v stanju pripravljenosti). In tudi če kakšne neželene posledice ustavljanja in zaganjanja so, jih najmanj izniči manjša obraba materiala (ker ura ne dela ves čas).
Manjša obraba materiala pri uri, ki dela recimo samo 2 dni na teden, bi se pa verjetno malo poznala po 100+ letih, v nekaj deset letih pa po mojem čisto nič. Vsaj če uro na vsakih 10 let servisiraš.
O.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()

cebelar123 ::

meandmouse ::
Po dolgem času sem si zaželel uro z digitalnim prikazom in imam tega Casia nagledanega. Dopade se mi, ker ima negativen display. Pa senzorji bodo kdaj pa kdaj prav prišli. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: meandmouse ()
