» »

Ročna ura

Ročna ura

Temo vidijo: vsi
««
32 / 192
»»

Okapi ::

Saj to v resnici ni namenjeno ščitenju ure, ampak je predvsem znamenje "moškosti" - da je videti, kot bi lastnik počel stvari, s katerimi bi lahko uro razbil.
Podobno kot s potapljaškimi in pilotskimi urami.

O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

RejZoR ::

Furbo je izjavil:

Meni se zdijo gshocki preživeti, včasih je imelo morda še smisel ščititi tisti quartz, ker je bil pač drag na začetku.. dandanes so pa taki mehanizmi po € za šopek.


Sorry, what? Pa ti veš, da praktično vsi vojaki na svetu uporabljajo G-Shocke iz dveh razlogov? Prvi je, da so nenormalno trpežni v vseh pogojih, in ker je quartz sedaj tolk poceni nihče ne joka za njimi če jih vseeno slučajno uspejo razbiti na misijah. Kar je sicer zelo težko izvesti ampak se dogaja.

Drugače v navadnem svetu pa jih folk načeloma uporablja iz prvega razloga in ker so po svoje zanimivega izgleda. Vsaj če sodim po svojem stealthy črnem G-Shocku z negativnim LCD-jem in zapestnico namesto gumijastih paščkov.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Okapi ::

Ne vem, če smo jo že omenili - C. Ward C70 za dobrih 700 evrov (v prednaročilu - serija bo omejena) je verjetno najcenejša termokompenzirana kremenčeva ura, skoraj sigurno pa najcenejša s štoparico. Notri je ETA 251.233 (+-10 sek/leto). Breitling s tem mehanizmom je kakšnih 5x dražji. Omenjam jo zaradi točnosti, videz je pa pač tak, kakršen je, komur ni všeč, naj gleda stran.;) British racing green barva ni naključna.



http://www.christopherward.co.uk/men/sp...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

RejZoR ::

It's still ugly. Drugače so Bulova Precisionist cenejše. Sicer niso termokompenzirane, ampak so pa praktično enako natančne. Je pa tko da so dezajni dost načičkani, sploh diali.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Okapi ::

Pa so res skoraj 50% popusti za Bulove v ZDA. Ta belo z usnjenim pasom dobiš s poštnino in našim davkom vred že za 330 evrov (ostalo so nekaj dražje). Uff, zdaj me bo pa to nekaj dni matralo.;)



O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

cebelar123 ::

cebelar123 je izjavil:

Mislim da sem danes našel po dolgem času uro katera mi je resnično všeč.




Danes sem bil v slowatch-u da bi si ogledal to uro in sma z prodajalko ugotovila, da je sploh nimajo v sistemu. :(

Okapi ::

Enkrat sem že napisal, da si pri nas lahko v živo ogledaš mogoče 5% vseh zanimivih ur. Kupiš to uro na netu in če ti ni všeč, jo pač vrneš. Zakonodaja o vračilu brez vprašanj pri nakupu na daljavo velja po vsej EU.

O.

cebelar123 ::

Zanimiv review mogoče bo koga zanimalo.

GrimReaper ::

G. Gerlach Batory je prispel.

Movement je SeaGull ST2526. Vzel pa sem big date varianto.
Movement oz. rotor je precej glasen, bom videl če moti ko je na zapestju.
Po 1 uri je še točna, tako da mora bit pomoje nekje +/-5s na dan.

Na kvaliteto dajo precej, številčnica je brez kakšnih napak. Tudi lugi in caseback so brez kakšnih prask.
Ohišje je v celoti polirano.

Vsi govorijo da je pašček premajhen, ampak sam imam 16cm zapestje in je na predzadnji luknji. Moj Hirsch ima samo po eno luknjo več na vsaki strani, ta jih ima samo 6.

Ima pa eno pomanjkljivost, screw down crown me zafrkava, včasih se navije pod kotom, tko da morš res pazit ko jo privijaš.





7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

first_line ::

Jaz pa iščem eno štirioglato uro, pa da ima kakšen 'linearen' kazalec. Kot npr:

Okapi ::

Evo, timegrapher končno prišel. Zdaj moram samo še pogruntati, kako se zares uporablja in kaj pomenijo posamezne vrednosti. Zaenkrat sem samo preveril, ali dela in očitno dela - gor sem na hitro nataknil Sea-gullovo "aqua terro", niti ne vem, če prav, ker še nisem odprl navodil, neke cifre pa je pokazal;) Za kaj več pa ta hip nimam časa. Ampak se že veselim domačega COSCa;)



O.

GrimReaper ::

Amplituda 216 je pomoje slabo.
Iz RWG foruma:
great: 270-310
acceptable: 250-270


Beat error je ok.
great: 0.0-0.5 ms
acceptable: 0.6-1 ms
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Okapi ::

V bistvu je bil na sliki Alpinist, nizka amplituda pa je posledica dveh zadev. Imel sem napačno nastavljen "lift angle", ki je privzeto 52 stopinj, pri 6R15 pa je 53 stopinj (to je treba ročno nastavit). Poleg tega je bil očitno tudi slabo navit - zadnji teden je bil na navijalniku, ki ne navija ravno 100% (na Seagullu ki ima kazalec navitost, vidim, da počasi "spušča" - kakšen mesec in bi bil iz 100% na nuli, verjetno je pri Seikotu podobno). Zdaj sem ga ročno navil, popravil lift angle in je amplituda skočila na 260.

Ampak Seagull je malo bolj točen. Glede na položaj niha med +2 in +5, beat error je 0-0,1. V bistvu COSC, na hitro pogledano. Kaj bi človek še hotel več za 120 evrov;)
Alpinist ima beat error 0,4-0,5, točnost pa se spreminja med nekje -5 in -9, odvisno od položaja. Zdaj se bom moral prav premagovati, da ga ne bom odprl in dregnil regulator malce v plus (ker ne bi rad vodotesnosti zjebal po nepotrebnem zaradi par nepomembnih sekund boljše točnosti).

Ta drugi Seagull je pa malo bolj občutljiv na položaj, nekje med -3 in -15 niha, na hitro pogledano.

Winnerjev skeleton pa ima beat error 6,1 in točnost +80 sek/dan;) Tega bom pa z veseljem odprl in se poigral z njim.

O.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Furbo ::

Navijalnik ne navija ampak samo vzdržuje navitost.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

Okapi ::

IMHO je praktično nemogoče tako natančno navijati, da ravno vzdržuješ navitost. Bodisi navijaš malo bolj, kot se "odvija", pa čeprav samo par obratov na dan več, in imaš potem čez čas uro pri 100% in tam ostane, ali pa navijaš malo manj kot se "odvija" in se ura počasi "prazni". Če imam Seagulla na roki (tistega, ki ima kazalec navitosti) je prvi scenarij (v 4-5 dnevih recimo pride iz polovične navitosti na polno in potem tam ostane - čez noč sicer malce pade, ampak do naslednjega večera dobi vse nazaj), če ga imam na navijalniku, pa počasi izgublja (tudi če imam na maksimalnih 1800 obratih na dan). Nekaj je sicer odvisno tudi od tega, kako uro postavim v navijalnik, ampak po mojem bi moral za tega Seagulla imeti enih 2000-2200 obratov na dan, da bi bil ves čas do konca navit.

Ko bom imel višek časa, bom navijalnik odprl in tista dva elektromotorčka predelal na wi-fi računalniško krmiljenje;)

Mimogrede, Timegrapher ima USB vtičnico zadaj, označeno kot Frequency Callibration, ampak ni nič dokumentirano, v navodilih piše samo "do not connect anything";) Bogve kaj vse bi se dalo s tem narediti - bi moral nekdo, ki obvlada hekerske zadeve, pogledati.

O.

lymph ::

No, ko smo že pri točnosti. Nisem mislil, da je res ampak očitno včasih je: mehanske ure lahko kdaj rabijo nekaj časa, da se "vtečejo" v svoj ritem.

Moja je na začetku šla prvih par dni -6 sekund na dan. V roku tedna je šlo na -5/-4, zdaj zadnja dva tedna je pa -2 na dan konsistentna.
"Belief is immune to counter example."

WarpedGone ::

Nisem mislil, da je res ampak očitno včasih je: mehanske ure lahko kdaj rabijo nekaj časa, da se "vtečejo" v svoj ritem.

Spremenjlivo ravnotežje je nujna lastnost vseh analognih sistemov, kar mehanska ura je.
Tut ta "svoj ritem" se skozi čas/leta spreminja.
Zbogom in hvala za vse ribe

RejZoR ::

Vbistvu je run-in čas vezan na balance spring in delno na maziva v rubinastih ležajih. Mehanske ure imajo nekje 1 mesec run in obdobja, tko da je fajn novo uro čim več nosit, vsaj prvi mesec, da se uteče. Pol naprej pa je vgalvnem zgolj stvar temperature in pozicij.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Okapi ::

G. Gerlach Batory je prispel.
A je tisti gumb za datume premikati kaj moteč, oziroma a se ti je že kdaj zgodilo, da si ga nevede pritisnil in premaknil datum? Za batory bi se veliko lažje odločil, če bi imel gumb tak, ko so ga sprva načrtovali (da je "skrit" v ohišju in ga lahko pritisneš samo s konico).

Pa kako dobro so številke v okencih poravnane? Ker to je šibka točka teh cenejših mehanizmov z "big datumom". Da gredo do 39 in nato na 00 me niti ne moti, pač na koncu meseca 10x pritisneš na tisti gumb, če se cifra v okencu po tem pritiskanju ustavi postrani, pa mi ni preveč všeč.

O.

GrimReaper ::

Gumb popolnoma nič ne moti.

Desna številka je malenkost nižje kot leva, ampak tega prej nisem opazil, sem tud vedel da tukaj ne gre iskat idealnosti. Gredo pa številke do 31, potem je pa 01.

Krono sem pa ugotovil kako privit. Seveda morš dat uro najprej dol, potem pa pritisneš krono povsem do roba ohišja in šele nato začneš privijat, tako bo vedno lepo privita. Privije se pa samo za 3/4 obrata, ponavadi gre za 1,5.
Priznam da je privijanje krone težavno, ampak mislim da navoja ne morš kar tako uničit.

Zanima me pa še ORP Orzel.
http://forums.watchuseek.com/f71/new-g-...
Ta bo imela NH35 oz. Seiko 4R36 movement, ki je movement, ki ima praktično vse in nima nobenih slabosti.
Ostali Gerlachi imajo pa vsi ST25. Tega in ST16 (oz. vse derivate Miyote 8215, edino 8bps DG4813 je ok) ni šans da še kdaj kupim, pa naj bo še kako lepa ura.
Bom videl če se bom lahko navadil na zvok ST25, drugače gre pa rotor ven.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Okapi ::

Meni se pa ST16 v bistvu zdi, glede na ceno, presenetljivo dober. Je pa res, da imam oba v Seagullovih urah, mogoče pri "svojih" bolj pazijo na kakovost.

O.

GrimReaper ::

Čez kakšne 3 tedne bo verjetno že prišel ST2130 Seagull, pomoje bom s tem še najbolj zadovoljen.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Map ::

Že nekaj časa razmišljam o nakupu ure, pa bi vas prosil za kak nasvet.

Prva in meni ljubša izbira je mehanska ura v stilu Omegine Aqua Terre, druga možnost pa je Citizen Eco-Drive. Odvisno bo od cene. Če je dobro ohranjena, je lahko mehanska tudi rabljena. Spet najraje Omega, a dvomim, da se jo kje dobi za nekaj sto evrov.

Kar želim od ure je vodotesnost do te mere, da me ne skrbi dež ali umivanje rok, ohišje in pas naj bosta kovinska, mogoče bi mi bilo všeč, da je dodan tudi usnjen pas, ker se mi zdi, da dosti bolj paše k obleki. Številčnica naj bo črne ali temno sive barve, prikazuje naj uro, sekunde in datum, uporabljala pa se bo vsak dan.

RejZoR ::

Omega mehanske ure za nekaj 100 EUR ne boš dobil nikjer. Če pa jo boš pa bo skoraj zagotovo fejk.

Z Eco-Drive nimaš kej falit. Sicer nima čara mehanskih ur, je pa skrajno nezahtevna ura, ki deluje in deluje brez vzdrževanja. Mehanizmi so preizkušeni in zelo natančni. Vodotesne so vglavnem vse do 100m in designi so kar precej lepi. Cene se tud gibljejo tja do 500 EUR za AT modele, kar je dost dostopno.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Map ::

Sem bil prepričan, da Omege ni tako poceni za dobit.

Eco-Drive pa ravno zaradi nezahtevnosti in lepega designa. Tudi v primeru, da kaj crkne je zadaj dost velko in znano ime in verjamem, da ni problemov z garancijo. Ampak ja, nima čara oz. duše mehanskih ur.

Kolega mi je prinesel eno Omego iz kitajske in se že od daleč vidi, da ni mogla stati dosti več kot 20€. Samo ohišje je pravzaprav kar solidno in na hitro ni videt večjih napak, ampak zapestnica škripa, se ne giblje ravno lepo, datum ne dela in še nekaj malenkosti, kljub temu pa prav lepo tik taka in je to res tak prijeten zvok.

Okapi ::

Pogled, ki razveseli vsakega lastnika ure8-)
 Alpinist dial down

Alpinist dial down

RejZoR ::

Map je izjavil:

Sem bil prepričan, da Omege ni tako poceni za dobit.

Eco-Drive pa ravno zaradi nezahtevnosti in lepega designa. Tudi v primeru, da kaj crkne je zadaj dost velko in znano ime in verjamem, da ni problemov z garancijo. Ampak ja, nima čara oz. duše mehanskih ur.

Kolega mi je prinesel eno Omego iz kitajske in se že od daleč vidi, da ni mogla stati dosti več kot 20€. Samo ohišje je pravzaprav kar solidno in na hitro ni videt večjih napak, ampak zapestnica škripa, se ne giblje ravno lepo, datum ne dela in še nekaj malenkosti, kljub temu pa prav lepo tik taka in je to res tak prijeten zvok.


Že res da so Omega ure fajn, ampak imaš polno dostopnih alternativ, od švicarskih imaš Certina, Tissot, Steinhart pa Ch.Ward pa do japonskih od Seiko in Orient pa do tapravih kitajskih od Sea-Gull. Vglavnem lahko vse te dobiš tja do 500 EUR, prave kvalitetne mehanske ure kjer vse deluje, in ki realno niso bistveno slabše od Omega ure. Vsaj če gledaš enormno razliko v ceni. So pa še vedno mehanske, torej tisti lepi zvok tiktakanja in gladko gibanje sekundnega kazalca. Če te to privlači in bi rad imel mehansko, potem si jo definitivno omisli. Ker ni lepšega kot je nosit uro, ki ti je resnično všeč in jo res z veseljem nosiš. Samo pred nakupom ene ali druge (mehanske ali quartz), dobro premisli kaj hočeš in kaj so prednosti in slabosti vsake ter če te kaj od tega moti.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Map ::

Kje pa naj sploh gledam za mehanskimi urami, namreč slovenske spletne trgovine so bolj slabo založene.

Mi pa ura včasih samo zaradi enega detajla ni več všeč, recimo tisto povečevalno steklo za datum me precej moti. Mi je pa všeč steklen caseback, ker tako slišiš in tudi vidiš to čudo.

RejZoR ::

Mah izbira mehanskih je pri nas naravnost žalostna. Raje poglej na Amazonu al pa specializiranih trgovinah ala Watchshop.com oz TheWatchHut. eBay ti pri mal dražjih urah odsvetujem, glede na to da nisi glih izkušen. Razlike v cenah niso tko velike, boš pa bolj siguren če kupiš iz zgornjih štacun...

Od cenejših imajo vse Seiko 5 prozoren pokrovček na hrbtni strani in nimajo povečevalnega stekla. Cene se giblejo tja do 200 EUR.

Pol do nekje 500 EUR imaš ene par Steinhart Ocean One brez povečevala in Ocean-44 (FortyFour). Edino kar je, da te nimajo prozornega pokrovčka, so pa ratane do 200m globine, torej diver ura.

Sea-Gull ima tud dokaj dostopne ure v skeleton izvedbi in s prozornim pokrovčkom. Je prestižna kitajska znamka, ampak imajo eni predsodke, ker je pač kitajska firma.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Okapi ::

Orient dobiš tule:
http://www.newcam.it/orologi/
http://www.orientuhren.de/power-reserve...

Kitajske ure (Sea-gull, Beijing ...) so tule:
http://www.good-stuffs.com/Sea-Gull-816...

Švicarski Glycine (kar nekaj modelov okoli 500 evrov) je menda najbolj ugodno tule:
http://www.klepsoo.com/en/glycine.html

Potem pa imaš še kar nekaj manjših znamk, ki jih je omenil Rejzor. Dodal bi lahko še Zeppelin in Junkers, ki jih dobiš tu:
http://www.pointtec.de/

Pa Prometheus:
http://www.prometheuswatch.com/

In ena manj znana, ampak menda zelo dobra francoska firma, Yonger & Bresson:
http://www.e-montre.com/yonger-automati...

GrimReaper ::

Če bi sam zdej kupoval avtomatsko uro do 500€, bi vsekakor izbral nekaj iz Orient Star serije ali pa Citizen Grand Classic. Lahko pa pogledaš tut, če ti je všeč kakšen Sea-Gull.
Ali pa Christopher Ward ali Steinhart.
http://www.orient-watch.jp/product/cate...
http://www.citizenwatch.com/en-us/watch...

http://www.good-stuffs.com/Sea-Gull_c_1...
http://www.ebay.com/sch/Watches-/14324/...
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

GrimReaper ::

Bom pa tut sam ta mesec kupil timegrapher in še nekaj orodja.
Ur imam zaenkrat čez glavo, večino teh ki jih imam sem nosil vsako samo po en teden, razen dveh ali treh, tako da mora nujno dobit vsaka mal več wrist tima.
Še največ sem nosil modrega Parnis submarinerja, v bistvu precej dobra ura za samo $100.

Najraje tudi 1900, ker zgleda dosti bolje kot 1000, in je še nekako best buy.

Tukaj so specifikacije za vse modele:
http://www.ebay.com/itm/New-Mechanical-...

Barvni ekran, tega ima samo še 2x dražji 5000. Pa zgleda da je edini ki ima točnost za odstopanje na desetinko. Tudi vidim zgoraj da Okapiju kaže 0.9s/d, tako da očitno drži.

Še eno vprašanje, Okapi, se da iz timegrapherja razbrat če ima ura slab isochronism?
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

RejZoR ::

Jezst sem zdanjih par dni precej začel nosit Seiko 5. Zadevca ima kljub majhnosti še vedno toliko karakterja, sploh ker jo imam že ene 3-4 leta in je po zapestnici vsa spraskana (čeprav se začuda na pol metra sploh ne vidi), na steklu ima par praskic pa še vedno laufa z veliko natančnostjo. Zadevca je bila moja prva mehanska ura oz edina ura po dolgih letih, ki sem jo potem nosil tista 3-4 leta non stop.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Okapi ::

GrimReaper je izjavil:

Če bi sam zdej kupoval avtomatsko uro do 500€, bi vsekakor izbral nekaj iz Orient Star serije ali pa Citizen Grand Classic. Lahko pa pogledaš tut, če ti je všeč kakšen Sea-Gull.
Jaz recimo čakam, da pride nova pošiljka Sea-gullovih "aqua terr", ker bom za začetek kupil še eno belo.
http://www.seagull.sg/goods.php?id=218

Tudi vidim zgoraj da Okapiju kaže 0.9s/d, tako da očitno drži.
Ja, ima dve merilni področji: +-999 s/d, kjer meri na 1 sekundo natančno, in +-99,9 s/d, kjer meri na 0,1 sekundo natančno. Čeprav moraš imeti hudo slabo uro, da +-99 s/d ni dovolj;)

Še eno vprašanje, Okapi, se da iz timegrapherja razbrat če ima ura slab isochronism?
Se da, samo ne kar takoj. Izohronizem je vpliv navitosti. Uro naviješ do konca in daš na timegrapher, potem pa ponovno kontroliraš (ne da bi uro premikal/navijal) čez 12, 24, 36 in 48 ur in gledaš, kako se rezultat spreminja. Z navitostjo se spreminja amplituda, od 270 ali še kaj več na začetku, pa proti 100, ko uri zmanjka moči. Manj kot amplituda vpliva na točnost, bolje je.

O.

RejZoR ::

Načeloma amplituda ni problem na urah, ki prihajajo od preverjenih proizvajalcev, kjer je problem zgolj odstopanje ure glede na pozicijo nošenja. Pri raznih cheapo urah pa lahko grdo niha že glede na samo navitost, potem pa še na pozicijo nošenja in ven dobiš grozna odstopanja.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

GrimReaper ::

Uro naviješ do konca in daš na timegrapher, potem pa ponovno kontroliraš (ne da bi uro premikal/navijal) čez 12, 24, 36 in 48 ur in gledaš, kako se rezultat spreminja.

Aja, se pravi praktično enako kot brez timegrapherja, samo da ti odstopanje sam kaže in imaš prikaz amplitude.
V bistvu to potem sploh ni stvar ki bi jo lahko izboljšal/nastavil (razen z zamenjavo delov ali kakšnim servisom), ker če je zanič je pač zanič.
Za ure Kitajskega porekla mi je jasno, ampak ni mi jasno zakaj je ena od mojih Seiko 5 tako slaba pri isohronizmu.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Zgodovina sprememb…

RejZoR ::

Ne, imaš na regulatorju dva pina. En je za +/- odstopanje, drugi katerega se načeloma ne smeš dotikat pa je isochronism. Zdej če je ura že po designu zanič tud drezanje iso pina ne bo dost pomagalo. Pri dobrih pa se da z iso pinom marsikaj zregulirat.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Okapi ::

Jezst sem zdanjih par dni precej začel nosit Seiko 5.
V resnici je to še najboljši način, da ugotoviš, kakšne uro so ti najbolj všeč. Se hitro vidi, katere so dlje časa na roki, katere pa dlje v predalu.;) Ugotoviš tudi, katera velikost ti najbolj ustreza, kakšen pas ali zapestnica ti je najbolj všeč, in tudi kakšen je vpliv cene. Se človek malo zamisli, ko ugotovi, da je ura za 120 evrov več časa na roki kot tista za 3x toliko.

Aja, se pravi praktično enako kot brez timegrapherja, samo da ti odstopanje sam kaže in imaš prikaz amplitude.
V bistvu to potem sploh ni stvar ki bi jo lahko izboljšal/nastavil (razen z zamenjavo delov ali kakšnim servisom), ker če je zanič je pač zanič.
Brez timegrapherja težko ugotoviš, kako točna je ura v posameznem trenutku. Moraš imeti nek določen časovni interval za ugotavljanje in recimo v eni uri ne moreš dovolj natančno izmerit, če je ura natančna na recimo 5 s/d (se pravi 0,2 s/uro). Če vzameš daljši interval, recimo 12 ur, pa težko ugotoviš, kakšen je pravzaprav vpliv navitosti. Lahko sicer primerjaš točnost v prvih 12 urah s točnostjo v četrtih 12 urah, ampak to je po mojem zelo groba ocena.

S timegrapherjem lahko na osnovi amplitude tudi oceniš, kako navita je ura, da vidiš, ali jo med nošnjo dovolj premikaš, da je ves čas do konca navita, ali pa jo je morda koristno še ročno navijati.

Kaj dosti drugega se pa brez urarskega znanja in dobrega orodja tako ali tako ne da narediti. Mazanje ali zamenjava glavne vzmeti je že kar zahtevno opravilo, recimo.

En je za +/- odstopanje, drugi katerega se načeloma ne smeš dotikat pa je isochronism.
Tisti drugi je v resnici za beat error. Ne vem, koliko ima to povezave z izohronizmom (se bom pa poučil);)

O.

GrimReaper ::

Brez timegrapherja težko ugotoviš, kako točna je ura v posameznem trenutku.

Aha, vidim razliko, sam zdej lahko preverjam edino trenutno odstopanje, timegrapher ti pa vedno kaže dnevno odstopanje.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Okapi ::

V resnici je ravno obratno (odvisno sicer, kako razumeš trenutno odstopanje).

Če ti svojo uro primerjaš z neko referenco, in ugotoviš, da je sedaj pet sekund drugače, kot je bila včeraj ob tem času, si s tem izmeril dnevno odstopanje 5 s/d. Če izmeriš, da kaže sedaj 3 sekundo drugače kot je pred 12 urami, si izmeril poldnevno odstopanje, ki ga seveda lahko preračunaš na dnevno (6 s/d). V glavnem, brez timegrapherja meriš povprečno odstopanje v določenem časovnem obdobju - krajše kot je to obdobje, manj natančno izmeriš (ker je težko izmerit recimo desetinko sekunde odstopanja med stanjem sedaj in čez pol ure - toliko pride pri povprečnem odstopanju 5 s/d).

Timegrapher ti pa vedno pokaže trenutno odstopanje, ampak seveda preračunano na dnevno. S tem da iz trenutnega odstopanja, tudi če ga timegrapher pokaže kot dnevno, ne moreš kar preprosto sklepati na dejansko dnevno odstopanje, ker se čez dan pač spreminja lega ure, pospeški, temperatura, navitost ...

Drugače povedano, ko daš uro na timegrapher in ti v neki legi pokaže recimo +5 s/d, to ne pomeni, da bo dejansko prehitevala za 5 sekund na dan. Se pravi, če ti timegrapher pokaže +5 s/d, ne smeš kar premaknit regulatorja, da bo pokazal 0 s/d. Najprej moraš ugotoviti, koliko gre ura dejansko narobe medtem, ko jo imaš en dan (ali več) na roki.

Verjetno se da preračunati iz različnih leg, če jim vrednosti primerno utežiš, ampak je bolj preprosto, če to izmeriš na klasičen način, se pravi da v daljšem časovnem razdobju primerjaš z referenco (to recimo manjka tem cenejšim timegrapherjem - nimajo vgrajene točne ure).

Skratka, zadeva gre takole. Najprej si vzameš par dni časa in si na 24 ur beležiš stanje. S tem dobiš povprečno vrednost. Potem daš uro na timegrapher in pogledaš, v kateri legi je trenutno odstopanje najbližje povprečju. In potem glede na to premikaš regulator.

Recimo da izmeriš, da gre ura +10 s/d. S timegrapherjem dobiš v različnih legah vrednosti +12, +15, +7, +5, +6. Najbližje povprečju je +12 (+2 sekundi več od povprečja). Sedaj moraš regulator premaknit tako, da ti timegrapher v tej legi pokaže +2. Ura bi potem morala v dejanskem dnevnem povprečju priti na 0.

Druga možnost je, da povprečje izračunaš iz teh vrednosti (+12, +15, +7, +5, +6), ampak to ni tako natančno, ker posamezne lege v dnevnem povprečju ne prispevajo enako. Mogoče se da na netu dobiti kakšna formula, kako izračunaš povprečje, ampak tudi to ni tako natančno, ker ljudje na različne načine nosimo uro. Eni jo recimo ponoči dajejo dol, drugi pa ne.

V glavnem, timegrapher ti ne pokaže pravega dnevnega povprečja, ampak samo trenutno stanje. Ampak brez tega trenutnega stanja je regulacija ure zelo zapleten postopek, ker traja par dni, uro moraš velikokrat odpirati in zapirati ... Če imaš timegrapher, pa daš odprto uro na mašino, dregaš regulator in gledaš na zaslonu, kaj si naredil. Upoštevati moraš samo to, kar sem zgoraj napisal - da ni tvoj cilj nujno 0 s/d izmerjeno na timegrapherju, če hočeš imeti v resničnem življenju kar se da točno uro.

O.

GrimReaper ::

odvisno sicer, kako razumeš trenutno odstopanje

Mislil sem preprosto odstopanje od tistega ko prvič hackaš uro, in potem primerjaš z atomsko uro kadarkoli imaš pač čas.

0 s/d v mirovanju pa vem da ni pravi cilj. Zadnji dve imam obe tako nastavljeni, ker to niti ni tak problem brez timegrapherja. Recimo eno sem imel po samo treh nastavljanjih v -0,8s na dan.
Ena je v mirovanju od -5,5s do -2s, ko jo nosim -5s do -1,5s, na 24 ur pa +1,5s. Druga pa v mirovanju od -2s do -1,5s, ko jo nosim -6s do -5s, na 24 ur pa -0,8s.
Če sem iskren je pa tut to povsem dobro nastavljeno, ker izgubita 30 do 35s na teden, čez vikend jima pa itak zmanjka power reserva.
Bom pa vseeno probal obe še malenkost v plus dregnit.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Map ::

Po hitrem preletu ur sta mi všeč Citizen model BM7100-59E in Citizen model NB0040-58E. Prvi pripada družini Eco-Drive, drugi pa Grand Classic. Kje bi lahko Grand Classica dobil najcene, ker piše na njihovi strani 995$, nekje sem ga našel za okrog 750$, ne vem pa, ali so lahko razlike tako velike. Če ga dobim dovolj poceni bo verjetno ta, če ne pa Eco-Drive.

GrimReaper ::

Sam bi vzel najcenejšo in je, pač gre za grey market in ne authorised dealerje. Za razliko v ceni lahko pri nas ene 2x neseš uro na servis, je še bolje kot če bi jo moral kam pošiljat.
http://www.ebay.com/itm/NEW-Citizen-Eco...

Za belo/modro je pa tole res že zelo nizka cena (prej sem imel ogledano za 695USD s poštnino, tukaj je samo 520USD, če sem prav izračunal je to nekje 480EUR s carino), in jo bom verjetno tut sam kar naslednji mesec kupil. Za tak denar je to daleč best buy avtomatska ura, ker MSRP je 995USD.
http://www.ebay.com/itm/Citizen-Mens-Si...
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Zgodovina sprememb…

RejZoR ::

Okapi, vbistvu timegrapher ni ultimativno orodje. Je v smislu, da zaznava tisto kar je za čutila ljudi nemogoče, ampak ko pa se gre za samo regulacijo pa je glavni problem pozicije nastavitve.

Recimo drage ure so regulirane na 6 pozicij. Neko povprečje, ki naj bi zadoščalo večini. Ko pa uro ročno zreguliraš v nulo za tvoj lifestyle pa bo že skoraj na nivoju quartza. Brez zajebancije. Tko sem si za Sea-Gulla vzel kar precej časa in je za moj način nošenja ure v 3 tednih začela odstopat za samo 5-6 sekund. Ker pri regulaciji nisem gledal na pozicije ampak na povprečje je zadeva bolj natančna. Ampak tega si pri tovarnipki regulaciji ne morejo privoščit, ker nimajo 3 tednov časa, da bi jo zregulirali v povprečje niti ne vejo kdo in kako jo bo nosil.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Okapi ::

Ravno to je v resnici največja prednost timegrapherja. Ker brez njega ti dregneš regulator in nimaš pojma, kaj si s tem v resnici naredil. Regulator premikaš praktično na slepo. Moraš počakati en dan, da vidiš, kaj se je zgodilo. In potem ga dregneš znova, in že spet čakaš en dan ... S timegrapherjem pa vidiš takoj, v 10 sekundah, kaj si naredil. Minutka ali dve dreganja regulatorja in si na vrednosti, ki jo hočeš imeti.

Na kakšno "hitrost" moraš uro nastavit, si pa izračunaš prej, kot sem opisal. V par dnevih običajne rabe na "klasičen" način izmeriš, koliko ura dejansko na dan prehiteva ali zaostaja. Potem to vrednost primerjaš s tistimi, ki jih v posameznih položajih izmeri timegrapher, in na osnovi tega izračunaš, kakšno vrednost mora pokazati timegrapher v določenem položaju, da bo ura pri običajni rabi 0 s/d (oziroma kolikor se pač lahko temu najbolj približaš).

Skratka, ugotoviš recimo, da bo ura točna, če bo timegrapher pri določenem položaju ure pokazal +3 s/d. In potem pač to nastaviš in je delo opravljeno.

Če dovolj obvladaš urarstvo, lahko uro nastaviš tudi tako, da so razlike med posameznimi položaji čim manjše, ampak tega samo z regulatorjem ne moreš narediti.

O.

GrimReaper ::

Eto, si že mislim da Seiko zame ne ponuja nič pametnega, potem pa grem gledat na eBay in najdem tole:
http://www.ebay.com/itm/SEIKO-MEN-SPORT...
http://www.ebay.com/itm/NEW-STEEL-SEIKO...

Drugo ima Okapi, ampak prvo sem najprej zasledil in res izstopa. Pa prednost je da nima glupih rimskih številk kot Seiko Premier serija.

Pa recimo kaj takega se tud nebi branil:
http://www.ebay.com/itm/Seiko-Mens-SNAE...
http://www.ebay.com/itm/Seiko-Sportura-...
http://www.ebay.com/itm/Seiko-Mens-Spor...
http://www.ebay.com/itm/SEIKO-SPORTURA-...
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Okapi ::

Jaz imam pa od Seikotov tole nagledano. Samo pride okoli 850 evrov z našim DDV-jem, tako da bolj ali manj odpade - ko se bom odločil toliko dati za uro, bom dal še malo več in vzel Balla.



O.

RejZoR ::

Tega Seika sem tud jezst gledal. Sam ja, cena meje mal odvrnila čeprav za tak full retrograde finish in 31 rubijev ni pretirano draga.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

lymph ::

Okapi je izjavil:

Jaz imam pa od Seikotov tole nagledano. Samo pride okoli 850 evrov z našim DDV-jem, tako da bolj ali manj odpade - ko se bom odločil toliko dati za uro, bom dal še malo več in vzel Balla.



O.


Res lep dizajn. Je pa res malo močna cena mogoče. Ampak ok, po vsej verjetnosti je res dober mehanizem not.
"Belief is immune to counter example."

lymph ::

No sej, urarska bolezen veselo napreduje tudi pri meni.

Sem imel ogledanega seika par dni nazaj, ampak so mi danes dali 20% popusta, tako da je bila ura potem 170 eur in se nisem mogel upreti. Sicer kvarčna.. samo mi to bolj ugaja glede na to, da sem jo kupil z namenom, da bo za na morje... tako da bo dobila bolj malo časa na roki. Navijati in štimati avtomatika vsakič bi bilo malo neugodno :)



"Belief is immune to counter example."

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lymph ()
««
32 / 192
»»