Forum » Šola » IEEE-754 pretvarjanje števil
IEEE-754 pretvarjanje števil
bigbada ::
V enojni natančnosti po standardu IEEE-754 v binarni in heksadecimalni obliki zapišite števili 3.75
Zanima me, če bi mi lahko kdo razložil kako se to pretvarja po postopkih?
Recimo 3.75 pretvorimo v binarno = 11,11 kako to dobiš ven?
potem normaliziramo = 1,111 *2^1 kaj v bistvu tu narediš?
potem preberemo mantiso in dodamo ničle? 11100000000000000000000 kako to dobiš, ter koliko ničel dodaš?
izračunamo eksponent? 127+1=128=10000000 kaj tu narediš ?
predznak=0=pozitivno
32-bitni zapis stevila 3.75:0100 0000 0111 0000 0000 0000 0000 0000
Heksadecimalna oblika: 0x40700000
pa te zadnje 3 vrstice? če bi lahko kdo razlozil po postopku, in zraven zapisal kako kaj delaš
hvala
Zanima me, če bi mi lahko kdo razložil kako se to pretvarja po postopkih?
Recimo 3.75 pretvorimo v binarno = 11,11 kako to dobiš ven?
potem normaliziramo = 1,111 *2^1 kaj v bistvu tu narediš?
potem preberemo mantiso in dodamo ničle? 11100000000000000000000 kako to dobiš, ter koliko ničel dodaš?
izračunamo eksponent? 127+1=128=10000000 kaj tu narediš ?
predznak=0=pozitivno
32-bitni zapis stevila 3.75:0100 0000 0111 0000 0000 0000 0000 0000
Heksadecimalna oblika: 0x40700000
pa te zadnje 3 vrstice? če bi lahko kdo razlozil po postopku, in zraven zapisal kako kaj delaš
hvala
asm ::
pretvoriš 3 v dvojiško, nato pa še 0.75 v dvojiško
normalizacija: število oblike 1.xxxx... torej vejico premikaš levo desno in popravljaš eksponent
ieee 754: prvi bit predstavlja predznak, naslednjih 8 bitov je za eksponent (ki je predstavljen z odmikom, zato prištejemo 128), ostli biti so namenjeni mantisi (normalni bit je podan implicitno, kar pomeni, da ga ne pišemo)
pa še hex to bin:
vsako šestnajstiško cifro se da zapisat s 4 biti
recimo, da imamo 8 bitna števila:
0x01 = 0000 0001
0xFF = 1111 1111
normalizacija: število oblike 1.xxxx... torej vejico premikaš levo desno in popravljaš eksponent
ieee 754: prvi bit predstavlja predznak, naslednjih 8 bitov je za eksponent (ki je predstavljen z odmikom, zato prištejemo 128), ostli biti so namenjeni mantisi (normalni bit je podan implicitno, kar pomeni, da ga ne pišemo)
pa še hex to bin:
vsako šestnajstiško cifro se da zapisat s 4 biti
recimo, da imamo 8 bitna števila:
0x01 = 0000 0001
0xFF = 1111 1111
Zgodovina sprememb…
- spremenil: asm ()
asm ::
ne:
0.75*2=1.5
0.5*2=1.0 tukaj končaš ker dobiš za piko 0.
sedaj prebereš od zgoraj navzdol celi del od rezultatov množenja. Torej 11.
0.75*2=1.5
0.5*2=1.0 tukaj končaš ker dobiš za piko 0.
sedaj prebereš od zgoraj navzdol celi del od rezultatov množenja. Torej 11.
Vredno ogleda ...
| Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
|---|---|---|---|
| Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
| » | Pretvorba med številskimi sistemiOddelek: Pomoč in nasveti | 4538 (4422) | Mipe |
| » | SubnettingOddelek: Omrežja in internet | 5020 (4789) | Spc |
| » | kaj je to plavajoča vejica??Oddelek: Loža | 11385 (7663) | Mavrik |
| » | Številski sistemi in pretvarjanjeOddelek: Šola | 7274 (6933) | Pegaz |
| » | [java ali C] Datoteka v obliki 0 in 1Oddelek: Programiranje | 2011 (1731) | Mmm'Aah |