» »

Infrastruktura serverjev v podjetju - problem oz. vprašanja

Infrastruktura serverjev v podjetju - problem oz. vprašanja

zlobcek ::

Ok, ker vem da je tukaj nekaj znalcev iz tega foha, imam par vprašanj...

V podjetju kjer delam, očitno prebijamo neko kritično maso zaposlenih (15) in nimamo več nadzora nad odgovori na mejle strank. Imamo dva vhodna mejla na siolu. Dogaja se nam, da na določene mejle nihče od zaposlenih ne odgovori v kulturnem času, večji del zaradi tega, ker pač ni jasno točno, komu so namenjeni.
Trenutno imamo en računalnik v osrednjem prostoru podjetja z M. outlook in tam se zbira in pošilja vsa pošta. Sistem je do sedaj delal kar uredu. Edin problem je back_up in včasih malo čakaš na vrsto.

Imamo en win 2003 serv. na p4 za racunovodske in komercialne storitve in čisto vse datoteke okoli servisov, montaž, skladišče in vsega boga, back_up končnega čistopisa projektov itd. Še eno mašino na whs 2003 v požarno ločenih prostorih za daily back_up vseh glavnih workstationov projektive (9) ter prej omenjenega serverja. Back_up le-te se dela na outside diske, ki se jih menja tedensko in nosi ven iz firme in pa med vikendom preko neta na drugo lokacijo.

Kaj zdej naredit s pošto - ali je smiselno zraven dodati še eno švoh rack mašino z exchange serverjem, ali ex. server naložiti na unega p4. Ali exchange omogoča, da bi znotraj omrežja firme pošto tajnica kar razdelila med kliente z naloženim m. outlookom, na temu osrednjem "poštnem" računalniku pa bi imel recimo barvni pregled nad odgovorjeno pošto, poslano itd. Da se takoj vidi, na kaj ni bilo odgovora... Pošiljali bi jo najbrž lahko kar preko klientov. Sedaj se vsa pošta pošilja iz tega centralnega, da imamo vso poslano pošto pač v arhivu.

Pa še koledarji so potem za vsakega zaposlenega, taski, šef vse projekte in to lahko vidi s poročili vred s klikom in ne bo težil s sestanki za vsak jajc in jade jade. Prednosti exchange srv. je najbrž precej in bi se organizacija najbrž par stopničk izboljšala.

Prebral sem že kar nekaj okoli tega. Ne vem pa recimo ali vkomponirat exchange v obstoječ hardware, ali je bolje imet svojo mašino sam za take zadeve. In če ekschange omogoča razdeljevanje pošte po zaposlenih na roko in hitro in jasno sledenje odgovorjeni pošti.

Toj to, če bo imel kdo od mačkov cajt, naj kej napiše prosim.

LP Primož
  • spremenil: zlobcek ()

gokky ::

Ali ima vska zaposleni že svoj e-poštni naslov ali imaš samo omenjena 2 na SiOLu? Ali ima vsak zaposleni svoj računalnik ali se zgolj drenjate pred nekaj njimi? Koliko ljudi v resnici potrebuje dostop do teh e-naslovov?

Osebno nikoli ne postavljam Exchange strežnika, ki ima odprt SMTP navzven, na računalnik, kjer so konkretni operativni podatki.

Če pa predvidim, da imate samo dva e-poštna naslova na SiOLu in vsak približno svoj računalnik, pa bi za začetek mirno nastavil nekega IMAP klienta (sam preferiram Thunderbird, ampak ni pogoj) na delovne postaje in bi se hitro videlo, kaj je odgovorjeno in kaj ne. Cena: tvoje delo in nekaj malega organizacije.

Za več pa ZS

zlobcek ::

Ne, navzven sta le dva e-maila na siolu, zaposleni vsi komunicirajo preko teh dveh.

Računalnikov v mreži je 16, vsak zaposleni ima svojega, vsak pošilja in sprejema mejle.

Ok glede hardwera je potem jasno - bolje vrata v svet ločit in je spanje mirno...

Se pravi ti predlagaš imap dostop na račune na siolovih strežnikih z vsakega klienta posebej... Aja pa še to je - mejlov ne moremo imeti na siolovem strežniku več kot en dan, ker jih je količinsko preveč.

Exchange server sem vbistvu hotel uporabiti kot en lokalen pop klient za zbiranje mejlov, iz katerega bi jih potem razdeljevali po računalnikih zaposlenih oz. dodeljevali pravice ali nekaj. Klienti bi se nanj povezovali po protokolu imap. Oz, nekaj podobnega :). Mreža oz. hitrost tega znotraj firme itak ni problem.

In jasno kot en center oz. edina vrata za pošiljanje v svet, v katerem bi se zbirali vsi poslani mejli iz klientov za potrebe arhiva.

Pomoje si jest exchange server narobe predstavljam. Vem, da je v osnovi to namenjeno v bistvu kreiranju mejl naslovov, ki imajo določeno ime oz. domeno za @. V našem primeru bi bila mejla v svet še vedno dva in oba preko siola.

A obstaja za to kaj drugega?

Se pravi med drugim bi nujno rad imel vse prejete in poslane mejle shranjene nekje znotraj firme v neki pametni obliki zaradi arhiva - zdej so vsi na "poštnem" računalniku, kjer je nameščen M. outlook in preko pop jemlje dol mejle iz obeh računov na 15 min, razdeli jih pa po pač dveh mapah. Kot ma večina folka to doma. Nič posebnega. Niti arhiviranje ni urejeno nič posebnega... Na roke se arhivira mesečno pst file. Malo problematično in nesigurno.

Oz ornk problematično in ornk nesigurno. To moram zrihtat. Če mam "poštni" računalnik odleti, bo štala...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zlobcek ()

c3p0 ::

To kaj imaš zdaj, je blago rečeno poc.

Linux strežnik na katerem teče mail server + nek ticketing sistem, kot je npr. RT, Cerberus ipd.

Zadeva se nastavi, da dobivajo maile vsi željeni, nastaviš oddelke (prodaja, računovodstvo, reklamacije, podpora...), online je arhiv vsega dogajanja, možno je trackat porabljen čas, odgovarjaš lahko preko weba, outlooka...

Seveda pa je zadeva treba znati postaviti.

zlobcek ::

ja vem, da je tole napol tempirana bomba... S tem sistemom se nihče do sedaj ni ukvarjal.

Defenitivno bi rad preventivno posegu v tole, da nebo kakšnega velikega presenečenja...

Hvala Sago, bom malo pogledal tele zadeve, ki si jih naštel.

LP

fosil ::

Mogoče se ti splača mal pogledat še Google Apps
Tako je!

gokky ::

Če je firma le kaj resna, Googlea za firmino e-pošto niti pogledala ne bo, čeprav je mogoče tudi to, namreč imeti na googleu vso pošto pod domeno nekaj.si.

Ne vem, koliko stane posamezen predal pri e-poštnem ponudniku, zna pa biti ceneje plačevati internetnemu ponudniku 20 predalov, kot vzdrževati lasten e-poštni strežnik. Seveda pa so drugi razlogi (npr. manj možnosti za razkritje vsebine notranje e-pošte), da se to naredi tudi za precej manj predalov.

V vsakem primeru potrebuješ resen pristop in odločitev, ki bo prav gotovo vplivala tudi na neke finančne obveznosti.

fosil ::

Če je firma le kaj resna, Googlea za firmino e-pošto niti pogledala ne bo
Ne vem, koliko stane posamezen predal pri e-poštnem ponudniku, zna pa biti ceneje plačevati internetnemu ponudniku 20 predalov, kot vzdrževati lasten e-poštni strežnik

Tole si pa povedal eno hudo bedarijo.
Torej ne uporabljat google apps maila ampak raje nekega drugega ponudnika, ker google ni resen?
Mi lahko poveš enega ponudnika v sloveniji ki je bolj zanesljiv od googla?
Tako je!

gokky ::

Sam ne govorim o resnosti s stališča zanesljivosti, ampak o resnosti s stališča zagotavljanja neodtekanja podatkov.

Noben izmed slovenskih ponudnikov nima pravice brskati po tvojih podatkih (zakonodaja). Google si je to pravico vzel (pogodba). Zato ga ne smatram za resno corporate rešitev, pa če je še tako zanesljiv.

O tem, kaj naši ponudniki v resnici počnejo/zmorejo početi pa ne morem komentirati, ker konkretnih podatkov nimam.

Zaradi vsega gornjega, preferiram lasten strežnik v podjetju, če so za to le ekonomski in organizacijski razlogi (nobenega smisla nima lasten strežnik, če ljudje komunicirajo samo z zunanjimi, kjer je tako ali tako neznan varnostni status).

Mr.B ::

gokky, ha ha ha ha ha Iamjo papir pooblaščenke. Ej ha ha ha ha.
No dej povej ponudnike mail storitve v sloveniji, za katere smatraš da so boljši kot google, ali pa Microsoft.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Daedalus ::

Ne, navzven sta le dva e-maila na siolu, zaposleni vsi komunicirajo preko teh dveh.

Računalnikov v mreži je 16, vsak zaposleni ima svojega, vsak pošilja in sprejema mejle.


Lasten mail server al pa google style rešitev. Pa vsak zaposlen ma lasten mail naslov, pa še kak alias poleg.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

fosil ::

Zakonodaja je eno, praksa pa drugo - klik

Lastni strežnik je seveda najboljša stvar, ampak je pa z njim kar nekaj dela in pa zna bit problem če kaj crkne. Sploh če je podjetje tako majhno da ima samo enega informatika, ki je morda ravno takrat na dopustu.

Google apps sem predlagal zato, ker ti nudi še nekaj dodatnih funkcij poleg samo navadnih poštnih predalov. Recimo tudi koledar, kar je bilo omenjeno v prvem postu. Je torej nek približek lastnemu exchange serverju. Ni pa seveda isto.

Se splača pogledat, standard verzija je itak zastonj. Če ti je zadeva všeč in rabiš več, pa lahko nadgradiš na premier. Če ti ni, pa še vedno lahko postaviš exchange.
Tako je!

c3p0 ::

Kaj pa pomeni boljše kot google ali microsoft? Boljša podpora? Software? Odzivnost strežnika? Uptime?

Mr.B ::

Če hočeš nakja od MS-ja, je rešitev z eno izmed verzi SMB 2008 strežnika. Zadeva je relativno poceni, pokrito pa imaš v ceni licence vsaj še MAIL odjemalca, torej Outlook.
Imaš pa celi kup Linux rešitev...
Za backup pa uporabljaš dva USB diska, en je za en teden drugi pa za drug teden..

Sago, glej vzemi si nekaj free na Linuxu ali na MS-ju, ki potpira samo SMTP/POP, pa če ti to danes zadovolji vse potrebe potem ne išči naprej.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

c3p0 ::

Jaz sem opisal zgoraj eno možno rešitev na osnovi linuxa. Komur ne zadostuje, oz. ima druge potrebe, pač kupi kaj druga.

Mr.B ::

Pristop za novo infrastukturo, mora bazirati Kadarkoli, kjerkoli in iz katerekoli naprave... Potem pa je stvar zgolj financ, ali si sposoben konkurirati stem recimo za 5EUR mesečno na uporabnika.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

c3p0 ::

Za uporabo zgoraj opisanega za silo potrebuješ le POP3 klienta, drugače pa web brskalnik.

5 EUR/uporabnika je OK, vendar gre v našem primeru večinoma za pavšal in vključene dodatne storitve/servise, ki jih lahko ponudiš na dedicated strežniku ali VPS. In stranka z veseljem plača, ker ve da dobi instantno podporo in kvalitetno storitev.

Mr.B ::

Ki so kaj že pri poštnih storitvah, ki sem jih zahteval pod Kadarkoli/Kjerkoli/IzKaterekoli naprave.

Backup, stranko ne zanima, zanima jo samo skladnost SAL pogodbo. To da ne bo znala mailboka opret, boš že pomagal, iml boš velik Help, kot tudi nekaj free žetonov...Potem dalje pa mene kot stranko zanima samo še kriterij, ostalo glej če mi prodaš ni problema..
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

l0g1t3ch ::

Outsourcaj celotno IT infrastrukturo in se reši vseh težav. FlipIt

c3p0 ::

Definiraj katere storitve želiš "Kadarkoli/Kjerkoli/IzKaterekoli naprave". POP3/IMAP/WEBMAIL?

Backup? Onsite, offsite, oboje, po želji...
Free žetoni, velik Help(?)? Po pogodbi.
Kakšen kriterij?

Mr.B ::

Glej mail, danes hočem gledati na klientu, na webu, in na kot se reče pametnem telefonu. Torej hočem imeti seveda tudi skupen kolendar, itd.. To je danes neka osnova poslovanja.

Za backup vedno skrbi ponudnik, me res zanima, kako bom naredil backup 30 mailboxov, vsak cca 5-10GB, preko interneta, kaj šele da tja nesem svojo opremo, ups, sej sem ravno zaraditega pri tebi, ker infrastrukture, ter IT oddelka ne rabim...

Helpdesk, v večini skoraj ne uporabljaš. Ponavadi iščeš pomoč pri vnosu prvih nekaj uporabnikov v sistem..

Seveda pa je ?, kaj kot dodatne storitve želiš imeti tam, ter seveda kakšeno podporo boš rabil. Torej kako boš svojo spletno stran postavil, hm to vrejetno naredi tisti, ki ti je spletno stran naredil, drugo pa je če kaj ne dela, tu pa je stvar obojestranska,....

Ampak ideja, če že s tem nočeš imeti opravka, se ukvarjaš zgolj s poslom, kako pa delajo maili itd, je pa SLA pogodba.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

c3p0 ::

Manjšim strankam je ponavadi dovolj lokalni backup. Remote backup ob primerni liniji ni problem, sploh ob inkrementalnih backupih, kjer na dan ni več kot par 100MB. Stranka ima zadnjo besedo. Zaupanje v "oblačne" rešitve še ni ravno veliko.

Helpdesk SW uporablja skoraj vsako podjetje, ki takšno rešitev problema iz začetka topica sploh pozna. Drugi pa si FWD-ajo maile in vsak drug teden štelajo aliase.

Ali pa si najamejo omenjeno storitev na tvojih strežnikih. Tudi raznih koledarjev in group tools je več kot preveč. Če želi Google, pa vzame Google.

Vsaka rešitev ima svoje pluse in minuse. Kot rečeno, mail in koledar sta ponavadi le dodatni storitvi k čemu večjemu (PDC, asterisk, file server, db server, helpdesk sw...).

Pimoz ::

lepo svoj exchange server vsakemu zaposlenemu svoj email in par skupnih ter inštalacija request trackerja, ki ti omogoča storitev help deska za stranke (vhodni sistemi so različni med njimi tudi email)

knesz ::

Pimoz je izjavil:

lepo svoj exchange server vsakemu zaposlenemu svoj email in par skupnih ter inštalacija request trackerja, ki ti omogoča storitev help deska za stranke (vhodni sistemi so različni med njimi tudi email)

15 + exchange serverjev? Pa da firma bankrotira. :D
Težko je nekaj na pamet tukaj govoriti kaj je najboljša rešitev. Za 15 klientov je možno več scenarijev, odvisno je pa od tega, če znaš predstaviti vodilnim koliko bo firma privarčevala z določeno rešitvijo.
Lahko se uporabi rešitev, ki jo je podal Sago, lahko postavite win server + exchange, ali pa kombinacija obojega. Strežnike imate lahko v firmi, ali pa postavite lasten strežnik nekam v kolokacijo (priporočljivo, ker imajo naši isp-ji ponavadi cele bloke ip-jev na spam listah). Sam sem postavljal vse te kombinacije in vsaka postavitev je čisto odvisna od potreb firme in zmožnosti oz. pripravljenosti vlaganja v ikt. Dejstvo pa je, da je najbolje nekoga najeti, da vam zadeve uredi, ker nihče si ne želi openrelay strežnikov v divjini.

lp

gokky ::

+1

In večino časa bo najeti verjetno porabil, da ugotovi, kaj res želijo / potrebujejo / so pripravljeni plačati.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Outlook sinhronizacija

Oddelek: Programska oprema
294937 (1478) Machete
»

Cloud gostovanje e-pošte (strani: 1 2 )

Oddelek: Omrežja in internet
6011751 (10589) c3p0
»

Outlook 365 stalno sprašuje za IMAP geslo

Oddelek: Omrežja in internet
486987 (5692) tony1
»

POP3 mail na več PC

Oddelek: Omrežja in internet
203091 (2781) axee
»

Prehod na Google apps

Oddelek: Omrežja in internet
202458 (1798) bastadu

Več podobnih tem