» »

Katero kolo

Katero kolo

««
53 / 95
»»

energetik ::

Potem se očitno voziš le po deviškem asfaltu. Če bi jaz pustil 3tkm neoprano, bi se na zobnikih in menjalniku videla debela plast črne umazanije. Kar jasno zmanjšuje izkoristek pogona. Zato se moja ketna in zobniki večino časa šajnajo. Zdaj ko bo ketna povoskana, se bo pa šajnalo ves čas.

kumer ::

Šubler za 6 članov pravi 140,15 mm.
Navaden meter pa za 10 členov 256 mm.
Kakšna je vaša sodba?
LP

RoccoC ::

Da daj euro ali 2 pa si kupi merilec ketne in nehaj s takimi morit po forumu

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: kumer ()

PacificBlue ::

:D
Kripto nasveti žal niso več zastonj!
0.0005 $BTC per advice!
bc1qj2hpx76zdq45kkv0vq0z4u690egrt0r8qurrl6

energetik ::

kumer je izjavil:

Šubler za 6 članov pravi 140,15 mm.
Navaden meter pa za 10 členov 256 mm.
Kakšna je vaša sodba?
LP
6 členov si narobe izmeril, razen če se ti ketna skrčila :D
10 členov pravi da imaš znucano 0,8%, torej je nujno zamenjat ketno. Če ti ne bo preskakovalo potem, je vse OK, sicer boš moral menjati še kaseto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Alfa Dog ::

Ne nujno.
Meni je po zadnji menjavi ketne preskakovalo med 10 in 11 zobnikom. Po 200-300 km se je stvar udelala in ne preskakuje več (zadnjih 800 km).
Ob naslednji menjavi pa menjam tudi kaseto.

energetik ::

Ne skače MED prestavami, če je zncana kaseta, ampak preskoči na istem zobniku in to tako grdo, da slišiš in čutiš, kot bi polomil pol zobnikov.>:D
Seveda preskakuje na najbolj znucanih zobnikih, ni nujno da na vseh.

kumer ::

RoccoC je izjavil:

Da daj euro ali 2 pa si kupi merilec ketne in nehaj s takimi morit po forumu



Ti pa nehaj moriti z takimi komentarji.:(

Delam od doma in Dekatlon je daleč.
Morda bom jutri skočil po to čudo. :D

RoccoC ::

V temi Katero kolo utrujaš z 10+ posti kako se zmeri ketna in jaz utrujam...google it bumbar ali pa odpri svojo temo in onaniraj do onemoglosti skupaj s cepci ki ti odgovarjajo.

PacificBlue ::

Jaz sem se prav režal, ko sm videl slike z metrom na prejsni strani, pa šubler je tud bil omenjen:)).

Vcasih ni fajn tolk komplicirat, če ne greš pa zamenjaš ketno, čeprav zobniki so tud že fajn rabljeni. Odvisno kolk se voziš pa kake potrebe imaš..
Kripto nasveti žal niso več zastonj!
0.0005 $BTC per advice!
bc1qj2hpx76zdq45kkv0vq0z4u690egrt0r8qurrl6

Kvinta ::

RoccoC je izjavil:

V temi Katero kolo utrujaš z 10+ posti kako se zmeri ketna in jaz utrujam...google it bumbar ali pa odpri svojo temo in onaniraj do onemoglosti skupaj s cepci ki ti odgovarjajo.


Največji cepec tukaj si ti samo žalostno je da tega ne veš.
A.C.A.B

ramon ::

kumer je izjavil:

Šubler za 6 članov pravi 140,15 mm.
Navaden meter pa za 10 členov 256 mm.
Kakšna je vaša sodba?
LP


pišem na pamet, ker ne vem kje imam zapisano, ampak jaz delam takole:
daš pomično merilo na približno 143mm, daš v verigo, pomeriš in odčitaš (mislim da je 6 členov). odčitaš z delom, ki je za merjenje premera cevi. nova veriga naj bi imela 145,0mm, a jaz sem ponavadi izmeril 145,1mm (tudi več). Do 145,8mm je veriga dobra. jaz jo vzamem dol ko ima 145,6mm ali 145,7 mm in jo dam na najslabše kolo, ki ga imam in vedno faše rabljeno verigo (ima tudi že precej slabe zobnike). to je to. drugače piše na sheldon brown kar rabiš.

p.s. jaz uporabljam na vseh kolesih verige za 8 redne zobnike a menim, da je glede tega pri vseh enako. naj popravi kdo, ki ima izkušnje z 10,11,12, ... n rednimi zobniki.

energetik ::

Misliš narobe. Imaš ketno za single speed, potem isto ketno do vključno 8 redne kasete, nato za 9,10,11... vsako svojo. 9-redno sem dal za probo na 3x7 zobnike, pa ni bilo v redu, je preozka in se ni dobro sproščala z zobnikov oz. se je zatikala.

snezak21 ::

Alfa Dog je izjavil:

Ne nujno.
Meni je po zadnji menjavi ketne preskakovalo med 10 in 11 zobnikom. Po 200-300 km se je stvar udelala in ne preskakuje več (zadnjih 800 km).
Ob naslednji menjavi pa menjam tudi kaseto.

To pomeni, da so obrabljeni tudi zobniki. Potem ko se je veriga raztegnila na obrabljenost zobnikov, je spet zacelo delati.

ramon ::

energetik je izjavil:

Misliš narobe. Imaš ketno za single speed, potem isto ketno do vključno 8 redne kasete, nato za 9,10,11... vsako svojo. 9-redno sem dal za probo na 3x7 zobnike, pa ni bilo v redu, je preozka in se ni dobro sproščala z zobnikov oz. se je zatikala.


Sploh nič ne mislim o tem kar sem napisal, ker drži. Govorimo o dolžini verige. Mešanje 6,7,...12 rednih komponent med sabo je druga tema.

Ali so merilci raztega verige univerzalni? Torej za vse tipe verig (6,7,...12,...n redne kasete)?

snezak21 ::

ramon je izjavil:

Ali so merilci raztega verige univerzalni? Torej za vse tipe verig (6,7,...12,...n redne kasete)?

So. Razdalja med pini je pri vseh verigah enaka. Razlika me 10, 11, 12 (ali manj) verigami je v sirini verige, razdalje med pini, velikost rolerjev itd. je pa enaka pri vseh, kar pomeni da tudi merilci delajo na vseh verigah enako.

energetik ::

ramon je izjavil:

energetik je izjavil:

Misliš narobe. Imaš ketno za single speed, potem isto ketno do vključno 8 redne kasete, nato za 9,10,11... vsako svojo. 9-redno sem dal za probo na 3x7 zobnike, pa ni bilo v redu, je preozka in se ni dobro sproščala z zobnikov oz. se je zatikala.


Sploh nič ne mislim o tem kar sem napisal, ker drži. Govorimo o dolžini verige.

Kakšni dolžini ketne? Dolžino ima vsako kolo drugačno, odvisno od geometrije, velikosti zobnikov. Imaš na jutubu fine posnetke, kako se pravilno skrajša novo ketno.

energetik ::

energetik je izjavil:



Sem se vrgel v stroške, skupno 7EUR za verjetno par let voskanja ketne. +1,2EUR za liter bencina za ketno spucat v nulo.
Posoda lepo dela tudi na indukciji :D
Če mi bo moja pustila vosek kuhat na šporhetu.

Evo, moje prvo voskanje. Po postopku bencin (namakanje in tresenje 30min), 2x čiščenje v vreli vodi z detergentom, sušenje, nato še namakanje v nitro razredčilu.
na koncu je ketna taka:



Sušenje :D. Ketne je čista v nulo, lahko jo vlačiš po rokah in ni niti sledu o šmiru ali maščobi:



Na koncu voskanje:



Zdj pa zmontiram na MTB in probamo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Zvezdica27 ::

kera komplikacija za ketno, ki stane 15e in jo menjaš na koncu sezone... ali na dve.

Svašta.

energetik ::

Kompliciranje ni zaradi cene ketne, ampak zato, ker nadaljnje vzdrževanje zdaj pomeni samo še sprat s šlaufom po turi in je to to. Nobenih razmaščevalcev več, nobenega oljenja itd.
Sicer pa sploh ni kompliciranje, za vse skupaj sem pa porabil morda pol ure. Časa, ko se je ketna sama namakala v čistilih, jasno ne štejem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Mare3 ::

Podpiram takšne postopke za obnavljanje in vzdrževanje. Zakaj bi menjal ketno če je še vedno v odličnem stanju samo umazana? Treba je gledat tudi na okolje da ne kupujemo kar nekaj vsevpovprek ker je pač poceni, in mislim da se tukaj ne gre za teh 15€ ampak za občutek ki ga imaš po tem ko veš da si nekaj obnovil in v tem užival. No vsaj pri meni je tako smo si pa ljudje različni in vsak ve kaj je zanj dobro ;)

energetik ::

V bistvu kot sem napisal mi gre bolj za to, da lahko po turi samo s štrajfiksom spucam bicikl in ketno, pa je toto, nobenega mazanja potrebnega, prihranil bom precej časa. Pa da ni ketna nikoli šmirasta in da ima ves čas minimalno izgub. Ja, prednost je tudi odsotnost kemikalij za vzdrževanje (razmaščevalec, olje itd).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

ramon ::

energetik je izjavil:

ramon je izjavil:

energetik je izjavil:

Misliš narobe. Imaš ketno za single speed, potem isto ketno do vključno 8 redne kasete, nato za 9,10,11... vsako svojo. 9-redno sem dal za probo na 3x7 zobnike, pa ni bilo v redu, je preozka in se ni dobro sproščala z zobnikov oz. se je zatikala.


Sploh nič ne mislim o tem kar sem napisal, ker drži. Govorimo o dolžini verige.

Kakšni dolžini ketne? Dolžino ima vsako kolo drugačno, odvisno od geometrije, velikosti zobnikov. Imaš na jutubu fine posnetke, kako se pravilno skrajša novo ketno.


Dolžina verige, ki se preverja ali je potrebna zamenjava. Celotne dolžine verig seveda so različne. Dolžina enega (novega) člena je pa vedno enaka. Tudi pri Tomosovem mopedu je ista kot pri kolesu. Le širina je večja. Kot je že snežak21 napisal.

;-) ::



Kje bi dobil poceni zracnice in gume za ta sekret. 24 3/8 so mere.

snezak21 ::

Velo v Crnucah. Tam imajo boga in pol stvari za taksna kolesa, za katera bi mislil da ni vec opcije dobiti rezervnih delov.

energetik ::

Bike-discount.de
In podobne internet štacune.

LeQuack ::

Za tiste ki perete s tistimi samopostrežnimi štrajfiksi. Ali so kakšni tudi kjer lahko nastaviš manjši pritisk?
Quack !

GupeM ::

Vsi so taki. Samo nekaj 10 cm bolj stran stopiš.

vilonja ::

Pozdravljeni,
sem opazil da ste se voskanja verige lotil, pa me zanima, ce bo kuhalnik za riž vredu zadeva za stopit vosek. Katerega bi vi vzel po velikosti 0.6l ali 1.5l. Verjetno se bo v vecjem vosek hitreje stopil?
https://www.mimovrste.com/elektricni-lo...
https://www.mimovrste.com/elektricni-lo...

Gledal sem tudi počasni kuhalnik. Je to boljse kot kuhalnik za riž?
https://www.mimovrste.com/elektricni-lo...

energetik ::

Glede na to, da ima ta zadnji vsaj nekaj regulacije temperature, bi znal bit boljši. Vosek se ne sme preveč pregreti.
Sicer pa meni čisto odgovarja moja varianta, rostfraj posodica za 1,5€ (una k majo psi za vodo npr.), pa na indukcijo. Prvič sem meril temperaturo, zdaj vem, da če imam na 1. stopnji, je temp. voska ravno nekje 90°C.

Aja, ko enkrat ketno 15min namakaš v vročem vosku, je treba zadevo ugasnit. Ketno vzameš ven šele, ko vidiš prve znake strjevanja voska na dnu. To pa zato, da ne odteče ves vosek iz ketne, ampak da se takoj strdi ko ven vzameš.
Še eno priporočilo - če je ketna še kakorkoli mokra od prej, je treba vosek segreti preko 100°C in pustiti namakat, dokler je še kaj cvrčanja, to pomeni da je vsa voda izparela. Sliši se nekako, kot bi dal cvreti moker pomfri :D
Ker če ima vosek samo 90°, voda ne bo nikoli izparela, ker se usede na dno sklede in tam leži.

Sicer pa izkušnje zaenkrat odlične. 50km po makadamu, kolo vso prašno, ketna se pa še vedno blešči, lahko jo primeš z rokami in ti na rokah ostane samo malo prahu.

vilonja ::




Danes prvič voskal verigo. Dal sem 250g voska in eno žlico parafinskega olja. Segrel vosek na 90 stopinj, potopil notri verigo in jo nekaj časa namakal, izklopil grelec in čez približno 15 min je temperatura voska padla na 60 stopinj, na kar sem vzel verigo ven in jo po dobre pol ure namestil na kolo.

Tole zgoraj je rezultat povoskane verige (peljal sem se 5 min). Je pri vas rezultat podoben. Jaz imam občutek, da sem dal premalo parafinskega olja. Bom drugič poskusil ga dati več.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: vilonja ()

energetik ::

To je to. Mislim da je bolj problem, če se doda preveč parafinskega olja, ker potem si na istem kot če bi klasično naoljil. Dodati ga moraš le toliko, da ni strjen vosek povsem trd, da se ne lušči.
Jst sem ful zadovoljen, ta drugič sem ketno samo opral z vročo vodo, posušil in ponovno v vosek. Nič več razmaščevalcev, bencina šmira..
Mislim pa da je ketna malce glasnejša, na to se je treba očitno navaditi. Pač bolj rožlja, ker ni šmira da bi dušil zvok.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

snezak21 ::

vilonja je izjavil:

Tole zgoraj je rezultat povoskane verige (peljal sem se 5 min). Je pri vas rezultat podoben. Jaz imam občutek, da sem dal premalo parafinskega olja. Bom drugič poskusil ga dati več.

Verigo ko je ohlajena nekajkrat spustis skozi cunjo. Kot prvo pade vosek proc, ko drugo pa jo "razmigas" da normalno tece in ni trda. In potem vosek ne leti vec proc, ker je bolj kot ne zgolj tam, kjer mora biti.
PS: Jaz ne dodajam nobenega olja, samo vosek.

A110 ::

Imam problem da skoraj novem kolesu giant escape 2 disc. Kolo je staro mesec in pol. Večinoma je bilo vozeno po ravnem in so se od 2x8 prestav uporabljale večinoma samo od 5-8 na večjem sprednjem zobniku oz včasih od 5-8 na manjšem. Ob današnji vožnji po malo bolj hribovitem delu sem opazil, da v prestavah na zadnjem zobniku 1-4 prihaja do dokaj pogostih preskokov med prestavami. Torej imaš v neki prestavi in brez da kar koli stisneš veriga skoči 1 gor ali 1 dol, in čez cca 10s spet nazaj. To je zelo zelo moteče. Najprej sem mislil da je to zato, ker sem imel sprednji zobniki nastavljen na večjega in da nekako ni poravnano (čeprav se mi je sama pogostost zdela zelo zelo sumljiva). Ko sem spredaj prestavil na manjšega se na zadnjem zobniku od 2-4 (v 1 nisem dajal ker je prelahka za normalno vožnjo) ni spremenilo nič. Torej ponovno na cca 5-10s naključni preskoki prestav. Kolo je še v garanciji ampak mi ga ni za voziti cca 150km daleč če gre za kako enostavno popravilo. Ima kdo kak nasvet?

GupeM ::

Tole si poglej. Zelo lepo razloži, kako nastaviti zadnji menjalnik.

LeQuack ::

Samo za nastaviti je zadnji menjalnik, to lahko sam narediš ali pa ti katerikoli lokalni servis naredi, ker ne spada v garancijo. Dela je za par minut.
Quack !

energetik ::

Ja nastavi zadnji menjalnik, a ne? Ne rabiš nobenega orodja, samo vrtiš nastavitveni obroč na kablu.
Kako in koliko pa imaš na jutubu ogromno dobrih posnetkov.


EDIT: haha, trije naenkrat isto odgovoril

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

GupeM ::

energetik je izjavil:

haha, trije naenkrat isto odgovoril

Prej skoraj eno uro nič, nato pa v manj kot minuti trije. :D

A110 ::

Hvala. Ampak kako pa to, da pride do tega glede na to, da je kolo novo? Do zdaj nisem imel nobenih podobnih problemov pa sem dal skozi že kar nekaj koles v zivljenju

vilonja ::

To pride zaradi tega, ker je kabel nov in se ni raztegnjen.

GupeM ::

A110 je izjavil:

Hvala. Ampak kako pa to, da pride do tega glede na to, da je kolo novo? Do zdaj nisem imel nobenih podobnih problemov pa sem dal skozi že kar nekaj koles v zivljenju

Jaz sem pri novem kolesu dobil brezplačni prvi servis v roku enega meseca po nakupu. Da se zadeva preveri po prvih kilometrih, mogoče zategne šraufe, če se je kaj losalo, nastavi zajle in tako naprej.

LeQuack ::

Tudi ko kabel ni nov se to dogaja lahko. Moraš vedeti da več kot se voziš več je vzdrževanja, tako kot pri avtu. Stvari se izrabijo, raztegnejo, itd. in to moraš sproti popravljati, najceneje je seveda če sam delaš.
Quack !

energetik ::

Sploh pri takih zadevah, kot je indeksiranje prestav, kjer ne rabiš orodja, samo malo logike.

barakus ::

Katero kolo kupit za 165cm visoko osebo za 2 rekreativni voznji na teden po 50 km, 90% asfalt, 10% makedam?

energetik ::

Odvisno za koliko denarja. Sicer pa glede na podlago - grevla.

msms ::

V kakem rangu glede na Shimano je ta kitajski set? Se splača to kupit in menjat na starem gorskem Elan kolesu?

https://www.aliexpress.com/item/4000029...

barakus ::

Cena med 500 in 1000 eur?

juroz ::

msms je izjavil:

V kakem rangu glede na Shimano je ta kitajski set? Se splača to kupit in menjat na starem gorskem Elan kolesu?

https://www.aliexpress.com/item/4000029...

zakaj pa bi sploh menjal? osebno sem bolj mnenja da ne a danes pri pomankanju koles ter če imaš kakšno sentimentalno navezanost ter žilico da se sam informiraš ter zamenjaš mogoče ni tako mimo ideja. mogoče. kar poznam elan ni mel kakšnih hudih bajkov da bi mel kakšno hudo željo obdržat okvir.

mogoče poglej tudi kaj od sensah, tudi velikokrat omenjeno po internetih.

energetik ::

barakus je izjavil:

Cena med 500 in 1000 eur?
https://www.decathlon.si/cestno-kolo-rc...

+ natakneš ~35mm gravel gume.

barakus ::

Hvala, to se mi zdi zelo zanimiv predlog za moje potrebe. Lahko morda priporočiš še žensko varianto za punco, ki je 160 cm in 50kg?
««
53 / 95
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

A naj kupim gravel bike ali ne? (strani: 1 2 3 411 12 13 14 )

Oddelek: Šport
696120303 (11471) issak
»

Nakup kolesa (strani: 1 2 )

Oddelek: Šport
5511223 (6865) Twixz
»

Nakup kolesa (strani: 1 2 )

Oddelek: Šport
6922110 (19907) Leprechaun
»

Katero nizkocenovno kolo kupiti (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8632636 (30163) stratosD

Več podobnih tem