» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1043 / 1184
»»

Mumbru ::

Dokler ne boš nič odgovoril in samo vprašanja postavljal se res ne mislim s tabo "pogovarjat". Sem te nekaj zgoraj vprašal pa odgovori, pol pa naprej.

kow ::

Evo, jaz pravim, da bo 90 milijonov sodckov (leto 2033, vir IEA). Torej, nobenega drasticnega padca. Cakam na tvojo stevilko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Mumbru ::

Res me ne zanima iz riti potegnjen podatek. Odgovori tole:

Daj še ti kaj napiši kaj pomeni 40%padec osebnega in recimo 20% padec tovornega prometa na skupno porabo?

Vse kar si povedal je da bo po tvojem poraba tako narasla da padca ne bo. Imo bo pa poraba višja ker ne verjamem v tolikšen prehod na ev kot je slišati tukaj.

kow ::

Tvojih 40% je potegnjenih iz riti. Bos predlozil izracun. Hvala!

Mumbru ::

No, sem mislil da je to oš matematika: 2milijardi avtov (tvoj podatek, nisem preverjal), 80-100milijonov letno novih, rečmo 90, 2030 naj ne bi bilo več praktično novih ice (mantra te table), od danes do 2030 pa naj bi šlo razmerje strelovito v prid ev. Sem 40% ali današnjih 800m ev v prometu leta 2035 še malo rekel.

kow ::

Govorimo o letu 2033 (10 let), ne vem zakaj omenjas 2035.

Ja, samo zdaj to preracunaj v porabo. Si uposteval rast prevozenih kilometrov? Rast prebivalstva? Rast BDP-ja? Rast industrijske proizvodnje? Koliko kerozina se bo porabilo 2033? Si poracunal?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Mumbru ::

Lol, pa ti res.

" Daj še ti kaj napiši kaj pomeni 40%padec osebnega in recimo 20% padec tovornega prometa na skupno porabo?"

Daj kaj od sebe no...

kow ::

Verjetno to pomeni kaksnih 20 milijonov sodckov nafte. Ce nadaljujemo stoletni trend in gospodarsko rast, vec prometa in tovora, lahko to kar razpolovimo.
Dobis 90 milijonov sodckov porabe. Izvolio.

Seveda je povsem mozno, da bo tudi nezahodni svet (predvsem azija) spremenil zakonodajo in dodajal davke na nafto. Kar spremeni racunico. Jasno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Mumbru ::

Bi jaz rekel da je tole pa povsem iz riti...V povprečju se namreč 1 sodček nafte predela v 45% bencina ki ga velika večina porabi osebni transport in pa 29% v dizel ki ga porabi v večini ostali transport. Ostanek je pa kerozin, kemična industrija.

kow ::

Ja, to bo zanimivo. Spremenjena razmerja bodo velik zalogaj za predelavo. Potrebovali bomo precej manj bencina, manj dizla, pa vec kerozina in petrokemicnih produktov.

Zna se zgoditi, da bodo hitro ukinili subvencije za osebna vozila, ko bodo ugotovili, da manjka subvencij za elektricne tovornjake.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Mato989 ::

kow je izjavil:

No zdaj pa poracunaj se koliko je to od vse porabe. Pa upostevaj se rast porabe energije. Danes sem videl novico, da je letalskegi promet ujel predkoronsko raven.

Nobenega drasticnega padca ne bos videl samo od EV vozil. Zal.


Ampak ce imas ti prav si se pravkar posral vsem ekologom ki forsirajo evje v usta ker je torej to pickin dim
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

pegasus ::

Ker smo pred kratkim omenjali motorizirane kočije, tu je en lep dekadenčni primer:

Kolk nor moraš biti, da si omisliš nekaj takega?

hojnikb ::

kolk nor mors bit da si ne? :))
#brezpodpisa

SambaShare ::

kow je izjavil:

Kje je bilo govora o tovornem prometu? Mimogrede, kaksno projekcijo imas za rast tovornega prometa v naslednjih 10 letih? Kaksno za rast letalske industrije?


Letalski promet porabi ~8% nafte (2019) in tudi ne more rasti v nedogled. Skratka ni nek faktor.

sejalecx ::

pegasus je izjavil:

Ker smo pred kratkim omenjali motorizirane kočije, tu je en lep dekadenčni primer:

Kolk nor moraš biti, da si omisliš nekaj takega?


Marketing, marketing, marketing… Polno neuporabih in žalostnih bonbončkov, ta z umetnimi prestavami presega meje razuma, avto pa se bo na slišano še vedno peljal kot titanik.

Mi je pa oblikovno ioniq 5 izjemno všeč. En najlepših avtov zame v zadnjih 20-30letih

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sejalecx ()

kow ::

Mato989 je izjavil:

kow je izjavil:

No zdaj pa poracunaj se koliko je to od vse porabe. Pa upostevaj se rast porabe energije. Danes sem videl novico, da je letalskegi promet ujel predkoronsko raven.

Nobenega drasticnega padca ne bos videl samo od EV vozil. Zal.


Ampak ce imas ti prav si se pravkar posral vsem ekologom ki forsirajo evje v usta ker je torej to pickin dim


- rekel sem ceteris paribus ter se obregnil ob besedo 'drasticno'
- definitivno ni pickin dim, ampak bo poraba nafte padla
- prednost EV niso samo emisije, cisti zrak v mestih je izjemna izboljsava kvalitete zivljenja v mestih

SambaShare je izjavil:

kow je izjavil:

Kje je bilo govora o tovornem prometu? Mimogrede, kaksno projekcijo imas za rast tovornega prometa v naslednjih 10 letih? Kaksno za rast letalske industrije?


Letalski promet porabi ~8% nafte (2019) in tudi ne more rasti v nedogled. Skratka ni nek faktor.


Zakaj "ne more rasti v nedogled". Bo zmanjkalo prostora v zraku? Zemlje za letalisca? Neumnost - letalski polet bo rasel z "norimi" stopnjami naprej.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

SambaShare ::

kow je izjavil:


Zakaj "ne more rasti v nedogled". Bo zmanjkalo prostora v zraku? Zemlje za letalisca? Neumnost - letalski polet bo rasel z "norimi" stopnjami naprej.


Ker je propustnost zračnega prostora omejena in že na meji, da se zavrača promet. Ne govori o stvareh o katerih nimaš pojam.

sejalecx ::

Resno vprašanje, je kdo od vas že sploh kdaj bil v kakšni večji afriški prestolnici? Kakšne utvare si mora človek delat, da bodo oni čez 10, 20 ali 30 na masovni adopciji EV?

Toyota bo preživela že samo zato, ker se bo lahko fokusirala na te trge, ki imajo za povrh še daleč največji prirast...

kow ::

sejalecx je izjavil:

Resno vprašanje, je kdo od vas že sploh kdaj bil v kakšni večji afriški prestolnici? Kakšne utvare si mora človek delat, da bodo oni čez 10, 20 ali 30 na masovni adopciji EV?

Toyota bo preživela že samo zato, ker se bo lahko fokusirala na te trge, ki imajo za povrh še daleč največji prirast...


Brez da bi pogledal na net, imas sploh obcutek koliko sodckov nafte porabi cela Afrika v primerjavi z EU? Si se vprasal?

Mato989 ::

kow je izjavil:

sejalecx je izjavil:

Resno vprašanje, je kdo od vas že sploh kdaj bil v kakšni večji afriški prestolnici? Kakšne utvare si mora človek delat, da bodo oni čez 10, 20 ali 30 na masovni adopciji EV?

Toyota bo preživela že samo zato, ker se bo lahko fokusirala na te trge, ki imajo za povrh še daleč največji prirast...


Brez da bi pogledal na net, imas sploh obcutek koliko sodckov nafte porabi cela Afrika v primerjavi z EU? Si se vprasal?


Pa imaš občutek koliko sodčkov nafte bo Afrika porabila čez 10, 20, 40, 80 let? Glede na industrializacijo itd?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Gregor P ::

Ponudba električnih avtomobilov s ceno do 35 tisoč evrov, za katere lahko slovenski kupci po novem dobijo 6.500 evrov subvencije Eko sklada, je relativno majhna. Na skladu v prvih tednih po objavi razpisa ne opažajo povečanega priliva vlog.
...
A na ministrstvu so očitno ugotovili, da tako ne gre. Na vprašanje, kdaj lahko pričakujemo razpis za subvencije, ki bi bile vezane na dohodek, odgovarjajo, da trenutna shema, ki nudi višje subvencije za cenejša vozila, "že posredno naslavlja naznanilo ministra, saj podporo usmerja cenovno bolj dostopnim vozilom". Dodajajo pa, da bodo analizirali razpis in po potrebi bodoče pozive "dalje prilagajali".
...
Najcenejše električno vozilo pri nas je Dacia Spring, ki po uradnem ceniku stane 22.900 evrov. S subvencijo je torej na voljo za 16.400 evrov.

Električni Renault Twingo stane od 25.990 evrov dalje, avtomobil MG4 kitajskega proizvajalca SAIC Motor od 32.900 evrov dalje, Fiat 500 33.090 evrov, Mini Cooper SE 33.450 evrov, Nissan Leaf 34.210 evrov, Peugeot e-208 34.990 evrov. Citroën C4 ima uradno ceno po ceniku postavljeno pri slabih 38 tisoč evrih, a po podatkih ene od večjih avtohiš trenutno ta model ponuja po akcijski ceni 34.900 evrov, kar je tik pod mejo za subvencije.

https://n1info.si/novice/slovenija/visj...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Mato989 je izjavil:


Pa imaš občutek koliko sodčkov nafte bo Afrika porabila čez 10, 20, 40, 80 let? Glede na industrializacijo itd?


Cez 10 ali 15 let - bolj malo. Za 40 let se bomo pa vprasali cez 30 let. Skratka, Afrika je irrelevantna in bo uporabila tehnologijo, ki jo je razvil zahod ali azija.

Mato989 ::

kow je izjavil:

Mato989 je izjavil:


Pa imaš občutek koliko sodčkov nafte bo Afrika porabila čez 10, 20, 40, 80 let? Glede na industrializacijo itd?


Cez 10 ali 15 let - bolj malo. Za 40 let se bomo pa vprasali cez 30 let. Skratka, Afrika je irrelevantna in bo uporabila tehnologijo, ki jo je razvil zahod ali azija.


Ja ampak Afrika uporablja tehnologijo ki jo je Evropa razvila (In ZDA) pred 10, 20 leti... torej bodo tehnologijo uporabljali še 20 let ob naraščajočem prebivalstvu in vedno več kupne moči (načeloma)
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

kow ::

Seveda. Zdaj pa poracunaj. Ves cas se pizdis, a ne vzames si 5min za preprost izracun.

Mato989 ::

kow je izjavil:

Seveda. Zdaj pa poracunaj. Ves cas se pizdis, a ne vzames si 5min za preprost izracun.


Saj sem... in dejstvo je da bo Afrika porabljala vedno VEČ nafte vsako desetletje šverjetno še kar nekaj le teh... Sploh države ki imajo lastne zaloge.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

kow ::

Ce bi poracunal, bi napisal koliko nafte bodo porabili. Zato ti ne verjamem, da si poracunal.

Wrop ::

Gregor P je izjavil:

Ponudba električnih avtomobilov s ceno do 35 tisoč evrov, za katere lahko slovenski kupci po novem dobijo 6.500 evrov subvencije Eko sklada, je relativno majhna. Na skladu v prvih tednih po objavi razpisa ne opažajo povečanega priliva vlog.
...
A na ministrstvu so očitno ugotovili, da tako ne gre. Na vprašanje, kdaj lahko pričakujemo razpis za subvencije, ki bi bile vezane na dohodek, odgovarjajo, da trenutna shema, ki nudi višje subvencije za cenejša vozila, "že posredno naslavlja naznanilo ministra, saj podporo usmerja cenovno bolj dostopnim vozilom". Dodajajo pa, da bodo analizirali razpis in po potrebi bodoče pozive "dalje prilagajali".
...
Najcenejše električno vozilo pri nas je Dacia Spring, ki po uradnem ceniku stane 22.900 evrov. S subvencijo je torej na voljo za 16.400 evrov.

Električni Renault Twingo stane od 25.990 evrov dalje, avtomobil MG4 kitajskega proizvajalca SAIC Motor od 32.900 evrov dalje, Fiat 500 33.090 evrov, Mini Cooper SE 33.450 evrov, Nissan Leaf 34.210 evrov, Peugeot e-208 34.990 evrov. Citroën C4 ima uradno ceno po ceniku postavljeno pri slabih 38 tisoč evrih, a po podatkih ene od večjih avtohiš trenutno ta model ponuja po akcijski ceni 34.900 evrov, kar je tik pod mejo za subvencije.

https://n1info.si/novice/slovenija/visj...


Free money. Le zakaj ne bi proizvajalci in prodajalci zvišali cen, če pa jim država meče denar.

MisterR ::

Ima kateri električni SUV 3 isofixe v drugi vrsti? Dobavljiv v Sloveniji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MisterR ()

BigWhale ::

MisterR je izjavil:

Ima kateri električni SUV 3 isofixe v drugi vrsti? Dobavljiv v Sloveniji.


A je taksno vprasanje res tko zlo tezko vrzt v iskalnik in dobit odgovor v manj kot minuti?

https://motorandwheels.com/electric-car...

pegasus ::

Mato989 je izjavil:

Ja ampak Afrika uporablja tehnologijo ki jo je Evropa razvila (In ZDA) pred 10, 20 leti..
Ne, Afrika uporablja tehnologijo, ki jo Evropa (In ZDA) ne bodo videle še 10, 20 let. Google zipline.

MisterR ::

BigWhale je izjavil:

MisterR je izjavil:

Ima kateri električni SUV 3 isofixe v drugi vrsti? Dobavljiv v Sloveniji.


A je taksno vprasanje res tko zlo tezko vrzt v iskalnik in dobit odgovor v manj kot minuti?

https://motorandwheels.com/electric-car...



Torej ne veš? Ali pa samo ne razumeš vprašanja? Ali je res tako težko razmisliti preden tako odgovoriš?
Govorim o treh isofix v drugi vrsti. Ne o treh isofixih v celotnem avtu. O tem govori tvoj (in ostali članki). Ampak vidim da ti branje ne gre ravno. Mogoče je kriva zgodnja ura ali pa manjko kave?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MisterR ()

BigWhale ::

Ne, ne. Povsem razumem vprasanje in odgovor se vedno najdes v priljubljenem iskalniku.

Avtomobili, ne glede na pogon, ki imajo 3 isofix prikljucke zadaj in dejansko tudi prostor, da lahko montiras tri sedeze v drugo vrsto, so pa redki.

kixs ::

Citroen ima akcijo. Novi e-C4 za manj kot 35K - pade v razred z 6500€ subvencije.
https://www.rtvslo.si/oglasna-sporocila...

a_borlak ::

e-C4 je čisto spodoben avto, samo povem. Prostoren, ok, domet bi lahko bil boljši, ampak za začetek je.

hojnikb ::

Ko dobis za nizjo ceno MG4 z nekaj večjo baterijo in celo proper EV platformo, zakaj bi to kupo? Sploh, če malo spustijo ceno comfort verziji, bos le to dobil za isto ceno, ampak dobrih ~25% večjo baterijo..

Francozi se bojo mogl bolj potrudit al pa se znizat cene tem "EVjem". Sj verjetno kr tako za brezveze niso sli nizat cen. Folk si je postudiral da obstaja bolsa konkurenca.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Sparkxl ::

kixs je izjavil:

Citroen ima akcijo. Novi e-C4 za manj kot 35K - pade v razred z 6500€ subvencije.
https://www.rtvslo.si/oglasna-sporocila...


Manj kot 35k?? C4? Pa to je je đabe. Aja daj spomni me prosim, koliko je že povprečna plača pri nas, ki jo velika večina niti ne doseže?

codeMonkey ::

Zakaj bi pa moral biti za tiste z nizjo placo?

Utk ::

C4 bi bil ok 4, 5 let nazaj. Zdaj ima premajhno baterijo in počasi se polne. Če bi vsak nekaj od tega bilo bolje, še nekak, tako pa pač ni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Gregor P je izjavil:

Ko smo že pri Toyoti, sploh nisem vedel, da ti pri ta novem Priusu ponujajo solarno streho:)
Saj ne da mislim, da pridobiš kaj dosti dodatne energije s tem, ampak boljše kot nič pa najbrž je (vpršanje tudi, koliko te to stane dodatno oz. ali se zares "splača").

... citiram samega sebe zgolj zaradi tega, ker sem našel članek, ki nagovarja to temo:
The 2023 Toyota Prius Prime Could Take 3 Weeks to Recharge—Without Plugging In
Or, put another way, you can get more than 1,000 miles of free range in a year.

Can The Solar Panel Pay For Itself?
So is the new Prius Prime's solar roof a must-have option, or a gimmick? Does it make a difference in daily driving, and how long will it take to pay for itself? These are fudgy conclusions to make. They depend on highly variable factors, such as access to uncovered parking, weather conditions, driving habits, and electricity costs.

Let's calculate what the roof could do in ideal conditions, like if the sun shifted its orbit to shine perfectly on the Prius for 12 hours a day, every day, with no exceptions—guess you'll have to drive everywhere at night. With the roof working at its maximum 185 watt capacity, it could generate 2.2 kWh, or about 6.4 miles of range. At this rate, slightly more than six days would be needed to recharge the battery, for an annual potential of about 2,300 miles. Pricing those sun-fired kWhs at the $0.15 per national average yields a daily sum of about $0.33. Dividing the roof's $610 cost by that sum results in 1,848 days, or just over five years for it to pay for itself. But you'd gain over 11,000 solar-powered miles in that time.

Recalculating this with variables that better represent Los Angeles leads to very different outcomes. Generously assuming the roof can get six hours of sunshine, it could make 1.11 kWh, or 3.2 miles per day. Now we're looking at 12 days to recharge the battery, and with about 275 days of useful sunshine annually in our part of SoCal, that could deliver nearly 900 miles in a year. Like most things in LA, electricity is more expensive at about $0.26 per kWh. Thus the roof would save us around $0.29 every sunny day. Thus it would take around 1,600 days, or more than seven and a half years with 275 blue-sky afternoons, to negate the cost of the roof. Only about 5,000 miles could come from sunshine in that span.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

bf4ed ::

Seveda se splača, lahko bi še na haubo dali par W. Teh 500€ doplačila ni dosti, daš za kake druge gluposti več. In da lahko 10-15km dnevno pridobiš ko ti 9h v službi na soncu stoji je taman. Jaz mam samo 15km do službe. In kasneje še pred stanovanjem na soncu dofila nekaj.

BigWhale ::

A si prebral kolk elektrike da od sebe ta zadeva? 1.11kWh, ce imas res dobre pogoje. To ni za 15km voznje. :)

bf4ed ::

Ja za 10km bi blo, 15 če bi še na haubi mel...če.

In ja, izplača se ti po 5 letih.
Zakaj pa ne? Ni dosti, je pa nekaj.

gaoZjQP ::

ë-c4 je vërjëtno mišljën bolj za partnërko?

Utk ::

bf4ed je izjavil:

Seveda se splača, lahko bi še na haubo dali par W. Teh 500€ doplačila ni dosti, daš za kake druge gluposti več. In da lahko 10-15km dnevno pridobiš ko ti 9h v službi na soncu stoji je taman. Jaz mam samo 15km do službe. In kasneje še pred stanovanjem na soncu dofila nekaj.

Ne ne izplača se. Jaz lahko v službi in doma izbiram ali bom parkiral v senci ali na soncu in sigurno ne bi izbral 8 ur sonca za 1 kwh. Ki je bom itak potem porabil za hlajenje.

bf4ed ::

Ti lahko izbiraš, večina ne.

kixs ::

Sparkxl je izjavil:

kixs je izjavil:

Citroen ima akcijo. Novi e-C4 za manj kot 35K - pade v razred z 6500€ subvencije.
https://www.rtvslo.si/oglasna-sporocila...


Manj kot 35k?? C4? Pa to je je đabe. Aja daj spomni me prosim, koliko je že povprečna plača pri nas, ki jo velika večina niti ne doseže?


Prej je en napisal, ko bo pod 35k€, bo kupil ;)

Sicer pa je s slabso opremo cenejsi in dobis 6.5K€ nazaj. Torej pride cena na koncu med 27 in 29k€ - odvisno od opreme. 27k€ je ze blizu moje meje, 25k€. Sicer bi raje karavana... pocakam se 5 let, upam samo, da bo moj Opel zdrzal... Letos bo kmalu polnoleten :lol:

Nivo opreme Feel Pack je na voljo že od 33.090 €, nivo opreme Shine z bogato serijsko in opcijsko opremo pa že od 34.990 €, kar je najboljša ponudba na trgu za vozila segmenta M1. Stranka lahko vloži vlogo za subvencijo Eko sklada v višini 6.500€ (skladno s pogoji Eko sklada) in si za ta znesek dodatno zniža investicijo.

GupeM ::

Ne grem brat cele teme, ker je prevelika, zato bom kar tukaj vprašal mogoče (verjetno) neumno vprašanje:

Električni skiro izgubi precej moči, ko napolnjenost baterije pade. Kako je pri tem z el. avti? Se pozna? Kako močno se pozna?

Utk ::

bf4ed je izjavil:

Ti lahko izbiraš, večina ne.

Če ne moreš izbirat je matematika samo še slabša. Jaz lahko, pa ne bi blo matematike, kaj šele če ne moreš.

kixs ::

GupeM je izjavil:

Ne grem brat cele teme, ker je prevelika, zato bom kar tukaj vprašal mogoče (verjetno) neumno vprašanje:

Električni skiro izgubi precej moči, ko napolnjenost baterije pade. Kako je pri tem z el. avti? Se pozna? Kako močno se pozna?


Navadno gre proti koncu baterije v Ultra Eko nacin delovanja - ne dela nic od klime naprej, max hitrost 80 ali 100km/h. Bolj zato, da se range cim bolj podaljsa.

Utk ::

Do tega pride ko je baterija praktično na koncu, in do tam je naj ne bi praznil.
««
1043 / 1184
»»