» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1030 / 1196
»»

Taleviso ::

billy je izjavil:

Taleviso je izjavil:

Cena elektrike bo šla samo gor, več kot bo EVjev, višja bo.

Še enkrat: vodik za proizvodnjo rabi ELEKTRIKO. In rabi vsaj 3x več elektrike za isto razdaljo kot električni avto. Je to tako težko razumeti?

Ne na račun "proizvodnje", ampak "davkov". Na koncu bo podobno kot bencin, kar se tiče strukture cene.

To je zgodba ki je ne boš videl, očitno je da ne razumeš ekonomije in izkoristkov.


Saj bodo dali visoko ceno za EVje, nekdo ki bo pa delal vodik, pa lahko dobi nižjo ceno. Tako pač, da bosta vodik in štrom nekje tu tu - če bosta postala glavna energenta za pogon ljudskih vozil.


Še enkrat: vodik rabi vsaj 3x več elektrike za proizvodnjo za isto razdaljo. Proizvodnja cena vodika je torej 3x večja. Zakaj bi pri vodikevem avtu država hotela profitirati mnogo manj kot pa pri električnem? Lej res ti niso jasne osnove glede vodika, ima 2 možnosti, lahko se vržeš v to in naslednji mesec študiraš samo to in boš potem štekal kaj je fora ali pa mi pač zaupaj na besedo da široke uveljavitve vodika za avtomobile videl ne boš. Je ne boš, 100 %.

J.McLane ::

Trošarino na eletktriko zelo težko približaš tistemu kar imamo na bencin, ko bo več EV bo pa ta izpad nekje treba pobrati. Prvo kar mi pade na pamet je nek pavšal ob registraciji, ker vse drugo bo takoj polemika (GPS sledenje...)

Taleviso je izjavil:


Še enkrat: vodik rabi vsaj 3x več elektrike za proizvodnjo za isto razdaljo. Proizvodnja cena vodika je torej 3x večja. Zakaj bi pri vodikevem avtu država hotela profitirati mnogo manj kot pa pri električnem? Lej res ti niso jasne osnove glede vodika, ima 2 možnosti, lahko se vržeš v to in naslednji mesec študiraš samo to in boš potem štekal kaj je fora ali pa mi pač zaupaj na besedo da široke uveljavitve vodika za avtomobile videl ne boš. Je ne boš, 100 %.


Edina varianta da temu nebi bilo tako, je če pri elektriki zaradi OVE doživimo velika sezonska nihanja, torej da vodik proizvajaš iz napol zastonj elektrike poleti, EVjim se smeji ker se vozijo napol zastonj. Potem pa pride december, sonca zelo malo, vetra zelo malo in cena elektrike gre spet na 500 €/MWh, takrat bi se smejalo tistim na vodiku.

Ampak tak scenarij je bolj kot ne hipotetičen.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Taleviso ::

J.McLane je izjavil:

Trošarino na eletktriko zelo težko približaš tistemu kar imamo na bencin, ko bo več EV bo pa ta izpad nekje treba pobrati. Prvo kar mi pade na pamet je nek pavšal ob registraciji, ker vse drugo bo takoj polemika (GPS sledenje...)



Trošarino nadomesti mnogo manjši strošek zdravstvene blagajne pri elekričnih vozili v primerjavi z nafnimi vozili. OECD študija je izračunala da bi se BDP Evropskih držav zvišal za 12 % če bi popolnoma izničili škodljive emisije iz prometa. Ko to preračunaš za Slovenijo pride da vsak naftni avto 6000 € stroška zaradi škode ki jo povzroča, plača pa od tega samo 600 do 800 € (govorimo za povprečni avto z povprečno kilometrino, če prevozi več seved plača več trošarin, ampak tudi škode povzroči mnogo več).

Torej naftni avto dandanes povzroča neto minus v proračunu. Ko bo avto električni tega minusa ne bo več in bo država na boljšem in to brez kakršnihkoli dodatnih davčnih obremenitev.

Utk ::

V takem scenariju bi se splačalo iz vodika nazaj delat elektriko. Tako da več kot x3 razlike v ceni ne more bit.

billy ::

Poleti bi lahko recimo od SE viškov proizvajali vodik in ga kopičili za zimo.

Ampak teorije je nekaj, praksa pa drugo :)

@Taleviso, firme ki bodo delale vodik bodo imele štrom po ceni 1€ na kWh. gospodinjstva po 10€ na kWh. Industrija po 20, ipd etc...Ker je res težko monopolnim elektro podjetjem naredit točno to...Saj tudi zdaj že imajo kmetje subcencionirano nafto.

Taleviso ::

Edina varianta da temu nebi bilo tako, je če pri elektriki zaradi OVE doživimo velika sezonska nihanja, torej da vodik proizvajaš iz napol zastonj elektrike poleti, EVjim se smeji ker se vozijo napol zastonj. Potem pa pride december, sonca zelo malo, vetra zelo malo in cena elektrike gre spet na 500 €/MWh, takrat bi se smejalo tistim na vodiku.

Ampak tak scenarij je bolj kot ne hipotetičen.


Tega vodika od OVE ne bo toliko da bi se nesmiselno porabljal za avte. Porabljal se bo za letala ki letijo preko 1500 km daleč (torej 30 % svetovnih letov), za tovorne ladje, železarne, cementarne ipd. Vodik pri avtih naj si folk kar zbije iz glave ker te zgodbe ne bo videl.

kow ::

billy je izjavil:

Hm...pa si preračunal koliko kWh, oz bolje MWh bi potreboval, da bi lahko pokril svoje potrebe za avto? Samo recimo poletni meseci so dovolj, vse ostalo je bolj bogo...še posebej če boš ogreval še na TČ.


Bom polnil na vikendu. Ce se spravim - kaksnih 100kw lahko zrihtam. Ti bom castil kaksno polnenje, ce prides z literco. Se hecam, tud pil bos lahk.
Realno, bo pa ze streha dovolj. Pa se skoraj direkt na jug gleda!

Ne isci problemov - tam kjer jih v resnici ni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Taleviso ::

@Taleviso, firme ki bodo delale vodik bodo imele štrom po ceni 1EUR na kWh. gospodinjstva po 10EUR na kWh. Industrija po 20, ipd etc...Ker je res težko monopolnim elektro podjetjem naredit točno to...

To je zgodba ki je ne boš videl. Če bi se kaj takega zgodilo (hipotetično) bi si folk lepo postavil sončne elektrarne masovno skupaj z baterijskim zalogovnikom in lesno mikro kogeneracijo (trenutno so te mikrokogeneracije še drage ker ni povpraševanja po njih, ker ni povpraševanja ni proizvodnje v velikih naknadah, vendar če bi bila elektrika za gospodinjstva res toliko draga bi najkasneje v roku nekaj let imel poceni mikrokogeneracije za gospodinjstva. Ker sam material je poceni, nekaj takšnega kot je spodaj na posnetku, tip si je tole naredil za male pare, nekih 500 EUR. Točno takole, le da bi za kakega jurja zadevo kupil že narejeno. Ps: aja verjetno ne veš kaj je lesna kogeneracija: to je hkratna proizvodnja elektrike in toplote iz lesnih sekancev ali druge lesne biomase, iz lesa pri odstotnosti kisika in povišani temperaturi nastaja lesni plin, tega pa se vodi v naveden bencinski generator. Odpadno toploto pri generatorju in pri proizvodnji lesnega plina pa se lahko koristno porabi za ogrevanje hiše pozimi):


Za vsem tem nesmiselnim pushom vodika za avte stojijo naftna podjetja (seveda, kdo pa drug ane):
Why energy giants want a hydrogen powered future: Maintain Oligopoly


ps: avte na lesni plin so delali že Nemci in še mnogi drugi narodi v domači garaži med drugo svetovno vojno, ko je bilo pomanjkanje naftnih derivatov, tako da to ni neka nova tehnologija. Princip je isti, le da proizvodnje lesnega plina nimaš direktno na avtu, ampak doma delaš štrom in ga filaš v baterijski zalogovnik (katerega fila tudi sončna elektrarna poleti, spomnadi in jeseni), nato pa iz zalogovnika filaš električni avto. Izkoristek takšne kogeneracije je zlahka preko 90 % (odpadna toplota se porabi za ogrevanje hiše).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Taleviso ()

kriptobog ::

Taleviso je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Trošarino na eletktriko zelo težko približaš tistemu kar imamo na bencin, ko bo več EV bo pa ta izpad nekje treba pobrati. Prvo kar mi pade na pamet je nek pavšal ob registraciji, ker vse drugo bo takoj polemika (GPS sledenje...)



Trošarino nadomesti mnogo manjši strošek zdravstvene blagajne pri elekričnih vozili v primerjavi z nafnimi vozili. OECD študija je izračunala da bi se BDP Evropskih držav zvišal za 12 % če bi popolnoma izničili škodljive emisije iz prometa. Ko to preračunaš za Slovenijo pride da vsak naftni avto 6000 € stroška zaradi škode ki jo povzroča, plača pa od tega samo 600 do 800 € (govorimo za povprečni avto z povprečno kilometrino, če prevozi več seved plača več trošarin, ampak tudi škode povzroči mnogo več).

Torej naftni avto dandanes povzroča neto minus v proračunu. Ko bo avto električni tega minusa ne bo več in bo država na boljšem in to brez kakršnihkoli dodatnih davčnih obremenitev.


A trosarine polnijo direktno zdravstveno blagajno? Mislim, da ne. Torej to ne bo slo.

Taleviso ::

Potem pa pride december, sonca zelo malo, vetra zelo malo

Decembra (in nasploh pozimi) je veter na višku (ga je obilo), poleti pa je ravno obratno, sonca toliko več in vetra toliko manj (ravno obrne se):


ps: Seveda pa to velja za celo Evropo v celoti. Ampak če bomo dobro povezani med sabo z daljnovodi je to to.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Taleviso ()

Taleviso ::

ps: točno o tem govori tudi tale video, vredno ogleda.

Taleviso ::

Dtrader je izjavil:

Električni tovornjak? Saj se hecate, a ne? Imeli Renaulta na testu. Nekaj fur po 10 km (deset kilometrov) je naredil, pa je kapaciteta padla na 45%... Kot večkrat ugotovljeno dejstvo za EV: za po mestu in za krajše razdalje so super.


Pač vzameš tak model električnega tovornjaka ki ima takšen doseg ki ti zadostuje, je to res tako težko razumeti? Vzeli ste model električnega tovornjaka na test ki je eden izmed modelov z najmanj dosega, nato pa pa se pritožuješ glede dosega lol? Pač vzemi takšenga ki ti zadostuje ane. Tesla Semi ima recimo 800 km dosega brez polnjenja, kar je mnogo več kot lahko 1 voznik sploh prevozi na dan po zakonu (zakonsko je predpisan 45 minutni počitek po 4 urah vožnje, ter maksimalno 8 ur na dan vožnje, čas filanja do pa je samo pol ure). Pa ni samo Tesla tukaj, takšne tovornjake z 800 do 1000 km dosega napoveduje še Mann in tudi ostali proizvajalci (le da jih je Tesla spet prehitela). Sicer pa ta Renaultov električni tovornjak je testirala Komunala Kranj in so bili izredno zadovojni, po njihovih lasnih besedah baterija zdrži cel dan vožnje (celoten delovnik) nato pa se nafila preko noči.

Tle imaš člankek:
Z električnim smetarskim tovornjakom smo pobirali smeti - je zmogel osemurni delovnik?
https://prevozi.finance.si/9006515/Z-el...

Še en citat iz članka, ki se mi je zdel zanimiv:
"Pomaga pa, tako vozniku kot delavcem, ki praznijo zabojnike, če je tovornjak tih, če ne kadi in ne trese kot naši dizelski. Tale električen je izjemen, neslišen in udoben. Nič ne cuka pri speljevanju, zavira z rekuperacijo in ob tem polni baterijo. Še najbolj se sliši delovanje nadgradnje, ki prazni zabojnike, pojasni Kondič. >>Res je sicer, da so bili delavci precej zadržani, ko smo ga dobili za preizkus. Danes zadržanosti ni več, vsi po vrsti so navdušeni, še doda.

Torej po domače povedano: folk je imel predsodke pred električnim tovornjakom preden so ga probali, ampak po tistem ko so ga probali so bili navdušeni. Nisem presenečen, pričakovano bi jaz rekel, folk se boji nečesa novega. Isto je pri električnih avtomobilih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Taleviso ()

Taleviso ::

Sicer pa električni tovornjaki so že danes realnost v nekaterih tujih Evropskih državah:

Taleviso ::

Gregor P je izjavil:

Pri velikih transportnih tovornjakih je pa upam da ja jasno, da z velikimi težkimi baterijami pač le ne bo šlo?!?8-O


Gre, dokazano gre (Tesla Semi je primer, pa verjamem da v roku nekaj let mu bodo sledili tudi ostali proizvajalci, ki so že napovedali long range električne modele tovornjakov). Ja baterije so res dokaj težke, vender v zameno za to električni pogon ne rabi težkega menjalnika in težkega motorja z notranjim izgorevanjem. Suma sumarum je teža električnega Class 8 tovornjaka samo 1 do 2 toni večja od dizelskega (torej 2,5 do 5 % več), kaj je skoraj tam tam. Ampak tu pa stopi v veljavo Evropski zakon ki električnim tovornjakom dovoljuje 2 toni večjo težo kot dizelskim (google it), tako da teža tovora ostane ista kot pri dizelski vrjanti. Treba je tud povedat da samo pri 20 % prevozih je teža tovora limiting faktor, v 80 % je limiting faktor volumen, tako da če že bi dissadvantage pri teži affectal samo teh 20 %. V resnici pa celo niti dissadvantageta pri teži ni.

Poglej si tale 2 posnetka, je vse lepo izračunano in razloženo:

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Taleviso ()

Taleviso ::

Tako da upam si trdit da preko 90 % trga bo v prihodnosti imeli električni tovornjaki, vodikovi če bo sploh do tega prišlo pod 10 %. Zakaj tako? Ker že danes ima električni tovornjak zadosti dosega kot 1 voznik lahko po zakonu sploh dnevno prevozi. Obstajajo tovornjaki z dvema ali tremi vozniki ki se izmenjujejo? Seveda, nekaj procentov trga. In teh nekaj procentov trga (pod 10 % definitivno) bo MORDA tržna niša za vodik, vse ostalo elektrika. Avti pa itak vsi na elektriko, tam vodik nima niti najmanjših šans.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Taleviso ()

Taleviso ::

In v zadnjih 10 letih je bil pri baterijah napredek smešen (beri: ga ni bilo). Oziroma da pomirmo vročekrvneže, je bil, ampak samo v marketingu

Vidi se da ne veš kaj govoriš, ker se nisi pozanimal. Napredek baterij je bil dejansko ogromen: povečanje energijske gostote za cca 3x in zmanjšanje cene za skoraj 10x v roku 10 let:
BloombergNEF: Lithium-Ion Battery Cell Densities Have Almost Tripled Since 2010
https://cleantechnica.com/2020/02/19/bl...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Taleviso ()

MrStein ::

kow je izjavil:

Ne bo slo. Je preenostavno kupit par panelov ter se iti elektricarja. Tudi, ce sem v bloku - se bom pa cez vikend zapeljal do prijatelja v hisi in bova vrtela odojka, kartala.. ter polnila EV.

Ja samo boš čakal v vrsti za drugimi prijatelji. ;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

BigWhale ::

fulk je izjavil:

NiMh baterije so bile dovolj dobre tudi 30 let nazaj za neke lokalne, low-performance vožnje.


Joj, nehaj. NiMh baterije se za fotoaparate niso dovolj dobre.

kow je izjavil:

Ne bo slo. Je preenostavno kupit par panelov ter se iti elektricarja. Tudi, ce sem v bloku - se bom pa cez vikend zapeljal do prijatelja v hisi in bova vrtela odojka, kartala.. ter polnila EV.


Saj ves, da se zdaj ze placuje dajatve na vodo, ki pade z neba?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

nejc_nejc ::

A se spet inženirček oglaša...

kow ::

MrStein je izjavil:

kow je izjavil:

Ne bo slo. Je preenostavno kupit par panelov ter se iti elektricarja. Tudi, ce sem v bloku - se bom pa cez vikend zapeljal do prijatelja v hisi in bova vrtela odojka, kartala.. ter polnila EV.

Ja samo boš čakal v vrsti za drugimi prijatelji. ;)


Dvomim. Proizvodnja panelov se vsako leto poveca in jo je veliko lazje skalirati kot proizvodnjo avtomobilov. Bo treba mal mozgane vklopit.
Pa nimam samo enega prijatla z bajto. Poleg tega lahk polnim tud na vikendu itd.

Saj pravim, ce se odlocim, bi pomoje lahk kar DC charger postavil. 50kw, ftw!

BigWhale je izjavil:


Saj ves, da se zdaj ze placuje dajatve na vodo, ki pade z neba?


Cak, kaj tocno mi bodo zaracunali? Offgrid panele?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

krucymucy ::

Meanwhile, Tesla 3 performace iz zaloge za manj kot 50k.
Me ima da kliknem :)

DuleSy1 ::

krucymucy je izjavil:

Meanwhile, Tesla 3 performace iz zaloge za manj kot 50k.
Me ima da kliknem :)


To je pred subvencijo ane? Potem pa še subvencija in si na cca 45k, awesome. Sploh glede na to kaj legacy konkurenca ponuja za tale denar je tole steal. Ni slučaj da je Tesla trenutno z modelom Y najbolj prodajan avto v Evropi (ne samo električni avto, ampak avto nasploh).

ps: Ne samo najbolj prodajan avto v Evropi, ampak celo na svetu. Dobro Yka pride mal več kot 3ka, vendar obe sta dobesedno steal ko primerjaš specifikacije glede na ostalo konkurenco.
Tesla Model Y Was The World's Best-Selling Car In Q1 2023
https://www.motor1.com/news/669135/tesl...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DuleSy1 ()

DuleSy1 ::

ps: zdele gledam, Tesla model Y je po subvenciji mal pod 43k za standard range verzijo in mal pod 50k za long range verzijo. Tisti Ioniq 5 ki ga je Saša Kapetanovič nedavno tako koval v zvezde in hkrati teslo Y tlačil v drek v komentarjih oddaje Atmosferci mu ne seže do kolen, ne po zmogljivostih, kot tudi obviously ne po prodajnih številkah, se vidi da tip nima pojma, pa čeprav naj bi bil kao avtomobilski novinar. Sicer pa se še kdo opaža da slovenski avtomobilski novinarji zaostajajo za svetom? Električni avtomobili so zadnja leta zmagovali kot evropski in svetovni avto leta, medtem ko pri nas v Sloveniji niti enkrat. Zaostala (verjetno boomerska) miselnost jaz temu pravim.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DuleSy1 ()

LeQuack ::

Teslo ima že vsak drugi Američan, isto kot iPhone. Ne vem zakaj mislite da je to neka eksluziva, to je najbolj mainstream avto, kot bi imel Cliota ali golfa. Totalen dolgčas.
Quack !

DuleSy1 ::

Zakaj bi mogla bit ekskluziva? Važno da je dober avto s katerim so lastniki zadovoljni, to je vse kar šteje:

Tesla owners are more satisfied than any other auto brand's, according to Consumer Reports
https://www.businessinsider.com/tesla-t...

Če pa to dosežeš za isto ceno lastništva kot ga ima najcenejši bencinski avto v Ameriki je pa sploh zmaga:

Tesla Model 3 Lifecycle Cost Nearly Matches The Cheapest Car In America!
https://cleantechnica.com/2023/06/04/te...

ps: lifetime so vzeli 5 let, če vzameš za dobo več kot 5 let, je Tesla torej še precej cenejša kot najcenejši nov bencinski avto v Ameriki. Cenejša, zmogljivosti pa "100 krat" boljše.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DuleSy1 ()

LeQuack ::

Only in Slovenia ljudje mislijo, da bodo prišparali če kupijo 40k vreden avto.
Quack !

DuleSy1 ::

V 15 letih bo Tesla za 40k dejansko CENEJŠA kot pa bencinar za 10k in to če voziš bogih 50 km na dan. Če pa voziš 200 km povprečno na dan (recimo iz Maribora v Ljubljano na šiht) postane Tesla cenejša že po manj kot 4 letih. Shocking, i know. Seveda pa je traba tud oment da ni treba da je električni avto drag, rabljenega se da dobit že za 4k, kar je ista ali ceno nižja cena kot jo večina da za nakup rabljenega bencinarja, stroški v življenjski dobi pa v življenjski dobi avta dobesedno 8x nižji kot ekvivalenten bencinar/dizel. Razlog za tako poceni vožnjo seveda ni v poceni energetntu, ampak v izredno velikem izkoristku in posledično izredno majhni porabi tega energenta (glej sliko spodaj):



ps: po domače povedan, avto na naftne derivate skoraj vso energijo ki jo nosi v tanku vrže stran (jo pretvori v odpadno toploto), medtem ko električni avto skoraj vse izkoristi. Dejansko neverjetno je kako izjemno neučinkovit je avto z motorjem na notranje izgorevanje, realni POVPREČNI izkoristki se vrtijo pri okrog 20 %.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DuleSy1 ()

MrStein ::

In ker v realnosti folk vozi 33 km na dan, se po tvojih izračunih EV ne splača niti v 20 letih.

Self own, inženir-trol.

PS: shocking...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

DuleSy1 ::

Narobe si dojel, gremo po vrsti.

In ker v realnosti folk vozi 33 km na dan, se po tvojih izračunih EV ne splača niti v 20 letih.

35 km na dan je povprečje, vendar to ne pomeni da vsi vozijo toliko, nekateri tudi precej več. V Sloveniji je cca 30.000 ljudi ki vozijo preko 200 km na dan.

Če vozijo 35 km na dan potem v 15 letih samo na gorivu prišparajo 17.500 EUR, kar nikakor ni malo. Še več, je ogromno. In sej Tesla ni toliko dražja od ostalih ekivalentnih bencinskih avtov. Celo za nakup ni čisto nič dražja. Povej mi kateri bencinski avto z 3,3 sekunde do 100 km, z 534 konjev in z takšnim dobrim infotaiment sistemom dobiš za pod 50k kot stane Tesla model 3 Performance po subvenciji? Tako je, nobenega. Edini ki se self owna tle si ti, moje sožalje.

Torej to pomeni da se Tesla glede na bencinsko konkurenco splača že od prvega dneva od nakupa dalje. Torej ne 20 let, ampak 0 let.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DuleSy1 ()

MrStein ::

Ja. Ferrari se tudi splača. Itak.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

DuleSy1 ::

Električni avto cenejši že za nakup, da o prihranih na gorivu ki se merijo v več desetisoč evrih v življenjski dobi sploh ne govorimo.
CITAT:
"Poudarjam - nižjo, ne nizko, saj 53.850 evrov pač ni malo denarja. Je pa BMW iX1 xDrive 30e s to ceno denimo le 400 evrov (ob upoštevanju subvencije Eko sklada) dražji od dizelskega X1 23d xDrive, ki med drugim ponuja tudi precej slabše zmogljivosti. Če pa podjetje izkoristi odbitek DDV, je električni iX1 celo cenejši za skoraj pet tisočakov."

Najpreprostejša metoda, kako kupce prepričati o odločitvi za električni avto
https://avto.finance.si/9012178/Najprep...

MrStein je izjavil:

Ja. Ferrari se tudi splača. Itak.


Ne, se ne. Tesla model S Plaid poseka vsakega ferrarija pri pospeških (od 0 do 100 km/h ima manj kot 2 sekundi in je najhitrejši produkciji avto na svetu (poleg električne Rimac Nevere ki so jo prodali samo par kosov, tako da jo ravno ne moremo štet kot serijsko produkcijski avto).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DuleSy1 ()

DuleSy1 ::

Nekomu ki se vozi iz Maribora v Ljubljano na šiht se bolj splača kupit NOVO Teslo model 3 ali Y Performance, kot pa vozit zastonj bencinskega Cliota ki mu ga je vbogajme dala njegova babica. Think about that. Izračunano je prihranek suma sumarum 50.000 EUR (na gorivu prihrani v 15 letih 100.000 EUR pri tej kilometrini, minus cena avta 50k in smo na 50k overal prihranka glede na zastonj Cliota na bencin).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DuleSy1 ()

jernejl ::

DuleSy1 je izjavil:

In sej Tesla ni toliko dražja od ostalih ekivalentnih bencinskih avtov. Celo za nakup ni čisto nič dražja. Povej mi kateri bencinski avto z 3,3 sekunde do 100 km, z 534 konjev in z takšnim dobrim infotaiment sistemom dobiš za pod 50k kot stane Tesla model 3 Performance po subvenciji?
Renault z armaturno ploščo pred voznikom in parkirnimi senzorji košta okrog 15 tisočakov. Koliko košta primerljiva Tesla z armaturno ploščo pred voznikom in parkirnimi senzorji? Preko 100 tisočakov. Pa še vedno nima Apple Carplay ali Android Auto, kar Renault za 15 tisočakov ima.

DuleSy1 ::

Ok boomer. Parkirne senzorje ima vsaka Tesla, tudi tista najcenejša, nima pa klasične armaturne plošče, ampak ima boljši in bolj modern sistem (lepo na velikem zaslonu na dotik zadeve). Ni Tesla najbolj prodajan avto na svetu v prvi četrtini 2023 veš. Prav tako niso vozniki Tesle kar tako brez razloga najbolj zadovoljni z svojimi avtomobili izmed vseh znamk, ne glede na vrsto pogona. Za to obstaja dober razlog: Tesla za svojo ceno dejansko ponuja največ. Prej ko si boste to priznali, lažje vam bo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DuleSy1 ()

DuleSy1 ::

Ni Tesla najbolj prodajan avto na svetu v prvi četrtini 2023 veš.

Ni Tesla najbolj prodajan avto na svetu v prvi četrtini 2023 kar tako brez razloga veš. (typo)

Tesla Model Y Was The World's Best-Selling Car In Q1 2023
https://www.motor1.com/news/669135/tesl...

Torej zgodilo se je nekaj kar je večina napovedovala da se ne bo nikoli zgodilo. Zanimivo kajne?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DuleSy1 ()

Gregor P ::

DuleSy1 je izjavil:

Ok boomer. Parkirne senzorje ima vsaka Tesla, tudi tista najcenejša,

Tesla removes parking sensors to save money, the results are predictably terrible
https://www.carexpert.com.au/car-news/t...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kriptobog ::

codeMonkey ::

S Plaid nima pod 2 sekundi 0-100 km/h. Ima ga le po nekih internih Teslinih kriterijih, ki so v osnovi rolling start. Niti ni najhitrejse produkcijsko vozilo. Ravno pred kratkim so s posebnim "track" paketom prisli na case Porsche Panamere na Nürburgringu, ce vzamemo za referenco stirivratno limuzino. Navajanje tocno enega parametera iz tabele ter zanasanje na click bait clanke za Tesline fanatike pac ne naredi avto najhitrejsega.

Utk ::

kriptobog je izjavil:

https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/n...

:))

Bedaku daš lahko tudi poln rudnik diamantov pa bo izgubo delal.

sejalecx ::

Vprašanji za vse ekstra znalce in inžinirje tukaj:
1. Model 3 LR rear drive je neka noviteta? Ni bil LR vedno z all wheel pogonom?
2. Bomo v EU kdaj dočakali poceni EV tipa BYD Seagull? Npr za razvoz pic po lj. Sam menim da ne. Ko pride do nas je že x2, potem ga usekajo še EU davki in pohlepen zastopnik.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sejalecx ()

Utk ::

1. en čas je že obstajal LR rear drive. Upajmo, da bo spet. Jaz recimo ne bi rabil 4x4, niti 4,4 do 100, bi mi pa prav prišla večja baterija.
2. prišli bojo, po ceni 10 jurjev pa ziher da ne.

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

kriptobog je izjavil:

https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/n...

:))

Bedaku daš lahko tudi poln rudnik diamantov pa bo izgubo delal.


Pa resno pricakujes, da je Tesla po uporabnosti primerljiva za nekoga, ki prileti v neko neznano okolje in mora narediti 500+ km, vozil pa je le ICE in ni nikoli planiral poti okoli polnjenja?

Miki N ::

kriptobog je izjavil:

https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/n...

:))



Večina si ne bo priznala ampak EVji so marsikje (recimo v Nemčji, Sloveniji in še kje) še vedno v "glej me" fazi. Saj bodo ven, ampak trenutno je to velik aspekt nakupa - in pri avtih bo vedno do neke mere, vprašajte Feryja. Pa saj ni sramota, prav da je.

Za rent-a-car je to smrt ker z rentano kiblo se ne greš postavljat - in brez Sosedovih ti kar naenkrat vse malenkosti postanejo dlaka v jajcu, sploh če si bolj A-B tip človeka, kar renterji menda so ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Miki N ()

Utk ::

codeMonkey je izjavil:

Utk je izjavil:

kriptobog je izjavil:

https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/n...

:))

Bedaku daš lahko tudi poln rudnik diamantov pa bo izgubo delal.


Pa resno pricakujes, da je Tesla po uporabnosti primerljiva za nekoga, ki prileti v neko neznano okolje in mora narediti 500+ km, vozil pa je le ICE in ni nikoli planiral poti okoli polnjenja?

Jaz resno pričakujem, da si nekdo odgovori na to preden naroči 50,000 avtov. In ko to naredi, da obvesti stranke o plusih in minusih takih avtov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

V tej temi ze 10 let nekateri nakladajo, kako EV se niso zrela tehnologija itd itd. V praksi trzni delez v prodaji ves cas raste. Moja napoved je enostavna. Leta 2023 bodo prodali veliko vec EV kot so jih prodali lani.
Leta 2024 jih bodo prodali se vec. Enako 2025.

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Utk je izjavil:

kriptobog je izjavil:

https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/n...

:))

Bedaku daš lahko tudi poln rudnik diamantov pa bo izgubo delal.


Pa resno pricakujes, da je Tesla po uporabnosti primerljiva za nekoga, ki prileti v neko neznano okolje in mora narediti 500+ km, vozil pa je le ICE in ni nikoli planiral poti okoli polnjenja?

Jaz resno pričakujem, da si nekdo odgovori na to preden naroči 50,000 avtov. In ko to naredi, da obvesti stranke o plusih in minusih takih avtov.


Stekam, imas prav.

kriptobog ::

kow je izjavil:

V tej temi ze 10 let nekateri nakladajo, kako EV se niso zrela tehnologija itd itd. V praksi trzni delez v prodaji ves cas raste. Moja napoved je enostavna. Leta 2023 bodo prodali veliko vec EV kot so jih prodali lani.
Leta 2024 jih bodo prodali se vec. Enako 2025.


Ja pa saj vemo zakaj trzni delez rase ane? Ker je vec ponudbe in posiljevanja. Ko ukinejo prodajo ICEjev, se bodo prodajali samo EVji. Kaksen trzni delez bo to. Kar cudno ane. Firme opuscajo ICEje, valda bo EV dobival na trnznem delezu, ce se skoraj samo se to prodaja.

kow ::

Itak, sploh ni vec mogoce narociti ICE avtomobila. Po vratih nam trkajo drzavni birokrati in ljudi silijo v nakupe.

Utk ::

Recimo avant2go oddaja samo električne avte, pa nimajo takih problemov, pa mislim da celo niti nimajo tesel ali česa podobno dragega (vsaj veliko ne, če sploh kaj), ampak avte, ki imajo še veliko manjši doseg. Torej očitno ni problem v avtih, ampak v tem kako se tega lotiš.

Ker je vec ponudbe in posiljevanja.

Mene ne bi nekdo kar tako zlepa prisilil da izkašljam 50 jurjev za neuporaben avto. Lahko pa da so nekateri drugačni...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

ginekk ::

J.McLane je izjavil:

Trošarino na eletktriko zelo težko približaš tistemu kar imamo na bencin, ko bo več EV bo pa ta izpad nekje treba pobrati. Prvo kar mi pade na pamet je nek pavšal ob registraciji, ker vse drugo bo takoj polemika (GPS sledenje...)


Zakaj težko približaš? Tehnično zlahka to izvedeš.

Recimo prvič, od zdaj dalje je na tehničnih pregledih že obvezno preverjanje dejanske porabe vozila (branje podatkov prek OBD porta). To, plus podatki o kilometrih, je dovolj za nek kilometrom sorazmeren davek.

Drugič, država lahko predpiše namenski EV domači priključek (ki potem beleži in spremlja porabo). Da, lahko se greš bypass, ampak boš recimo v istem prekršku, kot da bi tankal kurilca ali pa če bi kradel elektriko mimo števca.

Skratka, ovire za pobiranje trošarin na EV porabo, so bolj politične narave.
««
1030 / 1196
»»