» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
922 / 1137
»»

m0LN4r ::

Saj te stvari ze obstajajo, narod glasuje z denarnico. Pac ni se prijelo in se ne bo. Tut indijci se pocasi modernizirajo in si privoscijo 4 kolesa.

J.McLane je izjavil:

Ne štekaš, če se greš minimalizen vzameš toliko koles, kot jih minimalno zadošča. Ampak ja, če imaš v mislih 2t SUV potem verjamem, da se ti zdi taka ideja butasta.
Kdo se gre tu minimalizem? Ti se ga idi, komot. Lahko tudi sprobas te dve kombinacije:


Ne rabis zonglirat, lahko pa v vsaki roki drzis po eno vrecko ali imas rugzak.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

codeMonkey ::

m0LN4r je izjavil:

Pri Apteri je tukaj se baterija, ki da nizko tezisce, in neodvisno gnana kolesa s torque vectoringom,
Vse to in se vec imas pri stiri kolesnikih tudi.


S takim torque vectoringom se nimas vozila na trgu. Rimac je eksotika in Rivian tudi se ni zunaj. Tesla in Audi morata se dati na trg modele, kjer sta motorja neodvisna le zadaj. Bolje od klasicnih torque vectoring sistemov z zavorami, ampak slabse od in-wheel motorjev z direktnim pogonom brez prenosa.

m0LN4r ::

Kaj ti vse to pomaga, ce ti manjka eno kolo?

Dej hitr poklic Elona, da si ugotovil, da ima Tesla eno kolo prevec.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

codeMonkey ::

Pri Tesli ta problem avtomobili sami od sebe resujejo: https://insideevs.com/news/447593/tesla...
;(

Jazon ::

codeMonkey je izjavil:

Pri Tesli ta problem avtomobili sami od sebe resujejo: https://insideevs.com/news/447593/tesla...
;(


Tesla je moderna firma in mehanske težave očitno rešuje na podoben način Boeing, s software fixi.

TESKAn ::

No ja, da smo pošteni, tudi VW je s softwareskim fixom reševal mehanske težave. In so avti meli posledično manj moči.
To bo še zanimivo, boš imel SW limitirano, kolk hitro lahko greš skozi ovinek, da ti ne polomi podvozja :P. Samo da ne bo nekdo pameten in bo omejil moč zaviranja, da ne bi bilo sprednje podvozje preobremenjeno:P.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Jazon ::

Ja, "svetla prihodnost" nas čaka z izvedbo takih pogruntavščin.
Od software fixov, do tega, da ti avto samodejno zavije v steno, ker si grdo twittal, pa izgleda tudi ni daleč.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Jazon ()

m0LN4r ::

In so avti meli posledično manj moči.
Izmisljotina kekcev ali pa imas dyno meritev. Sicer pa to ni glih enakovreden problem, kot odlomljen kos podvozja.
Glede SW pa jaz rajsi vidim proizvajalca xy, da redno posodablja zadeve, kot nekatere, ki razen kartic za navigacijo ne posodabljajo nicesar.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

sloxl8 ::

Ko tako na veliko opevate in-wheel, kaj pa nevzmetene mase, pa to? A jih bojo rešili z antigravitacijo, a kako?

m0LN4r ::

codeMonkey je izjavil:

Pri Tesli ta problem avtomobili sami od sebe resujejo: https://insideevs.com/news/447593/tesla...
;(

To je tisto, ko se gleda samo pospeske in EV stevilke, podvozje pa je se vedno mehansko, ki mora prenasati xy udarnih lukenj, tresljajev, tezo, slane mokre razmere vec kot pol leta. Ce se tu spara pri dizajnu in materialu, se lahko jebejo z elektroniko. Ti bodo rekli, ja to pa ni v nasi "omejeni" garanciji.

PS: Na mojem polotu 2001 se se ni nic odlomilo od podvozja, pa smo skakali znjim cez mostove, pa je prevozil luknje in makedame magnitude madzarskih cest.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

pegasus ::

sloxl8 je izjavil:

Ko tako na veliko opevate in-wheel, kaj pa nevzmetene mase, pa to? A jih bojo rešili z antigravitacijo, a kako?
Elaphe trdi, da so mase njihovih motorjev so primerljive z masami običajnih platišč, tako da tu ni neke drame.

m0LN4r ::

Ma jaz si kupim max. 18-19" do 10kg.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

TESKAn ::

m0LN4r je izjavil:

In so avti meli posledično manj moči.
Izmisljotina kekcev ali pa imas dyno meritev.

Ni bilo takrat polno pritoževanja, da avti niso imeli več oglaševanega pospeška? Je pa beside the point, ki je, da tudi drugi rešujejo HW zajeb z nadgradnjo SW.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: TESKAn ()

codeMonkey ::

pegasus je izjavil:

sloxl8 je izjavil:

Ko tako na veliko opevate in-wheel, kaj pa nevzmetene mase, pa to? A jih bojo rešili z antigravitacijo, a kako?
Elaphe trdi, da so mase njihovih motorjev so primerljive z masami običajnih platišč, tako da tu ni neke drame.


So nekoliko visje, ampak ni problem. Lotus je med prvimi tukaj naredil raziskave, in so ugotovili, da s primernim vzmetenjem ni nobenih tezav. Tudi za sportna vozila. Pri tem pa so tu stevilne druge prednosti - torque vectoring, traction control, ABS z okoli 10% krajso zavorno potjo v primerjavi s klasicnim ABS sistemom zaradi precej visje frekvence aktuacije (po spominu, raziskava Toyote slabih 20 let nazaj). Skratka, masa res ni problem.

Funkcionalna varnost pa je druga stvar. Protean, konkurent od Elapha, ima motor narejen iz vecih segmentov, ravno zato, da ce en odpove, da je navorna motnja sprejemljiva v smislu varnosti. Ampak zato morajo imeti inverter(je) na motorju, ker je enostavno prevec povezav. Kako so se lotili pri Elaphu, da bo to sprejemljivo za Aptero, bo se zanimivo videti.

Zgodovina sprememb…

m0LN4r ::

TESKAn je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

In so avti meli posledično manj moči.
Izmisljotina kekcev ali pa imas dyno meritev.

Ni bilo takrat polno pritoževanja, da avti niso imeli več oglaševanega pospeška? Je pa beside the point, ki je, da tudi drugi rešujejo HW zajeb z nadgradnjo SW.
Ti avtomatsko verjames vsakemu jamranju zidarjev o avtih? Cudno, da nihce od teh jamracev nima dyno meritve pa tako veliko jih je. Njim se je slo samo za tozbo in denar, nc drugega. Jaz sem tudi dobil updajte, pa nisem opazil nobene razlike.
O smiselnosti ne bom razpravljal, ker ta najbolj glasni kateri so se hotl tozit pa nevemkaj v nemciji, so bli samo denarja zejne gluponje, ki niti ne ve ali ima njegov avto v prometni 105 konjev ali 115, kaj sele da bi vedel kaksne emisije ima.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

fikus_ ::

sloxl8 je izjavil:

Ko tako na veliko opevate in-wheel, kaj pa nevzmetene mase, pa to? A jih bojo rešili z antigravitacijo, a kako?


Ni tako kriticno. Je res nekoliko vecja masa na kolo, ampak se obnača čisto OK.

Bolj je težava teh In-Wheel (IW) pogonov območje delovanja in sicer od 0 rpm do krog 1000 ali več rpm. V takšnem območju IW nima enakega izkoristka (je delan za neke optimalne rpm), izven tega je izkoristek zelo zlab (primerljiv z ICE).

Poleg omenjenega Elaphe še npr Protean, ki je testiral IW skupaj z Volvom ter še z nekaterimi drugimi, pa dlje od testiranj ni prišlo.

mikhaair ::

IW ni problem masa ne glede na moč? Oz. je zanemarljiva razlika? Do katerih hitrosti pa to dela ok?

codeMonkey ::

Ni cisto jasno kaj te zanima. Skrbi glede mase nimajo nobene povezave z mocjo. Imas nevzmeteno maso, kar je vzmetenje od vpetja naprej, skupaj z zavoro kolesom, itd. Lazje je vse to skupaj, lazje kolo sledi visokofrekvencnim neravninam, kar da boljsi oprijem. Po drugi strani pa s tem slabse absorbira neravnine in vec vibracij prenasa do kabine. Zato so zares lahke zasnove predvsem zanimive za dirkalnike oz. sportenjsa vozila, medtem ko gre pri osebnih vozilih za neko razmerje med oprijemom in udobjem.

Lordstown naj bi sel do pribl. 130 km/h
https://insideevs.com/news/422884/lords...

Zgodovina sprememb…

a_borlak ::

Renault je danes obelodanil kar nekaj novih EVjev, novi Twizzy, Dacia Spring, kombi ... in R5. Skratka, resno brcajo.

RoccoC ::

Kakšen link do predstavitve?

codeMonkey ::

5ka zgleda kul :) Lahko bi se malo pohecali pa v stilu Taycana, in ponovno naredili Renault 5 Turbo :)

Zgodovina sprememb…

kow ::

Resno? No, ja. Dacia je bila ze itak najavljena, kombi mislim da tudi. Ostalo so pa igrace.

Nesta ::

Cimprej pozabimo na skodljive elektricne avte

b3D_950 ::

Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

m0LN4r ::

Prave cene rabimo!
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

kow ::

Da ne bo prevec navdusenja. Letna proizvodnja Zoe je cirka 100k avtomobilov oz. nekaj vec.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

RoccoC ::

a je kje kakšnen podatek/slika o novem twizyju?

m0LN4r ::

Tisti, ki so imeli silo za EV so jih ze dobili, drugim se ne mudi tako zelo, imajo avte, ki se laufajo.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Snohman ::

Link: https://jalopnik.com/the-volkswagen-gro...

VW je v 2020 prodal cca 231.000 tisoč EV ( v 2019 cca 74.000). Torej, ta VW ki ne zna in ne more.
Vw ID3 cca 56.000 kosov.
Audi e-tron (ki so jajca in jih noben nikoli ne bo kupil): 47.000.
Porsche Taycan cca 20.000.
Ostalo e-golf, up itd...

V 2021 pa prihaja ID4 in bolj limuzinski model od Audija, ki naj bi bila bolj prodajana. Kot so že opozorili v članku, če jih bodo seveda uspeli sestavit zaradi možnih omejitev pri proizvodnji baterij.
Pa tudi omejenega povpraševanja v končni fazi.

codeMonkey ::

https://www.cnbc.com/2021/01/13/nhtsa-a...

Lep primer kaj se zgodi, ko mesas kriticne funkcije z nekriticnimi. Zahteve za celoten sklop se spremenijo.

m0LN4r ::

Tezka bo, ker so marsikatere firme tudi v Kurzarbeit trenutno.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Nikec3 ::

pegasus je izjavil:

Ne razumeš moje logike :D Vozila zadnjih 120 let so v veliki večini nesmiselna.

Problem Pegasus-a je, da je popoln ekstremist, čeprav marsikatera sprememba v smer, ki jo zagovarja ne bi bila slaba. Ampak zaradi esktremizma te nihče ne bo jemal resno, to je podobno kot da bi narkoman šel lobirat za liberalnejši odnos do drog. Vsi se bodo temu uprli. ;)

Avtomobile bi morali obdavčit glede na pogon, (EV, vodik, dizel, bencin), glede na težo in glede na faktor upora. Enostavno potrebujemo nek mehanizem, da se kaznuje tiste, ki kupujejo mestne terenske dizle za vošnjo do trgovine in nazaj.

Sicer pa so EV_jih v zadnjih letih postali še bolj zeleni, kot so bili že v osnovi. Nova Tesla Model 3 ima po novem standardno zraven toplotno črpalko:
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

pegasus ::

Nikec3 je izjavil:

Problem Pegasus-a je, da je popoln ekstremist, čeprav marsikatera sprememba v smer, ki jo zagovarja ne bi bila slaba.
Pretty close. Čeprav se ne bi opisal kot ekstremista, znam dobro argumentirati svoja stališča. Sem pa preveč naiven pri planiranju poti iz trenutnega stanja v željeno stanje. Tu sem vesel vseh dobrih predlogov. Recimo tvoj o primerni "motivaciji" preko davčne politike je tu zelo na mestu. Kje se torej ta zgodba začne? Pri lobiranju?

MrStein ::

Nikec3 je izjavil:


Avtomobile bi morali obdavčit glede na pogon, (EV, vodik, dizel, bencin), glede na težo in glede na faktor upora. Enostavno potrebujemo nek mehanizem, da se kaznuje tiste, ki kupujejo mestne terenske dizle za vošnjo do trgovine in nazaj.

To je žal krepko narobe.

Kot prvič, kaznoval bi stvari, ki so po tvojem MNENJU krive za posledice, ne pa dejanskih vzrokov.
Drugič, kupci terenskih dizlov so že krepko kaznovani, z višjo nabavno ceno, višjimi obratovalnih stroški in višjimi dajatvami. Torej tvoj predlog je "imamo ta ukrep, a ne daje rezultatov. Že vem, še več istega ukrepa!"

Zakaj ne bi kaznoval dejanskega vpliva? Saj ti je tvoj cilj, a ne? Omiliti posledice. A ni?

PS: Kazni zgolj omilijo zadeve, včasih niti to ne.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

m0LN4r ::

Da ne bo pri EVjih pocasi tut en kup mesanja dreka, kot z varcnimi zarnicami:


Letos so mi crknile ze 3, niti ena ni zdrzala eno leto. Za boga so stare zicne za 25 centov iz hrvaske zdrzale enako dolgo, kot tele led za 2 evra.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Mikrohard ::

Zanimivo... men LED žarnice držijo tako dolgo, da se ne spomne, kdaj sem zadnjič kakšno menjal. Navadne sem pa menjal vsaj 2x na leto.

Gregor P ::

Očitno moraš pri nakupu biti izredno pozoren, katero znamko in model kupuješ; s čimer se prej pri starih žarnicah res nismo toliko ukvarjali :8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

pegasus je izjavil:

Pretty close. Čeprav se ne bi opisal kot ekstremista, znam dobro argumentirati svoja stališča.

Se zelo ne strinjam. Ljudi tretiras kot utilitarne robote. Malo si nor, ker zanikas realnost cloveskega obnasanja.

Mikrohard je izjavil:

Zanimivo... men LED žarnice držijo tako dolgo, da se ne spomne, kdaj sem zadnjič kakšno menjal. Navadne sem pa menjal vsaj 2x na leto.

Enako. Tiste na nitko so pa ves cas crkovale.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

pegasus ::

kow je izjavil:

Malo si nor, ker zanikas realnost cloveskega obnasanja.
Hm, ne. Ubistvu si zelo želim, da bi jo lahko zanikal. A ker je ne morem, sem približno tako optimističen za človeško prihodnosto kot npr. vostok_1.

M-XXXX ::

Gregor P je izjavil:

Očitno moraš pri nakupu biti izredno pozoren, katero znamko in model kupuješ; s čimer se prej pri starih žarnicah res nismo toliko ukvarjali :8)

Jaz sem jih več kot 5 let nazaj naročil dve škatle. Prva škatla je bila za menjavo, druga (identičen nakup prvi) pa za rezervo.
Čip šit kitajske žarnice.
Drugo škatlo imam še zapakirano ker niti ena se ni crknila... Pa pocas bi si želel da bi 😁

Nikec3 ::

Letos so mi crknile ze 3, niti ena ni zdrzala eno leto. Za boga so stare zicne za 25 centov iz hrvaske zdrzale enako dolgo, kot tele led za 2 evra.

Zadnji dve leti naročam LED žarnice iz Aliexoressa. Vse od navadnih, LED trakov, do wi-fi žarnic (kjer večkrat na dan spreminjam svetilnost in barve). Od cca 30 žarnic ni crknila še niti ena. Je pa res, da kupujem top kitajske brande, ki so označeni kot "top brands". Cena na žarnico je cca. 1EUR ali manj, primerljiva pa v Bauhausu stane 8EUR.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

m0LN4r ::

Ocitno potem pri meni nekaj elektroniko zjebe, samo letos so mi crknile 4 E27 in 5 GU10, sem pa nadpoprecen user, pr men gorijo pogosto po cel dan.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Groot ::

Nikec3 je izjavil:

Letos so mi crknile ze 3, niti ena ni zdrzala eno leto. Za boga so stare zicne za 25 centov iz hrvaske zdrzale enako dolgo, kot tele led za 2 evra.

Zadnji dve leti naročam LED žarnice iz Aliexoressa. Vse od navadnih, LED trakov, do wi-fi žarnic (kjer večkrat na dan spreminjam svetilnost in barve). Od cca 30 žarnic ni crknila še niti ena. Je pa res, da kupujem top kitajske brande, ki so označeni kot "top brands". Cena na žarnico je cca. 1EUR ali manj, primerljiva pa v Bauhausu stane 8EUR.


Daš kakšen link na žarnice, ki si jih kupil iz Alija?

J.McLane ::

m0LN4r je izjavil:

Ocitno potem pri meni nekaj elektroniko zjebe, samo letos so mi crknile 4 E27 in 5 GU10, sem pa nadpoprecen user, pr men gorijo pogosto po cel dan.


Če kupiš neke normalne žarnice imajo ponavadi tudi garancijo, če si pa kupoval neke cheap shit iz AliExpress, se pa ne pritožuj nad LED tehnologijo.

Sem pred nekimi 8 leti kupil za na hodnik (prižigajo se na senzor) v Slo ene poceni in so mi hitro crknile, poslal nazaj in so poslali nove pa so spet crknile. Očitno so preprodajali eno poceni robo, pa naj se j** in menjajo. Potem mi je bilo dovolj in mi sedaj ziher ene 6 let delajo brez problema neke žarnice za 6 € (reflektor 12V), ena je bila Toshiba, za druge ne vem, ampak sem kupil neko znamko, za podoben denar. V Kopalnici imam tudi že tako dolgo da ne vem več so pa reflektorji 220V.

V glavnem LED tehnologija ni kriva, da neka poceni roba crkuje.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

borisk ::

Led
žarnice sem kupoval nazadnje v IKEI, sedaj pa že lep čas ne, ker še ni nobena crknala, tut kitajske ne. je pa očitno tudi tehnologija dozorela, na cesti je polno pasatov, ki jim dela samo nekaj ledic vzadaj, novejši pa noben nima težav, nima veze če je nemški ali romunski.

fikus_ ::

m0LN4r je izjavil:

Ocitno potem pri meni nekaj elektroniko zjebe, samo letos so mi crknile 4 E27 in 5 GU10, sem pa nadpoprecen user, pr men gorijo pogosto po cel dan.


Preveri koliko se segrejejo oz. kako je s hlajenjem.

m0LN4r ::

GU10 so vroce k hudic. Ampak ocitno, se je tudi tukaj zacel cost reduction in sparanje.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

J.McLane ::

Kaj začel? Daj ne bluzi. Kvečjemu se je sedaj začela prodajat kvalitetna roba, ker tiste cheap zadeve so propadle ali kako drugače poniknile zaradi garancijskih zahtevkov. GU10 imam v kopalnici v knavfu že vsaj 5 let, vlaga in temperatura, jim očitno ne pride do živega. Prve halogenske Ikejine so delale kvečjemu ene 3 leta.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

m0LN4r ::

Tocno te sem kupil: GU10 LED Warmweiss | LED GU10 lampe | Warmweiß 2700 Kelvin | 600 Lumen | LED ReflektorLampe | led Birnen | 5W ersetzt 60W Watt Halogen| LED Leuchtmittel Gu10| 10er Pack [Energieklasse A++] in samo se polovica dela. No te ki delajo delajo ze dolgo. Tiste, ki so pa crknile so crknile na zacetku.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

J.McLane ::

Kupiš firmo Yiahin po 2,5€/kom in potem se čudiš? Potem je pa LED tehnologija kriva? Pa ti si res en patron ki mu ni para.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
««
922 / 1137
»»