» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
894 / 1189
»»

codeMonkey ::

J.McLane je izjavil:

sloxl8 je izjavil:

Če boš pri Enyaqu doplačal 500 EUR, boš čakal samo 42 minut (100kW, namesto 55 minut pri 50kW polnjenju).


500EUR računajo? To je samo softwareski odklep ali kaj, ker DC polnjenje nima nobene veze s hardwareom v avtu.


Kaj pa DC-DC konverter?

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

A ima Enyaq morda 800V baterijo? Če nima potem pride v poštev čisto vsaka DC polnilna postaja in sama polnilna postaja prilagaja primerno napetost.

Porsche Taycan, ki ima med redkimi 800V baterijo je pa omejen z DC-DC pretvornikom v avtu na DC polnilnih postajah, ki ne podpirajo 800V polnjenja.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

sloxl8 ::

Glej konfigurator na nemški Skodini strani. Osnovna verzija ima 50 kW DC, dokupiš pa lahko 100 kW DC.

codeMonkey ::

Ne vem od kod, ampak meni se je zdelo, da je pri BEV obicajno pred baterijo DC-DC elektronika, kjer je tudi DC/DC converter za on-board charger, kot tudi elektronika za fast charger, ker se vedno BMS v vozilu komunicira z zunanjo polnilno postajo in krmili polnjenje.

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Si že napisal, ampak tehnično gledano ni razlike, gre samo za programsko "odklepanje".

Torej doplačuješ storitev, ki Škodo čisto nič ne stane.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

... bi še razumel, če je neka programska omejitev zaradi varnosti in jo potem odkleneš na lastno odgovornost (npr. varovanje motorja v optimalnem delovanju ipd.), ampak tukaj gre pa za namišljeno storitev:| ... očitno bomo odslej plačevali za tovrstne "freemium storitve EV", ker nam ne bodo mogli toliko računati zaradi servisa.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

sloxl8 ::

Ja, saj s čim nas pa avtoindustrija lupi že sedaj?
Zakaj moram doplačati za metalik barvo? Imajo posebno linijo za to? Ne, stroji so enaki, samo vhodni material je drug in močno dvomim, da je razlika v lastni ceni nemetalik in metalik 500€, sploh ne pri velikih količinah.
Zakaj moram pri Toyoti doplačati za Android Auto? HW in SW sta menda ista? Torej, samo SW odklep funkcije, ki je že tam.
Zakaj moram pri Tesli doplačati za LR, če je ta samo programski.

Gregor P ::

sloxl8 je izjavil:

Zakaj moram pri Toyoti doplačati za Android Auto? HW in SW sta menda ista? Torej, samo SW odklep funkcije, ki je že tam.
Pri Toyoti dejansko ne vem zakaj to počneš, ker si lahko to namestiš sam ;)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

sloxl8 ::

Ne počnem, ker nimam Toyote, ker nima Android Auta. In, ker ne maram takih nategov.

Utk ::

Toyota ima AA "že" skoraj eno leto, za avte od prej si pa lahko sam naložiš update, ali ti pa ga v servisu za plačilo.

sloxl8 ::

Lahko, da moja izkušnja izhaja izpred več kot 1 leta. Se opravičujem.

Ampak, poanta ostaja.

Utk ::

Tudi če je samo SW, je treba plačat licenco. Toyota je pač še ni do takrat. Bedno, ampak so pa vsaj izdali update tudi za nazaj. Marsikdo ga ne bi.

Motion ::

Pr škodi je 210E za plačat da ti odklenejo smart link

J.McLane ::

To je recimo logično, ker Smart Link je neka storitev, ki so jo mogli naredit. Za 100 kW ali 50 kW polnjenje pa niso naredili čisto nič, nobene razlike, zaračunajo samo zato ker lahko. Morda je v ozadju večji riziko garancije na baterijo, ker baterija bolj trpi, to je edino kar mi pade na pamet.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Mikrohard ::

No ja... teoretično imajo res lahko dve močnostni elektroniki... eno, ki zmore 50kW in drugo, ki zmore 100kW. Lahko je pa tudi SW omejitev. Kaj je resnično v ozadju, lahko pa mi zaenkrat samo ugibamo.

MrStein ::

Saj Windows Pro je tudi dražji od Home verzije. Pa je samo softver... Samo klikneš, pa pretvori verzijo...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Nikonja ::

sej je to prihodnost, vsak avto bo imel vse, potem boš plačal da ti odklenejo funkcije ki te zanimajo. Pa ziher bodo še kakšne naročnine, zadnja kamera 2 eur na mesec, aktivni tempomat 5 eur na mesec....
Stroški servisa se bodo precej zmanjšali in avotindustrija mora nekjer pokrit minus ker so marže na avtih v večini primerov zelo nizke.

MrStein ::

Isti motor s tremi različnimi "konjenicami".
Funkcije na SW odklep.

Saj to je že 10 in več let tak...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Nikonja ::

tudi proizvajalcem je lažje, vsak avto ima vse, samo barva je druga, meni pa tudi, ker mi treba v salonu izbirat dodatno opremo ampak lahko kadarkoli kasneje, doma za računalnikom vklopim/izklopim po želji.
Iskreno ne vidim nič kaj narobe v tem, res je da je Tesla edina ki razmišlja na ta način, ali je še kakšen proizvajalec ?

BigWhale ::

Gregor P je izjavil:

očitno bomo odslej plačevali za tovrstne "freemium storitve EV", ker nam ne bodo mogli toliko računati zaradi servisa.


To pocnemo ze zadnih 20 let v avto industriji, pa smo sam redki, ki pizdimo nad tem. :D

Gregor P ::

Torej sam še nisem vozil takšnega vozila, kjer bi lahko kaj "odklenil" brez da bi s tem lahko povzročil dodatno škodo na vozilu. V mojih primerih, če bi npr. vrgel dol blokado hitrosti, avto ni imel še za 50 km/h dodatne rezerve in če bi ga po deblokadi teral skoz do konca, tega ne bi počel dolgo časa :D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

codeMonkey ::

kow ::

"typical German state-of-the-art lane keeping"

Tolk se pa ze dolg nisem nasmejal. Nemci so kralji v tem, da izpadejo arogantni. Tudi ce se sploh ne zavedajo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

a_borlak ::

Opel za 3 fazno polnenje zaračuna dodatnih 1000€, prvi modeli eCorse so imeli samo enofazno, medtem ko je Peugeot e208 imel trifazno že od samega začetka. Očitno gre v tem primeru za kos opreme, ki mora biti vgrajena, kako je s 50 oz. 100kW polnenjem ne bi vedel, vsekakor je avto tisti, ki sporoča polnilnici, s koliko se bo polnil.

codeMonkey ::

kow je izjavil:

"typical German state-of-the-art lane keeping"

Tolk se pa ze dolg nisem nasmejal. Nemci so kralji v tem, da izpadejo arogantni. Tudi ce se sploh ne zavedajo.



Je mozno da se ti ne zavedas kaj to pomeni? SOTIF (ISO/PAS 21448) in FuSa (ISO 26262) pa to...

Zgodovina sprememb…

kow ::

Wow, nekdo je, after the fact, napisal standard. Se mu ze klanjam.

codeMonkey ::

Dovolj, da lahko naprej isces ce je res kaj na tem. Lahko pa se se dalje smejis stvarem, ki jih ne razumes.

J.McLane ::

a_borlak je izjavil:

Opel za 3 fazno polnenje zaračuna dodatnih 1000€, prvi modeli eCorse so imeli samo enofazno, medtem ko je Peugeot e208 imel trifazno že od samega začetka. Očitno gre v tem primeru za kos opreme, ki mora biti vgrajena, kako je s 50 oz. 100kW polnenjem ne bi vedel, vsekakor je avto tisti, ki sporoča polnilnici, s koliko se bo polnil.


Za AC polnjenje je polnilec v avtu in jasno da za 3 fazno močnejše polnjenje plačaš.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

BigWhale ::

a_borlak je izjavil:

Opel za 3 fazno polnenje zaračuna dodatnih 1000€, prvi modeli eCorse so imeli samo enofazno, medtem ko je Peugeot e208 imel trifazno že od samega začetka. Očitno gre v tem primeru za kos opreme, ki mora biti vgrajena, kako je s 50 oz. 100kW polnenjem ne bi vedel, vsekakor je avto tisti, ki sporoča polnilnici, s koliko se bo polnil.


Za AC polnjenje se vedno uporablja on-board polnilec, ki je v avtu. Kaksne nacine polnjenja podpira je odvisno od avtomobila in za 3 fazno polnjenje je velikokrat treba doplacat, nekateri ga pa sploh ne omogocajo.

Za DC polnjenje pri razlicnih moceh je pa vse odvisno predvsem od varovalk in napeljave v avtomobilu, polnilec je pa v polnilni postaji.

kow ::

BigWhale je izjavil:


Za AC polnjenje se vedno uporablja on-board polnilec, ki je v avtu. Kaksne nacine polnjenja podpira je odvisno od avtomobila in za 3 fazno polnjenje je velikokrat treba doplacat, nekateri ga pa sploh ne omogocajo.


Zanimivo bi bilo videti primerjavo kako ucinkoviti so ti AC polnilci za posamezen avto. Nekje sem zasledil, da je imel Zoe, vsaj prejsnji model, 70% ucinkovitost (1 faza).

Utk ::

Je mozno da se ti ne zavedas kaj to pomeni? SOTIF (ISO/PAS 21448) in FuSa (ISO 26262) pa to...

Jaz komot priznam, da ne vem kaj so ti standardi, vseeno pa ne verjamem, da dela po njih kdorkoli drug kot Nemci, niti ne verjamem, da imata zato dva različna nemška sistema po tem standardu karkoli skupnega. Če sploh obstajata dva.

J.McLane ::

kow je izjavil:

BigWhale je izjavil:


Za AC polnjenje se vedno uporablja on-board polnilec, ki je v avtu. Kaksne nacine polnjenja podpira je odvisno od avtomobila in za 3 fazno polnjenje je velikokrat treba doplacat, nekateri ga pa sploh ne omogocajo.


Zanimivo bi bilo videti primerjavo kako ucinkoviti so ti AC polnilci za posamezen avto. Nekje sem zasledil, da je imel Zoe, vsaj prejsnji model, 70% ucinkovitost (1 faza).


Prepočasno polnjenje ima veliko izgub zaradi parazitske porabe, da je avto sploh prižgan.
Prehitro polnjenje ima izgube na kablovju in verjetno tudi v samem polnilcu.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Mogoce. Ampak tukaj se gotovo splaca imeti cim manjso parazitsko porabo, ker ce polnis na 0,7kw ali 0,9kw, je to ogromna razlika.

TheBlueOne ::

kow je izjavil:

"typical German state-of-the-art lane keeping"

Tolk se pa ze dolg nisem nasmejal. Nemci so kralji v tem, da izpadejo arogantni. Tudi ce se sploh ne zavedajo.


Mercedes leto 2013:

Utk ::

Tega nisi mogel kupit takrat, niti ne moreš danes.

TheBlueOne ::

Pac tehnologije imajo ze kolikor hoces let. Sem ze videl zadeve v E klasi. Menda bolj napreden sistem kot Teslin ampak dosti bolj konzervativen pristop.

Utk ::

Naprednost je če z manj (senzorji) narediš isto, ali pa še več, ker to ima potencial. Ne pa če namečeš gor kupe vsega in potem nekaj dela.

TheBlueOne ::

Pa ne izumljat svoje definicije naprednosti, da skozi to vsem poves, da je nekaj najboljse. Ne vem zakaj tako podcenjujete ostale proizvajalce, ker kakor gledam jaz je Tesla samo najbolj pogumna.

Meni je vazno, da zadeve dobim v leto ali dve stari, super opremljeni E klasi za ca. 30.000€. :D

Utk ::

Da je najbolj pogumna, je tudi neka "vaša" definicija poguma. Tudi Tesla testira. To, da izdajaš updajte za obstoječe stvari, ni pogum. Pogum je dat nekaj ven in upat, da bo 7 let to še zmeraj "napredno".
Tudi tiste stvari, ki v tesli delujejo slabše, so vseeno bolj napredne. Ker se sproti učijo. Recimo branje prometnih znakov, večina ostalih ima hardcodane, tesla jih bere z AI. Lahko da danes slabše, ampak čez čas jih bo enako dobro, in sčasoma bolje, in to bolje bo veljalo tudi za nazaj, za 7 let stare avte.

Gregor P ::

TheBlueOne je izjavil:

Tesla samo najbolj pogumna.
... in če lahko dodam na račun kupcev.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

TheBlueOne ::

Ne, pogum so bolj biti na meji zakonsko, regulacije, odgovornost, PR itn. Kiks za Teslo je cisto kaj drugega kot za VW ali Mercedes.

Torej definicija je hitro naredi nekaj kar verjetno deluje, testiraj deloma skozi uporabo.

Pa ne pravim, da je to napacna pot, Musku se je obrestovala ze dvakrat. Tukaj pri Tesli, SpaceX pa ima podoben pristop. Je pa vprasanje kaj je boljsi pristop dolgorocno. To se bo recimo videlo pri SpaceX vs Blue Origin in seveda tudi v primerjavi avtopilotov razlicnih znamk.

Moje mnenje je, da bodo autopiloti zgolj naskok, ki bo v automotive izginil hitro, za vesoljsko tekmo pa sem sicer malo prebral komentarje in so strokovna mnenja pravtako razlicna.

Gregor P je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:

Tesla samo najbolj pogumna.
... in če lahko dodam na račun kupcev.


Ampak nimas kaj, deluje. :D Sam se skusam prisilit v tale Muskov pristop.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Tesla je izdala pogled na ekranu, ki ti kaže kaj vidi avto, in ti lahko pošlješ pripombe, če kaj vidi narobe. Kaj je zares pogum, izdat to in rečt ljudem, da lahko pošljejo napake, ali izdat črno škatlo, ki je nemška, najbolj pametna in state-of-the-art in nespremenljiva naslednjih 7 let? Kaj je zares bolje za kupca? Je tista črna škatla res nezmotljiva? Tudi nemška črna škatla bo slej ko prej naredila napako, in takrat je bo zelo drago popravit, vožnja z njo pa nevarna.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Snohman ::

Joj no, ne bluzi. Mercedes je ravno izdal novo S klaso, ki bo imela možnost Level 4 avtonomone vožnje, ko bo zakonodaja in infrastruktura to omogočala. Se pravi, tehnologijo imajo, obvladajo vejo zakaj se gre. Ne jih imet za butaste.
Audi bi že izdal Level 3 avtonomno vožnjo v trenutnem A8, ki je prišel na trg 2018, pa je ne omogočijo zaradi zakonodaje.
Pa jaz občudujem to kar dosega Tesla, ampak razlagat, da samo oni kaj znajo....je pa vsaj naivno.

Aha, skoraj sem pozabil. Novi S-klasa bo imela over-the-air update, da ne boste utrujali več kako je to ne vem kaka raketna tehnika in da brez tega se pa absolutno ne da več živet.

TheBlueOne ::

Ja ne ves kateri pristop bo na koncu najboljsi. Bosch trdi, da je blizu poceni Lidarja, kar bi bil totalen gamechanger.

Tesla pa je zaradi principa, ki je morda cisto OK nekoliko bolj nefleksibilna, posebej, ce je v igri AI.

Tesla fani pac imate obcutek, da je Tesla v vseh pogledih nekaj posebnega, pravzaprav pa je zgolj minimalistecen avto iz ZDA, kjer so imeli jajca dati na trg tehnologije morda deset let preden bi jih ostali. To pa ne pomeni, da jih ostali nimajo. Je pa absolutno res, da je Tesla naredila revolucijo v industriji. Sem preprican, da bi brez Tesle vse kar dobimo sedaj poceni tudi od ostalih, bilo drazje in kasneje.

Gregor P ::

Za mene kot potrošnika je povsem jasno, Teslo kupim kot gedžet za zabavo, če pa res potrebujem zanesljiv avto, pa kupim kaj drugega. In zaenkrat se vsaj zame to še ni spremenilo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Mercedes je ravno izdal novo S klaso, ki bo imela možnost Level 4 avtonomone vožnje, ko bo zakonodaja in infrastruktura to omogočala.

Mercedes pravi da bo, v avtu za 150 jurjev, tesla pravi, da je že par let nazaj, v avtu za 45 jurjev.

Bosch trdi, da je blizu poceni Lidarja, kar bi bil totalen gamechanger.

Tesla še zmeraj lahko potem našraufa gor ta poceni lidar, če se izkaže za dovolj poceni. Zato kamere ne bojo delale nič slabše.

Tesla fani pac imate obcutek, da je Tesla v vseh pogledih nekaj posebnega, pravzaprav pa je zgolj minimalistecen avto iz ZDA, kjer so imeli jajca dati na trg tehnologije morda deset let preden bi jih ostali. To pa ne pomeni, da jih ostali nimajo. Je pa absolutno res, da je Tesla naredila revolucijo v industriji. Sem preprican, da bi brez Tesle vse kar dobimo sedaj poceni tudi od ostalih, bilo drazje in kasneje.

Kako moreš rečt, da ni nič posebnega, če si potem napisal v čem je posebna. Celo industrijo je brcnila v rit, da se je zmigala. Kaj drugi imajo, je nepomembno, pomembno je kaj dajo ven za normalen denar.

sirotka ::

Utk je izjavil:

Recimo branje prometnih znakov, večina ostalih ima hardcodane, tesla jih bere z AI. Lahko da danes slabše, ampak čez čas jih bo enako dobro, in sčasoma bolje, in to bolje bo veljalo tudi za nazaj, za 7 let stare avte.


Ta segment bo Tesla težko popravila, še nisem opazil, da bi avto narobe prebral prometni znak.

Da ne berem vsega za nazaj, je kaj več znanega glede cenejšega modela 3 za Evropo?

TheBlueOne ::

Utk je izjavil:

Mercedes je ravno izdal novo S klaso, ki bo imela možnost Level 4 avtonomone vožnje, ko bo zakonodaja in infrastruktura to omogočala.

Mercedes pravi da bo, v avtu za 150 jurjev, tesla pravi, da je že par let nazaj, v avtu za 45 jurjev.


Baje je tisti osnovni autopilot ze vsaj v CLA.

Utk je izjavil:


Kako moreš rečt, da ni nič posebnega, če si potem napisal v čem je posebna. Celo industrijo je brcnila v rit, da se je zmigala. Kaj drugi imajo, je nepomembno, pomembno je kaj dajo ven za normalen denar.


Pravim, da ni kaj posebnega v vseh pogledih. Sploh pa ne vseh kjer se ji to pripisuje. Recimo posebej dobra je tudi v PR, ker recimo na to kar dela Mercedes ne ve skoraj nihce.

Sem pa "obozevalec" Muskovega pristopa v smislu cim prej na trg, izboljsuj, testiraj, izboljsuj... Samo avti mi niso kaj posebnega, oziroma so mi dosti predragi za nekaj kar meni deluje skoraj kot konceptno vozilo. :)

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Ta segment bo Tesla težko popravila, še nisem opazil, da bi avto narobe prebral prometni znak.

Tvoj avto prebere VSE relevantne znake in to pravilno? Ti srečnež...najbrž je edini na svetu.

Recimo posebej dobra je tudi v PR, ker recimo na to kar dela Mercedes ne ve skoraj nihce.

Če ti tako praviš...če ima najboljši PR s proračunom 0$ za PR, je tudi v tem nekaj posebnega. In naprednega.

TheBlueOne ::

Imam obcutek, da ti karkoli napisem smatras kot kritiko Tesle. Pa sploh ni tako, sem bil ze blizu, da kupim delnice, pa me je zal moja prepricala, da sem zadeve kanaliziral drugam, Musk mi je fenomen v poslu, Tesla zanimiv koncept, kako Musk fura podjetja deloma zgled itn.

Samo avti mi niso vsec, z izjemo morda Cybertruck. :D Sem pa po fohu iz automotive in sem videl ze kaksne zanimive prototipe EVjev dosti preden je to koga zanimalo. Sem ze dolgo desensibiliziran in me pomp okoli tega ne gane. :)

Zgodovina sprememb…

««
894 / 1189
»»