» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
893 / 1189
»»

TheBlueOne ::

J.McLane je izjavil:



Razširi ta svoj "segment" na Toyoto/Lexus in imaš kar naenkrat manjšo mehansko kompleksnost kot klasičen avto, servisirat pa zna vsak lokalni mehanik (tisto kar je potrebno servisirat).


Imam dosti konreten problem. Trenutno vozim limuzino, ki bo kmalu premala. Ne maram kako se vozijo SUVji, tako da RAV 4 odpade. Torej iscem karavan. Po moznosti ne cisto nov, ker sem skrt in raje pustim drugim, da izgubijo prvo leto velik del. :D

Recimo to je moj banchmark:
https://www.onlinecars.at/car/52850#

Menda ze vozijo sami, podobno kakor Tesla. Zdi se mi dodelan in dizel prdolina kokor tudi menjalnik veljata za izjemno vrdrzljiva.

Nekoliko ceneje imas prakticno nove Passate itn.

Pa ne si mislit, da sem fan Dizla, bi bil moj prvi. Ampak kot kompromis me vlece v to smer.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Jaz ne razumem zakaj bi kupil to namesto električne škode. Ne zarad denarja, sej je tu nekje, niti zarad šparanja na gorivu, enostavno se bi morala škoda lepše peljat. Če ne bojo kaj fajn zajebali. In realno ta škoda ni nek SUV. Od tal ni nič dvignjena, samo tistih 20 centi kar ima baterij spodaj.

codeMonkey ::

Audi employees from Neckarsulm will be temporarily working for Porsche at the Zuffenhausen plant making Taycans.

They will temporarily move to near the Zuffenhausen plant (for two years) to help with the ramp-up of the Porsche Taycan, as the demand far outpaces the factory output right now.


https://insideevs.com/news/442012/audi-...

Utk je izjavil:

Jaz ne razumem zakaj bi kupil to namesto električne škode. Ne zarad denarja, sej je tu nekje, niti zarad šparanja na gorivu, enostavno se bi morala škoda lepše peljat. Če ne bojo kaj fajn zajebali. In realno ta škoda ni nek SUV. Od tal ni nič dvignjena, samo tistih 20 centi kar ima baterij spodaj.


Se strinjam. Skoda je sicer CUV, ampak ta bo ocitno zamenjal karavana.

Zgodovina sprememb…

TheBlueOne ::

Utk je izjavil:

Jaz ne razumem zakaj bi kupil to namesto električne škode. Ne zarad denarja, sej je tu nekje, niti zarad šparanja na gorivu, enostavno se bi morala škoda lepše peljat. Če ne bojo kaj fajn zajebali. In realno ta škoda ni nek SUV. Od tal ni nič dvignjena, samo tistih 20 centi kar ima baterij spodaj.


Ta Skoda je cisti SUV, ravno zato, ker ni dosti dvignjena od tal. Z E klaso se niti priblizno ne more primerjati, posebej v osnovni razlicici. Meni vrsta pogona ni nadrejena udobju.

sirotka ::

siol

So začeli prirejat rezultate v prid elektriki? Kje so našli c220d, ki ima izpust 228g na km ali prius z 140? Sicer v članku piše naraste do, toda vseno, povprečno tole 100% ni.

hojnikb ::

140g pomen 6l porabe. Če gledamo real world porabo, to kamot štima.
#brezpodpisa

Utk ::

sirotka je izjavil:

siol

So začeli prirejat rezultate v prid elektriki? Kje so našli c220d, ki ima izpust 228g na km ali prius z 140? Sicer v članku piše naraste do, toda vseno, povprečno tole 100% ni.

Ti ti, lump, pri električnih avtih bi upošteval CO2 pri proizvodnji baterij, pri mercedesu pa ne bi pri proizvodnji avta in goriva, a?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

sirotka ::

Priu mora pit pod 6, edino če imaš težko nogo.

Pa tudi za dizle 228g? Sicer lahko govorim le za bmw 2.0 190konjsko, vendar je poraba od 5.0 relacije do 6.5. Ker se jajcam po regionalki in delam 4km od doma, je avg 6.1 .

Utk je izjavil:


Ti ti, lump, pri električnih avtih bi upošteval CO2 pri proizvodnji baterij, pri mercedesu pa ne bi pri proizvodnji avta, a?


Ni moja raziskava. Vsekakor pa je proizvodnja akumulatorja napram bateriji za štrom avto nepomembna.

edit: si popravil: A elektrika nastane kar tako? Še vedno se je precej naredi na fosilna goriva, ne priteče magično iz električnih nebes v tvoj avto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sirotka ()

Utk ::

Ni, ampak pri dizlu moraš upoštevat tudi vse izpuste. Če dizel porabi 6 litrov, skupaj z rafinerijo in vsem, to pomeni vsaj 8.

edit: si popravil: A elektrika nastane kar tako? Še vedno se je precej naredi na fosilna goriva, ne priteče magično iz električnih nebes v tvoj avto.

To je v tistem CO2 med vožnjo. Ki je odvisen od tega kako nastane elektrika.
Popravil sem to, da je pri mercedesu treba upoštevat proizvodnjo avta IN goriva, ker je to upoštevano tudi pri električnih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

TheBlueOne ::

Saj imate link do PDFa studije:

https://www.dropbox.com/s/2gwq0yslascu3...

Se mi zdi, da so bili kar temeljiti kar se tice EVjev. Zna biti realna studija.

In pa vazno v clanku:

"Podatki pa seveda veljajo za države, ki se že danes lahko pohvalijo z visokim deležem električne energije iz obnovljivih virov. Slovenija, ki je sicer kot avtomobilski trg sredi Evrope malček, ima potencial obnovljivih virov še močno nerazvit."

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Na strani 21 je lepo razloženo kako Prius samo med vožnjo izpusti 140 g CO2, upoštevali so emisije za črpanje, transport in rafinerijo. Tako so prišli do številke:
- 1 l bencina zgori v 3140 g CO2
- 1 l dizla zgori v 3310 g CO2

Torej Prius s porabo 4,5 l/100 km izpusti 141 g CO2, v študiji porabe niso vzeli po NEDC ali WLTP, ampak so gledali neko kombinacijo spritmonitor.de in EPA.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

TheBlueOne ::

Edino kar se verjetno da ocitati je, da ne velja za Slovenijo, kar v clanku eksplicitno omenijo. Bi moral kdo malenkost primerjati strukturo elektrike z DE.

kow ::

A morate it res racunati nekaj kar je tako ocitno?!?
- EV so bolj ucinkoviti kot ICE
- vecji je scale, manj CO2 bo potreben za battery pack
- delez fosilnih goriv pri proizvodnji energije se zmanjsuje

To debato bi lahko ze pocasi zapustili, razen ce vas RES tako zanimajo dejanske stevilke. Samo potem se bo potrebno resno lotiti izracunov.

J.McLane ::

Za elektriko in CO2 piše tako:
"Der gewichtete Durchschnitt der europäischen Stromversorgung über die Lebensdauer eines im Jahr 2020 verkauften Elektrofahrzeugs beträgt etwa 192 g CO2Äq/kWh."

Torej na predpostavki da kupiš avto leta 2020 in potem ta avto vozi po cesti naslednjih 20 let in se bo skozi leta CO2 elektrike ustrezno zmanjševal.
Kdor danes kupi dizla bo tak izpust CO2 kot je danes tudi čez 20 let (OK, biogoriva in sintetična lahko to znižata, ampak bo močno bolela denarnica).
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

TheBlueOne ::

AVL v Grazu je menda kar dalec spedenal sinteticni CO2 nevtralen dizel. Menda se cenam ni treba shiftniti pretirano dalec, da bo alternetiva.

Jaz si mislim, da trenutno samo se ni interesa, ker nafta prakticno lezi pod zemljo. Ampak ce se bodo dajatve na naftne derivate naprej visale, potem zna biti dizel pravtako vedno bolj "zelen".

Jaz si mislim, da je EV prava pot, ker bi morali avti pocasi biti cenejsi od ICE. VW imam obcutek, da ni vec tako zelo dalec z novo platformo. Menda je ID.3 ze bistveno cenejsi za narediti kot enako opremljen Golf, menda 40%.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Musk je rekel, da bo evropski model Y imel spremembo v 'core structural design'. Pa da bodo evropske Tesle imele boljso farbo - kar ne bi smelo biti tezko, hehe.

MrStein ::

Zakaj pri Prius-u ni CO2 za proizvodnjo baterije? Je pod 1g verjetno?

TheBlueOne je izjavil:

AVL v Grazu je menda kar dalec spedenal sinteticni CO2 nevtralen dizel. Menda se cenam ni treba shiftniti pretirano dalec, da bo alternetiva.

Iz česa? Od kod energija?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

jernejl ::

Škoda Enyaq je že na nemškem konfiguratorju. Cena osnovnega modela (50kWh) je 33.800 evrov. Od tega se potem odbije "Umweltbonus" 9570 evrov, tako da ga bo dejansko mogoče dobiti za 24 - 25 tisočakov.
Seveda je oprema precej osnovna.

Zoe s 50 kWh baterijo je v Nemčiji približno 2500 evrov cenejši.

mikhaair ::

Super, sam da je ponudba in konkurenca.

TheBlueOne ::

MrStein je izjavil:


TheBlueOne je izjavil:

AVL v Grazu je menda kar dalec spedenal sinteticni CO2 nevtralen dizel. Menda se cenam ni treba shiftniti pretirano dalec, da bo alternetiva.

Iz česa? Od kod energija?


https://www.avl.com/web/guest/-/synthet...

Naj bi bila elektrika "Power-to-Liquid process". Ce ne kaj drugega, da pokuris visek elektrika, kar je menda kar pogosto, kjer je dosti solarnih panelov. Baje je prvi cilj kot nadomestek za kerozin, potem pa naprej.

a_borlak ::

jernejl je izjavil:

Škoda Enyaq je že na nemškem konfiguratorju. Cena osnovnega modela (50kWh) je 33.800 evrov. Od tega se potem odbije "Umweltbonus" 9570 evrov, tako da ga bo dejansko mogoče dobiti za 24 - 25 tisočakov.
Seveda je oprema precej osnovna.

Zoe s 50 kWh baterijo je v Nemčiji približno 2500 evrov cenejši.


Ni kaj za razmišljat, vzameš Škodo, razen če se ti ne mudi z nakupom. Imam občutek, da bo spodobna prodajna uspešnica.

Motion ::

Po velikosti kateremu škodinemu SUV pa je najbolj podoben Enyaq?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Motion ()

TheBlueOne ::

Motion je izjavil:

Po velikosti kateremu škodinemu SUV pa je najbolj podoben Enyaq?


Kodiaq

https://de.automobiledimension.com/auto...

krho ::

jernejl je izjavil:

Škoda Enyaq je že na nemškem konfiguratorju. Cena osnovnega modela (50kWh) je 33.800 evrov. Od tega se potem odbije "Umweltbonus" 9570 evrov, tako da ga bo dejansko mogoče dobiti za 24 - 25 tisočakov.
Seveda je oprema precej osnovna.

Zoe s 50 kWh baterijo je v Nemčiji približno 2500 evrov cenejši.

MA ne more bit tole cenejše od Superba s plugin tehnologijo.
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net

Utk ::

Na dolgi rok sigurno, da mora bit cenejše, vprašanje pa če je ta rok že tu. Morda se bojijo slabe prodaje ali kaj, ni mi jasno. Je pa super. Jaz sem napovedoval, da se po letu 2025 ne bo več splačalo kupit ICE v nobenem razredu, pa bomo že leta 2021 blizu temu. Ker če to stane 25 jurjev, pa naj bo 30 z nekaj opreme, je vse nad 20 na bencin ali dizel brez veze. Posledično se bo moral tudi zoe pocenit za vsaj 5 jurjev, in potem je tudi vse nad 15 na bencin ali dizel brez veze. Če ne delaš tolk km, ki jih bi lahko naredu tudi s kolesom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

krho ::

V bistvu je predvidena cena za novo Octavio combi Plugin cca 30kEUR... Plugin superb je še nekaj jurčkov več.
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: krho ()

Utk ::

krho je izjavil:

V bistvu je predvidena cena za novo Octavio combi Plugin cca 30k€...

Plugin je fail fail fail.

krho ::

Ni. Jest in žena s pluginom lahko naredivo večino dnevnih voženj. Za dolge razdalje pa fosilni del. Jest nočem čakat 50min na poti do Zadra oz. Še 1x toliko na poti do Splita. Sicer je to 2x/letno ampak vseeno. Ne bom potem v manjši avto robe pakiral.
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: krho ()

Utk ::

Če nekaj delaš, še ne pomeni, da se splača.

sloxl8 ::

Plugin JE fail.

V isti volumen avta dodaš dodatno maso zaradi baterij in elektromotorja, zaradi poenostavitve pa recimo, da je menjalnik enako težak. Se pravi, si za isti učinek (pospeševanje, končna hitrost) povečal maso vozila in poslabšal porabo.

Pri daljših relacijah, ki jih pri povprečni slovenski družini ni veliko (npr. dvakrat na leto počitnice na morju in smučanje) pa z rent-a-carom težko pokriješ višjo ceno plugina (glede na osnovni motor) in relativno gledano višjo porabo (na večjo maso).

Motion ::

Niti ne. Jst bi recimo z plug in hibridom ki ima domet na elektriko 60 km pokril 85-90% poti. Ostalih 10-15% pa bi z lahko in brez omejitev prevozil na ICE.

sloxl8 ::

A če bi imel pa BEV z dometom za dnevne vožnje, za relacije pa rent-a-car, bi se ti plugin še izplačal?

Utk ::

Motion je izjavil:

Niti ne. Jst bi recimo z plug in hibridom ki ima domet na elektriko 60 km pokril 85-90% poti. Ostalih 10-15% pa bi z lahko in brez omejitev prevozil na ICE.

No vidiš, lepo si dokazal zakaj je plugin fail. 40 km na dan pomeni realno 1000 na mesec, ker čisto vsak dan pač ne boš cele baterije spraznil. Ali 12,000 na leto. Če je to tebi 90% voženj, jih skupaj narediš letno manj kot 15,000. Za tolk km je čisto vseeno če kupiš 2,0 bencinarja, pa ne boš bankrotiral zarad porabe. 10 jurjev pribitka na ceno na tak način ne moreš prišparat. S čisto električnim jih bi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

J.McLane ::

krho je izjavil:

Ni. Jest in žena s pluginom lahko naredivo večino dnevnih voženj. Za dolge razdalje pa fosilni del. Jest nočem čakat 50min na poti do Zadra oz. Še 1x toliko na poti do Splita. Sicer je to 2x/letno ampak vseeno. Ne bom potem v manjši avto robe pakiral.


O kakšnem manjšem avtu tu govoriš? Imaš itak dva avta? Zakaj nebi bil "dnevni" avto tisti ta dražji EV in tisti "družinski" star in poceni? Že vem kje je catch, ker bi se z EV vozila žena, ti bi ostal v stari ropotulji. :))
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

krho ::

Ker tako rabiš 2 avta kot v večini družin. Ne z novejšim bi se vozil jaz, ker so jutranje/popoldanske konice stres in hočem dober radarski tempomat za gužvo. Oba avta sta trenutno res stara eden 15 (karavan), drugi 13(HB) let. Šel bi starejši družinski, torej se išče družinski.
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net

J.McLane ::

Zadeva je dokaj preprosta, tisti ki se vozi dlje v službo dobi EV, tisti ki ne, pa vozi stara jajca (ali neka novejša rabljena jajca). Ker si tu izvisel, seveda iščeš drugo sebi ugodno rešitev (PHEV), žena naj se pa še naprej vozi s 13 let starim HB.

Radarski tempomat za gužvo ni najbolj primeren, lepo je gledati YT posnetke, realnost je pa nekaj drugega. Za gužvo potrebuješ avtomatski menjalnik, pa po možnosti ne DCT.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

krho ::

vozil sem Corollo in Ioniqa(sicer plugin), oba sta se v gužvi obnesla dobro. (Ni problem vižat, ker na AC je lane assist precej agresiven). To, da pobožaš stopalko za gas ali pritisneš tipko in potem avto sam drži razdaljo in se ustavi.. to je pa napredek, ki odnese en kup stresa.
V km imava trenutno razdalje cca 5km 22 vs 27km (v eno smer). Pri 27km je še cca 7km avtoceste.
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: krho ()

TheBlueOne ::

Utk je izjavil:

Če nekaj delaš, še ne pomeni, da se splača.


Ce pa gledas samo kaj se izplaca in ti je vseeno za konfort pa si verjetno na cesti z deset let starim Cliotom ali pa, ce je tvoj cas drag z novo osnovno Dacio. :)

Nas menda kar dosti caka na prakticne EVje v smislu karavanskih limuzin.

Bo pa morda res, da se pocasi ne bo izplacalo kupiti nov avto kaj drugega kot EV, ker tale MEB platforma res kaze potencial, da bo cenejsa kot karkoli kar je prislo na MQB. Ce smo pri Tesli racunali kako bo kdo cez deset let ze na pozitivni nicli, se bo sedaj to morda obrnilo na glavo.

Utk ::

Od česa je plugin bolj udoben, od BEV ali od navadnega hibrida? Nič od tega. Od BEV manj, proti navadnemu hibridu pa tam nekje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

J.McLane ::

krho je izjavil:

vozil sem Corollo in Ioniqa(sicer plugin), oba sta se v gužvi obnesla dobro. (Ni problem vižat, ker na AC je lane assist precej agresiven). To, da pobožaš stopalko za gas ali pritisneš tipko in potem avto sam drži razdaljo in se ustavi.. to je pa napredek, ki odnese en kup stresa.
V km imava trenutno razdalje cca 5km 22 vs 27km (v eno smer). Pri 27km je še cca 7km avtoceste.


Mene moti ker (vsaj Toyotin) spelje prepočasi in zavira (oz. zmanjšuje hitrost) prepozno, saj ne rečem občasno ga tudi vklopim v gužvi. Pri redkem prometu in na AC je pa radarski tempomat zlata vreden, tam ga pa uporabljam ves čas.

Na https://evsvet.eu/ imaš forum, kjer imaš več uporabnikov EV in PHEV, eden je naznanil, da bo prodajal Prius Plug-in v novembru, ker si je naročil Model 3.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

J.McLane ::

Če bi imel 13 in 15 let star avto bi menjal oba, kupil bi pa:
- 3 leta star EV za 15k € (Leaf, Zoe, e-Golf, Smart ForFour, e-UP..)
- novega ali leto, dve starega hibrida za 20k € (Prius, Corolla TS, IONIQ...)
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

IL_DIAVOLO ::

EV se ti ne splaca? Imas 2 opciji:

-delaj vec km
-kupi kolo

Smart af

Gregor P ::

Saj se razume, da če že, kupujemo priključne hibride zato, ker še ni dobre in "poceni" EV alternative na voljo (v smislu popolne zamenjave MNZ/ICE vozil). Če bi bila, kdo bi še kupil kaj drugega?!?:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

TheBlueOne ::

Verjetno je trenutno najslabsi cas za nakup. Imas samo drage avte, zna pa biti, da bo VW dal primerljive cene ICE modelom.

Meni bi slo kar na zivce, da bi vzel nek precenjen Model 3, potem pa pride prakticno, morda bolj dodelana Octavijo, po moznosti karavan, kar potrebujem za boljso ceno.

Zame se trenutno se najbolj izplacajo rahlo rabljeni dizli. Nekdo jih mora zvozit. :D

Zgodovina sprememb…

a_borlak ::

Pred kratkim preizkušal Renaultove hibride in občutki zelo mešani, drugače povedano, ne bi imel, razen Cliota, ki je klasični hibrid, medtem ko sta Captur in Megane Grandtour plugin hibrida. Pa še Clio se mi zdi predrag, osnovni model malo pod 20k, kar je konkretno dražje od Toyote Yarisa.

Sistem se mi zdi preveč zapleten in razen mestne vožnje neke blazne prednosti nisem videl. Če primerjam na eni strani Capturja, ki bo v osnovni različici stal malo pod 30k€ (brez popustov, ki zagotovo bodo) ali Enyaqom, ki bo tudi pri zelo verjetno imel nemško ceno okoli 33k, veliko raje slednjega, pa čeprav se bom moral 1x letno dvakrat ustaviti za 50 minut, da se bom pripeljal do morja. V vseh ostalih primerih je 300km spodoben domet za doseči praktično vse v Sloveniji.

sloxl8 ::

Če boš pri Enyaqu doplačal 500 €, boš čakal samo 42 minut (100kW, namesto 55 minut pri 50kW polnjenju).

kow ::

Kdo ve kaksne produkcijske cifre so napovedali za Enyaq? Jaz VW ne jemljem ravno resno.. Da ne bo tako kot E-up, ki je najcenejsi avto, ki ga ne mores kupiti oz. cakas mesece...

J.McLane ::

sloxl8 je izjavil:

Če boš pri Enyaqu doplačal 500 €, boš čakal samo 42 minut (100kW, namesto 55 minut pri 50kW polnjenju).


500€ računajo? To je samo softwareski odklep ali kaj, ker DC polnjenje nima nobene veze s hardwareom v avtu.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Nov biznis za lokalce, softversko odklepanje vozil:P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

TheBlueOne ::

Zna biti, da sistem prepozna avto.
««
893 / 1189
»»