» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
864 / 1184
»»

b3D_950 ::







Približno tako.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

drysmoke ::

Sneznik je izjavil:

roCkY je izjavil:

Ko si 185+ in te hrbet hebe je lahko zastonj. Lahk se pelje zraven mene, ko bo imel AP. Mene vozit ne more. To sem že nevemkolkrat omenil in zato sem skeptik, da se bodo EV kot jih trenutno industrija producira masovno prijeli. Do 15-20% ne bo problema. Naprej pa, če bodo SUV od tal 13 cm kot je recimo EQC in podobno... ???


Kolk je SUV od tal nima nobene veze z EV-tehnologijo! Kolk je SUV lahko od tal NI OMEJITEV EV tehnologije! Naredi se lahko tudi električni suv ki je več cm od tal če tako potrošniki hočejo. Fora je v tem, da večina kupcev SUV-ov ne kupi zato da ga bojo uporabljali za offroad vožnjo, ampak zato ker jih je vščeč izgled SUV-ov. Električni avtomobili lahko v prihodnosti nadomestijo 99 % vseh osebnih vozil brez problema, sčasoma tudi 90 % tovornega cestnega prometa. Edino pri čezocenanskih letalih ki letijo po 10 tisoč in več km v enem šusu in čezoceanskih ladjah, bo verjetno prihodnost v vodiku in gorivnih celicah. Za osebne avte pa so gorivne celice in vodik popolna neumnost.


No to je samo se en odgovor cloveka, ki gleda na svet skozi sekret rolo in kar znotraj nje vidi, se mu zdi, da je to TO. Seveda pa ima prevec ozko perspektivo, da bi dojel, da elektricne kocije sploh niso problem. Problem je proizvodnja elektricne energije in drugi, se mnogo vecji... transport elektricne energije. Proizvodnja baterij. Ce se zdaj, ob vasem nekriticnem in nerazgledanem navijastvu, po zgledu fuzbalerjev, cela Slovenija odloci iti na elektricne prevoze, bomo naslednji mesec v srednjem veku, v totalnem zlomu elektricnega omrezja (seveda razni idioti tega ne dojamejo, ampak navijajo za nekaj na 4 kolesih, visiokonapetostni dalnovodi, transformatorji, tokovi, obremenitev na kablih,... to niso teme, s katerimi bi lahko pumpali svoje navijastvo, pa tudi zanimive niso. Kdo se bo v kablih pogovarjal, dajmo se raje o tem, da vrtis pornice na displayu v avtu), kjer ne samo, da se ne bo nihce vozil ampak bo doma zdel ob sveci in se spraseval kaj se je zgodilo. "Pa se vceraj so tako romanticno zareli daljnovodi v nocnem nebu." Zanimivo, da enaki cepci razumejo krivuljo preobremenitve zdravstvenega sistema zaradi covida, nikakor pa jim ne gre v glavo identicen primer pri fotovoltaiki ali elektricnih vozilih. Navijaski fachidioti, ki so usli iz prihodnosti. Idiokracije.

Pa da ne bo nesporazuma, prepovedal bi vsa vozila na fosilno gorivo. In vse oblike avtomobilov in obdrzal samo javni prevoz. Ne rabimo ne onesnazevanja (tudi z EV ne), ne kolon, guzve ipd. Problem je samo, da idioti tega ne razumejo in gledajo samo na svojo rit.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: drysmoke ()

roCkY ::

Sneznik je izjavil:

roCkY je izjavil:

Ko si 185+ in te hrbet hebe je lahko zastonj. Lahk se pelje zraven mene, ko bo imel AP. Mene vozit ne more. To sem že nevemkolkrat omenil in zato sem skeptik, da se bodo EV kot jih trenutno industrija producira masovno prijeli. Do 15-20% ne bo problema. Naprej pa, če bodo SUV od tal 13 cm kot je recimo EQC in podobno... ???


Kolk je SUV od tal nima nobene veze z EV-tehnologijo! Kolk je SUV lahko od tal NI OMEJITEV EV tehnologije! Naredi se lahko tudi električni suv ki je več cm od tal če tako potrošniki hočejo. Fora je v tem, da večina kupcev SUV-ov ne kupi zato da ga bojo uporabljali za offroad vožnjo, ampak zato ker jih je vščeč izgled SUV-ov. Električni avtomobili lahko v prihodnosti nadomestijo 99 % vseh osebnih vozil brez problema, sčasoma tudi 90 % tovornega cestnega prometa. Edino pri čezocenanskih letalih ki letijo po 10 tisoč in več km v enem šusu in čezoceanskih ladjah, bo verjetno prihodnost v vodiku in gorivnih celicah. Za osebne avte pa so gorivne celice in vodik popolna neumnost.

Od posta do posta pišeš večje bedarije. SUV ima določen namen in zato gabarite, ki omogočajo prevoznost na terenu in več prostora za potnike kot limuzine, karavani. Folk ki ga poznam ni v nobenem primeru kupil SUV zaradi izgleda. No morda smo res posebneži.
Trenutne baterije v veliki meri uničijo razmerje, glede oddaljenosti od tal in prostora v avtu. E-tron je "požrešen". Ne slučajno. EQC se vleče po trebuhu. TO JE FIČER EV TEHNOLOGIJE. ICE ima v tem segmentu prednost in dokler bo baterija imela toliko litrov kot jih ima bo težava.

Ja seveda tudi traktorji bodo na elektriko. Zakaj NE pa moderatorji ne dovolijo pisat!

D3m ::

Traktorji na elektriko?

A ladijski promet tudi? Pa letalski?
|HP EliteBook|R5 6650U|

Sneznik ::

Valvoline je izjavil:

s1m0n je izjavil:

Brat ima zdaj kakšna dva meseca EVja, narejenih čez 3kkm. Stroškov z njim je v tem času bilo za 5EUR. Ni si težko izračunat koliko bi lahko s prejšnjim dizlom bilo prevoženih za teh 5EUR. Res, da je avto majhen (eUP), a jim ni žal, da so se tako odločili pa čeprav bo čez nekaj časa postal premajhen, ko bodo otroci večji :) Na lokalni polnilnici je večinoma samo njihov eUP povrh pa je še "tankanje" brezplačno tako, da je to Win-Win situacija, če imaš takšno možnost tako blizu hiše.

res je win win. revezi jih castijo 7k subvencije, castijo polnilnico, castijo cestnino, castijo trosarine... Tolk je win win da je zadeva zrela za skupinsko tozbo zoper drzave in upam na cimprejsno inicijativo za zbiranje podpisov. Se ze dogaja, podpisem takoj. Mafija lopovska.


Nafta je BOLJ SUBVENCIONIRANA KOT OBNOVLJIVI VIRI!!



Vir Prof.doktor Peter Novak: https://www.gzs.si/Portals/183/vsebine/...

Vsak električni državo stane vsaj 10x MANJ kot bencinski ali dieslski avto! Veš koliko država zgubi za zdravljenje vseh bolezni srca in ožilja, katerih en razlog je tudi onasnaževanje dieslov in bencinarjev?! Veš koliko zgubi ker so ljudje več na bolniških in koliko država zgubi zaradi manjše produktivnosti ljudi ker dihajo onesnažen zrak?! POJMA NIMAŠ! Dobro da o teh stvareh ti ne odločaš ker nimaš niti najmanjšega pojma, in dobro da o tem odločajo ljudje ki se dejansko spoznajo na to, ne pa en plačanec naftne industrije ki dela na Petrolu!

b3D_950 je izjavil:







Približno tako.


Ni nič narobe s tem! In se bo pač postavilo več vtičnic, noben problem, že sedaj jih je nekaj tisoč v Sloveniji :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Sneznik ::

roCkY je izjavil:

Sneznik je izjavil:

roCkY je izjavil:

Ko si 185+ in te hrbet hebe je lahko zastonj. Lahk se pelje zraven mene, ko bo imel AP. Mene vozit ne more. To sem že nevemkolkrat omenil in zato sem skeptik, da se bodo EV kot jih trenutno industrija producira masovno prijeli. Do 15-20% ne bo problema. Naprej pa, če bodo SUV od tal 13 cm kot je recimo EQC in podobno... ???


Kolk je SUV od tal nima nobene veze z EV-tehnologijo! Kolk je SUV lahko od tal NI OMEJITEV EV tehnologije! Naredi se lahko tudi električni suv ki je več cm od tal če tako potrošniki hočejo. Fora je v tem, da večina kupcev SUV-ov ne kupi zato da ga bojo uporabljali za offroad vožnjo, ampak zato ker jih je vščeč izgled SUV-ov. Električni avtomobili lahko v prihodnosti nadomestijo 99 % vseh osebnih vozil brez problema, sčasoma tudi 90 % tovornega cestnega prometa. Edino pri čezocenanskih letalih ki letijo po 10 tisoč in več km v enem šusu in čezoceanskih ladjah, bo verjetno prihodnost v vodiku in gorivnih celicah. Za osebne avte pa so gorivne celice in vodik popolna neumnost.

Od posta do posta pišeš večje bedarije. SUV ima določen namen in zato gabarite, ki omogočajo prevoznost na terenu in več prostora za potnike kot limuzine, karavani. Folk ki ga poznam ni v nobenem primeru kupil SUV zaradi izgleda. No morda smo res posebneži.
Trenutne baterije v veliki meri uničijo razmerje, glede oddaljenosti od tal in prostora v avtu. E-tron je "požrešen". Ne slučajno. EQC se vleče po trebuhu. TO JE FIČER EV TEHNOLOGIJE. ICE ima v tem segmentu prednost in dokler bo baterija imela toliko litrov kot jih ima bo težava.

Ja seveda tudi traktorji bodo na elektriko. Zakaj NE pa moderatorji ne dovolijo pisat!


NE narobe imaš! jaz pišem pametne stvari, samo ti jih ne razumeš. Ni stvar bedarija če jo ti ne razumeš! Ostali zastopijo, samo ti ne. Električen SUV ki bo dvignejen od tal tako kot ICE se da narest! To NI OMEJITEV ev tehnologije! Baterija je sicer večja kot tank goriva, ampak ZATO JE PA električni motor po 10x manjši od dieselskega!

https://insideevs.com/news/410334/trito...

Sneznik ::

Povprečna razdalja Slovenskega voznika na leto: 15.000 km
Število osebnih avtomobilov v sloveniji: cca 1 milijon

Poraba enega električnega avtomobila na leto pri povprečni slovenski razdalji na leto: 18 kWh x 150 = 2700 kWh = 2,7 MWh

Poraba če čisto vse osebne avtomobile zamenjamo z električnimi: 1.000.000 avtov x 2,7 MWh (poraba enega na leto) = 2700 GWh (poraba vseh miljona avtomobilov na leto)

2700 GWh kolikor bi porabili vsi avtomobili v Sloveniji predstavlja SAMO 15 % DANANJE PROIZVODNJE (če bi šli vsi osebni avtomobili na električni pogon (torej če bi bil prav vsak osebni avto električen). Kakšen zlom omrežja neki. Kar ene glupe mantre ponavljaš. Da pa bo večina električnih avtomobilov na cestah pa bo v realnosti minilo še vsaj 20-30 let.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

fikus_ ::

Ti si računal letno povprečje, težava so špice trenutne porabe pri polnjenju. Tam zna biti pestro.

Poleg tega se ti zdijo slike kablov na ulici čisto OK. Tisti kabli kar kličejo po nezgodi.

hojnikb ::

pa tut poraba 18kwh ni glih merodajna (hint: tovornjaki pa suvji :))
#brezpodpisa

Sneznik ::

fikus_ je izjavil:

Ti si računal letno povprečje, težava so špice trenutne porabe pri polnjenju. Tam zna biti pestro.

Poleg tega se ti zdijo slike kablov na ulici čisto OK. Tisti kabli kar kličejo po nezgodi.


Seveda špice so v splošnem problem, ampak ne v tem primeru! Računaj recimo porabo krat dva ali 3 v špici največ. In ta špica, glede na to da je samo dva ali trikratnik 15% celotne potrošnje ni problem. Poleg tega bo večino polnjenja preko noči, kjer je sedaj manjša poraba ker ne delujo podjetja in gospodarstvo in polnjenje električnih avtov bo ravno izenačilo nočno in dvevno porabo tako da nevem kakšnih špic po vseh verjetnosti ne bo. In še to samo če nebo pametnega omrežja, kar verjamem in sem siguren da v prihodnosti bo.

Pametna omrežja pa veš kaj so ane? To je da je avto priklopljen v omrežje, ti lepo nastaviš kdaj se zjutraj zbudiš in pametno omrežje skrbi da je obremenitev čim bolj izenačena. Poleg tega je možno narediti celo tako, da določeni avtomobili v času ko naraste potreba celo oddajajo v omrežje.

Torej omembe vrednih špic verjetno sploh ne bo. Tudi če bi bile špice dvakratnik porabe tistih 15 % elektrike ki jo porabimo sedaj to ne bi predstavljalo problema.

Sneznik ::

hojnikb je izjavil:

pa tut poraba 18kwh ni glih merodajna (hint: tovornjaki pa suvji :))


Lepo piše če se prestavijo vsi OSEBNI avtomobili ;) tovornjak ni osebni avtomobil. ;) Glede slik kablov: se bodo inštalirale pač vtičnice zraven parkirnega mesta, to ni noben problem, ne tehničen in ne finančni, to se vse čist kumot da narest (prestavit vtičnico bližje polnilnega mesta), jst nevem zakaj se delaš kot da bi bla to vesoljska znanost.

In poraba za osebne avtomobile JE MERODAJNA: Tesle, ki so veliki avti imajo POVPREČNE porabe po 18 kWh/100km, najbolj prodajan avto v Sloveniji pa je Clio, ki je veliko manjši od tesle, potem lahko jasno vidiš da je 18 kWh zelo merodajno. Avto ranga Clio, ki jih je v Sloveniji največ, ima porabo še precej manjšo kot 18 kWh /100 km. Tesle imajo povprečno 18 kWh, sam niso vsi avtomobili Tesle, ampak je večino avtomobilov manjših z manjšimi porabami. Tako da POVPREČNA poraba za vse električne avte bo sigurno pod 18 kWh /100 km.

Pa tudi sicer ni pointa da si se vpičil v teh 18 kWh/100 km (ki je zelo merodajno by the way), ker tudi če daš 20 kWh to računice in POINTA še vedno nič ne spremeni. Zaradi mene daj namesto 18 kWh, 20 kWh. Point je isti: če grejo vsi osebni avtomobili na električni pogon bo to predstavljajo zelo majhen delež današenje porabe in to ne bo predstavljalo nobenega problema.

Če upoštevamo 20 kWh/100 km (kar sigurno ni, ker v POVPREČJU avti porabijo manj), ampak če upoštevamo da boš srečen 20 kWh/100 km, potem pa zadeva porablja SAMO 16,7 % celotne porabe elektrike danes (namesto 15 % od prej). POINT OSTAJA ISTI: to je zanemarljiva poraba, ki ne bo predtavljala težav. :) Sicer pa: a nisi mogel to prej predvidit da če iz merodajnih 18 zvišaš porabo na nemerodajnih 20 kWh to POINTA ČISTO NIČ NE SPREMENI? :) A res nič ne pomisliš preden kej napišeš, dejmo no hojnikob, sposoben si več, tako ignorantski pa ne smeš bit :) 18 ali 20 kWh na 100 km, to vse predstavlja zanemarljiv delež porabe celotne elektrike, ki ne bo povzročil nobenih težav. Sploh ko upoštevaš da bo do trenutka, ko bo večina vozil na cestah električnih minilo še vsaj 20 let.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Lonsarg ::

Špice se bodo z EV zmanjšale, ker bodo v EVje vgrajeni pametni odjemalci ki bodo ob špici ob signalu iz omrežja zmanjšali ali celo nehali polnit.

vostok_1 ::

Ljudi, ki trdijo, da je inženirsko in civilizacijsko smotrno napajat od sosedovega mulca nabijanje Call of Duty-ja na max nastavitvah, z litijskimi baterijami avtomobila, žal v this day and age, ne morem jemati resno.
It is technically possible. Jasno. Nikakor tega ne bi zanikal.

Medicinsko je tudi izvedljivo hoditi na okoli z 5cm luknjo v lobanji. Ne vem pa zakaj bi to kdo počel prostovoljno.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

vostok_1 ::

Nekoč v srednjem veku so tudi uporabljali specializirana strgala za odstranjevanje bolh in klopov oz. mrčesa na telesu. Premožni sloji so svoja strgala celo pozlačevali, da se vidi njihov prestiž.

Škoda, da jim ni kdo povedal za milo in vodo ter redno umivanje.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

fikus_ ::

Nekateri še vedno sanjate "pametna" omrežja. Jaz o tem poslušam že 10 let! Dlje od teorije še ni prišlo! Če kje obstaja v praksi, je razsvetlitev, hvala.
Saj enkrat bo v praksi, tako kot samvozeci avtomobili.

Lonsarg ::

To sploh ni debate da bo ker je tle denar, jaz bom celo eno malo malenkost zraven pri samem postavljanju. In ja zaenkrat so ta pametne omrežja mišljena predvsem za avto ker težko še kak drug velik porabnik dobit ki je lahko tako prilagodljiv, tak da širše pametno omrežje izven polilnic za avto vprašanje kdaj bo. Za električne avte pa bo ja, oziroma je marsikje že, vsaj neko malo pamet ima vsaka električna polnilnica by dizajn že sedaj.

Sneznik ::

vostok_1 je izjavil:

Nekoč v srednjem veku so tudi uporabljali specializirana strgala za odstranjevanje bolh in klopov oz. mrčesa na telesu. Premožni sloji so svoja strgala celo pozlačevali, da se vidi njihov prestiž.

Škoda, da jim ni kdo povedal za milo in vodo ter redno umivanje.


Če ti ne moreš resno jemati pametnih omrežij, ki v prihodnosti definitvno bodo, potem je to samo tvoj problem. V realnosti so smiselna in izvedljiva. Za ustrezno finančno kompenzacijo seveda. Če ti grejo pametna omrežja v nos, jh samo za namen argumenta ODMISLI. (omrežja seveda bojo, ampak ti jih odmisli). Ker tudi brez pametnih omrežjih bodo električni avtomobili samo izenačili današnjo manjšo nočno in dnevno porabo. Konice ne bodo problem, daleč od tega. In nekdo je omenjal kdo bo to delal prostovoljno (aka dal svojo baterijo električnega avta na razpolago za to): vsak ki bo videl da se mu splača ker bo za to dobil finančno kompenzacijo. (beri dali ti bodo nekaj denarja v zameno, in ne rabijo se strinjati vsi lastniki EV avtov). Pravzaprav tudi če se z pametnim omrejem ne bo strinjal nobeden, še vedno konice ne bodo problem, ker kot smo izračunali zgoraj vsi električni avtomobili porabijo okoli 15 % celotne porabe (pa tudi če bi bila špica dvakratnik tega, ne bo to noben problem).

Utk ::

Kot zanimivost povejmo, da povprečna 14-dnevna cena litra bencina po naših izračunih (pred maržo trgovca) znaša 14 centov, litra dizla pa 20 centov.

Samo povem...ni se treba penit.

vostok_1 ::

Sneznik je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Nekoč v srednjem veku so tudi uporabljali specializirana strgala za odstranjevanje bolh in klopov oz. mrčesa na telesu. Premožni sloji so svoja strgala celo pozlačevali, da se vidi njihov prestiž.

Škoda, da jim ni kdo povedal za milo in vodo ter redno umivanje.


Če ti ne moreš resno jemati pametnih omrežij, ki v prihodnosti definitvno bodo, potem je to samo tvoj problem. V realnosti so smiselna in izvedljiva. Za ustrezno finančno kompenzacijo seveda. Če ti grejo pametna omrežja v nos, jh samo za namen argumenta ODMISLI. (omrežja seveda bojo, ampak ti jih odmisli). Ker tudi brez pametnih omrežjih bodo električni avtomobili samo izenačili današnjo manjšo nočno in dnevno porabo. Konice ne bodo problem, daleč od tega. In nekdo je omenjal kdo bo to delal prostovoljno (aka dal svojo baterijo električnega avta na razpolago za to): vsak ki bo videl da se mu splača ker bo za to dobil finančno kompenzacijo. (beri dali ti bodo nekaj denarja v zameno, in ne rabijo se strinjati vsi lastniki EV avtov). Pravzaprav tudi če se z pametnim omrejem ne bo strinjal nobeden, še vedno konice ne bodo problem, ker kot smo izračunali zgoraj vsi električni avtomobili porabijo okoli 15 % celotne porabe (pa tudi če bi bila špica dvakratnik tega, ne bo to noben problem).


Pametna omrežja mi ne gredo v nos. Optimizacija elektrodistribucije je seveda dobrodošla.
V nos mi gre napajanje gospodinjstev iz baterij avtomobilov.
Še tisto strgalo za bolhe mi deluje boljša ideja, kot to.
In povrh vsega, vpeljava takega sistema bi bi za resne okoljevarstvenike bilo isto kot, da nek redneck v 5.0cc Hummerju poseksa njihovo mater. Just a slap in the face.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Alfa Dog ::

Resnično vam priporočam da si preberete celo študijo št.2410 Elektroinštituta Milan Vidmar - Vpliv množične elektrifikacije osebnega prometa in ogrevanja na razvoj distribucijskega omrežja. Na žalost polnjenje 200.000 EV ni tako marginalna zadeva da se niti ne bi poznala pri distribuciji in porabi električne energije. Študija sicer vzporedno upošteva še 100.000 toplotnih črpalk.

Navajam samo zaključek:

12
Zaključek
Če upoštevamo dejstva, da:
•imamo cel elektroenergetski sistem zgrajen za povprečno obremenitev enega gospodinjstva:< 0,5 kW
•imamo cel elektroenergetski sistem zgrajen za delež enega gospodinjstva v konični obremenitvi:1,0 kW
•danes eno individualno gospodinjstvo bremeni NN omrežje in TP z največ:1,5 kW
•imamo velik delež NN omrežja prešibkega za normalno napajanje odjema že brez elektrifikacije prometa in ogrevanja (referenčna impedanca!)
•imamo v NN omrežju probleme ob vsakem valu hladnega vremena že ob zelo nizkem deležu toplotnih črpalk:≤ 3%
•se bodo problemi v NN omrežju z nadaljnjim vgrajevanjem toplotnih črpalk samo še stopnjevali;
•bi v celoti elektrificirana gospodinjstva prinesla izjemno veliko temperaturno odvisnost obremenitev;
•bi v celoti elektrificirano individualno gospodinjstvo bremenilo omrežje z:≈10 kW;
•bi prilagajanje odjema, vsaj v teoriji, funkcioniralo samo, če se odjem ne bi bistveno povečeval; v primeru elektrifikacije ogrevanja in prometa naraščanje odjema za 10-kratnik presega teoretični doseg prilagajanja odjema;
•vse dodatne obremenitve nastopajo v NN omrežju in
bi se pri 100.000 toplotnih črpalkah in 200.000 električnih avtomobilih v letu 2030 obremenitve gospodinjskega odjema podvojile:

je edina možna ugotovitev, da bi morali takoj začeti hitro ponovno elektrifikacijo.

Hitra ponovna elektrifikacija za distribucijsko omrežje pomeni, da bi morali že do leta 2030
zgraditi na novo približno tri četrtine NN omrežja in TP SN/NN, približno polovico SN omrežja
in kar nekaj novih RTP 110 kV/SN in napajalnih 110 kV vodov.

Okvirno bi morali hitro zagotoviti vsaj 2-krat več finančnih sredstev za investicije v
distribucijsko omrežje kot jih je danes na razpolago in primerno število dodatnih kadrov v
distribucijskih podjetjih, ki bi investicije pripravljali in izvajali.
Dodatne vire za intenzivno gradnjo omrežja bi zagotovili z uvedbo
Prispevka za dekarbonizacijo prometa in ogrevanja – DKPO, ki bi ga pretežno plačevali gospodinjski
odjemalci, višina prispevka bi bila podobna prispevku za OVE.
Za zaščito odjemalcev bi morala distribucijska podjetja preverjati možnost vključitve večjih
porabnikov pri gospodinjstvih z uvedbo brezplačnega soglasja za povečanje moči največjega
porabnika, z možnostjo pogojevanja priklopa do ojačitve omrežja, če je to potrebno.
Na tem mestu se ne sprašujemo kako bi zagotovili proizvodnjo v elektrarnah za vse te
obremenitve

Utk ::

In, v čem je problem?

Alfa Dog ::

Problema sta dva:
-ni zagotovljenega financiranja za razvoj omrežja
-ni jasno od kje bo prišla potrebna električna energija

Utk ::

Kako ni zagotovljenega financiranja? A ne plačuješ položnice za elektriko in omrežnino vsak mesec? Če se bo poraba elektrike dvigovala, se bo tudi znesek iz omrežnin, in bo več denarja za nove kable. Da bomo vnaprej plačali nekaj samo da bomo imeli, potem pa še vsak mesec pri položnici, e, to pa ne bo šlo. Če hočejo zaslužit, naj "tvegajo" in si priskrbijo financiranje. Če nočejo, ni treba, bo pa kdo drug.
Tudi drugi problem je enak prvemu, financiranje.

Alfa Dog ::

Ni tako enostavno - v študiji piše da bi bil potreben dodaten prispevek, približno enak prispevku za OVE. In če sam plačuješ položnice, potem veš kako veseli smo tega OVE prispevka. Dodatnega prispevka za "elektrifikacijo prometa" bi bili zagotovo še bolj...
Drugi problem pa ni odvisen samo od financiranja, ampak tudi od "političnega konsenza". Katera vlada bo imela dovolj jajc in dovolj dolg rok trajanja da bo udarila po mizi in pričela z gradnjo NEK2?

J.McLane ::

Tile dve predpostavki sta totalno zgrešeni in napihnjeni:
•danes eno individualno gospodinjstvo bremeni NN omrežje in TP z največ:1,5 kW
•bi v celoti elektrificirano individualno gospodinjstvo bremenilo omrežje z:?10 kW;

V prvem primeru je očitno vzel neko povprečje in ne konice, ker že če prižgem fen za lase si kao na največjem gospodinjskem odjemu, ne se delat norca no.
V drugem primeru pa če ima gospodinjstvo TČ + EV, lahko iz prve roke povem da v 6 letih dnevni povprečni odjem TČ ni bil nikoli preko 2,5 kW, pa ogrevamo dvostanovanjsko hišo z 200 m2 iz 90 let (sicer adaptirana streha, stene pa 5 cm stiropor). Jasno da so konice ko je samo odjem TČ 5 kW, ampak konice so tudi danes ko so vsi doma kruh pečemo v pečici. Potem smo pa pri EV, povprečni avto v Sloveniji prevozi nekih 12k km, potrebe za polnjenje ponoči v 8 urah so tako pod 2 kW moči, pa še to verjetno na vsake dva dni in ne vsak dan.

Od kje temu veleumu 10 kW na povprečno gospodinjstvo pa ve samo on.

Ali je tale Milan Vidmar totalen debil ali pa je bil plačan, da napiše to kar mu je v interesu (ali mu je plačal kdo drug).
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Alfa Dog ::

khm khm, tale Milan Vidmar je inštitut...

Seveda smo spet pri povprečjih, in vsi vemo kaj to pomeni (jaz zelje, ti meso, v povprečju oba segedin...). Spet citat iz študije:
Normalni gospodinjski odjem 100 individualnih gospodinjstev pozimi, brez TČ in EOV, povzroči največ 150 kW konične obremenitve, z razponom obremenitev od 75 kW v nočnem minimumu do 150 kW v konici.

J.McLane ::

Dajmo malo s svojo glavo razmišljat no, saj te stvari nebi mogle biti bolj črno bele kot so.

EV se za povprečno kilometrino Slovenca da polnit na navadno šuko vtičnici, kar pomeni 2 kW. V 8 urah polnjenja tako napolniš avto za preko 30k km letno, če to delaš vsak dan po 8 ur. Torej kot prvo bo s tako močjo obremenitev kvečjemu 4 ure. Kdo se je zmislil da bomo EV polnili točno vsak iste 4 ure? Čisto zastonjski ukrep je že to da ukineš cenejšo nočno tarifo, če se takrat pojavljajo problemi. Kakorkoli če 100 uporabnikov 4 ure na dan obremeni omrežje z 2 kW, je to kvečjemu nekih 40 kW dodatno k tisti konici 150 kW, ki jo je naračunal.

Če zraven temu dodaš še TČ pa prideš do nekih 300-400 kW v konici, kar je 3-4 kW na tako povprečno elektrificirano gospodinjstvo in ne 10 kW ko je v tej študiji.

Če bi vse to veljalo (10 kW v konici in pol manj izven konice) bi na mrzel zimski mesec tako gospodinjstvo pokurilo od 3500 do 7000 kWh elektrike na mesec. Torej bi že danes morali imeti vsaj 200 če ne več takih gospodinjstev, ki imajo EV + TČ in na mrzel zimski mesec plačajo od 350 do 700 € elektrike??? Pa kdo je tu nor?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

SebyDiamant ::

Bo pač denar od omrežnin moral res v omrežnine tudi it. Bogve kam gre sedaj, samo tja ne. Pa po kakih cenah se stvari kupujejo,....
12EUR popusta na SUMUP čitalec bančnih in kreditnih kartic,
brez stroška najema:
http://fbuy.me/k8MvL

Utk ::

Ni tako enostavno - v študiji piše da bi bil potreben dodaten prispevek, približno enak prispevku za OVE. In če sam plačuješ položnice, potem veš kako veseli smo tega OVE prispevka. Dodatnega prispevka za "elektrifikacijo prometa" bi bili zagotovo še bolj...
Drugi problem pa ni odvisen samo od financiranja, ampak tudi od "političnega konsenza". Katera vlada bo imela dovolj jajc in dovolj dolg rok trajanja da bo udarila po mizi in pričela z gradnjo NEK2?

Ha, jasno da bi bil potreben dodatek in višji prispevek. Meni bi bila tudi potrebna povišica. A je že kdo kdaj rekel, da ne? Naj še razloži ZAKAJ. Takšno omrežje kot je se vzdržuje z omrežnino kot je. Ko bo poraba narastla za 30%, bo tudi omrežnina porastla za 30%. V čem je problem?

Bo pač denar od omrežnin moral res v omrežnine tudi it. Bogve kam gre sedaj, samo tja ne. Pa po kakih cenah se stvari kupujejo,....

Točno to.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Alfa Dog ::

J.McLane je izjavil:

Dajmo malo s svojo glavo razmišljat no, saj te stvari nebi mogle biti bolj črno bele kot so.

EV se za povprečno kilometrino Slovenca da polnit na navadno šuko vtičnici, kar pomeni 2 kW. V 8 urah polnjenja tako napolniš avto za preko 30k km letno, če to delaš vsak dan po 8 ur. Torej kot prvo bo s tako močjo obremenitev kvečjemu 4 ure. Kdo se je zmislil da bomo EV polnili točno vsak iste 4 ure? Čisto zastonjski ukrep je že to da ukineš cenejšo nočno tarifo, če se takrat pojavljajo problemi. Kakorkoli če 100 uporabnikov 4 ure na dan obremeni omrežje z 2 kW, je to kvečjemu nekih 40 kW dodatno k tisti konici 150 kW, ki jo je naračunal.

Če zraven temu dodaš še TČ pa prideš do nekih 300-400 kW v konici, kar je 3-4 kW na tako povprečno elektrificirano gospodinjstvo in ne 10 kW ko je v tej študiji.

Če bi vse to veljalo (10 kW v konici in pol manj izven konice) bi na mrzel zimski mesec tako gospodinjstvo pokurilo od 3500 do 7000 kWh elektrike na mesec. Torej bi že danes morali imeti vsaj 200 če ne več takih gospodinjstev, ki imajo EV + TČ in na mrzel zimski mesec plačajo od 350 do 700 € elektrike??? Pa kdo je tu nor?


Recimo da imaš nek EOV srednjega razreda in da se voziš tudi po avtocesti. Če se boš pozimi na mrzel dan hotel peljati vsaj 120-130 km/h in ob tem biti še na toplem, računaj na porabo 30-35 kWh/100 km, z vštetimi izgubami pri polnjenju. V 8 urah polnjenja z 2 kW boš tako "pridelal" 50 km dosega... Torej bo kar potrebnih tistih 8 ur, če ne raje 10 ali 12. Na 4 ure pozabi.
Ko bo ponoči zunaj pod -10°C, zna tudi toplotna črpalka potegniti 5kW zaradi vklopa grelcev (razen če bojo imeli vsi super duper TČ ki imajo COP>3,5 tudi pri -25°C).
Torej boš imel konice do 7kW na gospodinjstvo. Faktorji prekrivanja so tu visoki, ker se v mrzlih nočeh vsi radi grejejo in vsi radi polnijo svoje EOV...
Ne vem kdo je tu nor.

J.McLane ::

Seveda je tvoj scenarij čisto realen, vprašanje pa je ali je povprečen? Ali se povprečno vsak Slovenec pelje na šiht po AC 120-130 kmh in povprečno naredi 50 km na dan? I think not. Kakor vzameš vzorec 100 gospodinjstev z EV bo tvoja predpostavka padla, v to sem prepričan. Povprečna kilometrina ki jo opravi Slovenec na leto 17.000 km, ali 46 km na dan. Povprečna poraba neke Tesle Model 3 pozimi je recimo 23 kWh/100 km, kar pomeni 10 kWh dnevno za dnevno kilometrino, ali 5h na 2 kW. To je 0,416 kW dodatne močie ko se vzame povprečje nekih 100 uporabnikov, ki filajo ob random času, samo v to je jih je treba nekako prisilit da bodo filali ob random času.

Prav tako če vzameš 100 hiš s TČ boš imel vse mogoče, COP pa sploh ni tako pomemben kot se zdi, pomembna je energetska potratnost objekta. Naš sezonski COP je izmerjen okrog 2,8, v hudem mrazu pa pade pod 2. In kot pravim največja dnevna poraba je bila 60 kWh, kar nanese povprečen odjem 2,5 kW. Jasno imaš neizolirane objekte z dvostopenjskimi TČ, ki bodo bolj potratni in imaš novogradnje, ki tudi v hudem mrazu ne bodo šle preko 2 kW (povprečno čez dan). Jasno vsaka TČ izvaja defrost in takrat porabi več, ampka to se spet povpreči saj se ne dogaja defrost vsem hkrati.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Vec kot 7,8 let vnaprej nima smisla razmisljati, takrat pa bo na slovenskih cestah zanemarljiv majhen delez EV (tudi, ce bo vecina prodanih vozil elektricnih). Iscete tezave kjer jih ni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Sneznik ::

vostok_1 je izjavil:

Sneznik je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Nekoč v srednjem veku so tudi uporabljali specializirana strgala za odstranjevanje bolh in klopov oz. mrčesa na telesu. Premožni sloji so svoja strgala celo pozlačevali, da se vidi njihov prestiž.

Škoda, da jim ni kdo povedal za milo in vodo ter redno umivanje.


Če ti ne moreš resno jemati pametnih omrežij, ki v prihodnosti definitvno bodo, potem je to samo tvoj problem. V realnosti so smiselna in izvedljiva. Za ustrezno finančno kompenzacijo seveda. Če ti grejo pametna omrežja v nos, jh samo za namen argumenta ODMISLI. (omrežja seveda bojo, ampak ti jih odmisli). Ker tudi brez pametnih omrežjih bodo električni avtomobili samo izenačili današnjo manjšo nočno in dnevno porabo. Konice ne bodo problem, daleč od tega. In nekdo je omenjal kdo bo to delal prostovoljno (aka dal svojo baterijo električnega avta na razpolago za to): vsak ki bo videl da se mu splača ker bo za to dobil finančno kompenzacijo. (beri dali ti bodo nekaj denarja v zameno, in ne rabijo se strinjati vsi lastniki EV avtov). Pravzaprav tudi če se z pametnim omrejem ne bo strinjal nobeden, še vedno konice ne bodo problem, ker kot smo izračunali zgoraj vsi električni avtomobili porabijo okoli 15 % celotne porabe (pa tudi če bi bila špica dvakratnik tega, ne bo to noben problem).


Pametna omrežja mi ne gredo v nos. Optimizacija elektrodistribucije je seveda dobrodošla.
V nos mi gre napajanje gospodinjstev iz baterij avtomobilov.
Še tisto strgalo za bolhe mi deluje boljša ideja, kot to.
In povrh vsega, vpeljava takega sistema bi bi za resne okoljevarstvenike bilo isto kot, da nek redneck v 5.0cc Hummerju poseksa njihovo mater. Just a slap in the face.


Praviš da ti gre v nos napajanje gospodinjstev iz baterij avtomobilov, aka pametno omrežje? ZAKAJ ti gre to v nos? To je popolnoma izvedljiva in smiselna ideja.

Bo pač vsak ki bo podpisal soglasje da se iz njegovega avtomobila v času konice lahko črpa enegijo do recimo 50 % napolnjenosti in bo v zameno za to imel recimo 2 krat cenejšo elektriko. Kdor se bo strinjal bo imel pač ustrezno finančno kompenzacijo z strani elektro podjetja, kdor pač ne, pač ne. Niso pa pametna omrežja nujna, tudi brez njih bo vse kul.

Sneznik ::

Alfa Dog je izjavil:

Problema sta dva:
-ni zagotovljenega financiranja za razvoj omrežja
-ni jasno od kje bo prišla potrebna električna energija


1.Financiranje za razvoj omrežja JE ZAGOTOVLJENO, več kot 200 miljonov NA LETO iz omrežnin. Kam gre sedaj ta denar? Ker v posodovitve omrežja sigurno ne gre. Veš kolk je 200 milijonov? To se da v dveh letih omrežje pojačat za 2x!

2. Seveda je jasno od kod bo prišla energija. Že danes elektrarne ne obratujo ves čas na maksimumu. In že danes lahko brez postavitve dodatnih elektrarn povečamo proizvodnjo za 15 %, kar bi zadostovalo za navajanje VSEH osebnih avtomobilov v SLoveniji (milijon avtomobilov). 15 % povečanje proizvdonje se lahko zgodi že danes od tega dneva naprej (trenutno se to ne dela, ker včasih cene električne energije tako padejo da se bolj splača uvažati, saj je cena uvoženega štroma V TISTEM EKSAKTNEM TRENUTKU nižja od proizvodne cene domačih elektratn).

Alfa Dog je izjavil:

Ni tako enostavno - v študiji piše da bi bil potreben dodaten prispevek, približno enak prispevku za OVE. In če sam plačuješ položnice, potem veš kako veseli smo tega OVE prispevka. Dodatnega prispevka za "elektrifikacijo prometa" bi bili zagotovo še bolj...
Drugi problem pa ni odvisen samo od financiranja, ampak tudi od "političnega konsenza". Katera vlada bo imela dovolj jajc in dovolj dolg rok trajanja da bo udarila po mizi in pričela z gradnjo NEK2?


Ni treba noben dodaten prispevek! Iz omrežnin se NA LETO nabere 200 miljonov, kam gre ta denar?! Veš kok je to dnarja! V dveh letih bi lahko omrežje pojačal za 2x! Zdej si s seveda z tem denarjem mažejo riti, ampak JIH BOMO PAČ USTAVILI PRI TEM. Če je denar NAMNENJEN za omrežnine, NAJ SE TUDI PORABI ZA TO.

NEK2 je sicer super in koristen nasplošno, ni pa nujen za zagotovimo tistih 15 % večjo proizvodnjo kolikor potrebujemo za napajanje VSEH osebnih avtomobilov v SLoveniji. To lahko naredimo že danes, brez da postavimo eno samo dodatno elektrarno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Sneznik ::

SebyDiamant je izjavil:

Bo pač denar od omrežnin moral res v omrežnine tudi it. Bogve kam gre sedaj, samo tja ne. Pa po kakih cenah se stvari kupujejo,....


TAKO JE! :) Končno en ki je reku bobu bob in povedal resnico.

Sneznik ::

J.McLane je izjavil:

Tile dve predpostavki sta totalno zgrešeni in napihnjeni:
•danes eno individualno gospodinjstvo bremeni NN omrežje in TP z največ:1,5 kW
•bi v celoti elektrificirano individualno gospodinjstvo bremenilo omrežje z:?10 kW;

V prvem primeru je očitno vzel neko povprečje in ne konice, ker že če prižgem fen za lase si kao na največjem gospodinjskem odjemu, ne se delat norca no.
V drugem primeru pa če ima gospodinjstvo TČ + EV, lahko iz prve roke povem da v 6 letih dnevni povprečni odjem TČ ni bil nikoli preko 2,5 kW, pa ogrevamo dvostanovanjsko hišo z 200 m2 iz 90 let (sicer adaptirana streha, stene pa 5 cm stiropor). Jasno da so konice ko je samo odjem TČ 5 kW, ampak konice so tudi danes ko so vsi doma kruh pečemo v pečici. Potem smo pa pri EV, povprečni avto v Sloveniji prevozi nekih 12k km, potrebe za polnjenje ponoči v 8 urah so tako pod 2 kW moči, pa še to verjetno na vsake dva dni in ne vsak dan.

Od kje temu veleumu 10 kW na povprečno gospodinjstvo pa ve samo on.

Ali je tale Milan Vidmar totalen debil ali pa je bil plačan, da napiše to kar mu je v interesu (ali mu je plačal kdo drug).


Sam sem enako izračunal in hvala da si že ti napisal zadevo, ker sam bi napisal popolnoma isto :) Moja špekulacija glede na "študijo": elektro industrija hoče iztržiti še en dodaten davek oziroma prispevek na mesečni položnici za elektriko, zato da bodo lahko še več pospravili v žepe, ker za 90 % denarja tistih 200 miljonov od omrežnin to že sedaj delajo.

Sneznik ::

Sploh pa:

1.DEJSTVO 1: Če gredo vsi osebni avtomobili na električni pogon(vseh milijon avtomobilov) bomo morali povečati proizvodnjo za SAMO 15 %.
2.DEJTVO 2: Da bo polovica avtomobilov na cestah električnih bo minilo še vsaj okoli 15-20 let (nekje leta 2035-2040). Če bo polovica avtomobilov električnih (to se pravi 500.000 avtomobilov v Sloveniji), bomo porabili samo polovico od tistih 15 % dodatne proizvodnje, to pomeni 7,5 %, pa dajmo za zaokrožiti navzgor na 8 %. Iz tega sledi naslednje dejstvo:

GLAVNO DEJSTVO: Do leta 2035-2040 bomo zaradi 500.000 električnih avtomobilov na Slovenskih cestah, morali povečati slovensko proizvodnjo elektrike SAMO za 8 %. 8 % ! To ni nič :) Za tistih 8 % tudi omrežja ne bo treba lih kej dost nadgrajevati. Glede na to da se EV-ji filajo predvsem ponoči, ko je že sedaj manjša poraba električne energije, bodo EV-ji verjetno celo ZMANJŠALI konice. Pa tudi če bi jih povečali, bi bilo povečanje zelo manjhno, definitivno ne takšno da bi to predstavljajo kakšne nerešljive probleme, tako kot to prikazujejo nasprotniki EV-jev. 8 % povečanje povprečne porabe, tud če si zamisliš hipotetični 2 kratnik tega v špici, noben problem. Pa tako ali tako od omrežnin se nabere 2 miljardi evrov v 10 letih za nadgrajevanje omrežja. Bo pač denar namesto v žepe šel v stvar za katero je tudi namenjen.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

80ris ::

Sneznik je izjavil:

Povprečna razdalja Slovenskega voznika na leto: 15.000 km
Število osebnih avtomobilov v sloveniji: cca 1 milijon

Poraba enega električnega avtomobila na leto pri povprečni slovenski razdalji na leto: 18 kWh x 150 = 2700 kWh = 2,7 MWh

Poraba če čisto vse osebne avtomobile zamenjamo z električnimi: 1.000.000 avtov x 2,7 MWh (poraba enega na leto) = 2700 GWh (poraba vseh miljona avtomobilov na leto)

2700 GWh kolikor bi porabili vsi avtomobili v Sloveniji predstavlja SAMO 15 % DANANJE PROIZVODNJE (če bi šli vsi osebni avtomobili na električni pogon (torej če bi bil prav vsak osebni avto električen). Kakšen zlom omrežja neki. Kar ene glupe mantre ponavljaš. Da pa bo večina električnih avtomobilov na cestah pa bo v realnosti minilo še vsaj 20-30 let.


2.700 GWh proizvedejo letno Dravske elektrarne skupaj, ki so največji vir HE v SLO. Še zdaleč to ni majhna poraba.

Sneznik ::

D3m je izjavil:

Traktorji na elektriko?

A ladijski promet tudi? Pa letalski?


V roku 20-40 let:
Traktorji na elektriko: DA (že čez manj kot 10 let jih bo ene 10 % na elektriko)
Ladijski promet na elektriko: DA na kratke razdalje, na dolge razdalje vodik+gorivne celice
Letalski promet na elektriko: DA na kratke razdalje, na dolge razdalje vodik+gorivne celice

Evo lej, ladijski promet na elektriko, in tega bo čedalje več in več z leti. Tale stvar na videu na elektriko že leta uspešno obratuje. ;)



80ris je izjavil:

Sneznik je izjavil:

Povprečna razdalja Slovenskega voznika na leto: 15.000 km
Število osebnih avtomobilov v sloveniji: cca 1 milijon

Poraba enega električnega avtomobila na leto pri povprečni slovenski razdalji na leto: 18 kWh x 150 = 2700 kWh = 2,7 MWh

Poraba če čisto vse osebne avtomobile zamenjamo z električnimi: 1.000.000 avtov x 2,7 MWh (poraba enega na leto) = 2700 GWh (poraba vseh miljona avtomobilov na leto)

2700 GWh kolikor bi porabili vsi avtomobili v Sloveniji predstavlja SAMO 15 % DANANJE PROIZVODNJE (če bi šli vsi osebni avtomobili na električni pogon (torej če bi bil prav vsak osebni avto električen). Kakšen zlom omrežja neki. Kar ene glupe mantre ponavljaš. Da pa bo večina električnih avtomobilov na cestah pa bo v realnosti minilo še vsaj 20-30 let.


2.700 GWh proizvedejo letno Dravske elektrarne skupaj, ki so največji vir HE v SLO. Še zdaleč to ni majhna poraba.



2700 GWh je 15 % slovenske proizvodnje elektrike. To je majhen delež.

In 15 % rabimo za vseh miljon osebnih avtomobilov na električni pogon. Do 2035 jih bo verjetno samo polovica, torej pol manj. 7,5 % trenutne proizvodnje za 500.000 (polovico vseh) avtomobilov na elektriko. To je majhna poraba. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Sneznik ::

roCkY je izjavil:

Oh ja greš levo ali desno ja, ko je 22-43 stolov od 44 zasedenih.
Nehaj že nabijat.


Nabijaš ti, ne jaz. Ni stvar nabijanje če jo ti ne razumeš! Ostali razumejo. Pač povej: jaz ne razumem. Ne pa da to obešaš vsem. Tole si spregledal v postu na katerega si odgovarjal. In sem že v naprej predvidel, da boš to napisal, zato pa sem tudi to napisal ;)

"Pa tudi če ne narediš tega, to pomeni samo ene četrt ure več na polnilnici. Glede na to da je to mogoče 2x na leto, nima to nobene veze :)"

drysmoke je izjavil:

Sneznik je izjavil:

roCkY je izjavil:

Ko si 185+ in te hrbet hebe je lahko zastonj. Lahk se pelje zraven mene, ko bo imel AP. Mene vozit ne more. To sem že nevemkolkrat omenil in zato sem skeptik, da se bodo EV kot jih trenutno industrija producira masovno prijeli. Do 15-20% ne bo problema. Naprej pa, če bodo SUV od tal 13 cm kot je recimo EQC in podobno... ???


Kolk je SUV od tal nima nobene veze z EV-tehnologijo! Kolk je SUV lahko od tal NI OMEJITEV EV tehnologije! Naredi se lahko tudi električni suv ki je več cm od tal če tako potrošniki hočejo. Fora je v tem, da večina kupcev SUV-ov ne kupi zato da ga bojo uporabljali za offroad vožnjo, ampak zato ker jih je vščeč izgled SUV-ov. Električni avtomobili lahko v prihodnosti nadomestijo 99 % vseh osebnih vozil brez problema, sčasoma tudi 90 % tovornega cestnega prometa. Edino pri čezocenanskih letalih ki letijo po 10 tisoč in več km v enem šusu in čezoceanskih ladjah, bo verjetno prihodnost v vodiku in gorivnih celicah. Za osebne avte pa so gorivne celice in vodik popolna neumnost.


No to je samo se en odgovor cloveka, ki gleda na svet skozi sekret rolo in kar znotraj nje vidi, se mu zdi, da je to TO. Seveda pa ima prevec ozko perspektivo, da bi dojel, da elektricne kocije sploh niso problem. Problem je proizvodnja elektricne energije in drugi, se mnogo vecji... transport elektricne energije. Proizvodnja baterij. Ce se zdaj, ob vasem nekriticnem in nerazgledanem navijastvu, po zgledu fuzbalerjev, cela Slovenija odloci iti na elektricne prevoze, bomo naslednji mesec v srednjem veku, v totalnem zlomu elektricnega omrezja (seveda razni idioti tega ne dojamejo, ampak navijajo za nekaj na 4 kolesih, visiokonapetostni dalnovodi, transformatorji, tokovi, obremenitev na kablih,... to niso teme, s katerimi bi lahko pumpali svoje navijastvo, pa tudi zanimive niso. Kdo se bo v kablih pogovarjal, dajmo se raje o tem, da vrtis pornice na displayu v avtu), kjer ne samo, da se ne bo nihce vozil ampak bo doma zdel ob sveci in se spraseval kaj se je zgodilo. "Pa se vceraj so tako romanticno zareli daljnovodi v nocnem nebu." Zanimivo, da enaki cepci razumejo krivuljo preobremenitve zdravstvenega sistema zaradi covida, nikakor pa jim ne gre v glavo identicen primer pri fotovoltaiki ali elektricnih vozilih. Navijaski fachidioti, ki so usli iz prihodnosti. Idiokracije.

Pa da ne bo nesporazuma, prepovedal bi vsa vozila na fosilno gorivo. In vse oblike avtomobilov in obdrzal samo javni prevoz. Ne rabimo ne onesnazevanja (tudi z EV ne), ne kolon, guzve ipd. Problem je samo, da idioti tega ne razumejo in gledajo samo na svojo rit.


Proklet k*****, a bi ti prej prebral temo preden pišeš svoje neumnosti! Da te sram ni! Sem že napisal eno stran nazaj da TUDI ČE GREJO VSI osebni avtomobili iz danes na jutri na električni pogon bo Slovenija porabila samo 15 % več elektrike kot so sedaj porabi! Izračunaj za božjo voljo! Proizvodnja baterij ni problem, ne okoljski in ne tehnični. Se proizvodja povečuje iz leta v leto in še se bo. Ni res da je problem proizvodnja električne energije, transport tudi ne. Kakšnen srednji vek in zlom omrežja, samo v tvoji ne prav pametni glavi! 15 % več elektrike če gre vsem miljon osebnih avtomobilov na električni pogon! 2,7 TWh vse skupaj na leto! To je SAMO 15 % trenutne proizvodnje! Kakšen zlom omrežja in srednji vek neki! Bedak!

Ti gledaš svet skozi sekret rolo, ne jaz. Tvoj pogled je omejen, nerazgledan in nekritičen, ne moj. Svet bo šel v smeri uporabe električnega pogona za osebne avtomobile, pa če je tebi to prav ali ne! To ti ne odločaš! Tvoje mnenje je nepomembno! Vsi večji avtomobilski proizvajalci investirajo desetine miljard evrov v električne avtomobile in električni avtomobili bodo prihodnost in ti s svojo nafto Slovenskih voznikov pač cuzal več ne boš. Samo Volkswagen je investiral 33 miljard v električne avtomobile, ostali pa tudi ogromne količine denarja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Sneznik ::

80ris je izjavil:

Sneznik je izjavil:

Povprečna razdalja Slovenskega voznika na leto: 15.000 km
Število osebnih avtomobilov v sloveniji: cca 1 milijon

Poraba enega električnega avtomobila na leto pri povprečni slovenski razdalji na leto: 18 kWh x 150 = 2700 kWh = 2,7 MWh

Poraba če čisto vse osebne avtomobile zamenjamo z električnimi: 1.000.000 avtov x 2,7 MWh (poraba enega na leto) = 2700 GWh (poraba vseh miljona avtomobilov na leto)

2700 GWh kolikor bi porabili vsi avtomobili v Sloveniji predstavlja SAMO 15 % DANANJE PROIZVODNJE (če bi šli vsi osebni avtomobili na električni pogon (torej če bi bil prav vsak osebni avto električen). Kakšen zlom omrežja neki. Kar ene glupe mantre ponavljaš. Da pa bo večina električnih avtomobilov na cestah pa bo v realnosti minilo še vsaj 20-30 let.


2.700 GWh proizvedejo letno Dravske elektrarne skupaj, ki so največji vir HE v SLO. Še zdaleč to ni majhna poraba.


Evo sem šel gledati statistični urad in sem spodaj dostavil link da: 2700 GWh je SAMO cca 16 % slovenske proizvodnje električne energije. To je majhna poraba. Sploh ko gledaš da se z teh bogih 15 % proizvodnje lahko peljejo vsi osebni avtomobili na štrom (vseh milijon avtomobilov). Pa lahko računaš v naslednjih 10 letih mogoče četrtino od teh 16 %, torej 4 % povečanje proizvodnje. To je zanemarljivo.

Kje so že sedaj tisti nasprotniki, ki so trdili, da če grejo vsi na štrom da se bo poraba elektrike v Sloveniji povečala za 300 krat in bomo vsi v temi kot v srednjem veku? So kar izginili ane :D

Je treba zadeve zračunat ne pa kar neke debilizme trdit. Torej ne 300 kratno povečanje, ampak 0,16 kratno povečanje za vse osebne avte na štrom. THAT'S a good deal 8-)

Vir: https://pxweb.stat.si/SiStatDb/pxweb/sl...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

D3m ::

Evo lej, ladijski promet na elektriko, in tega bo čedalje več in več z leti. Tale stvar na videu na elektriko že leta uspešno obratuje. ;)


4 km.
|HP EliteBook|R5 6650U|

Sneznik ::

D3m je izjavil:

Evo lej, ladijski promet na elektriko, in tega bo čedalje več in več z leti. Tale stvar na videu na elektriko že leta uspešno obratuje. ;)


4 km.


Ja prav. Vem koliko kilometrov je, sem pogledal video pred tabo ;) Da se narediti tudi mnogo več kot 4 km. Fora je v tem da proizvajalcev takšnih ladij trenutno praktično ni in fora je tudi kaj se finančno splača. Avte se splača vse narest na elektriko ker ne rabiš dost baterij da dobiš uporaben doseg. Pri ladjah rabiš pač več baterij. Je pa dejstvo da je gorivo za ladjo na štrom ene 3-4x cenejše. Trenutno ni veliko proizvajalcev električnih plovil, z leti jih bo vse več in več. Tudi finančno se bo z leti cena baterij na kWh samo nižala in nižala, delež električnih plovil pa bo naraščal. Z leti bo vse več in več ladij na električni pogon in na vse daljše in daljše razdalje. Nekatere, tiste čezoceanske pa ne bodo nikoli na baterije zaradi energijske gostote. Pri tistih bo pa vodik + gorivne celice + elektromotor. Imaš tudi ladje ki so na električni pogon obplule svet ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

pegasus ::

Pogost argument, reciklaža baterij:

Izkaže se, da je relativno enostavna: zmelješ v inertni atmosferi, odpariš elektrolit pod nizkim tlakom, preseješ ostanke.

LuiIII ::

Ne vem kaj vam ni jasno! 15% povečanje proizvodnje ni mačji kašelj, ni pa game breaker. Problem je v NN (nizko napetostno - 0.4kV) in SN (10-110kV) omrežjih. Nimajo kapacitet za velike špice. Povprečje v elektro distribuciji namreč ne pove veliko, merodajen je podatek koliko lahko prenesemo v špicah. In špice pri polnjenju EV seveda bodo.

Kebo ::

Lah bi mel kake pametne polnilce v hišah, kjer ti elektro kontrolira moč polnjenja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Kebo ()

LuiIII ::

Lah bi jih imel, pa nek ticket sistem, ki bi bolj ali manj "demokratično" razporejal čas kdaj boš lahko polnil, pa če boš plačal več, boš polnil lahko prej,... Skratka možnosti je veliko a samo ena je prava: bistveno povečanje prenosov NN in SN.

roCkY ::

Za SLO je 15% ogromno. TEŠ6 bo treba zapret oz zamenjat z nečim čistejšim. NUK bo tudi hin do časa, ko se bo rabilo teh 15%...

kow ::

NUK obratuje do leta 2043... nima smisla razmisljati tako dalec. TES6 je vecji problem, ker je luknja brez dna in velik onesnazevalec. Denar itak ni noben problem, brrrrrrrrrrr.

Vazelin ::

https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
a to je konkurenčno tesli?
Notranjost je res sladka.
I got 99 problems but 4 usd XTZ ain't one...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Vazelin ()
««
864 / 1184
»»