» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
850 / 1184
»»

Valvoline ::

bencin pod 1usd:
https://www.yahoo.com/lifestyle/gas-che...
Najcenejsi bencin 79c galon, tj 20 evrocentov liter :
https://www.gasbuddy.com/GasPrices/Wisc...

Sneznik ::

Utk je izjavil:

Kot rečeno, ne znaš brat.
ja kako si upošteval če pa si napisal dobesedno tole?! : "Ja, če najdeš model, ki ti je sprejemljiv, za manj kot 20 jurjev več od podobnega bencinarja,


Meni porabi pod 5 litri. Kolk porabi drugim, me ne zanima. Jaz se vozim za 6 evrov na 100 km. In to je 4,5 več kot na elektriko. Pa tudi če bi bilo 5 več, ni bistveno, ker:

To pomeni da se ti recimo 5k večje nabavne cene


je tole epska kozlarija. Kaj na elektriko dobim za 30 jurjev? Daj link.

Tudi uro počakati ni problem parkrat na leto, razen če si razvajen do amena.

Meni ni problem, nekaterim pa je. A se ti zdi, da bi kupil karavana, če se bi sam okoli vozil?

Električni bi se ti splačal že sedaj, kot si sam napisal.

Še bolj se bi splačal bicikl.

Hibridi so po mojem mnenju neumnost, ker še vedno imaš bencinarja notr z vsem dragim vzdrževanjem ki ga bencinarji imajo.

Najprej mi daj električni model s 600 litrskim prtljažnikom, kljuko in 1500 km dnevnega dosega tudi izven polnilnic določene firme, potem se lahko pogovarjamo o TCO.

WarpedGone je izjavil:

UTK:
Ampak 100% danes s temi cenami in modeli še ni možno.


+100 let po 'zmagi' ICE le ti še vedno v 100% ne morejo nadomestit konjev in kočij. Kolk točno to pomaga proizvajalcem kočij in rejcem konj?

Klasičjno črno/belo razmišlanje, al 100% al pa 0%, tistega vmes ni ...
Če potrebuješ avtobus si ga boš kupu al pa prilagodil zahteve.

Sam ponudba novih avtobusov se bo hudo skrčila, šraufanje rabljenih bo pa možno le pri ne-pooblaščencih.
Pa otroci te bodo spraševali zakaj jih še vedno zastrupljaš.

Nekaj si napol bral, ker sem čisto jasno napisal, da 2/3 mojih, in vseh ostalih avtov na cesti, komot elektrika nadomesti. Kar pa ne pomeni, da so ostali avti neumni.


Elektriko dobiš za 30 jurjev, ni nobena kozlarija. Link si že dobil in je bil objavljen v temi že mnogokrat. Električnih avtov pod 30k je MNOGO. Celo samo za 15 jurjev dobiš elektručnega. In oba te uspešno pripeljeta iz točke a v točko b, kar je tudi funkcija avtomobila.

Lej nabavil si hibrida za 25 jurjev. Že za 15 jurjev bi lahko dobil električnega. Torej električni ki bi imel 4x cenejšom vožnjo in HKRATI bi bil 10 jurjev CENEJŠI. CENEjŠI ne dražji. Ampak ti si pač plačal luksuz. Kakor hočeš. Tudi električni bi te pripeljal kakorkoli tako kot hibrid. Pozabljaš da ma hibrid tudi servise 10x dražje kot električni..

"Meni ni problem, nekaterim pa je. A se ti zdi, da bi kupil karavana, če se bi sam okoli vozil?"

Torej si plačal luksus drugim. Prav, zaradi mene, saj je tvoj denar, zaradi mene če ga vržeš v kamin in skuriš. I don't care. Kupil si luksus, če ti je to prav, v redu. Ampak naredil pa si ekonomsko neumnost, tega pa se zavedaj.

Avto bova primerjala z avtom, bicikel pa z biciklom. Isto z istim.

"Najprej mi daj električni model s 600 litrskim prtljažnikom, kljuko in 1500 km dnevnega dosega tudi izven polnilnic določene firme, potem se lahko pogovarjamo o TCO."

Tega OBJEKTIVNO ne rabiš. Če hočeš pa plačuj luksus. Zaradi mene če denar skuriš v kaminu. I don't care. Plačal si luksuz.

Ni res, najmanj 85 % avtov lahko elektrika nadomesti tako da se finančno splačajo. Drugače pa jih lahko nadomesti 99 %. In kdor dela več kot 10 tisoč na leto in ne kupi električnega je bodisi razvajen ali pa ne zna računati in napačno izračuna.

J.McLane je izjavil:

EV ima zelo očitno prednost: cost per mile (daljša življenska doba, nižji stroški vzdrževanja, nižji stroški goriva)
EV ima zelo očitno pomankljivost: doseg - kar delno negira prejšnjo točko, ker ne moreš štepat nadnormalno veliko km

Z izboljšavo baterij (cena, kapaciteta) se bosta ti dve lastnosti vedno bolj zbliževali. EV nikoli ne bo lastniško cenejši za nekoga, ki ima avto parkiran v garaži in gre samo v nedeljo k maši.

Imaš pa aplikacije kjer je EV superioren iz vidika stroška:
- carsharing
- transport

Čakamo samo na baterije da gredo naprej po svoji kivulji nižanja cene in večanja kapacitete, give it 5 years, max.


Drugače si dobro napisal, samo nekaj ni res: z EV-jem LAHKO kumot delaš nadpovprečno število kilometrov. Povprečno število kilometrov je 15 tisoč na leto. Lahko jih delaš tudi 4x toliko z EV-jem, če hočeš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Sneznik ::

Valvoline je izjavil:

bencin pod 1usd:
https://www.yahoo.com/lifestyle/gas-che...
Najcenejsi bencin 79c galon, tj 20 evrocentov liter :
https://www.gasbuddy.com/GasPrices/Wisc...


Ta je v Ameriki in je ista cena na 100 km kot pri električnem. In ta cena bo kakšen mesec ali 2 nato bodo bencinarja spet mnogo dražji za vožnjo kot električni. Poleg tega so servisi za električnega 10x cenejši.

Utk ::

Nič novega nisi napisal. Vsak avto je luksuz. Ne vem zakaj prodajajo še kaj drugega kot dacie na plin za 9 jurjev in eUpe za 12. Vse drugo je nepotrebno. Res si genij.
Pa tudi vsak telefon nad lgjem za 85 evrov je nepotreben luksuz.

Sneznik ::

Utk je izjavil:

Nič novega nisi napisal. Vsak avto je luksuz. Ne vem zakaj prodajajo še kaj drugega kot dacie na plin za 9 jurjev in eUpe za 12. Vse drugo je nepotrebno. Res si genij.
Pa tudi vsak telefon nad lgjem za 85 evrov je nepotreben luksuz.


Seveda sem, vem, hvala. Avto je LAHKO luksuz, lahko pa ni. Ni vsak avto luksuz. Zakaj se ne prodajajo samo dacie na plin in E-upi (dacie na plin se ne splačajo v primejavi z e-upom btw): zato ker so ljudje neracionalni in razvajeni. No pri telefonu 100 € več ni bistven strošek, dobiš pa za 185 € mnogo boljšega Xiaomija, tako da je cost /benefit razmerje "miljonkrat" večje, tako da to ni primeljivo.

Utk ::

Avto je LAHKO luksuz, lahko pa ni. Ni vsak avto luksuz.

No, kater ni? Razen tistega eUpa?

Zakaj bi potem rabil kdo plačo več kot minimalca, ali pa kakih 100 evrov čez? Tudi z njo se preživi, avti za 15 jurjev in več so pa brez veze.
Ali pa drugače, zakaj bi sploh hotel z EV prišparat 20 jurjev, kaj pa naj bi pol s tem denarjem? Karkoli bom kupil, bo nepotreben luksuz...
In pot 1000 km že v štartu je luksuz, nobene potrebe v resnici ni, da greš sploh kam.

Sneznik ::

Utk: lahko bi namesto Toyote hibrida kupil Peugeot e-208. Cena je celo 3 jurje manj kot si dal za hibrida.

Mnogo je električnih avtov pod 30 jurjev. Poglej tukaj: odštej tudi 7k subvencije da dobiš ceno, ki jo bo plačal (torej glej do 37 jurjev kot so tam cene).

https://ev-database.org/compare/cheapes...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Utk ::

Sneznik je izjavil:

Utk: lahko bi namesto Toyote hibrida kupil Peugeot e-208. Cena je celo 3 jurje manj kot si dal za hibrida.

Ne piši bedarij. Imamo že od prej 2 avta v tem rangu, tretji res ni potreben. Če bil dovolj 208, sigurno ne bi kupil karavana za 25 jurjev, se ti ne zdi? Je to luksuz? Seveda je. So what. A bom sabo kaj odnesel na drug svet?

Sneznik ::

Utk je izjavil:

Sneznik je izjavil:

Utk: lahko bi namesto Toyote hibrida kupil Peugeot e-208. Cena je celo 3 jurje manj kot si dal za hibrida.

Ne piši bedarij. Imamo že od prej 2 avta v tem rangu, tretji res ni potreben. Če bil dovolj 208, sigurno ne bi kupil karavana za 25 jurjev, se ti ne zdi? Je to luksuz? Seveda je. So what. A bom sabo kaj odnesel na drug svet?


No evo, pa si se izdal. Pač kupil si luksuz. To je bila tvoja odločitev in ekonomska neumnost in se sedaj ne pritožuj.

Utk ::

Kdo se pritožuje, razen tebe?
Jaz sem ti napisal pogoje za avto, ti si pa napisal ceno, da to dobim za 30 jurjev. Zdaj pa tu lepiš neke avte, ki niso nič od tega. V resnici ne vidim nobenega razloga, da bi kupil pežoja 208 namesto eUpa. Če ti eUp ni dovolj velik, ti tudi 208 ne bo. Je pa pol cenejši. Če ga kje dobiš.

Utk ::

Bjorn Nyland redno dela 1000 km challenge in naredi 1000 km v 10 urah (ali kakšno uro ali 2 več za kakšne bolj jajc modele)

Ja, se pravi naj doplačam 20 jurjev, da bom približno na istem.

Sneznik ::

Utk je izjavil:

Kdo se pritožuje, razen tebe?
Jaz sem ti napisal pogoje za avto, ti si pa napisal ceno, da to dobim za 30 jurjev. Zdaj pa tu lepiš neke avte, ki niso nič od tega. V resnici ne vidim nobenega razloga, da bi kupil pežoja 208 namesto eUpa. Če ti eUp ni dovolj velik, ti tudi 208 ne bo. Je pa pol cenejši. Če ga kje dobiš.


Jaz se nič ne pritožujem. Pravim da si kupil luksuz. Ampak okej greva tako: pač hočeš večji avto (sicer to je neracionalno ampak okej), dajmo gledati večje avte:

Za 30 jurjev ALI MANJ z odšteto subvencijo bi lahko kupil:
-Hyundai IONIQ Electric https://ev-database.org/car/1165/Hyunda...
-Hyundai Kona Electric 39 kWh https://ev-database.org/car/1239/Hyunda...
-Mazda MX-30 https://ev-database.org/car/1241/Mazda-...
-MG ZS EV https://ev-database.org/car/1201/MG-ZS-...
-Kia e-Soul 39 kWh https://ev-database.org/car/1169/Kia-e-...
- Aiways U5 https://ev-database.org/car/1261/Aiways...
- Kia e-Niro 39 kWh https://ev-database.org/car/1262/Kia-e-...

To jih je samo nekaj, jih je še več. Pa če ti eden od tega ni všeč, se ne zapiči v njega ker to je neumnost in če boš to naredil ne iščeš rešitve, ampak prepir. Najti moraš samo enega od teh ki bi bil ok, cca primerljiv z tvojim hibridom.

Valvoline ::

Poudarek na subvencije, revezi financiramo bogate. Se voznjo ter cestnino jih mormo castit. Mene noben ni vprasal ce se z tem strinjam ali ne. Kar na referendum.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

EV za 30 jurjev so danes nesmiselni. Preslabi za veliko voženj in predragi za malo.

Valvoline ::

WarpedGone je izjavil:

Kar pa ne pomeni, da so ostali avti neumni.


Ne/umnost ni faktor ... šteje le al bo za njih dovolj trga da proizvajalci preživijo. Marsikaj si lahk zmislim, kar bi blo ful koristno in smiselno zame ampak tega nihče ne proizvaja, ker nas takih ni zadost.

Vse skup je zatekanje v enomestne procente use-caseov ko se EV danes ne izide v dost veliki meri in hkratno zanemarjanje večine primerov, ko je EV bistveno boljša izbira.

Kaj je vzrok temu vzorcu?
Neumnost?
Strah?
Propaganda?

Ja.

V cem je ev boljsi kot 2-3x cenejsi avto na cng, razen pospeska 0-100?

Utk ::

Sneznik je izjavil:

Utk je izjavil:

Kdo se pritožuje, razen tebe?
Jaz sem ti napisal pogoje za avto, ti si pa napisal ceno, da to dobim za 30 jurjev. Zdaj pa tu lepiš neke avte, ki niso nič od tega. V resnici ne vidim nobenega razloga, da bi kupil pežoja 208 namesto eUpa. Če ti eUp ni dovolj velik, ti tudi 208 ne bo. Je pa pol cenejši. Če ga kje dobiš.


Jaz se nič ne pritožujem. Pravim da si kupil luksuz. Ampak okej greva tako: pač hočeš večji avto (sicer to je neracionalno ampak okej), dajmo gledati večje avte:

Za 30 jurjev ALI MANJ z odšteto subvencijo bi lahko kupil:
-Hyundai IONIQ Electric https://ev-database.org/car/1165/Hyunda...
-Hyundai Kona Electric 39 kWh https://ev-database.org/car/1239/Hyunda...
-Mazda MX-30 https://ev-database.org/car/1241/Mazda-...
-MG ZS EV https://ev-database.org/car/1201/MG-ZS-...
-Kia e-Soul 39 kWh https://ev-database.org/car/1169/Kia-e-...
- Aiways U5 https://ev-database.org/car/1261/Aiways...
- Kia e-Niro 39 kWh https://ev-database.org/car/1262/Kia-e-...

To jih je samo nekaj, jih je še več. Pa če ti eden od tega ni všeč, se ne zapiči v njega ker to je neumnost in če boš to naredil ne iščeš rešitve, ampak prepir. Najti moraš samo enega od teh ki bi bil ok, cca primerljiv z tvojim hibridom.

To so vse avti v rangu ibize ali cliota. Nekateri so malo dvignjeni ali podaljšani, ampak ko greš gledat prtljažnik ali kabino, so tu nekje. In vsi s cca 40 kwh baterijo, čeprav ti pravim, da je tudi 60 zelo na meji sprejemljivega.
Jaz sem vse te avte preveril in pretipal, nekatere tudi vozil, razen teh kitajskih jajc, si ti?
Edinega napol uporabnega si pa itak izpustil, leafa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Valvoline ::

Sneznik je izjavil:

Valvoline je izjavil:

bencin pod 1usd:
https://www.yahoo.com/lifestyle/gas-che...
Najcenejsi bencin 79c galon, tj 20 evrocentov liter :
https://www.gasbuddy.com/GasPrices/Wisc...


Ta je v Ameriki in je ista cena na 100 km kot pri električnem. In ta cena bo kakšen mesec ali 2 nato bodo bencinarja spet mnogo dražji za vožnjo kot električni. Poleg tega so servisi za električnega 10x cenejši.

Kako kako? :)) Aha, zdaj pa je 80c galon postal realnost.
Nafta se v naslednjem 10 letju ne bo premaknila cez 20usd. Konec je z kvazi naftnim monopolom.

Zgodovina sprememb…

Sneznik ::

Valvoline je izjavil:

Poudarek na subvencije, revezi financiramo bogate. Se voznjo ter cestnino jih mormo castit. Mene noben ni vprasal ce se z tem strinjam ali ne. Kar na referendum.


Nimate kaj odločat tisti ki se na to ne spoznate! To je tako kot bi ti odločal katera zdravila so lahko na trgu in katera ne! Ne boš tega ti odločal ker o tem nimaš pojma. Vprašanje tudi koliko procentov ljudi se sploh spozna na problematiko. Tako da še dobro da o tem ti ne odločaš ker bi naredil samo škodo ZA VSE prebivalce Slovenije.

Subvencije za EV-je koristijo tudi tebi, tudi če boš še naprej vozil diesla. Zakaj je temu tako sem ti že napisal in se ne bom ponavljal.

Sneznik ::

Utk je izjavil:

Sneznik je izjavil:

Utk je izjavil:

Kdo se pritožuje, razen tebe?
Jaz sem ti napisal pogoje za avto, ti si pa napisal ceno, da to dobim za 30 jurjev. Zdaj pa tu lepiš neke avte, ki niso nič od tega. V resnici ne vidim nobenega razloga, da bi kupil pežoja 208 namesto eUpa. Če ti eUp ni dovolj velik, ti tudi 208 ne bo. Je pa pol cenejši. Če ga kje dobiš.


Jaz se nič ne pritožujem. Pravim da si kupil luksuz. Ampak okej greva tako: pač hočeš večji avto (sicer to je neracionalno ampak okej), dajmo gledati večje avte:

Za 30 jurjev ALI MANJ z odšteto subvencijo bi lahko kupil:
-Hyundai IONIQ Electric https://ev-database.org/car/1165/Hyunda...
-Hyundai Kona Electric 39 kWh https://ev-database.org/car/1239/Hyunda...
-Mazda MX-30 https://ev-database.org/car/1241/Mazda-...
-MG ZS EV https://ev-database.org/car/1201/MG-ZS-...
-Kia e-Soul 39 kWh https://ev-database.org/car/1169/Kia-e-...
- Aiways U5 https://ev-database.org/car/1261/Aiways...
- Kia e-Niro 39 kWh https://ev-database.org/car/1262/Kia-e-...

To jih je samo nekaj, jih je še več. Pa če ti eden od tega ni všeč, se ne zapiči v njega ker to je neumnost in če boš to naredil ne iščeš rešitve, ampak prepir. Najti moraš samo enega od teh ki bi bil ok, cca primerljiv z tvojim hibridom.

To so vse avti v rangu ibize ali cliota. Nekateri so malo dvignjeni ali podaljšani, ampak ko greš gledat prtljažnik ali kabino, so tu nekje. In vsi s cca 40 kwh baterijo, čeprav ti pravim, da je tudi 60 zelo na meji sprejemljivega.
Jaz sem vse te avte preveril in pretipal, nekatere tudi vozil, razen teh kitajskih jajc, si ti?
Edinega napol uporabnega si pa itak izpustil, leafa.


Ni res, to niso avti na ravni Cliota in Ibize. Sploh nisi kliknil linkov kar nekaj lašaš na pamet kar ne drži. Aiways U5 ima 60 kWh baterijo in 355 km dosega.

Sloh pa tale doseg je tako precenjena zadeva da glava peče.

Kaj je narobe z Hyundai IONIQ Electric ali MG ZS EV ali Aiways U5. Prve dva naredita cca 230 km z eno baterijo kar je več kot zadosti, zanji pa celo 355 km z eno baterijo. To je vse več kot zadosti.

Nekateri teli avti so večji od leafa in imajo več pritljažnega prostora in tudi več dosega.

Ne vem če to veš: amapk če maš 230 km dosega recimo, to ne pomeni da lahko največ toliko prevoziš na dan in da ne moreš priti do točke, ki je oddaljena več kot 230 km. Ne vem če si to sploh vedel. No sedaj sem ti povedal, sedaj veš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Utk ::

Ni res, to niso avti na ravni Cliota in Ibize. Sploh nisi kliknil linkov kar nekaj lašaš na pamet kar ne drži.

Seveda so. Električna kona ima 322 litrski prtljažnik. To je v rangu ibize. V kabini je nekaj več prostora, ampak niti ne bistveno. Ioniq podobno, kie so itak iste kot hyundai. Mazde še ni, kolk mi je znano. Ne kaži mi pa teh kitajskih jajc, prosim. Čez 10 let če se izkažejo, morda.

Nekateri teli avti so večji od leafa in imajo več pritljažnega prostora in tudi več dosega.

Razen kitajskih jajc, ne.

Ne vem če to veš: amapk če maš 230 km dosega recimo, to ne pomeni da lahko največ toliko prevoziš na dan in da ne moreš priti do točke, ki je oddaljena več kot 230 km.

Ne vem če ti to veš, ampak 230 km dosega pomeni, da boš po 150 km začel iskat polnilnico. Ker tudi zdaj začnem iskat črpalko, pa imaš bencinsko najmanj na vsakih 15 km. Polnilnico imaš morda tudi, ampak ne tisto, ki te bi napolnila v pol ure. Tudi če je prosta.

Sneznik ::

Utk je izjavil:

Ni res, to niso avti na ravni Cliota in Ibize. Sploh nisi kliknil linkov kar nekaj lašaš na pamet kar ne drži.

Seveda so. Električna kona ima 322 litrski prtljažnik. To je v rangu ibize. V kabini je nekaj več prostora, ampak niti ne bistveno. Ioniq podobno, kie so itak iste kot hyundai. Mazde še ni, kolk mi je znano. Ne kaži mi pa teh kitajskih jajc, prosim. Čez 10 let če se izkažejo, morda.

Nekateri teli avti so večji od leafa in imajo več pritljažnega prostora in tudi več dosega.

Razen kitajskih jajc, ne.

Ne vem če to veš: amapk če maš 230 km dosega recimo, to ne pomeni da lahko največ toliko prevoziš na dan in da ne moreš priti do točke, ki je oddaljena več kot 230 km.

Ne vem če ti to veš, ampak 230 km dosega pomeni, da boš po 150 km začel iskat polnilnico. Ker tudi zdaj začnem iskat črpalko, pa imaš bencinsko najmanj na vsakih 15 km. Polnilnico imaš morda tudi, ampak ne tisto, ki te bi napolnila v pol ure. Tudi če je prosta.


Električna kona ima:
Cargo Volume 361 L
Cargo Volume Max 1143 L

Električna kona ima točno isto velik pritljažnik kot Corolla Hybrid: 361 l.

Kia e-Niro ima pa večji pritljanik kot tvoj hibrid:
Cargo Volume 451 L
Cargo Volume Max 1405 L

Nič ne rabiš iskat pri 150 km, ampak pri 200 km. In 200 km je več kot zadosti. Pa tudi 150 km bi bilo zadosti. Kolikokrat na lepo pa narediš 150 km v enem kosu? Redko a ne.
https://ev-database.org/car/1262/Kia-e-...

Tudi hitre polnilnice imaš zelo pogosto. Ne rabiš pustiti 80 km "lufta". Ampak 30 km največ. Hitre polnilnice so zelo pogosto. Sploh pa itak si vožnjo prej planiraš če imaš namen narediti več kot 200 km v kosu. Če narediš manj te itak ne zanima kje so polnilnice, ker ga polniš v domači garaži in imaš vsako jutro poln tank.

Sneznik je izjavil:

Utk je izjavil:

Ni res, to niso avti na ravni Cliota in Ibize. Sploh nisi kliknil linkov kar nekaj lašaš na pamet kar ne drži.

Seveda so. Električna kona ima 322 litrski prtljažnik. To je v rangu ibize. V kabini je nekaj več prostora, ampak niti ne bistveno. Ioniq podobno, kie so itak iste kot hyundai. Mazde še ni, kolk mi je znano. Ne kaži mi pa teh kitajskih jajc, prosim. Čez 10 let če se izkažejo, morda.

Nekateri teli avti so večji od leafa in imajo več pritljažnega prostora in tudi več dosega.

Razen kitajskih jajc, ne.

Ne vem če to veš: amapk če maš 230 km dosega recimo, to ne pomeni da lahko največ toliko prevoziš na dan in da ne moreš priti do točke, ki je oddaljena več kot 230 km.

Ne vem če ti to veš, ampak 230 km dosega pomeni, da boš po 150 km začel iskat polnilnico. Ker tudi zdaj začnem iskat črpalko, pa imaš bencinsko najmanj na vsakih 15 km. Polnilnico imaš morda tudi, ampak ne tisto, ki te bi napolnila v pol ure. Tudi če je prosta.


Električna kona ima:
Cargo Volume 361 L
Cargo Volume Max 1143 L

Električna kona ima točno isto velik pritljažnik kot Corolla Hybrid: 361 l.

Kia e-Niro ima pa večji pritljanik kot tvoj hibrid:
Cargo Volume 451 L
Cargo Volume Max 1405 L

Nič ne rabiš iskat pri 150 km, ampak pri 200 km. In 200 km je več kot zadosti. Pa tudi 150 km bi bilo zadosti. Kolikokrat na lepo pa narediš 150 km v enem kosu? Redko a ne.
https://ev-database.org/car/1262/Kia-e-...

Tudi hitre polnilnice imaš zelo pogosto. Ne rabiš pustiti 80 km "lufta". Ampak 30 km največ. Hitre polnilnice so zelo pogosto. Sploh pa itak si vožnjo prej planiraš če imaš namen narediti več kot 200 km v kosu. Če narediš manj te itak ne zanima kje so polnilnice, ker ga polniš v domači garaži in imaš vsako jutro poln tank.


Prvič kot prvič imaš velike avte, večje od leafa z več pritljažnega prostora kot tvoj sedanji hibrid, ki niso kitajski. In kitajski niso jajca. Kitajci so eni vodilnih v EV-svetu in ni z Kitajci nič narobe. Ampak če si rasist: imaš tudi ne-kitajske avte z več prostora kot tvoj sedanji hibrid.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Valvoline ::

Ko smo pri onesnazevanju:
https://airqualitynews.com/2020/03/09/a...
Cas bo pokazal da evji svinjajo celo vec kot vse ostalo, ker je zarad teze in navora obraba gum precej hitrejsa.

Sneznik ::

Valvoline je izjavil:

Ko smo pri onesnazevanju:
https://airqualitynews.com/2020/03/09/a...
Cas bo pokazal da evji svinjajo celo vec kot vse ostalo, ker je zarad teze in navora obraba gum precej hitrejsa.


To študijo smo ti že demantirali ker ni resnična. EV-ji imajo cca 10 % večjo težo od primerljivega ICE-ja kar je praktično zanemarljivo. Glavni vir onasnaževanja z trdimi delci pri avtih je izpuh, ki ga električni nima.

Električni nima izpuha in večino časa regenerativno zavira, kjer se ne sproščajo nobeni trdi delci. Pri bencinarju in dieslu zaviranje prinese ogromne količine trdih delcev in onesnažen zrak. Kot da to ne bi bilo zadosti, imajo za povrh vsega še izpuh kjer kar gomazi trdih delcev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Utk ::

V slovenskem katalogu ima ta kona, ki jo v Sloveniji prodajajo, v katalogu 322 litrov. Moja corolla je karavan in ima 585 litrov.
Zakaj e-niro, če je leaf enako prostoren in 5 jurjev cenejši? Da je malo nižji, je samo prednost. Ampak ti pravim, 40 kwh baterija je premajhna. 64 pa stane...in še zmeraj je zelo na meji.

Kolikokrat na lepo pa narediš 150 km v enem kosu? Redko a ne.

Skoraj vsak vikend, ko ni korone.

Ne rabiš pustiti 80 km "lufta". Ampak 30 km največ. Hitre polnilnice so zelo pogosto.

Ja ja, kar sanjaj. Ti delaj tako, in štej kolkrat boš čakal vleko...

Sploh pa itak si vožnjo prej planiraš če imaš namen narediti več kot 200 km v kosu.

Tako kot ne veš česa ne veš, tudi ne moreš planirat tistega česar nisi mogel splanirat.

Prvič kot prvič imaš velike avte, večje od leafa z več pritljažnega prostora kot tvoj sedanji hibrid, ki niso kitajski.

Imaš, ampak stanejo še veliko več kot 45 jurjev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Valvoline ::

Sneznik je izjavil:

Valvoline je izjavil:

Ko smo pri onesnazevanju:
https://airqualitynews.com/2020/03/09/a...
Cas bo pokazal da evji svinjajo celo vec kot vse ostalo, ker je zarad teze in navora obraba gum precej hitrejsa.


To študijo smo ti že demantirali ker ni resnična. EV-ji imajo cca 10 % večjo težo od primerljivega ICE-ja kar je praktično zanemarljivo. Glavni vir onasnaževanja z trdimi delci pri avtih je izpuh, ki ga električni nima.

Tudi ce je to res (pa ni, sploh za long range evje tam je dodatna teza 300-500kg+), ostaja fakt da najbolj svinjajo gume, ne izpuh.

Sneznik ::

Utk je izjavil:

V slovenskem katalogu ima ta kona, ki jo v Sloveniji prodajajo, v katalogu 322 litrov. Moja corolla je karavan in ima 585 litrov.

Kolikokrat na lepo pa narediš 150 km v enem kosu? Redko a ne.

Skoraj vsak vikend, ko ni korone.

Ne rabiš pustiti 80 km "lufta". Ampak 30 km največ. Hitre polnilnice so zelo pogosto.

Ja ja, kar sanjaj. Ti delaj tako, in štej kolkrat boš čakal vleko...

Sploh pa itak si vožnjo prej planiraš če imaš namen narediti več kot 200 km v kosu.

Tako kot ne veš česa ne veš, tudi ne moreš planirat tistega česar nisi mogel splanirat.

Prvič kot prvič imaš velike avte, večje od leafa z več pritljažnega prostora kot tvoj sedanji hibrid, ki niso kitajski.

Imaš, ampak stanejo še veliko več kot 45 jurjev.


Okej lahko bi kupil pa Kia e-Niro. Ima Cargo Volume Max 1405 L. Okej kolikorat pa narediš več kot 200 km v kosu. Sploh pa lahko bi vzel Aiways U5 in bi mel 355 km dosega. Sploh pa kolikorat pa rabiš toliko pritljažnika. Za tiste parkrat na leto lahko daš robo tudi na zice, pod noge al whatever. In kot pravim z Kia e-Niro bi imel podobno prostora in stane pod 30 k s subvencijo.

Nič ne sanjam. Če imaš ti "range anxiety" to ne pomeni da ga imajo vsi. Tvoj strah je neracionalen. 30 km je več kot zadost da prideš do polnilnice. Brez problema. Če je kriza greš lahko malo počasneje in s tem povečaš doseg ogromno. Tukaj ni nobenega problema in nobene vleke, kaj ti kr neki nabijaš.

Ne, Kia i Niro dobiš za manj kot 30 jurjev s subvencijo. Tudi iqniq dobiš za manj. Oba nista kitajca. In oba stane manj kot 30k s subvencijo.

Z 230 km dosega bi lahko kumot delal vse kar sedaj delaš z avtom. Ali pa kupi unega ki ima 355 km dosega, isto pod 30k, če imaš takšen strah. Ampak vedi pa da tak strah ni racionalen.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Sneznik ::

Utk je izjavil:

V slovenskem katalogu ima ta kona, ki jo v Sloveniji prodajajo, v katalogu 322 litrov. Moja corolla je karavan in ima 585 litrov.
Zakaj e-niro, če je leaf enako prostoren in 5 jurjev cenejši? Da je malo nižji, je samo prednost. Ampak ti pravim, 40 kwh baterija je premajhna. 64 pa stane...in še zmeraj je zelo na meji.

Kolikokrat na lepo pa narediš 150 km v enem kosu? Redko a ne.

Skoraj vsak vikend, ko ni korone.

Ne rabiš pustiti 80 km "lufta". Ampak 30 km največ. Hitre polnilnice so zelo pogosto.

Ja ja, kar sanjaj. Ti delaj tako, in štej kolkrat boš čakal vleko...

Sploh pa itak si vožnjo prej planiraš če imaš namen narediti več kot 200 km v kosu.

Tako kot ne veš česa ne veš, tudi ne moreš planirat tistega česar nisi mogel splanirat.

Prvič kot prvič imaš velike avte, večje od leafa z več pritljažnega prostora kot tvoj sedanji hibrid, ki niso kitajski.

Imaš, ampak stanejo še veliko več kot 45 jurjev.


Tudi leafa lahko, ampak ti ga ne priporočam ker nima ustrezno hlajene baterije in bo zaradi tega življenska doba baterije krajša. Življenska doba bo še zmeraj relativno dolga, ampak se pa baterija stara 5x hitreje kot če je zadeva dobro hlajena. Tako da Kia e-Niro je boljša izbira.

Utk ::

Sploh pa lahko bi vzel Aiways U5 in bi mel 355 km dosega.

A da bi? Tudi če pozabimo, da je to kitajsko sranje, kje?

30 km je več kot zadost da prideš do polnilnice.

Če ti je ob poti in če je frej. Drugač imaš predele v Sloveniji, kjer še črpalke ni na 30 km, kaj šele polnilnice.

Ne, Kia i Niro dobiš za manj kot 30 jurjev s subvencijo.

Lahko ti samo še s temperami narišem. 40 kwh NI dovolj. To je lahko dovolj za drkat v službo in nazaj, ampak realno je to slabih 200 km po avtocesti oz. 100 km v eno smer. Kaj naj s tem?

Sneznik ::

Valvoline je izjavil:

Sneznik je izjavil:

Valvoline je izjavil:

Ko smo pri onesnazevanju:
https://airqualitynews.com/2020/03/09/a...
Cas bo pokazal da evji svinjajo celo vec kot vse ostalo, ker je zarad teze in navora obraba gum precej hitrejsa.


To študijo smo ti že demantirali ker ni resnična. EV-ji imajo cca 10 % večjo težo od primerljivega ICE-ja kar je praktično zanemarljivo. Glavni vir onasnaževanja z trdimi delci pri avtih je izpuh, ki ga električni nima.

Tudi ce je to res (pa ni, sploh za long range evje tam je dodatna teza 300-500kg+), ostaja fakt da najbolj svinjajo gume, ne izpuh.


Ni res, fakt je da večino svinja izpuh. Precejšen delež pa tudi obraba zavor, kar električni avtomobili praktično nimajo. Ev svinjajo mnogo manj s trdimi delci kot pa primeljiv dizelaš ali tudi bencinar. In ne pametuj mi ker sem v to vrgel 5 dni raziskovalnega dela in prebral vse možne študije. Najprej se pouči o tematiki, nato govori.

Utk je izjavil:

Sploh pa lahko bi vzel Aiways U5 in bi mel 355 km dosega.

A da bi? Tudi če pozabimo, da je to kitajsko sranje, kje?

30 km je več kot zadost da prideš do polnilnice.

Če ti je ob poti in če je frej. Drugač imaš predele v Sloveniji, kjer še črpalke ni na 30 km, kaj šele polnilnice.

Ne, Kia i Niro dobiš za manj kot 30 jurjev s subvencijo.

Lahko ti samo še s temperami narišem. 40 kwh NI dovolj. To je lahko dovolj za drkat v službo in nazaj, ampak realno je to slabih 200 km po avtocesti oz. 100 km v eno smer. Kaj naj s tem?


Naroči ga in pride ven čez ene par mesecev. In ni kitajsko sranje. Če ne veš: tudi i-phone delajo na kitajskem. Ni vse iz kitajske sranje, ne bodi rasist.

Praktično povsod imaš hitro polnilnico na 30 km. Ali v sili lahko uporabiš tudi druge polnilnice, ki polnijo počasneje. Ne rabiš zato puščat 80 km lufta z 80 km prevoziš pol države.

200 km je dovolj, a ti narišem? Službe menda nimaš 100 km stran. Za izlete pa kadar je več kot 100 km v eno smer se boš pač ustavil za pol ure na polnilnici, not a big deal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Utk ::

200 km je dovolj, a ti narišem?

Če ti je dovolj, si ga kupi. Aja, ne boš, ker narediš 5000 km letno. Pa si vseeno pameten kaj je komu dovolj, pa še zase ne veš, ker imaš premajhen vzorec.

Naroči ga in pride ven čez ene par mesecev.

Pri tesli je nevideno-kupljeno tvegano, pri kitajcih je to...norost.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Sneznik ::

Utk je izjavil:

200 km je dovolj, a ti narišem?

Če ti je dovolj, si ga kupi. Aja, ne boš, ker narediš 5000 km letno. Pa si vseeno pameten kaj je komu dovolj, pa še zase ne veš, ker imaš premajhen vzorec.


Lej OBJEKTIVNO bi bilo dovolj. Kaj pa ti zmotno subjektivno narobe misliš pa nima veze. Tvoj strah glede dosega je neupravičen.

Sploh pa kupi onega z 355 dosega in 60 kWh baterijo za 30 k in daj mir. Aja si že kupil hibrida za 25k? Ja jbg, zajebal si se žal.

Sneznik je izjavil:

Utk je izjavil:

200 km je dovolj, a ti narišem?

Če ti je dovolj, si ga kupi. Aja, ne boš, ker narediš 5000 km letno. Pa si vseeno pameten kaj je komu dovolj, pa še zase ne veš, ker imaš premajhen vzorec.


Lej OBJEKTIVNO bi bilo dovolj. Kaj pa ti zmotno subjektivno narobe misliš pa nima veze. Tvoj strah glede dosega je neupravičen.

Sploh pa kupi onega z 355 dosega in 60 kWh baterijo za 30 k in daj mir. Aja si že kupil hibrida za 25k? Ja jbg, zajebal si se žal. Zdaj boš plačeval nore cene servisov v primerjavi z skoraj zastonj električnimi servisi in še vozil se boš 5x dražje od električnega.


Nič ni norost, kupi ga takrat ko pride ven, kar bo letos.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Utk ::

Lahko bi se tudi bolj zajebal. Če bi kupil recimo kitajca za 30 jurjev.

Lej OBJEKTIVNO bi bilo dovolj.

Objektivno bi lahko kupil dacio za 10 jurjev na plin, in bi bilo dovolj. In se vozil samo na šiht, tako da bi tudi jaz naredil 7000 letno in bi mi bilo vseeno za gorivo in udobje, ker za pol ure na dan je čist vseeno če na pručki sediš.

Sneznik ::

Utk je izjavil:

Lahko bi se tudi bolj zajebal. Če bi kupil recimo kitajca za 30 jurjev.

Lej OBJEKTIVNO bi bilo dovolj.

Objektivno bi lahko kupil dacio za 10 jurjev na plin, in bi bilo dovolj. In se vozil samo na šiht, tako da bi tudi jaz naredil 7000 letno in bi mi bilo vseeno za gorivo in udobje, ker za pol ure na dan je čist vseeno če na pručki sediš.


Nič se ne bi zajebal če bi kupil kitajca. Jih je mnogo znanih in zelo dobrih pod 30 k. Ampak če si rasist z neupravičenim strahom: kupi Leafa ali kio E-niro. 10 cenejši servisi, 5x cenejša vožnja, čista zmaga za podobno nabavno ceno avta in podobnim pritljažnim prostorom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Utk ::

10 cenejši servisi, 5x cenejša vožnja, čista zmaga za podobno nabavno ceno avta in podobnim pritljažnim prostorom.

Tebi je vse podobno. Podoben je tudi megan karavan za 17 jurjev, pa je to 8 jurjev razlike. Če bi hotel na vsak način šparat. Ampak ko greš v detajle, je podobnosti malo manj.
Jaz sem preračunal kolk bi bil cenejši leaf v 12 letih, in to podrobno, ne tako kot ti, ki samo nametaš nekaj brez repa in glave. Ja, je razlika, ampak ne tolk, da bi zarad tega propadel ali ne, in za malo več grem lahko kadarkoli kamorkoli brez planiranja, pa še prikolico lahko nataknem zadaj. Bi ga imel, z veseljem, ampak potem bi moral kupit vsaj rabljenega karavana na bencin in se spet ne izognem tem strašno dragim servisom. Kar spet malo poslabša matematiko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Sneznik ::

Utk je izjavil:

10 cenejši servisi, 5x cenejša vožnja, čista zmaga za podobno nabavno ceno avta in podobnim pritljažnim prostorom.

Tebi je vse podobno. Podoben je tudi megan karavan za 17 jurjev, pa je to 8 jurjev razlike. Če bi hotel na vsak način šparat. Ampak ko greš v detajle, je podobnosti malo manj.
Jaz sem preračunal kolk bi bil cenejši leaf v 12 letih, in to podrobno, ne tako kot ti, ki samo nametaš nekaj brez repa in glave. Ja, je razlika, ampak ne tolk, da bi zarad tega propadel ali ne, in za malo več grem lahko kadarkoli kamorkoli brez planiranja, pa še prikolico lahko nataknem zadaj. Bi ga imel, z veseljem, ampak potem bi moral kupit vsaj rabljenega karavana na bencin in se spet ne izognem tem strašno dragim servisom. Kar spet malo poslabša matematiko.


Je podobno velik avto z podobno velikim pritljažnim prostorom. Nisan Leaf si reklel da je okej in bi te prišel 30 k s subevencijo. Za sedanjega hibrida si dal 25 k. Razlike je 5k. Pri 25 tisoč km na leto to dobiš nazaj prej kot v 4 letih samo na stroških goriva. Če upoštevaš še servise in ustale ugodnosti EV-jev (npr. brezplačno parkiranje mnogokrat ipd) bi se ti povrnil v treh letih. Hibrid ki si ga kupil, ni malo več, ampak dosti več. V 16 letih bi prišparal 15 tisoč evrov brez kakšnega posebnega odrekanja, mogoče bi moral parkrat na leto počakat pol ure da se malo dofila to je pa to. V 20 letih bi prišparal 20 jurjev. Tudi ne bi rabil sploh hodit na bencinske črpalke in časa zgubljat, to je še en plus električnega (vsako jutro poln tank v domači garaži z 10 sekund dela, na črpalkah pa zgubiš 1000 kratnik tega časa). Tudi za prikolico maš na električnih avtih, imajo celo več navora za vleko.

Če si poračunal si bodisi poračunal narobe, ali pa si poračunal prav in se ti 20 tisoč evrov prišparanega kolikor bi prišparal z ekvivalentnim električnim zdi malo. Meni 20 tisoč evrov PRIHRANKA ni malo. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Utk ::

Ne, za leafa pride 5 do 6 jurjev prihranka po 10 letih. Ja, potem šparaš lahko še naprej, ampak čez 10 let lahko tudi kupim rabljenega električnega pa bom od tam naprej na istem, če bo situacija taka.
500 evrov na leto se mi ne zdi taka reč, da bi zarad tega 2x ali 3x na leto iskal drug avto s katerim bom lahko šel kam daleč. Če bi se mi, potem bi bil en in drug predrag.
Ja, imaš poceni EV, imaš prostorne EV, imaš dobre EV, imaš EV na katere lahko natakneš prikolico. Nimaš pa vsega tega v enem avtu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

TheBlueOne ::

Utk je izjavil:


Jaz sem preračunal kolk bi bil cenejši leaf v 12 letih, in to podrobno, ne tako kot ti, ki samo nametaš nekaj brez repa in glave.


Kalkulirati 12 let naprej je verjetno bolj sloganje, kot kaj drugega. Morda lahko spekuliras za kaksno kovino, tezko pa za nekaj, ker je v uporabi.

Vem, da elektroljudi ta nekoliko jezi, ker dejanko moras na avto gledati kot neko investicijo, ko ti nekdo rece, da je kalkulacija sicer lahko pravilna, deloma verjetna ampak izjemno rizicna.

Recimo aktualno padajo cene energentov, kar niste predvideli. Ze to bi znalo kalkulacije nekoliko poslabsati. Kaj ce dodatno obremenijo elektro avte, ko jih bo na cesti vec? Ce jih ne bodo od kod bojo krili luknjo v proracunu?

Potem kako je ce ga sesujes nekje po petih letih starosti, ko ni vreden skoraj nic, ti pa nisi niti na polovici predvidene dobe uporabe. In preden, da poves, da tebi se to ne more zgoditi, ker vozis pocasi, ker imas omejen domet, se lahko v tebe zaleti kaksna bakica. Po petih letih je hitro totalka.

Kdo ve kako bodo eavti zanesljivi, koliko bo popravil? Ce elektrocloveku poves kako se kvarijo stare Tesle, ti pove, da to ni OK primerjava, ker novejse so boljse. Ampak kako ves? Koliksen faktor rizika si racunal?

Te vase kalkulacije so tocne samo matematicno z naborom podatkov, ki ste ga izbrali. Nobenih analiz rizika, primrjav, ce en avto sesujes, ce so okvare itn.

Za moj okus in tudi po ekonomski logiki podjetij, se avte amortizira ca. 20% letno zacetne vrednosti, torej pet let, ker to je se neka realno doba, kjer lahko kolikotoliko tocno predvidevas kaj bo in kaksne bodo tvoje potrebe. In tudi Tesle v osnovi niso narejene za kaj dosti vec. Ne vidim nobenih znakov, da bi bile v tem smislu karkoli drugega kot industrijski standard.

Utk ::

Dobro, izračunaš kolk bi prihranil. Te ostale stvari pa primerjaš s potencialnim prihrankom. Če bi morda lahko prihranil 20 jurjev v 10 letih, bi prevzel neko tveganje. Za par 100 evrov na leto, je vseeno na kaj se voziš, ker avto v 10 letih stane tolk, da ta drobiž ne pomeni nič. Sej enako je bilo tudi z dizli. Folk jih je kupoval brez matematike zadaj. Marsikdo je pa izgubo naredil, sploh pri rabljenih.
In jaz bi imel EV predvsem zato, ker je boljši, ne cenejši. Ampak bolj pomembno kot "boljši" je, da je enako funkcionalen. Za 25 jurjev bi lahko kupil tudi "boljšega" bmwja, vsaj rabljenega, če ne novega. Pa kaj mi pomaga, če ne bi bil enako uporaben.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

TheBlueOne ::

Ja, ce so ti e-avti enostavno boljsi je to legitimno. Ni pa prav, da se jih prodaja kot nek prihranek, ce so racunice za tako dolgo obdobje.

Za avte bi se moralo gledati, ce si ga lahko privoscis naslenjih pet let, potem pa predvidevas menjavo. Kar je vec in je brez nekih tezav, lahko stejes kot bonus oz. sreco.

Zgodovina sprememb…

Sneznik ::

Utk je izjavil:

Ne, za leafa pride 5 do 6 jurjev prihranka po 10 letih. Ja, potem šparaš lahko še naprej, ampak čez 10 let lahko tudi kupim rabljenega električnega pa bom od tam naprej na istem, če bo situacija taka.
500 evrov na leto se mi ne zdi taka reč, da bi zarad tega 2x ali 3x na leto iskal drug avto s katerim bom lahko šel kam daleč. Če bi se mi, potem bi bil en in drug predrag.
Ja, imaš poceni EV, imaš prostorne EV, imaš dobre EV, imaš EV na katere lahko natakneš prikolico. Nimaš pa vsega tega v enem avtu.


Če delaš 25 tisoč km na leto pride 13 tisoč EUR prihranka v 10 letih, ne pa 5-6. 5-6 tisoč pride samo če delaš 10 tisoč na leto. 15 tisoč na leto je povprečje. Sem prepričan da ne delaš samo 10 tisoč na leto, toliko delajo stare mame ki so v penziji in ne hodijo v službo vsak dan.

1300 EUR na leto je prihranek pri 25 tisoč km na leto. Če je kilometrina 20 tisoč je to cca 1000 EUR na leto prihranka. Ni malo. To je ena dodatna povprečna plača na leto več. Ker pa ljudje da mesec s povprečno plačo prišparajo samo ene 200 EUR, kar je 2400 EUR na leto, bi če bi dobili jurja na leto več očutno občutili ogromno razliko.

3400 EUR proti 2400 EUR. 3400 EUR je 41 % več denarja v na leto. Samo na račun električnega avta. Imaš tudi vse na enem avtu samo moraš zbrat tapravega. Lahko bi zbral Nissan Leafa, ki si rekel da ti odgovarja.

TheBlueOne je izjavil:

Ja, ce so ti e-avti enostavno boljsi je to legitimno. Ni pa prav, da se jih prodaja kot nek prihranek, ce so racunice za tako dolgo obdobje.

Za avte bi se moralo gledati, ce si ga lahko privoscis naslenjih pet let, potem pa predvidevas menjavo. Kar je vec in je brez nekih tezav, lahko stejes kot bonus oz. sreco.


Življenska doba avtov je cca 20 let in če ga ti hočeš menjavati po 5 letih, je to samo tvoja neracionalnost, in njene posledice sam sebi pripiši. Električni avto ti prišpara 45 tisoč EUR v 20 letih na račun goriva, cenejših servisov in ostalega (pri 25 k km/year).

Da Tesle niso narejene za več kot za 5 let življenske dobe? Daj ne smeši se model. Vsak vidi da nimaš blage veze. Ja kako če imaš pa že desetljetje strare tesle brez kakršnih koli znakov da bo kar iz danes na jutri razpadla. Kar nekaj nabijaš za brezveze. Električni avti se kvarijo manj kot dizelaši ali bencinarji, mnogo manj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

TheBlueOne ::

Sneznik je izjavil:


Življenska doba avtov je cca 20 let in če ga ti hočeš menjavati po 5 letih, je to samo tvoja neracionalnost, in njene posledice sam sebi pripiši. Električni avto ti prišpara 45 tisoč EUR v 20 letih na račun goriva, cenejših servisov in ostalega (pri 25 k km/year).


To ni niti priblizno res. Ce hoces res prihranit in te riziko ne moti, potem kupis obicajen avto star pet let in je reseno.

Sem delal a automotive, pisal "lastenhefte" za dele in ti povem, da ves nekaj iz prve roke. Niso koncepirani za take starosti, kot jih predvidevas, niti najbolj premium avti.

Teoreticno pa zmorejo tudi vec kot 20 let, kar je jasno, ampak to ni neka racionalna amortizacijska doba. To je bolj matematicen iziv, kot realno ekonomsko razmisljanje.

Zgodovina sprememb…

Sneznik ::

Utk je izjavil:

Dobro, izračunaš kolk bi prihranil. Te ostale stvari pa primerjaš s potencialnim prihrankom. Če bi morda lahko prihranil 20 jurjev v 10 letih, bi prevzel neko tveganje. Za par 100 evrov na leto, je vseeno na kaj se voziš, ker avto v 10 letih stane tolk, da ta drobiž ne pomeni nič. Sej enako je bilo tudi z dizli. Folk jih je kupoval brez matematike zadaj. Marsikdo je pa izgubo naredil, sploh pri rabljenih.
In jaz bi imel EV predvsem zato, ker je boljši, ne cenejši. Ampak bolj pomembno kot "boljši" je, da je enako funkcionalen. Za 25 jurjev bi lahko kupil tudi "boljšega" bmwja, vsaj rabljenega, če ne novega. Pa kaj mi pomaga, če ne bi bil enako uporaben.


Ni par sto evrov na leto ampak je 10 kratnik tega kar si napisal. Je 1300 € prihranka v primerjavi z hibridom in 2000 € prihranka v primerjavi z dizelašom. To je veliko denarja in velik prihranek.

TheBlueOne ::

Sneznik je izjavil:



1300 EUR na leto je prihranek pri 25 tisoč km na leto. Če je kilometrina 20 tisoč je to cca 1000 EUR na leto prihranka. Ni malo. To je ena dodatna povprečna plača na leto več.



Kaj tocno primerjas? Kateri avto si je moral kupiti nekdo, ki prihrani eno placo na leto? Me zanima, kako si ga zapufal in kako se bo obseil, ce avto razbije po petih letih. :)

Sneznik ::

TheBlueOne je izjavil:

Sneznik je izjavil:


Življenska doba avtov je cca 20 let in če ga ti hočeš menjavati po 5 letih, je to samo tvoja neracionalnost, in njene posledice sam sebi pripiši. Električni avto ti prišpara 45 tisoč EUR v 20 letih na račun goriva, cenejših servisov in ostalega (pri 25 k km/year).


To ni niti priblizno res. Ce hoces res prihranit in te riziko ne moti, potem kupis obicajen avto star pet let in je reseno.

Sem delal a automotive, pisal "lastenhefte" za dele in ti povem, da ves nekaj iz prve roke. Niso koncepirani za take starosti, kot jih predvidevas, niti najbolj premium avti.

Teoreticno pa zmorejo tudi vec kot 20 let, kar je jasno, ampak to ni neka racionalna amortizacijska doba. To je bolj matematicen iziv, kot realno ekonomsko razmisljanje.


Ja ČAKAJ ČAKAJ ČAKAJ, ne moreš NOVEGA EV-ja primerjati s STARIM avtom. Novo primerjaj z novim, staro s starim. Tudi EV-ja lahko kupiš starega. Kolega je kupil staro Ampero za 5k, podobno kot bi dal za podobnega bencinarja ali dizelaša. Ali pa mogoče jurja več. Tega jurja je notri prinesel že v pol leta vožnje v primerjavi če bi vozil dizelaša. Tako da se splača zadeva.

TheBlueOne je izjavil:

Sneznik je izjavil:


Življenska doba avtov je cca 20 let in če ga ti hočeš menjavati po 5 letih, je to samo tvoja neracionalnost, in njene posledice sam sebi pripiši. Električni avto ti prišpara 45 tisoč EUR v 20 letih na račun goriva, cenejših servisov in ostalega (pri 25 k km/year).


To ni niti priblizno res. Ce hoces res prihranit in te riziko ne moti, potem kupis obicajen avto star pet let in je reseno.

Sem delal a automotive, pisal "lastenhefte" za dele in ti povem, da ves nekaj iz prve roke. Niso koncepirani za take starosti, kot jih predvidevas, niti najbolj premium avti.

Teoreticno pa zmorejo tudi vec kot 20 let, kar je jasno, ampak to ni neka racionalna amortizacijska doba. To je bolj matematicen iziv, kot realno ekonomsko razmisljanje.


Moderni avti zdržijo po 20 let. Ne bo kar razpadel. In lahko ga imaš 20 let. Tudi 15 let ga imaš še lažje. In v 15 letih prihraniš ful. Vračilna doba pri 25k km na leto je manj kot 4 leta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

TheBlueOne ::

Sneznik je izjavil:



Ja ČAKAJ ČAKAJ ČAKAJ, ne moreš NOVEGA EV-ja primerjati s STARIM avtom. Novo primerjaj z novim, staro s starim.


Ga ne, to sem samo, ker ti ni problem ga imeti dvajset let in je vazen prihranek po tem obdobju. Enako neumno je kupit nov avto za 20 let, kot pa rabljen star pet let za 15 let.

Za avte se ve kaj je amortizacijska doba in tam delas primerjave, torej pet let. Vse ostalo je otrocje sloganje.

Sneznik ::

TheBlueOne je izjavil:

Sneznik je izjavil:



1300 EUR na leto je prihranek pri 25 tisoč km na leto. Če je kilometrina 20 tisoč je to cca 1000 EUR na leto prihranka. Ni malo. To je ena dodatna povprečna plača na leto več.



Kaj tocno primerjas? Kateri avto si je moral kupiti nekdo, ki prihrani eno placo na leto? Me zanima, kako si ga zapufal in kako se bo obseil, ce avto razbije po petih letih. :)


Lahko kupi rabljeno Ampero za 5k tako kot jo je moj kolega, samo jo je težko najti. Cena je praktično ista kot če bi kupil podobnega dizelaša. Mogoče jurja dražje, kar prineseš notri manj kot v letu.

TheBlueOne je izjavil:

Sneznik je izjavil:



Ja ČAKAJ ČAKAJ ČAKAJ, ne moreš NOVEGA EV-ja primerjati s STARIM avtom. Novo primerjaj z novim, staro s starim.


Ga ne, to sem samo, ker ti ni problem ga imeti dvajset let in je vazen prihranek po tem obdobju. Enako neumno je kupit nov avto za 20 let, kot pa rabljen star pet let za 15 let.

Za avte se ve kaj je amortizacijska doba in tam delas primerjave, torej pet let. Vse ostalo je otrocje sloganje.


Zakaj bi upošteval 5 let, to je čista otročja neumnost. Številko 5 let si potegnil iz riti. A misliš da ti bo samo 5 let zdržal al kaj? Neumnost.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

TheBlueOne ::

Sneznik je izjavil:



Moderni avti zdržijo po 20 let. Ne bo kar razpadel. In lahko ga imaš 20 let. Tudi 15 let ga imaš še lažje. In v 15 letih prihraniš ful. Vračilna doba pri 25k km na leto je manj kot 4 leta.


Mhm... Zdrzijo ja. Samo stroski se visajo. No ne zdrzijo vsi, dosti se jih razbije, pokrade ...

Pac ce imas financno projektcijo za avto cez obdobje 20 let je to neresno. Ti si ga moras biti b.p. sposoben privoscit pet let in se pri petih letih imas dolocen riziko, ker kasko ne krije celotne vrednosti avta na trgu.

Utk ::

1300 EUR na leto je prihranek pri 25 tisoč km na leto. Če je kilometrina 20 tisoč je to cca 1000 EUR na leto prihranka.

Ti to veš, čeprav ne veš ničesar. Jaz se vozim za 6,2 evra na 100 km (po ne-koronski) ceni. Jaz bom za EV upošteval 2 evra na 100 km, in mi je prav vseeno po kolk maš ti elektriko sred noči, v redu? Ker ne bom polnil samo ponoči pri tebi doma, ampak kdaj tudi vmes, kjerkoli bo prilika in po vsaki ceni. Čisto verjetno bi kdaj tudi komu dal 10 evrov pa natočil za 100 km, samo da pridem domov. In to je 4,2 evra razlike na 100 km, pri 25,000 letno, je to točno jurja. Je to 10 jurjev na 10 let, praviš? Je, ampak minus 5 jurjev, ki bi jih dal več v štartu. In smo na 500 evrih na leto. Bom prodal čez 10 let električnega leafa za več kot 10 let starega hibrida? Tega niti ciganka ne ve, še manj pa ti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Sneznik ::

TheBlueOne je izjavil:

Sneznik je izjavil:



Ja ČAKAJ ČAKAJ ČAKAJ, ne moreš NOVEGA EV-ja primerjati s STARIM avtom. Novo primerjaj z novim, staro s starim.


Ga ne, to sem samo, ker ti ni problem ga imeti dvajset let in je vazen prihranek po tem obdobju. Enako neumno je kupit nov avto za 20 let, kot pa rabljen star pet let za 15 let.

Za avte se ve kaj je amortizacijska doba in tam delas primerjave, torej pet let. Vse ostalo je otrocje sloganje.


Kot sem povedal: kupil je električnega za jurja več kot bi diesla. Tega jurja je notri prinesel v pol leta vožnje. Vsako leto naprej od tega pol leta prihrani 2000 € na leto na gorivu + cenejši servisi in parkirnine, kar znese 3000 € na leto prihranka v primerjavi z diselom. Ne rabi ga imel 15 let. Odplačal se mu je po POL leta (POL leta, kakšne 15 let).

TheBlueOne ::

Sneznik je izjavil:


Zakaj bi upošteval 5 let, to je čista otročja neumnost. Številko 5 let si potegnil iz riti. A misliš da ti bo samo 5 let zdržal al kaj? Neumnost.


Pac poglej si kaj je priporoceno amortizacijsko obdobje za avte. Bos skoraj sigurno nasel 20%.

In planirani so, da vse dela b.p. v tem casu. Kasneje je sreca...

Sneznik je izjavil:


Kot sem povedal: kupil je električnega za jurja več kot bi diesla. Tega jurja je notri prinesel v pol leta vožnje.


S 1000EUR place si lahko privosci nov avto za recimo 15kEUR. Ostalo ga bo ze bolelo. Kako tak dela toliko km mi ni jasno. Take pa je skoraj moral raskirati eksistenco za avto, ki je poceni po km, da lahko gre na pivo in pico.

Kateri avto je vzel, me zanima koliko placuje za svojo kripo v smislu % place.

Zgodovina sprememb…

««
850 / 1184
»»