Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Emobi ::
Bencin je obdavčen 75%, od tega je 50% taks. Ko bo EVjev veliko, bomo dobili satelitsko cestninjenje in bomo takse plačevali na km. Edino če misliš, da država ne rabi tega denarja.
Seveda bo prej ali slej satelitsko cestninjenje, kar bo tudi najbolj pravično. Samo, če se boš vozil z ICE-jem, boš plačeval več. Tako bo država stimulirala čistejši osebni prevoz.
TheBlueOne ::
Že najmanj to, da moraš za en enostaven izlet preštudirat kje so polnilna mesta, kje ob poti se bo potrebno ustaviti in napolniti avto, je zoprno.Ah daj no, to je čisti užitek in če tega ne počneš že sedaj, te ne razumem. Splaniraš pot in alternative v primeru zastojev, splaniraš postanke za futranje avta in sopotnikov in alternative zanje, preveriš smer in hitrost vetra, vreme, stanje na cestah (sneg, toča, ...), tedne prej opazuješ prometne vzorce na željeni poti, da izbereš primeren čas za potovanje ... Če to počneš že sedaj, je dodati elektriko k temu malenkost. Če tega ne počneš sedaj... ne vem, jaz bi vsem brez načrta in predvidenih alternativ krepko podražil vožnjo.
Nekateri ze tako nimamo cesa, ce moram planirati se taksne bedarije po nepotrebnem bi se ustrelil v koleno. Ampak ce ti je uzitek, potem te razumem, ampak mocno dvomim, da imas fetis vecine.
fikus_ ::
"Samo, če se boš vozil z ICE-jem, boš plačeval več."
Zakaj? Ali zato ker imaš predsodke proti ICE?! Ker si lastiš EV?
Zakaj? Ali zato ker imaš predsodke proti ICE?! Ker si lastiš EV?
Magic1 ::
Seveda boš plačeval več za ICE ob uvedbi satelitskega cestninjenja, samo za EV boš plačeval pa mnogo več kot sedaj.
Magic
J.McLane ::
Poglejte si cene avtov. Niso poceni. Če hočeš nek uporaben družinski avto z nekaj opreme, si v vsakem primeru na 20-25 jurjev. Če že kupuješ za ta denar, ni taka reč se stegnit do električnega ali plugina za 10 jurjev več. Bolj se je za vprašat ali je danes pametno kupit avto za 25-35 jurjev brez vsake baterije. Japonski hibridi so postali res šparovni, hyundai ima pa dobre plugine, če že full electric ni sprejemljiv. Tudi s pluginom prišparaš vsaj 70-80% tolk kot bi z električnim, samo da ne se voziš ravno tako fino.
A ti imaš družino?
Če si iz Maribora ali Celja in greš na družinski izlet na Bled ali v Portorož - kateri EV priporočaš? Kje parkirati, da se bo avto polnil oziroma kako organizirat dan (kam na kosilo, kje imajo v bližini gostilne polnilne postaje), da se lahko družina dopoldan (ob 8h, 9h) odpravi na pot, vrne se pa ob 16h-17h? Že najmanj to, da moraš za en enostaven izlet preštudirat kje so polnilna mesta, kje ob poti se bo potrebno ustaviti in napolniti avto, je zoprno. Še najbolje med kosilom, da to ni mrtev čas, ko se otroci dolgočasijo in brcajo v gume parkiranih avtomobilov na parkirišču ob polnilnici...
Saj, priznam, stanje se izboljšuje. Še vedno pa na spletni strani Polni.si za Bled najdem samo 2 parkirišči z nekaj priklopnimi mesti, za Portorož enako... Kaj pa, če greš namesto v civilizacijo nekam v gore? Kdaj bodo polnilna mesta postavili tudi v bližini startnih točk za vzpone v gore? V tem primeru moraš za vsako destinacijo, ki je več kot cca 150 km od doma planirat še en postanek za polnjenje.
Kot drugo - za 20-25 jurjev dobiš precej spodobnega ICE enoprostorca. Če gledaš EV, dobiš za 27 jurjev ... Zoeta... Ja, sej je res, včasih sta bila Jugo in Katrca družinski avto, pa smo prišli z njima na morje do Splita. Avto nabutan do vrha, tako da voznik ni videl v notranjem vzvratnem ogledalu ničesar. Tako da... Imaš prav, Zoe je kamot lahko družinski avto.
S Hyundai IONIQ EV bi to zgledalo takole:
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u...
Dvakrat bi se na Ravbarkomandi ustavil za pol ure na kofetu, pa peljat bi se moral ene 110 kmh ali še manj, strošek za 490 km bi bil pa 18 €.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
TheBlueOne ::
Dvakrat bi se na Ravbarkomandi ustavil za pol ure na kofetu, pa peljat bi se moral ene 110 kmh ali še manj, strošek za 490 km bi bil pa 18 EUR.
Ce bi bilo mesto za polnjenje prosto. 18EUR bi te stalo gorivo, ki je samo del stroska, kjer ce vecina oddela eno uro vec + razliko zaradi manjse hitrosti se racunica ne izide. Tako lahko razmisljajo penzionisti in studenti, kjer je casa na pretek. In racunaj, da bos moral verjetno podkupiti mulce in zeno, da bodo cakali. Ali jih bos pustil na soncu, da lahko gledajo gostinski lokal na romanticni ravbarkomandi? :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
J.McLane ::
Nisem nikjer pisal da je tako početje prijetno, samo podal sem podatke, da ne bo kdo spet nekaj sanjal na pamet in o nekih nemogočih situacijah.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
TheBlueOne ::
Nisem nikjer pisal da je tako početje prijetno, samo podal sem podatke, da ne bo kdo spet nekaj sanjal na pamet in o nekih nemogočih situacijah.
Ampak morda racunas samo gorivo, kjer absolutno zmalicis podatke v svojo korist, ure, ki jih izgublja druzina tako ali tako vrednostis na nic itn.
Utk ::
Da se ne lovis v neke cudne diskusije, kjer se 88KW ioniq vozi boljse kot Mercedezi do 50k€ itn.
Glede na to, da se pri nas več kot očitno po AC skoraj nihče ne vozi na tempomat, niti navaden niti radarski, niti v avtih za 80 jurjev, je škoda debatirat o udobju pri teh avtih. Če niti osnovnih funkcij folk ne uporablja. Potem je čist vseeno če se bi s katrco peljal.
Tri članska mlada družina se pa brez večjih težav spakira v novega Cliota (niso več tako majhni kot včasih), ki te pride po 12k. Škoda Fabia je nova 15k
Komot, sem na prejšni strani napisal, da komot. Samo to ne spremeni dejstva, da normalen opremljen družinski avto stane 20-25 jurjev. Če si družina z dvema zaposlenima nikakor ne more privoščit neke kie karavan, za koga točno te avte sploh delajo (in jih tudi veliko prodajo)?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
TheBlueOne ::
Da se ne lovis v neke cudne diskusije, kjer se 88KW ioniq vozi boljse kot Mercedezi do 50kEUR itn.
Glede na to, da se pri nas več kot očitno po AC skoraj nihče ne vozi na tempomat, niti navaden niti radarski, niti v avtih za 80 jurjev, je škoda debatirat o udobju pri teh avtih. Če niti osnovnih funkcij folk ne uporablja. Potem je čist vseeno če se bi s katrco peljal.
Ahm, jaz vozim na tempomat, ce je radarski na radarski, ki ga imam v sluzbenem avtu. Dalec nisem edini, to pocnemo vsi, ki jih poznam, ki delamo kilometre in imamo zaradi tega temu primerne avte.
Si ti preprican, da ne sodis vseh po sebi, kjer tebi podobni niste prav dosti na ceti?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
Utk ::
Če bi se vozil folk na tempomat, se sigurno ne bi vozil 7 metrov nekomu za ritjo pri 130 na uro. Z radarskim je to nemogoče, z navadnim pa zelo neumno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
imagodei ::
25 jurjev plus gorivo za 15 let si lahko privoščijo, 35 pa ne?
Ni problem v kikli, ampak računici. No, morda si pa zato nekateri lahko privoščijo, drugi pa ne...
Dajmo se zresnit. Koliko avtov za 25 jurjev pa se v Sloveniji zares proda? V deležu?
Nekaj številk, če izhajam iz AMZS-jeve strani:
Najbolje prodajani avtomobili v letu 2018:
1.) Renault Clio, 3901 kom
2.) VW Polo, 2905 kom
3.) VW Golf, 2814 kom
Kateri Clio pa stane 25 jurjev? Samo najdražje izvedenke Pola in Golfa stanejo 25.000 € ali kakega tisočaka več. Sem pa kar prepričan, da se teh najdražjih izvedenk v deležu proda samo kakih 5%, ostalo je ceneje.
Po kategorijah:
Najbolje prodajani majhni avtomobili (skupaj prodano prvi trije: 8619 kom):
1.) Renault Clio, 3901 kom
2.) VW Polo, 2905 kom
3.) Fiat 500, 1813 kom
Cliota dobiš za 13 jurjev že zelo spodobno opremljenega (ima vse, kar imajo veliki). Polo je mal dražji, tja do 16-18 jurjev. Fiat 500 je v istem cenovnem rangu kot Clio.
Najbolje prodajani avti nižjega srednjega razreda (skupaj prodano prvi trije: 7175 kom):
1.) VW Golf, 2814 kom
2.) Škoda Octavia, 2542 kom
3.) Renault Megane, 1819 kom
Golfa dobiš za 20-22 jurjev, pa niti ne čisto "opranega". Za več kot 25 jurjev se moraš že precej zmišljevat. Octavia še malo boljše, za 20 jurjev jo dobiš čisto spodobno opremljeno. Povprečen Megane je pa še sploh cenejši, za 18-19 jurjev dobiš več kot solidnega.
Najbolje prodajani enoprostorni avtomobili (skupaj prodano prvi trije: 2250 kom):
1.) Renault Scenic, 755 kom
2.) Citroen Berlingo, 749 kom
3.) VW Touran, 746 kom
Spet, Scenica zlahka dobiš za manj kot 25 jurjev (tudi za 20). Pri Berlingotu se moraš res zmišljevat, da prideš čez 20 tisočakov. Še najdražji od teh je Touran, ki je ravno nekje na tvojih 25.000 €.
Najbolje prodajani avti višjega srednjega razreda (skupaj prodano prvi trije: 1851 kom):
1.) VW Passat, 901 kom
2.) Škoda Superb, 573 kom
3.) Opel Insignia, 377 kom
Tu so avti, ki gredo zlahka čez 25 jurjev, čeprav se Superb in Insignia dobita tudi za nižje zneske. Se pravi, pogojno še govorimo o tvojih 25 jurjih.
Najbolje prodajani avti visokega razreda (skupaj prodano prvi trije: 493 kom):
1.) BMW Serija 5, 211 kom
2.) Mercedez razred E, 180 kom
3.) Audi A6, 102 kom
To je vse daleč preko 25 jurjev... Mogoče bolj scena Tesle
------------
Skratka...
Če upoštevamo samo najbolj prodajane tri modele, je bilo majhnih avtov in avtov nižjega srednjega razreda skupaj prodanih 15.794 kom. Gre za avte, ki so večinoma stali do 20.000 €, v velikem deležu zagotovo manj kot 18.000 €.
In ob istih predpostavkah je bilo enoprostorcev in avtov višjega srednjega razreda skupaj prodanih 4.101 kom - gre za avte, ki jih ti oglašuješ kot vzorčne za Slovenijo. Izkaže se, da je to cca 1/5 vseh prodanih avtov (po zgornjih predpostavkah). Torej, enoprostorci+višji srednji razed deljeno z vsi avti, vključno z visokim razredom: 4.101 / 20.388 = 20,1%
Slabih 80% prodanih avtov je torej nove lastnike stalo do MAX 20.000 €. V resnici je bilo 8.619 prodanih avtov (42,3 %) skoraj zagotovo cenejših od cca 16.000 - 18.000 €.
To je domet Slovencev.
- Hoc est qui sumus -
TheBlueOne ::
Če bi se vozil folk na tempomat, se sigurno ne bi vozil 7 metrov nekomu za ritjo pri 130 na uro. Z radarskim je to nemogoče, z navadnim pa zelo neumno.
Se lahko vozis presenetljivo blizu, kjer upostevaj, da ga velika vecina se nima. Ce ga nimas ga izjemno tezko uporabljas. To imajo novi avti in se to boljse opremeljeni ali pa visjega razreda.
Emobi ::
"Samo, če se boš vozil z ICE-jem, boš plačeval več."
Zakaj? Ali zato ker imaš predsodke proti ICE?! Ker si lastiš EV?
Zakaj mešaš mene tukaj zraven?
Država to ureja. Država nima in ne sme imeti predsodke proti komerkoli ali čimerkoli. Država samo s plačno in davčno politiko zasleduje zadane cilje.
Jaz nimam nobenih predsodkov. Jaz se samo temu prilagajam. Zadnji dve leti se vozim ceneje, kot bi se v ICE-ju, glede na zadane cilje države in njeno dosedanje ukrepanje pa sklepam, da bo tako tudi v prihodnje.
fikus_ ::
Ja politiki marsikaj napletejo, tudi to "do leta 2020 delež obnovljivih virov energije dosegel 20% ". Ker pa tega ne dosegamo, bomo kupovali CO2 kupone.
Emobi ::
TheBlueOne ::
Seveda boš plačeval več za ICE ob uvedbi satelitskega cestninjenja, samo za EV boš plačeval pa mnogo več kot sedaj.
Seveda, ampak takrat bodo EV-jem spustili ceno in bo vožnja z EV-jem še vedno cenejša.
To je slabo za tvojo kalkulacijo danes, ker placas vec, kjer znizanje cen novih EVjev vprihodnosti niza vrednost tvojega.
imagodei ::
Nisem nikjer pisal da je tako početje prijetno, samo podal sem podatke, da ne bo kdo spet nekaj sanjal na pamet in o nekih nemogočih situacijah.
Nikjer nisem rekel, da je to nemogoča situacija. Je pa zoprno.
Tvoj link je fajn zadeva. Ampak, Ravbarkomanda ni ravno poceni (itak boste šli na kavo pa rogljičke, sendviče) niti ni posebej lepa izletniška točka. In ja, številke o polurnem polnjenju veljajo samo, če je mesto prazno. Sicer moraš dežurat pri avtu, da ga priključiš, ko se polnilno mesto izprazne.
Nadalje, če planiraš za realni svet, je malo nevarno napolnit baterijo tako, da boš do Maribora predvidoma pripeljal z 10%. Šur, saj so po poti še druge polnilne postaje, samo to spet pomeni dodatne 0,5 - 1h na počivališču na A/C. Fantastičen izlet, ni kaj.
- Hoc est qui sumus -
MrNighthawk ::
da normalen opremljen družinski avto stane 20-25 jurjev. Če si družina z dvema zaposlenima nikakor ne more privoščit neke kie karavan, za koga točno te avte sploh delajo (in jih tudi veliko prodajo)?
A Škoda Fabia ni normalen opremljen družinski avto?!
Dva zaposlena s plačo 1500€ si lahko privoščita Kio dva z 800€ pa malo težje, še posebej če imata 500+ stroškov s stanovanjskim kreditom/najemnino.
In po drugi strani se tudi nekomu, ki ima večje prihodke ne zdi smiselno dat za avto 25k. Nikjer ne piše, da moraš imet dražji avto če imaš večje prihodke.
imagodei ::
Samo to ne spremeni dejstva, da normalen opremljen družinski avto stane 20-25 jurjev.
Med 20 in 25 jurji je kar 5k € razlike, kaj praviš? Marsikdo tega ne vzame direkt iz tošla, ampak vzame kredit, torej gre na koncu še za nekoliko večjo razliko. Skratka, začel si na 25 jurjih, zdaj si vpletel vmes že 20 jurjev... Jaz sem ravnokar objavil še ene bolj točne številke in zneske - na koncu boš ugotovil, da velik delež Slovencev avte kupuje do zneska 18.000 €. Shock!
Če si družina z dvema zaposlenima nikakor ne more privoščit neke kie karavan, za koga točno te avte sploh delajo (in jih tudi veliko prodajo)?
Koliko pa je to: veliko?
- Hoc est qui sumus -
J.McLane ::
In ob istih predpostavkah je bilo enoprostorcev in avtov višjega srednjega razreda skupaj prodanih 4.101 kom - gre za avte, ki jih ti oglašuješ kot vzorčne za Slovenijo. Izkaže se, da je to cca 1/5 vseh prodanih avtov (po zgornjih predpostavkah). Torej, enoprostorci+višji srednji razed deljeno z vsi avti, vključno z visokim razredom: 4.101 / 20.388 = 20,1%
Super, torej je 20% kupcev ki so pripravljeni zavaliti več kot 20k € za avto. Trenutno je delež EV zgolj kakšen %, do 20% bo še zelo dolga, kakšno desetletje, za kasneje se bodo pa tudi EV pocenili in klasika podražila, tako da tisti, ki ne bo pripravljen plačat bo uporabljal "Uber" in javni prevoz, pleha je na cesti že danes preveč.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
imagodei ::
Super, torej je 20% kupcev ki so pripravljeni zavaliti več kot 20k EUR za avto. Trenutno je delež EV zgolj kakšen %, do 20% bo še zelo dolga, kakšno desetletje, za kasneje se bodo pa tudi EV pocenili in klasika podražila, tako da tisti, ki ne bo pripravljen plačat bo uporabljal "Uber" in javni prevoz, pleha je na cesti že danes preveč.
Ja, madona... Ja, je 20% kupcev, ki je pripravljenih dat 20.000+ EUR za avto. Ampak za ta denar dobijo pač nek standard. Električni avtomobili so zaenkrat dosti dražji, torej dobiš za isti denar manj udobja, manj opreme, manj ...
Recimo, zadnjih nekaj strani ugotavljamo, da je cca 27.000 EUR vreden Renault Zoe primerljiv nekako s Cliotom, ki ga dobiš za 45% tega zneska. Neka solidna izvedenka Renault Megane Grandtour, ki stane cca 18.000 EUR, se ljudem že zdi bolj udobna od Zoeta - in je večja, bolj prostorna, z večjim prtljažnikom... Skratka, povsem primeren za družinski avto.
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
Utk ::
imagodei, lahko bi gledal tudi Bangladeš ali pa Hrvaško, no, tam je sploh zanimivo, ker se proda manj avtov kot pri nas, čeprav jih je dvakrat tolk, povprečna cena je pa verjetno še višja kot pri nas, ker so nori na suve. No, to ne spremeni dejstva kolk stane nek normalen družinski avto. Karavan v golfovem razredu ali manjši SUV - 20 do 25 jurjev. Tudi če se jih bi prodalo 10 na leto. Golf za 20 jurjev je bolj beda. Kia ni nič kaj dost cenejša. Ja, lahko ga kupiš tudi za 18, samo potem je res čist vseeno če vzameš cliota za 13. Morda jih pa zato tolk prodajo.
imagodei ::
imagodei, lahko bi gledal tudi Bangladeš ali pa Hrvaško, no, tam je sploh zanimivo, ker se proda manj avtov kot pri nas, čeprav jih je dvakrat tolk, povprečna cena je pa verjetno še višja kot pri nas, ker so nori na suve. No, to ne spremeni dejstva kolk stane nek normalen družinski avto. Karavan v golfovem razredu ali manjši SUV - 20 do 25 jurjev. Tudi če se jih bi prodalo 10 na leto. Golf za 20 jurjev je bolj beda. Kia ni nič kaj dost cenejša. Ja, lahko ga kupiš tudi za 18, samo potem je res čist vseeno če vzameš cliota za 13. Morda jih pa zato tolk prodajo.
Lahko bi gledal Bangdaleš, pa ga ne.
Gledam Slovenijo. Dal sem ti podatke, dal sem ti link do podatkov. Jaz sem upošteval samo prve tri najbolj prodajane modele v vsaki kategoriji; če misliš, da se podatki spremenijo ob upoštevanju vseh ostalih modelov, lahko to pretipkaš v Excel in nas obvestiš.
Golf za 20 jurjev je bolj beda. Kia ni nič kaj dost cenejša. Ja, lahko ga kupiš tudi za 18, samo potem je res čist vseeno če vzameš cliota za 13. Morda jih pa zato tolk prodajo.
Exactly.
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
Utk ::
Recimo, zadnjih nekaj strani ugotavljamo, da je cca 27.000 € vreden Renault Zoe primerljiv nekako s Cliotom, ki ga dobiš za 45% tega zneska.
Jaz že 100 strani ugotavljam, da je zoe vsaj za 10 jurjev predrag že za današnjo tehnologijo, realno se bi pa za 5 jurjev moral pocenit zelo kmalu. No, pa tudi pri tej ceni ni kaj dosti višji strošek v življenjski dobi, če upoštevaš subvencijo. Če ga boš kdaj dobil za 20 jurjev, bo zoe ali clio čisto lahk odločitev. Je 25 res TOLIKO več na 15-20 let?
Gledam Slovenijo. Dal sem ti podatke, dal sem ti link do podatkov. Jaz sem upošteval samo prve tri najbolj prodajane modele v vsaki kategoriji; če misliš, da se podatki spremenijo ob upoštevanju vseh ostalih modelov, lahko to pretipkaš v Excel in nas obvestiš.
Mene ne zanima kaj folk kupuje, ker ga nimam za posebno pametnega. Če narediš obratno kot večina, si najbrž kar dobro zadel. Gledam kaj na trgu za kak denar.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
J.McLane ::
Res ne vem zakaj tega Zoe vlačite v vsako debato, če pa za podobno ceno dobiš že Leaf in IONIQ EV, ki je primerljiv s C segmentom ki stane hitro preko 20 k EUR.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Utk ::
Če imata ioniq ali leaf zadost dosega, je itak zoe brez veze. Ga pa ima zoe nekaj več, za dnevne komjutere je pa tudi dovolj velik.
imagodei ::
Recimo, zadnjih nekaj strani ugotavljamo, da je cca 27.000 € vreden Renault Zoe primerljiv nekako s Cliotom, ki ga dobiš za 45% tega zneska.
Jaz že 100 strani ugotavljam, da je zoe vsaj za 10 jurjev predrag že za današnjo tehnologijo, realno se bi pa za 5 jurjev moral pocenit zelo kmalu.
Torej lahko ugotovimo, da ne drži da so danes el. avtomobili prava stvar?
No, pa tudi pri tej ceni ni kaj dosti višji strošek v življenjski dobi, če upoštevaš subvencijo. Če ga boš kdaj dobil za 20 jurjev, bo zoe ali clio čisto lahk odločitev. Je 25 res TOLIKO več na 15-20 let?
A bomo šli še en krog? A si na "ušesih sedel" zadnjih nekaj strani? Ugotovili smo, da je ljudem lažje dat 15.000 € ter vsak mesec nek manjši znesek za gorivo in vzdrževanje, kot pa dobit kredit za avto v vrednosti slabih 30.000 €.
- Hoc est qui sumus -
Utk ::
A Škoda Fabia ni normalen opremljen družinski avto?!
Lahko je, samo potem ni več 13 jurjev.
A bomo šli še en krog? A si na "ušesih sedel" zadnjih nekaj strani? Ugotovili smo, da je ljudem lažje dat 15.000 € ter vsak mesec nek manjši znesek za gorivo in vzdrževanje, kot pa dobit kredit za avto v vrednosti slabih 30.000 €.
Jaz sem pa ugotovil, da so ljudje neumni in ne znajo računat.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
pegasus ::
Nakupna cena avta je le majhen delež vseh stroškov, ki jih imaš z njim. Pri mojem trenutnem avtu okrog 17%. Optimizirat za teh 17% je nesmisel, optimizirat moraš za vse ostalo. Ampak ljudje radi opletajo s temi 17%, ker je to relativno velika in javna številka.
Utk ::
Torej lahko ugotovimo, da ne drži da so danes el. avtomobili prava stvar?
Za nekoga JE zoe prava stvar, za nekoga ioniq, za nekoga tesla, za nekoga star clio. Krog teh za katere je EV prava stvar se širi z vsakim novim modelom.
imagodei ::
Mene ne zanima kaj folk kupuje, ker ga nimam za posebno pametnega. Če narediš obratno kot večina, si najbrž kar dobro zadel. Gledam kaj na trgu za kak denar.
Jaz pa debatiram o naslovu teme: Zakaj so električni avtomobili prava stvar.
In res ne vidim, po katerih kriterijih bi v temle trenutku bili prava stvar.
- Hoc est qui sumus -
Okapi ::
A Škoda Fabia ni normalen opremljen družinski avto?!
Lahko je, samo potem ni več 13 jurjev.
A bomo šli še en krog? A si na "ušesih sedel" zadnjih nekaj strani? Ugotovili smo, da je ljudem lažje dat 15.000 € ter vsak mesec nek manjši znesek za gorivo in vzdrževanje, kot pa dobit kredit za avto v vrednosti slabih 30.000 €.
Jaz sem pa ugotovil, da so ljudje neumni in ne znajo računat.
Kaj se sekiraš, glavno da si ti najbolj pameten.
TheBlueOne ::
A bomo šli še en krog? A si na "ušesih sedel" zadnjih nekaj strani? Ugotovili smo, da je ljudem lažje dat 15.000 € ter vsak mesec nek manjši znesek za gorivo in vzdrževanje, kot pa dobit kredit za avto v vrednosti slabih 30.000 €.
Kjer tisti, ki delamo 100km/dan pravtako raje vzamemo klasiko, ker so razni Ioniq, KONE itn. proti klasiki smesno studentski, neke Tesle visjega ranga pa zopet predrage.
Glede na to, da na autoscout24.at dobis za pod 35.000€ Lexus IS 300h kaksen Ioniq deluje dosti pateticno...
imagodei ::
A Škoda Fabia ni normalen opremljen družinski avto?!
Lahko je, samo potem ni več 13 jurjev.
Včas smo se vozili s Katrcami, 101-kami in Yugoti. Pa je šlo. Danes je ena Škoda Fabia bistveno bolj varen avto kot npr. 101-ka. Tudi v povsem osnovni različici. Kaj pa rabi po tvoje avto, da je "družinski"? Vgrajene tablice na zadnjih sedežih, da se otroci zamotijo med vožnjo? Ogrevane sedeže? Usnje? LED luči? Lite feltne? Avtomatski vklop brisalcev? Radarski tempomat?
- Hoc est qui sumus -
Utk ::
TheBlueOne je izjavil:
A bomo šli še en krog? A si na "ušesih sedel" zadnjih nekaj strani? Ugotovili smo, da je ljudem lažje dat 15.000 € ter vsak mesec nek manjši znesek za gorivo in vzdrževanje, kot pa dobit kredit za avto v vrednosti slabih 30.000 €.
Kjer tisti, ki delamo 100km/dan pravtako raje vzamemo klasiko, ker so razni Ioniq, KONE itn. proti klasiki smesno studentski, neke Tesle visjega ranga pa zopet predrage.
Glede na to, da na autoscout24.at dobis za pod 35.000€ Lexus IS 300h kaksen Ioniq deluje dosti pateticno...
Ja nekdo se raje vozi v mustangu 100 km namesto v priusu, in jaz to čist razumem, ampak govorit naokoli, da je to pametno...je pa druga stvar.
A Škoda Fabia ni normalen opremljen družinski avto?!
Lahko je, samo potem ni več 13 jurjev.
Včas smo se vozili s Katrcami, 101-kami in Yugoti. Pa je šlo. Danes je ena Škoda Fabia bistveno bolj varen avto kot npr. 101-ka. Tudi v povsem osnovni različici. Kaj pa rabi po tvoje avto, da je "družinski"? Vgrajene tablice na zadnjih sedežih, da se otroci zamotijo med vožnjo? Ogrevane sedeže? Usnje? LED luči? Lite feltne? Avtomatski vklop brisalcev? Radarski tempomat?
Pol od tega kar si naštel je danes pač skoraj nujno da. Luči, radar, avtomatski vklopi brisalcev, dolgih luči, tudi ogrevani sedeži, če nimaš garaže. Ostala šminka ni potrebna, zarad mene.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
J.McLane ::
Mene ne zanima kaj folk kupuje, ker ga nimam za posebno pametnega. Če narediš obratno kot večina, si najbrž kar dobro zadel. Gledam kaj na trgu za kak denar.
Jaz pa debatiram o naslovu teme: Zakaj so električni avtomobili prava stvar.
In res ne vidim, po katerih kriterijih bi v temle trenutku bili prava stvar.
Prevoznih sredstev jo toliko različnih vrst da prav za nobenega ne moreš rečt da je "prava stvar". Saj U-bahn je tudi prava stvar, samo ne v LJ ker ga ni. Prav tako je EV prava stvar za nekoga ki se dnevno vozi 100 km in ima doma itak še en večji avto "za na morje", takemu je vsak dan po skoraj 2 uri sedenja v zastoju EV sigurno prava stvar.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Utk ::
Tako je. Če je fabia prava stvar, zakaj ni 95% fabij na cesti. In če je fabia, zakaj ne dacia. Pa je dacij še manj.
Jaz občasno srečam enega ioniqa, nimam pojma kdo je, ampak glede na cesto sem precej prepričan, da naredi vsaj 50 km dnevno v eno smer. Verjetno kasira 350-400 evrov prevoza na mesec, kredit ekosklada za ta avto pa pride cca 300 evrov. Za njega je to definitivno prava stvar, tudi če ne naredi niti km za privatne namene.
Jaz občasno srečam enega ioniqa, nimam pojma kdo je, ampak glede na cesto sem precej prepričan, da naredi vsaj 50 km dnevno v eno smer. Verjetno kasira 350-400 evrov prevoza na mesec, kredit ekosklada za ta avto pa pride cca 300 evrov. Za njega je to definitivno prava stvar, tudi če ne naredi niti km za privatne namene.
imagodei ::
Pol od tega kar si naštel je danes pač skoraj nujno da. Luči, radar, avtomatski vklopi brisalcev, dolgih luči, tudi ogrevani sedeži, če nimaš garaže. Ostala šminka ni potrebna, zarad mene.
Nobena od naštetih stvari ni niti od daleč nujna za "družinski" avto. Kakšna stvar je fina, ampak, če smo se do sedaj lahko vozili brez radarskega tempomata, se mogoče lahko še par let. Sicer pa lahko kupiš tudi 5-6 let star avto, ki ima precej od naštete opreme, pa je veliko cenejši od novega, hkrati pa mladi družini ne predstavlja takega stroška.
Kar govoriš ti, je vse luksuz. Glede na to, da si nam še par postov nazaj predstavljal nakup avta za 25.000 € kot nekaj, kar danes počne povprečna slovenska družina, je jasno tudi, koliko si v kontaktu z realnostjo.
Skratka: s polno ritjo je lahko srat. Tesle so takim seveda dosegljive. Kot tudi špekulacije, kaj se splača na dobo 10-15 let (dvomim sicer, da bo nekdo, ki bo kupil avto za npr. 40 jurjev, najsi bo ICE ali EV, čez 15 let še vedno vozil taisti avto).
Drugi živijo s plačo 800-1.400 €, kreditom ali najemnino za stanovanje, in ostalimi problemi, ki jih prinaša življenje. Taki pač ne gledajo avtov za 25.000 € in več.
Prevoznih sredstev jo toliko različnih vrst da prav za nobenega ne moreš rečt da je "prava stvar". Saj U-bahn je tudi prava stvar, samo ne v LJ ker ga ni. Prav tako je EV prava stvar za nekoga ki se dnevno vozi 100 km in ima doma itak še en večji avto "za na morje", takemu je vsak dan po skoraj 2 uri sedenja v zastoju EV sigurno prava stvar.
Jasno - zato pa jaz že več let trobim, da je to subjektivna stvar in da se v temi čisto preveč operira z neko ekonomiko. Če ti je všeč Lexus in si ga lahko privoščiš, se pač ne sprašuješ, koliko kuri in koliko stane zavarovanje. Če si lahko privoščiš Teslo, ne prepričuješ cele Slo-tech srenje, kako je to ekonomično in zeleno. Kupiš, ker ti je všeč.
Ko bodo pa EV postali dostopni širši javnosti in cene primerljive, ne da bi pri tem trpela dodatna oprema, ko bodo problemi polnjenja in dosega v veliki meri rešeni, takrat bo pa to objektivno postala prava stvar.
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
Utk ::
In spet, zakaj je to pomembno pri tržnem deležu EV 2 procenta? Vsako leto so cenejši in boljši, vsako leto je tržni delež večji, in vsako leto si lahko tudi bolj "revni" ga privoščijo, dokler ne bo to no-brainer tudi za tiste s 600 evri.
imagodei ::
Tako je. Če je fabia prava stvar, zakaj ni 95% fabij na cesti. In če je fabia, zakaj ne dacia. Pa je dacij še manj.
Fabij ni 95% na cesti. Je pa ICE-jev.
A si to hotu povedat?
In spet, zakaj je to pomembno pri tržnem deležu EV 2 procenta?
Zato, ker je nekdo pred 10 leti odprl temo z naslovom Zakaj so električni avtomobili prava stvar in zadevo tu že ves čas želi prodati kot neko objektivno pravo stvar. Kao, da so bolj zeleni, pa bolj poceni, pa ...
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
VaeVictis ::
Zato, ker je nekdo pred 10 leti odprl temo z naslovom Zakaj so električni avtomobili prava stvar in zadevo tu že ves čas želi prodati kot neko objektivno pravo stvar. Kao, da so bolj zeleni, pa bolj poceni, pa ...
Pred 10 leti?
Tale tema obstaja od 22. sep 2006.
Tole je že malce več kot 10 let.
Pa kakor danes izgleda, bom tudi že 20 rojstni dan te teme prej praznovali, pa še kakšnega, predenj se bo naslov te teme uresničil.
pegasus ::
Električni avtomobili so definitivno prava stvar danes, včeraj in že pred 100 leti. Ampak konzervativnost sistema človeške družbe je bolj prava stvar, zato smo danes tu kjer smo. Pač smo raje žabe in se počasi kuhamo v loncu vode ... dokler se ne skuhamo. Evolucija pač deluje.
RedDrake ::
Jaz občasno srečam enega ioniqa, nimam pojma kdo je, ampak glede na cesto sem precej prepričan, da naredi vsaj 50 km dnevno v eno smer. Verjetno kasira 350-400 evrov prevoza na mesec, kredit ekosklada za ta avto pa pride cca 300 evrov. Za njega je to definitivno prava stvar, tudi če ne naredi niti km za privatne namene.
Lol, wut!?!
Prevoz se neobdavčeno povrne v višini stroška javnega prevoza. Samo v primeru da absolutno ni možnosti uporabnega javnega prevoza se plačuje po kilometrini. Da bi za razdaljo 50km ne obstajal smiseln JP je _ZELO ZELO_ malo verjetno.
Gregor P ::
Električni avtomobili so definitivno prava stvar danes, včeraj in že pred 100 leti. Ampak konzervativnost sistema človeške družbe je bolj prava stvar, zato smo danes tu kjer smo. Pač smo raje žabe in se počasi kuhamo v loncu vode ... dokler se ne skuhamo. Evolucija pač deluje.
Se bom ponovil, ne more biti ta 100 let stara tehnologija v takšni obliki kot je sedaj alternativna rešitev danes za karkoli. Lahko oz. najbrž, da bo ta vozila prihodnosti poganjala elektrika ipd. ampak se bo to "gorivo" ustvarilo (če znotraj vozila), pretakalo oz. shranjevalo (v smislu ne v več tonskih baterijah v samih vozilih) nekako drugače.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Invictus ::
Kako nekdo pride v službo, ne bi smel biti problem države, ampak podjetij.
Mogoče bi se pa potem več podjetij ustanovilo tam, kjer ljudje živijo, ne da se vozijo 100+ km v službo.
Plačan prevoz je predvsem potuha delodajalcem, ki na ta način višajo plače slabo plačanim delavcem, namesto da bi jih pošteno plačevali.
Država pa naj preprosto uvede neko davčno olajšavo, ki je pa seveda navzgor omejena.
Ker zakonodaja danes preprosto spodbuja čim daljšo vožnjo v službo.
Če narediš dnevno 100km vožnje v službe dobiš 18 EUR. Mesečno je to 360 EUR za 2000km. Za ta denar si lahko že skoraj kupiš nov avto in pokriješ zavarovanje ter bencin, če varčno voziš....
Če delaš 150km, so cifre še večje...
Delodajalci pa namesto višje bruto plače raje plačajo vsem kilometrino in je mir v bajti.
Mogoče bi se pa potem več podjetij ustanovilo tam, kjer ljudje živijo, ne da se vozijo 100+ km v službo.
Plačan prevoz je predvsem potuha delodajalcem, ki na ta način višajo plače slabo plačanim delavcem, namesto da bi jih pošteno plačevali.
Država pa naj preprosto uvede neko davčno olajšavo, ki je pa seveda navzgor omejena.
Ker zakonodaja danes preprosto spodbuja čim daljšo vožnjo v službo.
Če narediš dnevno 100km vožnje v službe dobiš 18 EUR. Mesečno je to 360 EUR za 2000km. Za ta denar si lahko že skoraj kupiš nov avto in pokriješ zavarovanje ter bencin, če varčno voziš....
Če delaš 150km, so cifre še večje...
Delodajalci pa namesto višje bruto plače raje plačajo vsem kilometrino in je mir v bajti.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
Spock83 ::
Plačan prevoz je strošek in ne prihidek. Saj ga porabiš. V neakterih primerih lahko prišparaš, če se več skupaj vozijo.
Jaz za ponedeljek-petek za prevoz dobim (dnevno 150km pot dom-služba-dom) cca 300eur. Problem je samo, ker nimam svoje polnilnice (imel pa bi v firmi), drugače s tistimi 300eur bi pokrival kredit za e-avto.
Jaz za ponedeljek-petek za prevoz dobim (dnevno 150km pot dom-služba-dom) cca 300eur. Problem je samo, ker nimam svoje polnilnice (imel pa bi v firmi), drugače s tistimi 300eur bi pokrival kredit za e-avto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Spock83 ()
VaeVictis ::
Kako nekdo pride v službo, ne bi smel biti problem države, ampak podjetij.
Da, 100x da.
Mogoče bi se pa potem več podjetij ustanovilo tam, kjer ljudje živijo, ne da se vozijo 100+ km v službo.
Bo že trg določil, kje bo podjetnik ustanovil podjetje in delojamlec se bo sam odločil kako daleč se bo vozil.
Če bo pritisk dovolj velik na delodajalec, sem 100% preprična, da se bodo podjetja ustanavljala tam, kjer ljudje živijo.
Sicer ne verjemam, da bo kakšna velika razlika glede na danes, večina ljudi živi v mestih in večina podjetij se že danes ustanavlja v mestih, posledično višja cena nepremičnin, posledično več izselitev ljudi, posledično več vožnje.
Če sedaj ustanoviš podjetje v neki mali vasi, se bodo ljudje preselii v to vas, vas bo rastla, več podjetij, višja cena nepremičnin, več izselitev, več vožnje itd.
Plačan prevoz je predvsem potuha delodajalcem, ki na ta način višajo plače slabo plačanim delavcem, namesto da bi jih pošteno plačevali.
Da.
Država pa naj preprosto uvede neko davčno olajšavo, ki je pa seveda navzgor omejena.
Ker zakonodaja danes preprosto spodbuja čim daljšo vožnjo v službo.
Če narediš dnevno 100km vožnje v službe dobiš 18 EUR. Mesečno je to 360 EUR za 2000km. Za ta denar si lahko že skoraj kupiš nov avto in pokriješ zavarovanje ter bencin, če varčno voziš....
Če delaš 150km, so cifre še večje...
Delodajalci pa namesto višje bruto plače raje plačajo vsem kilometrino in je mir v bajti.
Nobene davčne olajšave, naj trg določi pogoje.
negot ::
25 jurjev plus gorivo za 15 let si lahko privoščijo, 35 pa ne?
Ni problem v kikli, ampak računici. No, morda si pa zato nekateri lahko privoščijo, drugi pa ne...
Dajmo se zresnit. Koliko avtov za 25 jurjev pa se v Sloveniji zares proda? V deležu?
Nekaj številk, če izhajam iz AMZS-jeve strani:
Najbolje prodajani avtomobili v letu 2018:
1.) Renault Clio, 3901 kom
2.) VW Polo, 2905 kom
3.) VW Golf, 2814 kom
Kateri Clio pa stane 25 jurjev? Samo najdražje izvedenke Pola in Golfa stanejo 25.000 € ali kakega tisočaka več. Sem pa kar prepričan, da se teh najdražjih izvedenk v deležu proda samo kakih 5%, ostalo je ceneje.
Po kategorijah:
Najbolje prodajani majhni avtomobili (skupaj prodano prvi trije: 8619 kom):
1.) Renault Clio, 3901 kom
2.) VW Polo, 2905 kom
3.) Fiat 500, 1813 kom
Cliota dobiš za 13 jurjev že zelo spodobno opremljenega (ima vse, kar imajo veliki). Polo je mal dražji, tja do 16-18 jurjev. Fiat 500 je v istem cenovnem rangu kot Clio.
Najbolje prodajani avti nižjega srednjega razreda (skupaj prodano prvi trije: 7175 kom):
1.) VW Golf, 2814 kom
2.) Škoda Octavia, 2542 kom
3.) Renault Megane, 1819 kom
Golfa dobiš za 20-22 jurjev, pa niti ne čisto "opranega". Za več kot 25 jurjev se moraš že precej zmišljevat. Octavia še malo boljše, za 20 jurjev jo dobiš čisto spodobno opremljeno. Povprečen Megane je pa še sploh cenejši, za 18-19 jurjev dobiš več kot solidnega.
Najbolje prodajani enoprostorni avtomobili (skupaj prodano prvi trije: 2250 kom):
1.) Renault Scenic, 755 kom
2.) Citroen Berlingo, 749 kom
3.) VW Touran, 746 kom
Spet, Scenica zlahka dobiš za manj kot 25 jurjev (tudi za 20). Pri Berlingotu se moraš res zmišljevat, da prideš čez 20 tisočakov. Še najdražji od teh je Touran, ki je ravno nekje na tvojih 25.000 €.
Najbolje prodajani avti višjega srednjega razreda (skupaj prodano prvi trije: 1851 kom):
1.) VW Passat, 901 kom
2.) Škoda Superb, 573 kom
3.) Opel Insignia, 377 kom
Tu so avti, ki gredo zlahka čez 25 jurjev, čeprav se Superb in Insignia dobita tudi za nižje zneske. Se pravi, pogojno še govorimo o tvojih 25 jurjih.
Najbolje prodajani avti visokega razreda (skupaj prodano prvi trije: 493 kom):
1.) BMW Serija 5, 211 kom
2.) Mercedez razred E, 180 kom
3.) Audi A6, 102 kom
To je vse daleč preko 25 jurjev... Mogoče bolj scena Tesle
------------
Skratka...
Če upoštevamo samo najbolj prodajane tri modele, je bilo majhnih avtov in avtov nižjega srednjega razreda skupaj prodanih 15.794 kom. Gre za avte, ki so večinoma stali do 20.000 €, v velikem deležu zagotovo manj kot 18.000 €.
In ob istih predpostavkah je bilo enoprostorcev in avtov višjega srednjega razreda skupaj prodanih 4.101 kom - gre za avte, ki jih ti oglašuješ kot vzorčne za Slovenijo. Izkaže se, da je to cca 1/5 vseh prodanih avtov (po zgornjih predpostavkah). Torej, enoprostorci+višji srednji razed deljeno z vsi avti, vključno z visokim razredom: 4.101 / 20.388 = 20,1%
Slabih 80% prodanih avtov je torej nove lastnike stalo do MAX 20.000 €. V resnici je bilo 8.619 prodanih avtov (42,3 %) skoraj zagotovo cenejših od cca 16.000 - 18.000 €.
To je domet Slovencev.
https://www.volkswagen.si/modeli/pregle...
malo se igraj s konfiguratorjem in boš presenečen kako visoko lahko prideš, lp
Zgodovina sprememb…
- spremenil: negot ()
imagodei ::
https://www.volkswagen.si/modeli/pregle...
malo se igraj s konfiguratorjem in boš presenečen kako visoko lahko prideš, lp
Mhm. Lani sem kupoval avto. Nisem šel samo v eno avtohišo, ampak sem si vzel 14 dni časa, predračune sem forwardiral sem ter tja različnim hišam, tudi na drug konec Slovenije sem se bil pripravljen odpravit. Nisem nek hud pogajalec, ampak na koncu smo se zdilali za skoraj 15% bolj ugodno ceno glede na prvo ponudbo, ki sem jo imel. Težko sicer ocenim pravi prihranek, ker sem za končni znesek dobil tudi bolje opremljen avto, bon za popust pri prvem servisu, dodatne zimske pnematike, itd.
Skratka, tile konfiguratorji so bolj prva informacija. Resno delo se začne šele potem, v kontaktu s prodajalcem (prodajalci). Res pa to vzame nekaj časa in vožnje po avtosalonih. In kot rečeno, še zdaleč nisem dober pogajalec.
- Hoc est qui sumus -