» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
661 / 1208
»»

Emobi ::

15.000 EUR je za 150.000 km na bencin, ki jih prevoziš v 10-tih letih. Elektrika doma pa stane za to razdaljo 2.000 EUR. Ker pa je servisov manj, manj vzdrževanja, manj okvar, nič nadomestila za uporabo cest, za nameček pa je izguba vrednosti vozila pri EV-jih manjša, je TCO po 10-tih letih v prid EV-ju.

Zato so stroški lastništva dvakrat dražjega EV-ja po 10-tih letih popolnoma primerljivi s pol cenejšim ICE-jem že pri 11.000 km na leto.

Potrebno je seveda gledati isti avto oziroma razred in s podobno opremo. Clio z avtomatskim menjalnikom ne stane 12.000 EUR.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Utk ::

Gagarin je izjavil:

Utk je izjavil:


Nerad ti jaz to povem, ampak ta hyundai se vozi bolje od vsake c klase za manj kot 50, 60 jurjev.


LOL, pa ne zdej bit skromn no, ta hyundai se boljš pelje tud od vsake s-klase za 200k ;)))

Ne bit ti skromen, mb 190 se pelje bolje od vsakega korejca. Pa kaj pol, če ta sam pelje po avtocesti, niti nima menjalnika.

BigWhale ::

Utk je izjavil:

Ja, zoe je predrag, nič novega. Ni pa veliko dražji od navadnega cliota, in vozi se stokrat bolje.


Ne. Vozi se nekoliko bolje kot Clio. Hnadling je prakticno isti, je bolj smooth in tisje, ni pa lih stokrat bolje. :)

TheBlueOne ::

Utk je izjavil:


Nerad ti jaz to povem, ampak ta hyundai se vozi bolje od vsake c klase za manj kot 50, 60 jurjev.


Sem ze vozil Hyundaie in niso bili niti blizu. Kaj je tale kaj posebnega?

Samo, da vemo o cem govorimo...

To:
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id......

Se vozi slabse kot Ioniq?! Si preprican?

BigWhale je izjavil:

Utk je izjavil:

Ja, zoe je predrag, nič novega. Ni pa veliko dražji od navadnega cliota, in vozi se stokrat bolje.


Ne. Vozi se nekoliko bolje kot Clio. Hnadling je prakticno isti, je bolj smooth in tisje, ni pa lih stokrat bolje. :)


Vprasanje je, ce je C Klasa za 50k€ med Ioniqom in Cliom ali slabsa od Clia po tem, kako se vozi. :D

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Pri 8m45s se zacne zanimiv del. Tesla ima problem s pisanjem logov na flash drive. Dejansko je samo vprasanje casa kdaj bo avto crknil do te mere, da ne bo vec vozen in se ga tudi polnit ne bo dalo. Napake pa izven garancije ne priznavajo vec.

Tole je kr resna stvar, dogaja se pa zato, ker so sparali pri designu. :)

TheBlueOne ::

Ce se kdo ni zasledil...



Tesla pocasi dobiva konkurenco...

Utk ::

TheBlueOne je izjavil:

Utk je izjavil:


Nerad ti jaz to povem, ampak ta hyundai se vozi bolje od vsake c klase za manj kot 50, 60 jurjev.


Sem ze vozil Hyundaie in niso bili niti blizu. Kaj je tale kaj posebnega?

Samo, da vemo o cem govorimo...

To:
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id......

Se vozi slabse kot Ioniq?! Si preprican?

BigWhale je izjavil:

Utk je izjavil:

Ja, zoe je predrag, nič novega. Ni pa veliko dražji od navadnega cliota, in vozi se stokrat bolje.


Ne. Vozi se nekoliko bolje kot Clio. Hnadling je prakticno isti, je bolj smooth in tisje, ni pa lih stokrat bolje. :)


Vprasanje je, ce je C Klasa za 50k€ med Ioniqom in Cliom ali slabsa od Clia po tem, kako se vozi. :D

Sej sem napisal, da moras C naložit do 50 jurjev, potem je to nečemu podobno. Ampak to je 15 jurjev več v štartu in še par jurjev letno na gorivu, zavarovanju in vzdrževanju.
A ne šteje pri avtih vsak cent?

BigWhale je izjavil:

Utk je izjavil:

Ja, zoe je predrag, nič novega. Ni pa veliko dražji od navadnega cliota, in vozi se stokrat bolje.


Ne. Vozi se nekoliko bolje kot Clio. Hnadling je prakticno isti, je bolj smooth in tisje, ni pa lih stokrat bolje. :)

Aktualni clio je sekret in ni nobenega razloga, da bi ga kdo kupil poleg ice konkurentov. Zoe je vsaj električen. Pa še večji prtljažnik ima.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Stari maček ::

Emobi je izjavil:

15.000 EUR je za 150.000 km na bencin, ki jih prevoziš v 10-tih letih. Elektrika doma pa stane za to razdaljo 2.000 EUR. Ker pa je servisov manj, manj vzdrževanja, manj okvar, nič nadomestila za uporabo cest, za nameček pa je izguba vrednosti vozila pri EV-jih manjša, je TCO po 10-tih letih v prid EV-ju.

Zato so stroški lastništva dvakrat dražjega EV-ja po 10-tih letih popolnoma primerljivi s pol cenejšim ICE-jem že pri 11.000 km na leto.

Potrebno je seveda gledati isti avto oziroma razred in s podobno opremo. Clio z avtomatskim menjalnikom ne stane 12.000 EUR.

Seveda si namerno pozabil, da najem baterije stane 120€ na mesec...14.400 evrčkov v 10 letih....

imagodei ::

Utk je izjavil:

Kolk je dražji v življenski dobi 20 let? Par jurjev? Pri skupnem strošku vsaj 40, je to res ful.


Emobi je izjavil:

15.000 EUR je za 150.000 km na bencin, ki jih prevoziš v 10-tih letih. Elektrika doma pa stane za to razdaljo 2.000 EUR. Ker pa je servisov manj, manj vzdrževanja, manj okvar, nič nadomestila za uporabo cest, za nameček pa je izguba vrednosti vozila pri EV-jih manjša, je TCO po 10-tih letih v prid EV-ju.

Zato so stroški lastništva dvakrat dražjega EV-ja po 10-tih letih popolnoma primerljivi s pol cenejšim ICE-jem že pri 11.000 km na leto.


Prav zanima me, koliko navdušencev na EV bo svojega električnega lepotca vozilo še čez 10 let, kaj šele čez 20. A se zdaj slučajno ljudje, ki kupujejo avte višjega srednjega in visokega razreda tako racionalno obnašajo? Kupijo avto za 30, 50 in več jurjev in ga vozijo naslednjih 20 let? Da ga ima kdo 10 let, še nekako verjamem. 20? Ni šanse.

Se pa brezplačne polnilnice umikajo. Sčasoma bo elektrika za vozila obračunana drugače; država se ne bo odpovedala trošarini, ki jo sedaj dobi iz fosilnih goriv. Tudi subvencije ne bodo večne, kar bo točko preloma v primerjavi z nakupom ICE avta še premaknilo v prid ICE-jem.

In - ne pozabit, da imajo ljudje večinoma težavo ali dobit dovolj visok kredit ali pa sami sebe kreditirat za dobo 10, 15, 20 let. Če se EV povrne v npr. desetih letih, je to super. Samo, če si ga ne moreš privoščit, se lahko povrne tudi v petih letih, pa boš še vedno vzel cenejšega ICE-ja. Saj to menda ni preveliko presenečenje za vas, kaj?

Emobi je izjavil:

Potrebno je seveda gledati isti avto oziroma razred in s podobno opremo. Clio z avtomatskim menjalnikom ne stane 12.000 EUR.

No, daj, ne klobasaj.

Meni avtomatski menjalnik sploh ni nek faktor. To, da pri EV ni treba prestavljat, je sicer fajn, ampak nikakor zato ne bom za primerjavo vzel ICE-ja z avtomatskim menjalnikom. ;((
- Hoc est qui sumus -

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: imagodei ()

nekikr ::

Ampak bi ga moral. Zato, da primerjaš iste stvari. Če naredijo Zoe, ki ima nek ročni menjalnik, potem boš pa z ročnim Cliom primerjal :)
Ostalo je spot-on, ampak ko jebe dejstva.

bambam20 ::

Ko bodo sputil ceno na 15 jurjev, bodo začel Zoje prodajat. Za 27 jurjev jih ne bodo.

Pa tudi tistih hjundajevih ijonikov za 37 jurjev ne bodo prodali veliko, ker je to vse v rangu 15 jurjev realno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bambam20 ()

J.McLane ::

Saj naredijo jih tako malo, da jih lahko vse prodajo za tako ceno.

Za Zoe pa kar neke cifre ven mečete, sem si odprl cenik in tam odčital ceno 17k eur z najemom baterije ali 25k eur z nakupom baterije. Subvencijo sem jasno vključil.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Machete ::

Doug o eTronu:

LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

jernejl ::

Emobi je izjavil:

15.000 EUR je za 150.000 km na bencin, ki jih prevoziš v 10-tih letih. Elektrika doma pa stane za to razdaljo 2.000 EUR. Ker pa je servisov manj, manj vzdrževanja, manj okvar, nič nadomestila za uporabo cest, za nameček pa je izguba vrednosti vozila pri EV-jih manjša, je TCO po 10-tih letih v prid EV-ju.
Kup špekulacij. Elektrika bo zmeraj dražja, servisov ne bo nič manj, kvečjemu bodo dražji (namesto motorja se bo pač kvarila baterija ali deli podvozja, ki je zaradi večje teže bolj obremenjeno), nadomestilo za uporabo cest ne bo večno brezplačno, izguba vrednosti EV-jev pa bo višja zaradi višje nakupne cene in vprašljivega stanja rabljene baterije, katere menjava lahko kupca rabljenega vozila zelo udari po žepu. Seveda bodo tudi zavarovalne premije za EV ceni primerno višje.

Emobi je izjavil:

Potrebno je seveda gledati isti avto oziroma razred in s podobno opremo. Clio z avtomatskim menjalnikom ne stane 12.000 EUR.
Če ne rabiš avtomatskega menjalnika, boš primerjal Clia z ročnim menjalnikom. S kakšno logiko bi morali ljudi siliti v nakup avtomatskih menjalnikov zgolj zato, da bi jim lahko dokazovali, da se pa potem bolj splača kupiti EV?

nekikr je izjavil:

Ampak bi ga moral. Zato, da primerjaš iste stvari. Če naredijo Zoe, ki ima nek ročni menjalnik, potem boš pa z ročnim Cliom primerjal :)
Ne, ni treba. Tako kot se tudi ne primerja EV-jev z ICE na način, da se zahteva enak doseg. Vsaka tehnologija ima svoje prednosti in slabosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

imagodei ::

nekikr je izjavil:

Ampak bi ga moral. Zato, da primerjaš iste stvari. Če naredijo Zoe, ki ima nek ročni menjalnik, potem boš pa z ročnim Cliom primerjal :)

Saj primerjam iste stvari: primarno primerjam avto kot pripomoček, ki me pripelje iz točke A do točke B. Pa recimo koliko prtljažnega prostora mi nudi. A potrebujem za družinske izlete po Sloveniji nek drug avto (ne samo zaradi polnjenja baterije, ampak tudi zaradi prostora in udobja za vse družinske člane), ali lahko uporabim tega? Varnost, določena dodatna oprema, ki prispeva k varnosti in udobju ... Menjalnik mi tu res ni pomemben faktor.

EDIT: tudi vzdrževanje je faktor, ampak ker sem omejen z denarjem, je pač tu treba skleniti nek kompromis. Četudi se mi po 10 letih investicija povrne.
- Hoc est qui sumus -

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: imagodei ()

bambam20 ::

J.McLane je izjavil:

Saj naredijo jih tako malo, da jih lahko vse prodajo za tako ceno.

Za Zoe pa kar neke cifre ven mečete, sem si odprl cenik in tam odčital ceno 17k eur z najemom baterije ali 25k eur z nakupom baterije. Subvencijo sem jasno vključil.



Ljudje ne stojijo v vrsti, da bi pokupili Zojete in Hyudajeva precenjena jajca v 2 kratniku, ker drugače bi ljudje to pokupili, ker je fino, da se voziš zastonj: A vam zgleda človek z 40 jurjev kreten, da bo šel kupovat hyundaja?

BigWhale ::

J.McLane je izjavil:

Saj naredijo jih tako malo, da jih lahko vse prodajo za tako ceno.

Za Zoe pa kar neke cifre ven mečete, sem si odprl cenik in tam odčital ceno 17k eur z najemom baterije ali 25k eur z nakupom baterije. Subvencijo sem jasno vključil.


Najem baterije je kr neumnost. Na mesec te potem pride 69 EUR za do 7500km prevozenih kilometrov na leto. Bencin za 625km stane za Cliota okrog 50 EUR, samo mestne voznje. Kupit elektricni avto zato, da bos potem na mesec vec placal za voznjo kot s primerljivim ICE vozilom, je res neumnost.

ZOE za 17k, z baterijo, bi pa bil ze bolj sprejemljiva opcija.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Emobi ::

To je res. Zato tudi nobeden pri zdravi pameti ne vzame najema baterije. To je bolj za podjetja, ki imajo drugo računico.
Renault je tudi govoril, da ti bodo pri najemu zamenjali baterijo z zmogljivejšo, ko le-ta pride na trg. In pred približno dvema letoma je res prišla in so ti jo lahko zamenjali. Samo si moral za to plačati 3.500 EUR!!!

Kar se pa tiče tvojih dilem, BigWhale, je pa tako: kot pri vseh stvareh, je tudi pri avtomobilih za malo denarja malo muzike (in več hrupa):)
Najslabša in najcenejša možnost je skuter, ker te prepiha, smrdi, brenči in trese, da o varnosti ne govorimo. Pa še ob slabem vremenu ni uporaben.

Twizy na prvi pogled izgleda poceni, vendar je predrag glede na to, kar nudi: samo dva sedeža, utesnjenost, slabo tesnjenje vrat (ki so za doplačilo!), slabi pospeški, s katerimi lahko varno prehitevaš le kolesarje in traktorje. Predvsem pa je vprašljiva varnost.

Zoe ima zelo majhno regenerativnem zaviranje, predvsem pa slabe pospeške, s katerim ne moreš varno prehitevati; zdaj prihaja na trg z močnejšim motorjem.

Predvsem pa razmisli o sledečem: vzameš EV s 60 kWh (Leaf, Niro, Kona...). Medtem ko nanj čakaš, uporabljaš še svoj stari Renault in pridno štediš, Res je potrebno dolgo čakati, ampak ta čas prej ali slej mine in je potem zadeva še slajša. Eno četrtino plačaš, ostalo pa vzameš ugodni eko krediti na do deset let. Po teh letih zadeva stane enako kot pol cenejši ICE.

Bistveno v tvojem primeru pa je sledeče: primarni avto bo prej ali slej ostarel in ga boš nadomestil s tem EV-jem, zato naj ima vsaj 60 kWh, da lahko opravlja funkcijo prvega avtomobila pri hiši. To je po mojem mnenju win-win kombinacija, malo dražja, vendar smiselna in z veliko več zadovoljstva, udobja ter užitkov.

Edino tveganje pa je, da bo oseba, ki zdaj vozi primarni avto pri hiši, ko bo preizkusila novi sekundarni avto, v trenutku zahtevala, da ta postane prvi avto in da avtomobilia zamenjata vlogi!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

BigWhale ::

Ne, avto za 30.000 EUR se meni v nobenem primeru ne izplaca. Enostavno naredim premalo kilometrov, da lahko upravicil tak strosek za nekaj kar mi predstavlja predvsem orodje. Potrebujem avto za do 50km na dan v povprecju in enkrat do dvakrat na mesec grem v Ljubljano. Zoe bi bil ok ampak ne za tako ceno. Zdaj gledam Smarta, ki sicer ne bo zmogel poti do Ljubljane ampak bo pokril vse ostalo.

Oseba, ki vozi primarni avto pri hisi, pa dela tudi po 400km na dan, petek in svetek in pri nas ni EVja, ki bi zadostil tem potrebam. Pozimi pa tudi nikjer na svetu ni taksnega EVja. :)

Utk ::

Poglejte si cene avtov. Niso poceni. Če hočeš nek uporaben družinski avto z nekaj opreme, si v vsakem primeru na 20-25 jurjev. Če že kupuješ za ta denar, ni taka reč se stegnit do električnega ali plugina za 10 jurjev več. Bolj se je za vprašat ali je danes pametno kupit avto za 25-35 jurjev brez vsake baterije. Japonski hibridi so postali res šparovni, hyundai ima pa dobre plugine, če že full electric ni sprejemljiv. Tudi s pluginom prišparaš vsaj 70-80% tolk kot bi z električnim, samo da ne se voziš ravno tako fino.

fikus_ ::

Še enkrat, povprečni Micki/Janezu se ni enostavno "strgnit" kar tako za +10 k€. Očitno ne dojemaš realnega stanja (se še držiš mamine kikle?). EV sedaj kupujejo tisti, ki si jih dejansko lahko privoščijo. Trenutno so EV novost na cesti in statusni simbol!

Utk ::

25 jurjev plus gorivo za 15 let si lahko privoščijo, 35 pa ne?
Ni problem v kikli, ampak računici. No, morda si pa zato nekateri lahko privoščijo, drugi pa ne...

pegasus ::

Utk: ja, to je srž problema. Človeški možgani zelo iracionalno dojemajo številke v navezavi s časom.

fikus_ ::

Še enkrat z dodatkom;
Še enkrat, povprečni Micki/Janezu se ni enostavno "stegnit" kar tako za 25 k€, potem pa pričakuješ še 10k€. Niti ne dobi kredita! Povprečna Micka/Janez v slo prevozi ~12kkm/leto, kar je približno 1000€ za gorivo/leto, to skeširajo sproti ali pa se manj vozijo.

Prosim, da odgovoriš na eno vprašanje; ali si lastiš EV, ali samo nabijaš? Hvala. Imam občutek, da tisto drugo.

Utk ::

Jebalo te povprečje. Kaj te briga povprečje pri prodaji dveh, treh procentov avtov na elektriko, pluginov in pravih.
Jaz vidim na cesti en kup avtov za 25-40 jurjev, ki bi lahko bli za ta strošek tudi vsaj napol električni, in bi se to ljudem splačalo.
Ne, nimam električnega, bo pa naslednji stoprocentno, vsaj plugin če ne full. Na silo menjal ne bom, samo da bi nekomu na internetih nekaj dokazal. In moj naslednji avto bi bil glede na ice ponudbo načeloma v rangu 20-25 jurjev, ampak tolk za bencinarja ne dam, bom pa dal 35 za plugina, če že ne bo pravega električnega za dobit.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

TheBlueOne ::

Kjer je vredno omenit, da je pri zadevah kakor avti boljse placevati sproti, kot pa vlozek na zecetku in kasneje prihranki, ker avti se razbijejo. Ce potrebujes kredit, moras za razliko gledati se obresti, verjetno je drazji kasko itn. kar ti odjeda prihranke.

Si mislim, da so zato dajali baterije v nek leasing oz. izposojo, kar pa je samo realno pokazalo koliko dejansko mesecno stane baterija in verjetno marsikoga odvrnilo od nakupa.

Utk ::

Zavarovanje za ioniq hibrida je smešno poceni proti ostalim avtom za podobno ceno. Zavarovalnice že vejo zakaj.

TheBlueOne ::

Utk je izjavil:

Zavarovanje za ioniq hibrida je smešno poceni proti ostalim avtom za podobno ceno. Zavarovalnice že vejo zakaj.


Ce se prav spomnem ima 88KW, tak avto ze tako ni drag za zavarovanje. Kasko je druga stvar, ker se gelda cena novega.

Utk ::

Obvezno, ao+ in kasko s 300 evri odbitne franšize pride točno 500 evrov.

TheBlueOne ::

To ni neke razlike. Drugace pa jaz trenutno gledam:

https://www.autoscout24.at/angebote/lex...

Notranjost, tehnologije itn. za moj okus svetlobna leta pred temi elektro igrackami.

mikhaair ::

Problem je v nasih glavah. Vecina ljudi se vozi na delo v neko vecje mesto. Pa naj bo to LJ. Do tja rabis v zastojih vsaj pol ure. Nazaj pa malce hitreje. Vmes se ustavis se v Hoferju. Ampak ker gres poleti npr. do Splita, kaksen vikend pa do Umaga, seveda rabis karavana, idealno Passata. Pa se smucat gres lazje pozimi. Alternativa manjsi hybrid, le bencin ali elektrika, je seveda no-go. Ker, kam bo pa sla vsa roba za razvajene froce. Kaj pa ce gremo v Dolomite smucat? Kdo bo iz Ikee kavc pripeljal? Itd. Ljudje dojemajo tega rabljenega Passata za luksuz. Kaj pa če bi šla cela familija s par kovcki v LJ na Flixbus do Splita, na hitri katamaran do svojega idealnega otoka, apartma in mir. Zakaj mora bit zraven se avto parkiran?

Magic1 ::

Sem šel pogledat zavarovanje na g24 za Zoe z malo baterijo. Najosnovnejši kasko je 1000€, polni 2200€.
Magic

bbf ::

"Zakaj mora bit zraven se avto parkiran? "
Zakaj? Zato, ker prehod na elektro je za 90% ldi prevelika adaptacija in raje plačajo status quo, kot pa da z možgani zamigajo. Za daljša potovanja si alhko rentacar ubodeš, pa si z lastništvom elektro daly commuterja še zmerej v plusu. Ampak spet, treba možgan uporabit..

J.McLane ::

Magic1 je izjavil:

Sem šel pogledat zavarovanje na g24 za Zoe z malo baterijo. Najosnovnejši kasko je 1000EUR, polni 2200EUR.


A se delaš norca ali kaj? Daj za foro še za svoj trenutni avto izračunaj, da vidimo primerjavo.

Jaz ti lahko napišem koliko sem pripravljen plačat danes za Priusa (Kasko + AO+) in koliko bi me podobno zavaraovanje prišlo za alternative (Triglav info izračun):
Prius: 400 EUR
Zoe z baterijo: 600 EUR
Zoe z najemom baterije: 500 EUR
BMW i3 94Ah: 700 EUR
IONIQ EV Premium: 550 EUR
Kona EV Premium: 600 EUR
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

TheBlueOne ::

bbf je izjavil:

"Zakaj mora bit zraven se avto parkiran? "
Zakaj? Zato, ker prehod na elektro je za 90% ldi prevelika adaptacija in raje plačajo status quo, kot pa da z možgani zamigajo. Za daljša potovanja si alhko rentacar ubodeš, pa si z lastništvom elektro daly commuterja še zmerej v plusu. Ampak spet, treba možgan uporabit..


No ja, imas kar nekaj rizikov pri kalkulaciji. Kot prvo vozis avto bistveno nizjega razreda za neko ceno, kar ljudem pac je vazno, posebej, ce so dosti na cesti. Druga moznost je, da imas razliko v ceni, ce je razred avtomobila enak, kjer seveda placujes obresti na razliko, dokler ne zaziras zadnjega dela placila, ki je razlika v nakupu, obresti za avtokredite pa niso ravno nizke.

Potem ne ves, kaj bo s ceno elektrike, posebej, ce bo poraba rastla. Moras biti kar v oblakih, ce menis, da bo enaka pri bistveno povecani porabi.

Potem imas riziko, da razbijes relativno drag avto in ti velik del prihrankov, ki si jih planiral cez recimo deset let izpuhti.

Vec jih bo, drazja bodo zavarovanja, manj bo lahko drzava pogledala skozi prste, kar je pravtako pametno upostevati, ker prihranki sele pridejo.

Skratka, ker toliko zadev ni garant konstantnih tezko govoris o definitivne prihranku, definitivno pa je, da se vozis relativno slabo glede na zacetni vlozek.

Mimogrede, nek rentacar za vse dopuste ti verjetno kalkulacijo radikalno poslabsa, morda celo obrne. Verjetno ne vzames Twinga, tako da poglej cene.

imagodei ::

Utk je izjavil:

Poglejte si cene avtov. Niso poceni. Če hočeš nek uporaben družinski avto z nekaj opreme, si v vsakem primeru na 20-25 jurjev. Če že kupuješ za ta denar, ni taka reč se stegnit do električnega ali plugina za 10 jurjev več. Bolj se je za vprašat ali je danes pametno kupit avto za 25-35 jurjev brez vsake baterije. Japonski hibridi so postali res šparovni, hyundai ima pa dobre plugine, če že full electric ni sprejemljiv. Tudi s pluginom prišparaš vsaj 70-80% tolk kot bi z električnim, samo da ne se voziš ravno tako fino.

A ti imaš družino?

Če si iz Maribora ali Celja in greš na družinski izlet na Bled ali v Portorož - kateri EV priporočaš? Kje parkirati, da se bo avto polnil oziroma kako organizirat dan (kam na kosilo, kje imajo v bližini gostilne polnilne postaje), da se lahko družina dopoldan (ob 8h, 9h) odpravi na pot, vrne se pa ob 16h-17h? Že najmanj to, da moraš za en enostaven izlet preštudirat kje so polnilna mesta, kje ob poti se bo potrebno ustaviti in napolniti avto, je zoprno. Še najbolje med kosilom, da to ni mrtev čas, ko se otroci dolgočasijo in brcajo v gume parkiranih avtomobilov na parkirišču ob polnilnici...

Saj, priznam, stanje se izboljšuje. Še vedno pa na spletni strani Polni.si za Bled najdem samo 2 parkirišči z nekaj priklopnimi mesti, za Portorož enako... Kaj pa, če greš namesto v civilizacijo nekam v gore? Kdaj bodo polnilna mesta postavili tudi v bližini startnih točk za vzpone v gore? V tem primeru moraš za vsako destinacijo, ki je več kot cca 150 km od doma planirat še en postanek za polnjenje.

Kot drugo - za 20-25 jurjev dobiš precej spodobnega ICE enoprostorca. Če gledaš EV, dobiš za 27 jurjev ... Zoeta... Ja, sej je res, včasih sta bila Jugo in Katrca družinski avto, pa smo prišli z njima na morje do Splita. Avto nabutan do vrha, tako da voznik ni videl v notranjem vzvratnem ogledalu ničesar. Tako da... Imaš prav, Zoe je kamot lahko družinski avto.
- Hoc est qui sumus -

Magic1 ::

J.McLane je izjavil:

Magic1 je izjavil:

Sem šel pogledat zavarovanje na g24 za Zoe z malo baterijo. Najosnovnejši kasko je 1000EUR, polni 2200EUR.


A se delaš norca ali kaj? Daj za foro še za svoj trenutni avto izračunaj, da vidimo primerjavo.

Jaz ti lahko napišem koliko sem pripravljen plačat danes za Priusa (Kasko + AO+) in koliko bi me podobno zavaraovanje prišlo za alternative (Triglav info izračun):
Prius: 400 EUR
Zoe z baterijo: 600 EUR
Zoe z najemom baterije: 500 EUR
BMW i3 94Ah: 700 EUR
IONIQ EV Premium: 550 EUR
Kona EV Premium: 600 EUR

A si nesposoben, pojdi na stran in poglej?!? Koliko imaš ti bonifikacij me ne zanima, za primerjavo se vedno daje 100% ceno!!!
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

J.McLane ::

Tvoj podatek o 1000-2000 € je en velik bullshit, če zraven ne podaš še podatka koliko po tvoje pride zavarovanje za en Golf TDI. Jaz sem podal koliko sedaj plačam za Priusa in koliko več bi me prišlo če bi imel EV.

Seveda pa naj računa vsak zase, ne pa biti tule pameten kako za Zoe pride zavarovanje 2000 €, ker toliko plača samo največji idot na tem svetu.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Emobi ::

Se strinjam, tisti podatki na internetu so neuporabni. Za kasko se pogajaš individualno z zastopnikom.

MrNighthawk ::

Utk je izjavil:

Poglejte si cene avtov. Niso poceni. Če hočeš nek uporaben družinski avto z nekaj opreme, si v vsakem primeru na 20-25 jurjev.

Ma dej FFS ne bluzi neki. 25k za mlado družino je lahko že (pre)velik strošek, še posebej v primeru, da imajo kakšen kredit za stanovanje, najemnino etc. če je družinska hiša/"stanovanje od pokojne tete" na razpolago se pa lahko "preseravajo".
Tri članska mlada družina se pa brez večjih težav spakira v novega Cliota (niso več tako majhni kot včasih), ki te pride po 12k. Škoda Fabia je nova 15k. Če pa res rabijo večji avto pa razmislijo o nekaj let rabljenem.Motorji res ne bodo 3.0, z vodno hlajenimi sedeže itd, ampak avto bo imel 5 zvezdic EURO NCAP, klimo, senzorje, etc., samo pogovarjal se ne bo s tabo. Za nekoga, ki mu je avto orodje/prevozno sredstvo in ne statusni simbol.
Avtomobili niso več to kar so bili 40 let nazaj (preveč ste pod vtisi starih fotrov). 10 let star avto ima praktično ves "potreben luksuz" za nekoga, ki prevozi do 15k na leto. Nek povprečen letni strošek te pa pride do 3k na leto (gorivo, zavarovanje, cestnina,tehnični...)

Magic1 ::

Aja, torej za vas je "realna" tista cena, ki si jo izpogajaš in ne tista, ki si jo skleneš preko interneta?!??????????????? Sem za vas pametnjakoveče šel še na Triglav. En osnovni kasko z asistenco za Zoe je 1550EUR!
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

TheBlueOne ::

Sicer pa gelde na to, da obstaja Kona v obeh razlicicah primerjava ne bi smela biti ravno tezka?

Magic1 ::

Pa sej je jasno od začetka. Kasko se plačuje glede na vrednost avtomobila, osnovno pa na moč...
Magic

TheBlueOne ::

Magic1 je izjavil:

Pa sej je jasno od začetka. Kasko se plačuje glede na vrednost avtomobila, osnovno pa na moč...


Ampak lahko primerjas razliko med pogonoma. Da se ne lovis v neke cudne diskusije, kjer se 88KW ioniq vozi boljse kot Mercedezi do 50k€ itn.

V tem primeru lahko poracunas od porabe, obresti kredita, zavarovanja, naredis projekcijo, ce cena energije raste, ce ne bo vec odpustkov itn.

Emobi ::

Špekulirati, kako se bo cena elektrike dvignila in se bodo prihranki razblinili napram ICE-ju, je smešno ob dejstvu, da so bili letos vsi popravki cen bencina samo navzgor. Bencin je šel navzgor za 17 centov, dizel za 10.

Če gre ves slovenski vozni park na elektriko, potrebujemo elektrike 20 % več, kar ni veliko. Pa še to bo po letu 2050 in takrat bo veliko energije iz OVE, da ne govorimo o pametnih omrežjih, kjer boš lahko z EV-jem ponoči kupoval cenejšo elektriko in jo podnevi dražje prodajal.
Cena elektrike je socialni korektiv in ji država ne more kar tako zviševati cene, ker jo vsi uporabljamo za bolj pomembne reči, kot je osebni transport.

Seveda bodo nekoč EV-ji bolj obdavčeni, vsekakor pa bodo ICE-ji vedno več in bolj obdavčeni, saj sicer ne bomo dosegli cilja, to pa je konec fosilnih goriv.

Magic1 ::

Bencin je obdavčen 75%, od tega je 50% taks. Ko bo EVjev veliko, bomo dobili satelitsko cestninjenje in bomo takse plačevali na km. Edino če misliš, da država ne rabi tega denarja.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

J.McLane ::

Magic1 je izjavil:

Aja, torej za vas je "realna" tista cena, ki si jo izpogajaš in ne tista, ki si jo skleneš preko interneta?!??????????????? Sem za vas pametnjakoveče šel še na Triglav. En osnovni kasko z asistenco za Zoe je 1550EUR!


Glej, jaz nisem pisal o "realni" ceni napisal sem koliko bi dal jaz in da naj vsak zase izračuna sam. Če pa že opletaš z 2200 EURbi bilo pa lepo če vsaj napišeš koliko bi pri istih pogojih dal za nek navaden avto. Ti nisi napisal ne enega ne drugega, samo kako je teh 2200 EUR svinjsko dragih.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

TheBlueOne ::

Pac ne se slepit, trenutno se EVjem gleda skozi prste, ker se to vspodbuja. Ko jih bo vec, se bo breme gotovo porazdelilo drugace, kjer pa ni nujno, da skozi elektriko, gelde na to, da se jih lahko polni doma. In ta riziko je pac treba upostevati pri kalkulacijah. Pac naredis eno normalno kalkulacijo in eno, kjer je bremenitev podobna kot pri ICE. Koncna slika bo verjetno nekje vmes, ampak potem ves kje si lahko.

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

imagodei je izjavil:

Že najmanj to, da moraš za en enostaven izlet preštudirat kje so polnilna mesta, kje ob poti se bo potrebno ustaviti in napolniti avto, je zoprno.
Ah daj no, to je čisti užitek in če tega ne počneš že sedaj, te ne razumem. Splaniraš pot in alternative v primeru zastojev, splaniraš postanke za futranje avta in sopotnikov in alternative zanje, preveriš smer in hitrost vetra, vreme, stanje na cestah (sneg, toča, ...), tedne prej opazuješ prometne vzorce na željeni poti, da izbereš primeren čas za potovanje ... Če to počneš že sedaj, je dodati elektriko k temu malenkost. Če tega ne počneš sedaj... ne vem, jaz bi vsem brez načrta in predvidenih alternativ krepko podražil vožnjo.

fikus_ ::

Da ne bomo nabijali v prazno!
Zavarovanje informativni izračun pri Triglavu
Kona bencinar 926,22
https://skleni.triglav.si/isklepanje/av...

Kona electric 1788,38
https://skleni.triglav.si/isklepanje/av...

Pa ne pišite na pamet, da je drugje ceneje in podobne fore.
««
661 / 1208
»»