Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
WarpedGone ::
Elon Musk Poised to Declare Victory over the Legacy Automotive Industry at Tesla Autonomy Day
Ampak kot vam je že gozdni pujsek razložu ... nothing to see here, same laži, bla bla bla.
Ampak kot vam je že gozdni pujsek razložu ... nothing to see here, same laži, bla bla bla.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
MrNighthawk ::
WarpedGone je izjavil:
Ampak kot vam je že gozdni pujsek razložu ... nothing to see here, same laži, bla bla bla.
Nekateri pač ne vzdihujemo ob vsaki besedi, ki jo Musk pove...
Nikec3 ::
marketing, nobene revolucije. napredek v strojnem ucenju/AI je znan, to ni neko tajno podrocje; preden je stvar v uporabi obstajajo clanki vsaj kaksno leto prej. trenutno ni nobene tehnologije ki bi dobro resila probleme deep learninga, torej to da rabis gore podatkov, da se z samo nekaj primeri ne mores naucit, da nimas dobrega vpogleda v notranjost in da sistem ne zna dobro obrazlozit svojih odlocitev.
neko nabijanje o "NN mrezah" in podobno je samo nabijanje za novinarje in rajo, ki pac pozre vse, kar ima notri besede povezane z umetno inteligenco, ker je to pac v modi.
kdor pogleda kaksne probleme ima Waymo, ki je DALEC pred vsem drugim v tem podrocju, mu bo jasno zakaj Musk patolosko laze. to da ima tesla vec avtov ki so "povezani v mrezo" ima 0% relevance. Googlove simulacije kjer delajo milijarde kilometrov jim dajo vec uporabnih podatkov kot pa omejen nabor podatkov iz tesla senzorjev;
sploh pa glede na res embarrasing nesrece ko se tesle zabijajo v ovire ki jih je Google zanesljivo zaznaval ze na zacetku svojih projektov, mislim da neka globlja debata niti ni potrebna.
Nekaj takega, da. Musk ima to zadevo za "last stand", ker je jasno da bodo tudi Q2 rezultati slabi (pred enim tednom so spet spreminjali cene). Najprej se bo hvalil z avtonomijo, obljubil par stvari, hkrati pa še pojasnil, zakaj se bodo Tesle podražile. Vmes omeni še, da je Teslo potrebno nabavit, ker je sedaj še poceni, ko bo Full Autonomy na voljo, pa bo 5-10x dražja (njegove besede).
Na kratko. Gre za preusmerjanje pozornosti in zavlačevanje, da bi ceno delnici čim dalj časa držal visoko.
WarpedGone je izjavil:
Elon Musk Poised to Declare Victory over the Legacy Automotive Industry at Tesla Autonomy Day
Ampak kot vam je že gozdni pujsek razložu ... nothing to see here, same laži, bla bla bla.
Daj @Warpy razloži mi prosim, kaj točno bi tale slika naj dokazovala?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
WarpedGone ::
Ne veš kaj je px2?
... nisem sposoben vam česarkoli razložt. Kdor noče videt, ne vidi in ne bo videl.
bo postalo očitno, ampak ne vsem. Mnogi tule danes še vedno trdite, da je nokia še vedno ful uspešno podjetje.
... nisem sposoben vam česarkoli razložt. Kdor noče videt, ne vidi in ne bo videl.
"It will become obvious that the strategy to cohesively architect a network of electric vehicles, massive charging infrastructure, upgradeable software architecture, low cost sensors, specialized silicon, neural networks, autonomous software and battery manufacturing at massive scale gives Tesla a huge competitive advantage as it scales, leaving little room for the emergence of a Tesla killer."
bo postalo očitno, ampak ne vsem. Mnogi tule danes še vedno trdite, da je nokia še vedno ful uspešno podjetje.
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
Ne veš kaj je px2?
... nisem sposoben vam česarkoli razložt. Kdor noče videt, ne vidi in ne bo videl.
A ti želiš povedat, da je avtonomna vožnja odvisna samo od računske moči čipa?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Okapi ::
Pri vsem skupaj je še ena logična - oziroma poslovna - napaka.
Če znaš narediti računalnik (oziroma program), ki je sposoben samodejne vožnje, zakaj bi se sploh še trudil z izdelavo avtomobilov? Tehnologijo prodaš proizvajalcem avtomobilov in zaslužil 100x več, kot če se trudiš, da narediš tistih pol milijona avtov letno, kolikor jih je mogoče sposobna narediti Tesla.
Poleg tega se lahko začneš ukvarjati s predelavo obstoječih avtov v robotske. Namesto enega avta, ki ga narediš v svoji tovarni, lahko predelaš 10 že narejenih avtov, in zaslužiš več.
Če znaš narediti računalnik (oziroma program), ki je sposoben samodejne vožnje, zakaj bi se sploh še trudil z izdelavo avtomobilov? Tehnologijo prodaš proizvajalcem avtomobilov in zaslužil 100x več, kot če se trudiš, da narediš tistih pol milijona avtov letno, kolikor jih je mogoče sposobna narediti Tesla.
Poleg tega se lahko začneš ukvarjati s predelavo obstoječih avtov v robotske. Namesto enega avta, ki ga narediš v svoji tovarni, lahko predelaš 10 že narejenih avtov, in zaslužiš več.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
codeMonkey ::
Pri vsem skupaj je še ena logična - oziroma poslovna - napaka.
Če znaš narediti računalnik (oziroma program), ki je sposoben samodejne vožnje, zakaj bi se sploh še trudil z izdelavo avtomobilov? Tehnologijo prodaš proizvajalcem avtomobilov in zaslužil 100x več, kot če se trudiš, da narediš tistih pol milijona avtov letno, kolikor jih je mogoče sposobna narediti Tesla.
Poleg tega se lahko začneš ukvarjati s predelavo obstoječih avtov v robotske. Namesto enega avta, ki ga narediš v svoji tovarni, lahko predelaš 10 že narejenih avtov, in zaslužiš več.
Avtomobilov ne mores predelati na to. Ni to PC. Avtomobilski softver ter elektronika se nacrtuje od zacetka. Ze en ABS modul, se eno leto razvija za vsak model posebej, pa lahko stvari precej ponucas od drugih modelov. Cel varnostni koncept ter kalkulacije za take sisteme se nanasajo na tocno dolocene specifike avtomobila. Dinamicni model avta ni samo v ABSu, ESPju, ampak tudi v kontrolerju za longitudinalno ter lateralno kontrolo avtonomnega vozila. Musk vam je s svojim tretiranjem vozila kot obicajen IT produkt cisto zmesal pojme.
7982884e ::
WarpedGone je izjavil:
Elon Musk Poised to Declare Victory over the Legacy Automotive Industry at Tesla Autonomy Day
Ampak kot vam je že gozdni pujsek razložu ... nothing to see here, same laži, bla bla bla.
kaj naj bi to nakazovalo?
tudi kdorkoli drug lahko da isti graf, ko zamenjajo hardver na zadnjo verzijo GPUjev/TPUjev.
performansa teh cipov ne pomaga dosti pri zabijanju v ovire ki jih lidar zanesljivo zazna. sploh pa ne pomaga pri izvajanju bolj naprednih pametnih odlocitev, recimo vkljucevanje v pas kjer je guzva.
ko pogledas videote Waymotov, ko imajo probleme s takimi stvarmi, je jasno. ce tesla lahko zazna rdeco na semaforju, to pomeni da so na samem zacetku osnov avtonomnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 7982884e ()
7982884e ::
da bo jasno, nic nimam proti teslinem autopilotu in kul je, da so softversko upgradable. ampak me pa pogreje, ko musk svojim vernikom se n-tic zapored obljubi, da zdaj bo pa res avtonomno. ceprav je jasno da je za to potrebnih veliko, veliko preskokov, od katerih so se dosti boljsi igralci zelo dalec.
se nekaj kar cloveka pogreje so trditve da so kamere dobra zamenjava za lidar. dobra zamenjava bodo ko bo racunalniski vid na nivoju cloveskega, kar je se vrsto prelomnih odkritij stran od realnosti (ko se lahko ponasamo kvecjemu z kolikor toliko dobro razpoznavo dolocenega stevila razredov objektov, ki so bili prej futrani mrezi v milijonih primerkov). nisem videl tesle da bi izdali kak clanek kjer bi pometli s konkurenco na tekmovanjih v racunalniskem vidu.
se nekaj kar cloveka pogreje so trditve da so kamere dobra zamenjava za lidar. dobra zamenjava bodo ko bo racunalniski vid na nivoju cloveskega, kar je se vrsto prelomnih odkritij stran od realnosti (ko se lahko ponasamo kvecjemu z kolikor toliko dobro razpoznavo dolocenega stevila razredov objektov, ki so bili prej futrani mrezi v milijonih primerkov). nisem videl tesle da bi izdali kak clanek kjer bi pometli s konkurenco na tekmovanjih v racunalniskem vidu.
WarpedGone ::
nisem videl tesle da bi izdali kak clanek kjer bi pometli s konkurenco na tekmovanjih v racunalniskem vidu.
"Nisem videl, torej ne obstaja."
A naj dodam še LOL? Bi, pa ne bo pomagalo.
These surveys sample people's perceptions, not actual technical accomplishment. Tesla's prowess has risen dramatically in the past year, but without media acknowledgement and unbiased reporting of it, the general populace is left with a distorted view. At some point the media will not be able to hide the reality. If anyone can point to independent/unbiased real-world performance reviews of Super Cruise, Traffic Jam Pilot, Pilot Assist, Toyota Safety Sense, or any other ADAS available today that measures up to what Autopilot can do, I'd like to know where to find it.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
kow ::
Pri vsem skupaj je še ena logična - oziroma poslovna - napaka.
Če znaš narediti računalnik (oziroma program), ki je sposoben samodejne vožnje, zakaj bi se sploh še trudil z izdelavo avtomobilov? Tehnologijo prodaš proizvajalcem avtomobilov in zaslužil 100x več, kot če se trudiš, da narediš tistih pol milijona avtov letno, kolikor jih je mogoče sposobna narediti Tesla.
Poleg tega se lahko začneš ukvarjati s predelavo obstoječih avtov v robotske. Namesto enega avta, ki ga narediš v svoji tovarni, lahko predelaš 10 že narejenih avtov, in zaslužiš več.
Software je sam po sebi prakticno nicvreden - enostavno ga je (s)kopirati. Rabis obvladovati trg, drugace te takoj izrinejo. Google mail je enostavno prekopirati, pa tega nihce niti resno ne poskusa, ker Abecedarji ponujajo cel kup storitev, ki so integrirane.
da bo jasno, nic nimam proti teslinem autopilotu in kul je, da so softversko upgradable. ampak me pa pogreje, ko musk svojim vernikom se n-tic zapored obljubi, da zdaj bo pa res avtonomno. ceprav je jasno da je za to potrebnih veliko, veliko preskokov, od katerih so se dosti boljsi igralci zelo dalec.
se nekaj kar cloveka pogreje so trditve da so kamere dobra zamenjava za lidar. dobra zamenjava bodo ko bo racunalniski vid na nivoju cloveskega, kar je se vrsto prelomnih odkritij stran od realnosti (ko se lahko ponasamo kvecjemu z kolikor toliko dobro razpoznavo dolocenega stevila razredov objektov, ki so bili prej futrani mrezi v milijonih primerkov). nisem videl tesle da bi izdali kak clanek kjer bi pometli s konkurenco na tekmovanjih v racunalniskem vidu.
Integracija tehnologij je mnogo tezji problem, kot zmagati na tekmovanju v racunalniskem vidu. Tekmovanje lahko zmaga tudi posameznik, medtem ko za zmago na trgu potrebujes sodelovanje mnogih (aka podjetje).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Okapi ::
Ja, zato je Microsoft eno majhno ničvredno podjetje. Pa Google enako.Pri vsem skupaj je še ena logična - oziroma poslovna - napaka.
Če znaš narediti računalnik (oziroma program), ki je sposoben samodejne vožnje, zakaj bi se sploh še trudil z izdelavo avtomobilov? Tehnologijo prodaš proizvajalcem avtomobilov in zaslužil 100x več, kot če se trudiš, da narediš tistih pol milijona avtov letno, kolikor jih je mogoče sposobna narediti Tesla.
Poleg tega se lahko začneš ukvarjati s predelavo obstoječih avtov v robotske. Namesto enega avta, ki ga narediš v svoji tovarni, lahko predelaš 10 že narejenih avtov, in zaslužiš več.
Software je sam po sebi prakticno nicvreden -
Programa v avtih ne bi bilo mogoče kar piratizirati, ker bi bil integriran v cel sklop za samovoznost, ki bi moral biti seveda homologiran.
In Tesla network, kot so si ga zamislili (robotski Uber), bi prav enako lahko deloval s katerimkoli pravilno opremljenim avtom, in služil bajne denarce delničarjem. 10 milijonov robotsko opremljenih fordov, mercedezov, fiatov, volkswagnov ... bi sigurno prinašalo več denarja kot milijon tesel.
Stvar je namreč v tem, da Tesla ni Apple, oziroma avti niso telefoni, ki jih lahko narediš 100 milijonov na leto v eni tovarni. In zato bi Tesla lahko več zaslužila s programsko opremo, kot bo lahko z železnino.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
BigWhale ::
Zdej vemo zakaj so podrazili FSD. Zato ker bo spet potreben hardware upgrade. In vsem, ki so ze kupili FSD bodo morali te reci brezplacno dograditi.
Drzim pesti, da jim bo tokrat uspel in da cez dve leti ne bodo spet tlacili nove opreme v avtomobile, ker stara ne bo dovolj. :)
https://www.tesla.com/BLOG/ALL-TESLA-CA...
Drzim pesti, da jim bo tokrat uspel in da cez dve leti ne bodo spet tlacili nove opreme v avtomobile, ker stara ne bo dovolj. :)
https://www.tesla.com/BLOG/ALL-TESLA-CA...
Nikec3 ::
WarpedGone je izjavil:
Elon Musk Poised to Declare Victory over the Legacy Automotive Industry at Tesla Autonomy Day
Ampak kot vam je že gozdni pujsek razložu ... nothing to see here, same laži, bla bla bla.
kaj naj bi to nakazovalo?
tudi kdorkoli drug lahko da isti graf, ko zamenjajo hardver na zadnjo verzijo GPUjev/TPUjev.
performansa teh cipov ne pomaga dosti pri zabijanju v ovire ki jih lidar zanesljivo zazna. sploh pa ne pomaga pri izvajanju bolj naprednih pametnih odlocitev, recimo vkljucevanje v pas kjer je guzva.
ko pogledas videote Waymotov, ko imajo probleme s takimi stvarmi, je jasno. ce tesla lahko zazna rdeco na semaforju, to pomeni da so na samem zacetku osnov avtonomnosti.
Pa še to. Če bi problem avtonomne vožnje bil predvsem v računski moči, bi torej lahko v vsakem trenutku Tesla (za primer testiranja) svoj avtomobil z brezžično povezavo priklopila na nek superračunalnik, ki bi izvajal potrebne izračune in voila - avtonomna vožnja je tukaj!
Kot sem že prej napisal, tale autonomy day je samo za preusmerjanje pozornosti od slabih rezultatov Tesle, ter izgovor, zakaj lahko podražijo avtomobile.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
kow ::
@Okapi
Saj razumes, da z Wordom in Excelom Microsoft sluzi milijarde, ceprav je to 40 let stara tehnologija?
Menda ne mislis, da je narediti kopijo tezko (nekaj nemcev v garazi je zadostovalo).
Posamezni deli so malovredni, le integracija in prevladujoc trzni polozaj (uporabniki so navajeni graficnega vmesnika) ji daje vrednost.
Saj razumes, da z Wordom in Excelom Microsoft sluzi milijarde, ceprav je to 40 let stara tehnologija?
Menda ne mislis, da je narediti kopijo tezko (nekaj nemcev v garazi je zadostovalo).
Posamezni deli so malovredni, le integracija in prevladujoc trzni polozaj (uporabniki so navajeni graficnega vmesnika) ji daje vrednost.
7982884e ::
WarpedGone je izjavil:
nisem videl tesle da bi izdali kak clanek kjer bi pometli s konkurenco na tekmovanjih v racunalniskem vidu.
"Nisem videl, torej ne obstaja."
A naj dodam še LOL? Bi, pa ne bo pomagalo.
"LOL" bolj pristoji tvojemu komentarju. nisem ga videl, ker NE obstaja. spremljam mal to sceno, in kaj takega bi povzrocilo vecji medijski pomp kot fotografija crne luknje. brez skrbi, ne skrivajo, ne obstaja. zal.
7982884e ::
Integracija tehnologij je mnogo tezji problem, kot zmagati na tekmovanju v racunalniskem vidu. Tekmovanje lahko zmaga tudi posameznik, medtem ko za zmago na trgu potrebujes sodelovanje mnogih (aka podjetje).
seveda je velik problem. ampak ne more pa integracija tehnologije ki bazira na feedu od kamer dosect BOLJSIH rezultatov kot tekmovanje. ce deep learning na tekmovanju, v precej boljsih pogojih kot je real life cesta in svet, ne more z 1/1000 error rate zaznavat vsega, potem ne mores pricakovati vec od arraya kamer. tudi na jasen dan ne.
zato drugi uporabljajo LIDAR, da so vsaj na koraku zajemanja akterjev zanesljivi. zato ker temu koraku sledi se kup drugih, ki so se TEZJI. ce pa te zajebava ze samo to, ali vidis oviro, ali pa nek tovornjak ki se proti soncu ne vidi dobro, potem pa pac ne mores rect "ja, bomo pac networkal informacijske feede po celem fleetu, pa povisal zmogljivost cipov". ne. zmogljivost same predikcije teh algoritmov zelo malo naraste, tudi ce mu das 100x vec procesorske moci.
se n-tic: poglejte, s kaksnimi problemi se srecuje Waymo. oni dejansko hodijo po neprehojeni poti, in vsak nadaljnji korak je tezji. in na teh korakih klasicni pristopi nevronskih mrez ne primejo vec. to je blo "in" 7 let nazaj, ko je bilo treba navadit avto da zna vozit in se umikat oviram, ampak do "cloveske" voznje je se mnogo drugega.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 7982884e ()
7982884e ::
Pa še to. Če bi problem avtonomne vožnje bil predvsem v računski moči, bi torej lahko v vsakem trenutku Tesla (za primer testiranja) svoj avtomobil z brezžično povezavo priklopila na nek superračunalnik, ki bi izvajal potrebne izračune in voila - avtonomna vožnja je tukaj!
Kot sem že prej napisal, tale autonomy day je samo za preusmerjanje pozornosti od slabih rezultatov Tesle, ter izgovor, zakaj lahko podražijo avtomobile.
seveda. tudi google bi lahko imel cel prtljaznik TPUjev in povisal on-site procesno moc za par velikostnih razredov. pa ne bo nic boljse.
googlovi avti seveda bolje vozijo, ko vec prevozijo. ampak ne zarad deep learninga; zelo zelo razlicnih situacij ki so na njihovem trenutnem koraku problematicne je precej premalo in so dalec prevec kompleksne (torej zahtevajo visjenivojske odlocitve, ne samo "daj tak pa tak input na volan in bremzo in gas"), da bi lahko nevronska mreza kaj bistveno pomagala. zdaj se lepo na klasicen nacin "tweaka" in gradi visokonivojsko pamet za vsako kategorijo posebej. ce bodo zmetali zadost denarja v to, bo v par letih stvar dobro sluzila v praksi, ce bo zadaj za backup se nek teleoperator, ki bo zadolzen se za nekaj deset drugih avtov.
dokler ne pride do konkretnega preboja v AI bo pac zal tako.
Sp3m ::
Elon Musk pa res ne mera short-sellerjev.
Tesla gets restraining order on short-seller who photographed employees
Tesla Takes Short Seller to Court, Saying He Menaced Its Workers
Na gofundme se je pa odpl legal defense fund za skabooshko in ima cca. 37k USD dosedaj.
Eden izmed tweet threadov tega skabooshka .
Skabooshkin brat dela v VW.
Photographs: $TSLA recording the "autonomous driving" demo for its so-called "Autonomy Investor Day" (Apr 22).
Mounted, two cameras: one rear-facing on the trunk, one inside directed towards the steering and center console.
Note the license plate: MFG632779S. a company vehicle
The vehicle traveled approximately 35 miles from 1:00PM to 1:40PM, entered I-880N in Fremont/Union City, conducted trivial lane changes (merging from leftmost-lane into right lane and back), and concluded its "automous" drive at the Treasure Island exit on the Bay Bridge.
The demo conveniently bypassed the toll booth, by using lanes compatible with the "FasTrak" transponder.
Note that the vehicle did not (and most assuredly does not have the capability to) follow traffic laws. Bay Bridge entrance speed limit is 25 MPH. The vehicle drove at 45 MPH
itd.
Tesla gets restraining order on short-seller who photographed employees
Tesla Takes Short Seller to Court, Saying He Menaced Its Workers
Na gofundme se je pa odpl legal defense fund za skabooshko in ima cca. 37k USD dosedaj.
Eden izmed tweet threadov tega skabooshka .
Skabooshkin brat dela v VW.
Photographs: $TSLA recording the "autonomous driving" demo for its so-called "Autonomy Investor Day" (Apr 22).
Mounted, two cameras: one rear-facing on the trunk, one inside directed towards the steering and center console.
Note the license plate: MFG632779S. a company vehicle
The vehicle traveled approximately 35 miles from 1:00PM to 1:40PM, entered I-880N in Fremont/Union City, conducted trivial lane changes (merging from leftmost-lane into right lane and back), and concluded its "automous" drive at the Treasure Island exit on the Bay Bridge.
The demo conveniently bypassed the toll booth, by using lanes compatible with the "FasTrak" transponder.
Note that the vehicle did not (and most assuredly does not have the capability to) follow traffic laws. Bay Bridge entrance speed limit is 25 MPH. The vehicle drove at 45 MPH
itd.
kow ::
seveda je velik problem. ampak ne more pa integracija tehnologije ki bazira na feedu od kamer dosect BOLJSIH rezultatov kot tekmovanje. ce deep learning na tekmovanju, v precej boljsih pogojih kot je real life cesta in svet, ne more z 1/1000 error rate zaznavat vsega, potem ne mores pricakovati vec od arraya kamer. tudi na jasen dan ne.
1) O kaksnem tekmovanju govoris?
2) Zakaj mislis, da je potrebno zaznavati vse?
Musk prodaja vizijo, ampak v resnici za napredek ne potrebujemo level 5.
Okapi ::
To, kar počne Musk, je zavajajoče oglaševanje. Da bi privabil kupce avtov (in delnic), obljublja stvari, ki ne obstajajo, in ki tudi ne bodo obstajale še vrsto let. Po domače se pa temu reče, da laže.
Teslo v tem primeru rešuje samo dejstvo, da samodejna vožnja in Tesla Network ni edina stvar, ki jo delajo oziroma tržijo. Če bi bila, bi bili drugi Theranos.
Teslo v tem primeru rešuje samo dejstvo, da samodejna vožnja in Tesla Network ni edina stvar, ki jo delajo oziroma tržijo. Če bi bila, bi bili drugi Theranos.
7982884e ::
seveda je velik problem. ampak ne more pa integracija tehnologije ki bazira na feedu od kamer dosect BOLJSIH rezultatov kot tekmovanje. ce deep learning na tekmovanju, v precej boljsih pogojih kot je real life cesta in svet, ne more z 1/1000 error rate zaznavat vsega, potem ne mores pricakovati vec od arraya kamer. tudi na jasen dan ne.
1) O kaksnem tekmovanju govoris?
2) Zakaj mislis, da je potrebno zaznavati vse?
Musk prodaja vizijo, ampak v resnici za napredek ne potrebujemo level 5.
1. razlicni dataseti obstajajo, kjer se testira razpoznavo objektov na slikah, tako da lahko medsebojno primerjas razlicne pristope, recimo ImageNet @ Wikipedia
2. vse kar je pomembno, ker drugace pac priletis v betonski blok na avtocesti. zaznat siv betonski blok na sivi avtocesti je s kamerami zelo nezanesljivo.
kow ::
Sivi blok na avtocesti morda ne zazna niti clovek, ki se vmes pogovarja z otroci ali po telefonu.
Pravocasno zaznati blok na sivi avtocesti, je lahko kar zalogaj za mnogo voznikov.
Poleg tega se nikoli v zivljenju nisem na avtocesti naletel na sivi betonski blok. Pa sem prevozil vec 10k kilomterov.
V resnici je lahko sistem dalec, dalec od avtonomne voznje, da je koristen za voznika in potnike.
Skratka, isces kontraprimere, namesto da bi se skoncentriral na 'big picture'.
Se strinjam, da Musk 'laze'. Ampak 'laze' vsaka reklama o pralnem prasku ali prehranskem dopolnilu.
Pravocasno zaznati blok na sivi avtocesti, je lahko kar zalogaj za mnogo voznikov.
Poleg tega se nikoli v zivljenju nisem na avtocesti naletel na sivi betonski blok. Pa sem prevozil vec 10k kilomterov.
V resnici je lahko sistem dalec, dalec od avtonomne voznje, da je koristen za voznika in potnike.
Skratka, isces kontraprimere, namesto da bi se skoncentriral na 'big picture'.
Se strinjam, da Musk 'laze'. Ampak 'laze' vsaka reklama o pralnem prasku ali prehranskem dopolnilu.
Gregor P ::
Se bolj malo voziš zgleda, betonski bloki te recimo presenetijo pri zoženju ceste na AC zaradi del na cesti ipd. ... to je še posebej zanimivo, če voziš prehitro
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Gregor P ::
Tista začasna signalizacija je pri tvoji hitrosti tako neznatna, da si jo najbrž spregledal in hopla betonski bloki pred teboj ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
VaeVictis ::
Sivi blok na avtocesti morda ne zazna niti clovek, ki se vmes pogovarja z otroci ali po telefonu.
Pravocasno zaznati blok na sivi avtocesti, je lahko kar zalogaj za mnogo voznikov.
Poleg tega se nikoli v zivljenju nisem na avtocesti naletel na sivi betonski blok. Pa sem prevozil vec 10k kilomterov.
V resnici je lahko sistem dalec, dalec od avtonomne voznje, da je koristen za voznika in potnike.
Skratka, isces kontraprimere, namesto da bi se skoncentriral na 'big picture'.
Se strinjam, da Musk 'laze'. Ampak 'laze' vsaka reklama o pralnem prasku ali prehranskem dopolnilu.
A v tem primeru bi vedel kam moraš zaviti, večina ljudi je vedela, Autopilot je na podobni način ubil že človeka, koliko bo še moralo biti mrtvih, da se bo ta "beta norost" prekinila!
Sicer video ni nov, sam določeni na Tesla forumih so še poročali kak mesec ali dva nazaj, da se v zadnjem updatu tole še vedno dogaja.
Aja pa pazite kam parkirate svoj avtomobil, zraven Model S ni ravno najboljša ideja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: VaeVictis ()
7982884e ::
Sivi blok na avtocesti morda ne zazna niti clovek, ki se vmes pogovarja z otroci ali po telefonu.
Pravocasno zaznati blok na sivi avtocesti, je lahko kar zalogaj za mnogo voznikov.
Poleg tega se nikoli v zivljenju nisem na avtocesti naletel na sivi betonski blok. Pa sem prevozil vec 10k kilomterov.
V resnici je lahko sistem dalec, dalec od avtonomne voznje, da je koristen za voznika in potnike.
Skratka, isces kontraprimere, namesto da bi se skoncentriral na 'big picture'.
Se strinjam, da Musk 'laze'. Ampak 'laze' vsaka reklama o pralnem prasku ali prehranskem dopolnilu.
ta sivi blok je ubil cloveka v tesli, ker ga kamere niso zaznale. na deset tisoce ljudi, ki so vozili mimo, se ni zabilo. docim je vec voznikov tesel v naslednjih dneh porocalo o istih problemih, ko so morali sami zaviti stran, sicer bi isto leteli direktivo v beton.
nevem kaksen big picture mislis. ce hoces "full autonomy" imas polno kontraprimerov, teli - ki so ubili ljudi - so zgolj trivialni. prvi predpogoj za to je 100% (oz. zelo blizu) detekcija vseh akterjev v prometu, sele potem pride dejanska "inteligenca". ce te pa zajebavajo ze kamere - in kamere bodo zajebavale dokler ne bo resen problem racunalniskega vida - potem tezko upas na nekaj, kar je vec od asistencnega sistema.
BigWhale ::
Tista začasna signalizacija je pri tvoji hitrosti tako neznatna, da si jo najbrž spregledal in hopla betonski bloki pred teboj ...
Emm, kaj? Kadar so dela na AC moras biti RES na pol slep, da spregledas signalizacijo, ki te na to opozarja. Vsaj pri nas. :)
In other news:
Tesla Autonomy Day livestream trenutno ze pol ure vrti nek promo film v loop-u. Niste se zamudil.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
Gregor P ::
... ti že pričakuješ zoženje ceste, pa nekaj simbolične signalizacije na koncu, ne pa kar betonske blokeTista začasna signalizacija je pri tvoji hitrosti tako neznatna, da si jo najbrž spregledal in hopla betonski bloki pred teboj ...
Emm, kaj? Kadar so dela na AC moras biti RES na pol slep, da spregledas signalizacijo, ki te na to opozarja. Vsaj pri nas. :)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Nikec3 ::
Zaenkrat na celem dogodku niso povedali še nič revolucionarega in to se pozna na delnici. Baje, da imajo najboljši čip, ampak še vedno se 100% zanašajo na nevronske mreže, ki so v osnovi čisto navadna zadeva. Je pa res, da Tesla defacto ima največ podatkov.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
7982884e ::
Nekaj za slo železnice:
Kamnik-Lj bi bil odličen pilotni projekt za tole :)
no, par caveatov:
1. gre se za 3km dolg odsek, raven in polozen
2. gre se za avstralijo, kjer je dosti vec in mocnejse sonce kot v Ljubljani
3. vecina panelov je na 1 postaji, ne na vlaku, posledicno moras upostevat za 1 postajo panelov na vsake 3 km
4. naredi 14-18 tripov na dan, kar pomeni 108 km na dan
5. zaradi polozne in ravne proge lahko vecino energije za zacetni start regenerirajo na koncu.
in tele stvari so razlog zakaj je to edini tak vlak na svetu :)
BigWhale ::
Zaenkrat na celem dogodku niso povedali še nič revolucionarega in to se pozna na delnici. Baje, da imajo najboljši čip, ampak še vedno se 100% zanašajo na nevronske mreže, ki so v osnovi čisto navadna zadeva. Je pa res, da Tesla defacto ima največ podatkov.
Ravnokar je bilo vprasanje iz publike in odgovor je:
Full self driving, level 5, do konca leta. Musk pravi, da ce danes kupis katerikoli drugi avto in ne Tesle, je to kot bi kupoval konja.
Tesla Network za vse, ki zelijo avto dati v car sharing, Tesla pobere 25% zasluzka ostalo pa dobi lastnik avtomobila.
Planirajo 'robotaxi', avtomobili narejeni v kaksnem letu ali dveh bodo delani za 1 milijon milj prevozenih, ce sem prav razumel prakticno brez vzdrzevanja.
Tko, cist na kratko. :)
Gregor P ::
Če je prelepo, da bi bilo res, potem ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Vazelin ::
ni to zakon? kupiš avto, ki ti prinaša denar s self drivingom od 2020
I got 99 problems but 4 usd XTZ ain't one...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Vazelin ()
DarkSite ::
Moja napoved oz. bi bil malce razočaran, če se ne uresniči a ne bo konec sveta.
V naslednjih 6 do 12mes. To kar imajo sedaj na avtocestah zadnji update, ko sam menja pas, prehiteva ostala vozila in prevozi v celoti pot na avtocesti se prenese na lokalne ceste, križišča, semaforji, parkirisca. Voznik bo seveda še vedno moral imeti roke na volanu in prevzeti kontrolo, ko bo potrebno. Na koncu tega obdobja naj bi bilo saj 99% voženj od točke A do točke B brez posredovanja voznika.
hmm
BigWhale ::
Zadnje vprasanje je bilo zanimivo. Kdo je odgovoren za nesreco, ce se zaleti FSD avto oziroma robotaxi, trenutni voznik ali Tesla. Musk je odgovoril, da najbrz Tesla. :)
Lonsarg ::
Na začetku (tu kjer smo zdaj) je napredek dokaj hiter (avtoceste, imamo backup prevzem s strani voznika,..). Potem ratuje to vedno težje, ko pridejo v igro lokalne ceste je kompleksnost algoritma napravm avtocestam več potenc na 10 večja za isti procent uspešnosti. Kompleksnost algoritma da ne potrebujemo več backup prevzema s strani voznika, spet goro enih potenc večja.
Zadnje vprasanje je bilo zanimivo. Kdo je odgovoren za nesreco, ce se zaleti FSD avto oziroma robotaxi, trenutni voznik ali Tesla. Musk je odgovoril, da najbrz Tesla. :)Plača zavarovalnica pa se noben sekira za "kdo je kriv". Najbrž bodo kake posebne obvezne premije za avtomatska vozila, ki bodo pokrivala tudi odškodnine.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
codeMonkey ::
Zaenkrat na celem dogodku niso povedali še nič revolucionarega in to se pozna na delnici. Baje, da imajo najboljši čip, ampak še vedno se 100% zanašajo na nevronske mreže, ki so v osnovi čisto navadna zadeva. Je pa res, da Tesla defacto ima največ podatkov.
Ravnokar je bilo vprasanje iz publike in odgovor je:
Full self driving, level 5, do konca leta. Musk pravi, da ce danes kupis katerikoli drugi avto in ne Tesle, je to kot bi kupoval konja.
Tesla Network za vse, ki zelijo avto dati v car sharing, Tesla pobere 25% zasluzka ostalo pa dobi lastnik avtomobila.
Planirajo 'robotaxi', avtomobili narejeni v kaksnem letu ali dveh bodo delani za 1 milijon milj prevozenih, ce sem prav razumel prakticno brez vzdrzevanja.
Tko, cist na kratko. :)
OMG. Blef se nafaljuje...
MrNighthawk ::
Plača zavarovalnica pa se noben sekira za "kdo je kriv". Najbrž bodo kake posebne obvezne premije za avtomatska vozila, ki bodo pokrivala tudi odškodnine.
Si že kdaj uveljavljal škodo v slovenski zavarovalnici?
Najprej bodo morali v Slo poštimat zakonodajo glede tega potem se bo pa zavarovalnica zmislila višino premije in vsega ostalega.
Za primer. Po slo zakonodaji si dve leti mladi voznik, zavarovanje za mladega voznika moraš plačevat tri leta
RedDrake ::
Zdaj pa še video, kjer v vsaj enem križišču naleti na nek dejanski promet.
Ampak to je to!
Elon je rekel, če kupiš karkoli drugega kot Teslo si IDIOT!
In vozila ne bodo rabila volanov do konca 2020! To je to.
Manumobili bodo do konca 2025 že PREPOVEDANI, ker bodo preprosto za nekaj velikostnih razredov bolj nevarni kot Tesle.
Delnica ne bo 4000, ampak fakin 40000. I'm hyped!
WarpedGone ::
Ne, delnica bo videla še 1xx.
Med Tesla in TSLA še nekaj časa ne bo povezave.
Because ppl.
Med Tesla in TSLA še nekaj časa ne bo povezave.
Because ppl.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: roCkY ()
MrNighthawk ::
Full self driving, level 5, do konca leta. Musk pravi, da ce danes kupis katerikoli drugi avto in ne Tesle, je to kot bi kupoval konja
To se mi zdi od Muska zelo naduta izjava. Gre sicer samo za njegovo mnenje ampak vseeno, spustil se je na stopnjo, ki jo lahko marsikdo vzame kot žalitev. Vsaj 50% (če ne več) ljudi se EVja za 35k (v bistvu cca 50k) ne more kupit oz. jim ni v nobenem pogledu racionalno.
Zdaj pa še video, kjer v vsaj enem križišču naleti na nek dejanski promet.
Ampak to je to!
Elon je rekel, če kupiš karkoli drugega kot Teslo si IDIOT!
In vozila ne bodo rabila volanov do konca 2020! To je to.
Manumobili bodo do konca 2025 že PREPOVEDANI, ker bodo preprosto za nekaj velikostnih razredov bolj nevarni kot Tesle.
Delnica ne bo 4000, ampak fakin 40000. I'm hyped!
40 let napredka
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MrNighthawk ()
MrNighthawk ::
https://twitter.com/matty_mogul/status/...
Me zanima kako bi se znašel na križišču Šmartinke in Vilharjeve, ko policaj stoji na "sredini".
p.s. a to so že kaj stestiral?