» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
519 / 1166
»»

WarpedGone ::

Jup, in Teslin Model X najbolj varen SUV.
Nuca kdo robčke?

Baterija v dnu poleg bistveno boljšega težišča pomeni tudi bistveno boljšo stransko trdnost kabine.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Slabo izražanje... razlika je v časovni natančnosti doziranja navora, ki je dobesedno numerično odmerjena.. kar kompjuter zračuna to pride na kolo. Vsi ice motorji so analogen svet, ev pa praktično vsi digitalni. To omogoča točno željeno količino navora v točno danem trenutku. Ker je vmes diferencial stvar še ni na teoretičnem maksimumu je pa kvalitativna razlika proti ICE.

Sevwda pa ne v vseh EV, ni vsak SW enakovreden vsakemu drugemu.
Zbogom in hvala za vse ribe

SimplyMiha ::

Zdrobljene kosti ali kislina iz baterij?

Za varnost bi se lahko naredilo še več.

pegasus ::

Relevantno branje - 500km izlet v alpe, enostaven in učinkovit :)
https://siol.net/avtomoto/zgodbe/visoko...

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Slabo izražanje... razlika je v časovni natančnosti doziranja navora, ki je dobesedno numerično odmerjena.. kar kompjuter zračuna to pride na kolo. Vsi ice motorji so analogen svet, ev pa praktično vsi digitalni. To omogoča točno željeno količino navora v točno danem trenutku. Ker je vmes diferencial stvar še ni na teoretičnem maksimumu je pa kvalitativna razlika proti ICE.


Ampak okrog tega zaenkrat se nimamo dovolj podatkov, da bi lahko z zagotovostjo trdili koliko vse te reci pripomorejo k izboljsanju varnosti in koliko nesrec je bilo preprecenih zaradi tega. Povsem mozno je, da so razlike med EV in ICE v taksnih kriticnih situacijah minimalne.

Zheegec ::

Ampak okrog tega zaenkrat se nimamo dovolj podatkov, da bi lahko z zagotovostjo trdili koliko vse te reci pripomorejo k izboljsanju varnosti in koliko nesrec je bilo preprecenih zaradi tega. Povsem mozno je, da so razlike med EV in ICE v taksnih kriticnih situacijah minimalne.


Sploh ker se večina statistik gleda "ICE vs EV", namesto "ICE letnik 2015 cenovnega ranga ~$100k vs EV letnik 2015 cenovnega ranga ~$100k".
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Nikec3 ::

insideevs.com piše, da je Tesla v aprilu v ZDA "deliverala" 3875 Modelov 3, medtem ko Bloombergov model kaže, da jih je v aprilu proizvedla dobrih 9000? A je Tesla že začela z dobavo v druge države?

https://insideevs.com/monthly-plug-in-s...

https://www.bloomberg.com/graphics/2018...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Okapi ::

Proizvodnja in dobava ni enaka. Aprila so dobavljali marca narejene avte.

Nikec3 ::

Okapi je izjavil:

Proizvodnja in dobava ni enaka. Aprila so dobavljali marca narejene avte.

Vseeno so razkoraki preveliki.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Magic1 ::

Če so delovna akcijo udarli. "Proizvedli"so jih polno, samo še niso čisto končani za stranke. Spet ena PR fora.
Magic

Nikec3 ::

Magic1 je izjavil:

Če so delovna akcijo udarli. "Proizvedli"so jih polno, samo še niso čisto končani za stranke. Spet ena PR fora.

Bi znalo bit, da zato prijave VIN-ov od lastnikov zaostajajo za projekcijami. Nategovanje pred koncem Q1.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

freezby ::

Slovenski uporabniški primerjalni test Leaf 2 - Ioniq, z avtocestno hitrostjo med Ljubljano in Mariborom ter nazaj.
Štartala polna, po 124 km poti je Leafu ostalo 27% baterije po števcu, po aplikaciji 36% (?!); Ioniq na cilju s 34% baterije.
Ioniq za gor porabil 15 kWh/100 km, za nazaj 13 kWh; Leaf2 porabil 19 kWh/100 km + števec hitrosti zaostaja za 130 pri Hyundaiu, predvsem pa rapidgate je resna stvar pri Nissanu.

Skratka tudi Leaf2 ni dejansko boljši od Ioniqa. Bo pa lastnik v kratkem po 30 tisoč prevoženih km naredil en rivju stroškov, prednosti in slabosti Ioniqa.

7982884e ::

Tesla agrees to partially reimburse people who bought Autopilot 2.0 in $5 million settlement of class action lawsuit

https://electrek.co/2018/05/01/tesla-au...

se ena blamaza za laznjivega kljukca muska. leto in pol po tem, ko so goreci verniki placali 5000 dolarjev extra za "advanced autopilot", je ta se vedno nekje na nivoju prvotnega. da o muskovih napovedih, kako bodo tesle lansko leto ze samodejno vozile coast-to-coast, sploh ne govorimo.

pegasus ::

Glej glej, še en smiseln avto:
https://arstechnica.com/cars/2018/05/th...
Počasi se mi bo začelo vračati upanje v svetlo bodočnost ... ;)

mikhaair ::

Marsikdo od teh bi verjetno kupil tudi teleportacijo, ce bi jo Tesla ali pa mogoce Apple prodajala. :)
Sicer pa pošteno, da povrnejo. Škoda le, da so morali groziti s tožbo.

A za običajen električni avtomobil pride v poštev razporejanje moči, tako potisne kot zavorne, levo desno, oz. različno na vsa štiri kolesa. OK, za zavore je to že ESP, na dirkališču bi se poznalo, ampak družinski, mestni avto?

Okapi ::

7982884e je izjavil:

Tesla agrees to partially reimburse people who bought Autopilot 2.0 in $5 million settlement of class action lawsuit

https://electrek.co/2018/05/01/tesla-au...

se ena blamaza za laznjivega kljukca muska. leto in pol po tem, ko so goreci verniki placali 5000 dolarjev extra za "advanced autopilot", je ta se vedno nekje na nivoju prvotnega. da o muskovih napovedih, kako bodo tesle lansko leto ze samodejno vozile coast-to-coast, sploh ne govorimo.
In to je samo začetek. Vračali bodo po 20 do 280 dolarjev za kupce avtopilota (za čas, ko še ni bil omogočen).

Prava veselica se bo začela, ko bodo morali začeti vračati po 3000 dolarjev z obrestmi za "full self-driving capability", ki ga ti avti ne bodo nikoli videli.

SimplyMiha ::

Kaj ste tako šokirani? Po Jobsu so hipsterji našli novega idola v Musku. Zdaj pa dovolj degradiranja ljudi, tu se govori o električnih avtomobilih.

Nikec3 ::

Elon Musk je dejal, da je Tesla zadnji teden marca naredila preko 2000 avtov in da je sposobna to številko produkcije vzdrževati (brez commie udarniških akcij). Zdaj pa mi razložite, kako je možno, da je Tesla v celem aprilu dostavila samo 3800 Modelov 3 (praktično enako kot marca)? Edina opcija, ki jo sam vidim je veliko laganje Muska.

Btw, danes Tesla izda poročilo za Q1. To bo veselica.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Okapi ::

Jutri po našem času. Bo res zanimivo videti, kaj vse bo natvezil Musk, da bo malo omilil največjo izgubo v 15 letih firme. Potem ga čaka še pol leta "sajenja rožic", prava veselica bo pa oktobra, ko bodo razkrili podatke za tretje četrtletje - ko bi morala firma, kot obljublja Musk, delati po 6-7000 avtov na teden in imeti konkreten dobiček.

Nikec3 ::

freezby je izjavil:

Slovenski uporabniški primerjalni test Leaf 2 - Ioniq, z avtocestno hitrostjo med Ljubljano in Mariborom ter nazaj.
Štartala polna, po 124 km poti je Leafu ostalo 27% baterije po števcu, po aplikaciji 36% (?!); Ioniq na cilju s 34% baterije.
Ioniq za gor porabil 15 kWh/100 km, za nazaj 13 kWh; Leaf2 porabil 19 kWh/100 km + števec hitrosti zaostaja za 130 pri Hyundaiu, predvsem pa rapidgate je resna stvar pri Nissanu.

Skratka tudi Leaf2 ni dejansko boljši od Ioniqa. Bo pa lastnik v kratkem po 30 tisoč prevoženih km naredil en rivju stroškov, prednosti in slabosti Ioniqa.

Video sicer zelo "amaterski", ampak so podatki od njega odlični. Ta video pove več, kot nekaj epizod fullycharged, ki jih sicer z veseljem pogledam. V glavnem, še enkrat: Ne kupovat avtomobila brez TMS-ja!
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

freezby ::

In še eno zanimivo testiranje baterij - tokrat uradno od dobavitelja baterij za vozila nemške pošte. Bistvena ugotovitev, če redno/običajno polniš baterijo do 70 odstotkov in jo prazniš baterijo do 10% ji tako podaljšaš življenjski ciklus, da vse prej razpade.

Cycling from 100 to 0 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 10 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 20 % we get 1.000 cycles

Cycling from 90 to 0 % we get 1.500 cycles
Cycling from 90 to 10 % we get 1.500 cycles
Cycling from 90 to 20 % we get 2.000 cycles

Cycling from 80 to 0 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 10 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 20 % we get 3.500 cycles

Cycling from 70 to 0 % we get 5.000 cycles
Cycling from 70 to 10 % we get 5.500 cycles
Cycling from 70 to 20 % we get 6.000 cycles

@Nikec3 Jp, pravi življenjski podatki. Danes po kosilu se gremo vozit s kolegovim Ioniqom, da naredimo en zaresen izlet.

Okapi ::

Zdaj bi moral nekdo še analizo narediti, glede prevoženih km in cene/km pri različnih načinih rabe. A je ceneje imeti 50% večji akumulator in ga omejiti na 70/20% (se pravi, za 50%)? Oziroma katera je optimalna kombinacija predimenzioniranosti in omejenosti.

VaeVictis ::

En primer zakaj se ljudje bolj počutijo varne v SUV vozilih napram manjšim vozilom.




ps: Sploh pomislit si ne upam, kaj bi en tak SUV naredil zgoraj omenjemu smiselnemu avtomobilu Eli Zero.

pegasus ::

In jaz si sploh ne znam predstavljati, kakšen kreten je moral biti tisti, ki je dovolil Q7 in sorodnim vozilom vstop v centre mest ...

VaeVictis ::

pegasus je izjavil:

In jaz si sploh ne znam predstavljati, kakšen kreten je moral biti tisti, ki je dovolil Q7 in sorodnim vozilom vstop v centre mest ...


Fiat 500 ne sme na regionalne ceste in/ali avtoceste?

hojnikb ::

freezby je izjavil:

In še eno zanimivo testiranje baterij - tokrat uradno od dobavitelja baterij za vozila nemške pošte. Bistvena ugotovitev, če redno/običajno polniš baterijo do 70 odstotkov in jo prazniš baterijo do 10% ji tako podaljšaš življenjski ciklus, da vse prej razpade.

Cycling from 100 to 0 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 10 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 20 % we get 1.000 cycles

Cycling from 90 to 0 % we get 1.500 cycles
Cycling from 90 to 10 % we get 1.500 cycles
Cycling from 90 to 20 % we get 2.000 cycles

Cycling from 80 to 0 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 10 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 20 % we get 3.500 cycles

Cycling from 70 to 0 % we get 5.000 cycles
Cycling from 70 to 10 % we get 5.500 cycles
Cycling from 70 to 20 % we get 6.000 cycles

@Nikec3 Jp, pravi življenjski podatki. Danes po kosilu se gremo vozit s kolegovim Ioniqom, da naredimo en zaresen izlet.

po teh podatkih je najbolsi optimum od 70 do 0% (ob 500KM bateriji bi to pomenl 350km dosega). Mnozi to z vsemi moznimi cikli in dobis ven 1.750.000Km, predn crkne baterija (pri vseh ostalih opcijah je zivljenski doseg manjsi). Kr ok kompromis.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Okapi ::

A je bolje (ceneje) 500km akumulator uporabljati 70%, ali 350km akumulator 100%? Upoštevaje tudi vpliv teže.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

VaeVictis ::

Mal heca!

hojnikb ::

Okapi je izjavil:

A je bolje (ceneje) 500km akumulator uporabljati 70%, ali 350km akumulator 100%? Upoštevaje tudi vpliv teže.

če prvi zdrži 10x daljša časa (teoretično) potem tukaj ni kaj za razmišlat.
#brezpodpisa

telexdell ::

Imaš 60 kWh baterijo v ciklu 70-20. V enem ciklu (možno pretirana poraba) narediš povprečno 100 km. 6000*100= 600.000 km. Če delaš 30.000 km/leto je to za 20 let.

Pol pa eni jamrajo, kako 8 let star EV ne bo nič vreden, saj boš moral zamenjati baterijo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

hojnikb ::

to je ob upoštevanju, da se baterija degradira samo z polnjenjem/praznjenjem.
#brezpodpisa

jernejl ::

Pol pa eni jamrajo, kako 8 let star EV ne bo nič vreden, saj boš moral zamenjati baterijo.

Seveda, kdo bo pa kupil drag rabljen avto, ki lahko z enim polnjenjem napravi 80km. Taka baterija bo takrat zagotovo ničvredna, če upoštevamo, da se bodo baterije tačas še razvijale (in cenile) in bodo takratni novi avti dosegali nekajkrat večje razdalje.

BigWhale ::

Se pravi je za efektivno uporabo baterija 50% manjsa kot je njena nazivna vrednost? Ugh. A je se kater avto poleg Tesel, ki mu lahko nastavis polnjenje na 70% max?

telexdell ::

jernejl je izjavil:

Pol pa eni jamrajo, kako 8 let star EV ne bo nič vreden, saj boš moral zamenjati baterijo.

Seveda, kdo bo pa kupil drag rabljen avto, ki lahko z enim polnjenjem napravi 80km. Taka baterija bo takrat zagotovo ničvredna, če upoštevamo, da se bodo baterije tačas še razvijale (in cenile) in bodo takratni novi avti dosegali nekajkrat večje razdalje.

5 km do službe in toliko nazaj. Mogoče dvakrat tedensko 8 km do trgovskega centra in nazaj. Torej bi ga polnil enkrat na teden. Verjetno bi preživel.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Magic1 ::

BigWhale je izjavil:

Se pravi je za efektivno uporabo baterija 50% manjsa kot je njena nazivna vrednost? Ugh. A je se kater avto poleg Tesel, ki mu lahko nastavis polnjenje na 70% max?

Sej to je že dolgo jasno. Nasa je testirala Li-ion baterije za dolgotrajno uporabo. Napetost so natavili nekje med 3.7V in 3.9V in so dobili ven več kot 20000 ciklov preden je kapaciteta baterije upadla za četrtino. Samo to pomeni, da so uporabljali le par deset posto baterije.
Magic

jernejl ::

telexdell je izjavil:

jernejl je izjavil:

Pol pa eni jamrajo, kako 8 let star EV ne bo nič vreden, saj boš moral zamenjati baterijo.

Seveda, kdo bo pa kupil drag rabljen avto, ki lahko z enim polnjenjem napravi 80km. Taka baterija bo takrat zagotovo ničvredna, če upoštevamo, da se bodo baterije tačas še razvijale (in cenile) in bodo takratni novi avti dosegali nekajkrat večje razdalje.

5 km do službe in toliko nazaj. Mogoče dvakrat tedensko 8 km do trgovskega centra in nazaj. Torej bi ga polnil enkrat na teden. Verjetno bi preživel.

Za 4.000km letno se bo EV težko splačal. Razen če star EV ne bo nič vreden in se ga bo lahko kupilo za podoben denar kot star ICE.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

mikhaair ::

Ali pa bo edini z dovoljeno vožnjo v mestu.

Nikec3 ::

V glavnem, bistveni podatek teh polnjenj/praznjenj je, da je polnjenje veliko bolj problematično kot praznjenje. Praznjenje je v glavnem problematično samo zaradi tveganja, da boš ostal brez energije.

En primer zakaj se ljudje bolj počutijo varne v SUV vozilih napram manjšim vozilom.

Če vsi začnemo tako razmišljati, se masa vozil ne bo nehala povečevati. Slej kot prej bo potrebno omejit max maso avtov, ki lahko gredo (recimo) v mesta. Ker je jasno, da bi se vsi veliko varneje počutili v tanku.

Še en bonbonček iz sveta EV-jev:

https://insideevs.com/german-minister-t...
German Economy Minister Peter Altmaier complained in a newspaper interview on the manufacturers - he did not understand why the firms had hesitated for so long.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

ginekk ::

pegasus je izjavil:

In jaz si sploh ne znam predstavljati, kakšen kreten je moral biti tisti, ki je dovolil Q7 in sorodnim vozilom vstop v centre mest ...


Kolk bi je šele tisti, ki je dovolil avtobusom in dostavnikom. Težko si je to predstavljat, res težko. Vse kar je težje od 70kg človeka + 10kg ALU skiroja je skrajno preveč grozeče nesorazmerje v gibalnih količinah.

pegasus ::

Drži. Mesta to pospešeno ugotavljajo in zapirajo centre za večino smrdeče mehaniziranih oblik prevoza.

telexdell ::

jernejl je izjavil:


Za 4.000km letno se bo EV težko splačal. Razen če star EV ne bo nič vreden in se ga bo lahko kupilo za podoben denar kot star ICE.

Ne živimo vsi v Ljubljani, da bi imeli mestni promet 24/7. Hoditi nekaj kilometrov peš v službo ali trgovino pa tudi večini ne diši.


PS- se ti splača kakšen Mercedes AMG ali BMW 8 (ali še kaj hujšega) za 20.000 km/ letno? Verjetno ne, a ker si ga lahko privoščiš, ga pač imaš.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

hojnikb ::

v resnici se noben avto ne splaca.
#brezpodpisa

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

Ne živimo vsi v Ljubljani, da bi imeli mestni promet 24/7. Hoditi nekaj kilometrov peš v službo ali trgovino pa tudi večini ne diši.
PS- se ti splača kakšen Mercedes AMG ali BMW 8 (ali še kaj hujšega) za 20.000 km/ letno? Verjetno ne, a ker si ga lahko privoščiš, ga pač imaš.


Kako teb v 90% primerih uspe popolnoma zgresiti bistvu sporocila, ki ga je nekdo napisal? :D

Avto za nekaj km na dan se verjetno res ne splaca prav nikomur a kljub temu ga marsikdo ima. Hkrati je pa razlika, ce za ta avto odstejes 500 EUR, 5000 EUR, 15000 EUR ali pa 25000 EUR. EVji so zaenkrat v zadnjem razredu in bodo se kar nekaj casa ostali tam in dokler bodo tam, ne moremo pricakovati masovnega povprasevanja. Ne, pol milijona rezervacij Modela 3 ni masovno povprasevanje. Na dan se preproda milijone avtomobilov za precej precej manj denarja. :)

In za nekaj km na dan ne bo nihce dajal 25.000 EUR tezko prisluzenega denarja, tisti, ki ga pa lazje zasluzi, ga bo pa najbrz dal, ce so mu EVji vsec ampak taksnih ljudi je relativno malo.

telexdell ::

BigWhale je izjavil:

telexdell je izjavil:

Ne živimo vsi v Ljubljani, da bi imeli mestni promet 24/7. Hoditi nekaj kilometrov peš v službo ali trgovino pa tudi večini ne diši.
PS- se ti splača kakšen Mercedes AMG ali BMW 8 (ali še kaj hujšega) za 20.000 km/ letno? Verjetno ne, a ker si ga lahko privoščiš, ga pač imaš.


Kako teb v 90% primerih uspe popolnoma zgresiti bistvu sporocila, ki ga je nekdo napisal? :D

Avto za nekaj km na dan se verjetno res ne splaca prav nikomur a kljub temu ga marsikdo ima. Hkrati je pa razlika, ce za ta avto odstejes 500 EUR, 5000 EUR, 15000 EUR ali pa 25000 EUR. EVji so zaenkrat v zadnjem razredu in bodo se kar nekaj casa ostali tam in dokler bodo tam, ne moremo pricakovati masovnega povprasevanja. Ne, pol milijona rezervacij Modela 3 ni masovno povprasevanje. Na dan se preproda milijone avtomobilov za precej precej manj denarja. :)

In za nekaj km na dan ne bo nihce dajal 25.000 EUR tezko prisluzenega denarja, tisti, ki ga pa lazje zasluzi, ga bo pa najbrz dal, ce so mu EVji vsec ampak taksnih ljudi je relativno malo.

Ne vem ni, kje sem zgrešil bistvo? Poznam kar nekaj ljudi, kateri imajo 30+ jurjev vredne avtomobile, pa imajo po 10 letih, ko jih prodajo 50...60 jurjev na števcu. Pa imajo le en avtomobil. Sicer pa, zakaj bi se moral voziti vsak dan 5 km sem in tja s kakšno kripo, pri kateri nikoli ne bi vedel, kdaj bo škripnila, ko bi se vozil bi vse škripalo, pokalo in smrdelo, zabije vame pa se tudi na tej poti lahko kakšen "dinamik" z 30+jurjev vrednim avtom (kateri sicer dela 50.000 letno). Pol bom pa jaz škripnil v zmečkani konzervi, on bo pa le dal svoj avto na pranje in bo še naprej kot nov. Mi bo potem hasnila razlika 25 jurjev, katero sem prihranil s kripo?

Trg rabljenih EV se bo razvil nekaj let zatem, ko bo ponudba novih EV velika. Velika ponudba pa pomeni nižanje cen. Nizka cena novih vozil pa pomeni nizko ceno rabljenih. Po napovedih bi naj že čez 5...6 let nakup EV brez subvencije bil cenejši od nakupa dizlaša. Ko bodo tisti EV čez 8 let prodajali (torej 6+8= 14 let) bodo cene novih EV še nižje. Torej po 8 letih ne boš dobil 1/2 cene, kateri si sam plačal ampak 1/2 cene po kateri se bodo takrat prodajali novi EV.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

S povprecno slovensko placo si tezko kupis avto, ki stane 30+ jurjev. In ne govorim o tebi, kar se mene tice se lahko ti 5km na dan vozis v BRDM-2, ce ti je tako vsec. Vecina se nas ne.

Magic1 ::

Eni imajo pač probeleme z razumevanjem povprečja... Mogoče misli, da je Švicarsko povprečje pri nas?!? Zanimivo da tudi tam ne kupujejo EV-jev na veliko.
Magic

telexdell ::

BigWhale je izjavil:

S povprecno slovensko placo si tezko kupis avto, ki stane 30+ jurjev. In ne govorim o tebi, kar se mene tice se lahko ti 5km na dan vozis v BRDM-2, ce ti je tako vsec. Vecina se nas ne.


Tisti, kateri se 10 km dnevno ne bi (zaradi tega, ker se ne splača) vozil s sposobnim in varnim avtom se tudi 100+ km dnevno ne vozi s takšnim.
Ko pa se zavedaš, da so posledice prometne nesreče enake če si na cesti 10 ali pa 100 km dnevno potem si ne boš kupil tak avto, kateri se splača za neko razdaljo ampak takšen kot si ga lahko privoščiš. Zaradi tega pa avtomobili, kateri presegajo tvoje zmožnosti niso zanič, kot vseskozi nabijate za EV (dragi, kratek doseg, se ne splača...).

PS Govora je o 8 let starem EV, katarega nakup se naj ne bo splačal.. Poznam pa tudi precej ljudi, kateri zaslužijo pod povprečjem pa so kupili 8...10 stare avtomobile, kateri so novi bili 30+jurjev.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Okapi ::

Najlažje je od ljudi zvabiti denar z obetom večje varnosti. Vozi s čelado na glavi, in vgradi štiritočkovni pas, boš za manj denarja bolj varen.

telexdell ::

Magic1 je izjavil:

Eni imajo pač probeleme z razumevanjem povprečja... Mogoče misli, da je Švicarsko povprečje pri nas?!? Zanimivo da tudi tam ne kupujejo EV-jev na veliko.

Le kdo govori o povprečju. EV avto v sedanji stopnji proizvodnje ni ljudsko vozilo. Da bo to postalo, ga bodo morali najprej vzeti za svojega nadpovprečni. Ti bodo na račun sedanjih visokih cen plačali razvoj in zagon velikoserijske proizvodnje, katera pa bo znižala cene. Če pa ni nadpovprečnih potem pa je težje tako za povprečne kot še posebej za podpovprečne. To je za nas, kateri smo odraščali v komunističnem totalitarizmu težko razumeti, a svet deluje tako kot pač deluje. Pa če nam je prav ali pa ne.

PS- pa ko si že omenil švicarsko povprečje- tam se točno ve kje je kdo in do kod seže. Tam ne jokajo kako je nepravično, da je nekdo nadpovprečen ampak napenjajo vse sile, da bi tudi sami prišli do tja. Na ta račun se tudi pomika meja povprečja in je vedno večja razlika v povprečju delovnega švicarja in jamrajočega našega.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

Poslovni model Tesle je recimo precej drugacen kot je bil poslovni model Forda, ko so zaceli z avtomobili. Ford je takoj zacel z izdelavo avta, ki si ga je lahko skoraj vsak privoscil. Model A je bil za takratne case kar poceni in pet let kasneje, ko so naredili Model T je bil tudi slednji precej poceni. In po petih letih mu je cena padla za polovico. Novemu, ne rabljenemu. In se tehnologija je bila precej bolj neraziskana, kot je sedaj.

Za masovno menjavo in prehod bo treba ceno se precej spustiti, ne samo rabljenim avtomobilom ampak predvsem novim.
««
519 / 1166
»»