» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
397 / 1280
»»

Unknown_001 ::

hammock je izjavil:


Good call, na keferja sem cisto pozabil. Timeless design.


Na žalost za volkswagen ekonomsko neupravičen. Mi pa ne gre v glavo zakaj so iz tega v novejših izvedenkah naredili "babji" avtomobil. Ok novi je veliko manj poženščen ampak vseeno... To ni več "ljudski voz" ampak šminker-wagen.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

TribesMan ::

Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Unknown_001 ::

TribesMan je izjavil:



:)) took me about 5 seconds to see it.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

NikolormousB ::

specing je izjavil:

Saj to pravim, da ni bistvenih sprememb, le dodelave stare tehnologije:
- ICE še vedno dela na istih gorivih kot pred 100 leti, le mešanje z zrakom so izboljšali.
- vbrizg je sedaj lažje nadzorovati
- krmiljenje ventilov je sedaj lažje
- etc

EV stran hibridov ima pa s samim ICE motorjem skupno le pogonsko os in se ne more obravnavati
kot izboljšava le-tega.


EM tudi dela na isto "gorivo" kot pred 100 leti. Ko bodo električni avtomobili začeli delati na magic, bo to res bistvena sprememba, prej pa ne.

WarpedGone je izjavil:

fpbs je izjavil:

Chevy Bolt Sold Out In South Korea:
http://gas2.org/2017/04/02/chevy-bolt-s...


Odlično!

By the end of the show, Chevrolet had received 2,000 orders for the all-electric car. “It completely sold out,” GM Korea CEO James Kim said while unveiling the Bolt. “Next year, we will make an effort to prepare more Bolt EVs.

:(
Jutr bojo objavili kolk Boltov so uspeli sestavit/prodat marca v USA, kjer je zaenkrat primarni trg. Dosedanje cifre so žalostne ... Jan: 1162 in Feb: 952.


Dosedanje številke so bistveno boljše kot pri Tesli 3.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Bomo videli kako bo konec 2017. Pogona drugace nista ekvivalentna, ampak je elektro motor superiornejsi (kupci bodo IMO pripravljeni placati ekstra)

Elektricni avto ima poleg slabosti:
- doseg oz. cas polnenja
- zaenkrat se neznano dolgorocno obnasanje baterij (zaenkrat ima Tesla zelo dobre rezultate, recimo leaf pa slabse)

tudi prednosti:
- pospeski (konstanten navor)
- udobje (tisina, ni tresljajev zaradi motorja - kaksna razlika, ko enkrat probas!!)
- eko (ni izpustov)
- cenejse "gorivo"
- povprecna cena elektrike je predvidljiva za nekaj let vnaprej (za razliko od nafte)

Unknown_001 ::

Seznam slabosti se lahko nadaljuje:
-visoka cena
-ekologija proizvodnje baterij
-izjemno nevarne baterije
-sorazmerno pre-velika masa glede na velikost vozila
-...
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Utk ::

Cena se znižuje iz dneva v dan.
Črpanje nafte in prevoz naokoli tudi ni znano po blagodejnih učinkih na okolje.
Kako to misliš nevarne baterije?
Zakaj je PREvelika masa, a kje obstaja kak standard kako težak je lahko 4,5 metra dolg avto?

NikolormousB ::

Jaz razen izpustov ne vidim nekih hudih prednosti. Sicer je to IMHO dovolj, ker se res ne spodobi, da leta 2017 smradimo okoli.

- Pospeški ja, do ene meje. Sicer pa vidimo pri testih Tesle S kako je s tem. Objavljajo nenormalne podatke za 0-60mph, na 1/4 milje pa model S že zaostaja za ICE konkurenco. Že pri vključevanju na avtocesto (80 do 130 recimo) se pozna podhranjenost.

- Udobje. Si kdaj primerjal model S in BMW 7? V limuzinah višjega razreda tresljajev ni, prav tako ni hrupa. Celo tako daleč je šlo, da morajo v Audijih spuščati fake zvok motorja čez sound system.

Masa se v EV, ki sem jih vozil sploh ne pozna toliko. Tesla S se čez ovinke pelje impresivno za svojo velikost. Težišče je postavljeno zelo nizko.

Zgodovina sprememb…

lufthammer ::

TribesMan je izjavil:


Mi lahko kakšen poznavalec (npr W1) razloži, zakaj ima štiri rore zadaj?
Je to tako kot "klobasa za vegeterijance"?

kow ::

Tesle nisem vozil. MB S tudi ne. Vozil sem zoe, leaf, i3. Ce primerjam clio ali zoe, je razlika ogromna.
Na parkiriscih vsakodnevno poslusam stare kante - jermeni, starterji ipd. Pri zoe je vzmeteneje pri zaustavitvi rahlo zaskripalo in mi je slo blazno na zivce - verjetno ravno zaradi relativne tisine.

NikolormousB ::

Ce primerjam clio ali zoe, je razlika ogromna.


Ampak primerjaš avtomobila v povsem drugem cenovnem razredu. Zoe je cca. 2x dražji od Cliota.

Če primerjaš i3 in BMW 1 je razlika že precej manjša.

kow ::

Ko pade cena baterij, ne bo 2x drazji. Ne trdim, da je za povprecnega cloveka trenutno elektricen avto racionalen nakup.
Za top 10 (premoznih), pa smo ze blizu tocki preloma. To trdim.

Utk ::

NikolormousB je izjavil:

Ce primerjam clio ali zoe, je razlika ogromna.


Ampak primerjaš avtomobila v povsem drugem cenovnem razredu. Zoe je cca. 2x dražji od Cliota.

Če primerjaš i3 in BMW 1 je razlika že precej manjša.

Kolk kater avto stane se računa ko ga prodaš, ne pa ko ga kupiš!

Razlika med zoem in cliotom (v izkušnji) je verjetno vsaj takšna kot med cliotom in sanderom. Pa ni nikomur problem doplačat 5 jurjev, da ima cliota, s tem da je vzdrževanje sandera cenejše. Zakaj bi bil problem, če je zoe kaka 2 jurja dražji na 10 let? Pa čez par let niti to ne bo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

Problem zoe-a je, da je nemogoce oceniti koliksna bo vrednost na trgu cez recimo 8 let. Koliko bo takrat vreden avto z 40kwh baterijo, ki ima 80 odstotno uporabno kapaciteto? Znamo to izracunati? Ne, ker ne poznamo predpostavk v izracunih.

Utk ::

Koliko bo vreden zoe čez 8 let je zelo odvisno kakšen in za kakšno ceno bo nov zoe čez 8 let, ne pa tolk od tega v kakšnem stanju bo tist 8 let star zoe.
8 let star avto načeloma ni vreden več kaj dost. Električni je lahko kvečjemu malo več vreden, prav veliko manj ne more bit.

kow ::

Verjetno je velika razlika za kupca, ce bo vreden 4k € ali 0€.

energetik ::

NikolormousB je izjavil:

Masa se v EV, ki sem jih vozil sploh ne pozna toliko. Tesla S se čez ovinke pelje impresivno za svojo velikost. Težišče je postavljeno zelo nizko.
Sploh pa masa v EV kaj dosti ne vpliva na porabo, ker se porabljena energija za pospeševanje potem regenira. Podobno velja za klanec.
Na ravnem pa masa itak nima praktično nič veze s porabo.

Meni je trenutno glavni razlog za nenakup EV cena, nekaj tudi doseg. Če bi dobil Ioniqa za 15k€ in 300km realnega dosega, pa bi ga zelo verjetno nabavil. Kar pa bi se povsem lahko zgodilo v roku do 10 let.

J.McLane ::

Masa vpliva na kotalni upor, ker od gum želimo podobne lastnosti pa če avto tehta 1t ali 2t.

kow ::

Seveda je isti problem tudi za ICE avtomobile. Ce se elektricni avtomobili izkazejo za veliko bolj zanesljive in kapaciteta baterij nikoli naglo ne pade.. Karte se potem precej premesajo in ICE cene rabljenih bodo se hitreje padale. Hocem samo reci, da je tezko predvideti kaksen trg se bo vzpostavil. Zato kupci tezko danes naredijo racionalen nakup. Na pamet bi rekel, da imajo bias za ICE in proti elektricnim. Je pa to spekulacija.

Res je. Obraba gum je dodaten strosek. Ampak ne zdi se velik.

Magic1 ::

Seveda da strošek gum ni velik pri avtu za 80k€ :))

Cena rabljenih vozil bo zelo odvisna od kvalitete baterij, hlajenja le teh in BMSa. V kolikor bo kaj slabo narejeno, bo zadeva zelo hitro zelo malo vredna.
Magic

Utk ::

kow je izjavil:

Verjetno je velika razlika za kupca, ce bo vreden 4k € ali 0€.

Tako hudo ne bo. Če pa bo, pa pač ni velika razlika ali si v 8 letih popušil 24 jurjev ali 20.

Če bojo po osmih letih električni avti neuporabni, se strinjam, da nimajo neke prihodnosti. Če bojo uporabni, pa ne bojo tako poceni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

NikolormousB ::

Kolk kater avto stane se računa ko ga prodaš, ne pa ko ga kupiš!


TCO je trenutno še vedno precej višji za večino uporabnikov. Clio dci ima povprečno porabo 5 litrov. Vrednost bo pa verjetno navaden Clio držal zaenkrat boljše od Zoeta. Ljudi je strah menjave baterij. Gledam hibride že nekaj časa po avto.net, pa vidim, da se kar nekako ne prodajo, ali pa mora prodajalec spustiti ceno na minimum.

Podoben strah je bil nekaj časa prisoten pri turbodizlih, ker je menjava turbine relativno visok strošek, rok trajanja pa "omejen".

Meni je trenutno glavni razlog za nenakup EV cena, nekaj tudi doseg. Če bi dobil Ioniqa za 15k€ in 300km realnega dosega, pa bi ga zelo verjetno nabavil. Kar pa bi se povsem lahko zgodilo v roku do 10 let.


Se žal ne bo zgodilo. Na avto.net imaš najcenejšega hibrida za 24 jurjev.

Jaz še vedno upam, da GM potegne glavo iz riti in bo konec leta dobavljiva Ampera-e.

Utk ::

TCO je tudi za cliota veliko višji kot za sanderota, pa katerih vidiš več na cesti?

NikolormousB ::

Ne vem, če je kakšna bistvena razlika. Nabavna cena za podobno opremljen avto je tam tam, motorji so tako ali tako isti, izguba vrednosti je pa pri Daciji verjetno višja.

Sicer sta Zoe in Clio IMHO bolj primerljiva, glede na to, da je Zoe v bistvu električna verzija Clia.

J.McLane ::

NikolormousB je izjavil:

Gledam hibride že nekaj časa po avto.net, pa vidim, da se kar nekako ne prodajo, ali pa mora prodajalec spustiti ceno na minimum.


"Hibrid" je malo posplošena izjava, tako kot Bencinar ali Dizlar. imaš PSA hibride, imaš Ampere, imaš Toyotine hibride. Vsekakor pa drži da je trg za te avtomobile majhen in se lahko posledično dalj časa prodajajo. Ampak enako je tudi na kupčevi strani, če želiš kupit hibrida neke izbire na trgu rabljenih ni in boš iskal kar nekaj časa.

Sicer pa vsaj po oglaševanih cenah ni videti drastične razlike med Toyotinimi hibridi in klasiko. Pri PSA je logično, ker so prodajo dizel hibrida opustili. Ampera je bila nova 40k €, ampak je zaradi subvencij bila cena lahko tudi 36k €, tako da če se danes po 5 letih prodaja za 15k €, to ni nič čudnega.

energetik ::

J.McLane je izjavil:

Masa vpliva na kotalni upor, ker od gum želimo podobne lastnosti pa če avto tehta 1t ali 2t.
Je res, vendar je ta upor precej majhen, pri AC hitrostih skoraj zanemarljiv. Za avto gume je cca. teža avta v Newtonih / 100.

NikolormousB ::

Masa se pozna predvsem pri vožnji skozi ovinke. Težji avto se v ovinkih načeloma bolj nagiba, bolj sili iz ovinkov, sprememba smeri je počasnejša... Ampak, kot rečeno, problem je predvsem v višini težišča in razporeditvi teže spredaj/zadaj.

Pri model S teh težav ni čutiti, ker ima nizko težišče in skoraj popolno 50/50 razporeditev teže, ki je skoncentrirana proti sredini avtomobila. Za 5 metersko limuzino se skozi ovinke pelje odlično. Tudi ostali EV so v tem pogledu načeloma bistveno bolj prilagodljivi, lažje je prestaviti akumulatorje na idealno mesto kot motor pri ICE avtu.

Pri pospeševanju iz mesta težo z lahkoto kompenzira z instant navorom elektromotorja, zavorna pot jim pa tudi ne dela problemov.

jernejl ::

Sploh pa masa v EV kaj dosti ne vpliva na porabo

Vpliva pa na obrabo.

tudi prednosti:
- pospeski (konstanten navor)
- udobje (tisina, ni tresljajev zaradi motorja - kaksna razlika, ko enkrat probas!!)

Pospeški (in hitrosti) so tudi pri ICE več kot dovolj dobri za vse potrebe.
Pri sodobnih ICE, ki stanejo toliko kot EV, se tresljajev prav tako ne čuti, zvok motorja pa se sliši le ob pospeševanju pri višjih obratih in pri visokih hitrostih. Pri mestni vožnji ga preglasijo ostali zvoki iz okolice (grbine na cesti, pnevmatike, zrak).
Pa tudi neslišnost EV se zna v prihodnje kaj spremeniti.
Electric vehicle warning sounds @ Wikipedia

kow ::

Ocitno ne vozis vozil, ki so starejsa kot 8 - 10 let.

Malo ogljika se nakopici v kaksnem ventilu, pa imas prenizke obrate v leru. Ali kaj podobnega.
Ne verjamem v zgodbice o "sodobnih ICE motorjih".

Da ne omenim, da pospeske rabis ravno v mestnem okolju. In ti izjemno povecajo varnost, ker lahko hitro reagiras.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

jernejl ::

Ocitno ne vozis vozil, ki so starejsa kot 8 - 10 let. Malo ogljika se nakopici v kaksnem ventilu...

Ne, ne primerjam 10 let starih zgaranih ICE z novimi EV, ker to nima smisla.

Da ne omenim, da pospeske rabis ravno v mestnem okolju. In ti izjemno povecajo varnost, ker lahko hitro reagiras.

Pozitivne pospeške rabiš kvečjemu zato, da lahko naglo pospešiš in povoziš pešca, ki poskuša pred teboj prečkati cesto pri rdeči luči.
Negativni pospeški (zaviranje) pa so seveda zelo pomembni za varnost v mestnem okolju, in tukaj dodatna teža električnim vozilom prav nič ne prizanaša. Nižja teža omogoča krajše zavorne poti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

NikolormousB ::

Da ne omenim, da pospeske rabis ravno v mestnem okolju. In ti izjemno povecajo varnost, ker lahko hitro reagiras.


Pospeški pridejo prav tudi na regionalkah, ko je treba hitro prehiteti traktor pred tabo, pa pri vključevanju na avtocesto itd.

Evo, primerjava BMW i3 in BMW 120dA. Ista znamka, podobna moč. ICE je hitrejši v praktično vseh pogojih, edino 40 do 80 kmh je EV malo v prednosti, zaradi instant odzivnosti. Sicer pa pospeški niso ravno domena EV, pod črto je 100kw še vedno 100kw.

http://www.zeperfs.com/en/duel5481-4019...

RejZoR ::

Ponavad je problem električnih končna hitrost. Skor v vseh drag racih so jih bencinarji proti koncu začel dohajat. Če bi bile proge daljše od četrt milje bi jih verjetno začel prehitevat...

Btw, ste videl kako kompleksni so motorji Tesle? Folk misli, da je not navaden elektromotor, tak kot je v blenderjih in pralnih strojih, dejansko pa so ogromni elektro motorji, zadaj imaš ogromen inverter, da ti enosmerni tok iz baterije pretvarja v 3 fazni izmenični tok, cel motor je vodno hlajen, gor cel kup vezja...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

s1m0n ::

Teslin motor ni nič posebnega! Razen elektronike (inverter, kontroler) so čisto preproste stvari.
Ti lahko pokažem bolj kompleksen motor za par tonsko dvigalo. Tudi vodno hlajen...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

Nikec3 ::

http://insideevs.com/monthly-plug-in-sa...

V Marcu je v ZDA prodaja EV-jev na letni ravni zrasla za dobrih 30%.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

kow ::

Pri tem podatku velja omeniti, da je zadnjih nekaj let v ZDA rasla prodaja vseh avtomobilov. Sedaj pa se je ustavila oz. v naslednjih letih ni pricakovati vecjih sprememb. Tako, da je tudi trzni delez zrasel za vsaj 30 odstotkov.

Nikec3 ::

https://www.bloomberg.com/news/articles...

Tesla je postala najvrednejše ameriško "avtomobilsko" podjetje. V narekovaje sem dal, ker Tesla ni izključno avtomobilska firma.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

iloveboobz ::

Nikec3 je izjavil:

https://www.bloomberg.com/news/articles...

Tesla je postala najvrednejše ameriško "avtomobilsko" podjetje. V narekovaje sem dal, ker Tesla ni izključno avtomobilska firma.

Da nebo tole še en dotcom bubble.

NikolormousB ::

Bubble je že, in to ogromen. Vprašanje je samo ali bo počil ali bo od Muska "fake it 'till you make it" taktika uspela.

vostok_1 ::

Fake it till you make it...where?

Meni nič ne deluje, da bi Musk hrepenel po nekem ultra premoženju ali izplenu. Praktično ogromno reinvestira v firmo.
Musk ni klasičen fatcat. Ima cilje, ki če bodo uresničeni bodo koristili celemu človeštvu.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

NikolormousB ::

Saj to ne pomeni, da hrepeni po premoženju. Tega ima že dovolj. On reče "šli bomo na mars v 10 letih" in zna to tako dobro prodat, da mu investitorji verjamejo ter mečejo keš v njega. Verjetno še sam sebi verjame. V resnici je to izvedljivo v mogoče 3x ali 4x takšnem času, ampak ima pač karizmo, s katero mu rata prepričat folk.

Se pa strinjam, da od njegovih zadnjih podvigov ne bo nobene škode.

vostok_1 ::

Exactly.

Vsi njegovi cilji so win win za nas pa če bodo čez 10 ali 20 let.
Malo je sicer tečno za investitorje, ker morajo bit bolj tolerantni, to že...ampak hey...a ni point biznisa rizik or something...
Musk je vsaj delivered the goods. Mostly.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

hammock ::

NikolormousB je izjavil:

Saj to ne pomeni, da hrepeni po premoženju. Tega ima že dovolj. On reče "šli bomo na mars v 10 letih" in zna to tako dobro prodat, da mu investitorji verjamejo ter mečejo keš v njega. Verjetno še sam sebi verjame. V resnici je to izvedljivo v mogoče 3x ali 4x takšnem času, ampak ima pač karizmo, s katero mu rata prepričat folk.

Se pa strinjam, da od njegovih zadnjih podvigov ne bo nobene škode.

Ne razumes poante. Ce reses folku da gremo na Mars cez 30 let, bodo rekli meh. Zato reces 10 let, tudi ce ves da bo trajalo 15 let. Ko mu bo v 15 letih uspelo, ga bo pol slo-techa kurcalo kako zamuja. NASA bo v tem casu verjetno uspela naredit grob CAD model svoje rakete, ki bo nekoc letela.

Je ze kdo od vas vodil kak projekt s kaksno amerisko firmo? Prakticno vsi to pocnejo. Projektne faze imajo vedno neke zamude, ampak se nihce ne sekira. Tam se ze vnaprej ve, da obstajajo uradni in neuradni roki.

NikolormousB ::

Ma, on sam sebi verjame, da bo šlo v 10 letih. Posledično mu verjame folk, ki dela z njim in posledično se vse njegove firme obnašajo tako, da jim tudi investitorji verjamejo.

Če bereš njegovo biografijo oz. gledaš kakšne njegove intervjuje, se vidi, da tip nima občutka za realnost.

Jaz sicer to podpiram, ne verjamem pa temu dovolj, da bi kupil delnice in tvegal svoj denar.

vostok_1 ::

Seveda nima, zato pa mu uspeva.

Če bi bil klasičen kekec, ki živi od dopusta do dopusta in od iPhona do iPhona, ne bi nič ustvaril. Tak kot je, bo za celo večnost poznan kot hvalevreden človek.
Kaj misite, da je Newton bil perfekten? N. Tesla se je zaljubil v goloba for christ sakes.
Raje sem tak, kot pa nek bebast middle-class potrošnik.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

WarpedGone ::

Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::

Če si vsaj malo pameten W1, prodaj Tesline delnice. Boš imel priliko kupit mnogo več za isti denar v prihodnosti.
Magic

kow ::

Ce je W1 pameten bo sledil svojim prepricanjem in jih ves cas testiral z novimi podatki. On pac verjame, da je to potencialno 1T $ podjetje. Zakaj hudica bi prodajal?

LuiIII ::

Če je kdaj kaj dišalo po sell, sell je to TSLA delnica danes!

Okapi ::

Če si prepričan, tako kot W1, da bodo čez nekaj let vredne 5000 dolarjev, potem bo še lep čas treba samo kupovati.

Moja prognoza je, da bodo rasle še kakšno leto, leto in pol, potem se bo pa Muskov grad v oblakih sesul.

kow ::

Ce predlagas "sell" moras povedati koliko je zate firma vredna. LuiIII, Okapi?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()
««
397 / 1280
»»