» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1130 / 1166
»»

Gregor P ::

Teslo si kupil, ker si hotel biti "in", zaradi znamke, zaradi Muska ipd. ... in na ta račun so kupci požrli marsikaj, kar sicer ne bi kar tako. Zdaj bo pa počasi postala le eden izmed EV proizvajalcev ... kar je Musk tudi želel, čimprejšnji prehod na EV, vsaj uradno je tako govoril na začetku, tako da je vse košer.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

BigWhale je izjavil:

Utk je izjavil:

Tesla nikoli ni prodajala na račun tega, da je tesla, ampak ker ima v resnici dobre avte.

Zdaj se prodaja, ker ima najboljsi price/performance. Stvari v katerih bi bila Tesla resnicno boljs od ostalih, je pa zelo malo.


Najboljsi price/performance je najtezje dosegljiva metrika in dalec najbolj pomembna. Ni pa nakljucna. Zgodila se je, ker je Musk toliko sposobnejsi od CEO-ta VW ali Toyote.

Zdi se, da po tolikih letih, ostalih proizvajalci se vedno niso skapirali, da morajo v vsak avto dati najnovejsi inference hw.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BigWhale ::

kow je izjavil:


Najboljsi price/performance je najtezje dosegljiva metrika in dalec najbolj pomembna. Ni pa nakljucna. Zgodila se je, ker je Musk toliko sposobnejsi od CEO-ta VW ali Toyote.


Heh, Golf je bil skoraj 15 let najbolj prodajan avto v Evropi. Sigurno ne zato, ker ima tako dober price/performance. P/P ni tako zelo pomemben, Golf je dokaz za to. Pa konec koncev tudi Teslin Model 3, ki ga sele zdaj dosega in to samo med EVji. Brand loyalty je pa se vedno kr visok pri vecini ljudi.

kow je izjavil:

Zdi se, da po tolikih letih, ostalih proizvajalci se vedno niso skapirali, da morajo v vsak avto dati najnovejsi inference hw.


Ne niso, pa verjetno se dolgo ne bodo.

kow ::

BigWhale je izjavil:


Heh, Golf je bil skoraj 15 let najbolj prodajan avto v Evropi. Sigurno ne zato, ker ima tako dober price/performance. P/P ni tako zelo pomemben, Golf je dokaz za to. Pa konec koncev tudi Teslin Model 3, ki ga sele zdaj dosega in to samo med EVji. Brand loyalty je pa se vedno kr visok pri vecini ljudi.
.


Ne gre za za brand loyalti. Nihce ni bil sposoben narediti dovolj boljsi avto za enako ceno (no od Focusa prve generacije dalje). Malo boljsi pa ne zadostuje, ker so ljudje racionalni. 2-3k vec se je za golfa splacalo placati ze zaradi pricakovanega ohranjanja cene ipd. Ne pomeni, da si "lojalen" znamki, ampak predvsem racionalen kupec, ki je uposteval celo enacbo nakupa.

Utk ::

Gregor P je izjavil:

Teslo si kupil, ker si hotel biti "in", zaradi znamke, zaradi Muska ipd. ... in na ta račun so kupci požrli marsikaj, kar sicer ne bi kar tako.

Ja, ampak ne zarad "tesle" ali "Muska", ampak ker so bli to edini spodobni EV, z neko jasno vizijo, da grejo v to na polno. Če bi imeli 3 take firme, bi blo med njimi mesarsko klanje in ta vera v Muska ne bi nič pomenila brez konkretnega avta. Če bi imel takrat mercedes ali pa bmw vsaj pol tako dober EV, brez skrbi da jih bi več kupilo bmw zarad znamke kot pa teslo. No, sej dokaz za to je i3. Kdo bi kupil to spako če bi gor pisalo citroen?

Zdaj bo pa počasi postala le eden izmed EV proizvajalcev ... kar je Musk tudi želel, čimprejšnji prehod na EV, vsaj uradno je tako govoril na začetku, tako da je vse košer.

Ja, zdaj ni več povratka. Tesla lahko ostane tudi na tem nivoju, ki je, se skoncentrira na profitablinost in se vseeno EVjev ne bo več dalo ustavit.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

Da se EV ne da ustaviti je jasno ze odkar je na trg prisel model S. Tudi najbolj neumnim, pa bi se moralo posvetiti, ko so na cestah videli model 3.
Trenutno je edino pomembno vprasanje kako in kdo bo sluzil pri avtih sluzil s programjem. To je edini nacin za visoke marze, v nepremium razredu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Mene kot potrošnika skrbi, kaj vse si bodo še izmislili s SW za doplačilo oz. naročnino, kar je bilo doslej samoumevno (že vključeno v ceno).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

deco16 ::

Sej je simpl, kupiš tak avto ki je še zadosti neumen.

Toyota je trenutno best buy:

Finančne kalkulacije so informativne in neobvezne.
bi blo pa fajn da gre kdo dejansko vprašat :)

Če te skrbi poraba pač vzameš FWD in dobiš še par km dosega. 10 let garancije na baterijo za najbolj skeptične.

Vsekakor največ placa v klubu za 28,5k možnost 4wd. 2wd je pol dejansko 27,6 k po subvenciji

chrush ::

Kaksna so kaj mnenja o Nissan Ariyi z mocnejso baterijo?
https://www.facebook.com/OverMuraMuviMejkers

Utk ::

Podobno kot toyota, samo ne tako ekstremno, je vseeno malo manjša poraba in hitrejše polnjenje. Ni top top, ampak za ta denar je kar v redu. Ne vem če je drugje tudi tako, ampak pri slovenski varianti me bi malo skrbela bolj švoh garancija proti drugim.
Na baterijo sicer je 8 let, ampak drugi mislim da imajo bolj ali manj vsi 8 let na vse kar se tiče pogona, ne samo na baterijo. Je pa res da je vw še slabši tu...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

brudi ::

Tudi pri BMW-ju je glede garancije slabo, bolje rečeno, zelo slabo

Utk ::

Ja, sem pogledal potem še druge. Toyota ima itak 10 let splošne in 10 še posebej na baterijo brez omejitve km, kia splošno 7, hyundai 5 in 8 na baterijo, tesla 8 na cel pogon, ostali pa večinoma 8 na baterijo in 3-5 na ostalo. Tako da nissan v resnici niti ne odstopa, razen od toyote, tesle in malo od kie.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

deco16 ::

Mal je pogledat tudi št km zraven, ker kar varira :)

Gregor P ::

Toyotina 10-letna splošna in 10-letna še posebej na baterijo brez omejitve km, je zgleda daleč najboljša - a ta splošna pomeni na vse?
Dobro se razume, da ti navadnega akumulatorja najbrž ne krijejo tako dolgo ipd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::

Je kdo zasledil tole:

Euro Automakers Unite! Renault Boss Calls For Airbus-like EV Alliance To Fight China


https://www.carscoops.com/2024/02/renau...

Zanimivo, ampak nisem cisto preprican kako bi to delovalo v praksi. In pa kaj bi to pomenilo za proizvajalce.

Gregor P ::

Sam nisem. Morda če bi se že samo zmenili za enotne standarde izdelave/proizvodnje ipd. vključno s polnilnicami itd. bi bilo povsem dovolj.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::

Sem velik zagovornik standardov, kjer so smiselni, ampak standard proizvodnje bi v tem primeru imel nasproten ucinek. Se ti ne zdi? Treba se bo hitreje obracati, ne pocasneje

Gregor P ::

Če smo prišli do tega, da sedaj EV-ji niso nič posebnega in se niti ne morejo ne vem kako razlikovati, potem je najlažje, da poenostavijo proizvodnjo za vse oz. združijo določene blagovne znamke (kar itak počnejo že doslej, ko imajo klasična vozila le druge značke), naredijo par dobrih namensko različnih evropskih modelov in je to to.

Čeprav sem še vedno mnenja, da ti sedanji "zastareli" EV-ji na velike baterije, niso še to; ampak sedaj se že ponavljam.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

BEV se ogromno razlikujejo in napredek je se vedno zelo hiter. Za standarde je prezgodaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Zgleda da smo naredili poln krog. Od monopolov do industrijske revolucije, konkurence, ki je pognala stvari bistveno hitreje bistveno bolj naprej, bi šli nekateri nazaj na monopol, ker je to bolj učinkovito. In bi tudi res bilo (za njihovo služenje denarja), če ne bi bilo tu zunanjega tekmeca. 250 let smo verjeli v Evropi, da smo ravno zarad konkurence med seboj se hitreje razvijali kot ostali. Kaj se je zdaj tu spremenilo, da tega ne bi verjeli več?

J.McLane ::

Če ma folk polno rit vsega pač rata len.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

GupeM ::

Saj lahko inoviraš znotraj standardov. Ali pa poleg standardov razvijaš še nekaj dodatnega zraven. Ali pa celo svoj standard.

x86 je recimo tudi standard v računalništvu, pa poglej kako hitro se je razvijal. Seveda je sedaj zraven kup legacy-ja. Je pa zato prišel ARM s svojim standardom, ki nima tone legacy-ja zraven. Iz x86 se je v bistvu tudi amd64 razvil. Pa multicore procesorji so še vedno x86 oz amd64 arhitektura.

Standard razširiš. Če si ga dobro razširil, se mogoče prime in bojo tudi drugi proizvajalci začeli to podpirat. Važno je, da podpira neko osnovo, ki jo lahko uporabiš povsod. Za bonbončke pa uporabiš nekaj nadstandardnega.

Najbolj enostaven primer je recimo vtičnica. Avto mora podpirati polnjenje na xy vtičnici, ki je na voljo na vsaki polnilnici. Lahko pa recimo Tesline polnilnice ponujajo tudi custom vtičnico, kjer se pač da polniti hitreje. Mora pa recimo tudi avto od Tesle podpirati polnjenje na xy vtičnici, lahko pa podpira tudi polnjenje na custom vtičnici, kjer bo polnjenje spet hitrejše ali bolj učinkovito. Na ta način se znebiš problemov, da moraš nujno najti pravo polnilnico, da boš lahko nafilal svoj avto/letalo, saj ga lahko filaš na vsaki. Mogoče ne bo tako hitro/učinkovito, kot če bi filal na "pravi" polnilci, še zmeraj pa lahko nafilaš.

Utk ::

Meni se to zdi bolj kot kartelni dogovor kot pa neko sodelovanje iz katerga bi prišli boljši in cenejši avti. Po možnosti bi izumili še nekaj ekstra s čimer bi zajebali kitajce. Da bi to poskusili sploh ne dvomim, seveda s pomočjo politike.

codeMonkey ::

Pa saj v osnovi tako sodelovanje ni novo. Kombiji se delajo na podobnen nacin ze kar nekaj casa (Citroen, Renault, Fiat, Opel). Kakor razumem, je zdaj ideja podobno sodelovati na cenovno dostopnih vozilih, da bi se konkuriralo kitajskim. Ni torej point prepreciti uvoz kitajskih vozil, ampak skupaj delati dostopna vozila v EU.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Pa misliš da imamo zarad tega cenejše kombije? Jaz ne bi reku.

codeMonkey ::

Cenejse od cesa? Stanejo kot konkurenca, itak. Alternativa je da so drazji, oz. jih sploh ni. V tem primeru itak da ne bodo cenejsa od kitajskih, to je jasno.

Mene bolj skrbi to, da je ocitno mozno konkurirati Kitajcu edino s takim genericnem produktom.

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Tudi če se združi vse evropske proizvajalce v nek monopol, bodo še vedno morali konkurirati tistemu kar pride od zunaj (Kitajci), sicer je tu še tistih 10% ali koliko je že dodatnih EU uvoznih dajatev...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

codeMonkey je izjavil:

Cenejse od cesa?

Vprašanje je ali so cenejši in/ali boljši kot če bi vsak delal svoj kombi.

Mene bolj skrbi to, da je ocitno mozno konkurirati Kitajcu edino s takim genericnem produktom.

Ne vem če je očitno in edino možno. Če gledam kaki so zdaj evropski ice sem malo v dvomih, da še kdo ve kaj sploh dela. Toyota, mazda pa še kdo dela isti avto 10, 15 let in ga stalno izboljšuje. Ko pride zares nov, je spet boljši. Pri evropejcih to sploh več ni tako očitno. Po eni strani komplicirajo tam kjer ni treba, po drugi failajo pri osnovah.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

pegasus ::

Včeraj sem na hitro skočil v Pariz na JEC World ... glavno fešto kompozitarjev na tej strani luže.

Mind blown ... kaj vse že obstaja v tem svetu, kaj vse se še razvija ... vtis je, da kdor ne bo iz pleha prešaltal na kompozite v naslednjih letih, bo kmalu v prihodnosti zgodovina. Reciklaža kompozitov je zelo aktualna tema in uspel sem nafehtat nekaj vzorcev iz vetrnic recikliranega karbona. Komaj čakam, da jih spravim v leteče stanje :)

a_borlak ::

Pa je zadeva tudi cenovno konkurenčna? Ker če pogledaš recimo Teslo, besno rinejo v vlitke, ki imajo svoje prednosti.

pegasus ::

Ko si enkrat v krožni ekonomiji, rabiš samo vložek energije, da poganjaš cikel. Torej se to vprašanje se lahko prevede na "ali rabiš več energije za reciklirat kovine ali kompozite". Ne vem, nisem tu dovolj podkovan. Od daleč se zdi, da je taljenje kovin energetsko kar potraten posel ...

J.McLane ::

Ni samo potrebna energija, je treba tudi upoštevati časovno komponento, če nekaj traja preveč časa, pomeni da potrebuješ več prostora/opreme, da se dela več stvari vzopredno. Pri kovinskih ulitkih smo videli da Tesla potrebuje eno prešo in deluje dosti hitro, da to ni neko ozko grlo.

Kako to gre pri kompozitih?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

pegasus ::

C.P.C. rabi za Aptero 10min za en "odlitek". Dovolj hitro?
Včeraj sem se precej pogovarjal z ljudmi, ki delajo te stroje za c.p.c. in sorodne ... preša sama ni več zanimiva, glavni knowhow je v tem, kje, koliko in kako greješ kalup, da so temperature v zahtevanih okvirih po celem odlitku. Predstavljam si, da je pri Tesli in njihovih kovinskih odlitkih izziv tudi hlajenje oz. kontrolirano odvajanje toplote. Zanimivo bo tudi videti, koliko kovinskih odlitkov bo en kalup sposoben izdelati brez nekih motečih deformacij ali poškodb. Po mojem naivnem razumevanju teh reči bo kalup za kompozitne izdelke večen.

Utk ::

https://www.zurnal24.si/avto/napad-na-t...

Mislite da je to kdo naročil, kdo, ali so sami tako neumni?

J.McLane ::

pegasus je izjavil:

C.P.C. rabi za Aptero 10min za en "odlitek". Dovolj hitro?
Včeraj sem se precej pogovarjal z ljudmi, ki delajo te stroje za c.p.c. in sorodne ... preša sama ni več zanimiva, glavni knowhow je v tem, kje, koliko in kako greješ kalup, da so temperature v zahtevanih okvirih po celem odlitku. Predstavljam si, da je pri Tesli in njihovih kovinskih odlitkih izziv tudi hlajenje oz. kontrolirano odvajanje toplote. Zanimivo bo tudi videti, koliko kovinskih odlitkov bo en kalup sposoben izdelati brez nekih motečih deformacij ali poškodb. Po mojem naivnem razumevanju teh reči bo kalup za kompozitne izdelke večen.


Ni slabo, si pa ne predstavljam ali je to dovolj hitro in za kakšno zadevo to sploh gre (cenovno).

Za Giga Press sem dobil tole:
"As per the Giga Press' specifications, each machine has a cycle time of ~80-90 seconds"
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

pegasus ::

Cenovno je zadeva izjemno konkurenčna. Je pa ta proces samo eden od mnogih koščkov v celem mozaiku inovacij. Tale poba kar dobro pove:

J.McLane ::

Me zanima kje se je BMWju ustavilo, da ne nadaljujejo s procesom kot so ga imeli pri i3. Je bilo tam kaj drugače?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

pegasus ::

J.McLane je izjavil:

Me zanima kje se je BMWju ustavilo, da ne nadaljujejo s procesom kot so ga imeli pri i3. Je bilo tam kaj drugače?
Ja, tam je bil old school proces, tako kot bi jaz avione delal. Rezanje tkanin po templateih, vakumiranje, počasni cikli, veliko odpadka ... tudi pri Apteri so najprej planirali tako delat in ciljali na nekih 300 avtov na leto, pa jih je število prednaročil prepričalo, da so se odločili takoj postaviti linijo za 160 avtov na dan v dveh izmenah s praktično nič odpadka. Linijo jim organizira Munro, tako da bo zadeva izjemno zanimiva za cel svet.

fikus_ ::

pegasus je izjavil:

Včeraj sem na hitro skočil v Pariz na JEC World ... glavno fešto kompozitarjev na tej strani luže.

Mind blown ... kaj vse že obstaja v tem svetu, kaj vse se še razvija ... vtis je, da kdor ne bo iz pleha prešaltal na kompozite v naslednjih letih, bo kmalu v prihodnosti zgodovina. Reciklaža kompozitov je zelo aktualna tema in uspel sem nafehtat nekaj vzorcev iz vetrnic recikliranega karbona. Komaj čakam, da jih spravim v leteče stanje :)


Super.
Še vedno pa velj, da bolj zeleni, eko,.... so tisti materiali, ki za nek izdelek porabijo manj energije, se jih da enostavno reciklirat, ponovno uporabiti,...
Drugi del pri kompozitih ni tako enostaven, tako da se ne bi veselil še prehitro. Kroži slika "recikliranja" propelerjev vetrnic, katere po uporabi zakopavajo pod zemljo (kar sonce ne vidi, je kot kaže ok).

J.McLane je izjavil:

Ni samo potrebna energija, je treba tudi upoštevati časovno komponento, če nekaj traja preveč časa, pomeni da potrebuješ več prostora/opreme, da se dela več stvari vzopredno. Pri kovinskih ulitkih smo videli da Tesla potrebuje eno prešo in deluje dosti hitro, da to ni neko ozko grlo.

Kako to gre pri kompozitih?


Tesla uporablja tlačno litje v jekleno formo. Ni to nič novega, to dela npr. Talum, novo je edino to, da se oni gredo to na spodnji polovici šasije avta. Izdelava forme je draga, ampak ko jo imaš delaš 10.000-če kosov za mali denar.

PS ne delati s teslo karambolov pri katerih pride do poškodb šasije, to ni popravljivo oz. je korektno popravilo predrago. Ampak to Teslo ne boli, boli pa lastnika Tesle.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

fikus_ ::

J.McLane je izjavil:


Za Giga Press sem dobil tole:
"As per the Giga Press' specifications, each machine has a cycle time of ~80-90 seconds"


AL pod pritiskom in z veliko hitrostjo stisnejo v jekleno formo, kjer se hitro ohlaja , zato tako kratki časi. Med posameznimi litji formo verjetno poškropijo s tekočino, ki omogoča lažje ločevanje forme in izdelka.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

pero50 ::

fikus_ je izjavil:

pegasus je izjavil:

Včeraj sem na hitro skočil v Pariz na JEC World ... glavno fešto kompozitarjev na tej strani luže.

Mind blown ... kaj vse že obstaja v tem svetu, kaj vse se še razvija ... vtis je, da kdor ne bo iz pleha prešaltal na kompozite v naslednjih letih, bo kmalu v prihodnosti zgodovina. Reciklaža kompozitov je zelo aktualna tema in uspel sem nafehtat nekaj vzorcev iz vetrnic recikliranega karbona. Komaj čakam, da jih spravim v leteče stanje :)


Super.
Še vedno pa velj, da bolj zeleni, eko,.... so tisti materiali, ki za nek izdelek porabijo manj energije, se jih da enostavno reciklirat, ponovno uporabiti,...
Drugi del pri kompozitih ni tako enostaven, tako da se ne bi veselil še prehitro. Kroži slika "recikliranja" propelerjev vetrnic, katere po uporabi zakopavajo pod zemljo (kar sonce ne vidi, je kot kaže ok).

J.McLane je izjavil:

Ni samo potrebna energija, je treba tudi upoštevati časovno komponento, če nekaj traja preveč časa, pomeni da potrebuješ več prostora/opreme, da se dela več stvari vzopredno. Pri kovinskih ulitkih smo videli da Tesla potrebuje eno prešo in deluje dosti hitro, da to ni neko ozko grlo.

Kako to gre pri kompozitih?


Tesla uporablja tlačno litje v jekleno formo. Ni to nič novega, to dela npr. Talum, novo je edino to, da se oni gredo to na spodnji polovici šasije avta. Izdelava forme je draga, ampak ko jo imaš delaš 10.000-če kosov za mali denar.

PS ne delati s teslo karambolov pri katerih pride do poškodb šasije, to ni popravljivo oz. je korektno popravilo predrago. Ampak to Teslo ne boli, boli pa lastnika Tesle.


Sem ravno včeraj dobil na youtubu predlogo "tesla bigest crashes 2023" Avti so bili praktično vsi totaled.


pri 15-20 na uro rear ended in je totalka.
Mislim da amerika nima samo fucked up zdravstva ampak imajo takšne cene tudi za popravila.

TribesMan ::

pegasus je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Me zanima kje se je BMWju ustavilo, da ne nadaljujejo s procesom kot so ga imeli pri i3. Je bilo tam kaj drugače?
Ja, tam je bil old school proces, tako kot bi jaz avione delal. Rezanje tkanin po templateih, vakumiranje, počasni cikli, veliko odpadka ... tudi pri Apteri so najprej planirali tako delat in ciljali na nekih 300 avtov na leto, pa jih je število prednaročil prepričalo, da so se odločili takoj postaviti linijo za 160 avtov na dan v dveh izmenah s praktično nič odpadka. Linijo jim organizira Munro, tako da bo zadeva izjemno zanimiva za cel svet.


Glede na to da so pri BMWju naredili 250k i3 v 10 letih... zgleda da proces le ni bil tako počasen in potraten?
Dvomim da bo Aptera kdajkoli doživela take številke...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

deco16 ::

Fajn bi blo da bi jih naredila. Avto je namreč perpetum mobile. Ampak to se državi namreč ne dopade :D

redtech ::

Podobno, kot telefoni, predrago za popravilo. Slišim na okrog, da se Tesle z okvaro nabirajo okrog Celovca. Sam sem izkusil podoben problem, ker uradni servis samo menja komplet baterijo, popravlja nič, cena itak ne upraviči investicije,...

Po 8 letih elektrike sem se odločil za dizla, ker servisa izven garancije praktično nimaš.

DamijanD ::

Če znajo popravit med garancijo, znajo tudi kasneje - samo stroški so drugi.

Utk ::

Električna astra karavan s kar nekaj opreme za 34500 minus subvencija. Če bi prišla še z neko bigass baterijo za 5 jurjev več, bi bila kar zmaga.

deco16 ::

Kje, kokr vidim so samo navadne tolk, SW bo dražja, kar je neumno,

pegasus ::

Ena zgodba o "čistem bencinu":
https://www.nbcnews.com/health/health-n...
O tem govorim že leta, zdaj so svinec končno opazili tudi novinarji. Čestitke.

Gregor P ::

Krka je nedavno na ceste poslala električni tovornjak za dostavo po Sloveniji. Po njihovih informacijah gre za prvi električni dostavni tovornjak pri nas, ki bo letno glede na predvideni obseg dela prevozil več kot 50 tisoč kilometrov. To je okoli 200 kilometrov na delovni dan.

V Krki so izračunali, da bodo s tem zmanjšali porabo dizelskega goriva za več kot 15 tisoč litrov letno, kar je enako letni porabi desetih osebnih vozil s povprečno vožnjo. Poleg tega bi tovornjak enake kategorije, ki deluje na fosilna goriva, ustvaril več kot 40 ton emisij ogljikovega dioksida.


https://forbes.n1info.si/zeleni-prehod/...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
««
1130 / 1166
»»