Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
codeMonkey ::
Kako bos softwersko reseval pravila fizike lateralnega oprijema in zaviranja vecje teze, mi prosim razlozi na zgornjem primeru
Tkole:
https://www.autotimesnews.com/audi-e-tr...
Ne steje samo skupna teza, ampak tudi kako lahko krmilis navor na zunanjih ter notranjih kolesih, ter tezisce.
Kako naj uporabim softver za "brake blending" na vozilu z ICE pogonom? Kako naj uporabim softver za torque vectoring z razredom ali dva visjo frekvenco aktuacije ter bistveno vecjim razpolozljivim navorom na vozilu z ICE pogonom?
Kako lahko Elaphe trdi tole (predelan X6)?
"With an improved center of gravity and exceptional weight distribution, this large SUV (the BMW X6) is able to reach 1.08 lateral g's of acceleration during cornering, putting it alongside the Ferrari 599 GTB Fiorano, Porsche 911 GT3 RS and McLaren 650 S Spider."
https://enrg.io/elaphe-wheel-motors-pow...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
codeMonkey ::
BTW, za obcutek: pri tej X6-ki se je odstranilo za 450 kg zeleza, aluminija, elektromotorjev in podobnih zadev, ki so potrebne za premikanje ter znacko XDrive
m0LN4r ::
codeMonkey je izjavil:
Vse lepo in prav, pa vendar nisi odgovoril na zastavljeno osnovno vprasanje, kako ustavis 1800kg Teslo Model 3 hitreje od recimo 1500kg tezkega Model 3 in kako povecas lateralni oprijem pri 1800kg Tesli Model 3 napram lazji, ce so vsi ostali parametri avta, razen teze enaki.Kako bos softwersko reseval pravila fizike lateralnega oprijema in zaviranja vecje teze, mi prosim razlozi na zgornjem primeru
Tkole:
https://www.autotimesnews.com/audi-e-tr...
Ne steje samo skupna teza, ampak tudi kako lahko krmilis navor na zunanjih ter notranjih kolesih, ter tezisce.
Kako naj uporabim softver za "brake blending" na vozilu z ICE pogonom? Kako naj uporabim softver za torque vectoring z razredom ali dva visjo frekvenco aktuacije ter bistveno vecjim razpolozljivim navorom na vozilu z ICE pogonom?
Kako lahko Elaphe trdi tole (predelan X6)?
"With an improved center of gravity and exceptional weight distribution, this large SUV (the BMW X6) is able to reach 1.08 lateral g's of acceleration during cornering, putting it alongside the Ferrari 599 GTB Fiorano, Porsche 911 GT3 RS and McLaren 650 S Spider."
https://enrg.io/elaphe-wheel-motors-pow...
PS: 40 let star Renault R5 Turbo je imel tudi vec gjev kot Ferrari 308 in sicer 0,86 pa to je hardware tehnologija izpred 4 desetletij xD
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
codeMonkey ::
Vse lepo in prav, pa vendar nisi odgovoril na zastavljeno osnovno vprasanje, kako ustavis 1800kg Teslo Model 3 hitreje od recimo 1500kg tezkega Model 3 in kako povecas lateralni oprijem pri 1800kg Tesli Model 3 napram lazji, ce so vsi ostali parametri avta, razen teze enaki.
PS: 40 let star Renault R5 Turbo je imel tudi vec gjev kot Ferrari 308 in sicer 0,86 pa to je hardware tehnologija izpred 4 desetletij xD
Na vse sem ti odgovoril. Ja pa problem, ce ne ves kaj je "brake blending" in "torque vectoring".
A ta R5 Turbo je tudi tezja, kot je X6 od navedenih vozil? Aja ni, zakaj jo potem omenjas?
BigWhale ::
Al pa, ce bi ze nehal s temi precej off-topic debatami, ki za na ceste v resnici niso tko blazno pomembne. BMW X6 in Tesla M3 se ustavita, ce pritisnes na bremzo. Ce se dovolj hitro ustavita bodo pa povedali regulatorji al kaj vem kdo je odgovoren za te stvari.
a_borlak ::
Te debate niso neumne, je pa res, da se z EVjem drugače pelješ. Recimo jaz folk ful rad zafrkavam, ko imam naštudirane ovinke in vem, kdaj moram spustiti gas, da avto začne regenerirati. Ker to počne drugače, kot če pritisneš na zavoro (beri počasneje in bolj enakomerno), tistim za mano ni čisto nič jasno, zakaj mu že sredi ovinka zbežim naprej, medtem ko se on še vedno ukvarja z zavorami. Ja, avto se zaradi teže in njene razporeditve drugače obnaša, večini je to všeč in če kolikor normalno voziš, se te teže niti ne opazi.
borisk ::
codeMonkey je izjavil:
Ti si res car :)
Razlozi potem tole:
Alfa romeo Quadrofoglio pri 80 km/h: link
Gume: Pirelli Pzero Corsa AR 245/35 R19 93Y in 285/30 R19 98Y
Tesla M3 pri 82 km/h: link
Gume: Michelin Pilot Sport 4 Acoustic T0 235/45 R18 98Y
moose test ni vse, AR giulia Q ima okoli nurburg ringa 7minut pa 32 sekund. Za model 3 še ni uradnega časa, ker ne upajo gor, pride pa M3 performance okoli v dobrih osmih minutah. 30sekund na 20km dolgi progi je gromozanska razlika.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: borisk ()
hruske ::
Če so ti v realnem svetu pomembne performanse, ki jih meriš na Nürburgringu, potem te povabim, da se zglasiš na najbližji upravni enoti in vrneš izpit.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
codeMonkey ::
moose test ni vse
Itak da ne. Ne mores pa reci, da je vodljivost Tesle, in to na ozjih gumah, zanic. Pri Tesli je velik problem predvsem to, da ne znajo/nocejo izkoriscati regeneracije skupaj z zavoro, pa da se zna izhodna moc zaradi pregrevanja omejiti. Problem za (ekstremno) sportno voznjo seveda.
Point je le v tem, da je elektricen pogon, ko pridemo do sportnejsih (in vecjih) vozil, lahko ze konkurencen, se bolj pa zdaj, ko prihajajo v salone prva elektricna vozila s tremi motorji. To kar dela Rimac, pa Lotus recimo, je en ekstrem, ampak tudi pri nekoliko vecjih klasicnih vozilih, je elektricen pogon lahko primerljiv, oz. celo boljsi. V tem primeru ima teza baterije manjsi faktor, in tudi sam pogon ICE vozila je ze po zasnovi kompliciran in tezak.
Verjetno najboljsa kombinacija, pa je itak trenutno hibridni pogon (manjsi ICE ter baterija in dva ali celo trije elektromotorji), kar se performans tice. Ce pa hoces "gokart feeling", torej neko manjse in lahko sportno vozilo v stilu Yarisa GR, potem BEV sigurno ni prava stvar.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
m0LN4r ::
Če so ti v realnem svetu pomembne performanse, ki jih meriš na Nürburgringu, potem te povabim, da se zglasiš na najbližji upravni enoti in vrneš izpit.
Seveda niso, so samo orientacija o voznih lastnostih vozila. Vsak proizvajalec gre tja vsaj 1x zakupit progo za kak test za vsak model avta. - razen Tesle oni testirajo na TF, med turisti.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
J.McLane ::
Masa je sigurno eden izmed izzivov, ki se bo pa z evolucijo baterij postopno rešil sam od sebe. Jasno zaradi dosega še nekaj časa ne bo 24h LeMans ali WRC, ki traja pol dneva. Je pa zadeva zelo zanimiva za dirkanje, ki traja eno uro ali manj.
Še nekaj zanimivega glede elektro dirkanja, All Electric World Rallycross Race - Projekt E:
Baterija ima 52.65kWh in tehta 300 kg. Iz zgornjih posnetkov je očitno da je lahko tak avto kljub teži zelo zabaven, drugačnost ni nujno vedno slaba.
Še nekaj zanimivega glede elektro dirkanja, All Electric World Rallycross Race - Projekt E:
Baterija ima 52.65kWh in tehta 300 kg. Iz zgornjih posnetkov je očitno da je lahko tak avto kljub teži zelo zabaven, drugačnost ni nujno vedno slaba.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
m0LN4r ::
Zanimiva igracka ja, sicer tejle avti razen karoseije nimajo nic skupnega z road legal avti, pa se hlajenje na dusik in par minut dosega, thats it, vozne lastnosti pa so pri rallycross avtih ze itak na meji oprijema.
Ampak:
zdaj vem zakaj se EVji pred mano tako pocasi jajcajo v kroznem. No v bistvu se jajcajo vsepovsod, ker ce bi morali spontano pritisnit na gas pedal, se jim porusi skrbno splaniran dnevni plan.
Evolucija baterij je nujno potrebna, boljsi performance, nizja teza, visja cena. Plebsi bomo pa se dolgo na "ostankih"
Ampak:
zdaj vem zakaj se EVji pred mano tako pocasi jajcajo v kroznem. No v bistvu se jajcajo vsepovsod, ker ce bi morali spontano pritisnit na gas pedal, se jim porusi skrbno splaniran dnevni plan.
Evolucija baterij je nujno potrebna, boljsi performance, nizja teza, visja cena. Plebsi bomo pa se dolgo na "ostankih"
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
matejm1994 ::
Ima kdo izkušnje, ali pa je testiral Capturja E-tech? Kako se obnese in ali mislite, da je vreden dodatnih €€€€?
J.McLane ::
Zanimiva igracka ja, sicer tejle avti razen karoseije nimajo nic skupnega z road legal avti, pa se hlajenje na dusik in par minut dosega, thats it, vozne lastnosti pa so pri rallycross avtih ze itak na meji oprijema.
Ampak:
zdaj vem zakaj se EVji pred mano tako pocasi jajcajo v kroznem. No v bistvu se jajcajo vsepovsod, ker ce bi morali spontano pritisnit na gas pedal, se jim porusi skrbno splaniran dnevni plan.
Evolucija baterij je nujno potrebna, boljsi performance, nizja teza, visja cena. Plebsi bomo pa se dolgo na "ostankih"
O moj bog, folk skozi krožna križišča vozi nekje na 50% zmožnosti avta, če pri pri EV moraš za isto hitrost peljati ne 55% zmožnosti avta ne bo poplnoma nobene razlike.
V glavnem nehaj trolat s temi 200 kg razlika. A če imaš ti v avtu 3 odrasle osebe, tudi pelješ krožna veliko počasneje kot sicer? Daj ne nabijaj, srčno upam da je tole zadnji odgovor na te tvoje bedarije in da boš sedaj nehal, sem optimisit. V glavnem ne se čudit če te nihče ne bo več jemal resno in ti nihče ne bo odgovoril.
To da ti nihče ne skuša odgovoriti ni potrditev tvoje teze, ampak enostavno zato ker se nobenemu več ne bo dalo obremenjevat s tabo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
BigWhale ::
zdaj vem zakaj se EVji pred mano tako pocasi jajcajo v kroznem. No v bistvu se jajcajo vsepovsod, ker ce bi morali spontano pritisnit na gas pedal, se jim porusi skrbno splaniran dnevni plan.
Joj, daj nehaj ze bluzit s taksnimi neumnostmi in bebavim posplosevanjem, ker te bom zacel brisat tko kot tiste, ki pravijo, da so vsi dizlasi morilci otrok. Resno.
m0LN4r ::
Dobr no, sem razumel, vec ne bom omenjal nevsecnosti EVjev, sam se za ICEje.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
a_borlak ::
matejm1994 je izjavil:
Ima kdo izkušnje, ali pa je testiral Capturja E-tech? Kako se obnese in ali mislite, da je vreden dodatnih €€€€?
Če misliš PHEV varianto, raje se obrni za kakšno Toyoto. Imajo boljši sistem. Mene je tu Renault razočaral, kompliciran sklop motor/menjalnik, posebna olja ... da o ceni niti ne govorim. Vožnja pa nič posebnega, pa še hitro preklopi iz elektrike na bencin, tako da če mene vprašaš, raje ne. Clio hibrid ok, Captur ali Megane pa ne.
J.McLane ::
Dobr no, sem razumel, vec ne bom omenjal nevsecnosti EVjev, sam se za ICEje.
Samo ti lahko prideš do takega zaključka. Izpostavljati probleme je eno, iz muhe delati slona pa nekaj čisto drugega.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Utk ::
matejm1994 je izjavil:
Ima kdo izkušnje, ali pa je testiral Capturja E-tech? Kako se obnese in ali mislite, da je vreden dodatnih €€€€?
Poglej si teste. Poraba večja kot pri corolli ne-plugin, 3,4 jurje dražji, 2 razreda manj prostoren, na sploh manj kvaliteten, vožnja pa bolj meh.
matejm1994 ::
@a_borlak @utk
Plug in hibrisa sem mislil. Cena je res kar huda, verjetno tudi na račun dodatne opreme, ker jo je že v osnovi dosti (preveč).
Gledal sem ga, ker se mi zdi nekako avto, kjer se sedi višje, to pa bi bil pogoj. Vozen pa bo tudi več ali manj na do 60 ali 70km/dan regionalne ceste,seveda sem pa tja kakšna daljša pot, za kar bi (skoraj) zadostovala elektrika. Toyot pa res nisem gledal.
Plug in hibrisa sem mislil. Cena je res kar huda, verjetno tudi na račun dodatne opreme, ker jo je že v osnovi dosti (preveč).
Gledal sem ga, ker se mi zdi nekako avto, kjer se sedi višje, to pa bi bil pogoj. Vozen pa bo tudi več ali manj na do 60 ali 70km/dan regionalne ceste,seveda sem pa tja kakšna daljša pot, za kar bi (skoraj) zadostovala elektrika. Toyot pa res nisem gledal.
a_borlak ::
Jep, vem, da je plug in in tako, kot ti je Utk napisal, žalost od avta. 33k, kolikor stane, raje kupi Toyoto, če se ti res gre za to, da se boš parkrat letno peljal dlje, še raje pa katerega od EVjev, imaš kar lepo izbiro, ID3, Kia Soul, Hyundai Kona, MG ZS EV, Mazda MX30 ... pa glede na to, da situacija ni rožnata za prodajalce, lahko morda poizkušaš štartati na 64kWh variante, ki imajo okoli 400km dometa.
BigWhale ::
TribesMan ::
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
TESKAn ::
Eno vprašanje, kaj bo z vsemi temi OTA sistemi, ko bo enkrat ugasnjeno omrežje, ki ga še podpirajo? Recimo če Tesla lahko uporablja 4G, kaj se zgodi, ko bodo vsi na 5G, 6G in bodo operaterji ugasnili 4G?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
m0LN4r ::
Zakaj pa si izbrisal DACIO Spring Electric, ki naj bi bil Evropski EV pod 10.000Eur za manj premozne familije? Meni se zdi avto fenomenalen, prakticno razni UPi, Citigoji postano obsolete, ker so drazji in manjsi.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
borisk ::
Če so ti v realnem svetu pomembne performanse, ki jih meriš na Nürburgringu, potem te povabim, da se zglasiš na najbližji upravni enoti in vrneš izpit.
moose test je test kjer sta DVA ovinka, na NR jih je malo več, zato se končni rezultat povpreči, se pravi gre alfa povprečno boljš skozi ovinek. Nisem se poglobil kakšen M3 so testiral, al AWD ali RWD, ampak alfa je RWD, se pravi je možno da bi se cenejša verzija, ki je na voljo z AWD in ožjimi kolesi obnesal bolje od 4 sedežnega "ferarrija" z alfino značko.
codeMonkey ::
Model S Plaid:
https://www.tesla.com/sl_si/models
1020HP, 2.1s, 630km, 0.208 Cd
Stvelike so neverjetne. Me zelo zanima kaksni bodo odzivi. Osebno bi mi bil edino velik minus, ce niso nicesar naredili na zaviranju z regeneracijo ter na moznosti izklopa "one pedal driving" nacina. Pa konstanten obcutek na pedalih je tukaj nujen, ne glede na SOC, temperaturo sistema, ipd. Drugo se res ne spodobi za tak avto.
kow ::
Zakaj pa si izbrisal DACIO Spring Electric, ki naj bi bil Evropski EV pod 10.000Eur za manj premozne familije? Meni se zdi avto fenomenalen, prakticno razni UPi, Citigoji postano obsolete, ker so drazji in manjsi.
Avto je (zaenkrat) na "papirju". Tudi elektricni eup je bil "fenomenalen nakup", samo so jih naredili par 10k in ga ne mores kupiti.
Premalo podatkov imamo. Oglasi se spet 2022.
m0LN4r ::
Zakaj 2022 ? A ni ga mozno se rezervirati za konec 2021?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
kow ::
Kar pomeni, da bodo 2021 dobavljene majhne kolicine...
V Evropi se trenutno resno proizvaja ID3, Zoe. Ostalo kar je na voljo, je high end.
V Evropi se trenutno resno proizvaja ID3, Zoe. Ostalo kar je na voljo, je high end.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
codeMonkey ::
kow ::
Aja, pa Fiat 500e sem pozabil. Ta se zdi se najbolj zanimiv avto letosnjega leta, ki na trg prihaja v vecjih stevilkah. Ko so startali proizvodnjo so planirali 80k letno, domnevam da so vmes povecali plane oz. vsaj upam.
Machete ::
Tesla pravi, da ima težave z dobavo zadostne količine baterijskih celic.
https://finance.yahoo.com/news/elon-mus...
https://finance.yahoo.com/news/elon-mus...
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
m0LN4r ::
Ja okej, ampak po mojem je to tocno to kaj rabimo. Torej nek poceni elektricar pod 10k, ki je se dovolj velik za mlado druzinco z otrokom malega radiusa socialnega interesa in da ni glih nek chaomi iz kitajske.
Se mi zdi, da ko se tak avto pojavi, polek 3x drazji ID.3jev se bo zadeva v mestih veliko hitreje premaknila naprej.
Ce pomislim realno, vecina ljudi vzame avto na kredit, kar bi bilo znosnih 170eur na 5 let za odplacat brez pologa. Tle kjer jaz zivim je to enako mesecni vozovnici za vlak na razdalji 20-30km. Pa imas po 5 letih odlacan avto, za do ca. 100km v eno smer.
Pa to bi se mi splacalo kupit just for lulz, da ferrarija ne vozim po slabem vremeu in vsak dan na siht recimo, kot tretji avto za prckarije.
Se mi zdi, da ko se tak avto pojavi, polek 3x drazji ID.3jev se bo zadeva v mestih veliko hitreje premaknila naprej.
Ce pomislim realno, vecina ljudi vzame avto na kredit, kar bi bilo znosnih 170eur na 5 let za odplacat brez pologa. Tle kjer jaz zivim je to enako mesecni vozovnici za vlak na razdalji 20-30km. Pa imas po 5 letih odlacan avto, za do ca. 100km v eno smer.
Pa to bi se mi splacalo kupit just for lulz, da ferrarija ne vozim po slabem vremeu in vsak dan na siht recimo, kot tretji avto za prckarije.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
kow ::
Rabimo teleport, ne pa avte, mislim. Ocitno je, da nihce trenutno ni sposoben dobaviti low cost elektricnega avtomobila v milijonskih stevilkah. Ocitno je tudi, da bo to v nekaj letih mozno.
roCkY ::
Kitajci v nekaj letih. EU nič ne kaže na kaj resnega??? 50% ICE-ju cenovno konkurenčne proizvodnje pure EV. Kar je manje forklora.
m0LN4r ::
Kitajci imajo zelo velik trg sami zase, bodo poskrbeli najprej za sebe ali pa drago prodajali baterije naprej. Niso tolk nori pa spet ne.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
codeMonkey ::
JAC (And Volkswagen) Will Develop a 46800 Cell With CBAK Energy
https://insideevs.com/news/482389/jac-v...
https://insideevs.com/news/482389/jac-v...
J.McLane ::
Zanimivo, da sedaj ko je 46800 format zunaj je pa tudi cilindrična zanimiva tistim, ki so prej preferirali samo prizmatične ali pouch celice.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
TribesMan ::
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
krucymucy ::
Aja, pa Fiat 500e sem pozabil. Ta se zdi se najbolj zanimiv avto letosnjega leta, ki na trg prihaja v vecjih stevilkah. Ko so startali proizvodnjo so planirali 80k letno, domnevam da so vmes povecali plane oz. vsaj upam.
Pozabil si tudi komplet PSA. Peugeot 208-e, Opel corsa-e, Citroen ...
Utk ::
Aja, pa Fiat 500e sem pozabil. Ta se zdi se najbolj zanimiv avto letosnjega leta, ki na trg prihaja v vecjih stevilkah. Ko so startali proizvodnjo so planirali 80k letno, domnevam da so vmes povecali plane oz. vsaj upam.
Pozabil si tudi komplet PSA. Peugeot 208-e, Opel corsa-e, Citroen ...
Nič hudega.
codeMonkey ::
a_borlak ::
Peugeot in Corsa sta relativno draga in majhna, to je njun glavni problem. BTW, Twingo ZE ni napačen sploh, če odmisliš notranjost. Pelje se super, podatki za baterijo pa tudi držijo.
hruske ::
Prosim če navedeta še vire teh slik.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator