» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
907 / 1189
»»

kow ::

Ma ne vem.. premozni v ljubljani furajo Minije... dvomim, da bodo hoteli iti na ta "jajca". Pa cetudi je poceni. Pa rabis ziveti v bajti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

fikus_ ::

Dobra resitev bi bila, da bi imel ene tablice za dva avta (eden EV). Tako bi veliko izgovorov o nedosegu (vožnja na morje) odpadlo.

kow ::

Eden od problemov je tudi, ali ima kljuko za prikolico?

fikus_ ::

Prikolica = range extender (dodatni aku ali bencinski agregat) :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

a_borlak ::

Sion je vsaj trenutno en tak mali nateg, vprašanje, če jim rata. Na koncu se bo našel nekdo tretji, kupil njihovo tehnologijo in sestavil svoj avto.

Za električno Dacio pa naj sporočijo ceno, potem se naprej pogovarjamo. Glede na to, da je večja baterija, kot v Twingu zna biti dražja.

Gregor P ::

Ko se pogovarjamo o EV, ki naj bi v celoti nadomestil klasična vozila, je nekaj drugega kot če govorimo o nekem poceni dodatnem drugem vozilu doma za po hitrih, manjših in kratkih opravkih predvsem po mestu ... pač namesto električnega skiroja kupiš to Dacio, če bo na koncu seveda res tako poceni.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Gregor P je izjavil:

Ko se pogovarjamo o EV, ki naj bi v celoti nadomestil klasična vozila, je nekaj drugega kot če govorimo o nekem poceni dodatnem drugem vozilu doma za po hitrih, manjših in kratkih opravkih predvsem po mestu ... pač namesto električnega skiroja kupiš to Dacio, če bo na koncu seveda res tako poceni.


Ce je argument samo poceni, kupis rabljen clio bencinar za 2k, pa notri vrzes se 1k. In je kot nov. Stroski vzdrzevanja smesno nizki. Za 10k goriva se lahko furas okoli se 10 let.
Problem te Dacie je, da nima prakticno nobene opreme. Recimo nikoli ne bi kupil avta brez ogrevanih ogledal, ker je to pozimi top shit feature.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

J.McLane ::

Dacia naj bi bila kakšnega tisočaka cenejša od Twinga, ampak to je šele zgolj ocena:
https://avto.finance.si/8967069/Kako-je...

Sta pa to zelo različna avta, Dacia je za v hosto, Twingo je za v mesto. Pa kot zanimivost, Dacia po slikah zgleda večja, v resnici je pa dolžina Twinga in Dacie Spring enaka 3,73 metra. Razlika v dosegu je 20% v prid Springu, moč motorja je v prid Twingu.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

Osnovni twingo je res zelo osnoven. Ne vem kaj bi lahko še daciji več odvzeli, tako da kaj več kot jurja cenejša najbrž res ne bo.

J.McLane ::

kow je izjavil:

Gregor P je izjavil:

Ko se pogovarjamo o EV, ki naj bi v celoti nadomestil klasična vozila, je nekaj drugega kot če govorimo o nekem poceni dodatnem drugem vozilu doma za po hitrih, manjših in kratkih opravkih predvsem po mestu ... pač namesto električnega skiroja kupiš to Dacio, če bo na koncu seveda res tako poceni.


Ce je argument samo poceni, kupis rabljen clio bencinar za 2k, pa notri vrzes se 1k. In je kot nov. Stroski vzdrzevanja smesno nizki. Za 10k goriva se lahko furas okoli se 10 let.
Problem te Dacie je, da nima prakticno nobene opreme. Recimo nikoli ne bi kupil avta brez ogrevanih ogledal, ker je to pozimi top shit feature.


Za nekoga, ki se z avtom vozi nekih 100 km na dan na šiht ta opcija še zdaleč ni poceni. V 5 letih bo avto šel na odpad (izgubiš 2k €), pa še vsak mesec boš dal 150 € za bencin in vzdrževanje, se pravi skupaj 11k € v 5 letih.

Pri EV za 10k € boš v 5 letih izgubil 6k € vrednosti, za gorivo in vzdrževanje boš pa dal 2k €, torej skupaj 8k €.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Govorili smo o drugema ali tretjem avtu v gospodinjstvu. Za kratke razdalje in opravke.
Poleg tega se ne bos 100km na dan vozil v takih jajcih. Se reveza bos tezko preprical.

Hocem samo povedati, da se mi zdi da trg ni kaj prida velik, vsaj v Slo. Pa tudi ne vemo kaksna je planirana produkcija.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

hojnikb ::

Utk je izjavil:

Osnovni twingo je res zelo osnoven. Ne vem kaj bi lahko še daciji več odvzeli, tako da kaj več kot jurja cenejša najbrž res ne bo.

kitajska izdelava, costdown materialov...
#brezpodpisa

energetik ::

kow je izjavil:

Govorili smo o drugema ali tretjem avtu v gospodinjstvu. Za kratke razdalje in opravke.
Poleg tega se ne bos 100km na dan vozil v takih jajcih. Se reveza bos tezko preprical.

Hocem samo povedati, da se mi zdi da trg ni kaj prida velik, vsaj v Slo. Pa tudi ne vemo kaksna je planirana produkcija.
Še enkrat, za kratke razdalje, malo letnih km se EV ekonomsko ne splača. Če nabaviš EV, moraš z njim narediti čimveč družinskih letnih km. In zato ne more biti nek mali oskubljen jajček.
Je pa res, da je glih za kratke opravke, sploh v mestu, EV zakon glede udobja.

Utk ::

Kako se ne splača, če pa stane praktično isto kot bencinski clio ali twingo?

J.McLane ::

kow je izjavil:

Govorili smo o drugema ali tretjem avtu v gospodinjstvu. Za kratke razdalje in opravke.
Poleg tega se ne bos 100km na dan vozil v takih jajcih. Se reveza bos tezko preprical.

Hocem samo povedati, da se mi zdi da trg ni kaj prida velik, vsaj v Slo. Pa tudi ne vemo kaksna je planirana produkcija.


Dajte že nehat s to analogijo 2. in 3. avta, ko je treba dat denar na mizo se je marsikdo pripravljen voziti ceneje v taki majhni gajbi po 100 km dan. Folk se vozi z javnim prevozom, kolesi ali skiroji po 1 h na dan. Vožnja v avtu 2h dnevno je milina napram temu, pa četudi je avto dolg samo 3,7m.

Vem kaj govorim, ker imamo en velik požrešen avto in en manjši učinkovit avto. Nikoli nebi mogel reči kateri je 1. in kateri je 2. avto, ko imaš oba avta na voljo preprosto vzameš vedno tistega, ki manj pokuri. Če sta oba v uporabi, je učinkovitejši za tistega, ki bo več prevozil. Pa saj to dnevno ni nek hud napor, ker tipično se mož in žena dnevno odpravljata vedno na isto pot in je že takoj jasno kdo bo več prevozil.

Glede družinske uporabe, če greš na dnevni izlet z enim nahrbtnikom v prtljažniku je tudi Twingo čisto dovolj velik, ampak ja vem za ego pa ni dovolj dober.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

RoccoC ::

Kolo je ob normalnem vremenu vedno milina proti kateremkoli avtu...

J.McLane ::

Ja, če lahko greš tja kamor z avtom ne moreš, ali za rekreacijo v naravi, če je pa to pot v službo v konici po regionalki se pa nebi strinjal.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

energetik ::

J.McLane je izjavil:

Dajte že nehat s to analogijo 2. in 3. avta, ko je treba dat denar na mizo se je marsikdo pripravljen voziti ceneje v taki majhni gajbi po 100 km dan. Folk se vozi z javnim prevozom, kolesi ali skiroji po 1 h na dan. Vožnja v avtu 2h dnevno je milina napram temu, pa četudi je avto dolg samo 3,7m.

Vem kaj govorim, ker imamo en velik požrešen avto in en manjši učinkovit avto. Nikoli nebi mogel reči kateri je 1. in kateri je 2. avto, ko imaš oba avta na voljo preprosto vzameš vedno tistega, ki manj pokuri. Če sta oba v uporabi, je učinkovitejši za tistega, ki bo več prevozil. Pa saj to dnevno ni nek hud napor, ker tipično se mož in žena dnevno odpravljata vedno na isto pot in je že takoj jasno kdo bo več prevozil.

Glede družinske uporabe, če greš na dnevni izlet z enim nahrbtnikom v prtljažniku je tudi Twingo čisto dovolj velik, ampak ja vem za ego pa ni dovolj dober.
Ni problem ego. Ampak velikost. Kaj pa ko pridejo zimski izleti, takrat mi spakiramo dvoje sanke, 2 ruzaka, skibucke itd. Ne razumem zakaj ne naredi kdo tudi karavana na štrom. Saj teža ne bo toliko večja, aerodinamika pa se praktično nič ne poslabša.

pegasus ::

energetik je izjavil:

Ne razumem zakaj ne naredi kdo tudi karavana na štrom.
Kot npr. MG5 EV?
IMHO se odgovor na to vprašanje skriva pri marketingarjih - prodaja karavanov gre dol, edini pravi karavan, ki se še kolikortoliko prodaja v US, je Outback.

J.McLane ::

energetik je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Dajte že nehat s to analogijo 2. in 3. avta, ko je treba dat denar na mizo se je marsikdo pripravljen voziti ceneje v taki majhni gajbi po 100 km dan. Folk se vozi z javnim prevozom, kolesi ali skiroji po 1 h na dan. Vožnja v avtu 2h dnevno je milina napram temu, pa četudi je avto dolg samo 3,7m.

Vem kaj govorim, ker imamo en velik požrešen avto in en manjši učinkovit avto. Nikoli nebi mogel reči kateri je 1. in kateri je 2. avto, ko imaš oba avta na voljo preprosto vzameš vedno tistega, ki manj pokuri. Če sta oba v uporabi, je učinkovitejši za tistega, ki bo več prevozil. Pa saj to dnevno ni nek hud napor, ker tipično se mož in žena dnevno odpravljata vedno na isto pot in je že takoj jasno kdo bo več prevozil.

Glede družinske uporabe, če greš na dnevni izlet z enim nahrbtnikom v prtljažniku je tudi Twingo čisto dovolj velik, ampak ja vem za ego pa ni dovolj dober.
Ni problem ego. Ampak velikost. Kaj pa ko pridejo zimski izleti, takrat mi spakiramo dvoje sanke, 2 ruzaka, skibucke itd. Ne razumem zakaj ne naredi kdo tudi karavana na štrom. Saj teža ne bo toliko večja, aerodinamika pa se praktično nič ne poslabša.


Točno to mi za take izlete naredimo, vzamemo večji avto, ampak letna računica je še vedno, da manjši avto naredi 22k km, večji pa 16k km.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

In kateri je tvoj drugi avto, McLane? Me prav zanima oz. lahko vsaj poves kaksno opremo ima?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

J.McLane ::

Prius Executive :D

Ja vem ni relevantno to primerjat s Twingom, ampak vem kolikokrat je prtljažnik prazen oz. se ne trudim s strešnimi nosilci in ne gremo 4je na smučarijo z njim.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

energetik je izjavil:

kow je izjavil:

Govorili smo o drugema ali tretjem avtu v gospodinjstvu. Za kratke razdalje in opravke.
Poleg tega se ne bos 100km na dan vozil v takih jajcih. Se reveza bos tezko preprical.

Hocem samo povedati, da se mi zdi da trg ni kaj prida velik, vsaj v Slo. Pa tudi ne vemo kaksna je planirana produkcija.
Še enkrat, za kratke razdalje, malo letnih km se EV ekonomsko ne splača. Če nabaviš EV, moraš z njim narediti čimveč družinskih letnih km. In zato ne more biti nek mali oskubljen jajček.
Je pa res, da je glih za kratke opravke, sploh v mestu, EV zakon glede udobja.

Tukaj je seveda vprašanje kvalitete izdelava (e-motorja in vzdržljivosti baterij), ampak če se voziš malo in avto veliko časa stoji (pustimo sedaj ob strani, ali potem sploh potrebuješ avto), je najbrž bolje imeti EV, ki potrebuje dosti manj vzdrževanja kot pa ICE/MNZ avto?

Karikiram, ga pustiš stati 2-3 mesece, imaš s klasičnim vozilom kar nekaj dela, da ga primerno vzdržuješ v tem času (paziš na akumulator, tekočine ipd.) in lepo deluje ob ponovnem vžigu.

Itak nas večina dejansko ne potrebuje osebnega avta (torej da si ga lastimo).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Letalec ::

Kot drugi avto za malo kilometrov je lahko tudi star rabljen EV. Kakšen LEAF ali C-zero. Tudi če zaradi degradacije baterije naredi samo 30km z enim polnjenjem. Ampak kaj, ko cena nikakor noče pasti na sprejemljivo raven. Še vedno so 7 let stari 9-10k€.

Wrop ::

Meni je ta celo všeč.



Edino cena bo sitnica.

Gregor P ::

Sam sem za mali novi EV - kot drugo vozilo - pripravljen dati 10k evrov. Več pa niti ne. In če so dosegli mojo zgornjo mejo, potem so dosegli še marsikoga:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

</head> ::

EV je primarno vozilo, karavan pa sekundarno.
Vsaj jaz grem večkrat v službo, kot na morje. Verjetno je tu težava.

pegasus ::

Foxconn najavo smo kar spregledali?

Hočejo biti "android of EV". Če ugibam, se mi zdi da bo vsaj en velik evropski proizvajalec v tem desetletju skočil na to.

J.McLane ::

Dvomim da tu lahko apliciraš isto kot pri telefonih, do določene mere morda. Treba je vedeti, da je pri telefonih software kritičnega pomena za uporabniško izkušnjo, ker osnovna funkcija telefona ni več telefoniranje. Osnovno funkcijo prevoza zna opravljat vsak OEM proizvajalec. Kar Foxconn lahko ponudi je avtonomna vožnja, platforma za car sharing, infotainment... Vsekakor je to prihodnost, ampak ali smo že tam in ključno vprašanje ali bomo dopustili kitajcem da to ponudijo zahodnemu svetu? Sem v dvomih.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Spock83 ::

Beli_Zajcek ::

Bojda naj bi bila Dacia 17.900 EUR pred subvencijami, ceno so menda objavili na madžarski uradni strani.

Link

kow ::

Bojda...
Cene so odvisne od trga. Imajo madzari enake subvencije kot Slovenija? Drugace bo cena drugacna.

b3D_950 ::

to je dvignjen twingo?
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

DarkSite ::

FSD Beta je odzuni.

IL_DIAVOLO ::

</head> je izjavil:

EV je primarno vozilo, karavan pa sekundarno.
Vsaj jaz grem večkrat v službo, kot na morje. Verjetno je tu težava.


Raje vozim jahto na siht, kot pa gumijast coln.

borut_p ::

Jaz sem za prikljucni hibrid ala Bmw 530e. Elektrika za pospeske, za tisto malo mesta od ac to sihta in zjutraj od hise do ac

BigWhale ::

DarkSite je izjavil:

FSD Beta je odzuni.


Kolk "full self" od full self je pa realiziranega? :)

Okapi ::

Od obale do obale, glej mama, brez rok.:))

a_borlak ::

Mi se norca delamo na račun FSDja, Tesla pa z njim mastno služi.

J.McLane ::

So ga že podražili, je pa to še vedno na nivoju za geeke, lepo da zna že veliko vozit sam, ampak do nekega zaupanju v to pa vprašanje kako daleč smo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

J.McLane ::

Tole je pa že blizu tistemu kar je Google kazal pred 10 leti z lidarjem, samo da je to v "cheap" serijskem vozilu.



Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

DarkSite ::

BigWhale ::

Mene je kr sezul, k sem prebral, da FSD zdaj zna zavijat desno in levo! ;>

DamijanD ::

Zanimiv podatek v zvezi s tem je, da je Musk enkrat twitnil, da so s prejšnjim konceptom prišli do enega kupa lokalnih minimumov in da ni šlo naprej drugače, kot da zadevo konkretno predelajo...

Gregor P ::

A to jih potem plačajo te beta testerje, da preizkušajo te sisteme?8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::

DamijanD je izjavil:

Zanimiv podatek v zvezi s tem je, da je Musk enkrat twitnil, da so s prejšnjim konceptom prišli do enega kupa lokalnih minimumov in da ni šlo naprej drugače, kot da zadevo konkretno predelajo...


Ja, k vidis, da si tolk globoko zbredel s trenutnim designom in implementacijo, da enostavno ne mores vec flikat stvari skupaj, je cas za rewrite. To ponavadi potem stane precej denarja in ogromno testiranja. Full Self Driving so zaceli prodajati 2014, vmes so dvakrat zamenjal hardware, in zdaj imajo prvi rewrite. Leta 2015 je bil pa to 'solved problem'. :)

Evo, samo sto nije! :))

J.McLane ::

Dvomim da je to prvi rewrite, a v času MobilEye temu niso še rekli FSD?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

Evo, samo sto nije! :))
Milijon robotaksijev na cesti do konca 2020. No, sicer ima še dva meseca časa.;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

energetik ::

A tole že loči oblak dima od cerade prevrnjenega tovornjaka? Oziroma med vrečo v vetru in srno?

DarkSite ::

Okapi je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Evo, samo sto nije! :))
Milijon robotaksijev na cesti do konca 2020. No, sicer ima še dva meseca časa.;)


Reče jasnovidec, ki je pisal, da tega nikoli ne bo oz saj še ne 50let. Če mine čas še ne pomeni, da vsi pozabljamo, kaj so nekateri pisali. Kar naenkrat pa so meseci problem. Izkazalo se je, da nimaš prav pri večini njegovih projektov. Gradovi v oblakih, my ass. Zakaj bi te sploh še kdo jemal resno pri tvojih napovedih.
««
907 / 1189
»»