» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
901 / 1139
»»

</head> ::

molnar: To tako pac ne gre. Avto za 20k mora biti primern za vso sranje, pa ce je to vlaciti kanistre vina po vikendih, pa izletih pa nenancrtovanih relacij.

Noben ne pravi, da rabiš EV kupit. Res ne. Jaz sem ga kupil zase, ne zate. In za mene avto ne rabi ustrezat tvojim random pogojem.
Jaz sem že večkrat napisal, da EV ni primeren za skoraj nikogar. Trenutno ga bi priporočal samo ljubiteljem EV.

Če pa smo že pri imaginarnih zahtevah, pa jaz zahtevam teleport. Vse ostalo je nesmisel.

pegasus ::

DamijanD je izjavil:

Drugače so pa pri EVjih imho še vedno največji problem baterije,
Po tem battery day eventu se mi poraja še eno vprašanje. Musk s svojim marketingom vzbuja občutek, da vsi ostali stojijo na mestu in se ne ukvarjajo z razvojem, kar seveda ne bi moglo biti bolj daleč od resnice. Zato me zelo zanima, kaj ostali počnejo na področju razvoja baterij. Nekaj malega smo že slišali od toyote, o ostalih pa vemo bore malo. Ima kdo kak link na dobro branje na to temo?

mikhaair ::

Vemo, da vlagajo denar v razvoj bateriji gradnjo tovarn. EU to močno financira. Oz. takšni so plani. Nikjer se ni bilo zaslediti kdaj, kaj, koliko.
Tesla pokaže kar lahko, in malo hypa zraven. Ostali pa verjetno nimajo se kaj za pokazati.

pegasus ::

Ma, dvomim. Bolj verjetno nočejo, ker so staromodni in se grejo poslovne skrivnosti in to. A jih to stane odličnega zastonj marketinga ...

kow ::

Evropa nima nic. Samo Kitajci, Korejci so zanimivi.

BigWhale ::

pegasus je izjavil:

Ma, dvomim. Bolj verjetno nočejo, ker so staromodni in se grejo poslovne skrivnosti in to. A jih to stane odličnega zastonj marketinga ...


Po mojem ne kazejo, ker ne rabijo kazat. Tesla pa zlo surfa na hype-u. :)

Utk ::

Pa ne vem, vsaj 10 GFjev ki jih bi potrebovali po svetu za neko resno proizvodnjo, ni ravno nekaj kar lahko skriješ pred delničarji. Za nikogar ni to drobiž.

hruske ::

A ste vedl, da so v ZDA uvedli omejitev 55mph (88kmh) zaradi naftne krize leta 1973.

Itak da ljudje niso upoštevali te omejitve ... ampak če greš 90 namesto 130, bi naj prihranil nekje do 30% energije. Kakšne so vaše izkušnje?
Rad imam tole državico. <3

TheBlueOne ::

hruske je izjavil:

A ste vedl, da so v ZDA uvedli omejitev 55mph (88kmh) zaradi naftne krize leta 1973.

Itak da ljudje niso upoštevali te omejitve ... ampak če greš 90 namesto 130, bi naj prihranil nekje do 30% energije. Kakšne so vaše izkušnje?


To predlagajo zeleni vsaj v Avstriji in menda tudi v Nemciji. Sicer ne na 90kmh, v Avstriji menda na 110kmh. Ampak bolj zaradi izpustov kot prihrankov energije.

Seveda je nizja poraba in nizji izpusti ampak stane cas.

Gregor P ::

... a niso te omejitev predvsem zaradi hrupa?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

TheBlueOne ::

Takrat, ko je bilo aktualno je bil cel spekter argumentov, med njimi tudi hrup.

codeMonkey ::

VW je prehitel Teslo - SW ima precej vec napak >:D



Od 13:30 naprej...

Zgodovina sprememb…

mikhaair ::

Ok, sem gledal le od 13.30 naprej, ampak to niti beta ni.
Razlaga pa stvari, ki so pri Tesli samoumevne. Planiranje poti, doseg, kje boš polnil, update bodo kje, na servisu ali ima OTA?
Dolga je se za VW zgleda.

Utk ::

Včeraj je bil prvi jesenski dan, avtov pri nas še ni, tistih par po Nemčiji, ki so jih dostavili, je pa nedokončanih.
Kot je napovedal sam VW, bojo dokončani nekje v začetku naslednjega leta.
Ampak zamude ni, ker enih par pa so jih dostavili (sicer nedokončane) prejšnji teden...tako kot je Musk prodal enih par modelov 3 po 35 jurjev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

mikhaair ::

Id3 bi bil fascinanten pred 10 leti, sedaj je le muka za gledat razvoj tega polizdelka.

codeMonkey ::

Par po Nemciji?

https://www.electrive.com/2020/09/03/vw...

EDIT: In ID.3 ima OTA, nisem pa preprican za 1st. Mozno, da bo za te najprej potreben servis, pa potem OTA.

Zgodovina sprememb…

mn ::

Mimogrede, je kdo v Sloveniji že šel na testno vožnjo? Kako to izgleda, ga dejansko lahko sprobaš, ali greš samo pa parkirišču gor in dol?

IL_DIAVOLO ::

Kaj pomenijo te utripajoce luci? Pokvarjene luci serijsko?

mikhaair ::

Meni je Tesla všeč, priznam, VW s svojim odnosom v zadnjih letih pa nič kaj dosti.

Luči pa utripajo ker se utripanje ledic ne ujema z zaklopko na kameri.

sirotka ::

Katera Tesla ob splavitvi ni imela težav? Ni VW od včeraj. Tesla je veliko naredila za EV, to je pa to. Če bo kdo naredil premike, jih bo en od velikih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sirotka ()

bf4ed ::

pegasus je izjavil:

DamijanD je izjavil:

Drugače so pa pri EVjih imho še vedno največji problem baterije,
Po tem battery day eventu se mi poraja še eno vprašanje. Musk s svojim marketingom vzbuja občutek, da vsi ostali stojijo na mestu in se ne ukvarjajo z razvojem, kar seveda ne bi moglo biti bolj daleč od resnice. Zato me zelo zanima, kaj ostali počnejo na področju razvoja baterij. Nekaj malega smo že slišali od toyote, o ostalih pa vemo bore malo. Ima kdo kak link na dobro branje na to temo?


Kot so že omenili, Tesla je naredila veliko za EV.
Baterije že od začetka vodno hlajene ali segrevane.
Nekateri to še zdaj nimajo, in to je obvezna stvar.
Druga je da imajo v ohišju motorja tudi večino elektronike za motor. Kaj naredi vse skupaj manjše.
To tudi eni do zdaj še niso dojeli kao se dela.
Zato pa lahko ima tesla spredaj več mesta in dodaten "frunk".

Naprimer etron in podobni, dosti večji avto, a spredaj edino kabel lahko pospraviš. Ker imajo klasičen elektro motor in miljon škatlic z elektroniko.

Če bi drugi samo malo kopirali ideje od njih...

Pa nisem Tesla fanatik. Meni najbolj primeren EV je Kia eniro. Ampak raje bi videl da Kia napravi kako limuzino EV. Do tačas počakam z nakupom...

kow ::

sirotka je izjavil:

Katera Tesla ob splavitvi ni imela težav? Ni VW od včeraj. Tesla je veliko naredila za EV, to je pa to. Če bo kdo naredil premike, jih bo en od velikih.

Tesla je najvecja, sam tako za informacijo ;)

Razen, ce ICE avtomobili tudi stejejo za EV.

Mikrohard ::

Utk je izjavil:

Včeraj je bil prvi jesenski dan, avtov pri nas še ni

Zakaj govoriš na pamet? Na avto.net imaš slab teden že par ID.3 v ponudbi pri različnih trgovcih... in to iz zaloge. Če je kdo avto rezerviral in se odločil za dobavo v septembru, ga je tudi dobil. Sicer ne zagovarjam VW-ja (ker ima avto kar nekaj stvari, ki me odvračajo od nakupa)... ampak prve avte so na cesto spravili še pred koncem koledarskega poletja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mikrohard ()

bambam20 ::

O prihajajoči ŠKODi Enyaq iV za 33.300EUR ste že kaj govorili? Ko škoda naredi boljši gril kot bmw. LOl.



Ko pogledam Škodo in ID3-ja je ID 3 za 34.000EUR precenjen in se ne bo prodajal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bambam20 ()

b3D_950 ::

ein Kabelsalat


:O
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

Utk ::

Mikrohard je izjavil:

Utk je izjavil:

Včeraj je bil prvi jesenski dan, avtov pri nas še ni

Zakaj govoriš na pamet? Na avto.net imaš slab teden že par ID.3 v ponudbi pri različnih trgovcih... in to iz zaloge. Če je kdo avto rezerviral in se odločil za dobavo v septembru, ga je tudi dobil. Sicer ne zagovarjam VW-ja (ker ima avto kar nekaj stvari, ki me odvračajo od nakupa)... ampak prve avte so na cesto spravili še pred koncem koledarskega poletja.

To so vsi testni, plus variante. Ki jih bojo normalno tudi prodali, ampak če bi jih dobavljali kupcem, ki so jih prednaročili, se bi sigurno že kdo pohvalil. Pa ni videt.

Mikrohard ::

Niso vsi aktivni na forumih.

codeMonkey ::

Osebno mi je tudi kicast, ampak to je stvar okusa. Bomo videli koliko se bo obdrzalo v praksi, po osvezitvi modela.

Je pa jasno, VW skupina ocitno ne zeli z obliko svojih EV odstopati od klasicnih smernic. Imajo ze svoje razloge za to. Ce pogledas model S iz 2012, so tudi pri Tesli najprej "simulirali" masko. Sele kasneje so presli na bolj minimalisticno obliko. Verjetno so si tudi vec upali, ko so enkrat dobili status high-tech posebneza (sigurno se kje najde intervju z oblikovalcem, ce se komu da iskati).

Bi bil pa cas, da oblikovalci naredijo nekaj novega na tem podrocju. Nekako se mi zdijo vozila precej genericna zadnje case in ni nekega hudega preskoka v oblikovanju. Zadnji tak ociten preskok je bil, ko je nek matematik v Renaultu (?) razvil NURBSe in so jih uporabili za novo generacijo CAD orodij in s tem omogocili bistveno vecjo oblikovalsko svobodo. Pa LED luci so tudi ena taka stvar.

Preden @pegasus ponovno omeni Aptero :) - ja je kul, nekaj takega, ampak ven strleca kolesa IMHO nimajo nekega smisla. Precej neizkoriscenega prostora. Ne vem ce je to to.

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

Ven štrleča kolesa ti narekuje fizika, ko se hočeš znebiti četrtega kolesa. Ja, se že seznanjam s tem, kako se bom znašel po mestu z nečim, kar je široko kot tovornjak.

Še vedno pa razmišljam o baterijah ... če še znam računati, ima 4680 celica cca 2.5x večji volumen kot 2170 celica. Musk obljublja 5x večjo kapaciteto in 6x večjo moč. Pomeni to, da so podvojili energijsko gostoto? Ne razumem zakaj niso izpostavili te številke, ki bi bila res vznemirljiva, ker odpira vrata za npr. resnejšo elektro aviacijo in še kup drugih reči. Zdi se mi, da nekaj tu še ne vemo ...

codeMonkey ::

(46^2×80)÷(21^2×70) :)

pegasus ::

Hm, ne, brain fart. 46 je 2r, r je 23 :)
Torej je volumen 5.5x večji kar se sklada z 5x večjo kapaciteto in 6x večjo močjo. Torej je gostota približno enaka kot sedaj, kar je smiselno. Edina optimizacija je torej cenovna. Ok, vse jasno.

codeMonkey ::

Ni cenovna samo. Sicer sem precej hitro preletel samo kljucne zadeve, ampak, kakor sem razumel, je ta celica kljucna za semi in roadster. Kljucna stvar je ko pogledas cel pack skupaj. S temi dimenzijami celic, je baterijski sklop za vecje baterije boljsi tudi zaradi skupne teze.

To bi bi bil tudi lahko razlog za zamudo teh vozil - da so prisli do tocke, ko so morali to resiti najprej.

pegasus ::

Ja, tehnološke in konstrukcijske optimizacije, ki vodijo v ugodnejšo ekonomsko računico. Nobenih čudežev, samo dolgočasen inžinering. In potem so delničarji razočarani, ker hočejo čudeže in magijo. Čuden folk ...

J.McLane ::

Saj informacije o vsem tem kar je Tesla sedaj uradno naznanila so kapljale že celo leto (tabless, dry electrode, pohitritev linije, da bodo sami delali celice...), s tem je tudi delnica šla v enem letu gor 400%, to da je v zadnjih dneh šla dol 20% je samo šum.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

krucymucy ::

kow je izjavil:

Evropa nima nic. Samo Kitajci, Korejci so zanimivi.


Sem pred nekaj tedni zasledil novico da se pa vseeno nekaj dela.
Total in PSA s podporo francoske in nemske vlade planirata dve tovarni izkljucno za baterije.
Pilotna naslednje leto, potem pa naprej.

V clanku nekaj dni nazaj pa je zemljevid tovarn baterij v Evropi.
https://cleantechnica.com/2020/09/23/ba...

https://insideevs.com/news/442511/psa-t...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: krucymucy ()

J.McLane ::

...and the total output of up to 48 GWh annually (two 24 GWh) by 2030.

Za perpektivo, Tesla ima plan za 2030, ki je 20x večji.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

@krucymucy
Ciljal sem predvsem na tehnologijo. Vzhodna Azija tehnolosko vodi, nic ne kaze da bodo novo zgrajene tovarne v Evropi imele naprednejse produkte.
Razen, ce ima morda kdo informacije, ki nasprotujejo mojim trditvam.

Utk ::

J.McLane je izjavil:

...and the total output of up to 48 GWh annually (two 24 GWh) by 2030.

Za perpektivo, Tesla ima plan za 2030, ki je 20x večji.

Ja, pravijo pa vsi da imajo baterije... Tu nekaj ne more štimat.

kow ::

Nimajo baterij, to se lepo vidi pri ID.3 in ID.4. Samo 1 tovarna, verjetno bodo na full capacity sele pomladi/sredi 2021. Kar pomeni, da VW samo marketing furka, kaksjih vecjih kolicin pa letos ne bo pri kupcih. Verjetno kaksnih 50-60k avtomobilov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

BigWhale je izjavil:

CleanTehnica lepo razlozi kje je 4680 baterija boljsa in kaksne so pridobitve.

https://cleantechnica.com/2020/09/22/ev...

No vidite koliko je tesla pred drugimi. Sej je težko rečt kolk, ampak 5 let minimalno, morda res celo 10. Zakaj? Ker rešuje problem, ki za druge še niti ne obstaja. Niso še niti blizu temu problemu. Sploh se ga ne zavedajo.
Ampak vsi EV so isti, ker vsi imajo baterijo, elektromotor in 4 kolesa...tako kot je dacia enaka kot mercedes.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

J.McLane ::

Ostali itak prepuščajo tehnologijo izdelave baterij firmam, ki se z izdelavo baterij ukvarjajo, na njih pa pritiskajo samo z "dajte nam boljše karakteristike". Enostavno niso še skapirali, da so baterije kot same, čisto dovolj dobre, glavni problem je v načinu proizvodnje. In zdaj nam obljubljajo solid-state baterije, za katere jim še v labu ni čisto jasno kako bi jih naredili, kaj šele ga bi jih štancali po GWh.

SAj vem da to ni čisto res, ampak vseeno zdi se da 80% namenjajo za neke čisto nove tehnologije, ki so vprašljivve, premalo pa dajo v piljenje obstoječe proizvodnje. Upam vsaj da se Panasonic kaj nalezel od Tesle in da bodo podobne principe ubrali tudi Japonci, preden bo prepozno.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Utk ::

Ne moreš bistvenega prepustit volji nekoga drugega, če hočeš ti bit vodilni. Ni to logično?

kow ::

Ce se ne motim, so zelo velik napredek (pri energijski gostoti, ter predvsem "pakiranju") dosegli tudi Kitajci pri LFP baterijah. Kar pomeni, da bo cena mestnih EV avtomobilov (smart, twingo, mini, fiat 500 ipd),
hitro in mocno padla.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Jaz bi bil malo zadrzan z evforijo. Nihce tukaj ne ve tocno na kaj stavijo veliki. Dejstvo je, da svojih nacrtov ne objavljajo tako pompozno, kot Tesla. Bo pa to EU projekt zagotovo.

Da se drugi ne zavedajo pomembnosti tega (in zato zaostajajo 10 let) je tudi slepo ugibanje:
https://electrek.co/2019/09/23/volkswag...

Utk ::

codeMonkey je izjavil:

Bo pa to EU projekt zagotovo.

Omg, we're doomed...

codeMonkey ::

Kot da je bilo do zdaj drugace...

Utk ::

Da se drugi ne zavedajo pomembnosti tega (in zato zaostajajo 10 let) je tudi slepo ugibanje:
https://electrek.co/2019/09/23/volkswag...

Kako moreš rečt v enem stavku, da ne zaostajajo 10 let, v naslednjem pa daš link na testno produkcijo, ki naj bi v nekaj letih pripeljala do 50% zmogljivosti tovarne, ki jo ima Tesla že kar nekaj let.

codeMonkey ::

A mas stevilke? Me zanima. Kakor vem imajo v planu tri tovarne za proizvodnjo celic: ZDA, Svedska in Nemcija

Malo prej si trdil da se niti problema ne zavedajo :) Zdaj se ga, ampak premalo? Trdil sem, da govoris na pamet, ker naj bi se le zanasali na dobavitelje.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Vidiš ko ne slediš. Kot niti VW ne. Tesla je spremenila format celic, VW pa še niti ta prvih ni začel delat, da bi razumel v čem je njihov problem.
Ja, 10 let za teslo so ugotovili, da rabijo tudi svojo proizvodnjo. Zdaj bojo potrebovali še vsaj 5 let, da postavijo polovico tesline proizvodnje iz leta 2018. Kolk tovarn baterij bo imela tesla leta 2025? Teh 5-10 let se ponavlja in ponavlja...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

codeMonkey ::

Koliko oni razumejo tebi ni jasno. Niti meni. Lahko pa vec poves o prvem formatu, za katerega jim ni jasno da je zanic. Za kaksen tip celic gre?

VW zaostaja na podrocju EV za Teslo, tukaj ni dvomov. Bi bil pa jaz vseeno previden z ocenami. Zaenkrat si na glas upajo povedati, da jih bodo ujeli leta 2023. Koliko bodo zgresili, bomo pa videli takrat, ali pa leta 2030.

Zgodovina sprememb…

««
901 / 1139
»»