Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
TheBlueOne ::
Ja, za dvojno ceno je malo boljši... Pa tudi ne na vseh področjih, samo če res dirkaš z njim.
V taki realciji, kot jo omenjas enostavno boljsi. :) Pa ne samo na stezi, izgled, notranjost, zunanjost, celo tehnolosko bi lahko arguemntiral da je boljsi. Ci bi ga dalo v neki povprecno piksno kakor jih gradi Tesla bi bil seveda tudi cenovno kaj drugega. Pri Porscheju placas tudi brend ... V glavnem tezko reces, da VW kot koncern zelo zaostaja, ce sploh.
codeMonkey ::
Ne, meni ni jasno zakaj so do zdaj delali vsak po svoje. In kako lahko kdo potem trdi, da ne zaostajajo 10 let za Teslo. Sej ne rečem, da ni nek renault še hujši, ampak...
Koncern VW ni tako enoten, kot si mogoce mislis. Znotraj koncerna tekmujejo oz. so tekmovali kdo bo glavni razvijalec za nove tehnologije, torej softer in e-pogon. Prva elektricna vozila (e-tron, tycan) so tako posledica cistega soliranja, da bi pokazali kdo zna to bolje in si zagotovili boljsi polozaj znotraj koncerna. Sele v zadnjih letih so z ww.os in MEB naredili nek enoten korak, ker je novosti na tem podrocju enostavno prevec in seveda tudi ker so videli kaj vmes delajo pri Tesli.
Ko gre za softver, ga VW gradi na precej bolj odprti varianti, ker razvija po Autosar Classic in Adaptive nacinu. Lahko pogledas kdo vse je vkljucen v to organizacijo, da priblizno dobis obcutek za kako veliko skupnost gre. To jim je do zdaj in jim bo tudi v prihodnje omogcalo siroko ponudbo resitev in hitrejsi razvoj zaradi same metodologije, ki stoji za tem (hitra integracija, sistemski pristop, veliko resitev na voljo ...). Btw, ravno zato bodo dobavitelji precej tehnologij, ki so se razvile za MEB/VW, enostavno prodali naprej.
Kljucna razvojna koraka za vse proizvajalce na podrocju SW/HW sta trenutno vpeljava HPC-jev, zaradi vedno vecje potrebe po procesiranju, ter prehod iz CAN-a na automotive ethernet. To za seboj potegne prehod na cisto drugo avtomobilsko infrastrukturo ter softver, ki je od nje neodvisen (prehod na Service-oriented architecture). Tukaj je seveda se precej izzivov, ampak veliko podjetij v Autosar skupini vlaga v to smer, koristi pa imajo vsi v njej. VW ima tako z MEB dobro osnovo, ki jo zdaj lahko naprej nadgrajuje, brez da bi bil blokiran z novimi stvarmi, ki so pred vrati.
Ena taka stvar je npr. prehod iz domensko orientriane arhitekture ECU-jev na consko, kar na eni strani poveca pretok informacij ter zmanjsa stroske, na drugi pa se pojavi problem kako ohraniti varnost domenske arhitekture (v smislu safety in security). Ce ima VW izziv kako bo razvijal aplikacijski del na vrhu vsega tega (storitve), imajo pri Tesli ravno tako izziv na teh temeljih, ce bodo se naprej solirali. Moje skromno mnenje je, da bo VW lazje nasel web dev/andorid razvojnike za nekriticen aplikacijski del, ker bo to le stvar virtualke na HPC-ju, kot bodo pri Tesli vztrajali pri le svojih resitvah na avtomobilski infrastrukturi, ki prihaja. Prehod zagotovo ne bo enostaven. Torej, nisem preprican, ce bi lahko rekel, da VW zaostaja 10 let za Teslo na tem podrocju.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
TheBlueOne ::
@codeMonkey --> Geek...
Evo to se mi zdi, da jih zna dati v vrh. Ne samo, da imajo doma x-brendov, ki bodo delali s temi tehnologijami, MEB sem nekje zasledil, da si bo izposodil vsaj se Ford.
codeMonkey je izjavil:
Btw, ravno zato bodo dobavitelji precej tehnologij, ki so se razvile za MEB/VW, enostavno prodali naprej.
Evo to se mi zdi, da jih zna dati v vrh. Ne samo, da imajo doma x-brendov, ki bodo delali s temi tehnologijami, MEB sem nekje zasledil, da si bo izposodil vsaj se Ford.
Utk ::
Ja, to je vse super, ampak tesla je potrebovala to pred 10 leti, zato so morali naredit sami (kar in kolk so). Isto je bilo z autopilotm in s superchargerji. Tesla ni mogla čakat 20 let, da se bo ustanovilo 10 konzorcijev proizvajalcev s 15 mrežami, od katerih jih bo morda 5 preživelo. So postavili svoje superchargerje in to je to. Lahko da bo čez 10 let nesmiselno vztrajat na svoji rešitvi in normalno, da bo zastarela, ampak pred 10 leti je bilo smiselno, pa ta vmesni čas tudi treba preživet.
VW mora najprej dohitet teslo glede tega, potem bomo šele lahko rekli ali je to 10 let ali več.
VW mora najprej dohitet teslo glede tega, potem bomo šele lahko rekli ali je to 10 let ali več.
TheBlueOne ::
Glede cesa tocno jih mora dohiteti? Jaz upam, da ne mislis, da bodo v avte dali samo se en televizor in odstranili vse kontrole.
Utk ::
TheBlueOne je izjavil:
Glede cesa tocno jih mora dohiteti? Jaz upam, da ne mislis, da bodo v avte dali samo se en televizor in odstranili vse kontrole.
Glede posodabljanja celega sistema. Če hočeš to imet, moraš imet enoten sistem čez cel avto. To pa potegne marsikaj za sabo.
Ti gledaš samo ikonce in tist ekran, pismo no, to je nepomembno. In potem praviš, da si jaz to preveč enostavno predstavljam. Ne, jaz si ne, ti si. Teslina revolucija ni v tistem ekranu in odstranjenih gumbih.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
TheBlueOne ::
Dvomim, da jim je to tak problem. Tesla je pac bila prisiljena, da gre marsikje v riziko, kjer ustaljeni ni sans da kartako poizkusijo, ker imajo dosti vec za izgubiti. Kar se mene tice je Tesla z zelo veliko poguma in malo srece konkretno spremenila market. To pa ne pomeni, da so ostali deset let zadaj. Ostali so tocno tam, kjer je logicno in kjer je vecina marketa.
Recimo leta 2005 je ce se ne motim VW zmagal Grand Challenge v avtonomni voznji v ZDA.
Recimo leta 2005 je ce se ne motim VW zmagal Grand Challenge v avtonomni voznji v ZDA.
Utk ::
Enostavno vprašanje, zakaj ne moreš ti na svojem avtu (kateregakoli že imaš) z istimi gumbi na volanu upravljat neke nastavitve za radio in za radarski tempomat, uro, klimo, ogledal, itd.? V Tesli (načeloma) lahko. In ne, pravilen odgovor ni, ker je to nevarno...
Ja, 10 let zadaj.
Ostali so tocno tam, kjer je logicno in kjer je vecina marketa.
Ja, 10 let zadaj.
jernejl ::
Vseeno je, če ti je teslin vmesnik ali cel avto všeč ali ne, všeč je pa vsem kako je narejen. To je priznal tudi šef VW. Tudi če ti ne.
To pa zagotovo ne drži. Nedavno sem v neki avto reviji bral o tem, kako naj grejo iz Tesle pogledati k Audiju, kako se naredi notranjost avtomobila.
Tudi sam se s tem še kako strinjam. In v zadnjem času od veliko ljudi slišim (in tudi preberem na intenetih in v avto revijah) neodobravanje ob odstranjevanju fizičnih gumbov za osnovne nastavitve.
Če je tebi všeč, kako je teslin vmesnik ali avto narejen, to še zdaleč ne pomeni, da je všeč vsem.
kow ::
Problem je, da s tem pristopom pades v lokalni optimum, pozabis pa na globalnega (morda sploh ne potrebujemo gumba). Lep primer so brisalci.
Tesli se bomo se kaksnih 5 ali 10 let smejali kako je computer vision overengineered resitev za brisalce. Until it isn't. So pa zacetni uporabniki kaznovani: collateral damage.
Tesli se bomo se kaksnih 5 ali 10 let smejali kako je computer vision overengineered resitev za brisalce. Until it isn't. So pa zacetni uporabniki kaznovani: collateral damage.
Utk ::
Kako zgleda ni enako kako je narejen. Vse kar se tiče električnega pogona je narejeno dobro in elegantno. Vse kar se tiče SW tudi.
Brisalce se v tesli čisto normalno vklaplja.
Lahko mu pa tudi poveš pa jih bo vklopil.
Lep primer so brisalci.
Brisalce se v tesli čisto normalno vklaplja.
Lahko mu pa tudi poveš pa jih bo vklopil.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
jernejl ::
Problem je, da s tem pristopom pades v lokalni optimum, pozabis pa na globalnega (morda sploh ne potrebujemo gumba). Lep primer so brisalci.
Tesli se bomo se kaksnih 5 ali 10 let smejali kako je computer vision overengineered resitev za brisalce. Until it isn't. So pa zacetni uporabniki kaznovani: collateral damage.
No, najprej morajo narediti brisalce, ki bodo delali tako, da gumbov ne bomo pogrešali. Potem lahko slednje odstranijo.
Pri Tesli gumbe odstranijo, ker morda čez 10 let ne bodo več potrebni. To je popolnoma zgrešeno.
kow ::
Brisalce se v tesli čisto normalno vklaplja.
Lahko mu pa tudi poveš pa jih bo vklopil.
Meh. Kamera mora hitrost brisanja dinamicno prilagajati. Poleg tega imajo ljudje razlicne preference, torej mora se razumeti (prek tvojega feedbacka), kaksen profil ti odgovarja.
Dalec smo se od "dokoncne" resitve.
Utk ::
torej mora se razumeti (prek tvojega feedbacka), kaksen profil ti odgovarja.
Pri tesli je to teoretično mogoče, en update away. Pri drugih je potreben najmanj facelift.
jernejl ::
Pri Tesli je en update away tudi možnost, da nenadoma zavije v betonski steber in te ubije.
Še dobro, da govorimo o teoriji :)
Še dobro, da govorimo o teoriji :)
Mikrohard ::
BigWhale ::
Enostavno vprašanje, zakaj ne moreš ti na svojem avtu (kateregakoli že imaš) z istimi gumbi na volanu upravljat neke nastavitve za radio in za radarski tempomat, uro, klimo, ogledal, itd.? V Tesli (načeloma) lahko. In ne, pravilen odgovor ni, ker je to nevarno...
To je v bistvu stvar ergonomije in uporabniskega vmesnika. Za hiter dostop do posameznih funkcij in nastavitev sta dva stiri smerna gumba premalo. Nekaj se lahko sicer trudis z ugibanjem kdaj kak gumb clovek potrebuje ampak na koncu ti se vseeno zmanjka gumbov. Vec gumbov na volanu in v avtu na splosno ni nujno slabo.
Ostali so tocno tam, kjer je logicno in kjer je vecina marketa.
Ja, 10 let zadaj.
Ergonomija in izgled sta velikokrat precej subjektivna in je v tem pogledu precej neumno govoriti koliko let je kdo za kom. Kar se tice baterij, trenutno izgleda, da je Tesla v prednosti, kar se tice 'avtopilota' prav tako, imajo solid tech, kljub precej pozrtim obljubam.
Ce imajo pa res deset let prednosti bomo pa vidl cez deset let. :) IMO imajo nekaj prednosti, ce jo bodo obdrzali pa se ne vemo.
BigWhale ::
PS: Najvecja prednost Tesel, je po mojem mreza polnilnic. To bodo obdrzali vse dokler ne dobimi polnilnic, ki delujejo vsaj tako dobro kot trenutne crpalke za gorivo, kjer lahko placas s katerokoli kreditno kartico. :)
Utk ::
To je v bistvu stvar ergonomije in uporabniskega vmesnika. Za hiter dostop do posameznih funkcij in nastavitev sta dva stiri smerna gumba premalo. Nekaj se lahko sicer trudis z ugibanjem kdaj kak gumb clovek potrebuje ampak na koncu ti se vseeno zmanjka gumbov. Vec gumbov na volanu in v avtu na splosno ni nujno slabo.
Ne, to je stvar tega, da imajo različne komponente različne proizvajalce in se med seboj ne znajo nič zmenit. Radio še ima nek standarden vhod za zunanje kontrole, ogledala ga pa nimajo. Brisalci tudi ne. itd. Nekateri avti imajo tudi po 5,6 gumbov na volanu samo za radio. Komot bi gor vezali še kaj. Pa ne morejo, zarad sw.
Ce imajo pa res deset let prednosti bomo pa vidl cez deset let. :) IMO imajo nekaj prednosti, ce jo bodo obdrzali pa se ne vemo
Model S je že skoraj 9 let zunaj. Drugi še zmeraj nimajo avtopilota, ki se bi sam tako učil, niti updajtov (nepomembno kako AP dela in koliko ti je všeč teslin vmesnik, gre se za "sistem"). In to ni nekaj kar drugi ne bi hoteli ali potrebovali, samo naredijo težko. Zarad sw.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
DamijanD ::
Mikrohard ::
Saj to veste, da lahko "over the air" update tudi poslabša delovanje avtopilota? Praktične izkušnje je opisal tip v zgornjem videu, ki sem ga prilepil. Prav tako sem mnenja, da Tesla pri avtopilotu sploh nima neke prednosti. Mogoče so asistenčni sistemi na nekaterih področjih boljši... so pa prav tako na drugih slabši. Recimo Teslin avtopilot se zelo zanaša na zemljevide... kar zna biti problem pri začasno spremenjeni prometni ureditvi ali pa novih cestah (si lahko ogledate Bjornov video na to temo, ki ga je objavil par dni nazaj). Lep primer, kje Volkswagnov Travel Assist prekaša Teslin avtopilot je ravno avtomatično nastavljanje omejitev na podlagi prebranih znakov in podatkov iz zemljevida. Na avtocesti nastaviš hitrost, vklopiš travel assist in ti bo avto sam zaviral pred tuneli, cestninskimi postajami in podobnimi situacijami. Ni vse črno/belo na tem področju.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mikrohard ()
codeMonkey ::
Saj to veste, da lahko "over the air" update tudi poslabša delovanje avtopilota? Praktične izkušnje je opisal tip v zgornjem videu, ki sem ga prilepil. Prav tako sem mnenja, da Tesla pri avtopilotu sploh nima neke prednosti. Mogoče so asistenčni sistemi na nekaterih področjih boljši... so pa prav tako na drugih slabši. Recimo Teslin avtopilot se zelo zanaša na zemljevide... kar zna biti problem pri začasno spremenjeni prometni ureditvi ali pa novih cestah (si lahko ogledate Bjornov video na to temo, ki ga je objavil par dni nazaj). Lep primer, kje Volkswagnov Travel Assist prekaša Teslin avtopilot je ravno avtomatično nastavljanje omejitev na podlagi prebranih znakov in podatkov iz zemljevida. Na avtocesti nastaviš hitrost, vklopiš travel assist in ti bo avto sam zaviral pred tuneli, cestninskimi postajami in podobnimi situacijami. Ni vse črno/belo na tem področju.
Bistvena ovira za Teslin autopilot je v tem, da ni razvit po smernicah, ki jih razne skupine strokovnjakov na to temo priporocajo. Njihova osnovna ideja je, da iz Level 2++ asistencnega sistema pridejo direktno na Level 5. Po njihovo je najboljsa pot nezvezen prehod iz tega, da je za vse odgovoren voznik, na to, da je za vse odgovoren sistem. Vmes pa naj bi se sistem pridno ucil. Zaradi tega pristopa njihov avtopilot npr. nima sistemsko vgrajene operacijske domene (angl. operational desing domain oz. ODD) v strogem smislu - da bi sistem sam bil razvit za dolocen nabor pogojev in nalog in bi bil omejen le na pogoje za katere je bil razvit ter na ta nacin lazje tudi verificiran in na koncu tudi certificiran. Za radovedne je npr. tole na prvi pogled relevantno branje: https://users.ece.cmu.edu/~koopman/pubs...
Ce je Teslin avtopilot namenjen avtocesti in tudi mestu (semaforji ipd.) hkrati, je ODD zastavljen precej na siroko. Prakticno pokriva vecino nalog. Izgovor Muska, da ne bodo mogli izkljuciti voznika bo tako v tecnih in zahtevnih regulatorjih, ki omejujejo njihov "state of the art" razvoj. Kar bo super za prenesti odgovornost za lastne odlocitve na nek zunanji faktor. V resnici pa sami ne bodo sploh imeli teoreticne podlage, da bi lahko trdili, da je ta primeren s stalisca varnosti pri na tako veliko zastavljeni operacijski domeni.
2dark ::
PS: Najvecja prednost Tesel, je po mojem mreza polnilnic. To bodo obdrzali vse dokler ne dobimi polnilnic, ki delujejo vsaj tako dobro kot trenutne crpalke za gorivo, kjer lahko placas s katerokoli kreditno kartico. :)
Doseg z enim polnjenjem, pospeški in končna hitrost.. golf in podobni imajo maksimalno hitrost 150-160 km/h, tesle čez 200.
Zdaj boš napisal, da ne rabiš. zakaj misliš, da so nemški avti ( audi, BMW, mB tako priljubljeni ).. zaradi dobrih pospeškov in visokih hitrosti..
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Mikrohard ::
Dejansko ne rabiš... že pri 160km/h moraš na naši avtocesti nonstop bremzat. Dober pospešek je pa že 8sec od 0 do 100, ki ga dosega večina EV-jev. Tesline 3-4 sekunde so dejansko overkill... je pa seveda prisoten "fun factor".
Sicer pa naštete nemške avte ljudje kupujejo iz več razlogov... med drugim seveda tudi moč motorja... ampak primarno mislim, da kvaliteta, luksus in statusni simbol.
Sicer pa naštete nemške avte ljudje kupujejo iz več razlogov... med drugim seveda tudi moč motorja... ampak primarno mislim, da kvaliteta, luksus in statusni simbol.
codeMonkey ::
Komot bi gor vezali še kaj. Pa ne morejo, zarad sw.
Kje ti dobivas te informacije? Podobno kot presa za celotno ID.3 serijo... Je vir isti?
Podobna zadeva je tudi regen oz. one pedal driving, ko ljudje primerjajo Taycana s Teslo. Vcasih se mi zdi, da nekateri res verjamejo kako je to nek blazno zahteven feature, ki ga znajo le pri Tesli v nulo narediti. V resnici Porsche enostavno zeli konstanten obcutek na pedalih, ne pa da se ta spreminja s temperaturo sistema ali SOC recimo. Ima pa Taycan "brake blending", kjer zavore delujejo skupaj z regenom in verjetno ni potrebno poudarjati kako zapeletno je tak sistem razviti in tudi certificirati. Ne vem, ali pri Tesli tega ne znajo narediti, ali pa namenoma delajo sistem, ki se enkrat obnasa na en nacin, drugic pa malo drugace, kot mu je pac trenutno dovoljeno. In seveda brez podpore zavor.
Zgoraj je bil objavljen nov video od Bjorna glede Taycana. Dodal bi range test:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
2dark ::
Dejansko ne rabiš... že pri 160km/h moraš na naši avtocesti nonstop bremzat. Dober pospešek je pa že 8sec od 0 do 100, ki ga dosega večina EV-jev. Tesline 3-4 sekunde so dejansko overkill... je pa seveda prisoten "fun factor".
Osnovni model 3 ma nekje 5.6s al 5.8s do 100 km/h.. proti temu se zdi ID3 revež s tistimi navadnimi 8 sekundami. Id3 je sem zapisal na silo narejen, ker jih je tesla tja potisnila.. VW-jevih E-golfov je na cestah zelo malo. To folk ne kupuje, ker GOLF in ID3 je dejansko električna verzija GOLFa .. kupci za golfa pa nikol niso bili pripravljeni dat več kot 20 jujrev, pa še to sm preveč napisal, ker povprečen kupec vzame golfa z R linje opremo iz zaloge za 17-18 jurjev.. Takšne golfe z r line opremo trgovci sami naročajo, ker drugače jih sploh ne bi mogli pordat za ta denar.
In zdaj VW pričakuje, da bodo kupci golfa namesto 20 jurjev plačali za nov avto istega ranga 33 jurjev oz. ko se ukinejo eko subvencije in te se bodo , bo osnovni model 39 jurjev.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 2dark ()
Utk ::
Podobna zadeva je tudi regen oz. one pedal driving, ko ljudje primerjajo Taycana s Teslo. Vcasih se mi zdi, da nekateri res verjamejo kako je to nek blazno zahteven feature, ki ga znajo le pri Tesli v nulo narediti. V resnici Porsche enostavno zeli konstanten obcutek na pedalih, ne pa da se ta spreminja s temperaturo sistema ali SOC recimo.
Zato sem pa napisal, da je taycan morda boljši športni avto, ne pa tudi za vsak dan. Za vsak dan je one pedal bolj koristen kot konstanten občutek tudi na dirkališču.
Kje ti dobivas te informacije? Podobno kot presa za celotno ID.3 serijo... Je vir isti?
Je. Bomo pa videli kdo se bo temu zadnji smejal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
jernejl ::
Za vsak dan
Za vsak dan je armaturna plošča (ali pa fizični gumb za nastavitev temperature) tudi bolj koristna kot fart mode.
codeMonkey ::
BigWhale ::
Ne, to je stvar tega, da imajo razliÄne komponente razliÄne proizvajalce in se med seboj ne znajo niÄ zmenit. Radio ĹĄe ima nek standarden vhod za zunanje kontrole, ogledala ga pa nimajo. Brisalci tudi ne. itd. Nekateri avti imajo tudi po 5,6 gumbov na volanu samo za radio. Komot bi gor vezali ĹĄe kaj. Pa ne morejo, zarad sw.
Err, kaj?!?
Za radio upravljat potrebujes: vol up/down, next / prev, mode change, mute in dvig telefona in to je minimum. Tega na en stiri smerni gumb ne mores spravit, lahko telovadis z dolgimi pritiski in dvokliki ampak to je potem storast za uporabo. Ce hoces imeti potem na volanu se nastavitve tempomata, potem porabis se dva gumba, ce mas zraven se varnostno razdaljo ti ti pa ze zmanjka gumbov.
To, da zaradi razlicniih vmesnikov drugi neb znal skupi zmontirat kontrol za ogledala na volan, je neumnost, ki si si jo izmislil.
Drugi ĹĄe zmeraj nimajo avtopilota, ki se bi sam tako uÄil, niti updajtov (nepomembno kako AP dela in koliko ti je vĹĄeÄ teslin vmesnik, gre se za "sistem"). In to ni nekaj kar drugi ne bi hoteli ali potrebovali, samo naredijo teĹžko. Zarad sw.
Autopilot in OTA prodata avto manjsini uporabnikov.
Utk ::
codeMonkey je izjavil:
Potem lahko v golfu 7 ali 8 z gumbi na volanu premikaš ogledala?
In kako je to kakrsenkoli dokaz da je razlog v softverju in ne v vhodnih zahtevah OEMa?
Sej to je povezano. Ne bo nekdo nekaj zahteval, če je to itak potem prekomplicirano, da bi zares uporabil.
BigWhale ::
Doseg z enim polnjenjem, pospeški in končna hitrost.. golf in podobni imajo maksimalno hitrost 150-160 km/h, tesle čez 200.
Zdaj boš napisal, da ne rabiš. zakaj misliš, da so nemški avti ( audi, BMW, mB tako priljubljeni ).. zaradi dobrih pospeškov in visokih hitrosti..
Ne, napisal bom, da najbolj prodani avtomobili v EU in na svetu niso tisti z najboljsimi pospeski in z najvisjo koncno hitrostjo. Clio in Golf pac nista neka vrhunca razvoja in koncna hitrost ter pospeski nista prednost Tesle.
Za vsak dan je one pedal bolj koristen kot konstanten občutek tudi na dirkališču.
One pedal driving je Tesla ukradla od drugo razrednega Leafa :>
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
jernejl ::
To, da zaradi razlicniih vmesnikov drugi neb znal skupi zmontirat kontrol za ogledala na volan, je neumnost, ki si si jo izmislil.
Avto zna prepoznati ključ in glede na to, kateremu uporabniku pripada, ustrezno nastaviti položaj ogledal, sedežev, volana, nastaviti klimo in radio na zadnjo nastavljeno vrednost tega uporabnika in prikazati seznam radijskih postaj tako, kot si jih je dotični uporabnik nastavil.
Ampak gumba na volanu za nastavljanje ogledal pa ni zato, ker tega niso sposobni narediti.
Doseg z enim polnjenjem, pospeški in končna hitrost.. golf in podobni imajo maksimalno hitrost 150-160 km/h, tesle čez 200.
Zdaj boš napisal, da ne rabiš. zakaj misliš, da so nemški avti ( audi, BMW, mB tako priljubljeni ).. zaradi dobrih pospeškov in visokih hitrosti..
Ne, napisal bom, da najbolj prodani avtomobili v EU in na svetu niso tisti z najboljsimi pospeski in z najvisjo koncno hitrostjo.
Tako je. Tudi če pogledamo, katerih Mercedesov, BMWjev in Audijev se največ proda, so to večinoma modeli s šibkejšimi motorji. Dvolitrski dizli ali kaj podobnega, ne tisti z najmočnejšimi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
Utk ::
To, da zaradi razlicniih vmesnikov drugi neb znal skupi zmontirat kontrol za ogledala na volan, je neumnost, ki si si jo izmislil.
Ne, da ne bi znali, bi pa te stvari zahtevale nek enoten vmesnik. Ki ga pa ni. V čem bi bil problem imet na volanu gumb levo,desno,gor,dol,ok,cancel (to ima že marsikater avto) in da s tem upravljaš vse živo? Luči, ogledala, klimo, itd.,vse živo. Vmesniki v avtih so leseni. Če je nek komplet gumbov namenjen upravljanju nečesa, recimo ekrančka med števci, z njimi ne boš skočil na centralni ekran, recimo. Za njega imaš isti set gumbov, samo da nekje drugje.
To, da zaradi razlicniih vmesnikov drugi neb znal skupi zmontirat kontrol za ogledala na volan, je neumnost, ki si si jo izmislil.
Avto zna prepoznati ključ in glede na to, kateremu uporabniku pripada, ustrezno nastaviti položaj ogledal, sedežev, volana, nastaviti klimo in radio na zadnjo nastavljeno vrednost tega uporabnika in prikazati seznam radijskih postaj tako, kot si jih je dotični uporabnik nastavil.
Ampak gumba na volanu za nastavljanje ogledal pa ni zato, ker tega niso sposobni narediti.
Ja, lahko, samo kolk stane ta feature v že tako dragih avtih, če pa ima vsak avto za 11 jurjev večino tega na elektriko in glih tako itak prepozna ključ? Če je to samo en klik stran, bi sigurno to ponudili recimo v cliotu za dodatnih 200 evrov. Pa ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Potem lahko v golfu 7 ali 8 z gumbi na volanu premikaš ogledala?
In kako je to kakrsenkoli dokaz da je razlog v softverju in ne v vhodnih zahtevah OEMa?
Sej to je povezano. Ne bo nekdo nekaj zahteval, če je to itak potem prekomplicirano, da bi zares uporabil.
se strinjam. Pri tesli je nemogoce, da to naredis na varen nacin med voznjo. Ajde mogoce voice control, ce obstaja, ampak za klasicne proizvajalce je to nesprejemljio - avto naj bi clovek znal uporabljati tudi ce je prvic za volanom. Vsaj tako so nas ucili tukaj - https://www.tuvsud.com/en
^ Pri pogoju da ima izpit seveda
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
jernejl ::
Ja, lahko, samo kolk stane ta feature v že tako dragih avtih, če pa ima vsak avto za 11 jurjev večino tega na elektriko in glih tako itak prepozna ključ? Če je to samo en klik stran, bi sigurno to ponudili recimo v cliotu za dodatnih 200 evrov. Pa ne.
Ta feature (nastavitev sedežev in ogledal) je ponavadi povezan z električno nastavljivimi sedeži s spominsko funkcijo. Koliko stanejo, ne vem, serijski pri majhnih avtih ponavadi niso, marketingarji pa se lahko odločajo tudi o tem, da v avtih nižjega ranga te opcije sploh ne ponudijo. Ne zato, ker v manjše avte proizvajalec tega ne bi znal vgraditi.
Jaz na mojem precej starem in "butastem" avtu nisem doplačal teh funkcij, pa sem vseeno serijsko (brezplačno) dobil user profile za nastavitve klime, radia, zaklepanja, luči, osvetlitve armaturke, nastavitve zvoka parkirnih senzorjev pa morda še kakšne malenkosti. Če bi doplačal za memory sedeže, bi pa zraven dobil še samodejno nastavitev sedeža in ogledal.
Vsi ti sistemi pač niso tako zelo nepovezani, da se jih ne bi dalo povezati v en ključ ali en gumb, in marsikaj od tega se dobi tudi brez doplačila. Že mnoga leta.
BigWhale ::
Ne, da ne bi znali, bi pa te stvari zahtevale nek enoten vmesnik.
Kako so te stvari narejene v resnici ne ves. Poenotiti dve stvari, da se na HW nivoju pogovarjata med seboj v bistvu ni nobena umetnost.
V čem bi bil problem imet na volanu gumb levo,desno,gor,dol,ok,cancel (to ima že marsikater avto) in da s tem upravljaš vse živo? Luči, ogledala, klimo, itd.,vse živo.
Ne bi bil problem, pravim pa, da je to stvar predvsem ergonomije. Imas dve opciji: prva je vec gumbov in vsak gumb ima svojo funkcijo, druga je pa manj gumbov in 'preklopnik funkcij' s katerim izbiras kaj bodo tisti gumbi poceli. To, da je ta druga moznost boljsa in bolj napredna, je stvar okusa. Nekomu je lazje preklopit knof iz polozaja 'radio' v polozaj 'ogledala' in potem nastaviti ogledala, nekomu drugemu je pa lazje nastaviti ogledala s posebnimi gumbi na vratih, ki so namenjeni samo premikanju ogledal.
In kot ti je ze nekdo zgoraj povedal, marsikdo zna narediti to, da avto prepozna voznika in se stvari same nastavijo, pa je vseeno ohranil vec gumbov. Ocitno je to naredil z nekim namenom.
Vmesniki v avtih so leseni.
Ja, v vseh. Tudi v Teslah. :)
Če je to samo en klik stran, bi sigurno to ponudili recimo v cliotu za dodatnih 200 evrov. Pa ne.
Joj, za bilke grabis... :)
Gregor P ::
nekomu drugemu je pa lazje nastaviti ogledala s posebnimi gumbi na vratih, ki so namenjeni samo premikanju ogledal.
... meni je to v vsakem primeru najboljša rešitev (s tem, da bi bila najslabša rešitev, če bi to moral nastavljati na sredinskem zaslonu).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Utk ::
Kako so te stvari narejene v resnici ne ves. Poenotiti dve stvari, da se na HW nivoju pogovarjata med seboj v bistvu ni nobena umetnost.
Dej no dej. Dobro veš, kot programer če ne drugega, da je razlika ali moraš ti za vsak avto posebej delat sw, da se pogovarja z vsakim hw kosom posebej, ali pa da računalnik samo vrže na neko vodilo komando "desni špegu levo", pa potem to desno ogledalo prepozna in se premakne, ne glede na avto, tip ogledala in tip računalnika. Ko bo vw naredil svoj OS, kot pravi CM, bo tega veliko več. Potem boste tu seveda vsi pametni "pa sej ni to nič takega in smo vedeli da bo"... Če ima za to še zmeraj fizične gumbe ali ne, ni pomembno, komot so lahko.
Zato tega clio nima. Ne zdi se jim vredno s tem ukvarjat. Avti v rangu cliota imajo na ključu včasih radijske postaje in take malenkosti, ker radio ponavadi ima nek pameten vmesnik, druge stvari pa ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
codeMonkey ::
BigWhale ::
Kako so te stvari narejene v resnici ne ves. Poenotiti dve stvari, da se na HW nivoju pogovarjata med seboj v bistvu ni nobena umetnost.
Dej no dej. Dobro veš, kot programer če ne drugega, da je razlika ali moraš ti za vsak avto posebej delat sw, da se pogovarja z vsakim hw kosom posebej, ali pa da računalnik samo vrže na neko vodilo komando "desni špegu levo", pa potem to desno ogledalo prepozna in se premakne, ne glede na avto, tip ogledala in tip računalnika.
V bistvu je precej lazje narest semi-neumne komponente, ki so s centralno enoto povezane zgolj elektricno s kupom zic kot pa z nekim vodilom. Tako jih je potem tudi lazje upravljati. CPU, ki vse skupaj povezuje sicer potrebuje vec I/O ampak to je neki kar ni tezava. Ampak kakrsnekoli spekulacije zakaj je nekaj narejeno tako kot je so ugibanje na pamet. :)
Če ima za to še zmeraj fizične gumbe ali ne, ni pomembno, komot so lahko. Zato tega clio nima. Ne zdi se jim vredno s tem ukvarjat. Avti v rangu cliota imajo na ključu včasih radijske postaje in take malenkosti, ker radio ponavadi ima nek pameten vmesnik, druge stvari pa ne.
Cak mal, prej je bil cel hec v tem da so fizicni gumbi bad in da tega ne znajo drugac narest in so tud zarad tega deset let zadaj. :) Teh stvari ni v poceni avtomobilih iz vecih razlogov. Cena razvoja je samo eden izmed razlogov in se mi zdi, da to ni glavni razlog. Ko imas enkra to razvito za Pasata, to ni tak problem planirat za naslednjo Ibizo in te ne stane prav dosti.
Utk ::
codeMonkey je izjavil:
To, kar govoris, po Autosar metodologiji ni nic posebnega:
Upravljanje z ogledalom je softverska komponenta na vrhu, ki je cisto neodvisna od HW (protokol, CPU, ECU, ...). Prakticno vse preostalo (od SWC navzdol) pa je le stvar konfiguracije stacka in avtomaticno generirane kode.
Kateri avti od katerga letnika naprej imajo to tako narejeno?
Cak mal, prej je bil cel hec v tem da so fizicni gumbi bad in da tega ne znajo drugac narest in so tud zarad tega deset let zadaj
Ne, ni res, drugi so se obešali na gumbe. Zame je fizični gumb ali touchscreen samo UI, nepomembno, pomembno je (s stališča prednosti tesle) to kar je zadaj, in to zadaj omogoča, da so stvari povezane, in da se jih da enostavno updajtat. Fizični gumb ali ne, nima veze s tem. Razen tolk, da poceni avti potrebujejo fizične gumbe, ker niso softwarsko povezani z ostalim. Včasih se je lučka v avtu prižgala ko si odprl vrata ali pritisnil stikalo, nekateri so imeli celo ločene lučke za to. Danes lučke niso več z žico zvezane na vrata, niti na stikalo, ampak gre vse preko računalnika, ki lahko lučke prižiga še v drugih primerih. Zdaj si pa zamisli vse naprave narejene na en ali drug način, in kaj je boljše.
V bistvu je precej lazje narest semi-neumne komponente, ki so s centralno enoto povezane zgolj elektricno s kupom zic kot pa z nekim vodilom.
Lažje morda, ampak to je tako kot če tečeš in porivaš bicikl naprej, ker nimaš časa, da bi skočil nanj in se odpeljal... Na dolgi rok je boljše skočit gor.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
sirotka ::
Je že kaj novega glede prihoda e-2008? Sicer pred kratkim menjal avto, me pa vseeno mika testna vožnja novega Peugeota.
TESKAn ::
Kateri avti od katerga letnika naprej imajo to tako narejeno?
AUTOSAR je na voljo od 2004 naprej, tako da verjetno večina na trgu? In ne boš verjel, v vseh avtih so zadeve več al manj na enem od dveh vodil (CAN ali LIN), prek katerih govorijo tko, kot zahteva OEM. Se ne zmišljuje kar vsak posebej, kako bo njegov kos HW govoril s centralno enoto.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
codeMonkey ::
Vseeno je zanimivo vprasanje. Zdaj je itak vecina na tem, ampak ocitno je bil Volvo leta 2007 prvi. Sem moral malo pobrskati. :)
Utk ::
Potem pravite, da bi lahko prestavil neko stvar (katerokoli) iz Volvota v Mercedes, in bi stvar normalno delala? Če je po standardu, bi morala, ne?
Mislim, da bo odgovor "ja, ampak ne čist...".
Mislim, da bo odgovor "ja, ampak ne čist...".
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()