» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
702 / 1139
»»

Utk ::

Z dizlom že ne.

BigWhale ::

Evo tkole ... Po dveh mesecih vsakodnevne uporabe Leafa. Prevozenih je 3500km, range anxiety se je pojavil vsega skupaj ene trikrat predvsem zarad tega, ker sem si zmeri reku: 'ehh, sej bo slo' pa zato k takrat k vidim, da mogoce ne bo slo ne zacnem vozit k zaspan tovornjakar. :D

Rapidgate se je pojavil enkrat, ko sem ga v bistvu pricakoval. Slo je za pot pri 32 stopinjah iz Slovenske Bistrice na Roglo, postanek 1 ura in nazaj domov, potem iz Slovenske Bistrice v Ljubljano, v Ljubljani pol urno polnjenje na hitri polnilnici, kratka testna voznja z avtomobilom, pot na Jesenice, tam 15 minutni postanek in na eno malo bolj intenzivno testno voznja s precej pospesevanja in igrackanja. Potem se kaksnih 15 minut postanka in nazaj v Slovensko Bistrico.

Nazaj grede polnjenje na hitri polnilnici v Radovljici v 36 minutah sem pretocil 17.4kWh, temperatura baterije je bila skoraj v rdecem. Ce bi polnil se kakih petnajst minut dalj bi prisel do doma, tako sem se pa potem na Lopati ustavil se za 20 minut in dotankal 6kWh, takrat je bila baterija ze v rdecem kar se tice temperature. Ce se ne bi ustavil, bi verjetno vseeno prisel do doma ampak sredi noci nisem hotel ostati kje na cesti. :) Domov sem potem prisel se z nekaj vec kot 40km dosega.

V tem casu sem na placljivih polnilnicah pustil 48 EUR in s tem naredil priblizno 650km. Ce preracunam to na stari avto, sem prihranil cc 20 EUR, samo pri teh kilometrih. Ostalih 2600km je bilo po redni ceni najnizjed tarife elektrike pri E3, priblizno 24 EUR. Zaokrozeno rahlo navzdol, v mojo skodo. Povprecna poraba je 15.9kWh/100km.

V tem casu sem moral samo enkrat uporabiti prvi avto, ker se mi ni ljubilo iti na polnilnico in cakati 20 minut. Enkrat sem zaradi tega, ker nisem polnil avta mal tezko dihal, ene dvakrat sem ga pozabil dat zvecer polnit. V povprecju polnim na vsake dva do tri dni. Pod 20% baterije sem bil samo dvakrat, o prvi zgodbi sem ze pisal tukaj, druga ni bla pa nic posebnega. Je bilo zavestno in sem vedel kak bo rezultat.

Nasel sem dve lokalni polnilnici, ki dasta od sebe 15kW in sta zastonj, sprobal s polnjenjem za 15 minut, predvsem iz firbca. To mi je sicer dalo idejo, da bi si doma naredil DC polnilno postajo. Leaf ima onboard AC charger, ki polni z max 6.6kW, v praksi to pomeni osem ur, da se avto napolni. Not great, not terrible.

Za izjemo NissanConnect EV aplikacije, na avtomobilu nisem nasel nobene hude pomanjkljivosti oziroma stvari, ki bi jo pogresal. NissanConnect EV aplikacija, je pa vsaj za Android, poglavje zase. Precejkrat crkne brez razloga. Potem vsake tolk casa storitev ne deluje in se ne mores sploh povezati. Support v Sloveniji ima latenco dva do tri dni kar se tice emailov. Avto precejkrat dobi ukaz s precejsnjo zamudo. Vklopim daljinsko ohlajanje avtomobila, ki traja 15 minut, ce avto ni priklopljen na kabel oziroma dve uri, ce je na kablu. Po desetih minutah pridem do avtomobila in se klima se ni vklopila. Potem se odpeljem in cez kakih 10 minut dobim na telefon obvestilo, da je avto sprejel ukaz. :) Branje podatkov iz avtomobila in komunikacija sta grozno pocasna. Avto ne zna sporociti temperature v kabini. Oziroma to rec sporoci vendar samo v obliki treh ikon. Modra, zelena in rdeca. :)

Sicer je pa izkusnja sedaj, precej pozitivna in sem v nekaterih receh prijetno presenecen.

hammock ::

Gavran je izjavil:

https://www.wired.co.uk/article/lithium...
https://medium.com/thebeammagazine/coba...
https://www.sciencedirect.com/science/a...

Fajne kamilce...

V vseh linkih lahko besedo litij zamenjas z besedo nafta, pa bo vse se vedno res ;)

Baterije se da delati cisto ali umazano. Ce mi zdaj mislis postat link kako se za litij 'unicuje' cilsko puscavo (kjer tako nicesar ni) - me ne gane. Koliko okolja smo zjebali zaradi nafte, ga zaradi litija ne moremo nikoli. Da vojn ne omenjamo.

Again, litij je kot zlato, vecina nakopanega za baterije je v uporabi in bo se naprej. Nafta pride in gre.

J.McLane ::

Kakšna pa je realna možnost, da bi si doma inštaliral DC charger, tudi če je bolj švoh (10Kw) so cene precej visoke.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Okapi ::

hammock je izjavil:


Again, litij je kot zlato, vecina nakopanega za baterije je v uporabi in bo se naprej. Nafta pride in gre.

Litija je, kolikor je, nafto pa znamo narediti na novo.

BigWhale ::

J.McLane je izjavil:

Kakšna pa je realna možnost, da bi si doma inštaliral DC charger, tudi če je bolj švoh (10Kw) so cene precej visoke.


Ne prevec velika, bolj razmisljam v tej smeri. Sam kolikor sem zasledil, ze za Chademo vtikac hocejo po $800. :))) To bi bla zlo dobra opcija, ce bi imel solarno elektrarno in recimo 10-20kW powerwall-a.

WarpedGone ::

Kakšna pa je realna možnost, da bi si doma inštaliral DC charger, tudi če je bolj švoh (10Kw) so cene precej visoke.


V kakšnem scenariju bi bilo to koristno?

Doma imaš to kar najmanj ceniš: čas, zvečer štekaš, zjutraj izštekaš.
V avtu mam možnost zahtevat polnjenje samo z 5A, nižje ne gre.
Varovalka je 10A, ergo bo limit 8A ~ 1900W, filanje z kakih 10km/h in 0,10/kWh.
V petek zvečer vštekam, timer za začetek filanja na 22:00. Zjutraj ob 10:00 bo nafilano +120km kar mi pokrije 2 tedna vožnje v službo in nazaj.

Čist preveč straha je kako je filanje prepočasno. To je res le, ko maš premajhno baterijo, da bi prišel na cilj in morš vmes stat. Če ti je to problem, si si kupu napačn avto.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Bos videl kako hitro se zgodi, da prides domov s prazno baterijo, pozabis dat polnit, naslednji dan moras pa na daljso pot. Al pa nekdo v pralnici vklopi likalnik in potem ne vklopi polnilca za avto, ko konca z likanjem. :))

Meni je sicer ze 3kW s katerimi polni Leaf, vecino casa dovolj, se mi je pa ze zgodilo, da sem se potem mogel ustavljati na polnilnici, ker cez noc nisem polnil. Zato bi bil DC charger z 10-15kW kr fajn za taksne primere. Pod pogojem, da pogledas kolk imas baterije preden se vsedes v avto. :)

WarpedGone ::

>> Bos videl kako hitro se zgodi, da prides domov s prazno baterijo, pozabis dat polnit, naslednji dan moras pa na daljso pot


1. Ljubljana Supercharger

2. Ne nameravam it pod 10% SOC, kar pri meni pomeni vsaj 50km dosega.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Nikec3 ::

Če bo tole približno tako kot je opisano, bo to fajn zadeva. Morda celo neham bojkotirat VW-ja.


Plusi:
+ EV from the ground up
+ Aktivno vodno hlajenje baterije
+ Nobenih fejk grill-ov in podobnega sranja
+ Dobra aerodinamika
+ solidna hitrost polnjenja.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

codeMonkey ::

Nikec3 je izjavil:

Če bo tole približno tako kot je opisano, bo to fajn zadeva. Morda celo neham bojkotirat VW-ja.


Plusi:
+ EV from the ground up
+ Aktivno vodno hlajenje baterije
+ Nobenih fejk grill-ov in podobnega sranja
+ Dobra aerodinamika
+ solidna hitrost polnjenja.




+ neverjetno dobro razvit softver za dolocene funkcije na glavnem ECUju :)

Salo na stran, VW je tukaj precej stvari na novo zacrtal... Jaz bom pocakal ene 3 leta z oceno.

Zgodovina sprememb…

hammock ::

Nikec3 je včeraj ob 22:50:46 izjavil:

Če bo tole približno tako kot je opisano, bo to fajn zadeva. Morda celo neham bojkotirat VW-ja.

Enako razmisljam. Medtem ko mi je oblika se vedno meh (Golf pac, enak od leta 95'), pa specifikacije izgledajo zelo dobro. Zelo me zanima tudi HUD z augmented reality (za navigacijo). Polnenje DC se vedno slabse od Model 3, ampak good enough.

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

>> Bos videl kako hitro se zgodi, da prides domov s prazno baterijo, pozabis dat polnit, naslednji dan moras pa na daljso pot


1. Ljubljana Supercharger

2. Ne nameravam it pod 10% SOC, kar pri meni pomeni vsaj 50km dosega.


Sicer ne vem kje si doma ampak zjutraj je tale supercharger lahko oddaljen 45 minut voznje. :) Drugace sem si pa tud jaz rekel, da ne mislim nikoli it pod 20%. Pozimi je pa tko al tko treba dvignit to mejo.

hammock je izjavil:

Enako razmisljam. Medtem ko mi je oblika se vedno meh (Golf pac, enak od leta 95')


Golf je enak od ze od leta 1974. ;>

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

MrNighthawk ::

Nikec3 je izjavil:

Če bo tole približno tako kot je opisano, bo to fajn zadeva. Morda celo neham bojkotirat VW-ja.


Plusi:
+ EV from the ground up
+ Aktivno vodno hlajenje baterije
+ Nobenih fejk grill-ov in podobnega sranja
+ Dobra aerodinamika
+ solidna hitrost polnjenja.


Ko bo na cesti/v salonu in narejeni kakšnih 100k km bo vredno sklepat ali je vredu ali pa ne.

J.McLane ::

BigWhale je izjavil:

Bos videl kako hitro se zgodi, da prides domov s prazno baterijo, pozabis dat polnit, naslednji dan moras pa na daljso pot. Al pa nekdo v pralnici vklopi likalnik in potem ne vklopi polnilca za avto, ko konca z likanjem. :))

Meni je sicer ze 3kW s katerimi polni Leaf, vecino casa dovolj, se mi je pa ze zgodilo, da sem se potem mogel ustavljati na polnilnici, ker cez noc nisem polnil. Zato bi bil DC charger z 10-15kW kr fajn za taksne primere. Pod pogojem, da pogledas kolk imas baterije preden se vsedes v avto. :)


Ti ne potrebuješ DC polnilnice, ampak nek SmartEVSE, ki bo avtomatsko prilagajal moč polnjenja glede na druge porabnike v hiši. Potem bo tudi 6 kW čez glavo, je pa še vedno lahko problem če imaš 3 fazni štrom, ker je za kaj več kot 3x25A že kar velik strošek, to sicer pomeni omejitev na 5 kW.

Me pa zanima, če ima kdo izkušnje iz prakse, kako se taka prilagodljiva "polnilna postaja" obnese, ali pa vsaj v teoriji, je reakcijski čas dovolj dober ti ne pomeče ven varovalk?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

WarpedGone ::

Sicer ne vem kje si doma ampak zjutraj je tale supercharger lahko oddaljen 45 minut voznje. :) Drugace sem si pa tud jaz rekel, da ne mislim nikoli it pod 20%. Pozimi je pa tko al tko treba dvignit to mejo.


Do LJ superchargerja imam 13km oz. kakih 2% dosega.
Vse tole je glavni razlog da sm vztrajal na tavečji bateriji.
Ne študiram o tem kaj lahko naredim z 100-0 ampak študiram v okviru 80-30 i.e.e štejem le 50% dosega. Ostale meje so tam za čisto rezervo.

Lahko na to gledaš kot stran vržen denar in ga nadomeščaš z ultraplaniranjem kje boš filal, kako bo vreme, kolk bo mrzlo, kolk bo vroče, kak bo asfalt, ... in se zaHebaval z javnimi WCji/polnilnicami al pa maš pač v dnevnem planu ~200km rezerve za trenutke ko se zakalkuliraš oz. zadeneš tombolo in moraš takoj iz Lj v Mb da dvigneš nagrado.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

DamijanD ::

pa na tak način tudi dosežeš, da degradacije baterije skoraj ne bo.

Gregor P ::

WarpedGone je izjavil:

Lahko na to gledaš kot stran vržen denar in ga nadomeščaš z ultraplaniranjem kje boš filal, kako bo vreme, kolk bo mrzlo, kolk bo vroče, kak bo asfalt, ... in se zaHebaval z javnimi WCji/polnilnicami al pa maš pač v dnevnem planu ~200km rezerve za trenutke ko se zakalkuliraš oz. zadeneš tombolo in moraš takoj iz Lj v Mb da dvigneš nagrado.
Že, samo, če sem prav razumel iz te in sorodne teme imajo sodobna dobra EV tehnično pomoč oz. rešitve, ki ti pomagajo pri načrtovanju optimalnega polnjenja.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Ključ je v "pomagajo", ne morejo ti pa ščarat dodatne zaloge energije, če/ko je ni več.
In "pomagajo" vključuje tudi prilagajanje uporabe in živciranje kako točno bo cilj dosežen.

Večja baterija je luksus, ki odstrani potrebo po tem.
In ja, košta lep kup denarja:
- Long Range Rear-Wheel Drive 9,250.00 + DDV
- Standard Range Plus Rear-Wheel Drive 2,500.00 + DDV
= 6,750.00 + DDV (cca 8200 EUR).

Poleg več dosega/manj živciranja prinese tudi nekaj več moči nad ~50 km/h in hitrejše (v km/h) polnjenje na SC. Kar se mene tiče ... totally worth it.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

P.S.: tole zgornje je primerjava s 'standardno' baterijo v SR+, ki je mala samo v okvirih Tesle.
V primerjavi z netesla svetom je SR+ zlati standard, kjer rezverva pod 30% še vedno pomeni 120km dosega, dnevnih 50% no-sweat pa nad 200km. Lepemu delu ljudi, že to lahko zadostuje, ključ je dostop do zanesljivega hitrega polnjenja. Kar ne-SCji žal (še?) niso.
Zbogom in hvala za vse ribe

hojnikb ::

me res zanima, kakšen bo kaj second hand market čez kakšnih 5 let za M3. Predvidevam, da astronomski padec cen, kot je to tipično za "premium" nemške voze, nebo.
#brezpodpisa

WarpedGone ::

Vse je odvisno od statusa FSDja ... če se še ne bo zgodil, bo biznis as južual, če se bo že zgodil al pa bo kazalo, da bo zelo blizu, bodo cene ... još neviđene.
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

P.S.: tole zgornje je primerjava s 'standardno' baterijo v SR+, ki je mala samo v okvirih Tesle.
V primerjavi z netesla svetom je SR+ zlati standard, kjer rezverva pod 30% še vedno pomeni 120km dosega, dnevnih 50% no-sweat pa nad 200km. Lepemu delu ljudi, že to lahko zadostuje, ključ je dostop do zanesljivega hitrega polnjenja. Kar ne-SCji žal (še?) niso.


40kWh baterija z dosegom vsaj 200km avtoceste je dovolj za precej ljudi. S 60kWh pa se zadosti ze skoraj vsem.

Jaz sem najprej mislil pocakati na avto, ki mi bo pozimi omogocal pot MB-LJ-MB ali pa vsaj SB-LJ-SB. To slednje bi v teoriji lahko zvozil z Model 3 SR+, ampak bi bil range anxiety to the max. Kona s 64kWh baterijo v teoriji zvozi tudi MB-LJ-MB ampak je enak problem kot z Modelom 3.

Ker sem vmes v sluzbi in lahko polnim se mi je zdelo, da lahko skoraj 10 jurjev razlike v ceni porabim za kaj drugega. :)

WarpedGone ::

>> 40kWh baterija z dosegom vsaj 200km avtoceste je dovolj za precej ljudi.

Seveda je. Ampak ko se kupuje nov avto za par parov desetin jurjev je mal kislo sprejet opcijo, kjer že v naprej vidiš stroge omejitve, ki ne pašejo v tvoj spekter uporabe.

Moj spekter uporabe vsebuje občasno dnevno skakanje Lj-Mb-Lj, Lj-obala-Lj, Lj-Tržič-Lj, Lj-zasavje-LJ, poleg dnevnega skakanja v službo pod 20km.
Ta spekter uporabe želim imet pokrit brez misli na filanje - z izjemo štartnega 80% in sprejemljivim bekupom, kako in kaj kadar štartni SOC ni 80.

P.S. Tule ni nobene kontre tvojemu pisanju, le okraske vesim na tvojo božično smrekco. :)

Glede brisanja kritike .. ubijam za kritiko, ki mi razkrije slepo pego in s tem prišpara lep kup denarja. Žal takšne kritike še nism uspel prebrat, le ponavljanje enih in istih blodenj.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

>> Kritiziramo lažne informacije (obljube o FSD, taksiji in podobne nebuloze)
Da bi šlo za lažne nebuloze, lahko trdiš le, če poznaš:
a) prihodnost
b) teoretične osnove, zakaj stvari niso mogoče

Ne prvega, ne drugega je jasno da ne poznaš.
In kljub temu se delaš, kako da jih poznaš.

To si ali blodnje al pa zavajanje. Drugo ti pripiše še s slabe namene, zato privzamem prvo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Sp3m ::

WarpedGone je izjavil:

>> Kritiziramo lažne informacije (obljube o FSD, taksiji in podobne nebuloze)
Da bi šlo za lažne nebuloze, lahko trdiš le, če poznaš:
a) prihodnost
b) teoretične osnove, zakaj stvari niso mogoče

Ne prvega, ne drugega je jasno da ne poznaš.
In kljub temu se delaš, kako da jih poznaš.

To si ali blodnje al pa zavajanje. Drugo ti pripiše še s slabe namene, zato privzamem prvo.


Argument, da, ker enkrat bo, pa čeprav čez 100 let stoji zelo na trhlih nogah.

Sploh, če oseba, ki to trdi, glasno trdi, da do tega in tega datuma se bo to zgodilo.

In potem, ko se to ne zgodi, reče, da do naslednjega datuma se bo pa res zgodilo itn.

Zakaj potem tega ne bi smeli kritizirati?

Večina ljudi verjame, da se določene zadeve bodo zgodile, samo večina nas ne verjame, da se bodo zgodile v določenem časovnem obdobju, sploh glede na to, da oseba, ki postavlja te napovedi običajno konkretno fali.

In ta del specifično kritiziramo in se delamo norca iz tega, določeni pa slepo zagovarjate in jokate, da je vse samo FUD!


ps: Pa, če smo že pri faljenih napovedih, kako ceneje je slavno Tesla zavarovanje!?

"The answer is yes we are creating a Tesla insurance product and we hope to launch that in about a month. It will be much more compelling than anything else out there" Elon Musk

b3D_950 ::

China's electric vehicles have been sharing information with the government for at least a decade, according to an official who heads a national center to monitor them, and in certain situations, it's possible to automatically bring a vehicle to a halt.


China's booming electric vehicle market is about to run into a mountain of battery waste
https://qz.com/1088195/chinas-booming-e...

The average lifespan of a lithium-iron phosphate (LFP) battery, the dominant type in China's electric vehicles, is around five years, according to Li Changdong, chairman of the Hunan-based Brunp group.

To je realnost ali bulšit?
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

WarpedGone ::

>> Argument, da, ker enkrat bo, pa čeprav čez 100 let stoji zelo na trhlih nogah.

Majo top ekipo, ki dela na max. Bo, ko bo.
Kaj o njej meni random osebek je irrelevantno.

>> Sploh, če oseba, ki to trdi, glasno trdi, da do tega in tega datuma se bo to zgodilo.

Poleg tega maš še kej za očitat?
Nekdo se trudi bit bol papeški od jezusa.

>> In potem, ko se to ne zgodi, reče, da do naslednjega datuma se bo pa res zgodilo itn.

In ti še vedno nasedaš na cifre.
Kaj to pove o tebi?

>> Večina ljudi verjame, da se določene zadeve bodo zgodile, samo večina nas ne verjame, da se bodo zgodile v določenem časovnem obdobju, sploh glede na to, da oseba, ki postavlja te napovedi običajno konkretno fali.

Dokler palamudiš po forumih imaš možnost ne uporabljat konkretnih cifer. Ko si šef firme, te možnosti nimaš.

>> In ta del specifično kritiziramo in se delamo norca iz tega, določeni pa slepo zagovarjate in jokate, da je vse samo FUD!

Predvsem vam uspeva norca narest iz sebe.


>> ps: Pa, če smo že pri faljenih napovedih, kako ceneje je slavno Tesla zavarovanje!?

Google ti ne dela?
Odvisno od posameznikove situacijhe, za nekatere je dražje, za nekatere je cenejše.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Koliko verjameš v FSD že pove samo dejstvo, da tega nisi doplačal. Ja, vem da lahko naročiš naknadno, ampak naknadna cena se bo višala z zmogljivostmi ki ji h bo opravljal. Torej če veš da bo FSD omogočal vedno več in bo vedno dražji za kupit, zakaj za boga tega nebi dokupil?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

>> Koliko verjameš v FSD že pove samo dejstvo, da tega nisi doplačal... zakaj za boga tega nebi dokupil?

Ker sem plačnik jaz in ne moj ata.
Zbogom in hvala za vse ribe

Kebo ::

WarpedGone je izjavil:

>> Večina ljudi verjame, da se določene zadeve bodo zgodile, samo večina nas ne verjame, da se bodo zgodile v določenem časovnem obdobju, sploh glede na to, da oseba, ki postavlja te napovedi običajno konkretno fali.

Dokler palamudiš po forumih imaš možnost ne uporabljat konkretnih cifer. Ko si šef firme, te možnosti nimaš.


Na svetu je vsaj 10 podjetij, ki se aktivno ukvarjajo z avtonomno vožnjo pa nobena ne govori o datumih razen Tesle. Res je pa da druga podjetja ne prodajajo "avtonomne" vožnje laični javnosti ampak podučenim investitorjem, ki vedo da je neznank preveč, da bi lahko govorili o konkretnih datumih.

WarpedGone ::

>> Res je pa da druga podjetja ne prodajajo "avtonomne" vožnje laični javnosti ampak podučenim investitorjem

Cilj teh podjetij je čimprej se čimbolje prodat nepodučenim intvestitorjem.
Da bi investitorji bili podučeni je nemogoče ... podučeni bi lahko bili le, če so del ekipe, breztega plačajo za pravljice.

Ni treba zaupat elonu, dost je da zaupaš kakemu Georgu Hotz da ve kaj govori.
Ima tut svojo ekipo, ki se trudi aktivno rešit enak problem.
Zato recimo spada med podučene.



Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:

>> Koliko verjameš v FSD že pove samo dejstvo, da tega nisi doplačal... zakaj za boga tega nebi dokupil?
Ker sem plačnik jaz in ne moj ata.

Skratka, verjameš, da je donosnost FSD prenizka, da bi se vanjo splačalo investirati nekaj tisočakov.

Kebo ::

Pač sporno je prodajat nekaj, kar je potencialno investicija laikom. Profesionalni investitorji, ki vržejo 100m+ v avtonomno vožnjo bodo že naredili svoj research in se zavedajo večine rizikov, nekdo ki obkljuka 5000$ oknce v konfiguratorju, z grožnjo da bo naknadno stalo več se najverjetneje ne zaveda vseh rizikov. To je v najboljšem primeru shady, v najslabšem pa zrelo za kakšno class-action tožbo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Kebo ()

codeMonkey ::

WarpedGone je izjavil:


Zato recimo spada med podučene.


A je slucajno to tisti napihnjeni "strokovnjak", ki ni v zivljenju slisal za funcionalno varnost, in je sele po nekaj vprasanjih v obliki pisma od NHTSA prisel do spoznanja?

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

>> Skratka, verjameš, da je donosnost FSD prenizka, da bi se vanjo splačalo investirati nekaj tisočakov.
1. najprej mora teh nekaj dodatnih tisočakov ležati na mizi
2. nato moraš v fičerju videt nekaj, kar si želiš imet
3. in zanje ne smeš imet še boljše ideje

Da je to treba razlagat je precej žalostno.

Ful se sekirate o zadevi, kjer nimate niti opcije se zanjo odločt in ful vas skrbi, da se bodo osebki, ki imajo dost dnarja da se o tem odločajo, prav odločl. Precej ... otročje.

>> A je slucajno to tisti napihnjeni "strokovnjak",
Tale forum je precej poln bistveno bol napihnjenih strokovnjakov, ki nimajo za pokazat totalno nič, okol se furajo s pecikli in avtobusi in doma žicajo za bencin.

Ampak spoznajo se pa.
Zbogom in hvala za vse ribe

codeMonkey ::

WarpedGone je izjavil:


>> A je slucajno to tisti napihnjeni "strokovnjak",
Tale forum je precej poln bistveno bol napihnjenih strokovnjakov, ki nimajo za pokazat totalno nič, okol se furajo s pecikli in avtobusi in doma žicajo za bencin.


Ne vem kako se to navezuje na moj komentar, ampak OK.

WarpedGone ::

Pričakovano.
Zbogom in hvala za vse ribe

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:

>> Skratka, verjameš, da je donosnost FSD prenizka, da bi se vanjo splačalo investirati nekaj tisočakov.
1. najprej mora teh nekaj dodatnih tisočakov ležati na mizi

Če imaš 50+ tisoč evrov za avto, bi pa še to spravil skupaj. Če si za avto porabil vse prihranke, so tu še zmeraj ugodni krediti.
Res pa se ne splača jemati kredita, če meniš, da ti FSD ne bo prinesel toliko, kot bodo odnesle obresti za kredit.

Da je to treba razlagat je precej žalostno.

WarpedGone je izjavil:

Ful se sekirate o zadevi, kjer nimate niti opcije se zanjo odločt in ful vas skrbi, da se bodo osebki, ki imajo dost dnarja da se o tem odločajo, prav odločl. Precej ... otročje.
Tudi kupci Tesel se ne morete odločiti za FSD. Ali bodo vaši avti znali sami peljati od Ljubljane do Kopra, pač ni nekaj, o čemer bi se lahko odločali ti in tebi podobni.
Kupijo lahko zgolj obljubo, pa še to zgolj tisti, ki imajo dovolj denarja.

vostok_1 ::

Wait, torej je warpi dobil M3?

Zakaj še nimamo reviewa?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

fikus_ ::

Ker se čaka FURS (DDV, DMV).

codeMonkey ::

WarpedGone je izjavil:

Pričakovano.


Ker moras imeti firmo, biti bogat in znan, da ima tvoje mnenje tezo o neki stvari. Ta clovek lahko razpravlja o tem kako shekati iPhone, v avtomobilskem svetu pa ni ravno doma. Ceprav se trudi. Pac si dal zelo slabo referenco tukaj.



To je npr. prava referenca (in pravi, da se morajo pri Tesli se precej nauciti).

Emobi ::

kow je izjavil:

Glede ekoloskosti EV je potrebno poznati tudi Jevonsov "paradoks".

Jevons paradox @ Wikipedia
Khazzoom%E2%80%93Brookes postulate @ Wikipedia

Ker bo cena km voznje cenejsa, bodo ljudje naredili vec kilometrov.

Cena km vožnje ne bo cenejša. Kajti kolikor se bodo EV-ji cenili, toliko se bo zmanjševala subvencija, nato pridejo dajatve. Avto je že zdaj dostopen vsem, ker se rabljene dobi tudi za nekaj stotakov, letna dajatev pa je manj od stotaka. Okrog 545 avtomobilov na 1000 prebivalcev pri nas je med najvišjimi na svetu in to nima smisla zviševati.
Če že imamo vsi dostop do poceni avtomobila, pa ne moremo imeti dostopa do poceni parkiranja v velikih mestih (na Manhattnu je mesečno parkiranje 400 $), ravno tako pa ne bi smeli imeti poceni osebnega prevoza na delo v velika mesta, ki zjutraj in popolne rezultira v počasno enourno cijazenje po avtocesti, ki sem mu bil priča v petek. V velikih mestih vozniki na leto preživijo v povprečju okrog 250 ur v zastojih, kar je velika gospodarska škoda.
Zato se cena na prevožen kilometer ne sme zmanjševati, pač pa je treba izboljšati in poceniti javni transport, nato pa spremeniti zakonodajo, da bo vzpodbujala uporabo javnega prevoza.

Trenutno je cena stroškov desetletnega lastništva okrog 18 €/100km pri novem ICE vozilu za 15 k€, ali EV z odšteto subvencijo 30 k€, pri povprečnih 15 kkm/leto. Ni verjetno, da bo ta številka kdaj nižja, saj bi se država morala odreči denarju, v zameno pa bi dobila še večjo gnečo na cestah.

Najbolj pravično bi bilo, da osebni transport z avtomobili, ki seveda bolj obremenjuje okolje kot javni prevoz, daje dajatve za subvencioniranje javnega prevoza.

kow ::

Cena km voznje bo cenejsa, ker je EV bolj ucinkovit kot ICE avto. Simpl matematika. Ne more biti drugace.
Ce bodo pa za kompenzacijo bolj nabili davke, je pa to politicno vprasanje in ne tehnolosko/ekonomsko.

Poleg tega je 18e/100km morda cena lastnistva v Sloveniji (pa se to nisem preprican, ce ni visja). V Nemciji je, zaradi drazje ure mehanika, cena verjetno cez 30e/100km.
Ce bo EV avto bolj zanesljiv kot ICE, bi to se dodatno zmanjsalo strosek na km.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

https://electrek.co/2019/09/03/porsche-...

Jutri bomo koncno videli kako bo izgledal najboljsi EV do zdaj :)

Emobi ::

Pa kaj je zdaj to? Ene vrste striptiz? Iz teh fotografij se komajda kaj razbere in ni razvidno nič. Kot bi gledali mehko erotiko. :)

Fotografi in marketingarji dobro stopnjujejo napetost...

Sicer pa je malo verjetno, da inženirji, glede na porschejevo reputacijo, niso dobro opravili svojega dela. Čeprav so nekateri tukaj pred časom modrovali, da porschejevi inženirji ne vedo kaj delajo...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

codeMonkey ::

Emobi je izjavil:

Sicer pa je malo verjetno, da inženirji, glede na porschejevo reputacijo, niso dobro opravili svojega dela.


Veliko so vlozili v ta avto, ze od zasnove naprej. S testnimi mulami se tudi ze dolgo vozijo in verjamem, da so zadeve tudi zelo dobro testirane. Bo pa sele cas pokazal koliko porodnih napak bo ven prislo. Vseeno je zelo malo verjetno, da jih bodo ljudje ob nakupu zavracali zaradi kvalitete izdelave in ima potencial, da premaga Panamero pri drzanju cene.

Zgodovina sprememb…

Nikec3 ::

codeMonkey je izjavil:

Emobi je izjavil:

Sicer pa je malo verjetno, da inženirji, glede na porschejevo reputacijo, niso dobro opravili svojega dela.


Veliko so vlozili v ta avto, ze od zasnove naprej. S testnimi mulami se tudi ze dolgo vozijo in verjamem, da so zadeve tudi zelo dobro testirane. Bo pa sele cas pokazal koliko porodnih napak bo ven prislo. Vseeno je zelo malo verjetno, da jih bodo ljudje ob nakupu zavracali zaradi kvalitete izdelave in ima potencial, da premaga Panamero pri drzanju cene.

Taycan bo najverjetneje postal Porschejev najboljše prodajani model.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Emobi ::

Ker je Tesla S pri držanju cene premagal Panamero, bomo videli, če bo Taycan premagal Teslo pri izgubi vrednosti.

Najbolj prodajani Porscheji so verjetno terenci, tako da bo Taycan težko najbolj prodajan. Da ne govorimo o tem, da bodo količine bolj majhne...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

codeMonkey ::

Nikec3 je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Emobi je izjavil:

Sicer pa je malo verjetno, da inženirji, glede na porschejevo reputacijo, niso dobro opravili svojega dela.


Veliko so vlozili v ta avto, ze od zasnove naprej. S testnimi mulami se tudi ze dolgo vozijo in verjamem, da so zadeve tudi zelo dobro testirane. Bo pa sele cas pokazal koliko porodnih napak bo ven prislo. Vseeno je zelo malo verjetno, da jih bodo ljudje ob nakupu zavracali zaradi kvalitete izdelave in ima potencial, da premaga Panamero pri drzanju cene.

Taycan bo najverjetneje postal Porschejev najboljše prodajani model.


Jaz dvomim. Ko se pogovarjamo o cenah okoli 150k dalje, torej vrednosti vsakega spodobnega Porsa, na trgu ni precej izbire pri elektricarjih. Oz. se vedno je prepad med luxury ICE in EV. EV je IMHO se vedno stvar za visji srednji sloj in posebneze.
««
702 / 1139
»»