Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
energetik ::
Ko se bo za smrdeče ropotulje začelo prepovedovati vožnjo po mestih, se z njimi ne bo več prišlo udobno kamor boste hoteli.Smrdeče ropotulje so dizli, še posebno starejši z odstranjenimi DPF. Sodoben bencinar z delujočim katalizatorjem je v prostem teku praktično neslišen, prav tako se ga ne voha pa če nos skoraj porineš v auspuh.
Sej ti lahko kupuješ kar hočeš. Samo nisi ciljna skupina za nikogar. Kako neumen moraš bit, da okoli govoriš, da je EV brez veze, ker ti kupuješ avte za 5 jurjev? In zdaj sta že dva tu. Za vas je tudi bencinar ali dizel brez veze, ker noben ne stane 5 jurjev.Tudi, komot nabavljaš kar hočeš. Ampak ni treba govorit, kako je brezvezen nakup ICE avta za 5kEUR (ker je zdaleč najbolj racionalen). Vsakemu svoje.
Pa ne bi več o ICE avtih, samo jasno je treba povedat da trenutno in še kar dosti let EV ne bo v dosegu večine ljudi, ki trenutno nabavljajo avte za 15kEUR, max do 20kEUR. Ne bo ne dosegljiva ne ekonomična izbira. Pa naj bo še tako boljši.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
DarkSite ::
Seveda so EV avti čisti ...
Razen seveda baterij. Problema odpadnih baterij se nihče še lotil ni. Kako bo ko se bo kislina (ali kaka druga tekočina, ki ponavadi ni ravno najbolj okoljsko prijazna) razlila po vozišču ob nesreči?
EV kot se prodaja zdaj (baterije plus električno polnjenje) pač nima dolgoročne prihodnosti. Ker človeštvo preprosto ne more narediti toliko elektrike, da bi se 100% zamenjalo vsa vozila na notranje izgorevanje.
Baje bo GigaFactory mela čez tudi recikliranje baterij.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DarkSite ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
nekikr ::
Ker človeštvo preprosto ne more narediti toliko elektrike, da bi se 100% zamenjalo vsa vozila na notranje izgorevanje.
Nigga please. Nehaj, ker ti bo kdo celo verjel, potem bo pa trosil take naprej.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
Zakaj? Ljudje, ki kupujejo avte za 5000 eurov, so ciljna skupina za Tato. Nikogar drugega ne zanimajo. Zakaj bi torej to kdo "moral"? Ko ne boš več mogel kupiti starega iznucanega dizla, električnega pa ne boš hotel, boš pač hodil peš.
Čakaj ne zastopim te??? Zakaj ne bi hotel kupiti električnega? Če drugega ne bo na voljo boš valda kupil električnega, če boš avto sploh potreboval. Če bo še vedno predrag za tvoj lifestyle ga pa jasno ne boš kupil. Saj dejanska vrednost/cena el. avtomobilov (po komponentah) ni nič večja od avtomobilov na notranje izgorevanje ampak ker gre trenutno tu še vedno za hype in se trg še ni razmahnil, jih pač prodajajo dražje. Ko bo koštal 10.000 EUR ob predpostavki da bo SLO kupna moč ostala enaka, si ga bom mogoče omislil. Če ne bom pa kot si sam ugotovil hodil peš ali se vozil z avtobusi/vlaki/tramvaji.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Utk ::
Pa ne bi več o ICE avtih, samo jasno je treba povedat da trenutno in še kar dosti let EV ne bo v dosegu večine ljudi, ki trenutno nabavljajo avte za 15kEUR, max do 20kEUR. Ne bo ne dosegljiva ne ekonomična izbira. Pa naj bo še tako boljši.
To je pa odvisno koliko se bojo še ostali zmigali. Tesla je zapolnil svoje kapacitete za 5 let, in ne moreš pričakovat od njih, da bojo 2020 dali ven avto za 20 jurjev. Zakaj ga bi, če bojo še tega za 40 komaj zadost naštancali.
Ostali se pa morajo zmigat in naredit domačo nalogo. Ali bojo pa počasi propadli.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
Razen seveda baterij. Problema odpadnih baterij se nihče še lotil ni. Kako bo ko se bo kislina (ali kaka druga tekočina, ki ponavadi ni ravno najbolj okoljsko prijazna) razlila po vozišču ob nesreči?
Ne samo to, še onih odpadkov izpred 50 let se ni nihče lotil pa smo si že nove izmislili. Pač svinjamo naprej, kot da se nas vse skupaj sploh ne tiče.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Ker človeštvo preprosto ne more narediti toliko elektrike, da bi se 100% zamenjalo vsa vozila na notranje izgorevanje.
Nigga please. Nehaj, ker ti bo kdo celo verjel, potem bo pa trosil take naprej.
Seveda lahko, a kot smo videli pri TEŠu, je vsaka nova stvar blazno draga, neglede na način. Pravtako bo potrebno komplet omrežje ojačat. Nekateri si že manejo roke nad novimi posli. Plačali bi pa itak vsi, kot ponavadi. Na srečo to ne bo še kmalu potrebno, saj preprosta računica EV-jev preprosto ne gre čez. Ni to Apple, kjer se lahko človek, s običajnim zaslužkom, še nekako preserava.
Magic
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
Ker človeštvo preprosto ne more narediti toliko elektrike, da bi se 100% zamenjalo vsa vozila na notranje izgorevanje.
To ni res. Električna energija proizvedena iz nafte je _čistejša_ od energije ki jo za enako delo porabimo direktno v motorjih z notranjim izgorevanjem. Po domače man jo porabiš za enak učinek.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
EV kot se prodaja zdaj (baterije plus električno polnjenje) pač nima dolgoročne prihodnosti. Ker človeštvo preprosto ne more narediti toliko elektrike, da bi se 100% zamenjalo vsa vozila na notranje izgorevanje.
Teoretična meja za Zemljo je, da lahko naredimo toliko elektrike, koliko moči odda Sonce in pade na naš planet. Do tega smo še kar daleč, zato ne strašite prosim s takimi črnogledimi napovedmi. Z uveljavljanjem EV-jev pa porabo energije dejansko zmanjšujemo, ker je izkoristek večji.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
Teoretična meja za Zemljo je, da lahko naredimo toliko elektrike, koliko moči odda Sonce in pade na naš planet. Do tega smo še kar daleč...
Ja, pač dokler bo el. iz sončne energija najdražja (zaradi subvencij seveda), bo to problem. Na spločno se je že vsak sistem subvencij na koncu pokazal za slabega...
Sploh ne, to je le problem korupcije.
Z dugimi besedami ;) Blok 6 smo zgradili zato da bi prišparali, na koncu nas je vse skupaj koštalo 3x več kot smo prevideli in bo tako tudi v prihodnje...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
nekikr ::
Z drugimi besedami, lokalna politika ne pomeni, da ne morem narediti dovolj elektrike za vsa vozila, če bi šli na EV, ker jo lahko. Ne samo toliko ampak še vsaj nekajkrat več.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Invictus ::
To ni res. Električna energija proizvedena iz nafte je _čistejša_ od energije ki jo za enako delo porabimo direktno v motorjih z notranjim izgorevanjem. Po domače man jo porabiš za enak učinek.
Na nafto ni prav veliko elektrarn ...
In dvomim da bodo zeleni podprli gradnjo bencinskih ali dizelskih elektrarn.
EV kot se prodaja zdaj (baterije plus električno polnjenje) pač nima dolgoročne prihodnosti. Ker človeštvo preprosto ne more narediti toliko elektrike, da bi se 100% zamenjalo vsa vozila na notranje izgorevanje.
Teoretična meja za Zemljo je, da lahko naredimo toliko elektrike, koliko moči odda Sonce in pade na naš planet. Do tega smo še kar daleč, zato ne strašite prosim s takimi črnogledimi napovedmi. Z uveljavljanjem EV-jev pa porabo energije dejansko zmanjšujemo, ker je izkoristek večji.
Seveda bomo celo zemljo pokrili z fotoelektričnimi celicami.
Problem ni proizvodnja ampak v večji meri distribucija elektrike.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
Na nafto ni prav veliko elektrarn ...
In dvomim da bodo zeleni podprli gradnjo bencinskih ali dizelskih elektrarn
Ker jih do sedaj nismo potrebovali. Govorim o tem da je elekrarna na nafto še vedno bolj učinkovita in okolju prijazna kot če bi enako količino nafte ponucal direktno za napajanje motorjev z notranjim izgorevanjem.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
ICE motor v klet, kjer bomo proizvajal elektriko za filanje EV-ja
Jao, numnost ne pozna meja.
![:))](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_lol.gif)
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
Žal realnost, drugače ne bomo mogli proizvesti zadosti elektrike, ko bo enkrat po cesti vozilo 25+% el. avtomobilov. Dokler jo ne bomo mogli iz obnovljivih virov, bo to žal edina opcija. Pa podražila se bo bistveno, to je drugo dejstvo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
J.McLane ::
Zakaj se ta tema vedno zacikla, vse to smo že obdelali, morda bi nekdo naredil en recap kamor bi lahko vse te zablode usmerili.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
To je pač problem že večkrat omenjenih _rolling_ tem...
Če si ti že obdelal imaš vso pravico da ne sodeluješ v ponovni obdelavi...
Če si ti že obdelal imaš vso pravico da ne sodeluješ v ponovni obdelavi...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Mufasa ::
http://www.ikea.com/gb/en/campaigns/sol...
Tele zadeve bodo v naslednjih 10 letih tako pocen, da bos glup ce tega v kompletu z baterijo naus namestu na streho/fasado za kakrsnekoli domace porabnike vključno z avtom.
Potreba po elektricnem omrezju za home appliance bo morda samo še za gretje in kakšne izjemno gosto poseljene zaselke ala Manhattan, Hong Kong...kjer je pa omrežje že kar dobro modernizirano (ker se ga splača modernizirat) in kjer je public transport primary transport.
Tele zadeve bodo v naslednjih 10 letih tako pocen, da bos glup ce tega v kompletu z baterijo naus namestu na streho/fasado za kakrsnekoli domace porabnike vključno z avtom.
Potreba po elektricnem omrezju za home appliance bo morda samo še za gretje in kakšne izjemno gosto poseljene zaselke ala Manhattan, Hong Kong...kjer je pa omrežje že kar dobro modernizirano (ker se ga splača modernizirat) in kjer je public transport primary transport.
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Seveda bodo pocen, ker silicij v uporabni obliki raste na drevesu in to povsod! En drevo pa proizvede za celo 10kWh elektrarno silicija v enem letu.
Magic
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
vostok_1 ::
Iskreno mi ni še sploh jasna logika elek.avtov ker še vedno 90% elektrike se dobija iz neobnovljivih virov (od tega 60% premog) tako da dejansko električni avti sploh niso ekloški.
In druga stvar polnjenje, kje sumim da bodo v naslednjih 20 letih kaj revolucionarnega naredili da jih lahko nafilaš v 5ih minutah do polnega kot navadne avte. Ne prestavljam si da sedim na bencinski in čakam 6ur da se nafila avto.
Prednosti so da ni več guženja na servisih in menjanja, olja, filtera za zrak, za olje in za ne vem še kakšen k... in še 1000 raznih delov za katere te še zraven nategnejo. Pa še plus je da se vsako jutro zbudiš z nafilanim avtom in ti ni treba sploh it na bencinsko in se še tam drkat.
Mislim da bo prekretnica ko cena električnih avtov (normalne velikosti ne kot twingo) pade pod 20t eur, baterija zdrži cca 1.000 km, lahko jih nafilaš pod eno uro, in proizvodnja elektrike se obrne da je 70% iz obnovljivih virov.... takrat bo naftna industrija naj.... ampak tu je druga skrajnost a to je da razen v EU, Ameriki, delu Azije večina folka lahko sploh sanja o navadnem avtu, kje pa o električnem.
Če bi lahko prebavil trenutno ceno, v EVju vidim ogromno prednosti...vsaj za moj stil.
Preprost, udoben, nesmrdljiv...
Že samo iz inženirskega vidika, sem za. Včasih se med vožnjo prav zamislim, kako retardiran je pravzaprav ICE motor. Neka eksplozija, spreminjanje linearnega gibanja v krožno, podmazovanje sten z olje, da se ne bi podrsale, odmična gred ki stiska neke vzmeti, sklopka, ki se drsa, zato da se zobniki lahko prestavijo...
fuck man...
dajte mi kaj druzga.
Sicer pa sam koncept avtomobilov kot je dandanes izkoriščen mi je malo retardiran. Folk se z praznim avtom zatrpa v mestno središče, kjer povzroča nevarnost in smrad.
No, just no...to je retardirano, tako retardirano, kot mi ki sedaj gledamo na srednji vek kjer so konji kar srali sredi ulice.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
http://www.bloomberg.com/news/articles/...
Nekaj skrčenih informacij iz Muskovih Tweetov. Upam, da ne spremenijo preveč sprednjega dela, ker mi je noro dober.
Nekaj skrčenih informacij iz Muskovih Tweetov. Upam, da ne spremenijo preveč sprednjega dela, ker mi je noro dober.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
ZaphodBB ::
ICE motor v klet, kjer bomo proizvajal elektriko za filanje EV-jaJao, numnost ne pozna meja.
A ti razumeš, da imajo že termoelektrarne boljši izkoristek od ICE? Da ima z vsemi izgubami v procesu EV še vedno boljši izkoristek?
Da dejstva, da je lažje filtrirati en velik obrat kot tisoče majhnih niti ne omenjam.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
WarpedGone je izjavil:
Neč bat
Meh... Mi je bolj všeč v predstavitveni obliki, kjer je vse skupaj en kos aluminija.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
TribesMan ::
Točno tko, nč bat... maska definitino ne bo taka (kot je na sliki od W1).
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
http://www.ikea.com/gb/en/campaigns/sol...
Tele zadeve bodo v naslednjih 10 letih tako pocen, da bos glup ce tega v kompletu z baterijo naus namestu na streho/fasado za kakrsnekoli domace porabnike vključno z avtom.
Potreba po elektricnem omrezju za home appliance bo morda samo še za gretje in kakšne izjemno gosto poseljene zaselke ala Manhattan, Hong Kong...kjer je pa omrežje že kar dobro modernizirano (ker se ga splača modernizirat) in kjer je public transport primary transport.
Ja, to je kul za penzjonerje, ki lahko čez dan doma avto filajo. Če hodiš v službo to nekako ne gre, razen če nočne non-stop drgneš. Razen če podnevi filaš neko auxilary baterijo/akumulator in ponoči iz nje/ga dofilavaš avto. Aja, najbolj bistveno je pa to, da rabiš bajto preden nabaviš te panele...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
Absolutno. Ampak potem ne nucaš panelov. Lahko kar kupuješ že napolnjene baterije...
Čez 10 let bodo verjetno po 15 jurčkov, samo bajta bo pa bistveno dražja kot danes ;)
Čez 10 let bodo verjetno po 15 jurčkov, samo bajta bo pa bistveno dražja kot danes ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Invictus ::
Seveda bodo pocen, ker silicij v uporabni obliki raste na drevesu in to povsod! En drevo pa proizvede za celo 10kWh elektrarno silicija v enem letu.
In seveda, ker je proizvodnja silicija čisto ekološka ...
ICE motor v klet, kjer bomo proizvajal elektriko za filanje EV-jaJao, numnost ne pozna meja.
A ti razumeš, da imajo že termoelektrarne boljši izkoristek od ICE? Da ima z vsemi izgubami v procesu EV še vedno boljši izkoristek?
Da dejstva, da je lažje filtrirati en velik obrat kot tisoče majhnih niti ne omenjam.
To je res, ampak ko sešteješ vse izgube na poti do uporabnika, si pa tam, tam ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
ZaphodBB ::
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
J.McLane ::
Nafta v elektriko in potem v EV ali Nafta v rafinerijo in potem v klasičen avto pride lahko zelo isto lahko pa nastane tudi 100% razkorak.
Zakaj?
Za učinkovitost plinske turbine v elektriko se lahko vzame 30% ali 60%, za primerljiv avto se lahko vzame Audi A8 ali Priusa, za porabo EV se lahko vzame 16 kWh/100 km ali pa 25 kWh/100 km, za življensko dobo avta se lahko vzame 100k km ali pa 300k km, učinkovitost rafinerije določenega goriva je odvisna od vhodne nafte in deležov izhodnih produktov ...
Vse zgornje cifre so lahko realne in so odvisne samo od tega kako "bombastičen" zaključek v nekem članku nekdo želi doseči.
Še ena stvar mi je zelo smešna, zakaj bi šel kdorkoli računat Tank-to-wheel učinkovitost? Merilo tega je vendar poraba ki jo lahko vsak sam točno izmeri. Vse kar je potrebno je da to cifro pomnožiš še z učinkovitostjo Well-to-Tank, za EV torej cifro pomnožiš z nekje 0,5 pri ICE pa z 0,85 (oz. po zgornji predpostvaki so mogoče zelo široke cifre)
Zakaj?
Za učinkovitost plinske turbine v elektriko se lahko vzame 30% ali 60%, za primerljiv avto se lahko vzame Audi A8 ali Priusa, za porabo EV se lahko vzame 16 kWh/100 km ali pa 25 kWh/100 km, za življensko dobo avta se lahko vzame 100k km ali pa 300k km, učinkovitost rafinerije določenega goriva je odvisna od vhodne nafte in deležov izhodnih produktov ...
Vse zgornje cifre so lahko realne in so odvisne samo od tega kako "bombastičen" zaključek v nekem članku nekdo želi doseči.
Še ena stvar mi je zelo smešna, zakaj bi šel kdorkoli računat Tank-to-wheel učinkovitost? Merilo tega je vendar poraba ki jo lahko vsak sam točno izmeri. Vse kar je potrebno je da to cifro pomnožiš še z učinkovitostjo Well-to-Tank, za EV torej cifro pomnožiš z nekje 0,5 pri ICE pa z 0,85 (oz. po zgornji predpostvaki so mogoče zelo široke cifre)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Preberte tudi komentarje pod njim in se prepoznajte v debilizmih.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Beli_Zajcek ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Invictus ::
Zelo dober članek na temo el.avtomobilov in razvoja in prihodnosti nasploh.
Avtor je pozabil povedati da so električni avti tudi izum prejšnjega stoletja
![;)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_wink.gif)
Pravzaprav je imel električni avto nekaj časa celo hitrostni rekord
![;)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_wink.gif)
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Sej je omenil, da so bili začetki avtomobilizma zelo svetleči za električne. Ni ropotal, ni smrdel pa še kurblat na roke ga ni bilo treba. Le avtonomija ni bila preveč dobra in polnil se je dolgo časa... Hmmm, podobno kot danes
![:))](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_lol.gif)
Magic
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
energetik ::
Zelo dober članek na temo el.avtomobilov in razvoja in prihodnosti nasploh.Odličen, se strinjam.
Lep povzetek. Me pa dejansko zanima, kaj se bo dogajalo najprej v teh 2-3letih, da pride neka količina Modelov 3 ven, in kako bo to vplivalo na nadaljnje dogajanje. Bo res povzročilo propad avtomobilskih velikanov ali se bodo prilagodili?
No, jaz bom tako kot pri SSD-jih čakal, da cene EV padejo na meni sprejemljivo raven.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
Me pa dejansko zanima, kaj se bo dogajalo najprej v teh 2-3letih, da pride neka količina Modelov 3 ven, in kako bo to vplivalo na nadaljnje dogajanje. Bo res povzročilo propad avtomobilskih velikanov ali se bodo prilagodili?
Propadli po moje ne bojo, se bodo pač preusmerili... recimo začeli bodo s proizvodnjo pametnih solarnih panelov (poleg lastnih EV avtomobilov). Konec koncev tudi PETROL danes prodaja elektriko, na pošti pa recimo samo še kruha ne prodajajo...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Utk ::
Če imaš ti 100 ali pa še več milijard premoženja v proizvodnji ICE avtov, se ne moreš kar preusmerit. Kdo bo pa to vse kupil, če tega nihče več ne bo rabil? En majhen del ja...drugo gre pa vse na smetišče. Zato si pa ne želijo električnih avtov in delajo takšne spake, da bi ljudje prepričali, da jih tudi oni ne želijo. Tesla jih pa j*** v glavo.
Petrol se lahko heca dokler so črpalke biznis. Teoretično, če čez noč ne bi več bile...komu jih bi prodal, če jih več ne bi rabli?
Petrol se lahko heca dokler so črpalke biznis. Teoretično, če čez noč ne bi več bile...komu jih bi prodal, če jih več ne bi rabli?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
Če imaš ti 100 ali pa še več milijard premoženja v proizvodnji ICE avtov...
??? Zakaj ne? Če imaš toliko premoženja lahko narediš kar hočeš. Saj ne delajo na zalogo. Glej Revoz... iz meseca v mesec prilagajajo število zaposlenih glede na povpraševanje. Zalog delov praktično ni. Pri velikih imajo recimo poleti kolektivne dopuste, takrat ne pride ven noben avto, zaloge je pa samo za en mesec. Procesi izdelave in sestavljanja so optimizirani v nulo. Po moje bo zelo malo šlo na smetišče. Problem pa so tisti mali ki delajo za velike. Nekateri bodo morali hitro začeti razmišljati v tej smeri in se hitro začeti prilagajati potencialnim novim potrebam...
Petrol se lahko heca dokler so črpalke biznis. Teoretično, če čez noč ne bi več bile...komu jih bi prodal, če jih več ne bi rabli?
Uff, možnih je cel kup aplikacij. Nekdo se bo spomnil neke pametne zadeve in bo vse črpalke pokupil za 1 EUR po komadu (tukaj moram pretiravat da se vidi point). Čez par mesecev pa začel z njimi služiti, da nobenemu ne bo nič jasno. Poleg tega petrol še vedno gradi šrpalke, čeprav bi rekel da se kar dobro zavedajo kakšna bo prihodnost. Po moje jih gradijo za naslednjih 10 let, v tem času se jim bodo pa povrnile.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Utk ::
Resno? Komu boš prodal tovarno dizel motorjev in vseh malih ampak dragih delčkov zanj? Komu boš prodal preše, če ne delaš več avtov iz pločevine? Komu boš prodal ICE patente? Kdo ti bo plačal razvoj, ki si ga naredil, ne boš ga pa do konca izcuzal? In kje boš dobil novih 50,000 inženirjev in oblikovalcev, ki ne bojo razmišljali po bencinsko? In jasno, tako po verigi dobaviteljev navzdol.
Ja, iz črpalke, ki ni vredna 50 jurjev, lahko narediš trgovino. Rezervoari, ki so pa res strošek, grejo v nič.
Ja, iz črpalke, ki ni vredna 50 jurjev, lahko narediš trgovino. Rezervoari, ki so pa res strošek, grejo v nič.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Efekt je že danes tukaj. Koliko ljudi, ki je oz. bo še vplačalo jurja za ta avto, bo vmes kupla ICE zadevo? Par procentov, ostalih nekaj sto tisoč je že danes direkten minus prodaje ICE zadev.
Precej ljudi, ki še niso vplačal trojke, pri sebi računa kdaj bojo naredil ta korak. Veliko jih računa v stilu: tole kar mam bom fural še nekaj let dlje, pol pa EV. Kar je zopet minus prodaje ICE zadev že danes.
Bankrota GM se še spominjate? Zadostoval je 7% padec prodaje in je bil Game Over za GM.
ICE industrija ima več kot 10-letne cikle tehnologije. Danes še vedno dobiš mašino ki je bila v osnovi razvita tut 20 let nazaj. Če se ta mašina neha prodajat, je to takojšen minus v poslovanju podjetja.
Problem je razdrobljeno lastništvo, ki zahteva konstantno rast in dividende. Te so obsojene na počasen propad. Preživele bojo firme, kjer si lastnik bo privoščil nekajleten konkreten minus in firme, ki delajo še ekj druzga kot zgolj avtomobile.
Plus: elektrika je le 10% problema, ki prihaja. 90% je avtonomen avto, ki omogoča solastništvo avtomobilov oz. car-as-a-service. To bo povzročilo strm padec prodaje avtomobilov, nasrkali bodo štancarji pocen robe.
Precej ljudi, ki še niso vplačal trojke, pri sebi računa kdaj bojo naredil ta korak. Veliko jih računa v stilu: tole kar mam bom fural še nekaj let dlje, pol pa EV. Kar je zopet minus prodaje ICE zadev že danes.
Bankrota GM se še spominjate? Zadostoval je 7% padec prodaje in je bil Game Over za GM.
ICE industrija ima več kot 10-letne cikle tehnologije. Danes še vedno dobiš mašino ki je bila v osnovi razvita tut 20 let nazaj. Če se ta mašina neha prodajat, je to takojšen minus v poslovanju podjetja.
Problem je razdrobljeno lastništvo, ki zahteva konstantno rast in dividende. Te so obsojene na počasen propad. Preživele bojo firme, kjer si lastnik bo privoščil nekajleten konkreten minus in firme, ki delajo še ekj druzga kot zgolj avtomobile.
Plus: elektrika je le 10% problema, ki prihaja. 90% je avtonomen avto, ki omogoča solastništvo avtomobilov oz. car-as-a-service. To bo povzročilo strm padec prodaje avtomobilov, nasrkali bodo štancarji pocen robe.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
Resno? Komu boš prodal tovarno dizel motorjev...
A daj no daj. Koliko časa se pa nek dizel motor prozivaja. V 10ih letih so se proizvodnje linije spremenile za 100%. Vsakih par let imamo nove motorje, karoserije se predelujejo na dve leti. A gre to vse na odpad al kaj?
Ja, iz črpalke, ki ni vredna 50 jurjev, lahko narediš trgovino. Rezervoari, ki so pa res strošek, grejo v nič.
Če se ti njegova investicija obrne v 5ih letih, ga po tem času v končni fazi lahko tudi šenkaš.
WarpedGone je izjavil:
Efekt je že danes tukaj. Koliko ljudi, ki je oz. bo še vplačalo jurja za ta avto, bo vmes kupla ICE zadevo? Par procentov, ostalih nekaj sto tisoč je že danes direkten minus prodaje ICE zadev.
Pa saj recimo VW to dobro ve. Zadosti imajo denarja, da se obrnejo za 180 stopinj če želijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
bambam20 ::
Nemški proizvajalci bi morali začet že danes razmišljat v tej smeri. Pa nič. Tista grdoba od i3 , ki stane med 40 in 45.000EUR ,, narediš pa samo z elektromotorjem recimo 150 km,če sploh.
Meni so tesle lepe :). Ne vidim pripadnosti nobeni znamki, ker je to bedarija.
Bo zanimivo v naslednjih 5-ih letih.
Tovarne se naivno zanašajo na pripadnost kupcev določeni znamki. To je počela npr, pa vemo kje je končala :).
Meni so tesle lepe :). Ne vidim pripadnosti nobeni znamki, ker je to bedarija.
Bo zanimivo v naslednjih 5-ih letih.
Tovarne se naivno zanašajo na pripadnost kupcev določeni znamki. To je počela npr, pa vemo kje je končala :).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Precej ljudi, ki še niso vplačal trojke, pri sebi računa kdaj bojo naredil ta korak. Veliko jih računa v stilu: tole kar mam bom fural še nekaj let dlje, pol pa EV. Kar je zopet minus prodaje ICE zadev že danes.
No, to je to pri meni. Dokler bo trenuten avto sel brez nekih vecjih stroskov, ga ne mislim menjat. Razen, ce ne pride do neke revolucije. Ce ne pride, bom pocakal, da nardi evolucija svoje. Trenutno dela precej meni v prid. Model 3 je nekaj kar sem ze pripravljen kupiti, vendar trenutno se nimam taksne potrebe, da bi moral pod nujno zamenjat.
WarpedGone je izjavil:
ICE industrija ima več kot 10-letne cikle tehnologije. Danes še vedno dobiš mašino ki je bila v osnovi razvita tut 20 let nazaj. Če se ta mašina neha prodajat, je to takojšen minus v poslovanju podjetja.
Na zalost je v samem motorju se najmanjsi problem. Vse kar naredi avto 'zabaven', dodatna oprema, je pa sranje od sranja. Model 3 napoveduje bolj svetlo prihodnost. Crapload opreme, ki v resnici 'nic ne stane', ze v osnovni verziji.
Dodatna oprema naj bo pa v resnici dodatna oprema. Prtljaznik za kolo, gumijasti tepihi, truga za na streho, pet razlicnih vrst koles in barv, in podobne zadeve.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
WarpedGone je izjavil:
Bankrota GM se še spominjate? Zadostoval je 7% padec prodaje in je bil Game Over za GM.
Ampak ta padec je bil nenaden, predvsem pa nepričakovan. Nihče ga ni mogel v tako kratkem času predvideti. Danes koncerni točno vejo kaj se bo zgodilo, vse kar lahko še naredijo je da malo kje _podmažejo_ da se zadeva zavleče za par let, več v tej smeri pa tudi sami vejo da ne bodo mogli narediti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Mufasa ::
WarpedGone je izjavil:
Plus: elektrika je le 10% problema, ki prihaja. 90% je avtonomen avto, ki omogoča solastništvo avtomobilov oz. car-as-a-service. To bo povzročilo strm padec prodaje avtomobilov, nasrkali bodo štancarji pocen robe.
Še tretji šok je to da je to Zmaj iz zahoda...kar pomeni da se kompletne proizvodne/logistično/infrastrukturne verige za "EV ekonomijo obsega" ta moment postavljajo za tam (Gigafactory, Tesla proizvodnje). To je jasno tudi v interesu ameriškega avtomobilističnega lobija in tam se sedaj koncentrira massive kapital imho, da prevzamejo baklo Nemcem do 2030.
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
BlaY0 ::
Nisem tako prepričan, da se bo vse skupaj zgodilo čez noč. Avtomobilska industrija če dolgo časa ni le sama sebi namen, zaposluje milijone ljudi, ki trošijo pri ostalih panogah. Če bodo šli vsi ti na cesto je to slabo za ostalo gospodarstvo ter same države. Po moje bo prehod kar se da postopen. To je moje mnenje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()