» »

AMD je na GDC-ju pokazal Radeona HD 7990

AMD je na GDC-ju pokazal Radeona HD 7990

bit-tech.net - Radeon HD 7990 pravzaprav ni nič novega, saj kartice, osnovane na dveh Radeonih HD 7970, združenih na eno tiskanino že izdelujejo Asus, Club3D in Powercolor. A v vseh primerih gre za bolj neuradno izdajo. Uraden, referenčen model je v pripravi, vsaj glede na neuradne napovedi, že dolgo, a je vmes nekoliko poniknil. Zdaj ga bodo kot kaže pri AMD-ju oživili. Prototipe skupaj z nekaj malega informacijami so namreč razkazovali na Games Developer Conference, ki se v San Franciscu dogaja med 25. in 29. marcem.

Pokazan prototip je ogromen, saj je hladilni sistem sestavljen iz kar treh ventilatorjev s premerom 90 mm. Tiskanina kartice je tako verjetno dolga okrog 300 mm. Za razliko od PowerColorjeve in Club3D-jeve kartice, ki zasedeta 3 reže, referenčen model zasede bolj standardni dve. Specifikacij AMD-jevi predstavniki niso želeli izdati, potrdili so le, da je uporabljen par grafičnih jeder Tahiti XT (z Radeona HD 7970) ter da bo kartica najhitrejša na svetu, ko bo izšla. Trojica ventilatorjev z velikim primerom naj bi zagotavljala zelo tiho delovanje, kot zanimivost pa so izpostavili še zgolj dva 8-pinska napajalna priključka. Poraba celotne kartice tako ne smela preseči 375 W.

Na GDC je AMD predstavil še nekoliko bolj strežniško usmerjene novosti. Pod imenom Radeon Sky se skriva trojica novih kartic, namenjenih oblačnim strežnikom, ki bodo uporabljene za oddaljeno igranje iger. V tem primeru se vsa računska opravila izvajajo na strežnikih, prek spleta pa se nato k uporabniku prenaša le slika. Posledično je mogoče z zelo varčno in majhno napravo igrati grafično zahtevne igre. Glavna težava je sicer v latencah, ki jih takšen način predstavlja, a se z vedno varčnejšimi in mobilnimi napravami zlahka zgodi, da bo to prihodnost igranja iger.

Kakorkoli že, z Radeoni Sky 900, Sky 700 in Sky 500 AMD konkurira predvsem nVidiini tehnologiji GRID. Najzmogljivejši, Radeon Sky 900, uporablja par jeder Tahiti, torej gre za strežniški ekvivalent pravkar opisanemu Radeonu HD 7990. Skupno število senčilnikov je 3584, torej 1792 na jedro. Radeon Sky 700 uporablja zgolj eno jedro Tahiti s 1792 senčilniki, torej jedro z Radeona HD 7950 (polno delujoče jedro Tahiti XT ima sicer kar 2048 senčilnikov). Obe kartici imata skupno 6 GB GDDR5 pomnilnika - Sky 900 po 3 GB na jedro, Sky 700 pa jasno vseh 6 GB za eno jedro. Tretji novinec, Radeon Sky 500, je osnovan na Radeonu HD 7870, kar pomeni, da uporablja jedro Pitcairn XT z vsemi 1280 senčilniki. Pomnilnika je 4 GB, dvakrat toliko, kolikor na namizni različici.

Za hlajenje vsi trije uporabljajo pasivni hladilnik, a se bodo nedvomno zanašali na dodobra prepihane strežniška ohišja.

39 komentarjev

D3m ::

Oh marička pomagej!
|HP EliteBook|R5 6650U|

Janac ::

Avtor bi lahko malo bolj poglobil kako je s temi 7990 grafami.

Amd je dal zeleno luc TUL co. , se pravi powercolor, vtx3d ter club 3d.

mrTwelveTrees ::

še malo pa bomo lahko celo bajto ogreval ko bomo igrali igrice (eno sobo se zdaj že da ogret brez problema)

D3m ::

mrTwelveTrees je izjavil:

še malo pa bomo lahko celo bajto ogreval ko bomo igrali igrice (eno sobo se zdaj že da ogret brez problema)


Težko, je kar varčna prasica. :)
|HP EliteBook|R5 6650U|

nofaith ::

Ja mene v 2,5x2m sobi moj q6600 lepo ogreva. Mi ni treba nč radiatorja przigat. Za 10min prime95 zalaufam pa je toplo xD
V prostem in neprostem času tehnološki entuziast.

pegasus ::

Kolk btcjev to izkoplje na dan? ;)

M-XXXX ::

nofaith je izjavil:

Ja mene v 2,5x2m sobi moj q6600 lepo ogreva. Mi ni treba nč radiatorja przigat. Za 10min prime95 zalaufam pa je toplo xD

Dajte še bolj pretiravat...

Omenjeni procesor ima približno 5% moči takega radiatorčka za 9€: http://www.najnakup.si/eu/index.php?pag...

PrimozR ::

Em... Hočeš reči tam 15 do 30+ % na full power? :D Kot rečeno, iz priključkov in reže lahko potegne do 375 W. Ne bi bil presenečen, če bi lahko zadeva iz kablov potegnila še kak amper ali dva.

mtosev ::

zelo lepo. bo zanimivo, če bo ta grafa hitrejša od gtx 690 in titana
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

FireSnake ::

mtosev je izjavil:

zelo lepo. bo zanimivo, če bo ta grafa hitrejša od gtx 690 in titana


Zanimivo, zakaj že?
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Halfdead987 ::

Od titana sigurno bo,lol. Z GTX 690 bo pa nekje primerljiva... Mogoče malce boljša.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: Janac ()

SuperVeloce ::

mtosev je izjavil:

zelo lepo. bo zanimivo, če bo ta grafa hitrejša od gtx 690 in titana

Katera točno? Sky900 ali HD7990? Če bo referenčna 7990 tudi z dvema Tahiti pro jedroma, bo počasnejša. Že zato so verjetno HIS in nekateri ostali proizvajalci raje svoje kartice poimenovali 7970X2, katere imajo Tahiti XT.

Je tudi malo mimo, da bi bil referenčen HD7990 na enaki osnovi kot Sky900 (torej s pro, namesto XT)... Govorilo se je celo, da bo referenčni hd7990 sestavljen iz dveh tahiti LE (torej tistih, katere so pri 7870XT), kar bo kartico naredilo precej počasnejšo od gtx690

Zgodovina sprememb…

71GA ::

Boh pomagej... Že dva ventilatorja, ki jih ma moj brat na ATI grafi (serija 6000) mi ne pustita ponočui spat, pa ima računalnik v sosednji sobi... Te kartice so postale popolnoma preglasne. Zaradi take kartice računalnika ne moreš met za avdio obdelavo, ker ne moreš snemat v istem prostoru ali v sosednjem...

jest10 ::

Tole bo treba malo popravit
(polno delujoče jedro Pitcairn XT ima sicer kar 2048 senčilnikov)

kar pomeni, da uporablja jedro Pitcairn XT z vsemi 1280 senčilniki.

opeter ::

71GA je izjavil:

Boh pomagej... Že dva ventilatorja, ki jih ma moj brat na ATI grafi (serija 6000) mi ne pustita ponočui spat, pa ima računalnik v sosednji sobi... Te kartice so postale popolnoma preglasne. Zaradi take kartice računalnika ne moreš met za avdio obdelavo, ker ne moreš snemat v istem prostoru ali v sosednjem...


Se strinjam. Kje so časi, ko smo imeli take kartice:
 Voodoo 3000

Voodoo 3000

Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Jst ::

>Že dva ventilatorja, [...] mi ne pustita ponočui spat, pa ima računalnik v sosednji sobi...

Moj Asus 670 DirectCu II Top je navit na 1100, lahko bi boost dal proti 1200, ampak je 1100 ravno tista hitrost, kjer se ga med igranjem začne slišati, ni pa moteče, ker iz zvočnikov itak seka igra. Med idle je pa čisto tih. Ker imam Corsair H100 vodno hlajenje procesorja, H100 vent. nastavljen na nizko hitrost, je računalnik čisto tih, tudi če Ivyja obremenim na polno (ki je tudi navit, trenutno na 4.3, iščem pa način nazaj na 4.5 z dobrih 80C)...
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

_Dormage_ ::

Več(večji) ventilatorjev = manj obratov => manj šuma.

lunamit ::

FireSnake je izjavil:

mtosev je izjavil:

zelo lepo. bo zanimivo, če bo ta grafa hitrejša od gtx 690 in titana


Zanimivo, zakaj že?

Zato da vidimo ali bo res najhitrejša na svetu, kot pravi AMD. Če so dejansko to napovedali ali je morda to dodal pisec novice?
There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.

Xserces ::

opeter je izjavil:

71GA je izjavil:

Boh pomagej... Že dva ventilatorja, ki jih ma moj brat na ATI grafi (serija 6000) mi ne pustita ponočui spat, pa ima računalnik v sosednji sobi... Te kartice so postale popolnoma preglasne. Zaradi take kartice računalnika ne moreš met za avdio obdelavo, ker ne moreš snemat v istem prostoru ali v sosednjem...


Se strinjam. Kje so časi, ko smo imeli take kartice:
 Voodoo 3000

Voodoo 3000



še zmeraj imaš pasivno hlajene grafe... ampak potem se ne pritožuj nad performancom
Intel i5-3570k @4.7GHz|MSI GTX 970 4G|MSI Z77 MPower|
G. Skill 8 GB 1600MHz|Corsair AX750|Seagate Barracuda 2TB|NZXT Gamma|

filip007 ::

Poraba bo pretirana, testi so pa tukaj:
http://www.legitreviews.com/article/213...
Prenosnik, konzola, TV, PC upokojen.

Izi ::

opeter je izjavil:

Kje so časi, ko smo imeli take kartice:
 Voodoo 3000

Voodoo 3000


Še vedno se da dobiti precej zmogljive grafične kartice s pasivnim hlajenjem.

Za HTPC je primeren kakšen Radeon HD 6450. Manjši in bolj hladen kot legendarni Voodoo 3000, nekaj 1000-krat bolj zmogljiv in s takorekoč nično porabo:
 Radeon HD 6450

Radeon HD 6450

Za igre pa tele HD 6570, ki še vedno zasede eno samo režo in ne potrebuje ventilatorja:
 Sapphire Radeon HD 6570 Ultimate

Sapphire Radeon HD 6570 Ultimate

Ali pa celo "zverina" HD 6670, ki sicer zasede 2 reži, ampak je pa verjetno najkrajša grafična kartica v zgodovini, pa tudi ne potrebuje ventilatorja.
 Sapphire Radeon HD 6670 Ultimate

Sapphire Radeon HD 6670 Ultimate


Sapphire je firma, ki daje najboljše hladilnike na grafične in ima tudi vedno najboljše passivne grafične.
Cene: HD 6570 za 64 EUR in HD 6670 za 87 EUR

WyattEarp ::

ATI 4850 grafična in arctic cooling pasiva gor, in je to to. nobene glasnosti in dobro hlajenje. :)
AMD Phenom II 1090T,ASUS M4A89GTD PRO/USB3,12 Gb RAM(2x4Gb,2x2Gb)-1.600Mhz,
GMC H70, Gigabyte R9 270X, Samsung 850 EVO 250GB,WD 2Tb(G),Scythe 700W, LG 23''.

66speeder66 ::

takoj dam 100 eu več za 7870 GHZ s pasivnim hljenjem

Izi ::

66speeder66 je izjavil:

takoj dam 100 eu več za 7870 GHZ s pasivnim hljenjem

HD x6xx je maksimalno do kjer je možno pasivno hlajenje, pa še tu rabiš precej zračno ohišje, drugače se ti bo po večurnih igričarskih seansah vse skupaj začelo pregrevati.
Pri HD x7xx pa lahko takoj opustiš vsako misel na pasivno grafično, čeprav imaš v ohišju 5 ventilatorjev.
HD x8xx in HD x9xx sta pa že dejansko pečki za ogrevanje sobe in je vsaj na devetki že en sam ventilator odločno premalo.

miraldi ::

71GA je izjavil:

Boh pomagej... Že dva ventilatorja, ki jih ma moj brat na ATI grafi (serija 6000) mi ne pustita ponočui spat, pa ima računalnik v sosednji sobi... Te kartice so postale popolnoma preglasne. Zaradi take kartice računalnika ne moreš met za avdio obdelavo, ker ne moreš snemat v istem prostoru ali v sosednjem...


To si pa mimo usekal. Boljše je, da ima kartica 3 vebtilatorje, ker zato delujejo na manj obratih in so posledično tišje.
Moja gb 7870 je v idle neslišna pod obremenitvijo pa tudi ni moteča.
i7 12700k
RTX 4070ti
32Gb

PrimozR ::

jest10 je izjavil:

Tole bo treba malo popravit
(polno delujoče jedro Pitcairn XT ima sicer kar 2048 senčilnikov)

kar pomeni, da uporablja jedro Pitcairn XT z vsemi 1280 senčilniki.

Hvala, popravljen ta brainfart.

71GA je izjavil:

Boh pomagej... Že dva ventilatorja, ki jih ma moj brat na ATI grafi (serija 6000) mi ne pustita ponočui spat, pa ima računalnik v sosednji sobi... Te kartice so postale popolnoma preglasne. Zaradi take kartice računalnika ne moreš met za avdio obdelavo, ker ne moreš snemat v istem prostoru ali v sosednjem...

Zato so pa veliki 90 mm, da se lahko vrtijo počasi in so tihi. Katero kartico pa ima tvoj brat, da je glasna? Morda bi jo bilo fino kdaj tudi prepihati?

opeter je izjavil:

71GA je izjavil:

Boh pomagej... Že dva ventilatorja, ki jih ma moj brat na ATI grafi (serija 6000) mi ne pustita ponočui spat, pa ima računalnik v sosednji sobi... Te kartice so postale popolnoma preglasne. Zaradi take kartice računalnika ne moreš met za avdio obdelavo, ker ne moreš snemat v istem prostoru ali v sosednjem...


Se strinjam. Kje so časi, ko smo imeli take kartice:
 Voodoo 3000

Voodoo 3000


Em... http://geizhals.at/?cat=gra16_512&xf=13...

Izi je izjavil:

Ali pa celo "zverina" HD 6670, ki sicer zasede 2 reži, ampak je pa verjetno najkrajša grafična kartica v zgodovini, pa tudi ne potrebuje ventilatorja.
 Sapphire Radeon HD 6670 Ultimate

Sapphire Radeon HD 6670 Ultimate


Takole dolgo boš morda lahko dobil Asusovo GTX 670, sicer jasno z ventilatorjem, ampak še vedno dolgo samo 17 cm.

Izi je izjavil:

66speeder66 je izjavil:

takoj dam 100 eu več za 7870 GHZ s pasivnim hljenjem

HD x6xx je maksimalno do kjer je možno pasivno hlajenje, pa še tu rabiš precej zračno ohišje, drugače se ti bo po večurnih igričarskih seansah vse skupaj začelo pregrevati.
Pri HD x7xx pa lahko takoj opustiš vsako misel na pasivno grafično, čeprav imaš v ohišju 5 ventilatorjev.
HD x8xx in HD x9xx sta pa že dejansko pečki za ogrevanje sobe in je vsaj na devetki že en sam ventilator odločno premalo.

Em... Ne. http://geizhals.at/?cat=gra16_512&sort=...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Janac ::

Sem že videl pasivno 7770 in 6850.

Mam pa na svoji Tahiti LE Accelero S1 rev.2.0 pasivno in mam nižje temp kot s stock kulerjem + ventom ;)

http://www.anandtech.com/show/5947/sapp...:D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Janac ()

PrimozR ::

In kje se da kupiti 7770 v pasivni izvedbi?

Pro_moted ::

PrimozR je izjavil:

In kje se da kupiti 7770 v pasivni izvedbi?


http://www.anandtech.com/show/5947/sapp...

Kje/Če se pa da kupit, pa nisem brskal.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Pro_moted ()

Janac ::

Pro_moted je izjavil:

PrimozR je izjavil:

In kje se da kupiti 7770 v pasivni izvedbi?


http://www.anandtech.com/show/5947/sapp...

Kje/Če se pa da kupit, pa nisem brskal.


Nad tabo sem prilepil identičen link, dude... rly?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Janac ()

PrimozR ::

Ravno zaradi tistega linka sem vprašal, kje se to kartico da kupiti. Hint: očitno nikjer, Anandov članek je pokrival prototip na enem izmed sejmov.

Pro_moted ::

Janac je izjavil:

Pro_moted je izjavil:

PrimozR je izjavil:

In kje se da kupiti 7770 v pasivni izvedbi?


http://www.anandtech.com/show/5947/sapp...

Kje/Če se pa da kupit, pa nisem brskal.


Nad tabo sem prilepil identičen link, dude... rly?


Jao, pač nisem videl, kaj delaš zdaj dramo s tega.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

pegasus ::

Sedaj je reč uradno zunaj, pa me zanima, če mi kdo lahko razloži cenovno politiko ... zakaj bi dal skoraj 3x več denarja, da bi dobil manj kot 2x več v primerjavi s 7970?

freesty ::

Ker zasede samo dva slota:)
http://www.youtube.com/watch?v=5hfYJsQAhl0

opeter ::

@PIPI in ostali ... narobe ste me razumeli. Ko sem prilepil tisto sliko sem z njo mislil, da je bilo v tistih časih za zelo zmogljive kartice/čipe dovolj pasivno hlajenje ...

Vem, da se tudi danes dobijo pasivno hlajene kartice (recimo kakšen Radeon 7750). Tega je cel kup, sploh pri manj zmogljivih GPU-jih. Ampak večina pa rabi "močno" in aktivno hlajenje.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Xserces ::

7850 majo tut pasivno :)
Intel i5-3570k @4.7GHz|MSI GTX 970 4G|MSI Z77 MPower|
G. Skill 8 GB 1600MHz|Corsair AX750|Seagate Barracuda 2TB|NZXT Gamma|

D3m ::

Samo dobiti jo je hudič :D
|HP EliteBook|R5 6650U|

PrimozR ::

opeter je izjavil:

@PIPI in ostali ... narobe ste me razumeli. Ko sem prilepil tisto sliko sem z njo mislil, da je bilo v tistih časih za zelo zmogljive kartice/čipe dovolj pasivno hlajenje ...

Vem, da se tudi danes dobijo pasivno hlajene kartice (recimo kakšen Radeon 7750). Tega je cel kup, sploh pri manj zmogljivih GPU-jih. Ampak večina pa rabi "močno" in aktivno hlajenje.

Jah, jokati, da ni več pasivnega hlajenja na top modelih je kot jokati, da ni več istega na CPU-jih, da GPU-ji niso več zapakirani v plastiko temveč so silicijevi čipi direktno na organskem substratu in se kažejo svetu, itd. Zadeve gredo pač naprej, tistih 20 W, kolikor bi jih lahko odvajali zgolj pasivno čez plastiko, je huda omejitev. Okej, poraba je vmes šla tudi že čez vse meje normalnosti (to pač naredi želja kupcev po vedno močnejših izdelkih), ampak se nekoliko umirja vse skupaj.

Xserces je izjavil:

7850 majo tut pasivno :)

Link prosim. Še za 7770 se je izkazalo, da so kazali samo prototip na sejmu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

D3m ::

PrimozR je izjavil:

opeter je izjavil:

@PIPI in ostali ... narobe ste me razumeli. Ko sem prilepil tisto sliko sem z njo mislil, da je bilo v tistih časih za zelo zmogljive kartice/čipe dovolj pasivno hlajenje ...

Vem, da se tudi danes dobijo pasivno hlajene kartice (recimo kakšen Radeon 7750). Tega je cel kup, sploh pri manj zmogljivih GPU-jih. Ampak večina pa rabi "močno" in aktivno hlajenje.

Jah, jokati, da ni več pasivnega hlajenja na top modelih je kot jokati, da ni več istega na CPU-jih, da GPU-ji niso več zapakirani v plastiko temveč so silicijevi čipi direktno na organskem substratu in se kažejo svetu, itd. Zadeve gredo pač naprej, tistih 20 W, kolikor bi jih lahko odvajali zgolj pasivno čez plastiko, je huda omejitev. Okej, poraba je vmes šla tudi že čez vse meje normalnosti (to pač naredi želja kupcev po vedno močnejših izdelkih), ampak se nekoliko umirja vse skupaj.

Xserces je izjavil:

7850 majo tut pasivno :)

Link prosim. Še za 7770 se je izkazalo, da so kazali samo prototip na sejmu.


http://www.maximumpc.com/article/news/p...
|HP EliteBook|R5 6650U|


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

AMD je napovedal nove Radeone in TrueAudio (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Grafične kartice
5530766 (23016) BaToCarx
»

Grafična kartica (strani: 1 2 )

Oddelek: Kaj kupiti
5312153 (11299) freesty
»

Grafična kartica (strani: 1 2 )

Oddelek: Kaj kupiti
8611661 (9772) Brias
»

AMD je na GDC-ju pokazal Radeona HD 7990

Oddelek: Novice / Grafične kartice
3915913 (13604) D3m
»

Radeon HD 7790 je prispel, objavljeni so testi (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Grafične kartice
5318168 (14763) hojnikb

Več podobnih tem