» »

Pametni mobilniki prevzemajo svet

Pametni mobilniki prevzemajo svet

Ars Technica - Število lastnikov pametnih mobilnih telefonov v primerjavi z deležem uporabnikov, ki si lastijo manj zmogljive, neumne mobilne telefone, narašča. To potrjuje več kazalcev, tako tistih iz prodaje kot tudi rezultati anket in število prikazanih oglasov. Na strani prodaje imamo poročilo z Otoka, kjer ocenjujejo, da bo v roku enega leta pametne mobilne telefone uporabljala že polovica uporabnikov mobilnih omrežij. Tukaj dominira predvsem Android, ki je odskočna deska iz sveta manj pametnih v svet pametnih mobilnih telefonov za skoraj tri četrtine vseh kupcev telefonov z Googlovim operacijskim sistemom. Manj kot dva odstotka teh kupcev je po drugi strani zamenjalo platformo z Applovega iOS-a. Sicer podobno rast Androida opažajo tudi v Španiji, kjer pa raste tudi delež uporabnikov RIM-ovega Blackberryja in iOS-a, predvsem na račun Nokiinega Symbiana.

Na drugi strani Atlantika po raziskavi comScore zdaj že vsak tretji uporabnik mobilnih omrežij uporablja pametni mobilni telefon. Izmed teh uporabnikov jih največ ponovno prisega na Android, v letošnjem maju prek 38 % (v primerjavi s 33 % v letošnjem februarju), sledijo pa Apple (26,6 oz. 25,25 %), RIM (24,7 oz. 28,9 %), Microsoft (5,8 oz. 7,7 %) in Palm (2,4 oz. 2,8 %). Zanimive rezultate so pripravili pri podjetju Pew, kjer so ugotovili, da si 87 % od 2.277 anketiranih Američanov lasti mobilni telefon, 35 % anketirancev pa ima pametni mobilni telefon (to pomeni 42 % uporabnikov mobilnih telefonov iz kroga anketirancev). Povprašali so jih tudi o navadah uporabe svojih aparatov ter dobili nekaj presenetljivih ugotovitev.

87 % uporabnikov pametnih mobilnih telefonov vsaj občasno izkorišča možnost povezljivosti z internetom, pa naj bo to prek mobilnega omrežja ali pa prek omrežja WiFi. Ta odstotek pade na 68 %, ko se je anketirance povprašalo, če se na splet s svojim mobilnikom povezujejo dnevno. 25 % uporabnikov pametnih mobilnih telefonov pa le-te uporablja kot glavni dostop do spleta, kamor spadajo predvsem pripadniki ne-belih ras oz. etničnih skupin, mlajši od 30, ter uporabniki pametnih mobilnikov z nižjimi prihodki in nižjimi stopnjami izobrazbe. Sicer je raziskava potrdila prevlado Androida pred iPhonom in Blackberryji. Slednja sta očitno bolj popularna med premožnejšim prebivalstvom ter med diplomiranci fakultet, medtem ko je Android popularen predvsem pri mlajši publiki ter pri črnski rasi. Podrobnejši rezultati po rasah oz. etničnih skupinah, stopnji izobrazbe, spolu, starosti, prihodkih, itd. se seveda nahajajo v celotni raziskavi (dokument PDF).

Za konec lahko povemo še, da rast uporabe pametnih mobilnih telefonov potrjujejo tudi oglaševalci. Podjetje InMobi je v ZDA v drugem letošnjem četrtletju 78 % oglasov serviralo na pametne mobilne telefone, medtem ko je ta delež v prvem letošnjem četrtletju znašal 67 %. Sicer je bil porast v številu serviranih oglasov pri pametnih mobilnih telefonih 64 %, v celotnem mobilnem svetu ZDA pa 40 %. Do konca leta pričakujejo, da bo delež prikazanih oglasov na pametnih mobilnikih znašal okrog 90 %, s polovico le-teh znotraj aplikacij samih. Rezultati sicer verjetno niso pretirano reprezentativni, saj je npr. delež iOSa v drugem četrtletju v primerjavi s prvim narasel za kar 6 odstotnih točk na 29 % (zraven je vštet še iPod Touch), Android pa jih je nekaj izgubil, kar je v nasprotju z drugimi kazalci trga.

53 komentarjev

«
1
2

marvin42 ::

malo OT: koliko je najmanjše število klikov (tipk?) za en klic na takem pametnem mobilniku? Ali imajo opcijo hitrega klica tako kot na "neumnih" mobilnikih? Ker meni taka opcija (2 tipki do klica) zmaga in bi se težko navadil na kaj bolj okornega.
Mostly Harmless

Nextor ::

@marvin42: trije...

$%&/() ::

V Androidu si lahko nastaviš quick call bližnjice na namizje. Klic je torej oddaljen par sekund.

uros_m ::

@marvin42: pri WP7 dva, če imaš kontakt pripet na namizje.

klemenSLO ::

en klik da zbudiš telefon
drugi poteg po ekranu da ga odkleneš
tretji dotik ekrana pa je že za hitro klicanje

v praksi bi sam to opredelil kot 1 klik , saj ne morem šteti prižiganja in odklepanja poleg.
Life is not measured in minutes, but in MOMENTS...

S.Dreamliner ::

Ma kakorkoli obračaš, "pametni telefoni" so pač prihodnost mobilne telefonije. pa klik gor ali dol.

ZaphodBB ::

Meni osebno dejstvo, da imam vedno v žepu zmogljiv osebni računalnik vedno povezan v internet, z navigacijo in fotoaparatom preko katerega lahko v parih sekundah dostopim, do vseh kontaktov v vseh formatih in do vseh zasebnih in poslovnih podatkov. Odtehta par klikov gor ali dol.

Meni je bla že Omnia mega, Desire je pa za moje potrebe naravnost popoln.

Aja pa tako, na Desireju kot na Omniji je odklepanje in iskanje kontakta hitrejše od kateregakoli neumnega telefona. Kar preštejte si koliko tipk je potrebno pritisnit, da prižgeš in odkleneš telefon in skočiš na seznam opravljenih klicev. Iskanje po imeniku s 400 kontakti je pa katastrofa.

c00L3r ::

marvin42 je izjavil:

malo OT: koliko je najmanjše število klikov (tipk?) za en klic na takem pametnem mobilniku? Ali imajo opcijo hitrega klica tako kot na "neumnih" mobilnikih? Ker meni taka opcija (2 tipki do klica) zmaga in bi se težko navadil na kaj bolj okornega.

Koliko tipk pa rabiš da odkleneš tipkovnico na neumnem telefonu? Ponavadi 2, potem pa še 1 da izbereš kontakt in še 1, da kliče. Torej je težko manj kot 4.

bluefish ::

Kar preštejte si koliko tipk je potrebno pritisnit, da prižgeš in odkleneš telefon in skočiš na seznam opravljenih klicev.
Vsega skupaj trije :) .

skrajnik ::

dokler ne bo 8-core, quatro-sli in 60gb rama
vgrajeno v telefon,
ki bo v bistvu ura na zapestju
ni pričakovat da se bo razvoj ustavu...

FireSnake ::

Torej sem jaz s svojim Galaxijem dvojko ...... niger :D

Ne, tole pa ni smešno :)
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Matako ::

bluefish je izjavil:

Kar preštejte si koliko tipk je potrebno pritisnit, da prižgeš in odkleneš telefon in skočiš na seznam opravljenih klicev.
Vsega skupaj trije :) .


Ena stvar, ki mi nikoli ni bila čisto jasna je, zakaj telefoni nikoli niso implementirali zaklepanja s fizičnim drsnikom, kot ga imajo dostikrat mp3 predvajalniki.
/\/\.K.

Omen3 ::

c00L3r je izjavil:

marvin42 je izjavil:

malo OT: koliko je najmanjše število klikov (tipk?) za en klic na takem pametnem mobilniku? Ali imajo opcijo hitrega klica tako kot na "neumnih" mobilnikih? Ker meni taka opcija (2 tipki do klica) zmaga in bi se težko navadil na kaj bolj okornega.

Koliko tipk pa rabiš da odkleneš tipkovnico na neumnem telefonu? Ponavadi 2, potem pa še 1 da izbereš kontakt in še 1, da kliče. Torej je težko manj kot 4.



Ne bo držalo.
Nekateri telefoni imajo tipko za odklepanje/zaklepanje (konkretno moja Nokia).Če imaš nastavljeno hitro klicanje (tipke od 1-9),potrebuješ potem samo dve tipke (odklep in tipka za hitri klic).Res pa je da v tem primeru lahko izbiraš samo med devetimi prednastavljenimi hitro-klicočimi kontakti.
Nobody Is Perfect,I'm Nobody

kixs ::

Matako:

Zaklep pametnega telefona (z Androidom) ne mores primerjat z nobeno drugo varianto. Je prakticno bulletproof.

skrajnik ::

pametni telefon bi mogu itak sam vedit kdaj se more odklent/zaklent..
:D

ah, dost zajebancije

Markoff ::

Pa kaj bluzite tule gor? Večino klicev opraviš tako, da iščeš osebo v imeniku. Torej nima nobene veze, ali potrebuješ 2 ali 4 klike za hitri klic, ampak hitrost iskanja po imeniku. Razen če se pogovarjate samo z nekaj osebami (potem pa res ne potrebujete mobilca)...

Moj prejšnji telefon LG 500nekaj Cookie je znal iskati po čemerkoli (ime, priimek, firma, ...), a je bil crap od crapa, touch screen je šel k vragu v 1 letu, pa sem zelo light user. Trenutna Nokia C3-00 je glede iskanja po imeniku katastrofa, je pa zanesljiva ko sam hudič. Pravi brick. Trade-off, so to speak.

Drugače pa se mi zdi čisti waste of time posvečati toliko časa mobilcem. Če jih ne potrebuješ zaradi življenjskega sloga / kariere, je 99% aplikacij neuporabnih.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Tilen ::

marvin42 je izjavil:

malo OT: koliko je najmanjše število klikov (tipk?) za en klic na takem pametnem mobilniku? Ali imajo opcijo hitrega klica tako kot na "neumnih" mobilnikih? Ker meni taka opcija (2 tipki do klica) zmaga in bi se težko navadil na kaj bolj okornega.


Glasovno izbiranje (+klicanje) na Windows Phone 7 z eno tipko in hitro klicanje pinned kontaktov z dvema.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tilen ()

darkolord ::

Razen če se pogovarjate samo z nekaj osebami (potem pa res ne potrebujete mobilca)...
Zakaj pa ne? A nej kupim walkie-talkie komplet za vsakega od teh parih, s katerimi opravim 90% klicev?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

marvin42 ::

Markoff je izjavil:

Razen če se pogovarjate samo z nekaj osebami (potem pa res ne potrebujete mobilca)...


Z 7 osebami, ki jih imam na hitrih tipkah, opravim 99% svojih klicev. In zdaj mi ti praviš, da ne potrebujem mobilca? Kaj naj zakurim ogenj in pošiljam dimne signale?
Mostly Harmless

Markoff ::

darkolord je izjavil:

Razen če se pogovarjate samo z nekaj osebami (potem pa res ne potrebujete mobilca)...
Zakaj pa ne? A nej kupim walkie-talkie komplet za vsakega od teh parih, s katerimi opravim 90% klicev?

No, nisem ravno dobesedno mislil. Samo človek za klice s parimi ljudmi ne potrebuje baš ne vem kakšnega telefona ("pametnega" ali "neumnega") - če govoriš večinoma z 10 ljudmi, jih imaš 90% v meniju zadnjih klicev, ki je na vseh telefonih dostopen skoraj takoj. Za vse ostalo je tu MasterCard in meni Kontakti.

marvin42 je izjavil:

Z 7 osebami, ki jih imam na hitrih tipkah, opravim 99% svojih klicev. In zdaj mi ti praviš, da ne potrebujem mobilca? Kaj naj zakurim ogenj in pošiljam dimne signale?

Kaj pa je narobe z golobi pismonoši? Še okusni so, ko se naveličaš konkakta s specifično osebo (ekvivalent Unfriend-a na FB)... :))
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Markoff ()

PrimozR ::

FireSnake je izjavil:

Torej sem jaz s svojim Galaxijem dvojko ...... niger :D

Ne, tole pa ni smešno :)

Nismo v ZDA :P

Pa catch Androida je, da ima mnogo bolj široko ponudbo telefonov, od 100 do 700 €. Zato si ga privoščijo tudi ljudje iz nižjih slojev. Z iPhonom to recimo ni mogoče, ker je izbira samo ena - 600 USD (no pa 700 za 32 GB izvedenko).

Markoff je izjavil:

Pa kaj bluzite tule gor? Večino klicev opraviš tako, da iščeš osebo v imeniku. Torej nima nobene veze, ali potrebuješ 2 ali 4 klike za hitri klic, ampak hitrost iskanja po imeniku. Razen če se pogovarjate samo z nekaj osebami (potem pa res ne potrebujete mobilca)...

Ker ves point smartphona je pa samo to, da klicariš druge ljudi, kajne?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

ZaphodBB ::

Jaz imam smartphone ravno zato, ker relativno malo telefoniram. SMSov pa tudi ne pošiljam. Zame je smartphone en tak mičken PC.

Marat ::

FireSnake je izjavil:

Torej sem jaz s svojim Galaxijem dvojko ...... niger :D

Ne, tole pa ni smešno :)

Andro...nigg? >:D

gruntfürmich ::

mene pa še niso prepričali...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Markoff ::

PrimozR je izjavil:

Markoff je izjavil:

Pa kaj bluzite tule gor? Večino klicev opraviš tako, da iščeš osebo v imeniku. Torej nima nobene veze, ali potrebuješ 2 ali 4 klike za hitri klic, ampak hitrost iskanja po imeniku. Razen če se pogovarjate samo z nekaj osebami (potem pa res ne potrebujete mobilca)...

Ker ves point smartphona je pa samo to, da klicariš druge ljudi, kajne?

Tega nisem trdil, ne polagaj besed v elektronska usta mojega avatarja. Smartphone je debilen izraz. Gre za mobilni center elektronskih storitev (kakorkoli ga že imenuješ), od katerih je telefoniranje samo ena od funkcij in slučajno prvobitna - email, koledar, branje dokumentov, igranje iger, fotografiranje, snemanje videa, videokonferenciranje, nameščanje XY aplikacij ipd. nima zveze s telefoniranjem kot storitvijo. Rdeča nit debate je pomembnost števila klikov, da opraviš klic, jaz pa trdim, da s št. klikom ne pridobiš NOBENEGA časa, pridobiš ali izgubiš pa ga s slabo izvedenim iskanjem po kontaktih. Period. Tiste pol sekunde, ki jih pridobiš s hitrimi klici, izgubiš 100x zaradi bednega menija kontaktov. In to se meni dogaja z Nokio C3-00, ki je razen tega dober telefon (ne ve, kakšen "smartfoun" je, ker drugih funkcij razen budilke, fotoaparata in SMS ne uporabljam). Nasploh je Nokia glede tega zelo neprilagojena potrebam uporabnikov.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

PrimozR ::

Markoff je izjavil:

PrimozR je izjavil:

Markoff je izjavil:

Pa kaj bluzite tule gor? Večino klicev opraviš tako, da iščeš osebo v imeniku. Torej nima nobene veze, ali potrebuješ 2 ali 4 klike za hitri klic, ampak hitrost iskanja po imeniku. Razen če se pogovarjate samo z nekaj osebami (potem pa res ne potrebujete mobilca)...

Ker ves point smartphona je pa samo to, da klicariš druge ljudi, kajne?

Tega nisem trdil, ne polagaj besed v elektronska usta mojega avatarja. Smartphone je debilen izraz. Gre za mobilni center elektronskih storitev (kakorkoli ga že imenuješ), od katerih je telefoniranje samo ena od funkcij in slučajno prvobitna - email, koledar, branje dokumentov, igranje iger, fotografiranje, snemanje videa, videokonferenciranje, nameščanje XY aplikacij ipd. nima zveze s telefoniranjem kot storitvijo. Rdeča nit debate je pomembnost števila klikov, da opraviš klic, jaz pa trdim, da s št. klikom ne pridobiš NOBENEGA časa, pridobiš ali izgubiš pa ga s slabo izvedenim iskanjem po kontaktih. Period. Tiste pol sekunde, ki jih pridobiš s hitrimi klici, izgubiš 100x zaradi bednega menija kontaktov. In to se meni dogaja z Nokio C3-00, ki je razen tega dober telefon (ne ve, kakšen "smartfoun" je, ker drugih funkcij razen budilke, fotoaparata in SMS ne uporabljam). Nasploh je Nokia glede tega zelo neprilagojena potrebam uporabnikov.

Oh ja...

Markoff je izjavil:

...Razen če se pogovarjate samo z nekaj osebami (potem pa res ne potrebujete mobilca)...

...

Polagam besede v usta? Mogoče rahlo, ampak samo izpostavljam, kaj si izjavil. Popolnoma enostavno si predstavljam situacijo, kjer lahko nekdo hudičevo dobro izkoristi pametni mobilnik, pa sploh ne opravlja klicev oz. jih naredi mogoče 5 do 10 minut na mesec. Brez istega mobitela (oz. s fičrphounom) bi bil pa mrzel.

Kar se tiče debate o številu klikov, to nit ste zastavili sami in je rahlo offtopic. Itak je število klikov za klicanje neke osebe popolnoma irelevantno pri telefonu, sploh pa pri smartphonu, kjer telefoniranje itak ni primarno opravilo, vsaj ne opravilo, ki kraljuje med vsemi. Je zgolj še ena izmed možnosti. Pa ker itak en 'klik' vzame 5 minut časa (tale rant leti na marvina).

In kot sem že rekel, na smartphonu teleofniranje NI prvobitna aplikacija oz. ni nad vsemi. Teleofniranje, pošiljanje SMS-ov, nameščanje in uporaba aplikacij, dostopanje do spleta, slikanje, itd., so na smartphonih enakovredne storitve, potem se pa uporabniki sami odločajo, katere bodo koriščali. Mobilni operaterji pa itak postajajo, hote oz. bolj nehote, samo ponudniki internetnih storitev. Google+ Huddle te pingne v realnem času in omogoči IM kontakt z vsemi Google Talkovci (oz. zagotovo vsaj z uporabniki g+, načeloma naj bi chatanje na g+ združili z Google Talk). iPhone pošilja SMS-e prek podatkovne povezave v stilu IM-ov, če je tudi prejemnik uporabnik iPhona. VoIP-ja se itak kot hudič križa ogibajo mobilni operaterji, čeprav bi neka razširjena (oz. standardizirana prke različnih omrežij/programov/itd.) VoIP storitev močno olajšala vsakršno glasovno komunikacijo - na voljo bi bil doma in na poti, na telefonu, na računalniku, breplačno v tujini zahvaljujoč WiFi-jem, itd.

Telefoniranje je bila primarna lastnost stacionarnih telefonov in prvih mobitelov (NTM-ji). S prihodom SMS-ov se je to spremenilo. Z iznajdbo smartphonov pa sploh.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Markoff ::

Lej, PIPI, sem že zgoraj napisal, da nisem mislil dobesedno. Know what, just ignore that sheet. Vzamem nazaj.

Glede ostalega se strinjava. Samo še vseeno mi gre na živce izraz smartphone. Verjamem pa, da je tu za vedno, tako kot izraz PC, katerega funkcionalnost že dolgo ni več samo računanje (čeprav v osnovi pravzaprav počne procesor, če prav razumem njegovo delovanje, izključno in samo to, samo rezultati so več kot to).

Konvergiranje naprav pa je precej očitna pot v prihodnost. Garmini so že integrirani v avte ali pa mobilce, čez 10 let jih kot samostojnih naprav morda niti ne bo več (kakšne dodatne funkcionalnosti pa omogočajo kot samostojne naprave?). Fotoaparati so malce drugačna zgodba, a drastično tudi ne. Čez 20 let bodo na trgu večinoma samo še profi variante, za vse ostalo bo tu "smartfoun fotošop". Za ostale zadeve velja kar nekaj podobnega.

Seveda pa postaja naprava pravi honeypot za organe nadzora in pregona. Bo treba vprašat Dannyja, kam to pelje...
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Matako ::

kixs je izjavil:

Matako:

Zaklep pametnega telefona (z Androidom) ne mores primerjat z nobeno drugo varianto. Je prakticno bulletproof.


Ja samo težje ga izvajaš na slepo (se da). In z eno roko. Jaz osebno sem vajen par operacij delati na svojem telefonu z eno roko, brez da bi gledal zaslon. Pride včasih prav. Ni pa nič od tega kritična pomankljivost.
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

PrimozR ::

SMS-anje na T9 tipkovnici v avtu? :P

EDIT: Markoff če bi bili operaterji ISP-ji organi pregona ne bi mogli nič, ker bi podatke enostavno kriptiral ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Poldi112 ::

Markoff je izjavil:


Smartphone je debilen izraz. Gre za mobilni center elektronskih storitev (kakorkoli ga že imenuješ), od katerih je telefoniranje samo ena od funkcij in slučajno prvobitna - email, koledar, branje dokumentov, igranje iger, fotografiranje, snemanje videa, videokonferenciranje, nameščanje XY aplikacij ipd. nima zveze s telefoniranjem kot storitvijo.


Smartphone je zelo dober izraz. Včasih smo imeli dlančnike. Zakaj misliš, da so praktično izumrli? Ker enostavno ne obstaja trg, ki bi ga zanimal "smartphone" brez "phone" dela. Gsm je tista osnova, ki jo VSAK potrebuje in uporablja, vse ostalo so pa bonbončki, ki pridejo zraven. Oz. drugače, a poznaš koga, ki bi imel smartphone, in ga ne bi, poleg ostalih stvari, uporabljal tudi kot telefon? Očitno je telefon, kot si ugotovil že sam, prvobitna funkcija smartphone-a, da pa temu rečeš "slučajno" je pa enostavno trapasto.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

stuff ::

Pametni telefoni z Androidom so najbolj razširjeni med odraslimi in Afroameričani. iPhoni in BlackBerryji prevladujejo med finančno bolje stoječimi in diplomiranimi posamezniki.
Meni osebno je BB še vedno najboljši pameten telefon....za igrce itd pa je ostalo.

PrimozR ::

Poldi112 je izjavil:

Markoff je izjavil:


Smartphone je debilen izraz. Gre za mobilni center elektronskih storitev (kakorkoli ga že imenuješ), od katerih je telefoniranje samo ena od funkcij in slučajno prvobitna - email, koledar, branje dokumentov, igranje iger, fotografiranje, snemanje videa, videokonferenciranje, nameščanje XY aplikacij ipd. nima zveze s telefoniranjem kot storitvijo.


Smartphone je zelo dober izraz. Včasih smo imeli dlančnike. Zakaj misliš, da so praktično izumrli? Ker enostavno ne obstaja trg, ki bi ga zanimal "smartphone" brez "phone" dela. Gsm je tista osnova, ki jo VSAK potrebuje in uporablja, vse ostalo so pa bonbončki, ki pridejo zraven. Oz. drugače, a poznaš koga, ki bi imel smartphone, in ga ne bi, poleg ostalih stvari, uporabljal tudi kot telefon? Očitno je telefon, kot si ugotovil že sam, prvobitna funkcija smartphone-a, da pa temu rečeš "slučajno" je pa enostavno trapasto.

Še nekdo ki živi v preteklosti...

Poldi112 ::

Kakšni preteklosti? Imam smartphone in ga veselo uporabljam. Lahko mi pa poveš kje se motim? Koliko ljudi poznaš, ki nima sim kartice v telefonu? Ker telefon izbiramo glede na povezavo, glede na os za aplikacije, glede na fotoaparat, glede na mp3 player. Nikoli pa po tisti osnovni funkciji, ki se ji reče telefoniranje. Ker to pač vsi rabijo in uporabljajo.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

PrimozR ::

Brez sim kartice v telefonu je telefon praktično neuporaben. Vseeno pa lahko brez sim kartice telefon uporabljaš za vse ostalo, razen za telefoniranje ne. Na pretkelost sem ciljal, da je telefoniranje pri smartphonu tista, ki je nad vsemi. Well... It's not. Se uporablja največ, a primat vztrajno izgublja. SIM pa vseeno potrebuješ zaradi podatkovne povezave, ki je vedno pomembnejša.

Navsezadnje imaš lahko tablet oz. celo laptop s SIM-om, pa na obeh ni možno telefoniranje.

JanK ::

PrimozR je izjavil:


Navsezadnje imaš lahko tablet oz. celo laptop s SIM-om, pa na obeh ni možno telefoniranje.

Razen s Skype Out. In to v tujino morda ceneje, kot z GSM.

In moj idealen GSM bi bil reinkarnacija Ericsson T39m z modernim dumbphone OS-om a-la T715. T39m je bil najhen, polnitev je zdrzala 7 dni, samo moderen dostop do podatkov bi se rabil (ne samo GPRS), BT je bil serijsko. Se sedaj bi ga imel, ce se ne bi pokvaril... GSM je za mene naprava za telefonirat. Za ostalo imam racunalnik, ki ga po potrebi povezem z GSMom. S tem imam tudi vec kontrole nad tem kdaj in kateri podatki gredo od mene.

PrimozR ::

JanK je izjavil:

PrimozR je izjavil:


Navsezadnje imaš lahko tablet oz. celo laptop s SIM-om, pa na obeh ni možno telefoniranje.

Razen s Skype Out. In to v tujino morda ceneje, kot z GSM.

In moj idealen GSM bi bil reinkarnacija Ericsson T39m z modernim dumbphone OS-om a-la T715. T39m je bil najhen, polnitev je zdrzala 7 dni, samo moderen dostop do podatkov bi se rabil (ne samo GPRS), BT je bil serijsko. Se sedaj bi ga imel, ce se ne bi pokvaril... GSM je za mene naprava za telefonirat. Za ostalo imam racunalnik, ki ga po potrebi povezem z GSMom. S tem imam tudi vec kontrole nad tem kdaj in kateri podatki gredo od mene.

Pod telefoniranje je mišljeno uporaba GSM omrežja s porabo minut operaterja. VoIP (Skype in podobne storitve) IMO niso pravo telefoniranje, prav zato, ker porabljajo podatkovni paket. Dal bi jih celo pod alternativne rabe smartphona, torej da ne spadajo pod tisto klasično telefoniranje, ki je alfa in omega vseh telefonov!!. Ravno zaradi porabe podatkov in ne porabe minut.

cegu ::

Poldi112 je izjavil:


Oz. drugače, a poznaš koga, ki bi imel smartphone, in ga ne bi, poleg ostalih stvari, uporabljal tudi kot telefon?


Jaz, Ipod touch:).. Samo uporabljam skype.. tako da je tudi telefon:)

Pithlit ::

PrimozR je izjavil:

Popolnoma enostavno si predstavljam situacijo, kjer lahko nekdo hudičevo dobro izkoristi pametni mobilnik, pa sploh ne opravlja klicev oz. jih naredi mogoče 5 do 10 minut na mesec. Brez istega mobitela (oz. s fičrphounom) bi bil pa mrzel.

A se midva mogoče poznava? Dobro... pokurim mal več kot 5-10 minut (tko, kakih 20-30 pa res). Brez podatkovne povezave sem pa res kot riba na suhem.

Pa moja 'stara' n95 lepo služi brez sim kartice.
Life is as complicated as we make it...

KaRkY ::

Osebno ne razumem te ponorelosti z Smartphoni. Mam nek dumb phone že okoli 3 leta in sem opravil za 12ur vseh kljicev pa okoli 200 poslanih sporočil.

Telefon je za nujne primere ko moraš poklicat drugače se zmenim vse osebno.
When you look long into an abyss, the abyss looks into you

T-h-o-r ::

če je touchscreen postal norma, potem bom pač do konca časa fural n95
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

Matev ::

Osebno ne razumem te ponorelosti z Smartphoni. Mam nek dumb phone že okoli 3 leta in sem opravil za 12ur vseh kljicev pa okoli 200 poslanih sporočil.


verjetno te živijo starši

Poldi112 ::

PrimozR je izjavil:

Na pretkelost sem ciljal, da je telefoniranje pri smartphonu tista, ki je nad vsemi. Well... It's not. Se uporablja največ, a primat vztrajno izgublja.


Če se največ uporablja, a ni potem že po definiciji nad vsemi? To, da je večina prodanih telefonov še vedno dumb phone, zgolj potrjuje, da je telefon še vedno tista osnova, na kateri se vse gradi. Da je pa vedno manj dumbphone-ov je pa deloma tudi posledica tega, da so smartphone-i vedno bolj dosegljivi.

Ampak ja, imaš prav, sim kartico rabiš za prenos podatkov. Naj te vprašam drugače, koliko ljudi poznaš, ki imajo pri operaterju zgolj podatkovni paket, ker ne uporabljajo klicev / sms-ov?
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

PrimozR ::

Poldi112 je izjavil:

PrimozR je izjavil:

Na pretkelost sem ciljal, da je telefoniranje pri smartphonu tista, ki je nad vsemi. Well... It's not. Se uporablja največ, a primat vztrajno izgublja.


Če se največ uporablja, a ni potem že po definiciji nad vsemi? To, da je večina prodanih telefonov še vedno dumb phone, zgolj potrjuje, da je telefon še vedno tista osnova, na kateri se vse gradi. Da je pa vedno manj dumbphone-ov je pa deloma tudi posledica tega, da so smartphone-i vedno bolj dosegljivi.

Ampak ja, imaš prav, sim kartico rabiš za prenos podatkov. Naj te vprašam drugače, koliko ljudi poznaš, ki imajo pri operaterju zgolj podatkovni paket, ker ne uporabljajo klicev / sms-ov?

Malo, ker so klici in SMSi še vseeno precje nujni oz. ni neke zamenjave, ki bi dobro delovala prek podatkovnega paketa, brez da bi morali ljudje na drugi strani uporabljati kake čudne programe oz. brez da bi bila zanesljivost vprašljiva.

Pa to je ves point, kdo pravi, da se telefonija uporablja največ? Moja trenutna poraba je 33 minut v Mobitel, 13 minut v druga omrežja, 21 SMS-ov in 119 MB podatkov. Pa ne počnem nič resnega, da bi potreboval veliko podatkov. Na đabestu bi recimo z velikim veseljem zamenjal tako 1000 minut kot 1000 SMS-ov za 100/100 in starih 1000 MB podatkov, namesto le 100 MB podatkov.

Poldi112 ::

Kakšne čudne programe? Enostavno imaš gsm za povezavo? Popravi me če se motim, ampak če bi imel notri kartico, ki ima samo podatkovni paket, kaj točno bi se mi spremenilo glede podatkovnega prenosa?

In kdo ti pravi, da se telefonija uporablja največ - a se hecaš? Že ta novica recimo ti pravi, da je večina telefonov neumnih. In če zraven upoštevaš še, da ne poznaš nikogar, ki s pametnim telefonom ne bi tudi telefoniral, je odgovor na dlani.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

PrimozR ::

Saj to hočem reči, ljudje imajo še vedno običajne pakete, ker ni ničesar, kar bi normalno delovalo prek podatkovne povezave in mi omogočalo pošiljanje SMSov in telefoniranje. Če bi to obstajalo, seveda v takšni obliki, da ne bi bilo težav za druge uporabnike (da bi me še vedno klicali recimo na staro številko in na staro številko poslali SMS), razloga za običajno vezavo namesto zgolj podatkovnega paketa ne bi bilo. Tako pa je.

A sem kje rekel da je teleofnija nepomembna? Ne. Za razliko od parih tukaj, ki trdite, da je telefonija bog i batina. Ker to enostavno ni več. Je le en del uporabe pametnega mobilnega telefona. Uporabniki dumbphonov pa nekako itak ne padejo v to skupino že po definiciji, ker nimajo smartphona. Al pa dejmo med uporabnike mobitelov šteti še vse stacionarne naročnine, sej oni tut telefonirajo!!11oneone!

Poldi112 ::

Če te prav razumem praviš, da je telefonija obsolete, in da je edini razlog, da še obstaja to, da nimaš gsm ip telefonije?

Ker če to praviš, potem v bistvu praviš, da ti je telefonija še vedno zelo pomembna. Očitno se ji ne želiš odpovedati. In ali mogoče prenosni telefon ne bi več zaslužil tega naziva, če bi šel klic preko ip omrežja, namesto preko telefonskega kanala?

In očitno je telefonija bog i batina. Če se ne strinjaš mi pa seveda lahko poveš, koliko ljudi je ne uporablja? In seveda da dumbphone uporabniki pašejo zraven, ker ti jasno nakazujejo, da je telefon brez dodatkov nujen, obratno pa ne. Od kje si pa v debato privlekel stacionarne telefone mi pa ni jasno.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

ZaphodBB ::

@PIPI: Google Voice.

PrimozR ::

A je Google Voice sploh že na voljo izven ZDA/Severne Amerike?

Poldi da obstaja v takšni obliki, torej da ti računajo minute. In ne pravim da je obsolete, pravim, da ni bog i batina. Ker če bi bila bog i batina bi večino časa telefon uporabljal za telefoniranje, majhen delež pa za druge stvari. Ne vem, recimo 50% časa za teleofniranje, preostalih 50% pa za SMS-anje, slikanje, browsanje po netu, uporabo aplikacij (kinospored odpiralni časi, slo železnice, itd.), igranje igric, poslušanje glasbe, itd. V resnici so si pa deleži vsaj približno enaki, če ne drugje pa pri SMS-anju. In vedno bolj po uporabi mobilnega internetnega dostopa.

techfreak :) ::

«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Bo Nokia ob polletju še zasedala prestol pametnih mobilnikov?

Oddelek: Novice / Nokia / Symbian
146148 (4693) PrimozR
»

Android uspešno v prvem četrtletju, Windows Phone 7 nekoliko manj

Oddelek: Novice / Android
84669 (4013) lurker
»

Najbolj lačni podatkov uporabniki Androida

Oddelek: Novice / Android
359068 (7955) PrimozR
»

HTC podvojil zaslužke, Android hitro raste

Oddelek: Novice / Android
74586 (3920) Tr0n
»

Polovico podatkov prenese peščica uporabnikov

Oddelek: Novice / --Nerazporejeno--
123483 (2447) jRk0

Več podobnih tem