»

Prihaja PlayStation 5 Pro

Slo-Tech - Sony je po letu dni govoric vendarle napovedal novo igralno konzolo PlayStation 5 Pro, ki ima v primerjavi s predhodnico več prostora za igre, boljše zmogljivosti in nudi ustrezno višje hitrosti, denimo 28 odstotkov hitrejšega pomnilnika. Višje ločljivosti bo možno dosegati tako zaradi zmogljivejšega grafičnega procesorja - ki ima 67 odstotkov več računskih enot - kot tudi umetne inteligence, ki bo sliko risala z več detajli (upscaling).

Nova konzola ne bo poceni, saj nas bo olajšal za 700 evrov. To ni malo, zato od nje upravičeno pričakujemo veliko. Poleg 2 TB prostora bodo igre lahko tekle v ločljivosti 8K ali VRR, a ne vse. Vendarle bo zaradi zmogljivejše strojne opreme več iger zmoglo 60 sličic na sekundo v dostojnih ločljivostih.

Že PlayStation 5 je prinesel tehnologijo ray tracing, novinec pa jo še nadgrajuje v advanced ray tracing. S tem bo izris odbojev in loma svetlobe vernejši, torej bodo prizori z ogledali, okni, vodo in podobnim boljši, zato bodo bržčas tudi pogostejši. Druga pomembna novost je PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution), ki omogoča dvih ločljivosti z umetno inteligenco, torej nekakšen pametnejši upscaling, česar konkurenca še nima.

Konzola bo naprodaj od 7. novembra in bo večinoma združljiva...

66 komentarjev

Sony napovedal ročno konzolo PlayStation Q

Slo-Tech - Sony je svojo včerajšnjo predstavitev novih izdelkov PlayStation Showcase začinil z napovedjo projekta Q, ki uradnega imena sploh še nima, obliko in funkcionalnosti pač. PlayStation Q bo ročna konzola, ki bo omogočala igranje vseh iger, ki tečejo na PlayStationu 5. Namenjena bo namreč pretakanju (streaming), saj se bodo igre izvajale na samostojni konzoli, Q pa bo omogočil oddaljeno spremljanje in krmiljenje. To bo delovalo za vse igre, razen za VR (navidezno resničnost). To pomeni, da samo na Q ne bo možno poganjati iger. Pretakanje bo potekalo prek tehnologije Remote Play, s katero lahko na primer že sedaj sinhroniziramo krmilnik DualSense z drugo napravo prek Wi-Fi ali interneta.

Projekt Q ima zaslon, ki zmore ločljivost HD (1080p s 60 fps) in meri 8 palcev, ter vse tipke in gumbe kakor DualSense. Žal pa je umanjkala ključna informacija, zato še vedno ne vemo, kdaj in za koliko denarja bo Q na voljo. Pravi jo le, da se bo to zgodilo še letos. Manj kritično, a še vedno pomembno...

13 komentarjev

Sony pokazal kontroler za Playstation 5

Slo-Tech - Družina gamepadov DualShock se očitno poslavlja, kajti pri Sonyju so predstavili prvega naslednika, DualSense. Malce drugačen dizajn kljub vsemu vsebuje večino preteklih funkcij, žal pa se o podrobnostih novitet še niso kaj prida razpisali.

Podobno kot Microsoft, nam tudi Sony podrobnosti naslednjega Playstationa dostavlja v majhnih odmerkih. Prejšnji mesec smo lahko slišali nekaj konkretnih reči o njegovi notranjosti, tokrat pa so pokazali zunanjost ... ne same konzole, temveč njenega kontrolerja. Po štirih generacijah bodo DualShocki mesto odstopili DualSensu, katerega razvoj je sedaj zaključen in je že v igričarskih studijih. Sprememba imena naj bi sovpadala s poudarjeno pozornostjo finejšemu povratnemu odzivu - kjer so nam poprej roko "grobo" stresali z rumblom, naj bi bil sedaj novi haptični odziv natančnejši. Žal dlje od marketinške govorice še niso šli, zato ne vemo niti, ali gre za stereo stresanje, kar bi se gotovo spodobilo. Odziv je obenem vdelan tudi v oba petelina.

...

19 komentarjev

Sony predstavil igralni plošček ter strojno in programsko opremo PlayStation 4

Glavne strojne lastnosti PS4

vir: The Verge
The Verge - Na uradni predstavitvi nove igralne konzole PlayStation 4 Sony le-te pravzaprav ni pokazal, so pa povedali, kakšni čipi bodo tiktakali v njej. Pokazali so tudi nov igralni plošček, kamerno enoto za sledenje ploščku, ki je na prvi pogled podobna Kinectu, ter pokazali še nekaj pomembnih novosti na programski strani nove konzole, vključno z novim vmesnikom.

Dvomov ni več, PlayStation 4 je prva konzola nove, osme generacije, ki uporablja AMD-jev centralni procesor, osnovan na arhitekturi x86. Prva konzola iz osme generacije sploh je Wii U, ki uporablja IBM-ovo PowerPC arhitekturo (podobno, kot Xbox 360), medtem ko se za tretjo generacijo Microsoftove konzole (prav tako bo član osme generacije konzol) pričakuje, da bodo...

41 komentarjev

Sony razmišlja o uvedbi serijskih številk za igre?

Vnos ključa s krmilnikom bi bil zelo zamuden.

Slo-Tech - Kot poročajo na Thinq.co.uk, naj bi se Sony ogreval za uvedbo namestitvenih ključev za igre na PlayStation 3, pri čemer se sklicujejo na stran PS3-Sense. Odkar so na internetu dostopni zasebni šifrirni ključi za PlayStation 3, je moč podpisati prav vsak kos programske opreme, s čimer so se na široko odprle duri za piratiziranje iger.

Da bi obrzdali to početje, Sonyjevi inženirji že od začetka leta napenjajo možgane v iskanju mehanizma za zaščito avtorskih pravic. Trenutno naj bi največ možnosti imela uvedba serijskih številk oziroma...

28 komentarjev

Optični ploščki bodo z nami še vsaj naslednje desetletje

Bo Blu-ray še aktualen ob izidu PlayStation 4?

vir: Ars Technica
Ars Technica - Čeprav se zdi, da se celoten svet počasi premika na internet oz. v oblak, tudi kupovanje glasbe, filmov in iger, CEO Sony Computer Entertainmenta, Kaz Hirai, meni, da optičnih ploščkov še ne smemo odpisati. Gospod Hirai namreč pravi, da še vsaj deset let ne bomo ugledali igralne konzole iz serije PlayStation, ki ne bi imela optičnega pogona ter bi se za prenos in namestitev iger opirala zgolj na internet, brez kakršnihkoli izmenljivih fizičnih medijev. Svoje mnenje je opravičil z velikostjo poslovanja svojega oddelka Sonyja, saj se PlayStation prodaja skoraj povsod po svetu, kjer telekomunikacijska infrastruktura morda ni tako dobro razvita, kot npr. v Evropi. To pomeni, da se ne morejo zanašati zgolj na pretakanje vsebin s spleta. Vseeno po drugi strani vedno več vsebin lahko...

29 komentarjev

Xbox 360 in PlayStation 3

Slashdot - Zunaj sta Xbox 360 in PlayStation 3. Pripravlja se bitka igralnih konzol, ki pa so veliko več kot to. Z njimi se šele začenja vojna med ponudniki domačega kina, spletnega igranja iger in nasploh igranja, kakršnega še ni bilo.

Xbox 360 v sebi skriva kar spremenjen trijederen PowerPC procesor, pri čemer vsako jedro lahko izvaja dve niti naenkrat, grafična kartica pa je poseben 500-megaherčen čip podjetja ATI z vgrajenim 10 MB pomnilnika, zraven pa je še 512 MB 700 MHz sistemskega pomnilnika. PlayStation 3 ima takisto 3,2 GHz PowerPC, le da je enojederen, se pa zato odkupi z osmimi (v uporabi jih bo le sedem, eden je rezerva) Cell procesorji, ki takisto delujejo vsak na 3,2 GHz. Za grafiko skrbi poseben nVidiin 550-megaherčni čip, pomnilnik pa je razdeljen na dva dela. 256 MB ga teče na precej zavidljivih 3,2 GHz (XDR), preostala polovica pa na 700 MHz, tako kot od Xbox 360. Težko je napovedovati, katera mrcina bo prevladala, vsekakor pa sem avtor novice mnenja, da je PlayStation 3...

50 komentarjev