»

Prihajajo DVD-zapisovalniki s 24-kratno hitrostjo

The inquirer - Sony in Lite-On sta najavila, da kanita kmalu izdati nova zapisovalnika DVD-jev, ki bosta po DVD-jih pisala s 24-kratno hitrostjo. Obe podjetji sta kot ciljni datum navedli do maja, tako da ostaja ugibanje, kdo bo dejansko prvi. Lite-ON obljublja kar tri modele, iHAS324, iHAP424 in model iHAS624, medtem ko je Sony napovedal zgolj enega, in sicer AD-7240S. Trenutno najhitrejši zapisovalniki zmorejo 22-kratno hitrost, kar pomeni 29,04 MiB/s, tako da kakšne hude revolucije 24-kratna hitrost ne bo zanetila. Še vedno bomo DVD-je posneli v slabih petih minutah, ker nekaj časa pač pobere zapis vhodne in izhodne sledi (Lead-In, Lead-Out). Poleg malenkost višje hitrosti bodo novi pogone prinesli še nekaj drugih izboljšav, kot so LightScribe, ki bo pisal podobe na ploščke z laserjem, in SmartErase za varno brisanje diskov z občutljivimi podatki. Zanimiveje je, da se DVD-ji kljub pritisku Blu-raya še vedno dobro držijo in celo napredujejo.

14 komentarjev

Nov članek: Čudežno popotovanje skozi grafični cevovod - 2. del

Slo-Tech - Naš Senitel je zopet vzel tipkovnico pod prste in nadaljeval začeto.

V prvem delu smo si ogledali strukturo sodobne grafične kartice. Med drugim smo omenili shaderje, ki so zaradi svoje programabilnosti, nekakšno srce in duša sodobnih GPU-jev. Različni shaderji so odgovorni za različne strukture v grafiki (v Direct3D 10 so to oglišča, trikotniki in pike) in omogočajo programerjem, da na teh točkah cevovoda izvajajo komplicirane izračune, katerih končni rezultat je v relnem času generirana slika nekega virtualnega okolja na zaslonu. Tudi predstava, da so shaderji tukaj šele od predstavitve DirectX 8 (novembra 2000), ne bo držala. Shaderji so z nami že vse od začetkov 3D pospeševalnikov, samo o kakšni resni programabilnosti ni bilo ne duha ne sluha. Kot ste verjetno že ugotovili, se je zopet vse začelo z Voodoo Graphics...

Vabljeni k branju!

41 komentarjev

ATI in NVidia objavila prezentacije z GDC-ja

GDC - Tako ATI kot NVidia sta na svojih domačih straneh objavila svoje prezentacije z GDC-ja (Game Developers Conference), ki je potekal prejšnji teden. ATI-jeve prezentacije dobite tukaj in zavzemajo predvsem področje, kjer je ATI v rahli prednosti (SmartShader). NVidine prezentacije pa so na voljo tukaj in obsega praktično vse od optimizacij do prihodnosti. Še posebej se mi zdi zanimiva prezentacija Richarda Huddya What Comes After 4, ki govori o tem, kaj nas čaka v prihodnosti (za vse, ki niste zakapirali: What Comes After "GeForce" 4). Pa veselo branje >:D...

0 komentarjev

Kaj je SmartShader? drugič

AnandTech - ATI-jev SmartShader je na računalniško scenu udaril kot jederska raketa, ki se je spremenila v kita, ki se zaveda samega sebe 5 minut pred smrtjo, na Zemljo. Vzroka sta dva (ali več). Prvi je, da gre za res nekaj inovativnega, kar se bo lahko (ni pa nujno) pokazalo kot konkurenca Nvidii. Drugi pa je malo bolj hm, hm praktične narave. Namreč poletje je in nič takooo zanimivega se ne dogaja. Tako da so vsi pograbili prvo priložnost in razložili za kaj pri SmartShaderju gre. Spodaj je članek Tom's hardwere-a, tukaj pa se razpisuje AnandTech. Priporočam ogled obeh, ker sta natančna in zanimiva. Predvsem pa kratka.

1 komentar