Slo-Tech - Pred 40 leti je na Japonskem izšla legendarna videoigra Super Mario Bros, za katero nihče ni pričakoval, da bo spremenila svet. Industrija videoiger je bila leta 1985 v hudem krču, mnogi so se spraševali, ali ima ta segment sploh še prihodnost. Nato pa je Nintendo izdal igro, ki jo je oblikoval Shigeru Miyamoto in ki je lastnoročno spremenila industrijo. Prodali so 40 milijonov izvodov igre, ki je ponovno oživila trg videoiger in (p)ostala del popularne kulture.
A v resnici se Mario ni prvikrat pojavil 13. septembra 1985, temveč že pred tem. V arkadni igri Donkey Kong iz leta 1981 je nastopil lik, ki je moral pred gorilo rešiti njene ujetnike. Ker je večinoma skakal, se ga je prijelo ime Jumpman, uradno pa se je v igri imenoval Mr Video. Ime je dobil leta 1983 v igri Mario Bros, a šele Super Mario Bros je dve leti pozneje poskrbela za njegovo astronomsko popularnost. Danes je franšiza Super Mario najbolj prodajana franšiza v zgodovini videoiger, četudi so kasneje izšli velikani, kot sta Grand Theft Auto in Call of Duty. Super Mario je videl nešteto izdaj iger, a tudi obupne filme. Novi film The Super Mario Galaxy Movie bo izšel prihodnje leto, od njega pa pričakujemo več.
Četudi je Mario star 40 let, ima še danes nekatere značilnosti, ki so nastale iz tehnične nuje v prejšnjem stoletju. Tak primer so brki in kapa, ki ju nosi, da so v 80. letih z omejeno ločljivostjo bolje izrisali njegov obraz.
Miyamoto je igro razvil za konzolo, ki se je tedaj imenovala še Famicom. Navdih za igro je zgodba o Alici v čudežni deželi, zato tudi Mario ves čas odkriva nove svetove, ki so polni pisanih barv in nenavadnih nasprotnikov. Mario je potoval po zemlji, zraku in vodi. Originalna igra je imela 32 stopenj, ki so bile stlačene v vsega 40 kilobajtov kode. Velik uspeh gre pripisati tudi odlični izvedbi, saj je igra vse storila prav. Igra je prikupna in enostavno razumljiva, primerna tako za stare kot mlade. Glavni junak je simpatičen in karizmatičen, igra pa je definirala kopico elementov, ki so še danes standard tovrstnega formata: neskončno premikanje (scrolling), power-ups, poskočna glasba itd. Rezultat je igra, ki je Nintendo na Zahodu izstrelila med najpomembnejše proizvajalce iger. In tako še danes, leta 2025, na Switchu 2 igramo - Mario Kart Word.
Novice » Igre » Super Mario Bros dopolnil 40 let

Ganon ::
Vredno je omeniti, da mu je Miyamoto dodal kapo zaradi takratnih tehničnih omejitev, lase je bilo namreč izredno težko animirati. Postala je eden najbolj ikoničnih elementov.
Nintendova zbirka junakov je neprecenljiva.
Nintendova zbirka junakov je neprecenljiva.

endelin ::
Super mario bros in super mario world je še vedno referenca za vse ostalo
level design, zabavnost, ikonično

Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()

Jarno ::
Super Mario Bros 3 za NES (8-bitna konzola) še danes sramoti večino 16-bitnih platformščin po izgledu in performansu.
Igralnost je popoln next-level.
Igralnost je popoln next-level.
Chuck Norris je med števili 0.999... in 1 uspel vriniti konstanto imenovano CN.
#65W!
#65W!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Jarno ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | The Super Mario Bros. MovieOddelek: Sedem umetnosti | 2062 (819) | oo7 |
» | Stare igre se prodajajo po rekordnih cenahOddelek: Novice / Igre | 7794 (5891) | Invictus |
» | E3: Sony vs. Nintendo (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Konzole | 10973 (9672) | PrimozR |