Forum » Na cesti » Vožnja težje prikolice
Vožnja težje prikolice
Zezz ::
Zdravo zanima me kako je najbolj priporočena vožnja težje prikolice, da se najmanj obremeni motor vozila. Nekje sem prebral da je mogoče malo bolje voziti v večjih obratih. Kaj menite ostali
Zezz ::
Ups sploh nisem opazil da je spodaj že podobna tema :) Sicer sam imam tovorno in ne počitniško prikolo
bbbbbb2015 ::
Zdravo zanima me kako je najbolj priporočena vožnja težje prikolice, da se najmanj obremeni motor vozila. Nekje sem prebral da je mogoče malo bolje voziti v večjih obratih. Kaj menite ostali
Nisi definiral, kaj pomeni "težja". Je to 750kg najvišje dovoljene mase brez naletne zavore ali recimo 1300kg NDM z naletno zavoro?
Tudi je vprašanje, kolikšna je NDM priklopnika za dano vozilo. Če je to 1500kg z naletno zavoro, pa voziš 1300kg je eno, če pa je 2400kg, pa voziš 1300kg, pa je nekaj povsem drugega. Pa je zopet vprašanje, če imaš 4x4 pogon ali ga nimaš.
V grobem, jaz se za težke tovore držim naslednjih pravil:
- idealno je, če vozilo začne vleči tovor z ogretim motorjem
- speljuješ počasi, četudi se ti zdi, da bi lahko pritisnil na plin hitreje
- idealno ni nikogar pred tabo, ter manj zaviraš z zavorami, ter več z naletno zavoro, če se da
Motor ni toliko pomembno, da voziš v nekih visokih obratih. Vsaj pri dizlu. Pomembno je, da obrati niso prenizki, ter to menda lahko zelo porablja ležaje motorne gredi.Važno je tudi, da menjavaš konzervativno, ter ne pospešuješ in zaviraš preveč. Morda tudi, če je hrib zelo strm, daš v nižjo prestavo in greš v hrib z zaletom. Ker je večji problem sklopka, ne toliko motor.
Jaz sem že strošil en motor od ene škode, kjer sem material za hišo vozil vse sam. Pač na koncu, ko sem avto prodal, je pač malenkost modro kadil. Pa od drugega avta sem zelo strošil sklopko, ker sem šel v nek zelo strm hrib s premalo zaleta. Avtu je zmanjkovalo moči, pa še prednja kolesa so se začela vrteti. Pač jebiga. Samo vedno sem šel do skrajne meje, koliko je avto lahko vlekel. Zato, da sem zmanjšal število tur. Danes bi verjetno obremenitev zmanjšal.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bbbbbb2015 ()
Zezz ::
bbbbbb2015 je izjavil:
Zdravo zanima me kako je najbolj priporočena vožnja težje prikolice, da se najmanj obremeni motor vozila. Nekje sem prebral da je mogoče malo bolje voziti v večjih obratih. Kaj menite ostali
Nisi definiral, kaj pomeni "težja". Je to 750kg najvišje dovoljene mase brez naletne zavore ali recimo 1300kg NDM z naletno zavoro?
Tudi je vprašanje, kolikšna je NDM priklopnika za dano vozilo. Če je to 1500kg z naletno zavoro, pa voziš 1300kg je eno, če pa je 2400kg, pa voziš 1300kg, pa je nekaj povsem drugega. Pa je zopet vprašanje, če imaš 4x4 pogon ali ga nimaš.
V grobem, jaz se za težke tovore držim naslednjih pravil:
- idealno je, če vozilo začne vleči tovor z ogretim motorjem
- speljuješ počasi, četudi se ti zdi, da bi lahko pritisnil na plin hitreje
- idealno ni nikogar pred tabo, ter manj zaviraš z zavorami, ter več z naletno zavoro, če se da
Motor ni toliko pomembno, da voziš v nekih visokih obratih. Vsaj pri dizlu. Pomembno je, da obrati niso prenizki, ter to menda lahko zelo porablja ležaje motorne gredi.Važno je tudi, da menjavaš konzervativno, ter ne pospešuješ in zaviraš preveč. Morda tudi, če je hrib zelo strm, daš v nižjo prestavo in greš v hrib z zaletom. Ker je večji problem sklopka, ne toliko motor.
Jaz sem že strošil en motor od ene škode, kjer sem material za hišo vozil vse sam. Pač na koncu, ko sem avto prodal, je pač malenkost modro kadil. Pa od drugega avta sem zelo strošil sklopko, ker sem šel v nek zelo strm hrib s premalo zaleta. Avtu je zmanjkovalo moči, pa še prednja kolesa so se začela vrteti. Pač jebiga. Samo vedno sem šel do skrajne meje, koliko je avto lahko vlekel. Zato, da sem zmanjšal število tur. Danes bi verjetno obremenitev zmanjšal.
Pardon mislil sem težji tovor, drugače imam dvoosno oziroma tandem prikolico (750) ampak načeloma lahko vozim še enkrat toliko. No sam vozim ponavadi malo čez tono, je pa brez zaletne. Kolikor sem slišal je dobro da so obrati malo čez 1500, in ne pod to mejo da se ne obremenjuje motor. Načeloma skoraj nikoli ne vozim v šesti prestavi
bbbbbb2015 ::
Pardon mislil sem težji tovor, drugače imam dvoosno oziroma tandem prikolico (750) ampak načeloma lahko vozim še enkrat toliko. No sam vozim ponavadi malo čez tono, je pa brez zaletne. Kolikor sem slišal je dobro da so obrati malo čez 1500, in ne pod to mejo da se ne obremenjuje motor. Načeloma skoraj nikoli ne vozim v šesti prestavi
To si prav prosiš za nesrečo. Nabavi si prikolico za 1300kg NDM, kot se šika in potem vozi to eno tono. Verjetno voziš pelete.
V najbolj običajnem primeru moraš zavirati, pa ti prikolica rine avto. V malo manj običajnem primeru pustiš plin, pa začne prikolica oscilirati okrog kljuke. Zdaj če je dvoosna, verjetno ne tako hitro, kot enoosna.
WizzardOfOZ ::
Problem pri preveliki teži je že valovita cesta, pa se prikolica zagunca in pritisne zadnji del avta dol, prednja kolesa pa v zrak in kar naenkrat ne moreš zavijat. Pol pa črno kroniko bereš.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
M-XXXX ::
Pardon mislil sem težji tovor, drugače imam dvoosno oziroma tandem prikolico (750) ampak načeloma lahko vozim še enkrat toliko. No sam vozim ponavadi malo čez tono, je pa brez zaletne. Kolikor sem slišal je dobro da so obrati malo čez 1500, in ne pod to mejo da se ne obremenjuje motor. Načeloma skoraj nikoli ne vozim v šesti prestavi
To veš da je največja teža brez naletne zavore za avto 750 kg in si v prekršku?
Drugače pa z neko normalno prikolico in tovor tona, tona in pol pa res ni neka umetnost. Voziš kot bi vozil normalno, malo bolj umirjeno in je to to, nobene umetnosti.
WizzardOfOZ ::
Če imaš naletno zavoro. On je nima. Pač to je izzivanje.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
M-XXXX ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Če imaš naletno zavoro. On je nima. Pač to je izzivanje.
Tisti del sem tako ali tako že napisal svoje in niti ne bom komentiral... :D
WizzardOfOZ ::
Ti si napisal, da je v prekršku. Jaz mislim, da je prekršek, za katerega plačaš 80 evrov, tukaj še najmanjši problem. Bolj je problem da je on nevarnost na cesti in lahko še koga poleg sebe ubije.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Zezz ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Ti si napisal, da je v prekršku. Jaz mislim, da je prekršek, za katerega plačaš 80 evrov, tukaj še najmanjši problem. Bolj je problem da je on nevarnost na cesti in lahko še koga poleg sebe ubije.
Ah daj nehaj no ne vozim prvič prikolo. Samo sem sedaj kupil malo večjo, moj avto ima okrog dve toni, terenec. Vozim zelo previdno, počasi. Glede zavorne pa delate res vsi preveliko. Mene bolj zanima kako se čimmanj obremenjuje motor avtomobila
HotBurek ::
Na prikolici rahlo zategneš ročno zavoro, tako da skos malo drži in potem lahko varno pelješ tudi težje reči od 750kg.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
WizzardOfOZ ::
Na prikolici rahlo zategneš ročno zavoro, tako da skos malo drži in potem lahko varno pelješ tudi težje reči od 750kg.
Če nima zavore!!!
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
WizzardOfOZ ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Ti si napisal, da je v prekršku. Jaz mislim, da je prekršek, za katerega plačaš 80 evrov, tukaj še najmanjši problem. Bolj je problem da je on nevarnost na cesti in lahko še koga poleg sebe ubije.
Ah daj nehaj no ne vozim prvič prikolo. Samo sem sedaj kupil malo večjo, moj avto ima okrog dve toni, terenec. Vozim zelo previdno, počasi. Glede zavorne pa delate res vsi preveliko. Mene bolj zanima kako se čimmanj obremenjuje motor avtomobila
Tona na dvoosni prikolici brez lastne zavore brez problema porine iz ceste ali v koga drugega tudi dvotonskega terenca.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
novak-t ::
WizzardOfOZ je izjavil:
WizzardOfOZ je izjavil:
Ti si napisal, da je v prekršku. Jaz mislim, da je prekršek, za katerega plačaš 80 evrov, tukaj še najmanjši problem. Bolj je problem da je on nevarnost na cesti in lahko še koga poleg sebe ubije.
Ah daj nehaj no ne vozim prvič prikolo. Samo sem sedaj kupil malo večjo, moj avto ima okrog dve toni, terenec. Vozim zelo previdno, počasi. Glede zavorne pa delate res vsi preveliko. Mene bolj zanima kako se čimmanj obremenjuje motor avtomobila
Tona na dvoosni prikolici brez lastne zavore brez problema porine iz ceste ali v koga drugega tudi dvotonskega terenca.
Lahko potrdim, sem preizkusil na lastni koži. Nek deževen dan sem peljal avto na prikolici (400kg prikolica + 700kg avto=1100kg obremenitve) z hyundai galloper, ko mi je v ovinku zaradi obrabe preskočila zavora (ko se naletna zavora dovolj stisne, spusti zavore - za vožnjo vzratno). Porinilo me je ven iz ovinka, poletel sem čez cestni jašek in na nek dovoz. K sreči brez posledic na avtu.
Zezz ::
WizzardOfOZ je izjavil:
WizzardOfOZ je izjavil:
Ti si napisal, da je v prekršku. Jaz mislim, da je prekršek, za katerega plačaš 80 evrov, tukaj še najmanjši problem. Bolj je problem da je on nevarnost na cesti in lahko še koga poleg sebe ubije.
Ah daj nehaj no ne vozim prvič prikolo. Samo sem sedaj kupil malo večjo, moj avto ima okrog dve toni, terenec. Vozim zelo previdno, počasi. Glede zavorne pa delate res vsi preveliko. Mene bolj zanima kako se čimmanj obremenjuje motor avtomobila
Tona na dvoosni prikolici brez lastne zavore brez problema porine iz ceste ali v koga drugega tudi dvotonskega terenca.
Kot sem rekel ne pretiravaj. Največ je odvisno od vožnje, torej s tovorom voziš počasi in z veliko varnostno razdaljo. Naletna zavora zahteva redno vzdrževanje in če ni vzdrževana je lahko celo nevarnejše, kot da je nebi bilo. Za naprimer za tono ali kubik tovora na dvoakserci je res ne rabiš, če imaš ob tem še večji težji avto še toliko manj.
bemfa ::
Skoči na žlajfo, ko ti kdo izsili prednost ali ti skoči srna/otrok, pa pol povej, če jo rabiš ali ne
perci ::
Kje sploh najdeš dvoosno prikolo brez naletne?
Aha, vidim...jo najdeš, ampak je do 750 ndm
Aha, vidim...jo najdeš, ampak je do 750 ndm
Zgodovina sprememb…
- spremenil: perci ()
cvalsr ::
Zdravo zanima me kako je najbolj priporočena vožnja težje prikolice, da se najmanj obremeni motor vozila. Nekje sem prebral da je mogoče malo bolje voziti v večjih obratih. Kaj menite ostali
Klasika internetnih spraševalcev.
Kakšne prikolice? Težje od česa? Kakšen motor? Kakšnega vozila? Po kakšnih cestah? Itd.
Potem se pa skoraj vsak še razpi... in začne žalit, če ne dobi točno takega odgovora, kakršen mu ustreza.
Utk ::
A obstaja kombinacija vozila in prikolice pri kateri je pametno vozit v (čim) nižjih obratih, pa da ni to šlepar ali vlak?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
cvalsr ::
Problem pri preveliki teži je že valovita cesta, pa se prikolica zagunca in pritisne zadnji del avta dol, prednja kolesa pa v zrak in kar naenkrat ne moreš zavijat. Pol pa črno kroniko bereš.
Z dovoljenimi 50 oziroma 75 kilami na vlečni kljuki te tako zagunca, da ti dvigne prednja kolesa v zrak...
WizzardOfOZ ::
A obstaja kombinacija vozila in prikolice pri kateri je pametno vozit v (čim) nižjih obratih, pa da ni to šlepar ali vlak?
Če imaš dovolj navora že v nizkih obratih, potem lahko. Drugače pa voziš pri normalnih obratih.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | "Delovni stroj" 4x4 za v gozd in na njivo (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 9915 (6100) | WizzardOfOZ |
» | Avto in prikolicaOddelek: Loža | 1642 (645) | Valvoline |
» | EkB kategorija vprašanja.Oddelek: Na cesti | 6105 (4380) | AnriK |
» | Priklop za prikolicoOddelek: Na cesti | 1796 (1599) | mirch |
» | Avtomobil + čoln 5 M(prikolica)Oddelek: Loža | 5321 (5097) | St235 |