» »

Ali bi se Slovenec s svojim vozilom v Avstriji res vozil ceneje?

Ali bi se Slovenec s svojim vozilom v Avstriji res vozil ceneje?

zk_eu ::

Odkrit bom, da mi gre že pošteno na živce jamranje večine Slovencev ob vsakokratnem zvišanju ali znižanju cene goriva. Predvsem se to nanaša na primerjavo z Avstrijo, kjer je povprečna neto plača višja kot pri nas, gorivo pa cenejše. In potem tisto hvaljenje kako je Slovenec polnil ceneje za toliko in toliko.

Pa sem se odločil narediti malce raziskavo ali smo Slovenci res tako na slabšem oziroma ali nas država res tako "ropa" kot radi jamramo. Predvsem me je zanimalo ali se povprečni Slovenec v Sloveniji vozi dražje kot bi se, če bi živel v Avstriji.

V nadaljevanju govorim samo o podaljšanju registracije vozila za 12 mesecev oziroma o letni dajatvi za uporabo vozila v primerjavi s ceno goriva. Torej letna uporaba vozila. Sem niso zajeti stroški registracije novega vozila i. t. d., ki so, na hitro precej dražji kot pri nas, vendar se izračunov nisem lotil, so pa podatki na voljo na istem viru, če bo koga zanimalo. Močno tudi dvomim tudi, da je obvezno zavarovanje vozila pri njih cenejše kot pri nas.

Izračun je najprej narejen za povprečnega Slovenca, ki po podatkih Statističnega urada RS (ne glede na prostornino motorna in vrsto goriva ter v letu 2014 – novejši podatkov namreč ni) prevozi 12.653 km na leto.

 Prevožena razdalja povprečnega Slovenca v letu 2014

Prevožena razdalja povprečnega Slovenca v letu 2014



Žal sem bil primoran v izračun vzeti eno vozilo z določeno prostornino motorja in zgolj eno vrsto gorivo. Pa sem se odločil, da vzamem kar moj avto z 1.8 bencinskim motorjem 103 kW (140 KM), ker imam za tega tudi točne podatke o povprečni porabi goriva in prevoženi razdalji, poleg tega pa podatke lažje primerjam z povprečnimi, ki so na SI-STAT (dizla namreč ne vozim) in ker enostavno ne moreš računati podatkov za vsa vozila.

V letu 2017 je bila povprečna poraba mojega avta 8,7 L/100 km. Povprečni Slovenec s prostornino bencinskega motorja od 1501 cm3 do 2000 cm3, pa je imel v letu 2014 povprečno porabo goriva 7,5 L/100 km.

Pri ceni goriva moram žal malce vse skupaj poenostaviti. Povprečna cena 95-oktanskega bencina je bila pri nas v letu 2017, (zaokroženo) 1,271 EUR. Podatki za ceno goriva so na strani MGRT.

 Povprečna cena goriva pri nas v letu 2017

Povprečna cena goriva pri nas v letu 2017



Tudi sam rad koristim avstrijsko trošarinsko politiko pri gorivu in če je le možno bom gorivo natočil v Avstriji. Ne vem zakaj se bi ob prostem trgu branil nižje cene. Kolikor sam zaznam, je 95-oktanski bencin pri njih med 5 in 9 centi cenejši kot pri nas, odvisno od dela dneva kdaj greš tankati (popoldan ali dopoldan). Točnih podatkov o povprečni ceni goriva nisem našel, vendar kolikor sem gledal na Fuelio.net, bo razlika nekje tukaj kot sem napisal, zato sem za povprečno ceno goriva v Avstriji za leto 2017 vzel 1,182 EUR ali ceno, ki je 9 centov nižja kot pri nas (torej najvišjo razliko, ki sem jo zaznal osebno), pa čeprav sam menim, da je razlika še nekoliko manjša.

Podatke o višini letne dajatve za vozila sem črpal še iz nekdanje Uredbe o načinu določanja in višini letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu, ki je veljala do 1. 6. 2018. Zgolj zato, ker nam je do zdaj bolje poznana, cena goriva je poračunana za leto 2017, poleg tega pa imam tudi podatke za Avstrijo iz leta 2017. Podatke za Avstrijo sem našel tukaj. Za tiste, ki ne veste, sedaj velja nova Uredba o letni dajatvi za uporabo vozil v cestnem prometu.

 Letna dajatev za uporabo vozila 2017 – Slovenija

Letna dajatev za uporabo vozila 2017 – Slovenija



 Letna dajatev za uporabo vozila 2017 – Avstrija

Letna dajatev za uporabo vozila 2017 – Avstrija



Letna dajatev za uporabo vozila me je v letu 2017 za 12 mesecev v Sloveniji prišla 96.00 EUR. V Avstriji bi me za enako vozilo letna dajatev prišla 711,00 EUR. Razlika je torej 615,00 EUR.

Sedaj je pa samo še stvar križnega računa.

Če bi se z mojim avtom vozil povprečni Slovenec, ki na leto prevozi 12.653 km in ima z bencinskim motorjem povprečno porabo 7,5 L/100 km, bo za to prevoženo razdaljo pri nas plačal (za 95-oktanski bencin) znesek 1.206,15 EUR, medtem ko bo v Avstriji za to plačal 1.121,69 EUR. Razlika je torej 84,46 EUR. Toliko bi povprečni Slovenec privarčeval, če bi točil gorivo le v Avstriji. Na letni ravni pa je drugače, saj ga letna uporaba vozila še vedno – kljub cenejšemu gorivu v Avstriji – pride pri nas ceneje za okoli 530,54 EUR.

Sam sem lani imel torej povprečno porabo 8,7 L/100 km in naredil 24.123 km, za kar bi oziroma sem pri nas za plačal 2.667,45 EUR, medtem ko bi v Avstriji plačal 2.480,77 EUR. Razlika je 186,68 EUR in sem še vedno »na boljšem« za 428,32 EUR.

Bom vesel, če me kdo popravi v kolikor sem se kje zmotil. Izračun zagotovo ni čisto točen (sploh zaradi podatkov o ceni goriva), vendar se mi zdi, da je dovolj jasen, da je iz njega razvidno, da je za večino vožnja z avtom v Sloveniji vseeno cenejša kot v Avstriji (vsaj glede na podatke za leto 2017).

Cenejša v Avstriji ni niti letna vožnja po njihovih avtocestah glede na to, da večina Slovencev tudi to veselo izpostavlja. Vinjeta je v Avstriji resda cenejša, vendar potrebno dodatno plačati posamezne avtocestne odseke in predore, zaradi česar hitro presežeš ceno naše letne vinjete že z enim prečkanjem. Če imaš avstrijsko letno vinjeto, imaš sicer popust na letno cestninsko karto za te odseke, kar pa še vedno znese več kot 65 EUR letno na posamezen odsek. Če bi se želeli voziti neomejeno po vseh odsekih avstrijskih avtocest, stane to malo manj kot 220 EUR (vir: AMZS), medtem ko naša vinjeta za osebna vozila stane 110,00 EUR.

Prav je da smo kritični, vendar se tudi pri vožnji z avtomobilom, vsaj kar se tiče povprečnega Slovenca, popolnoma neupravičeno jezimo čez našo državo.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
  • spremenil: zk_eu ()

starfotr ::

Super zbrani podatki na kupu. Pozabil si še eno zadevo. Plače so v AT višje, kot pri nas. Če potegnemo pod črto, so ljudje v AT še vedno na boljšem, četudi dajo več za dajatve.

CoolBits ::

Dejansko se razlika izniči že v enem mesecu, če pogledaš povprečno plačo pri nas ali v avstriji.

TheBlueOne ::

Sicer si se potrudil, ampak bo treba primerjati se ostale moci motorjev, kakor tudi elektro avte.

Ko sem pred slabimi desetimi leti preregistriral svoj studentski VW Lupo iz Slo v At, sem v Slo placal letno registracijo ca. 300€(s tem imam v mislih vse od zavarovanja do c.t.). Ce se ne motim je bilo v AT kaksne 100€ vec. Za Mercedes C s ca. 200konji placam kaksne 1300€ z delnim kaskom, kar je verjetno nekoliko drazje kot v Slo. Od tega je davek oz. dajatev ca. 900€.
Bos pa dosti tezko dobil visino zavarovanja za Avstrijo, ker znajo zelo variirati.
V Avstriji je praviloma tako, da ce imas skromen avto je poceni, vse kar je nad 120 konji pa zacne biti drago. Ce se ti da poracunaj se za kaksno pando s 50 konji. ?

Drugace pa kaj pomeni, da se Slovenec vozi v Avstriji? Ali tam tudi dela, ker ce je odgovor na to da, potem lahko takoj nehas racunat, se bolj splaca v Avstriji. Ce ima avto registriran v Avstriji in delas v Sloveniji, kar je cudno, ker praviloma si resident tam kjer delas in imas tudi avto, v tem cudnem primeru pa bi bil Slovenec verjetno v minusu, razen, ce morda vozi kaksen ekstra varcen ali elektro avto. To pa bos verjetno poracunal ti. ? Za 50 konjev dajatev v Avstriji ni niti 100€.

https://durchblicker.at/autoversicherun...

perci ::

starfotr je izjavil:

Super zbrani podatki na kupu. Pozabil si še eno zadevo. Plače so v AT višje, kot pri nas. Če potegnemo pod črto, so ljudje v AT še vedno na boljšem, četudi dajo več za dajatve.

Totalno nerelevanten podatek za to temo, katere naslov ni: "Kje lahko za lokalno plačo kupim največ?"

AndrejO ::

CoolBits je izjavil:

Dejansko se razlika izniči že v enem mesecu, če pogledaš povprečno plačo pri nas ali v avstriji.

Ena zelo lepa stran s podatki za evropske (ne samo EU) države.

Če je cena nafte za vse v EU približno enaka, potem je Slovenija s svojih 1,36 nekje pod aritmetično sredino (1,44) med Romunijo (1,14) in Nizozemsko (1,75) in na mediani (če sem pravilno preštel, je ta 1,36).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: AndrejO ()

Magic1 ::

Slovenija pač ni Avstrija, kot Avstrija ni Švica/Norveška. Vsi ne moremo/nočemo živeti v najbogatejših državah...
Magic

TheBlueOne ::

AndrejO je izjavil:

CoolBits je izjavil:

Dejansko se razlika izniči že v enem mesecu, če pogledaš povprečno plačo pri nas ali v avstriji.

Ena zelo lepa stran s podatki za evropske (ne samo EU) države.


V Avstriji se ves cas spreminjajo. Ce zivis v Avstriji ves, kje je praviloma OK cena. Po obcutku tankam ca 5c ceneje kot je v tabeli.

krneki0001 ::

@Andrej0, To je neka povprečna cena goriva v državi. Na tej strani piše, da imajo Avstrijci 95 oktanca po 1.29€ na liter. V Beljaku pa vseeno lahko tankaš za 1.219€ na liter (torej 7 centov ceneje kot je povprečje ali 12 centov ceneje kot pri nas).

Tukaj lahko preveriš točne cene na avstrijskih pumpah (če načrtujem pot, potem še tukaj malo pogledam, naredim sicer majčken ovinek, pa še malo prišparam):
https://www.spritpreisrechner.at/

Magistrat Stadt Villach
st. Johanner Straße 20, 9500 Villach Österreich
Super 95 - 1,219€

Pri 90 litrskem tanku pa se 12 centov že konkretno pozna - skoraj 11 evrov na tank.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

zk_eu ::

Prva dva odgovora sta tako pričakovana in se mi ju niti ne da komentirati.

TheBlueOne je izjavil:

Sicer si se potrudil, ampak bo treba primerjati se ostale moci motorjev, kakor tudi elektro avte.

Ko sem pred slabimi desetimi leti preregistriral svoj studentski VW Lupo iz Slo v At, sem v Slo placal letno registracijo ca. 300€(s tem imam v mislih vse od zavarovanja do c.t.). Ce se ne motim je bilo v AT kaksne 100€ vec. Za Mercedes C s ca. 200konji placam kaksne 1300€ z delnim kaskom, kar je verjetno nekoliko drazje kot v Slo. Od tega je davek oz. dajatev ca. 900€.
Bos pa dosti tezko dobil visino zavarovanja za Avstrijo, ker znajo zelo variirati.
V Avstriji je praviloma tako, da ce imas skromen avto je poceni, vse kar je nad 120 konji pa zacne biti drago. Ce se ti da poracunaj se za kaksno pando s 50 konji. ?

Drugace pa kaj pomeni, da se Slovenec vozi v Avstriji? Ali tam tudi dela, ker ce je odgovor na to da, potem lahko takoj nehas racunat, se bolj splaca v Avstriji. Ce ima avto registriran v Avstriji in delas v Sloveniji, kar je cudno, ker praviloma si resident tam kjer delas in imas tudi avto, v tem cudnem primeru pa bi bil Slovenec verjetno v minusu, razen, ce morda vozi kaksen ekstra varcen ali elektro avto. To pa bos verjetno poracunal ti. ? Za 50 konjev dajatev v Avstriji ni niti 100€.

https://durchblicker.at/autoversicherun...


Saj sem rekel, da sem vzel zgolj za primer svojega vozila, ker je enostavno preveč, da bi računal za več vozil. V mislih sem imel predvsem primerjavo 1 letne vožnje v Avstriji in Sloveniji. Mogoče sem naslov teme nerodno postavil, hvala da si izpostavil. Prav tako nimam toliko časa, da bi zajel vse stroške, zato na primer ni zavarovanja notri. Naslov teme je letel predvsem na tiste, ki se vozijo do najbližje Ikeje in se potem kričijo kako je v naši državi vse zanič.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

TheBlueOne ::

zk_eu je izjavil:


Saj sem rekel, da sem vzel zgolj za primer svojega vozila, ker je enostavno preveč, da bi računal za več vozil. V mislih sem imel predvsem primerjavo 1 letne vožnje v Avstriji in Sloveniji. Mogoče sem naslov teme nerodno postavil, hvala da si izpostavil. Prav tako nimam toliko časa, da bi zajel vse stroške, zato na primer ni zavarovanja notri. Naslov teme je letel predvsem na tiste, ki se vozijo do najbližje Ikeje in se potem kričijo kako je v naši državi vse zanič.


Razumem, ampak Slovenec je sirsi pojem. :) Ti bi s tvojim avtom morda placal vec, ampak ce imas poceni avto pa se zna zadeva prevesiti v korist Avstrije.

Morda je se vazen podatek, da ce imas v At dva lahko placas samo za drazjega in menjas tablice. Seveda ne moras voziti obeh. Torej ce imas v Slo se nedeljski avto je Avstrija konkretno cenejsa.

FTad ::

v At. je stanje tako:

Bencin:
- cene bencina so nizje. Seveda najbolje, da tankas znotraj mesta in ne na avtocesti, kjer je dizel tudi po 1.4EUR/L. V nedeljo sem tankal 1.174EUR/L dizla. Seveda ce tankas tekom tedna, potem je ceneje, ce takoj zjutraj ob 7h tankas, ali pa proti veceru, ko so cene spet nizje.

Zavarovanje
- na durchblicker-ju si lahko preracunas, koliko te bi stalo zavarovanje.

- Primer za VW Passsata R-Line 2.0tdi, 150KM, bi me glede na opremo stal 1554EUR/leto, ce placas v enkratnem znesku:
https://durchblicker.at/autoversicherun...

- potrebno je se upostevati, da je pri vseh zavarovanjih se odbitna fransiza. V mojem primeru okoli 320EUR
- v tej ceni je vkljucena vedno tudi cestna taksa:
Haftpflicht EUR 198,65 (osnovno zavarovanje)
Vollkasko EUR 696,92 (polni kasko)
Motorbezogene Steuer EUR 649,44 (cestna taksa)
Gesamt EUR 1.545,01

- pri ceni je upostevano, da sem v najvisji bonus skupini 0.

- potrebno je vedeti, da pri zavarovanjih ni ravno mozno si ga sestavljati z raznimi policami, vendar je bolj ali ne vedno vse ali nic (osnovno ter delni ali polni kasko). Torej ni mozno imeti samo osnovnega zavarovanja, potem pa se police za poskodbe stekla, pred divjadjo in toco npr.

- Torej sta zavarovanje in cestna taksa izredno drazja.

Vinjeta:
- v AT: 87,3EUR, v Slo 110EUR
- v At so tuneli ekstra.

Avto:
- cene so tudi visje
- za primerjavo spet VW Passat: ce si ga sestavim v konfiguratorju, je se pred raznimi dodantimi opremami cena samega vozila 5-6kEUR razlike, na koncu pa vsaj 10kEUR, z isto zeljeno opremo.
- primer: izbor iste metalik barve je razlika v ceni ze od 100-150EUR v at, ce zelis pa steklo na strehi pa od 300EUR itd.

Bottom line, je letni strosek avta v At neprimerno visji, neglede na povprecno placo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: FTad ()

TheBlueOne ::

@Ftad, jaz imam zavarovanje ceneje, kot je na tisti strani. Sem se pogajal. Kar se tice cen avtov, pa sma ravno iskala za mojo in bilo taksne razlike kot jo opisujes. Suzuki Vitara z lepo opremo je bila na koncu 400€ vec kot v Slo ipd. Enako pri Fiatu, Jeepu in Mazdi. Frend ki v Slo prodaja avte mi je dejal, da razlik niti ni ter da novega avta v Avstrijo niso prodali ze dolga leta. Ne glej konfiguratorjev, ker ko prides v salon so cene na koncu prakticno iste. Kaj mislis, da so Avstrijci preleseni, da bi za to vedeli, se posebej, ko lahko gredo v Nemcijo?

Jaz imam delni kasko, kjer je doplacilo za skodo 300€, za 150€. 600€+ za kasko je kar huda. In ce se ne motim gredo stopnje se nizje od 0. :) Pozanimaj se pri agentu. Zavarovalnice imajo praviloma kot dodaten popust.

Ce kupujes v Avstriji avte kar s cene iz konfiguratorja in se z agentom ne pogajas, potem te imajo gotovo radi kot stranko. Avstrijci praviloma niso tako lahki, kar gledajo na denar.

AndrejO ::

TheBlueOne je izjavil:

AndrejO je izjavil:

CoolBits je izjavil:

Dejansko se razlika izniči že v enem mesecu, če pogledaš povprečno plačo pri nas ali v avstriji.

Ena zelo lepa stran s podatki za evropske (ne samo EU) države.


V Avstriji se ves cas spreminjajo. Ce zivis v Avstriji ves, kje je praviloma OK cena. Po obcutku tankam ca 5c ceneje kot je v tabeli.

Cene so ocenjeno povprečje in kot takšne zanimive za debato, ne pa za iskanje najcenejše črpalke.

TheBlueOne ::

AndrejO je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:

AndrejO je izjavil:

CoolBits je izjavil:

Dejansko se razlika izniči že v enem mesecu, če pogledaš povprečno plačo pri nas ali v avstriji.

Ena zelo lepa stran s podatki za evropske (ne samo EU) države.


V Avstriji se ves cas spreminjajo. Ce zivis v Avstriji ves, kje je praviloma OK cena. Po obcutku tankam ca 5c ceneje kot je v tabeli.

Cene so ocenjeno povprečje in kot takšne zanimive za debato, ne pa za iskanje najcenejše črpalke.


Povprecna cena ne odraza realnosti, odrazalo bi jo povprecno placilo prodanega. Vecina v Avstriji kar gelda na ceno in verjamem, da se cenejsega proda neprimerno vec kot drazega. Na trgu je praviloma cena taksna, za kolikor se nekaj vecinoma prodaja.

MH0 ::

Za iti tankat čez mejo je nepomembno koliko stroškov ima avstrijec s svojim vozilom. Potem upoštevaj tudi, da mora v AT avto na tehničnem biti res izpraven. Za slovenca je relevanten podatek samo to, da je pri sedmih polnih rezervoarjih osmi "gratis". Če si blizu meje, seveda.

zk_eu ::

Predmet teme je zgolj to, da je imeti avto v Avstriji dražje kot v Sloveniji in da se s tem pokaže omejenost Slovenca, ki ob obisku Ikeje vidi samo ceno goriva na črpalki in ceno vinjete. @thetilko in @FTad sta to jasno dodatno potrdila ter še dodala, da je tudi zavarovanje vozila dražje kot pri nas. Kot sem napisal, prav je da smo kritični, vseeno pa malce razmisleka predenj se benti vse povprek, ne škodi.

Koliko procentov plače pa da Avstrijec za avto na leto pa ni point te teme.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zk_eu ()

MH0 ::

Naslov teme govori o Slovencu, ki vozi po Avstriji in ne o tem kakšne imata Avstrijec in Slovenec stroške, ko se vozita vsak pri sebi doma. Če bi govorila o slednjem pa omemba višine plače tudi nič ne bi škodila. Zgodba od nove, preko stroškov zavarovanja do neopravljenega tehničnega zaradi izrabljenega brisalca oz. o višjih stroških lastništva avtmobila je vsem znana.

zk_eu ::

Če bi bral temo, bi videl o čem se piše. In ne, zgodba o višjih stroških lastništva povprečnemu Slovencu žal ni znana.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

MH0 ::

Lej, če ti na to, ko ti nekdo reče, da imajo v AT cenejše gorivo odgovoriš z NoVA in z višjo ceno zavarovanja potem pa za argument višine plače trdiš, da je nepomemben, ni omejen tisti s katerim si se pogovarjal. So pa takšne primerjave dober eye-opener za relativizacijo razlike plač. To pa ja. :-)

zk_eu ::

Nisem rekel, da je nepomemben. Rekel sem, da ni predmet te teme. Kar je razlika. Nikjer tudi nisem trdil, da je standard v naši državi višji oziroma, da je kupna moč Slovenca višja kot Avstrijca. Eni pač ne ločite o čemer se pogovarja v temi. In za to so potrebni trije komentarji. Povedal sem tudi, da sem se v imenu teme nerodno izrazil in zakaj je tako.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zk_eu ()

MH0 ::

Imaš tudi takšne, ki vsako kritiko razumejo, kot napad. To je slaba lastnost. Jaz ne vidim smisla tvoje relativizacije primerjave cene goriv. Če pa bi želel relativizirati avstrijsko plačo, pa ti žal ne bo uspelo, ker je pač preveč dejavnikov. Namreč ni vseeno kakšno cesto si s trošarino/davkom kupi Astrijec in kakšno Slovenec. Zato mislim, da ima tisti, ki si ga ti imenoval za omejenega, bolj prav, kot ti s tvojim poskusom. Njegova primerjava pove nekaj o tem ali bo Slovenec šel v AT tankat ali Avstrijec v SI, kot v starih časih, ko je tukaj pustil še denar za kosilo. In pove nekaj o tem kje bo tankal turistični tranzit.

FTad ::

TheBlueOne je izjavil:

@Ftad, jaz imam zavarovanje ceneje, kot je na tisti strani. Sem se pogajal. Kar se tice cen avtov, pa sma ravno iskala za mojo in bilo taksne razlike kot jo opisujes. Suzuki Vitara z lepo opremo je bila na koncu 400€ vec kot v Slo ipd. Enako pri Fiatu, Jeepu in Mazdi. Frend ki v Slo prodaja avte mi je dejal, da razlik niti ni ter da novega avta v Avstrijo niso prodali ze dolga leta. Ne glej konfiguratorjev, ker ko prides v salon so cene na koncu prakticno iste. Kaj mislis, da so Avstrijci preleseni, da bi za to vedeli, se posebej, ko lahko gredo v Nemcijo?

Jaz imam delni kasko, kjer je doplacilo za skodo 300€, za 150€. 600€+ za kasko je kar huda. In ce se ne motim gredo stopnje se nizje od 0. :) Pozanimaj se pri agentu. Zavarovalnice imajo praviloma kot dodaten popust.

Ce kupujes v Avstriji avte kar s cene iz konfiguratorja in se z agentom ne pogajas, potem te imajo gotovo radi kot stranko. Avstrijci praviloma niso tako lahki, kar gledajo na denar.


Ja, tista stran je bolj za priblizek, kakko se gibljejo cene. Itak bi se potem z agentom usedel in se tocno pogovoril kako in kaj.

Kar se tice razlike v ceni pri avtomobilih, sem zase samo za Passata gledal, ker me ta pac mika in sem se igral s konfiguratorjem. Vem, da je potrebno iti potem s tisto koncno verzijo konfiguratorja v salon in se pogajat. Ker pa tega nisem se pocel, ne vem koliko se lahko zniza cena. Npr, koncna cena v konfiguratorju za izbran model in opremo je npr 50k€, za koliko bi se pa lahko dejansko potem dogovoril v salonu se mi pa ne sanja. Bi to pomenilo, da dobis avto za 35-40k€, ce je bila cena na netu 50k€?

Ja, stufe gredo celo do -3 in cene zavarovanja se znizajo mislim, da na vsake 3 leta, potem ko imas pri nekomu ze 2 leti zavarovanje. Drugo leto bom imel -3.

kuglvinkl ::

A na dan cena zaniha? A to si prilagajajo povpraševanje in s tem staff, ali kako?
Your focus determines your reallity

Stari maček ::

Totalno zgrešena tema. Ob meji se avto registrira v Sloveniji, tanka pa v Avstriji. Konec filozofiranja.

zk_eu ::

MH0 je izjavil:

Imaš tudi takšne, ki vsako kritiko razumejo, kot napad. To je slaba lastnost. Jaz ne vidim smisla tvoje relativizacije primerjave cene goriv. Če pa bi želel relativizirati avstrijsko plačo, pa ti žal ne bo uspelo, ker je pač preveč dejavnikov. Namreč ni vseeno kakšno cesto si s trošarino/davkom kupi Astrijec in kakšno Slovenec. Zato mislim, da ima tisti, ki si ga ti imenoval za omejenega, bolj prav, kot ti s tvojim poskusom. Njegova primerjava pove nekaj o tem ali bo Slovenec šel v AT tankat ali Avstrijec v SI, kot v starih časih, ko je tukaj pustil še denar za kosilo. In pove nekaj o tem kje bo tankal turistični tranzit.


Nisem ničesar vzel kot napad. Gre se samo zato, da nočeš razumeti kaj je v temi bistveno. Če misliš, da ima drugi bolj prav, me ne moti. Je to tvoj osebni pogled in prav je, da ga imaš.

Pa dobro, če se je zdaj vse tako izjalovilo, pa naredimo še izračun na podlagi povprečne plače v letu 2017 za Avstrijo in Slovenijo. Kaj več tako ne moremo narediti, ker kot si že sam lepo povedal, je to zelo težko.

Povprečna neto plača leta 2017 je bila v Sloveniji 1.055 EUR, kar je na letni ravni 12.660 EUR, v Avstriji pa 2.324 EUR ali na letni ravni 27.888 EUR.

Povprečni Slovenec kot je opisan zgoraj, z porabo 7.5 L/100 km in mojim avtom (ker sem enega spet moral vzeti), je za gorivo in letno dajatev pri nas plačal 1.306,15 EUR, kar je 10,31% njegovega povprečnega neto letnega dohodka. V Avstriji bi za enako vožnjo plačal gorivo in letno dajatev v skupnem znesku 1.832,69 EUR, kar je 6,57% njegovega povprečnega neto letnega dohodka.

Izračun ni popoln in je nehvaležen. A nekaj je.

Nikoli nisem rekel, da imamo večjo kupno moč ali višji življenjski standard. Realnost je, da si povprečen Avstrijec za svojo povprečno plačo najverjetneje lahko privošči več. Kar želim poudariti zgolj je, da ne drži rek povprečnega Slovenca, da nas država pri tem ropa v primerjavi z Avstrijci. Nikoli nisem tudi rekel, da v procentih od dohodka dajemo manj za vozilo kot severni sosedi. Gre se samo zato, da Slovenec vidi tisto poceni gorivo in takoj aplicira na to kako ga naša država molze, medtem ko se za to ceno na bencinski pumpi vseeno skriva še nekaj številk. Avstrijci imajo drugačen sistem. Več plačajo letne dajatve in imajo zato cenejše gorivo. Mi imamo cenejšo letno dajatev in več plačamo za gorivo. To je vse kar želim povedati.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zk_eu ()

looser ::

Totalno zgrešena tema. Ob meji se avto registrira v Sloveniji, tanka pa v Avstriji. Konec filozofiranja.


This.

Celotna tema je (kot velika večina ostalih), kot izgleda, (a samo) meni čista izguba časa...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: looser ()

zk_eu ::

Kolikor vem gre za prekršek, če se preseliš v drugo državo in po 6 mesecih avta ne registriraš tam. To je torej "no go". Zadeva koristi samo obmejnim prebivalcem. Ne more pa Avstrijec oziroma nekdo, ki biva v Avstriji, vozila kar tako registrirati v Sloveniji.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zk_eu ()

looser ::

Ob meji se avto registrira v Sloveniji, tanka pa v Avstriji.


Zadeva koristi samo obmejnim prebivalcem.


These.

Sam prihranek v času in denarju (in vožnji) se drugim neizplača, če niso ravno v bližini.

Ima to država, brez skrbi, dovolj dobro preračunano.

Saj bo :-)

ziggy89 ::

Imam en testni izračun glede tega:

nov avto, diesel,

osnovna cena 28k
dodatna oprema 8,5k

polni kasko pride letno (sicer v tem primeru deljeno na mesece): 1216eur

Davek na motorna vozila letno: 500.

Skupaj: 142eur mesecno oz. 1700eur letno.

To je za 0 skupino - čeprav nisem imel v AT še nobenega avta, so mi jo ponudili, ker imajo navezo avto hiša/zavarovalnica.

kuglvinkl je izjavil:

A na dan cena zaniha? A to si prilagajajo povpraševanje in s tem staff, ali kako?


Ceno lahko zvišajo dvakrat na dan, nižajo pa kolikokrat želijo.

Za prvo uro nisem prepričan ampak je verjetno 6-7 zjutraj, druga ura je pa opoldan.

Torej proti večeru bodo cene nižje kot ob 12h (ker bodo verjetno vsi navili najvišjo ceno, ki jo lahko potem nižajo.

Je pa tako, tale moment je najcenjsa pumpa v moji okolici (cca. 2 km) 1,249eur za bencin, najdrazja pa 1,399. S slovenijo je najcenejsa dejansko dobrih 9 centov razlike :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ziggy89 ()

FTad ::

ziggy89 je izjavil:

Imam en testni izračun glede tega:

nov avto, diesel,

osnovna cena 28k
dodatna oprema 8,5k

polni kasko pride letno (sicer v tem primeru deljeno na mesece): 1216eur

Davek na motorna vozila letno: 500.

Skupaj: 142eur mesecno oz. 1700eur letno.

To je za 0 skupino - čeprav nisem imel v AT še nobenega avta, so mi jo ponudili, ker imajo navezo avto hiša/zavarovalnica.


Ja, to je kar realna cena (na zalost). Zavarovanje v AT je drag spas. Kaj sele, da nisi v 00 Skupini. Tudi, ce zelis motor z vec kot 150PS je zavarovanje takoj izredno drazje.


ziggy89 je izjavil:


kuglvinkl je izjavil:

A na dan cena zaniha? A to si prilagajajo povpraševanje in s tem staff, ali kako?



Ceno lahko zvišajo dvakrat na dan, nižajo pa kolikokrat želijo.

Za prvo uro nisem prepričan ampak je verjetno 6-7 zjutraj, druga ura je pa opoldan.

Torej proti večeru bodo cene nižje kot ob 12h (ker bodo verjetno vsi navili najvišjo ceno, ki jo lahko potem nižajo.

Je pa tako, tale moment je najcenjsa pumpa v moji okolici (cca. 2 km) 1,249eur za bencin, najdrazja pa 1,399. S slovenijo je najcenejsa dejansko dobrih 9 centov razlike :)


dizel na pumpi, kjer jaz tankam je trenutno ob jutrih in vecerih ze dva dni 1.164€/L. Pumpa je A1.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: FTad ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Obdavčitev dela v Avstriji (strani: 1 2 3 417 18 19 20 )

Oddelek: Loža
978217772 (88331) kamiKaZaA

Sava Kranj ponuja za delavce 800 evrov bruto (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
12321229 (17956) BigWhale
»

Registracija vozila na Hrvaškem (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
539652 (6999) rogerg
»

Vsakodnevni prevoz Maribor - Gleisdorf (20km dalje od Graza) (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5317368 (12705) blindb

Več podobnih tem