» »

"Talenti" na slovenskih cestah

"Talenti" na slovenskih cestah

Temo vidijo: vsi
««
325 / 325
»
»»

paradajzos ::

Pomemno je, da se ljudje resnično zavejo možnih posledic. In če obstaja možnost minimalno recimo 10 letne zaporne kazni za povzročitev smrti z vozilom pod vplivom alkohola, ne pa eno leto družbeno koristnega dela, bo percepcija zelo drugačna.
Eni rabijo grožnjo velike gorjače države, drugim je dovolj, če se zavedo, da si bi do konca življenja očitali - oboje je ok, če je posledica, da ne uživajo alkohola, kadar vejo, da bojo potem vozili.
Drugim grožnja niti ni potrebna, ampak če obstaja, nanje itak nima vpliva, ker so dovolj pametni, da ravnajo pravilno tudi brez grožnje.

Zgodovina sprememb…

bm1973 ::

V dosti državah, če povzročiš nesrečo s smrtnim izidom v pijanem stanju, se to šteje za uboj/nenaklepen umor.

Take bi morale tudi biti posledice za pijanca... Plus trajen odvzem izpita plus prepoved lastništva avta plus hude sankcije za tistega, ki bi mu avto dal za vozit..

Legon ::

Dajmo vire za take trditve no, ker drugače je brezvezeze debatirat, ko vsak bedak blekne kar mu paše.

bm1973 ::

Prvi zadetek na Googlu...

What is the punishment for drunk driving and killing someone in the US?
Criminal penalties

Upon conviction for DUI manslaughter, individuals may face: Imprisonment: The statutory minimum sentence is four years in state prison, but depending on the circumstances, it can range up to 15 or even 30 years. Fines: They may be required to pay substantial fines reaching $10,000 or more.


https://maguirelawfirm.com/a-drunk-driv...

Legon ::

paradajzos je izjavil:

Pomemno je, da se ljudje resnično zavejo možnih posledic. In če obstaja možnost minimalno recimo 10 letne zaporne kazni za povzročitev smrti z vozilom pod vplivom alkohola, ne pa eno leto družbeno koristnega dela, bo percepcija zelo drugačna.
Eni rabijo grožnjo velike gorjače države, drugim je dovolj, če se zavedo, da si bi do konca življenja očitali - oboje je ok, če je posledica, da ne uživajo alkohola, kadar vejo, da bojo potem vozili.
Drugim grožnja niti ni potrebna, ampak če obstaja, nanje itak nima vpliva, ker so dovolj pametni, da ravnajo pravilno tudi brez grožnje.


V bistvu ne bo, ker manjka zavestna povezava med vzrokom in posledico. Voznik, ki gre pijan za volan je do trenutka ko nekoga povozi 110% prepričan v to, da se to ne bo zgodilo. Kar pomeni, da je učinkovistost grožnje s sankcijo zelo omejena. Tudi ljudje, ki ne vozijo pijani (torej velika večina) v nobeni točki ne razmišljajo, da bodo vozili trezni zato, ker drugače jih časa 10 let zapora v primeru nesreče s smrtnim izzidom.

Kot vedno je pri varnosti v promeru kombinacija ozaveščanja in doslednega nadzora bistveno bolj učinkovita kakor drakonske sankcije post festum v nekih ekstremih robnih primerih. Bistveno večji problem kot posamezna nesreča s smrtnim izzidom, je količina potencialnih situacij (torej pijanih voznikov kot takšnih) kjer bi do tega lahko prišlo. Fokus mora torej biti na odvračanju aklkohola pri vozinikih kot celoti, ne pa nad tem da se izživlja nad tistim posameznikom, ki je povzročil nesrečo. Dokler ni zavedanja voznika, da akohol in vožnja nista kompatibilna, nobeno sankcioniranje posledic ne bo imelo omemb vrednega učinka.

bm1973 je izjavil:

Prvi zadetek na Googlu...

What is the punishment for drunk driving and killing someone in the US?
Criminal penalties

Upon conviction for DUI manslaughter, individuals may face: Imprisonment: The statutory minimum sentence is four years in state prison, but depending on the circumstances, it can range up to 15 or even 30 years. Fines: They may be required to pay substantial fines reaching $10,000 or more.


https://maguirelawfirm.com/a-drunk-driv...


Torej našel si ENO državo? naj te razsvetlim, še kakšna se najde. Ampak do tvojih blodenj o dosti državah je to pa še daleč.

Pa tudi v ZDA je spekter sankcij in obravnava izjemno raznolika med državami in v pogosto so sankcije povsem primerljivi z našimi, torej 5 do 15 let.

Predvsem pa ni avtomatizma, ki ga skušaš sugerirat. Tudi pri nas se lahko prometna nesreča pod vplivom alkohola v določenih okoliščinah klasificira kot uboj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Legon ()

gruntfürmich ::

spet se stigmatizira alkohol, kot da je to glavno sredstvo da boš koga povozil.
to je največja zabloda.
večina ljudi bo v pijanem stanju vozila zelo počasi. samo divjaki divjajo, pa še ti ne rabijo alkohola za to početje.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

bm1973 ::

V bistvu se spet obravnava pijančke kot žrtve, namesto tako kot je v resnici, da gre za pijance...

Legon ::

gruntfürmich je izjavil:

spet se stigmatizira alkohol, kot da je to glavno sredstvo da boš koga povozil.
to je največja zabloda.
večina ljudi bo v pijanem stanju vozila zelo počasi. samo divjaki divjajo, pa še ti ne rabijo alkohola za to početje.

Dokaz za to je seveda tvoja svetost? Da je alkohol prisoten pri 1/3 nesreč z hudimi posledicami je seveda irelavantno.

socialec ::

Eno socialsko vprašanje - kje in kako se v Google Maps Traffic/Typical izbere obdobje - recimo Zadnji teden ali Julij-Avgust v obdobju 2023-5?

c23po ::

paradajzos je izjavil:

Pomemno je, da se ljudje resnično zavejo možnih posledic. In če obstaja možnost minimalno recimo 10 letne zaporne kazni za povzročitev smrti z vozilom pod vplivom alkohola, ne pa eno leto družbeno koristnega dela, bo percepcija zelo drugačna.
Eni rabijo grožnjo velike gorjače države, drugim je dovolj, če se zavedo, da si bi do konca življenja očitali - oboje je ok, če je posledica, da ne uživajo alkohola, kadar vejo, da bojo potem vozili.
Drugim grožnja niti ni potrebna, ampak če obstaja, nanje itak nima vpliva, ker so dovolj pametni, da ravnajo pravilno tudi brez grožnje.

Alkoholiziranost v prometu je lep primer, kako se z dobro načrtovano dolgoročno akcijo da zadevo urediti. Pred leti je "malo pod kapo imeti" v splošni percepciji bilo sprejemljivo stanje, danes ga ne toleriramo več(*). Začelo se je s prepovedjo prodaje mladoletnikom, s prepovedjo prodaje pred 10. uro dopoldan, nadaljevalo z balončki, medijskim pritiskom. Enako se bo zgodilo s toleranco na hitrost. Počasi. (Prav zanimajo me prvi rezultati novega Arsenovičevega radarja ...)
Upam, da bodo sočasno z uvedbo 0.0 promila za vse in povsod, uvedli tudi odpravo tistega "+" pri hitrosti.

(*) Ne, nisem idealist. Vem, da je alkohol v prometu prisoten. Še preveč. Vendar, percepcija se je premaknila v pravo smer.
Računalniki nimajo spominov.

joez7 ::

Ta je že zunaj? https://www.24ur.com/novice/crna-kronik...
Sodeč po temle JE. https://svet24.si/novice/kronika/primer...
Nauk, če si že pijan, mej denar za odvetnika:D
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: joez7 ()

Legon ::

Zakaj pa ne bi bil, ce je prestal kazen?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Legon ()

c23po ::

joez7 je izjavil:

Ta je že zunaj? https://www.24ur.com/novice/crna-kronik...
Sodeč po temle JE. https://svet24.si/novice/kronika/primer...
Nauk, če si že pijan, mej denar za odvetnika:D

Je res težko prebrati:
Sodba je razveljavljena v delu, ki govori o višini odškodnine ob duševnih bolečinah svojcev, ter v delu, ki govori o višini pogrebnih stroškov. O zadevi bo tako ponovno odločalo sodišče prve stopnje, ki je lani svojcem prisodilo 68.000 evrov odškodnine.
Devet svojcev žrtev je sicer od Mačka, ki na Dobu prestaja desetletno zaporno kazen, zaradi povzročenih bolečin zahtevalo 252.000 evrov odškodnine.
in potem ne vlečt napačnih sklepov?
Računalniki nimajo spominov.

hruske ::

Heh, tole sem našel:

Na lastne oči smo se pri obravnavanih prekrških prepričali, da je bil prag proženja radarja postavljen kar konkretno nad veljavno omejitev in da so vsi kršitelji kljub merilnemu odbitku krepko pretiravali s pritiskanjem na plin. Kako visoko seže policijska toleranca, pa naj ostane skrivnost. Kot preventiva.


Iz https://www.zurnal24.si/avto/dosje-avto...

A je samo meni tuj ta koncept preventive z nekaznovanjem prevelike hitrosti, pri čemer za praktično vsako nesrečo rečejo, da je bila kriva "neprilagojena hitrost"?
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

solatko ::

paradajzos - Fantje so hodili po desni strani cestišča v smeri vožnje, če bi hodili pravilno, bi bil fant še živ.

c23po - Vožnja pod vplivom nedovoljenih substanc bi morala veljati kot kaznivo dejanje s predpisano zaporno kaznijo, tako, kot imajo to v najbolj razviti avtomobilski državi. Predno se spije prvi kozarček ali vzame doza droge, čisto vsak to naredi ob zavedanju, da bo moral sesti za volan, torej je izzivanje usode, namerno in ne ops, zgodi se.

GupeM - Poglej si kaj je organizirana povorka ali skupina, to sigurno ni sprehajanje nekaj prijateljev.

hruske - Še eden, ki nima pojma kaj je neprilagojena hitrost in kaj je prekoračitev omejitve hitrosti.
Delo krepa človeka

paradajzos ::

Če tip ne bi bil pijan, si mislil napisati?

GupeM ::

solatko je izjavil:


GupeM - Poglej si kaj je organizirana povorka ali skupina,

Bi, pa ne najdem. Mi pomagaš?

solatko je izjavil:

to sigurno ni sprehajanje nekaj prijateljev.

Kje pa to piše?

CiClon ::

solatko je izjavil:

Predno se spije prvi kozarček ali vzame doza droge, čisto vsak to naredi ob zavedanju, da bo moral sesti za volan, torej je izzivanje usode, namerno in ne ops, zgodi se.


To je skregano z logiko. Ne "čisto vsak", ampak samo tisti, ki ve/pričakuje, da bo moral po pitju sesti za volan.

Legon ::

Saj take stvari tudi sodišče seveda presoja, ko do česa pride. Pač še eden v vrsti solatizmov, ki nimajo nič z realnostjo.

c23po ::

solatko je izjavil:

paradajzos - Fantje so hodili po desni strani cestišča v smeri vožnje, če bi hodili pravilno, bi bil fant še živ.

c23po - Vožnja pod vplivom nedovoljenih substanc bi morala veljati kot kaznivo dejanje s predpisano zaporno kaznijo, tako, kot imajo to v najbolj razviti avtomobilski državi. Predno se spije prvi kozarček ali vzame doza droge, čisto vsak to naredi ob zavedanju, da bo moral sesti za volan, torej je izzivanje usode, namerno in ne ops, zgodi se.

GupeM - Poglej si kaj je organizirana povorka ali skupina, to sigurno ni sprehajanje nekaj prijateljev.

hruske - Še eden, ki nima pojma kaj je neprilagojena hitrost in kaj je prekoračitev omejitve hitrosti.

Solatko je spet imel slab dan. Po vrsti:

    > Ne vemo ali bi fant bil živ, če bi hodil pravilno. Lahko samo domnevamo. Ne drži domneva, da spoštovanje predpisov predstavlja garancijo, prav gotovo pa zvišuje možnost za preživetje.
    > Vožnja pod vplivom alkohola je v naši zakonodaji od leta 1947 kazniva. Kazni so odvisne od posledic, ki nastanejo ali pa ne. Tvoje mnenje cenimo kot tvoje mnenje. Drugi menijo drugače.
    > Meni se je včeraj skoraj zgodilo, da bi MORAL za volan malo neprišteven. Preden sem začel jemati, nisem vedel, kaj me čaka. Ok, vozili so me drugi. Lahko bi bil v hudi dilemi.
    > Sprehajanje prijateljev je lahko tudi organizirana skupina.
    > Razloži nam kako vemo, da pravkar vozimo z neprilagojeno hitrostjo. Sama ušesa so me.
Računalniki nimajo spominov.

dice7 ::

Danes rekord, od kopra do ljubljana barje 3 ure, od 14:00 do 17:00

Na googlu 3 prometne nesreče, medtem ko cesta bp.

Pa se google tak brezvezen glede časa potovanja, na začetku kao pot podaljsana samo za 15min, pa se je to spremenilo v dve uri. Šola za naslednjič, da se že gre pri kozini dol

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dice7 ()

solatko ::

c23po - To veš, ko v pričakovani situaciji doživiš nesrečo, drugače pa moraš pač poznati sebe, vozilo, situacijo,.. in vsemu temu prilagoditi hitrost na tako, da boš lahko v kritični situaciji, varno obvozil ali ustavil. Seveda, če se ne poznaš, se ne zavedaš kako obvladaš posel, ki ga ravnokar opravljaš in ne veš, kje so meje ob določenih situacijah, potem o PH nimaš kaj razmišljat, ti pa ob nesreči, policisti lepo razložijo, da si vozil narobe. Za dobro znanje vožnje in obnašanja v prometu, je vsekakor potrebno več kot AŠ in šnelkurs na Vranskem.
Delo krepa človeka

paradajzos ::

c23po je izjavil:

paradajzos je izjavil:

Pomemno je, da se ljudje resnično zavejo možnih posledic. In če obstaja možnost minimalno recimo 10 letne zaporne kazni za povzročitev smrti z vozilom pod vplivom alkohola, ne pa eno leto družbeno koristnega dela, bo percepcija zelo drugačna.
Eni rabijo grožnjo velike gorjače države, drugim je dovolj, če se zavedo, da si bi do konca življenja očitali - oboje je ok, če je posledica, da ne uživajo alkohola, kadar vejo, da bojo potem vozili.
Drugim grožnja niti ni potrebna, ampak če obstaja, nanje itak nima vpliva, ker so dovolj pametni, da ravnajo pravilno tudi brez grožnje.

Alkoholiziranost v prometu je lep primer, kako se z dobro načrtovano dolgoročno akcijo da zadevo urediti. Pred leti je "malo pod kapo imeti" v splošni percepciji bilo sprejemljivo stanje, danes ga ne toleriramo več(*). Začelo se je s prepovedjo prodaje mladoletnikom, s prepovedjo prodaje pred 10. uro dopoldan, nadaljevalo z balončki, medijskim pritiskom. Enako se bo zgodilo s toleranco na hitrost. Počasi. (Prav zanimajo me prvi rezultati novega Arsenovičevega radarja ...)
Upam, da bodo sočasno z uvedbo 0.0 promila za vse in povsod, uvedli tudi odpravo tistega "+" pri hitrosti.

(*) Ne, nisem idealist. Vem, da je alkohol v prometu prisoten. Še preveč. Vendar, percepcija se je premaknila v pravo smer.

Nulo alkohola v krvi je precej lažje imeti kot voziti brez + na hitrosti.

c23po ::

solatko je izjavil:

c23po - To veš, ko v pričakovani situaciji doživiš nesrečo, drugače pa moraš pač poznati sebe, vozilo, situacijo,.. in vsemu temu prilagoditi hitrost na tako, da boš lahko v kritični situaciji, varno obvozil ali ustavil. Seveda, če se ne poznaš, se ne zavedaš kako obvladaš posel, ki ga ravnokar opravljaš in ne veš, kje so meje ob določenih situacijah, potem o PH nimaš kaj razmišljat, ti pa ob nesreči, policisti lepo razložijo, da si vozil narobe. Za dobro znanje vožnje in obnašanja v prometu, je vsekakor potrebno več kot AŠ in šnelkurs na Vranskem.

Torej je za vožnjo s PH je potrebno izredno poglobljeno poznavanje sebe, prometa, vozila in še česa. Vozniki tega znanja ne pridobijo na predpisanih izobraževanjih. Zato skrb za prilagojeno hitrost lahko mirno pošljemo na smetišče zgodovine, saj je v domeni redkih perfekcionistov in na varnost prometa ima nepomemben vpliv.

Hvala Solatko za dokončno rešitev uganke.
Računalniki nimajo spominov.

c23po ::

paradajzos je izjavil:

c23po je izjavil:

paradajzos je izjavil:

Pomemno je, da se ljudje resnično zavejo možnih posledic. In če obstaja možnost minimalno recimo 10 letne zaporne kazni za povzročitev smrti z vozilom pod vplivom alkohola, ne pa eno leto družbeno koristnega dela, bo percepcija zelo drugačna.
Eni rabijo grožnjo velike gorjače države, drugim je dovolj, če se zavedo, da si bi do konca življenja očitali - oboje je ok, če je posledica, da ne uživajo alkohola, kadar vejo, da bojo potem vozili.
Drugim grožnja niti ni potrebna, ampak če obstaja, nanje itak nima vpliva, ker so dovolj pametni, da ravnajo pravilno tudi brez grožnje.

Alkoholiziranost v prometu je lep primer, kako se z dobro načrtovano dolgoročno akcijo da zadevo urediti. Pred leti je "malo pod kapo imeti" v splošni percepciji bilo sprejemljivo stanje, danes ga ne toleriramo več(*). Začelo se je s prepovedjo prodaje mladoletnikom, s prepovedjo prodaje pred 10. uro dopoldan, nadaljevalo z balončki, medijskim pritiskom. Enako se bo zgodilo s toleranco na hitrost. Počasi. (Prav zanimajo me prvi rezultati novega Arsenovičevega radarja ...)
Upam, da bodo sočasno z uvedbo 0.0 promila za vse in povsod, uvedli tudi odpravo tistega "+" pri hitrosti.

(*) Ne, nisem idealist. Vem, da je alkohol v prometu prisoten. Še preveč. Vendar, percepcija se je premaknila v pravo smer.

Nulo alkohola v krvi je precej lažje imeti kot voziti brez + na hitrosti.

Pravzaprav ni. Za hitrost stalno imaš merilnik in opozorilnik. Ugotavljanje alkohola pa zahteva časovno potratno kemično analizo. Seveda veš, da si pijan, ko se takoj po dveh pirih usedeš za volan. Tega pa ne veš po uri, dveh ali treh. Zato je zahteva po brezpogojni 10 letni zaporni kazni ob blagohotnem spregledanju prekoračitev hitrosti pretirana in preveč kruta.
Računalniki nimajo spominov.

LeQuack ::

Pazite, v EU in Slovenijo prihajajo ameriški 2 in več tonski pickupi. To bo masaker na cestah. Do sedaj so bili standardi ki niso dovoljevali takih nevarnih vozil za osebno uporabo, ampak sedaj jih je Trump prisilil da omehčajo pravila.

EU cave in on vehicle trade rules will cost European lives as US pick-up trucks flood into Europe
https://www.transportenvironment.org/ar...
Quack !

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: LeQuack ()

MaTr1x ::

Zanimivo da zadnje čase res srečam po 2 Dodge RAM-a na dan. Zadeva je res kar zastrašujoča. Parkira pa verjetno tudi brez slabe vesti tako, da ti potem ne moreš noter. Ker to zasede celo parkirišče po širini, potem je pa treba upoštevati še za odpiranje vrat. Saj se vidi na zgornjem linku, gume so na sredini črte, se pravi polovica gum gleda čez.
Sicer mi pa soseda že 2 leti in pol parkira tako z Volvom XC60, s kolesom na črti. Če bi imel eno kanto za jurja, bi ji še jaz začel parkirati na sredini črte. Če lahko ona, zakaj ne jaz, bi ji rekel, če bi kaj sikala. Ampak tako pa vem da bi imel že naslednji dan popraskan avto, tako da se ne grem teh igric.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MaTr1x ()

jest10 ::

MaTr1x je izjavil:

Če bi imel eno kanto za jurja,


Pa saj imaš kanto.
Dosti več od jurja pa tudi ni vredna.

MaTr1x ::

Avto, ki gre 235 je lahko kanta samo v tvojem imaginarnem svetu. Kanta je za vsakega normalnega človeka za jurja, kvečjem 2 jurja ter da ima atmosferski motor 1.0-1.6. Ali pa Dacia, to je avtomatsko kanta, če je star več kot 5 let, nov recimo da še ni kanta. Oz. pač pogledaš kaj vozijo pizzerije, pri nas ima Punta 2 1.2 1996-2003 ter Corso 1.2 tudi model 2000-2003.
Dobro, če bi kaj ropotalo ali kaj podobnega, bi tudi sam rekel da je kanta. Ker sem že imel kante, Punto 2 2002, toliko enega ropotanja, še na mestu je tresel. Sem nekaj hodil na servise in ni mogel narediti Porscheja iz Fiata, tako da sem potem obupal in ga prodal. Alfa Mito 2015, kanta, vse ropotalo, vratni paneli, zvok iz zvočnikov. Clio RS 197 2008, precej podobno, mogoče malenkost boljše sestavljen. Opel Astra H 1.6 16V 2005, ta pa res ni bil kanta. To sem delal kot svinja z mehom (da sem šaltal navzdol v 2. pri 95 in v 1. pri 50 čivkajo že ptiči, še malo je manjkalo da bi začel delati z avtom eksperimente kot MasterMilo na Youtube) pa je bil 2015 še nov in mi je še zdaj žal da sem ga peljal preprodajalcem v LJ za samo 2200EUR. Ne pravijo zastonj da je 1.6 16V 5-speed manual kot tank, jaz sem to videl na lastne oči. Edino seveda pri 150 pa ne moreš šaltat dol v 3., to je pa za vsak avto preveč.
Pač kaj je kanta in ne bi pa moral vsak vedeti. Sploh nima veze ali imaš na TRR 10EUR ali milijon, 2017 avto in da nič ne ropota ne more biti kanta pa da se postaviš na glavo. Tudi če bi imel milijon bi se ga dalo ponucat, pa če samo za do trgovine. Jaz ga sigurno ne bi prodajal v takem primeru. Kakšna kanta neki.
Nemci znajo narediti avto, kaj naj rečem. Če je še 6. po vrsti nemška firma kvalitetna.
Zdaj je šlo vse gor, 2021 je bil vreden 10.000EUR, zdaj je vreden 10.000EUR. Tudi so boljši časi kar se tiče prodaje močnega avta, samo danes sem videl enega M4. Taki ti kupijo tako Astro za keks. Ni to kot 2010, ko si napisal, da imaš 200 KM bencinarja (v oglas seveda nujno pravljice da pije 6l, čeprav vsak normalen človek ve, da to pije 10l) in ni noben klical.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MaTr1x ()
««
325 / 325
»
»»