» »

"Talenti" na slovenskih cestah

"Talenti" na slovenskih cestah

Temo vidijo: vsi
««
141 / 142
»»

rosomah ::

se oproščam, če ne poznam cpp-ja......
nisem se učil, kako je nekaznivo s prilagojeno hitrostjo voziti čez omejitev....
enkrat nisem bil pozoren in mi je avto "ušel" po klančku navdol čez omejitev...prazna cesta.... vidljivost najmanj 300m.... možje v modrem so me pač kaznovali za 9km/h prekoračitve....
bi moral takrat potegniti na plano famozno prilagojeno hitrost???
prosim za temeljito razlago dotičnega zakona.
p.s.: od takrat naprej uporabljam omejevalnik hitrosti ali pa včasih tempomat

solatko ::

rosomah - Če ne veš, kaj je prilagojena hitrost, se pač poduči. Pri tej hitrosti ni nobenega govora o omejitvi, ki je administrativna kategorija. Da pa te potolažim, se večina nesreč zaradi neprilagojene hitrosti zgodi v okviru omejitev in zelo malo je tistih, kjer je imelo eno od vizil hitrost nad omejitvijo.

Sicer pa je vsako gibanje s prilagojeno hitrostjo tako, da se lahko varno ustaviš, tudi, ko hodiš peš, se zabiješ, če se ne držiš tega termina.

Omejitev hitrosti je administrativna zadeva, pri prekoračitvi pač plačaš, če te dobijo, nima pa to veze s samo varnostjo in sama hitrost, kot hitra vožnja, nikjer v svetu ni med glavnimi statističnimi podatki kot povzročitelj nesreče, je pa pri vseh neprilagojena hitrost. Seveda vas večina ne vidi razlike med tema dvema kategorijama, ampak, da boste vedeli, se da varno peljat izredno hitro, samo drago je to.
Delo krepa človeka

rosomah ::

@solatko
hmmmm..... s prilagojeno hitrostjo torej zavestno kršiš cpp??!!!????
do zdaj sem-smo mislili, da je prilagojena hitrost manjša kot s predpisi določena - če hočeš- v max....
prilagodiš hitrost ob močnejšem dežju, snegu, gosti megli, opozorilnem znaku kamenje pada, pozor divjad in podobne zadevščine....
še enkrat: prekoračitev v max s prilagojeno hitrostjo je kazniva!!!!!!!!!!!!!
prilagodi se vsem.... al pa pejd dol s ceste!!!!!!!!!!!! zapik
p.s.: kje v zakonu piše, da to lahko zavestno počneš......

GupeM ::

solatko je izjavil:

rosomah - Če ne veš, kaj je prilagojena hitrost, se pač poduči. Pri tej hitrosti ni nobenega govora o omejitvi, ki je administrativna kategorija. Da pa te potolažim, se večina nesreč zaradi neprilagojene hitrosti zgodi v okviru omejitev in zelo malo je tistih, kjer je imelo eno od vizil hitrost nad omejitvijo.

Sicer pa je vsako gibanje s prilagojeno hitrostjo tako, da se lahko varno ustaviš, tudi, ko hodiš peš, se zabiješ, če se ne držiš tega termina.

Omejitev hitrosti je administrativna zadeva, pri prekoračitvi pač plačaš, če te dobijo, nima pa to veze s samo varnostjo in sama hitrost, kot hitra vožnja, nikjer v svetu ni med glavnimi statističnimi podatki kot povzročitelj nesreče, je pa pri vseh neprilagojena hitrost. Seveda vas večina ne vidi razlike med tema dvema kategorijama, ampak, da boste vedeli, se da varno peljat izredno hitro, samo drago je to.

Ne vem, zakaj se potem na dirkah formule 1 dogajajo nesreče s smrtnim izidom (sicer izredno redke). Pa je za varnost precej, precej bolje poskrbljeno, kot na naših cestah. Pa še vedno včasih kakšna stvar preseneti profesionalnega voznika, ki je zagotovo boljši od tebe in zagotovo je že vozil pri hitrostih, katere ti samo sanjaš. Če bi bili vozniki formule ena zaščiteni tako, kot smo navadni smrtniki v avtomobilih, bi bili pa večinoma že vsi mrtvi, ali vsaj invalidi/rastline.

Ampak ne, solatko je boljši. On predvidi nepredvidljivo, in zanj je svetlobna hitrost prilagojena hitrost.

rosomah ::

@gupem:
sem mislil nehati; ampak tole: - in zanj je svetlobna hitrost prilagojena hitrost. -
tale pa zmaga !!!!!!!! (smeh)

St235 ::

solatko je izjavil:

rosomah - Če ne veš, kaj je prilagojena hitrost, se pač poduči. Pri tej hitrosti ni nobenega govora o omejitvi, ki je administrativna kategorija. Da pa te potolažim, se večina nesreč zaradi neprilagojene hitrosti zgodi v okviru omejitev in zelo malo je tistih, kjer je imelo eno od vizil hitrost nad omejitvijo.



A lahko nehaš delat idiota iz sebe? Tudi večina udeležencev prometnih nesreč v krvi nima allkohola, pa bi samo totalen bedak lahko iz tega potegnil sklep, da so alkoholiki bolj varni vozniki. Logično, da se večina nesreč zgodi v okviru omejitev, ker se večina prometa dogaja znotraj omejitev.

facepalm ::

Jaz pojem "prilagojena hitrost" razumem kot hitrost, ki je prilagojena na vse dejavnike v prometu. Tudi na administrativno omejitev hitrosti.

Ampak ja, pravi voznik si razlaga pravila po svoje in je preprican v svoj prav (tudi v to, da je 100% casa za volanom, 100% osredotocen na voznjo, kar je za cloveka nemogoce).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: facepalm ()

GupeM ::

Za človeka. Saj smo že ugotovili, da je solatko nadčlovek, ane?

mirator ::

Ko si na cesti, ne glede ali si pešec, kolesar ali voznik motornega vozila, se obnašaj tako, da nisi drugim ovira in bodi pozoren na morebitne nepredvidene ovire, pa bo. Daleč najhujši na cesti pa so "Pravičniki".

solatko ::

rosomah - Prilagojena hitrost ne more bit administrativna kategorija, saj je odvisna od vseh vključenih dejavnikov vsakega voznika posebej, njegovega vozila in razmer.
Na isti trasi boš težko našel dva popolnoma enaka voznika, eden bo na trasi vozil 150+ varno in prilagojeno, za drugega je na isti trasi dovolj za PH 90 ali manj. Omejitev hitrosti s tem nima veze, ker če bi bile varne vožnje samo do omejitve, ti odpadejo vse nujne vožnje, ker bi se vozniki ubili, pa na srečo ni tako. V zakonu piše, da moraš VEDNO voziti s prilagojeno hitrostjo in tudi opis je, kakšna je ta hitrost, nikjer pa ne piše, kolikšna je ta hitrost.
Če voziš preko omejitev, pač sledi predpisana kazen, vendar je neodvisna od tega ali si koga ogrožal ali si vozil varno! Če povzročiš nesrečo, tvoja hitrost ni bila prilagojena, smple as that.

Prilagojena hitrost je čisto odvisna od voznika, tak, ki vedno vozi s to hitrostjo je varen in zanesljiv, nima nesreč, ne ogroža nikogar.

Ko voznik vozi nad svojimi sposobnostmi, pač z neprilagojeno hitrostjo, je najprej nevaren sebi in vsem ostalim udeležencem v prometu, in zanimivo, to se lhako dogaja krepko pod dovoljeno hitrostjo.

https://www.24ur.com/novice/crna-kronik...

Novinar je napisal v naslov - kriva je hitrost (ni podatka, kakšna je ta bila). Potem pa lepo piše, da je bila ta NEPRILAGOJENA.

Morda je vam vseeno, vendar to je bistvo, nobena hitrost ni vzrok za prometno nesrečo, samo neprilagojena.

GupeM - Pa je tebi sploh jasno o čem se pogovarjamo. Na vseh dirkah so nesreče, ravno zaradi tega, ker se ne vozi s prilagojeno hitrostjo, temveč mnogo hitreje, ker gre za to, kdo bo prvi in to bi radi bili vsi, tudi tisti, ki nimajo konkurenčne mašine.
Če bi rad videl v prometu podobne hitrosti, pojdi na nemški AB, kjer na delu brez omejitev, nekateri vozijo tako hitro v prometu, vendar, s prilagojeno hitrostjo, ker samo preizkušajo zmogljivosti, najdeš pa tudi pajace, ki tiščijo na teh delih neprilagojeno in potem imaš poročila o zastojih, nekaj mrtvih,....
Imaš kar nekaj cestnih športnih avtomobilov, ki so serijsko hitrejši od hitrosti na F1.
Voziš tako hitro, da lahko varno ustaviš, torej, če so situacije, kjer ni jasno, kaj se lahko zgodi, voziš tako in ne gas do daske, kar delajo klasični "dirkači".

St235 - No pa napišiva drugače, zelo malo prometnih nesreč se zgodi pri in zaradi prekoračitve hitrosti. V redu?

facepalm - Tako ti razumeš, vendar ni tako. Ne vem kako ti delaš, tudi nisi osredotočen na delo, ki ga opravljaš? Vožnja je namreč najkompleksnejše človeško opravilo, zato je idiotizem, da ima vozniško dovoljenje, čisto vsak idiot, ki potem dela ne more opravljat 100%-no skoncentriran.
Ravno zaradi tega, se dogajajo nesreče.

mirator - Jaz pravim malo drugače, ko si v prometu, vedno pazi nase in s tem, boš najbolje varoval vse druge, vse ostalo je nepomembno.
Delo krepa človeka

AngelOfDeath ::

Po slovenski zakonodaji je Neprilagojena hitrost vsaka hitrost, ki je večja od 0.
Če bi stal do prometne nesreče nebi prišlo >:D
edit: Slovnica

facepalm ::

@solatko redko kdaj sem dolgo casa 100% skoncentriran na en task. Moram res "notri padet", da ignoriram potrebo po npr wcju, hrani, vodi.

V prometu pa je toliko drazljajev, da menim, da ni mogoce biti konstantno 100% osredotocen na voznjo. Sploh ker vecino opravil opravimo podzavestno/refleksno.
Ves kako vem, da nisem 100% zbran?
1. so deli poti, ki mi ne ostanejo v spominu. Npr, danes prevozil 300km ali vem, ce sem se na xy kroznem ustavil al samo zmanjsal hitrost ob vkljucitvi? Ne, ker je bila situacija vsakdanja in se sploh ne spomnim, kaksna tocno je bila danes. Vem pa da sem moral tam mimo. Hence nisem bil 100% osredotocen.
2. Vsakemu se zgodi, da kdaj zamenja radio postajo, zniza glasnost, izklopi/vklopi klimo med voznjo. to vzame pozornost.
3. Srecas znanca, pozdravis in ze nisi na 100%
4. Imas potnike v avtu, pogovor (tudi kratek) odvzame kak %
5. Zazvoni gsm, ga niti ne pogledas, kak % pozornosti mu pa ze namenis

Itd...

GupeM ::

Že to, da pomisliš na to, da je treba pospešiti preko omejitve, da ujameš zeleni val, pomeni da nisi 100% zbran. Razen, če si solatko. On je z eno glavo 100% zbran. Z drugo pa razmišlja. Luknjo ma pa v obeh.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

techfreak :) ::

@facepalm: Taksnim bo treba vzet izpit. Bomo ceste imeli rezervirane za solatkota.

UganiKdo ::

Prilagojena hitrost ne more bit administrativna kategorija, saj je odvisna od vseh vključenih dejavnikov vsakega voznika posebej, njegovega vozila in razmer.

ja, in eden od dejavnikov je tudi administrativna omejitev. Ker del dejavnikov, ki jih omenjaš je tudi dejstvo kakšna je pričakovana hitrost vseh udeležencev v prometu. Tako, da po definiciji je hitrost nad omjitvijo neprilagojena hitrost, saj ne upošteva vseh dejavnikov na katere se behementno sklicuješ.

solatko ::

UganiKdo - Si prepričan? Po definiciji je prilagojena hitrost tista, pri kateri lahko v vsakem momentu, vsrno ustaviš. Kje tukaj vidiš omejitev hitrosti? Prilagojena hitrost govori samo o vozniku, na kakšen način mora voziti, to je individualna kategorija in ne administrativno določena. Ti si vozil z neprilagojeno hitrostjo, če se zaletiš, nekoga povoziš, zletiš s ceste,.... Nič ne omenja okolice, drugih voznikov, omejitev,......... samo ti moraš v vsakem momentu varno ustavit. To je vse.

Zdej ša še mal za zabavo, take stvari smo mi počeli na poligonih
https://siol.net/novice/slovenija/kljub...

Res bi bil že čas, da se v SLO uredi eno dirkališče za sproščanje adrenalina in učenje varne vožnje pri realnih hitrostih, ne 30-50km/h, ker se promet odvija mnogo hitreje.
In poba kar obvlada.:'(
Delo krepa človeka

mirator ::

Jaz @solatkota ne poznam in tudi on mene ne. Izven foruma najbrž. Tudi me ne zanimajo njegove polemike z njegovimi nasprotniki, verjamem pa, da v njih uživa. Dam pa mu prav glede prilagojene hitrosti.
Če ste pozorni na zapise v črni kroniki, piše ob nesrečah, da jo je nekdo zakrivil zaradi neprilagojene ali prevelike hitrosti (ne pa nad omejeno hitrostjo), v poročilih policije pri nadzoru hitrosti, pa da so ujeli toliko in toliko voznikov, ki so prekoračili omejeno hitrost.
Se pa moramo vseeno nečesa zavedati. Nismo vsi enaki. In kot sem že večkrat zapisal, predpisi so kompromisi. Nekdo je z dobrim avtomobilom sposoben povsem varno voziti nad omejenimi hitrostmi, nekdo drug z enako dobrim avtomobilom pač ne.

Ampak vozniki BMW (bemtiveji) so pa res od vraga. Danes sem jih preklinjal celo pot od Ljubljane do Kopra.

rosomah ::

ŠE ENKRAT IN ZA VEDNO:
voziti preko predpisane vmax s prilagojeno hitrostjo je nedopustno in NEPRILAGOJENO!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (delno ti oprostim vožnjo po AC)
kapiš?
(če ne drugega ti skoči na cesto žabica ali pa ježek...trzneš in..........)

solatko ::

rosomah - Res ste trdi - Prilagojena hitrost je tista, pri kateri lahko v vsakem momentu, varno ustaviš. Je to tako težko razumet?
Poglejte pa tole in ni osamljen primer (Potrčeva v LJ je že cca sedem let enosmerna pa gre skoraj vsake pet minut, nekaj avtov v napačno smer)

https://www.24ur.com/novice/slovenija/v...

Znak je znak ali je smiselno ali ne je drugo vprašanje, kasira se pa dobor, bravo Zoki. Morda bojo pa taki ukrepi, odvadili voznike vozit na pamet.
Delo krepa človeka

borut_p ::

rosomah je izjavil:

ŠE ENKRAT IN ZA VEDNO:
voziti preko predpisane vmax s prilagojeno hitrostjo je nedopustno in NEPRILAGOJENO!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (delno ti oprostim vožnjo po AC)
kapiš?
(če ne drugega ti skoči na cesto žabica ali pa ježek...trzneš in..........)


Nimas prav. Prazna cesta, suha, ravna - tu je Vmax za vozilo lahko 300km/h pa bo se vedno prilagojena razmeram na cesti. Ne bo pa po pravilih
Neprilagojena hitrost pomeni, da hitrost voznje ni bila prilagojena razmeram na cesti in ni povezana z omejitvijo

K0l1br1 ::

borut_p je izjavil:

rosomah je izjavil:

ŠE ENKRAT IN ZA VEDNO:
voziti preko predpisane vmax s prilagojeno hitrostjo je nedopustno in NEPRILAGOJENO!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (delno ti oprostim vožnjo po AC)
kapiš?
(če ne drugega ti skoči na cesto žabica ali pa ježek...trzneš in..........)


Nimas prav. Prazna cesta, suha, ravna - tu je Vmax za vozilo lahko 300km/h pa bo se vedno prilagojena razmeram na cesti. Ne bo pa po pravilih
Neprilagojena hitrost pomeni, da hitrost voznje ni bila prilagojena razmeram na cesti in ni povezana z omejitvijo



Voznik mora hitrost in način vožnje prilagoditi poteku, tehničnim in drugim lastnostim ceste, stanju vozišča, preglednosti, vidljivosti, prometnim in vremenskim razmeram, stanju vozila in tovora ter svojim vozniškim sposobnostim tako, da ves čas vožnje obvladuje vozilo oziroma, da ga lahko ustavi pred oviro, ki jo, glede na okoliščine, lahko pričakuje.

mirator ::

No pa smo prišli do definicije, prilagojene hitrosti.

borut_p ::

mirator je izjavil:

No pa smo prišli do definicije, prilagojene hitrosti.


Tako je. Ka koli izven tega je neprilagojena hitrost. In nima veze z omejitvijo hitrosti na cesti.

GupeM ::

... tehničnim in drugim lastnostim ceste ...


Omejitev JE lastnost ceste.

mirator ::

Eh, kje si pa to pobral? Omejitev je s kompromisom določen predpis, ki tudi manj izkušenim voznikom dopušča varno vožnjo.

facepalm ::

mirator je izjavil:

Eh, kje si pa to pobral? Omejitev je s kompromisom določen predpis, ki tudi manj izkušenim voznikom dopušča varno vožnjo.


Ne morem verjet kaksne idiocije se izjavijo na tem forumu...
*facepalm*

borut_p ::

GupeM je izjavil:

... tehničnim in drugim lastnostim ceste ...


Omejitev JE lastnost ceste.


Najdi zakonsko povezavo trditve. Ce je ni, potem izjava ne drzi

UganiKdo ::

K0l1br1 je izjavil:

borut_p je izjavil:

rosomah je izjavil:

ŠE ENKRAT IN ZA VEDNO:
voziti preko predpisane vmax s prilagojeno hitrostjo je nedopustno in NEPRILAGOJENO!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (delno ti oprostim vožnjo po AC)
kapiš?
(če ne drugega ti skoči na cesto žabica ali pa ježek...trzneš in..........)


Nimas prav. Prazna cesta, suha, ravna - tu je Vmax za vozilo lahko 300km/h pa bo se vedno prilagojena razmeram na cesti. Ne bo pa po pravilih
Neprilagojena hitrost pomeni, da hitrost voznje ni bila prilagojena razmeram na cesti in ni povezana z omejitvijo



Voznik mora hitrost in način vožnje prilagoditi poteku, tehničnim in drugim lastnostim ceste, stanju vozišča, preglednosti, vidljivosti, prometnim in vremenskim razmeram, stanju vozila in tovora ter svojim vozniškim sposobnostim tako, da ves čas vožnje obvladuje vozilo oziroma, da ga lahko ustavi pred oviro, ki jo, glede na okoliščine, lahko pričakuje.


Ena od okoliščin, ki jo voznik lahko pričakuje je da se bodo vozila gibala v skladu s prometnimi predpisi (3. odstavek, 4 člena ZPrCP).

Tako, da kakorkoli vrtiš zadevo prideš nazaj do tega, da je prilagojena hitrost pogojena tudi z administrativnimi omejitvemi.

borut_p je izjavil:

GupeM je izjavil:

... tehničnim in drugim lastnostim ceste ...


Omejitev JE lastnost ceste.


Najdi zakonsko povezavo trditve. Ce je ni, potem izjava ne drzi


Kako točno omejitev, ki je na postavljena za določeno cesti po tvoje ni druga lastnost te ceste?

solatko je izjavil:

UganiKdo - Si prepričan? Po definiciji je prilagojena hitrost tista, pri kateri lahko v vsakem momentu, vsrno ustaviš. Kje tukaj vidiš omejitev hitrosti? Prilagojena hitrost govori samo o vozniku, na kakšen način mora voziti, to je individualna kategorija in ne administrativno določena. Ti si vozil z neprilagojeno hitrostjo, če se zaletiš, nekoga povoziš, zletiš s ceste,.... Nič ne omenja okolice, drugih voznikov, omejitev,......... samo ti moraš v vsakem momentu varno ustavit. To je vse.

In spet nakaldaš. Hitrosti pri kateri lahko v vsakem momentu varno ustaviš se končajo tam pri 10 km/h. Vse od tam narpej te osnove fizike učijo, da vozila ni mogoč v momentu ustavit. Definicije prilagojene hitrosti je zelo jasna.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

msms ::

V Portorožu imamo Rdeč Ferari, ki divja v coni 30 vsaj 70-80km/h. Za svoje vožnje lepo kasira 50€ na osebo za 10minut. Policija pravi, da ga ima na očeh vendar nič ne more, ker za kazen bi ga morali izmeriti. V isti noči so pa vstavili kup drugih avtom in seveda tudi nas. Njega pa ne tikajo on lepo mirno divja in cono 30 izkorišča za svoje dirke.

St235 ::

Kako lepa pravljica za lahko noč. Ziher kateri od solatkovih namišljenih priajteljev vozi.

Raptor F16 ::

rosomah je izjavil:

ŠE ENKRAT IN ZA VEDNO:
voziti preko predpisane vmax s prilagojeno hitrostjo je nedopustno in NEPRILAGOJENO!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (delno ti oprostim vožnjo po AC)
kapiš?
(če ne drugega ti skoči na cesto žabica ali pa ježek...trzneš in..........)


Avtizem
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

GupeM ::

borut_p je izjavil:

GupeM je izjavil:

... tehničnim in drugim lastnostim ceste ...


Omejitev JE lastnost ceste.


Najdi zakonsko povezavo trditve. Ce je ni, potem izjava ne drzi

Pravilnik o rednem vzdrževanju javnih cest, 2. člen, točka 29
varnostne lastnosti ceste so lastnosti, ki ob upoštevanju prometnih predpisov in drugih razmer na cesti omogočajo varno uporabo ceste;

Ker na nekaterih mestih varna uporaba ceste ni mogoča pri hitrosti 120 km/h, je zato tam omejitev zmanjšana na nižjo.

predi ::

Jaz bi k tej vaši debati o prilagojeni hitrosti dodal še tole:

Udeleženci cestnega prometa morajo ravnati v skladu z omejitvami, prepovedmi in obveznostmi, izraženimi s prometno signalizacijo. Tako morajo ravnati tudi tedaj, ko je to v nasprotju s prometnimi pravili.

ZPrCP, 98. člen., prvi odstavek.
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPred...
Menim, da ni treba posebej izpostavljati zakaj.

solatko ::

mirator - Nimaš dveh enakih voznikov, ki bi imela na istem odseku enako prilagojeno hitrost, saj je ta odvisna od vozila, izkušenj voznika in počutja.
UganiKdo - V momentu je pač lapsus. Če imaš vidno polje prosto v območju varne zaustavitve, je to prilagojena hitrost, normalno, če ti pade padalec pred avto, to ni normalna okoliščina, skok živali pa pač moraš pričakovati, če se voziš po terenu, kjer se gibajo živli, ravno tako, kot otroka pričakuješ ob šoli, vrtcu, igrišču,....
Administrativna odločitev omejitve, nikoli ne vpliva na prilagojeno hitrost pa, če se še tako trudiš. Prilagojena hitrost je lahko tudi preko 300 in je pogojena s stanjem cestišča, sposobnostim avtomobila ali motorja in sposobnostim voznika, da vozilo v popolnosti obvlada pri tej brzini, nič drugega.

Na primer en primer prilagojene hitrosti - na voznem pasu AC voziš 130, z desne strani vidiš priključek na AC na katerem je nekaj vozil, zaradi avta na prehitevalnem pasu ne moreš na ta pas, torej prestaviš prestavo nižje in zmanjšaš hitrost. Če se ti pred tebe postavi avto s 60 ali še manj (kar se redno dogaja na naših AC) si pripravljen, da toliko znižaš hitrost ali, da oviro obvoziš. Gre za klasično izsiljevanje prednosti, vendar ni potrebe, da poči, če voziš prilagojeno.
Drug pimer - zopet na AC prehitevaš kolono kamionov, vedno moraš pričakovati, da ti bo z voznega pasu skočilo vozilo s cca 90-100km/h, torej moaš bit na to pripravljen in voziti tako, da boš tistih nekaj km/h lahko izničil preden bo počilo.
Imaš cel kup takih situacij dnevno v prometu, zato je pomembna zbranost in koncentracija, saj moraš imeti avto in dogajanja vedno pod kontrolo. Ne morem pa biti nevaren voznik, če na praznem delu ceste, kjer je vidljivost odlična in ni možnosti, da ti kaj prileti na cesto, poženem kropko preko omejitve. Nevarnost je samo ta, da naprava za merjenje, ki je ne opaziš, izmeri to hitrost in dobiš po pošti položnico ali, da te spremlja Provida.
Prilagojena hitrost in prekoračitev omejitve, sta dve popolnoma ločeni zakonski določili.

Ko sem se pripravljal na izpit, mi je ištruktor lepo povedal, da moraš pričakovati, da so vsi udeleženci v prometu idioti, ter temu vedno prilagajat vožnjo.
Delo krepa človeka

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: solatko ()

wajdujc ::

solatko je izjavil:


Ne morem pa biti nevaren voznik, če na praznem delu ceste, kjer je vidljivost odlična in ni možnosti, da ti kaj prileti na cesto, poženem kropko preko omejitve. Nevarnost je samo ta, da naprava za merjenje, ki je ne opaziš, izmeri to hitrost in dobiš po pošti položnico ali, da te spremlja Provida.
.

To seveda ker poznaš lastnosti nagibov in kakovosti asfalta enako ali bolje kot gradbenik, ki na podlagi projektne hitrosti cesto sprojektiral in birokrat, ki je na podlagi tega postavil omejitev za navadne smrtnike. Got it.
To me spominja na del ljubljanskega obroča v smeri Postojna od mosta čez cesto za Vrhovce, kjer je odlična vidljivost in nič se ne more zgoditi, le zaradi spremembe v niveleti je redno uničen guard rail hvala sposobnejšim dinamičnim voznikom, ki še ne vedo da njihovo pojmovanje prilagojene hitrosti je spričkano s fiziko (in jasno prikazano omejitvijo)

solatko ::

wajdujc - Splošna omejitev hitrosti nima nobene zveze s projekom ceste, razen tam, kjer je cesta ovinkasta, pa tudi tam, v večini lahko, varno voziš hitreje.
Ne gre za pojmovanje prilagojene hitrosti, s tako voziš ali pa ne in to je odvisno od zananja in sposobnosti voznika, da glede na ramere, prilagaja način vožnje. Če si vedno sposoben vozilo varno ustavit, je v redu, če nisi voziš neprilagojeno in potem je samo od Boga odvisno ali bo pokalo ali ne.
Pri prilagojeni hitrosti Boga ne rabiš.

Projektanti ne izdajo podatkov, za kakšne hitrosti je cesta projektirana.
Delo krepa človeka

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: solatko ()

wajdujc ::

solatko je izjavil:


Projektanti ne izdajo podatkov, za kakšne hitrosti je cesta projektirana.

To vlečeš ven iz riti tako kot večino tvojih dejstev.

Glede ostalega neham, ker očitno ne moreš razumeti da nekdo drug lahko ve več od tebe o nepremičnini na kateri se premikaš, enako kot otroci do 4 let.

GupeM ::

solatko je izjavil:

razen tam, kjer je cesta ovinkasta, pa tudi tam, v večini lahko, varno voziš hitreje.

Kako lepo se vidi, da si en navaden nakladač, ki "zna voziti" samo po ravnih cestah z gasom do daske, da ujameš zeleni val. Če bi kaj vozil po ovinkastih cestah, bi vedel, da je v Sloveniji zelo veliko cest, kjer je omejitev 90, pa ni šans, da je zvoziš z 90. Zaradi ovinkov. Pa če si s Ferrarijem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

mirator ::

solatko je izjavil:

mirator - Nimaš dveh enakih voznikov, ki bi imela na istem odseku enako prilagojeno hitrost, saj je ta odvisna od vozila, izkušenj voznika in počutja.
Saj to poskušam ves čas dopovedati, vendar je to za nekatere idiotizem al' kaj je že zapisal nekdo -idiocija.

solatko ::

GupeM - Sem morda kdaj rekel, da so omejitve realne? Tudi Topniška je od Linhartove do Dunajske 60 pa bi rad videl tistega, ki se vsak dan vsaj približa tej hitrosti.
Sicer pa ne skrbi za moje vožnje in kadar vozim res hitro, naredim to na ravni cesti, kjer je vidljivost dovolj daleć. V nobeni temi niti nisem trdil, da moraš voziti na zgornji meji omejitve, vendar je tvoja dolžnost in tudi zakonsko določilo, da ne smeš ovirati prometnega toka, torej se moraš na primernem mestu umaknit in spustit hitrejše naprej.

Mimo grede Ferarri nima avta, ki bi se najbolje držal v ovinkih, je kar nekaj boljših.
Delo krepa človeka

GupeM ::

solatko je izjavil:

GupeM - Sem morda kdaj rekel, da so omejitve realne? Tudi Topniška je od Linhartove do Dunajske 60 pa bi rad videl tistega, ki se vsak dan vsaj približa tej hitrosti.
Sicer pa ne skrbi za moje vožnje in kadar vozim res hitro, naredim to na ravni cesti, kjer je vidljivost dovolj daleć. V nobeni temi niti nisem trdil, da moraš voziti na zgornji meji omejitve, vendar je tvoja dolžnost in tudi zakonsko določilo, da ne smeš ovirati prometnega toka, torej se moraš na primernem mestu umaknit in spustit hitrejše naprej.

Mimo grede Ferarri nima avta, ki bi se najbolje držal v ovinkih, je kar nekaj boljših.

Nisi rekel, da so omejitve realne. Si pa rekel, da se po ovinkastih cestah večinoma da hitreje od omejitve. Kar je navadna izmišljotina. Z zapikanjem v Ferrari si pa samo dokazal, da si izredno omejen v svojem razmišljanju, saj nisi dojel, kaj sem hotel s tem povedati.

solatko ::

GupeM - Na jetra mi gre, ko ob govoru o hitri vožnji, večina takoj omeni mečko, bmw ali audi, za extrem pa ferarri. Vsak avto gre danes skoraj do 200 in kaj se dogaja na cestah je predvsem odvisno od voznikov in ne znamk avtomobilov.
Če poznaš 100 ovinkov, katerih se ne da prevozit z omejitvami, jih jaz poznam par tisoč, kjer se da, tako, da večino ovinkov v SLO se da varno prevozit hitreje od omejitve ali vsaj na zgornji meji le-te.

Pred nevarnimi ovinki je praviloma znak 60 ali celo 40 in da se jih zvoziti s 70 ali 50, tam kjer pa splošna omejitev velja 90 je pa odvisno kakšen voznik si. Domačini praviloma na takih odsekih nimajo problemov, ker imajo ovinke naštudirane, če se pa samo občasno pelješ tam, je pa bolje zmanjšat hitrost, saj je pomembno, da na cilj prideš, ne da tekmuješ z omejitvami.
Delo krepa človeka

facepalm ::

mirator je izjavil:

solatko je izjavil:

mirator - Nimaš dveh enakih voznikov, ki bi imela na istem odseku enako prilagojeno hitrost, saj je ta odvisna od vozila, izkušenj voznika in počutja.
Saj to poskušam ves čas dopovedati, vendar je to za nekatere idiotizem al' kaj je že zapisal nekdo -idiocija.

Ti si napisal, da so omejitve zato, da se lahko tudi neizkuseni vozniki vozijo varno.
In to je idiocija (idiozia), po slovensko idiotizem, ce ze moram uporabljat le slovenske in angleske izraze.

Raptor F16 ::

solatko je izjavil:



Pred nevarnimi ovinki je praviloma znak 60 ali celo 40 in da se jih zvoziti s 70 ali 50, tam kjer pa splošna omejitev velja 90 je pa odvisno kakšen voznik si.


Da te ne bo teh tvojih 70 enkrat presenetilo in boš izjavil, da je signalizacija nevarna...
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

mirator ::

facepalm je izjavil:

Ti si napisal, da so omejitve zato, da se lahko tudi neizkuseni vozniki vozijo varno.
Tako si ti razumel moj zapis, jaz pa tega nisem napisal.

solatko ::

Raptor F16 - V Sloveniji signalizacijo postavljajo politični papki, katerim je varnost v prometu na zadnjem mestu. Znake postavljajo zato, da nebi kdo rekel, da nič ne delajo. Da imaš na 500 metrih 5 različnih znakov omejitve hitrosti, je možno samo pri nas. Da imaš nekaj km ravne ceste s pločnikom in kolesarsko stezo in omejitev 50 ali 60 tudi. Da imaš štirpasovnico z omejitvijo 50, samo zato, da se lahko kasira tudi.
Že sosednja Hrvaška ima cesto signalizacijo veliko bolj primerno in veliko bolj postavljeno tam, kjer so res nevarni odseki, ga pa sirjejo pri AC z bedastimi omejitvami na obvoznicah.
Delo krepa človeka

shadeX ::

GupeM - Na jetra mi gre, ko ob govoru o hitri vožnji, večina takoj omeni mečko, bmw ali audi, za extrem pa ferarri. Vsak avto gre danes skoraj do 200 in kaj se dogaja na cestah je predvsem odvisno od voznikov in ne znamk avtomobilov.


Maš za opravit 200km dolgo pot. Na voljo za zbirat maš 2 voznika, ki ju ne poznaš. En je voznik BMW-ja 200KM + drugi pa voznik Renault Espacea..

Katerega izmed njiju izbereš da te pripelje do cilja?

predi ::

Mene solatko spominja na starejšega gospoda, ki sem ga imel čast videti na eni izmed nemških televizij, v eni izmed tistih oddaj, kjer spremljajo policiste na delu. Gospod je na avtocesti/hitri cesti vozil prehitro, izsiljeval prednost, ipd. Ko so ga ustavili nikakor ni mogel razumeti zakaj. On da vozi tako že desetletja in ni imel nikoli nobenega karambola. Policist mu je prijazno namignil, da to ne predstavlja merodajne metrike ter da so pravila jasna - veljajo ne glede na izkušnje, obdobje nekaznovanosti ali katero koli drugi obdobje - in mu mirno pripopal kazen. Njegovo vožnjo so spremljali več kilometrov in je bila res porazna. Blagor tistim, ki pazijo na druge in se slednjim zaradi tega nič ne zgodi tudi desetletja, pa čeprav ti drugi tako v popolni zmoti desetletja nadaljujejo s svojim nerazumnim početjem.

sniff ::

Ne pridete skupaj zaradi semantike. Z vidika zakonodaje sta oba ("(ne)prilagojena hitrost" in hitrostne omejitve) administrativna pojma definirana v Zakonu o pravilih cestnega prometa, pri čimer je jasno, da je "(ne)prilagojena hitrost podrejena hitrostnim omejitvam. Če imaš poledenelo cesto in omejitev 90 ti kaj dosti ne pomaga sklicevanje na omejitev, če zletiš s ceste ali se zaletiš v sprednje vozilo, ker hitrost nisi prilagodil trenutnim razmeram.

To kar ponavlja Solatko (in povezuje s sposobnostjo voznikov) pa je izven konteksta Zakonodajnih ureditev. Hitrost je lahko vedno prilagojena, vse dokler ni nesreče - takrat je de facto neprilagojena.

Hitrostne omejitve so stvar konsenza in naj bi bile (bolj ali manj strokovno) postavljene, tako, da odgovarjajo sposobnostim večinskega dela vozniške populacije.

fikus_ ::

Eno je prilagojena hitrost glede na razmere na cesti, lastnosti vozila in sposobnost voznika, drugo je pa administrativna omejitev hitrosti. In nekakšen "družben dogovor" so omejitve hitrosti na cestah.

Npr. en rally voznik po precej hitreje prevozil odsek ceste na dirki, kot drug vsakdanji voznik (lahko tudi z istim avtom). In če sta oba prišla na cilj, sta hitrost vožnje prilagodila in dosegla cilj. Če pa eden (ali oba) ne pride(ta) na cilj, potem to ni prilagojena hitrost.
««
141 / 142
»»