» »

"Talenti" na slovenskih cestah

"Talenti" na slovenskih cestah

Temo vidijo: vsi
««
87 / 293
»»

solatko ::

EnStot - Če si bralno nepismen, ti ne morem pomagat, napisal sem "kjer to lahko storim varno", torej tako, da lahko ustavim ob vsakem presenečenju.

V mojih postih bi lahko prebral, da uporabljam prehitevalni pas samo za to, kar je namenjen, torej prehitevanje in to dovolj energično, da ne ovirem hitrejših od sebe.

Že iščem nepremičnino v Španiji, so cenej, kot v SLO pa tudi življenje je cenejše. Hvala za opozorilo.:'(
Delo krepa človeka

Miha 333 ::

solatko je izjavil:


Miha 333 - Ne vem kakšno kolobocijo si sedaj spisal - od Tomačevskega križišča do Brnčičeve ni naselja in je hitra cesta z prehitevalnim pasom, od tam naprej pa je bila vsaj pred dvemi leti, enaka cesta, kot je Celovška ali Dunajska, torej cesta z dvemi enakovrednimi pasovi, če pa so v tem času ceto preregistriral pa ne vem, saj je tudi ne uporabljam več, ker sem v MB.
Tu pa imamo vse vpadnice štiripasovne, omejitev 70 in enakovredna vozna pasova, kjer štajerci vozijo v povprečju okoli 100.

Če se pelješ od tomačevskega rondoja, je takoj za znakom za konec HC tabla Ljubljana (to je pred križiščem z Brnčičevo), se pravi je tam cesta znotraj naselja in sta pasova enakovredna. Potem pa mislim da po drugem križišču je znak konec naselja Ljubljana in od tam naprej ima cesta vozni in prehitevalni pas, tako je vse mimo Trzina.

Če si v MB, zagotovo poznaš Tržaško cesto mimo Hoč. Tam je od konca AC pa vse do table za Maribor pri bivši carinarnici cesta izven naselja in veljajo enaka pravila prehitevanja kot na AC ali HC. Na primer Titova ali Ptujska pa sta znotraj naselja in tam sta pasova enakovredna. Tako določa 50. člen.

solatko ::

Miha 333 - Na google map je pred križiščem z Brnčičevo modra tabla s prečrtanim belim vozilom - kar pomeni kaj?
iz črnuč pa

https://www.google.com/maps/@46.0967341...!3m6!1e1!3m4!1sdTLhq9UdHE09p_Kq7ppgiw!2e0!7i13312!8i6656
Delo krepa človeka

Miha 333 ::

solatko je izjavil:

Miha 333 - Na google map je pred križiščem z Brnčičevo modra tabla s prečrtanim belim vozilom - kar pomeni kaj?
iz črnuč pa

https://www.google.com/maps/@46.0967341...!3m6!1e1!3m4!1sdTLhq9UdHE09p_Kq7ppgiw!2e0!7i13312!8i6656


Ja, pomeni konec HC, saj sem napisal. Ampak če takoj za tem ne bi bilo table Ljubljana, bi še naprej bila prehitevalni in vozni pas. Ker pa je naselje, sta pasova enakovredna.

Na AC in HC vemo kakšna so pravila. Marsikdo pa ne ve, da tudi če cesta ni označena kot AC ali HC in je izven naselja ter je večpasovna, ne smeš prehitevati po desnem pasu (50. člen), se pravi pasova nista enakovredna. Enakovredna sta samo v naselju. Ne vem, kako bi to še bolj jasno napisal.

Primer take ceste je nadaljevanje omenjene ceste mimo Trzina ter celotna južna mariborska vpadnica mimo Bauhausa, Merkurja, Hoč.

Tako piše v 38. in 50. členu ZPrCp.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Miha 333 ()

AndrejO ::

solatko je izjavil:

AndrejO - Poglej kaj pravi zakon o varnostni razdalji, ki jo moraš vzdrževati do vozila pred teboj in zakaj je to. Predvsem si preber drugo alinejo

(2) Varnostna razdalja mora ne glede na vozne razmere omogočati, da:
- lahko voznik zmanjša hitrost ali ustavi in s tem prepreči trčenje, če voznik, ki vozi pred njim, zmanjša hitrost ali ustavi,
- se lahko voznik, ki prehiteva, varno vrne na izhodiščni prometni pas.


No, no. Saj počasi to bo potegnilo kakšen vpliv imaš na tiste za seboj, če se pred njih postaviš z razdaljo, ki je bistveno manjša od varnostne razdalje.

V najboljšem primeru jih oviraš. V najslabšem boš ti (so)kriv za nesrečo in posledično tudi odškodninsko (so)odgovoren. Zraven ti bo pa Policija izstvila še račun za kršitev 42. čl. ZPrCP.

Malajlo ::

Od kod vam ideja o vrnitvi na vozni pas z zagotovljeno varnostno razdaljo do prehitevanega? Vrneš se nazaj, ko ga vidiš v vzvratnem ogledalu. In potem naslednjega prehitiš. In tako naprej. Sicer nikoli ne boš mogel prehitevati nikjer v SLO. Folk že tako ne vzdržuje varnostne v koloni in je prej možnost, da sploh ne moreš prehitevati, ker je luknje damo dva, tri metre. Gorjanci so en tak lep primer, ko vsi mislijo, kako bodo prehitevali, nabiti na riti en drugemu, ko je pa možnost, se pa nič ne zgodi. In tako od Metlike do AC v Novem mestu.
Varnostne razdalje poznamo že od izuma avtomobila, kdaj se vračati na svoj pas pa učijo v šolah od izuma vzvratnega ogledala.
Da si pa tak bedak, da prehitevaš na AC z razliko 2km/h, je pa druga. Če si malenkost hitrejši, pospešiš, prehitiš, ko se z višjo hitrostjo vrneš nazaj, spustiš gas in nadaljuješ na tempomatu dalje. Varnostna do prehitevanega je že v naslednjih sekundah dovoljšnja. Seveda mu pa ne zapelješ direkt pred nos, kot si nekateri samo dva ekstrema predstavljajo.

EnStot ::

solatko je izjavil:

EnStot - Pri 130 je to 72m in čisto nič več, torej zapelješ nekje 15-20m pred vozilom, ki se premika počasneje od tebe, potem pa morata ti in vozilo za teboj, pridobit 72m razdalje, do tistega pred seboj.
Na regionalki pri 90 je okoli 60m nič več ne rabiš, da greš prehitevat in se varno vrneš na svoj pas - o tem govori zakon, če pa se vozniki ne držijo tega, pa pač ne prehitevaš - kapiš.

Predpis pa določa, da vozilo, ki ga nameravaš prehiteti, ne sme biti bližje, kot naredi poti v 2-eh sekundah, koga torej zavezuje zakon, prehitevanega ali prehitevajočega?

Ja in ne! Zavajaš kot vedno in zgolj sebi prilagajaš situacijo. Predpis obenem pravi, da imaš ob posebnih pogojih lahko sekundno razdaljo. Ti posebni pogoji pa so zmanjšana hitrost in dobra vidljivost. To pa je prevladujoče pravilo vožnje po AC in tudi po regionalkah. V tem primeru ti varnostna razdalja med prehitevanim in naslednjim avtom ne omogoča varne vrnitve in ne smeš prehitevati. Pika!

( 52. člen (prepoved prehitevanja)
(1) Voznik ne sme prehitevati ali začeti prehitevati drugega vozila:
6. če se po prehitevanju ne bi mogel varno vključiti na smerno vozišče oziroma na prometni pas, po katerem je vozil pred prehitevanjem;)

V kolikor pa vozilo pred teboj že vozi z največjo dovoljeno hitrostjo in ne glede, da drži vsaj 2-sek. varnostno razdaljo, pa ga itak ne smeš prehiteti, kajne ?!;)

Ampak zakon ti pravi še naslednje:
52. člen (prepoved prehitevanja)
(1) Voznik ne sme prehitevati ali začeti prehitevati drugega vozila:
10. vozila ali kolone vozil, ki vozi z zmanjšano hitrostjo zaradi gostote prometa ali drugih razmer v prometu;

Preberi natančno gornje alineje! V bistvu NIKOLI NE SMEŠ PREHITEVATI! :P:D >:D

WizzardOfOZ ::

Miha 333 je izjavil:

solatko je izjavil:

Miha 333 - Na google map je pred križiščem z Brnčičevo modra tabla s prečrtanim belim vozilom - kar pomeni kaj?
iz črnuč pa

https://www.google.com/maps/@46.0967341...!3m6!1e1!3m4!1sdTLhq9UdHE09p_Kq7ppgiw!2e0!7i13312!8i6656


Ja, pomeni konec HC, saj sem napisal. Ampak če takoj za tem ne bi bilo table Ljubljana, bi še naprej bila prehitevalni in vozni pas. Ker pa je naselje, sta pasova enakovredna.

Na AC in HC vemo kakšna so pravila. Marsikdo pa ne ve, da tudi če cesta ni označena kot AC ali HC in je izven naselja ter je večpasovna, ne smeš prehitevati po desnem pasu (50. člen), se pravi pasova nista enakovredna. Enakovredna sta samo v naselju. Ne vem, kako bi to še bolj jasno napisal.

Primer take ceste je nadaljevanje omenjene ceste mimo Trzina ter celotna južna mariborska vpadnica mimo Bauhausa, Merkurja, Hoč.

Tako piše v 38. in 50. členu ZPrCp.


NE!
Modra tabla s prečrtanim belim avtomobilom ne pomeni zaključek HITRE CESTE. Ta ima namreč drugačen znak - bela cesta na plavi tabli in ima omejitev 110km/h.
Bel avto na modri podlagi je oznaka za CESTO REZERVIRANO ZA MOTORNA VOZILA in ima omejitev 90km/h.

AndrejO ::

Malajlo je izjavil:

Od kod vam ideja o vrnitvi na vozni pas z zagotovljeno varnostno razdaljo do prehitevanega? Vrneš se nazaj, ko ga vidiš v vzvratnem ogledalu. In potem naslednjega prehitiš. In tako naprej.

Varnostna razdalja je v praksi pač "varnostna razdalja". Redkokdaj v Sloveniji vidiš koga, ki se je dejansko drži. V praksi je vse skupaj bližje minimalni varnostni razdalji.

In ravno tako boš na Gorjancih, kjer so hitrosti tam med 70 in 90 pustil nekaj dolžin avta "rezerve" pri vključevanju, na AC, kjer so hitrosti od 100 naprej, pa nekaj 10m.

Solatko pa lahko sam pojasni, kako in koliko se je smiselno na AC vključevati pred šlepar z dvema ali tremi metri razdalje, če tudi sam ne sediš v šleparju.

V praksi ne maram ljudi, ki se pred mene vključijo brez varnostne razdalje in je potem tudi ne naberejo v sekundi ali dveh. Takšni me prisilijo, da moram njim in njihovi aberveznosti na čast sam upočasnjevati, da zavarujem sebe in njih. Ker to moti mene, se trudim, da tudi jaz nisem takšna ovira drugim v prometu.

Kar se tiče "filmskih scenarijev", pa tako ... jaz prehitim vlačilec "po starem" z minimalno razdaljo. Naslednji za menoj prehiti vlačilec in mene, tudi z neko minimalno razdaljo. Nato, pa se pacient odloči takoj zavirati *na voznem pasu*, preden se postavi na upočasnjevalni pas. Zaviram jaz, zavira vlačilec za menoj, na srečo se je izteklo dobro za vse tri. Enkrat doživeto (izvoz Ivančna Gorica proti NM), večkrat videno (odcep na zahodni obviznici za severno obvoznico LJ) in za vedno naučeno, da bo imel šlepar za menoj vedno dovolj časa in prostora v primeru, da bom moral sam naglo zavirati.

Oh, ali pa trenutno zožanje na AC pri izvozu za Drnovo. Gledam kako je prvi zaključil prehitevanje cca. 100m pred stebrički. Nato pa se je en pacient še nasilo stlačil pred njega in nato začel zavirati *tik pred predhodnim*, ker je bila njegova hitrost očitno neprimerna za vožnjo na ožjem pasu, ki je na eni strani zamejen s stebrički. Od zadaj je izgledalo impresivno, ko so začele zavorne luči utripati (yay za BAS), tovornjak, kot naslednji v koloni pa je tako naglo zavijugal na odstavni pas, da je izgledalo, kot da se bo prekucnil.

Ponovno ... če bi prvi pustil dovolj varnostne razdalje, bi se pacient lahko vključil za njim, če pa se bi še vedno na silo vključeval pred njim, vsaj vozniku tovornjaka ne bi bilo potrebno izvajati ekstremnih manevrov, da bi preprečil nesrečo.

Ja, tudi pri vključevanju je dobro imeti dobršnjo razdaljo. Vsaj sekundo, ponoči pa še več.

Kar se tiče naslednjega v vrsti, ki bi želel prehtevati, pa je gnoj seveda tudi po zakonu dolžan držati varnostno razdaljo do mene. Če se voziva 130, potem varnostna razdalja za nekajkrat presega dolžino šleparja in se človek, ki vozi po pravilih, nima kaj za sekirati, če se jaz vključim nazaj na vozni pas šele potem, ko bo med mano in šleparjem nekaj 10m. Preprosto zato, ker bo on takrat še vedno bočno s šleparjem. Če je bližje, potem je že itak v prekršku in me ogroža, zato se ne rabi delati pametnega, da ga pri nečem nekaj oviram, ker ga ne.

mirator ::

Glede ceste Tomačevsko rondo - Črnuče (v Ljubljani). Cesta je ne glede na oznake, ki so res zavajajoče, kategorizirana kot glavna cesta druge kategorije GII in ne kot hitra cesta HC. Na avtocestah in hitrih cesta res velja, da se prehiteva po prehitevalnem pasu, medtem ko za glavne cete to ne velja in sta levi in desni pas enakovredna. Definicija hitre cete je tudi, da so vsa križišča dvo nivojska, kar pomeni, da če hočeš zapeljati v levo, zaviješ najprej desno in potem nad ali pod glavno cesto v levo smer. Cesta Tomačevski rondo - Črnuče nima dvonivojskih križišč ampak dve semaforizirani križišči. Za primerjavo je hitra cesta skozi Koper. Tam direktno levo ne moreš nikjer zavijati.

kr3ten ::

Ima kolesar, ki želi prečkati prehod za pešce še vedno prednost pred ostalimi vozili, če sedi na kolesu?

K0l1br1 ::

kr3ten je izjavil:

Ima kolesar, ki želi prečkati prehod za pešce še vedno prednost pred ostalimi vozili, če sedi na kolesu?

Ne, lahko ga povozijo in zagotovo imajo dvojna pravila, ki ločijo med kolesarjem na kolesu in peščem ob kolesu. Še osnovna pravila so vam težka, kaj bi šele s tako kompleksnim naredili.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: K0l1br1 ()

mirator ::

kr3ten je izjavil:

Ima kolesar, ki želi prečkati prehod za pešce še vedno prednost pred ostalimi vozili, če sedi na kolesu?

Predpis pravi, da moraš čez prehod za pešce, kolo peljati poleg sebe, sicer nisi pešec. Bojim se, da ne razumeš v čem je razlika. Če greš peš je tvoja hitrost omejena na nekaj km/h (če tečeš si verjetno nekoliko hitrejši). Če se zapelješ pri zeleni luči čez prehod za pešce, te lahko spregledajo levo in desno vozeći vozniki iz stranskih cest, ki imajo ravno tako zeleno luč in v primeru nesreče boš v prekršku ti.

kr3ten ::

Se pravi, da tisti ki nimamo kamere na vozilu, je kljub temu bolje da damo kolesarju ki sedi na kolesu prednost, čeprav je nima.

K0l1br1 ::

Za vse tiste, ki bi morali vrniti izpit, je vsekakor dobro, da nikogar ne povozite.

ttommy ::

Mene zanima kaj je s folkom, ki živčno vozi za mojo ritjo pri hitrosti 75km/h tam, kjer je omejitev 70? Ali pa, ko se peljem 50 tam kjer je omejitev 50...
Gamer

kr3ten ::

ttommy je izjavil:

Mene zanima kaj je s folkom, ki živčno vozi za mojo ritjo pri hitrosti 75km/h tam, kjer je omejitev 70? Ali pa, ko se peljem 50 tam kjer je omejitev 50...


Mogoče ga srat tiši, ali pa mu je punca rekla da je sama doma, pa se mu mudi ... kaj veš ...

Raptor F16 ::

ttommy je izjavil:

Mene zanima kaj je s folkom, ki živčno vozi za mojo ritjo pri hitrosti 75km/h tam, kjer je omejitev 70? Ali pa, ko se peljem 50 tam kjer je omejitev 50...


Nič, pelješ normalno in če imaš kje blizu avtobusno postajo se mu umakni, da te ne bo živciral. Košta te 3 sekunde, v zameno dobiš mir na cesti.

Pametnejši odneha in da... treba je kdaj tud pogoltnit, da ni šlo "po črki zakona". To narediš zaradi sebe. Lahko pa si živac in trmuliš, potem pa pizdiš zakaj je ravno tebe iznaredo živčanog.

K0l1br1 ::

Kaj je s folkom?

Vozniki avtomobilov (večina njih) so z obeh strani Gaussa. Za te neumnosti pa so v glavnem zadolženi taki z začetka Gaussa, ki mu je vrh nekam nesrečno premaknjen proti drugi strani, kjer jih je seveda manj.

mirator ::

kr3ten je izjavil:

Se pravi, da tisti ki nimamo kamere na vozilu, je kljub temu bolje da damo kolesarju ki sedi na kolesu prednost, čeprav je nima.

Lej,
Kamera je smiselna za razjasnitev dokodka. Sicer pa ali boš kar tako, kjub temu da imaš prednost ti, nekoga poškodoval ali celo ubil in pri tem imel mirno vest? Kolesar je v prekršku, verjetno pa tudi ti, ker si pripeljal na prehod za pešce prehitro. Verjetno sprašuješ, ker se ti je to bližnje srečanje zgodilo?

solatko ::

Miha 333 - Nimaš čisto prav, hitra cesta, ki gre skozi LJ in MB je hitra cesta in imaš prehitevalni pas, tako, da je to, gdaj sta pasova enakovredna, odvisno samo od kategorizacije ceste in ne od tega ali gre skozi naselje!
Če je tako kot trdiš ti, boš seveda podkrepil z lnikom člena, ki govori o tem.

AndrejO - V vsakem primeru prehitevanja ali, če ti zapelje s stranske ceste v varnostno razdaljo, jo mora vzpostavit tisti zadaj in v večini primerov prometnih nesreč, je kriv tisti, ki jo ni vzpostavil, če pa si preblizu je pa to odvzem prednosti, vendar to velja samo v trenutkih, ko se razvrstiš v to varnostno razdaljo (povsod, kjer snemajo varnostno razdaljo je tudi toleranca in ne dobiš kazni, če je pred tebe zapeljalo drugo vozilo, zato se snema cca 10 sekund in v tem času moraš vzpostavit normalno stanje ali pa ti, ki si preblizu, dobiš kazen). Skoraj vsako vključevanje na AC povzroči tistemu zadaj prekratko varnostno razdaljo, ki se postavi v normalo s tvojo hitrejšo vožnjo ali z zmanjševanjem hitrosti tistega zadaj.
Kriv si samo takrat, ko pride do karambola neposredno po tvojem vključevanju v prostor (torej si bil preblizu ali si nenormalno znižal hitrost, preden se je tisti zadaj prilagodil).

Malajlo - Ravno to jim ne potegne!

EnStot - Spet voziš vodo na svoj mlin - dejansko zakon pravi, da kadar je kolona, ki vozi sorazmeno počasi (to je predvideno za ceste s semaforji, mestne ulice,.... je razdalja lahko samo sekuno), ne pa pri vožnji na hitri cesti 110 ali na AC 130, ob jutranjih konicah pa pač hitrost na AC na vseh vpadnicah, nekaj km do izvoza za večja mesta, hitrost niti slučajno ni taka, zato so varnostne razdalje celo nižje od predpisane, v primeru da je 1 sekunda, lahko komot zapelješ v prazni prostor, taki so tudi primeri, ko je zožanje ceste in se uporablja pravilo zadrge, kjer med vozili niti slučanjo ni zadostne varnostne razdalje. To so prekrški, ki jih vozniki delajo dnevno in dokler ne poči, nobenega pravzaprav ne skrbijo.
Osebno v takih primerih vzdržujem varnostno razdaljo, ki omogoča komur koli varno zapeljati pred mene, ker sem dober voznik in se zavedam, da s stranske ceste ali pasu, ki se neha, vozniki morajo zapeljati na moj pas, ne tako kot večina voznikov, da se tistemu pred seboj približate na 2-3 metre, da ja nebi kdo prišel vmes.
Vozila, ki vozi na zgornji meji omejitve, naj nebi prehiteval, vendar ti nisi policist, zato nimaš pristojnosti, da bi odločal v primeru moje odločitve, da ga vseeno prehitim, imaš namreč voznike, ki so sposobni vozit po omejitvi samo na ravnem delu cestišča, vsak ovinek pa vozijo 30%+ pod omejitvijo, prehitiš jih pa lahko samo na prosti ravnini, takrat pač poženeš tudi preko omejitve in se po prehitevanju vrneš na omejitev.

AndrejO - Najraje vidim, da je na voznem pasu na HC ali AC šleper, ki vozi svojih 90 km/h in se s cca 100 km/h zepeljem pred njega.
Varnostno razdaljo moraš vzdrževati ti in, če imaš pravo, vedno lahko pričakuješ, da se bo prehitevajoči ali s stranske ceste vključilo vozilo v ta prazni prostor, na tebi pa je potem, da razdaljo zopet vzpostaviš. Mene pri tem motijo samo imbecili, ki namesto, da se po vključitvi hitro spravijo na omejitev, pred menoj cincajo, tako da začnejo ovirat normalni prometni tok, če peljejo normalno, pač malo znižam hitrost za nekaj sekund in razdalja je zopet vzpostavljena, brez kakšnih psihičnih težav pri meni.
Tudi mene motijo pacienti, ki prehitevajo malo preden mislijo zapustiti cestišče in ni pomembno ali na regionalki ali na AC. To je pri nas problem, ker vozniki zadnji trenutek sprejemajo odločitve, na katere moraš biti pozoren, da ohraniš svojo rit celo, ko se tega navadiš, ni več tako težko, saj tudi sam ne reagiraš več panično.
Vse te situacije nastajajo, ker se vozniki ne zavedajo, kako pomembno je držati varnostno razdaljo pred seboj, imaš predvsem na primorki situacije, da se po prehitevalnem pasu vozi več high vozil s hitrostjo 180+ pol metra drug za drugim, večinoma prepotentna mularija, ki jim avte kupijo močni fotri ali nogometne in druge športne pogodbe, pameti zraven pa ne dobijo.

ttommy - Vklopi vse štiri smerokaze in se drži omejitve, tisti zadaj pa naj te prehiti, če ima dovolj denarja. Taki namreč potem, ko ni več naselja in se omejitev sprosti na 90, ravno tako vozijo med 60 in 70.

Polozweii - Takega po navadi dohitiš zunaj naselja in pelje enako hitro, tako, da odsvetujem take paciente spuščat naprej, ker ga moraš potem prehiteti in v naslednji vasi bo enako.

mirator - Ni nujno, da kolesarja, ki ti s 30 skoči na prehod za pešce, sploh imaš možnost zagledat. Pešce opaziš, razen, če ravno tipkaš na telefon, ko se bližaš prehodu, kolesarja pa težje, sploh če se pripelje izza kakšenga parkiranega vozila, drevesa ali med dvema stavbama.
Delo krepa človeka

Raptor F16 ::

Solatko, saj ni treba bit povsod prvi. Jaz nekega problema s takimi, ki vozijo vsaj 70 nimam. 50 izven naselja je mogoče hudo ampak toliko gre danes že vsak traktor.

Vem, da z 10km/h hitrejšo vožnjo ne bom bistveno v profitu. In realno je med kraji povpreča hitrost okoli 40-60 na uro. Če se voziš nad to hitrostjo, si odpri vrečko bonbnov, malo navij radio in mogoče pri naslednjem rezcepu uberi drugo pot, če ti ni za njim vozit.

Potrpljenje je božja mast. Kadarkoli sem sproščeno šel na pot nikoli nisem imel problemov z iskanjem varnega mesta za prehitevanje. Lahka noga ti olajša vožnjo, saj si s svojim slogom vožnje puščaš rezervo moči katero potem bolj preudarno izkoristiš. Obenem pa se ne izpostavljaš stresu iskanja limita.

Na cesti se ti ne sme muditi, razen če delaš kot intervencija reševalne/gasilske/policijske službe.

Loviti minute se ne splača. Bolj se obrestuje 15 minut prej začeti pot.

mirator ::

solatko je izjavil:


mirator - Ni nujno, da kolesarja, ki ti s 30 skoči na prehod za pešce, sploh imaš možnost zagledat. Pešce opaziš, razen, če ravno tipkaš na telefon, ko se bližaš prehodu, kolesarja pa težje, sploh če se pripelje izza kakšenga parkiranega vozila, drevesa ali med dvema stavbama.

Je le treba ugotoviti situacijo. Eno je, če ti prečka, četudi na prehodu za pešce, ko ma rdečo luč ti pa zeleno. Tukaj se pač ob nesreči potem ugotavlja sicer nesporni prekršek kolesarja z vožnjo v rdečo luč in tudi tvoja hitrost ob trku.
Druga zgoba pa je, ko ima prehod za pešce (brez kolesarske steze) zeleno luč, tako kot ti, ki v križišče zapelješ ali iz leve ali desne strani. Tukaj tvoje hitrosti še niso prevelike, če nisi ravno nek tinager s fotrovim ferrarijem, zato lahko tudi varno ustaviš ob nepredvidenem kolesarskem padalcu.
In tretja zgodba, verjetno si mislil na prehod za pešce na ravni cesti izven križišča. Na ta prehod za pešce si s prometnimi znaki in oznakami prav gotovo pravočasno opozorjen in moraš bit previden. Seveda pa lahko nesrečo vseeno povzroči kolesar, ki cesto na prehodu za pešce prečka z bisveno večjo hitrostjo, kot je pričakovana za pešce. V vsakem primeru je tu krivda kolesarja.
Samo v praksi, če voziš z glavo in lahko voziš tudi hitro, potem moraš zaznati prometne znake, kot so prehodi za pešce in seveda hitrost prilagoditi razmeram tudi z upoštevanjem bočne nepreglednosti in neumnemu prečkanju nespametnega kolesarja.

solatko ::

Polozweii - Najlepša je enakomerna vožnja, saj je skakanje iz 90 na 60 pred ovinkom in potem na ravnini zopet na 90 zelo mučna, tako za voznike, ki smo navajeni vozit enakomerno, kot za vse ostale, ki jih ne prestraši vsak ovinek ali srečanje z vozilom na normalni regionalni cesti, saj moraš bit skoz napet, kaj bo tisti pred teboj storil. Ko prideš zoper na mesto, kjer je omejitev, se on vozi z nespremenjeno hitrostjo (okoli 70) tudi skozi naselje, ne glede na prehode, šolo, igrišče,.....
Če ostaneš pred takim pacientom skozi naselje, ga ne vidiš več, saj mu do naseldnjega kraja krepko uideš, če pa ga v kraju spustiš naprej, ga boš imel nekaj sto metrov zopet pred seboj, nekaj časa traja, da ga prehitiš in si že v naslednjem kraju, kjer se zgodba ponovi.

mirator - Kolesar mora upoštevat čisto enake predpise, kot ostali vozniki, razen, če ima kolesarsko stezo po kateri se zapelje čez cestišče. Če se zapelje na prehod za pešce pa je v enakem prekršku, kot bi bil voznik avta ali motornega kolesa.

Osebno trdim, da je vsaka smrt ali hujša poškodba pešca ali kolesarja zato, ker ne pazijo na sebe. Ne gre za krivdo, temveč pametno obnašanje najšibkejših udeležencev v prometu, ki lahko v najvčji meri poskrbijo za to, da preživijo brez poškodb ali smrti. Sam se vedno v vlogi pešca ali kolesarja obnašam samozaščitniško in mirno prepustim prednost močnejšemu od sebe. Najraje prečkam cesto izven prehoda za pešce, takrat, ko ni v bližini nobenega vozila.
Delo krepa človeka

mirator ::

Raptor F16 je izjavil:

Na cesti se ti ne sme muditi, razen če delaš kot intervencija reševalne/gasilske/policijske službe.

Loviti minute se ne splača. Bolj se obrestuje 15 minut prej začeti pot.

S tem se pač ne morem strinjati. Seveda loviš minute, ker to od tebe zahtevajo npr. tvoji naročniki (tisti, ki imate plače zagotovljene od 40 urnega tedenskega dela, tega problema pač nimate). Da začneš pot 15 min. prej pač izraža tvoje izkušnje. Moje izkušnje pa so, da si teh 15 min. ne morem privoščiti. Seveda pa to, da se ti mudi, ni izgovor za kršenje CPP. Jih pač kršiš na svojo odgovornost in v primeru nesreče ali preventive (radar) nosiš vse posledice.

Raptor F16 ::

mirator je izjavil:

Raptor F16 je izjavil:

Na cesti se ti ne sme muditi, razen če delaš kot intervencija reševalne/gasilske/policijske službe.

Loviti minute se ne splača. Bolj se obrestuje 15 minut prej začeti pot.

S tem se pač ne morem strinjati. Seveda loviš minute, ker to od tebe zahtevajo npr. tvoji naročniki (tisti, ki imate plače zagotovljene od 40 urnega tedenskega dela, tega problema pač nimate). Da začneš pot 15 min. prej pač izraža tvoje izkušnje. Moje izkušnje pa so, da si teh 15 min. ne morem privoščiti. Seveda pa to, da se ti mudi, ni izgovor za kršenje CPP. Jih pač kršiš na svojo odgovornost in v primeru nesreče ali preventive (radar) nosiš vse posledice.


Enkrat se za foro štopaj.

Potem pa še štopaj, koliko časa gre za čakanje na vrsto pri prevzemu robe, čakanje v loži da te sploh sprejmejo, kofetkanje...

To, da si ne moreš vzeti 15 min časa je BULL. Izahaja pa iz tvoje natempirane perspektive zaradi česar si živčen in na poti šteješ vsako sekundo. Obenem vsi pozabite, koliko časa izgubite kasneje ali prej. Ne... točno ta vožnja bo vse spremenila.

@ solatko že res, ampak presoja je na posamezniku. Osebno poskušam ostati varen in se ogniti problematikom. Še najraje uberem drugo pot do cilja.

Zgodovina sprememb…

Miha 333 ::

solatko je izjavil:

Miha 333 - Nimaš čisto prav, hitra cesta, ki gre skozi LJ in MB je hitra cesta in imaš prehitevalni pas, tako, da je to, gdaj sta pasova enakovredna, odvisno samo od kategorizacije ceste in ne od tega ali gre skozi naselje!
Če je tako kot trdiš ti, boš seveda podkrepil z lnikom člena, ki govori o tem.

Saj ju že ves čas omenjam:

38. člen ZPrCp

(vožnja z vozilom po smernem vozišču z dvema ali več označenimi pasovi)

(1) Na smernem vozišču z dvema ali več označenimi prometnimi pasovi mora voznik voziti po sredini prometnega pasu.

(2) Na smernem vozišču iz prejšnjega odstavka mora voznik voziti po desnem prometnem pasu. Če ima smerno vozišče tri prometne pasove, je dovoljena vožnja po desnih dveh prometnih pasovih, levi pa je namenjen prehitevanju.

(3) Na cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer v naselju sme voziti voznik motornega vozila, katerega največja dovoljena masa ne presega 7,5 t, ki lahko brez oviranja sledi prometnemu toku, tudi po prometnem pasu, ki ni ob desnem robu smernega vozišča.

(4) Kadar se na cesti iz prejšnjega odstavka promet zgosti toliko, da vozila zasedajo vse prometne pasove na smernem vozišču in se premikajo s hitrostjo, ki jo pogojujejo pred njimi vozeča vozila, ni dovoljeno zapeljati z enega na drugi prometni pas, razen zaradi razvrščanja pred križiščem ali ustavitve vozila.

(5) Če je na smernem vozišču iz prvega odstavka tega člena na enem od prometnih pasov onemogočen promet vozil zaradi ovire ali se pas konča, so vozniki, ki vozijo po sosednjem prometnem pasu dolžni omogočiti vključevanje na ta prometni pas tako, da vozijo s primerno hitrostjo in na takšni razdalji do vozila pred seboj, da se lahko izmenoma vključi v promet še po eno vozilo (v nadaljnjem besedilu: sistem zadrge).

(6) Na cesti, ki ima dva ali več označenih prometnih pasov za vožnjo v eno smer, ni dovoljeno voziti po smernem vozišču, namenjenem vožnji v nasprotni smeri.

(7) Z globo 120 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbo prvega, drugega, četrtega ali petega odstavka tega člena.

(8) Z globo najmanj 1.200 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbo šestega odstavka tega člena. Vozniku motornega vozila se izreče tudi 18 kazenskih točk.


50. člen ZPrCp

(prehitevanje)

(1) Prehitevanje vozil je dovoljeno le po levi strani.

(2) Po desni je dovoljeno prehiteti le:

1. vozilo, ki zavija levo, če je voznik tega vozila dal predpisan znak in je zavzel na vozišču tak položaj, da se da zanesljivo sklepati, da bo zavil levo, in če je na njegovi desni strani dovolj prostora za prehitevanje;

2. vozilo, ki vozi na cesti v naselju, s smernim voziščem z dvema ali več prometnimi pasovi, po prometnem pasu, ki ni skrajno desni;

3. vozilo, ki vozi na ploščadi z več prometnimi pasovi, v katero se razširi smerno vozišče pred cestninsko postajo, na kateri je hitrost omejena na največ 60 km/h.

(3) Prehitevanje po desni strani ni dovoljeno na avtocesti in hitri cesti, razen na ploščadi iz 3. točke drugega odstavka tega člena.

(4) Z globo 80 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ne potrebuje vozniškega dovoljenja, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.

(5) Z globo 120 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.


mirator je izjavil:

Na avtocestah in hitrih cesta res velja, da se prehiteva po prehitevalnem pasu, medtem ko za glavne cete to ne velja in sta levi in desni pas enakovredna.

Ni res, to velja tudi za vse ceste izven naselja, glej moj prejšnji odgovor s citiranimi členi zakona.




WizzardOfOZ je izjavil:

Miha 333 je izjavil:

solatko je izjavil:

Miha 333 - Na google map je pred križiščem z Brnčičevo modra tabla s prečrtanim belim vozilom - kar pomeni kaj?
iz črnuč pa

https://www.google.com/maps/@46.0967341...!3m6!1e1!3m4!1sdTLhq9UdHE09p_Kq7ppgiw!2e0!7i13312!8i6656


Ja, pomeni konec HC, saj sem napisal. Ampak če takoj za tem ne bi bilo table Ljubljana, bi še naprej bila prehitevalni in vozni pas. Ker pa je naselje, sta pasova enakovredna.

Na AC in HC vemo kakšna so pravila. Marsikdo pa ne ve, da tudi če cesta ni označena kot AC ali HC in je izven naselja ter je večpasovna, ne smeš prehitevati po desnem pasu (50. člen), se pravi pasova nista enakovredna. Enakovredna sta samo v naselju. Ne vem, kako bi to še bolj jasno napisal.

Primer take ceste je nadaljevanje omenjene ceste mimo Trzina ter celotna južna mariborska vpadnica mimo Bauhausa, Merkurja, Hoč.

Tako piše v 38. in 50. členu ZPrCp.


NE!
Modra tabla s prečrtanim belim avtomobilom ne pomeni zaključek HITRE CESTE. Ta ima namreč drugačen znak - bela cesta na plavi tabli in ima omejitev 110km/h.
Bel avto na modri podlagi je oznaka za CESTO REZERVIRANO ZA MOTORNA VOZILA in ima omejitev 90km/h.

Moj lapsus, ampak pravil prehitevanja to ne spremeni. Glej citirane člene zgoraj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Miha 333 ()

solatko ::

Na cesti se človeku dejansko ne sme muditi na način, da pozabi na svojo varnost, ne glede na način udeležbe, peš, kolo, rolka, e-skiro, moped, motor, avto, kamion ali avtobus.
Drugo pa je, ko si človek zaželi voziti malo hitreje tam, kjer to lahko stori popolnoma varno, glede na to, da naša kokoška ne premore ene pametne piste, kjer bi si ljudje lahko privoščili še bolj varno to početi.
Eno je brezglavo dirkanje, pri katerem se ne razmišlja na lastno varnost, drugo pa pritiskanje na plin, na ravnem odseku prazne ceste, na kateri te ovira samo veter in radar, ki je po navadi postavljen ravno na takem odseku. Mladi vozniki bi morali imeti možnost preizkusiti zmogljivosti vozila s katerim upravljajo in se preko tega učiti obvladati vozilo tudi pri višjih hitrostih varno, na vozišču brez prometa, pa nam naša varnostna politika ni sposobna tega uredit, kljub miljardam €, ki se naberejo v nekaj letih iz naslova stroškov motornih vozil.
Smo edina država v EU, ki niti volje nima, da bi to področje (hitrost, varnost, nepričakovane simulirane situacije,...) zgledno uredila, tako, da imamo voznike, ki upravljajo z močnimi mašinami, nimajo pa nobenih izkušenj, kaj početi, ko ne pomaga samo pritiskanje na gas. Poligon na Vranskem je sicer dobrodošel, samo tam bi moral voznik biti vsak dan vsaj nekaj ur, da mu določene stvari pridejo v kri, po drugi strani pa so naučene stvari uporabne samo do hitrosti 50-60km/h, kaj pa se z vozilom dogaja pri hitrostih okoli 200km/h, kar sicer doseže že večina novih avtomobilov pa nimajo pojma, dokler ne pride do situacije, ko je rezultat lahko samo kakšen mrtev in nekaj hudo telesno poškodovanih.
Vedno bodo vozniki, ki kupijo vozilo, hoteli preizkusit koliko gre, to je pač v človeški raziskovalni žilici in kadar se to počne v rednem prometu, brez kakršnih koli izkušenj pri takih hitrostih, gre hitro kaj narobe in rezultate prebiramo v črni kroniki.
Problem je, da vozniki obnašanja vozila ne morejo varno preizkusit že pri hitrostih v območju omejitev, kaj šele, ko se odločijo, da grejo hitreje.
Delo krepa človeka

St235 ::

tombs je izjavil:

kuall je izjavil:


meni se velikokrat pojavi idiot, ki se mi prilima na rit, ker se vozim po prehitevalnem pasu po AC v koloni, ki gre počasi. ker pa držim večjo varnostno razdaljo kot ostali misli, da se mu moram umakniti. umaknem se mu seveda ne. enkrat je bilo treba prižgat vse 4 žmigavce, da je dobil sporočilo, da se mu ne bom umaknil.


ja, pol pa nabases na psihopata ki te prehiti po desni, nazaj pred tebe in na polno po bremzi.

Ce te je lahko prehitel po desni in zapeljal pred tebe, je vec kot ocitno da nisi nic prehiteval in si imel desni pas po katerem bi moral vozi prazen. Tako da ja, je kar jeba ko se srecata dva bedaka, ki nimata pojma o prometnih predpisih.

Map ::

EnStot, nikjer nisem napisal, da jaz divjam, ampak da hitrejših ne oviram in nisem policaj, da bi jih kontroliral in se jezil nad njimi. Če pa je zate 150 že divjanje, ti pa jaz ne morem pomagati. Večkrat so nevarni počasnejši vozniki, ki ne spremljajo prometa, kot pa hitrejši dinamični vozniki.

St235 ::

solatko je izjavil:

EnStot - Če nebi bil polpismen analfabet, bi si prebral, da je od zadnjega v koloni na prehitevalnem pasu, vozni pas pred menoj popolnoma prazen, ker niti slučajno ne prehitevam po desni (kot omenijo tudi v priloženem filmčku), temveč držim na voznem pasu dovolj prostora, da bi se s prehitevalnega pasu varno umaknili, pa se ne.
Torej se dogaja to, da jaz oviram vozni pas, vsi ostali pa se nanj ne umaknejo in zadaj se nabere precej velika kolona na obeh pasovih, pa to nikogar spredaj ne moti kaj dosti.
Mene v to, da bi prehiteval po voznem pasu, ne bo nikoli nihče prepričal!

Zakaj spet dokazujes, da nimas pojma o prometnih predpisih? Voznja ene kolone mimo druge ni prehitevanje. Taki, da ce malo banaliziram: ce se ti jajcas po voznem pasu in ustvarjas kolono, ki te ne more prehitet si se dolzan na primernem mestu umaknit.

Ves to je tisto kar ti vsem ostalim ocitas, da ne delajo in po tvoje s tem ravnanjem dobesedno ubijajo ostale udelezence, zdaj pa vidimo da ti enako serjes po avtocesti in po nepotrebnem delas kolone.

Map je izjavil:

EnStot, nikjer nisem napisal, da jaz divjam, ampak da hitrejših ne oviram in nisem policaj, da bi jih kontroliral in se jezil nad njimi. Če pa je zate 150 že divjanje, ti pa jaz ne morem pomagati. Večkrat so nevarni počasnejši vozniki, ki ne spremljajo prometa, kot pa hitrejši dinamični vozniki.

Kako bi bili vsi dinamični super vozniki varni, ce bi jim ego omogocal spostovanje prometnih predpisov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

solatko ::

Lakotnik29 - Saj se umaknem na prvem primernem kraju, kaj ti spet sirješ. Cesta pred menoj je prazna, ne gre za zasedena oba pasova, zaseden je "samo prehitevalni pas" in dokler sem prvi v koloni, kršim pravila prehitevanja, če grem naprej po desni, pa še ne gre za zasedenost obeh pasov, temveč za vožnjo po prehitevalnem pasu ene kolone, druga na voznem pasu se šele ustvari za menoj.
Po tvoje lahko takoj, ko sta za menoj najmanj dve vozili, stisnem gas do omejitve in prehitim vse na prehitevalnem pasu?

To je še zmeraj izredno nevarna situacija in verjetno zakon ni bil napisan v tem smislu.
Delo krepa človeka

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: solatko ()

St235 ::

Ok, potem tudi definicije kolone ne razumes. Ahhh, nic novega.

solatko ::

Samo, da ti vse razumeš
Delo krepa človeka

BigWhale ::

solatko je izjavil:

Osebno trdim, da je vsaka smrt ali hujša poškodba pešca ali kolesarja zato, ker ne pazijo na sebe.


Osebno trdim, da je vsaka smrt ali hujsa poskodba pesca ali kolesarja zato, ker so na cesti objestnezi, kot je tale zgoraj.

solatko ::

BigWhale - Najmanj 10x v življenju sem bil v situaciji, da nisem brezglavo uveljavljal prednosti, ki sem je bil po zakonu deležen, zato danes lahko tipkam, če bi jo, bi se verjetno pridružil množici tistih, ki niso pazili nase. Samo v enem primeru je situacijo videl tudi policaj in neprevidnega voznika tudi kaznoval.

Saj pri svetem Petru dobijo vsi zadoščenje, samo na tem svetu jih ni več. Velika večin voznikov naredi kdaj napako, ki jo moramo v izogib nesreči, popravljati drugi in kaj je lažjega, kot za trenutek ustavit korak in nerodo ali objestneža spustiti mimo zato, da ostaneš nepoškodovan.
Delo krepa človeka

tombs ::

St235 je izjavil:

tombs je izjavil:

kuall je izjavil:


meni se velikokrat pojavi idiot, ki se mi prilima na rit, ker se vozim po prehitevalnem pasu po AC v koloni, ki gre počasi. ker pa držim večjo varnostno razdaljo kot ostali misli, da se mu moram umakniti. umaknem se mu seveda ne. enkrat je bilo treba prižgat vse 4 žmigavce, da je dobil sporočilo, da se mu ne bom umaknil.


ja, pol pa nabases na psihopata ki te prehiti po desni, nazaj pred tebe in na polno po bremzi.

Ce te je lahko prehitel po desni in zapeljal pred tebe, je vec kot ocitno da nisi nic prehiteval in si imel desni pas po katerem bi moral vozi prazen. Tako da ja, je kar jeba ko se srecata dva bedaka, ki nimata pojma o prometnih predpisih.


ni res, ampak glej... whatever gets you through the night.

BigWhale ::

solatko je izjavil:

BigWhale - Najmanj 10x v življenju sem bil v situaciji, da nisem brezglavo uveljavljal prednosti, ki sem je bil po zakonu deležen, zato danes lahko tipkam, če bi jo, bi se verjetno pridružil množici tistih, ki niso pazili nase.


Ne razumes.

Nikjer ne pravim, da morajo kolesarji in pesci do zadnjega vztrajati pri svojem. To bi bilo neumno. Se vedno pa jih v primeru, da izkoristijo svojo prednost in dozivijo nesreco, to ne naredi krive in odgovorne.

Vsaka smrt pesca in kolesarja, ki je pravilno uposteval prometne predpise je zaradi objestnezev, ki jih niso.

Kakrsna koli druga razlaga je popolnoma napacna. V nasprotnem primeru lahko taksno neumno logiko prenesemo na komplet promet in ce nardimo to, lahk cel ZPrCP zabrisemo v smeti.

martincek1 ::

solatko je izjavil:

Osebno trdim, da je vsaka smrt ali hujša poškodba pešca ali kolesarja zato, ker ne pazijo na sebe.


Odvisno, kaj zate pomeni 'paziti na sebe'.

Če to pomeni, da se lahko s kolesom voziš izključno po kolesarski stezi, potem se bi mogoče celo strinjal. Veliko je kretenov, ki vozijo skozi rdečo, pa takih ki ob prednosti v križiščih ne vozijo defenzivno, pa takih ki ne vozijo ob robniku zaradi slabe ceste ali 'boljše varnosti'.

Poznam kolesarja, ki je trenutno na dolgotrajnem okrevanju, ker ga je pri pravilni vožnji zunaj naselja zbil voznik. Imel je/ima hujše poškodbe. In skoraj vsak pozna nekoga, ki se mu je to že zgodilo v zadnjem času.

Glede na to, da si napisal, da si službeno ogromno časa na cesti, predvidevam da vidiš veliko idiotov, ampak posploševanje je vseeno odveč, ker tud vozniki kamionov so vsi kreteni :D

solatko ::

BigWhale - Povej mi, v kateri temi sem rekel, da so krivi pešci ali kolesarji, trdim samo, da umrejo zato, ker ne pazijo dovolj na napake drugih in se ne zavarujejo z zaustavitvijo koraka ali kolesa pravi čas.
Nihče ne govori o krivdi, oba pa govoriva o vozniških napakah, ki jih lahko popravi pravilna reakcija šibkejšega, se strinjaš.

To ni razlaga, to so dejstva, ki govorijo v prid življenja in zdravja.

martincek1 - Na srečo se je moje službovanje zaključilo in sem zdrav in brez slabe vesti, da sem komu storil kaj hudega, v zasluženem pokoju, seveda pa za svoj gušt še vedno kar nekaj časa preživim za volanom, motor pa je postal zgodovina, mi pri 65-ih ni več do nenehnega popravljanja napak drugih, ki na motorju še bolj pridejo do izraza in sem se odločil, da bom raje malo dlje užival penzijo. V enem postu zgoraj sem napisal, da sem dnevno bil v situacijah, ko bi vsaj 10 krat, brez slabe vesti treščil v nekoga pa sem na srečo reagiral vedno pravilno, tako, da smo ostali vsi celi in zdravi - dnevno!

Že vrsto let tu pišem, da gre pri vožnji avtomobila za najkompleksnejše opravilo, pri katerem je potrebno imeti vse čute na full in, da podobnega opravila ne najdeš skoraj v nobenem drugem poklicu, pa do dovoljenja za to, na lahek način pride vsak bedak, ki ima nekaj časa in denarja. Pilot, kirurg, električar,.... ne more biti vsak, voznik pa je lahko vsak, ki zna pisat in brat, ter je kolikor toliko opravilen.
Ko izpit enkrat naredi, nima skoraj do smrti, nobenega preverjanja, če je psihofizično sploh sposoben vozit, če se zna prilagajat vedno novim in novim situacijam, če ga ne userje toliko, da organi podvomijo v njegove sposobnosti, lahko izziva usodo do bridkega konca. In vse to je na cesti.

Glede na to vedno pravim, da je prometnih nesreč še malo in, da le ni tako malo voznikov, ki popravljajo dnevno napake drugih. To so zame anonimni junaki slovenskih cest, ki pa jih vsi, brez izjeme, zmerjajo z vsem mogočim, če priznajo, da včasih ko je varno, radi pritisnejo malo bolj na gas. Vse drugo pa večine ne zanima. Če bi bilo možno, da bi vse moje prevožene kilometre snemal, bi bilo na you tube-u kar nekaj mojih grozljivk, ki bi gledalcem precej dvignile kocine.
Delo krepa človeka

Groot ::

martincek1 je izjavil:

solatko je izjavil:

Osebno trdim, da je vsaka smrt ali hujša poškodba pešca ali kolesarja zato, ker ne pazijo na sebe.


Odvisno, kaj zate pomeni 'paziti na sebe'.

Če to pomeni, da se lahko s kolesom voziš izključno po kolesarski stezi, potem se bi mogoče celo strinjal. Veliko je kretenov, ki vozijo skozi rdečo, pa takih ki ob prednosti v križiščih ne vozijo defenzivno, pa takih ki ne vozijo ob robniku zaradi slabe ceste ali 'boljše varnosti'.


In zakaj točno je ravnanje kolesarja, ki vozi malce bolj stran od roba ker je pač cesta luknjasta, napačno? Če verjameš ali ne takšno kolesarjenje ni zgolj zaradi udobnejše vožnje, ampak dejansko močno prispeva k varnosti. Več kot očitno še nisi s kolesom naletel na kakšno nepredvivljivo luknjo ali pa oster rob vozišča, kjer te z lahkoto ne samo zanese ampak tudi lepo vrže iz kolesa čez celo cesto.

To da kolesar vozi malce bolj stran od roba prav nič ne vpliva nate. V vsakem primeru moraš kolesarja prehiteti na zadostni bočni razdalji. Če boš moral pač potegniti pol metra bolj levo, to bistveno ne bo vplivalo nate. Seveda pa verjamem, da ti gre kolesar, ki se ne vozi praktično po travi, na živce če prehitevaš v škarje oziroma sočasno s tem ko nasproti pelje drug avto.

Aja pa najbolj je smešno, da čez takšno ravnanje kolesarjev ponavadi najbolj pizdijo vozniki, ki svojega jeklenega lepotca tudi sami vozijo po sredini ceste zaradi lukenj ob strani ali pa se nikakor ne umaknejo malce na makedam, če je cesta pač bolj ozka.

solatko ::

Leo232 - Kolesarji so v največji nevarnosti, če niso vidni, kar je pogost pojav - temno oblačilo, brez osvetlitve, brez mačjih oči na pedalih,.... potem pa se vozijo še precej stran od roba in ga voznik, ki pripelje za njim z zasenčenimi lučmi, zaradi prometa nasproti, ne vidi, niti kriv, niti dolžen pa je en več pri svetem Petru.
Delo krepa človeka

EnStot ::

solatko je izjavil:


.... bla bla .. bla bla ....
... pri 65-ih .......
bla .. bla bla ... vsaj 10 krat treščil v nekoga ....
.. bla ... rad pritisne malo bolj na gas ... bla.. bla

Draga endivija, moram priznati, da mi je tvoje opisovanje življenskih dogodivščin prineslo solzico ali dve v oko. Šmrk, šmrk! Res imaš o sebi visoko mnenje, posebej kar se tiče vozniškega znanja, znaš presojati ljudi po njihovih napakah in sam sebi podeljuješ medaljo za hrabrost.

Prav, naj ti bo! Ampak, da pri 65-ih še vedno divjaš po cestah, pa ni prav lepo, veš. Refleksi niso več kot so bili včasih, oko je postalo bolj motno, sluh ni več 100 procenten, rokca se mal trese, kolena mal pokajo, pa tudi v jetrih te že malo zbada. Pri teh letih bi bilo bolje, da svoje vožnje omejiš na nakupe v trgovini in obiske pri dohtarju. Bo bolj zdravo za druge, pa tudi sam utegneš dlje živeti.

Pa dobro se imej in lep pozdrav, saj veš čigav

Groot ::

solatko je izjavil:

Leo232 - Kolesarji so v največji nevarnosti, če niso vidni, kar je pogost pojav - temno oblačilo, brez osvetlitve, brez mačjih oči na pedalih,.... potem pa se vozijo še precej stran od roba in ga voznik, ki pripelje za njim z zasenčenimi lučmi, zaradi prometa nasproti, ne vidi, niti kriv, niti dolžen pa je en več pri svetem Petru.


To se vsekakor strinjam. Vsak mora primarno sam poskrbeti za svojo varnost. Se pa nikakor se strinjam s tisto izjavo zgoraj glede vožnje povsem po robu cestišča.

Mare2 ::

solatko je izjavil:

Leo232 - Kolesarji so v največji nevarnosti, če niso vidni, kar je pogost pojav - temno oblačilo, brez osvetlitve, brez mačjih oči na pedalih,.... potem pa se vozijo še precej stran od roba in ga voznik, ki pripelje za njim z zasenčenimi lučmi, zaradi prometa nasproti, ne vidi, niti kriv, niti dolžen pa je en več pri svetem Petru.


Precej nesreč je, ko avtomobilist, bodisi pijan, nepreviden ali s telefonom v roki naloži kolesarja na havbo. To vidnost, ki si jo omenil, sicer pomaga, vendar ni vsemogočna.
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

solatko ::

EnStot - Ko delaš veliko kilometrov dnevno imaš tudi kritičnih situacij več, kot samo pri vožnji v službo in domov. Če vprašaš katerega koli profi voznika, ti bo lepo razložil, kaj vse se dogaja po naših in tujih cestah, od tega, da vozniki tipkajo po telefonih in se sploh ne zavedajo kako vozijo, do srečanj vozil na tvojem voznem pasu, ko prehitevajo počasno kolono, pripeljejo v ovinek na pol po tvoji strani, kolesar ti prileti na cesto iz lufta, ker ga tam, od koder je pripeljal niti slučajno ne moreš videt,.... torej primere, ki jih rešiš ali pa ne in to je razlika med dobrim in malo manj dobrim voznikom, pri popravljanju napak drugih, sam pa jih delaš kolikor imaš izkušenj.
Glede na mojo odlično psihofizično kondicijo, mi še danes vožnja 1000+km ne predstavlja kakšnega hudega napora, tako, da volana ne bom še odložil iz rok, tudi refleksi mi še dobro služijo, jetrca so glede na to, da pijem izredno redko b.p. roke pa se mi še ne tresejo in bi šel prez problema na strelišče in dosegel še vedno nadpovprečne rezultate. Tudi vid mi zaenkrat služi b.p., res pa za čitanje rabim malo pomoči.
Divjam pa še vedno tam, kjer je varno in na stezah v A.
Ko pa bom začutil, da avto vozi mene in ne jaz njega, pa bom ključe in izpit vrgel stran in uporabljal žlahto in javna prevozna sredstva.

Mare2 - Morda bi ti dal celo prav, če nebi statistika pri smrtnih nesrečah kolesarjev v preveč procentih govorila o krivdi kolesarja.
Delo krepa človeka

Malner ::

Nazaj na topic. Zdajle zjutraj je voznik avtobusa Logatec - Ljubljana od zadaj trčil v vozilo na avtobusni postaji pred Viško cerkvijo.Taisti voznik se je že dvakrat jezil name, ko sem na Vrhniki na avtobusni postaji čakal potnike. Nanje sem čakal čisto na koncu postaje, tako da je bilo še vedno dovolj prostora za dva avtobusa. Enkrat je celo ustavil poleg menej, odprl vrata in čakal, da sem spustil okno in mi je lahko malo pridigal o neprimernosti mojega dejanja ter da ga dnevno oviram na postaji. In danes mu je prekipelo in je moral nasaditi nekoga od zadaj.

Utk ::

Če vprašaš katerega koli profi voznika, ti bo lepo razložil, kaj vse se dogaja po naših in tujih cestah, od tega, da vozniki tipkajo po telefonih in se sploh ne zavedajo kako vozijo, do srečanj vozil na tvojem voznem pasu

Ja, profi vozniki to lahko potrdijo iz prve roke. Ker v glavnem to delajo predvsem oni.

Mare2 ::

Malner je izjavil:

Nanje sem čakal čisto na koncu postaje, tako da je bilo še vedno dovolj prostora za dva avtobusa. Enkrat je celo ustavil poleg menej, odprl vrata in čakal, da sem spustil okno in mi je lahko malo pridigal o neprimernosti mojega dejanja ter da ga dnevno oviram na postaji. In danes mu je prekipelo in je moral nasaditi nekoga od zadaj.


Voziš avtobus? LOL.
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo

EnStot ::

Malner je izjavil:

Nazaj na topic. Zdajle zjutraj je voznik avtobusa Logatec - Ljubljana od zadaj trčil v vozilo na avtobusni postaji pred Viško cerkvijo.Taisti voznik se je že dvakrat jezil name, ko sem na Vrhniki na avtobusni postaji čakal potnike. Nanje sem čakal čisto na koncu postaje, tako da je bilo še vedno dovolj prostora za dva avtobusa. Enkrat je celo ustavil poleg menej, odprl vrata in čakal, da sem spustil okno in mi je lahko malo pridigal o neprimernosti mojega dejanja ter da ga dnevno oviram na postaji. In danes mu je prekipelo in je moral nasaditi nekoga od zadaj.

Dobro je naredil! Inteligentnim ljudem zaleže beseda, cepce je pa potrebno dresirat. Lekcija 1.0 končana, gremo na naslednjo. Hov, hov!
««
87 / 293
»»