» »

Tesla 3

Tesla 3

Temo vidijo: vsi
««
145 / 175
»»

Sgt. Lipnikar ::

Utk je izjavil:

Sgt. Lipnikar je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Dobava, prodaja se že nekaj časa.

Nafta za 300k km pri 7l/100km

No-brainer.


Kje si dobil porabo 7l? Moja poraba pri hitrosti 110 na AC je 5l.
S kakšno hitrostjo se ti voziš na AC?

Moja poraba ko zavijam dol z avtoceste je 0.1 l.


Sej sem obe porabi navedel, 5L pure AC@110, 5.5L vse.

Še vedno ne vem s kakšno hitrostjo se je vozil na AC?

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:


Pri tem ignoriram:
...
- vse bol al manj standardne EV ali tesla fičerje, ki jih je treba v dizlu mastno doplačat oz. sploh niso možni (odličen avtomatski menjalnik, webasto, internet povezljivost, 15" touchscreen, vedno up-to-date satelitska navigacija s trenutnimi prometnimi informacijami, 4-kamerni dashcam, videonadzor parkiranega vozila, alarm, ...), ki v dizlu za 35 jurjev pomenijo še vsaj 5, če ne 10 jurjev doplačila. Kar je sploh možno dobit...
Armaturno ploščo pri dizlih običajno dobiš brez doplačila. Za kak HUD ali gretje volana je sicer treba mastno doplačati, ampak je to vsaj možno dobiti, za razliko od Tesle 3.

hojnikb ::

sj gretje volana nerabis, ce mas webasto standard .D
#brezpodpisa

IL_DIAVOLO ::

WarpedGone je izjavil:

Poraba 7L je moje lastno povprečje za dvolitrski 180 HP dizl, opremljen z DPF.
Avto kuri gorivo tudi ko nisi več na AC ampak se drajsaš po regionalkah in z mrzlo mašino skačeš od semaforja do semaforja.

Beri podpis ...


Fact

krucymucy ::

WarpedGone je izjavil:

A nismo bili sklepcni nekaj dni nazaj da imajo vsi ev precej primerljivo porabo?


Realnost se ne ozira na demokracijo oz. sklepčnost:
https://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do...

Kombinirana/mesto/HW (več je bolje)
- eGolf: 113 / 122 / 104
- M3 SR+: 141 / 148 / 132

v povprečju ima M3 SR+ 20% nižjo porabo od eGolfa (konkretno 20% / 18% / 22%)
To je primerljivo glih tolk, kot je primerljiva poraba 8 al pa 10 l na 100 km, al pa razlka med 4 in 5.


Kaj je EPA namerila me dejansko niti ne zanima, na spritmonitorju je dovolj velik vzorec da si lahko pogledas kako je to v realnem svetu.
In tam je tako da je realna poraba modela 3 visja kot e-golfa, kar je meni sicer povsem logicno, ker je e-golf lazji.

2dark ::

jernejl je izjavil:


gretje volana je sicer treba mastno doplačati, ampak je to vsaj možno dobiti, za razliko od Tesle 3.



Pa hlajenje sedežev si pozabil.

Sgt. Lipnikar je izjavil:



Kolk je bila tvoja povrečna na AC? Si pozabil odgovorit?
Moja povprečna poraba je 5.5 L (AC, mesto, vse...)


Tok visoka.?
Smhhh... če ni pod 5 litrov maš napačen avto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 2dark ()

WarpedGone ::

krucymucy je izjavil:


Kaj je EPA namerila me dejansko niti ne zanima, na spritmonitorju je dovolj velik vzorec da si lahko pogledas kako je to v realnem svetu.
In tam je tako da je realna poraba modela 3 visja kot e-golfa, kar je meni sicer povsem logicno, ker je e-golf lazji.


Na prvi pogled ta pristop mogoče zgleda smiselno a je neumen.
Namen EPA je primerjava različnih avtomobilov v enakem voznem ciklu.
eGolf je tolk mizeren avto, da se ga večinoma uporablja za skakanje po mestih kjer je povprečna poraba nizka.
Model 3 je sposobn resne vožnje po AC kjer je poraba višja.
Posledično se z eGolfi dela relativno manj AC kilomterov kot se to počne z M3.

Tega se seveda zavedaš ampak v svoji zblojenosti lepo ignoriraš in nabijaš debilnost, ki random bralcu mogoče ne bodo takoj očitna.

Ko bo eGolf sposobn narest Lj-Mb-Lj po AC z 130, bodo podatki na spiritmonitorju mogoče mal bol primerjivi s podatki avtobobilov, ki so tega zmožni danes.
Zbogom in hvala za vse ribe

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:

Model 3 je sposobn resne vožnje po AC kjer je poraba višja.

A vožnja po avtocesti velja za resno, tista po mestu in bližnji okolici pa za mizerno?
Kar si zgoraj ugotovil je kvečjemu to, da za tiste, ki se več ali manj vozijo po mestu ali okolici, nakup dražje Tesle nima nobenega smisla, ker nizka deklarirana poraba ali velik doseg ne prinašata nobene prednosti.

WarpedGone ::

jernejl:

A vožnja po avtocesti velja za resno, tista po mestu in bližnji okolici pa za mizerno?


IQ 80 zadostuje, da razumeš da poraba na AC presega porabo pri vožnji po mestu.
Maš srečo, da neumnost ne boli.
Zbogom in hvala za vse ribe

IL_DIAVOLO ::

jernejl je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Model 3 je sposobn resne vožnje po AC kjer je poraba višja.

A vožnja po avtocesti velja za resno, tista po mestu in bližnji okolici pa za mizerno?
Kar si zgoraj ugotovil je kvečjemu to, da za tiste, ki se več ali manj vozijo po mestu ali okolici, nakup dražje Tesle nima nobenega smisla, ker nizka deklarirana poraba ali velik doseg ne prinašata nobene prednosti.


170 000 folka potrebuje EV, ki je zmozen resne voznje:

https://siol.net/avtomoto/novice/ti-pod...

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:

jernejl:

A vožnja po avtocesti velja za resno, tista po mestu in bližnji okolici pa za mizerno?


IQ 80 zadostuje, da razumeš da poraba na AC presega porabo pri vožnji po mestu.
Maš srečo, da neumnost ne boli.

Jaz to razumem, ampak tvoj IQ ni sposoben dojeti, da je vožnja po mestu ravno tako resna kot po avtocesti.

WarpedGone ::

Ti razumeš jack shit nič.

Cepec zgoraj spiritmonitor vleče ven kot dokaz, da je eGolf bol učinkovit EV. Da so cifre tam rezultat zelo različnega režima vožnje, očitno ni doumljivo ne njemu ne tebi.

EPA dela tudi 'City cycle' v katerem eGolf pokuri 172 Wh/km, M3SR+ pa 142 Wh/km.
Na HighWay testu eGolf pokuri 201 Wh/km, M3SR+ pa 159 Wh/km.

https://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do...

P.S. Kako kaj prodaja eGolfov v spodnjem dupleku?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Raptor F16 ::

WarpedGone je izjavil:

Ti razumeš jack shit nič.
Cepec zgoraj spiritmonitor vleče ven kot dokaz, da je eGolf bol učinkovit EV.
Da so cifre tam očitno dobljene v zelo drugačnem režimu vožnje ne njemu ne tebi ne povesta nič.

Kako kaj prodaja v spodnjem dupleku?


Odlično. Še vedno se dizli prodajajo kot vroče žemljice.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

WarpedGone ::

Odlično. Še vedno se dizli prodajajo kot vroče žemljice.

Spomni se tega svetlega uspeha, ko bo kak od tvojih bližnjih zbolel za demenco.
Žal je neizbežno.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl...
Zbogom in hvala za vse ribe

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:

Cepec zgoraj spiritmonitor vleče ven kot dokaz, da je eGolf bol učinkovit EV.

Saj je, ravno tako kot je Tesla z vklopljenim AP bolj varna od Tesle z izklopljenim AP, če verjamemo številkam, ki si jih nedavno objavil.
To sicer ne pomeni, da bi ob istem režimu vožnje Golf porabil manj energije od Tesle, ali pa da bi bila Tesla z AP X-krat bolj varna od tiste brez.
Lahko pa kakšnega vernika podatki v to zavedejo.

WarpedGone je izjavil:

Kako kaj prodaja v spodnjem dupleku?

Za take trge si specializiran ti, jaz vem zgolj to, da ima na globalni ravni BMW letos (do zdaj) rekordno prodajo; če ima Teslina prodaja kaj vpliva na BMW-jevo prodajo, je ta vpliv pozitiven.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

MrNighthawk ::

WarpedGone je izjavil:

Odlično. Še vedno se dizli prodajajo kot vroče žemljice.

Spomni se tega svetlega uspeha, ko bo kak od tvojih bližnjih zbolel za demenco.
Žal je neizbežno.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl...

Ne mislit, da si sedaj spremenil svet, če tri mesce voziš EVja, pred tem pa bencinarja/dizla :))

Vsi vemo, da izpusti niso zdravi. Ampak EV za 50k€ + ni rešitev.

Sgt. Lipnikar ::

2dark je izjavil:

jernejl je izjavil:


gretje volana je sicer treba mastno doplačati, ampak je to vsaj možno dobiti, za razliko od Tesle 3.



Pa hlajenje sedežev si pozabil.

Sgt. Lipnikar je izjavil:



Kolk je bila tvoja povrečna na AC? Si pozabil odgovorit?
Moja povprečna poraba je 5.5 L (AC, mesto, vse...)


Tok visoka.?
Smhhh... če ni pod 5 litrov maš napačen avto.


Sej bi lahk bla tut 3.5, sam komu se da vozit 90-100 na AC.


2000km s 70L nafte, 3.5 povprečna

Zgodovina sprememb…

Urbano#Desno ::

Sgt. Lipnikar je izjavil:


Sej bi lahk bla tut 3.5, sam komu se da vozit 90-100 na AC.


2000km s 70L nafte, 3.5 povprečna



Večina EV ki jih srečaš delajo točno to. So ovira tovornjakom.

pegasus ::

Iz česar sklepamo, da je dizl za tovornjake še močno prepoceni. Tudi tovornjaki morajo začeti zmanjševati svoje hitrosti ...

Urbano#Desno ::

jernejl je izjavil:


Za take trge si specializiran ti, jaz vem zgolj to, da ima na globalni ravni BMW letos (do zdaj) rekordno prodajo; če ima Teslina prodaja kaj vpliva na BMW-jevo prodajo, je ta vpliv pozitiven.


Pa ne moreš tako, tesla ja dominira trg. :D Prodajo sicer malo več kot za en revoz in to v času najbolj nore konjekture. :D Bo zanimivo kakšna bo prodaja v recesiji ko bodo hipiji preskali kovance za svoj avokado na prepečencu in latte macchiato. :D

pegasus je izjavil:

Iz česar sklepamo, da je dizl za tovornjake še močno prepoceni. Tudi tovornjaki morajo začeti zmanjševati svoje hitrosti ...


Meh sploh ne. Tovornjakarji dobijo povrnjen samo DDV trošarino morajo še vedno plačevati. To ve vsak ki pozna kakšnega večjega prevoznika in lahko na črno tanka brez DDV. :D GO DIZEL

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Dobijo povrnjeno trošarino, ampak samo do zakonskega EU minimuma, ki je na pamet nekje pri 0,3 €/l
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

roCkY ::

pegasus je izjavil:

Iz česar sklepamo, da je dizl za tovornjake še močno prepoceni. Tudi tovornjaki morajo začeti zmanjševati svoje hitrosti ...

Do "0 kmh". Globalni transport bo treba zmanjšat namesto tlačit nekakšne akumulatorje na kolesa. Bistveno večji profit kar se emisij tiče...

Sicer pa včeraj popoldne zanimiva situacija na Švedskem -live. Bjorn je spet mal nabiral € na svojem Live kanalu in je uletel na skoraj polno polnilnico. Ionity so bili vsi zasedeni. Tesle polovično. No po par minutah le najde nedeljeno mesto na superchargerju. Ampak dobil je le 90 KW. Po par min je padlo na cca. 75 KW. PO kakih 5 min je nato šlo do 120 a relativno kratek čas. Najverjetneje omejitev trafota na lokaciji za začetno nizko hitrost ,ker se je polnilnica precej spraznila.

Sicer pa precej nenavadno obnašanje njegove Tesle včeraj glede na podobno "poletno" turo. Nikaor ni hotela polnit "na polno" dlje časa. Prehladen accu, premalo izpraznjen (malo se mu je plan podrl in je enkrat polnil nekaj dle kot je načrtoval) ali kar omejitev zaradi števila DC polnenj (ima okoli 40k na avtu)...?? Aja pa še SW tesle, ki predgreje accu pred prihodom na supercharger. On pa je računal da bo polnil na hitrejšem Ionity. Kjer pa seveda avto ne poskrbi za višjo temperaturo accuja. "Ročno" pa zadeve ni možno pogret.

Skratka lepote /male tajne/ EV sveta. Očitno so pri temperaturah okoli 0C polnilne hitrosti (vsaj v območju 15-50% morda 55-60%) 900-1200km/h tudi na Tesli le zelo pobožne želje.

Urbano#Desno ::

https://forum.finance.si/?f=1&t=217081&...
Tukaj imajo zanimivo debato na temo Ev. Če jim je za verjeti je slovensko omrežje konstruirano za 1kw moči po bivalni enoti (trenutna povprečna obremenitev) in so že sedaj težave zaradi padcev napetosti v omrežju (večinoma zaradi toplotnih črpalk).

mikhaair ::

Nisem štromar, pa ne bi bil tako neumen, da bi imel omrežje za povprečno obremenitev. Moraš imeti za max obremenitev plus rezerva. Ko se zjutraj prižgejo luči, greje vodo, kakšen fen, itd. imaš krepko preko 1000w na enoto.

J.McLane ::

In zakaj naj bi bil nek uporabnik iz foruma na finance.si kar naenkrat strokovnjak in naj mu vsi verjamemo?

Lepo da se opozarja na probleme, ampak ta problem je ravno nekaj takega kot Y2K bug, iz muhe se dela slona.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

imagodei ::

Saj o tem že vrabci čivkajo. Ponekod po svetu imajo sicer modernejša omrežja, pri nas pa smo na infrastrukturi ostali najmanj 50 let zadaj - z izjemo avtocest, kjer se je pa spet toliko pokradlo, zamujalo in ubiralo bližnjice, da je reč samo kakih 30 let zadaj (ponekod v okolici LJ bi potrebovali že tretji vozni pas, promet po obeh ceveh Karavanškega tunela bo po optimistični oceni stekel šele čez kako desetletje ...) Ampak OK, vse ostale posodobitve infrastrukture niso stvar te teme. Električno omrežje je.

Folk bi se pozimi vse bolj rad grel ne samo s TČ, pač pa tudi na IR panele. Poleti hladil s klimami. Hkrati bi porabo doma povečevali še s polnjenjem EV. Skratka, dobavo energije doma selimo iz fosilnih in trdih goriv na elektriko, pri čemer se udobju seveda ne mislimo odpovedat - in ja, električno omrežje marsikje ni v zavidljivem stanju.

V istem času se bomo soočali tudi z zmanjševanjem proizvodnje el.energije: NEK se mora zapreti nekje do 2040, Šoštanj do 2050...
To je čez 20 oziroma 30 let... Vsak čas, praktično; starejši forumaši se boste zlahka spomnili časov, ko ni bilo prav nič običajno s sabo v žepu nositi GSM telefon (kaj šele zmogljiv računalnik znan tudi kot smartphone). No, to je bilo dobrih 20 let nazaj. 30 let nazaj so pa ljudje za hišne računalnike kupovali Amige in Commodoreje.

Če ne bomo hitro začeli razmišljati o alternativah, bomo soočeni s primanjkljajem domače elektrike in bomo odvisni od viškov iz okoliških držav. Le kako se bo to poznalo na ceni el.energije, če nas že zanesljivost same dobave ne skrbi?


Skratka, kljub temu, da si večina normalnega folka želi uspeh EV in si nekje v prihodnosti zamišlja prevlado EV na svetovnih in domačih trgih, je pač treba vedet, da življenje ni cvetoče polje. Če so EV danes prava stvar za posamezne premožnejše ljudi ali posamezne nišne primere, bomo pa čez 10 ali 20 let, ko bodo EV domnevno dosegljiva tudi današnjim kupcem Cliotov, soočeni z drugimi problemi, ki bodo TCO EV-jev dražile. Še toliko bolj, če bomo s prenovo el. omrežja in proizvodnih obratov komplicirali, kot je to navada v Sloveniji.
- Hoc est qui sumus -

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:

Odlično. Še vedno se dizli prodajajo kot vroče žemljice.

Spomni se tega svetlega uspeha, ko bo kak od tvojih bližnjih zbolel za demenco.
Žal je neizbežno.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl...

Ti s svojim EV s precej nadpovprečnim številom prevoženih kilometrov v zrak dviguješ več trdnih delcev (PM) od povprečnega Janeza, ki vozi dizel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

J.McLane ::

Y2K bug, ziher.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

s1m0n ::

V istem času se bomo soočali tudi z zmanjševanjem proizvodnje el.energije: NEK se mora zapreti nekje do 2040, Šoštanj do 2050...


Zato pa je že čas, da se začne gradit drug blok.

Glede na to, da sedaj kar veliko elektrike prodamo v tujino nas še nekaj 10 let ni treba biti strah, da bo zaradi porasta EVjem nastal kakšen problem. Potrebno je le začeti graditi nove daljnovode (jih modernizirat)..., tukaj pa vemo kdo je/smo ovira.

Matevz96 ::

imagodei je izjavil:

Saj o tem že vrabci čivkajo. Ponekod po svetu imajo sicer modernejša omrežja, pri nas pa smo na infrastrukturi ostali najmanj 50 let zadaj - z izjemo avtocest, kjer se je pa spet toliko pokradlo, zamujalo in ubiralo bližnjice, da je reč samo kakih 30 let zadaj (ponekod v okolici LJ bi potrebovali že tretji vozni pas, promet po obeh ceveh Karavanškega tunela bo po optimistični oceni stekel šele čez kako desetletje ...) Ampak OK, vse ostale posodobitve infrastrukture niso stvar te teme. Električno omrežje je.

Folk bi se pozimi vse bolj rad grel ne samo s TČ, pač pa tudi na IR panele. Poleti hladil s klimami. Hkrati bi porabo doma povečevali še s polnjenjem EV. Skratka, dobavo energije doma selimo iz fosilnih in trdih goriv na elektriko, pri čemer se udobju seveda ne mislimo odpovedat - in ja, električno omrežje marsikje ni v zavidljivem stanju.

V istem času se bomo soočali tudi z zmanjševanjem proizvodnje el.energije: NEK se mora zapreti nekje do 2040, Šoštanj do 2050...
To je čez 20 oziroma 30 let... Vsak čas, praktično; starejši forumaši se boste zlahka spomnili časov, ko ni bilo prav nič običajno s sabo v žepu nositi GSM telefon (kaj šele zmogljiv računalnik znan tudi kot smartphone). No, to je bilo dobrih 20 let nazaj. 30 let nazaj so pa ljudje za hišne računalnike kupovali Amige in Commodoreje.

Če ne bomo hitro začeli razmišljati o alternativah, bomo soočeni s primanjkljajem domače elektrike in bomo odvisni od viškov iz okoliških držav. Le kako se bo to poznalo na ceni el.energije, če nas že zanesljivost same dobave ne skrbi?


Skratka, kljub temu, da si večina normalnega folka želi uspeh EV in si nekje v prihodnosti zamišlja prevlado EV na svetovnih in domačih trgih, je pač treba vedet, da življenje ni cvetoče polje. Če so EV danes prava stvar za posamezne premožnejše ljudi ali posamezne nišne primere, bomo pa čez 10 ali 20 let, ko bodo EV domnevno dosegljiva tudi današnjim kupcem Cliotov, soočeni z drugimi problemi, ki bodo TCO EV-jev dražile. Še toliko bolj, če bomo s prenovo el. omrežja in proizvodnih obratov komplicirali, kot je to navada v Sloveniji.


Se popolnoma strinjam s tabo, poraba se bo samo večala (in to ne linearno) medtem, ko praktično nič ne delamo na proizvodnji, oziroma celotna evropa zapira zanesljive vire proizvodnje. Rešitev je v NEK 2 (in verjetno tudi 3). V tem trenutku se potreba še ne vidi direktno (tisto malenkost, ki zmanjka bomo že poceni kupili iz tujine :)) vendar če bi razmišljali vsaj srednjeročno bi se na novi nuklearki delalo več kot le, da jo Cerar enkrat omeni.
#hooldthedoor

jernejl ::

s1m0n je izjavil:

Glede na to, da sedaj kar veliko elektrike prodamo v tujino
Pozabil si omeniti, da je še več iz tujine kupimo, kot je tja prodamo.

OrkAA ::

roCkY je izjavil:

pegasus je izjavil:

Iz česar sklepamo, da je dizl za tovornjake še močno prepoceni. Tudi tovornjaki morajo začeti zmanjševati svoje hitrosti ...

Do "0 kmh". Globalni transport bo treba zmanjšat namesto tlačit nekakšne akumulatorje na kolesa. Bistveno večji profit kar se emisij tiče...

Sicer pa včeraj popoldne zanimiva situacija na Švedskem -live. Bjorn je spet mal nabiral € na svojem Live kanalu in je uletel na skoraj polno polnilnico. Ionity so bili vsi zasedeni. Tesle polovično. No po par minutah le najde nedeljeno mesto na superchargerju. Ampak dobil je le 90 KW. Po par min je padlo na cca. 75 KW. PO kakih 5 min je nato šlo do 120 a relativno kratek čas. Najverjetneje omejitev trafota na lokaciji za začetno nizko hitrost ,ker se je polnilnica precej spraznila.

Sicer pa precej nenavadno obnašanje njegove Tesle včeraj glede na podobno "poletno" turo. Nikaor ni hotela polnit "na polno" dlje časa. Prehladen accu, premalo izpraznjen (malo se mu je plan podrl in je enkrat polnil nekaj dle kot je načrtoval) ali kar omejitev zaradi števila DC polnenj (ima okoli 40k na avtu)...?? Aja pa še SW tesle, ki predgreje accu pred prihodom na supercharger. On pa je računal da bo polnil na hitrejšem Ionity. Kjer pa seveda avto ne poskrbi za višjo temperaturo accuja. "Ročno" pa zadeve ni možno pogret.

Skratka lepote /male tajne/ EV sveta. Očitno so pri temperaturah okoli 0C polnilne hitrosti (vsaj v območju 15-50% morda 55-60%) 900-1200km/h tudi na Tesli le zelo pobožne želje.


Jaz imam vec sodelavcev iz Quebeca (Kanada), ki imajo Tesle - tam so namrec zelo popularne. Lahko si pogledas kaksno podnebje ima Quebec, ampak tako na hitro ti povem, da so pozimi temperature okrog -20 stalnica. Noben od njih nima vecjih problemov zaradi mraza, razen tega, da pac sprejmejo da je range manjsi.
Ne pravim, da to kar si napisal ni res, ampak le da v resnicnem zivljenju ne predstavlja prehudih problemov.

s1m0n ::

jernejl je izjavil:

s1m0n je izjavil:

Glede na to, da sedaj kar veliko elektrike prodamo v tujino
Pozabil si omeniti, da je še več iz tujine kupimo, kot je tja prodamo.


Ne drži!
Uvoz/Izvoz 622MW/673MW

J.McLane ::

Pa tudi če je več uvozimo, kaj ima to veze z max kapacitetami, ki jih je Slovenija sposobna zagotoviti?

Razlog da je več uvozimo je lahko čisto preprost, cena v tujini je nižja, zakaj bi v peč metal dražji slovenski lignit, če ga ni treba?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

roCkY ::

OrkAA je izjavil:

roCkY je izjavil:

pegasus je izjavil:

Iz česar sklepamo, da je dizl za tovornjake še močno prepoceni. Tudi tovornjaki morajo začeti zmanjševati svoje hitrosti ...

Do "0 kmh". Globalni transport bo treba zmanjšat namesto tlačit nekakšne akumulatorje na kolesa. Bistveno večji profit kar se emisij tiče...

Sicer pa včeraj popoldne zanimiva situacija na Švedskem -live. Bjorn je spet mal nabiral € na svojem Live kanalu in je uletel na skoraj polno polnilnico. Ionity so bili vsi zasedeni. Tesle polovično. No po par minutah le najde nedeljeno mesto na superchargerju. Ampak dobil je le 90 KW. Po par min je padlo na cca. 75 KW. PO kakih 5 min je nato šlo do 120 a relativno kratek čas. Najverjetneje omejitev trafota na lokaciji za začetno nizko hitrost ,ker se je polnilnica precej spraznila.

Sicer pa precej nenavadno obnašanje njegove Tesle včeraj glede na podobno "poletno" turo. Nikaor ni hotela polnit "na polno" dlje časa. Prehladen accu, premalo izpraznjen (malo se mu je plan podrl in je enkrat polnil nekaj dle kot je načrtoval) ali kar omejitev zaradi števila DC polnenj (ima okoli 40k na avtu)...?? Aja pa še SW tesle, ki predgreje accu pred prihodom na supercharger. On pa je računal da bo polnil na hitrejšem Ionity. Kjer pa seveda avto ne poskrbi za višjo temperaturo accuja. "Ročno" pa zadeve ni možno pogret.

Skratka lepote /male tajne/ EV sveta. Očitno so pri temperaturah okoli 0C polnilne hitrosti (vsaj v območju 15-50% morda 55-60%) 900-1200km/h tudi na Tesli le zelo pobožne želje.


Jaz imam vec sodelavcev iz Quebeca (Kanada), ki imajo Tesle - tam so namrec zelo popularne. Lahko si pogledas kaksno podnebje ima Quebec, ampak tako na hitro ti povem, da so pozimi temperature okrog -20 stalnica. Noben od njih nima vecjih problemov zaradi mraza, razen tega, da pac sprejmejo da je range manjsi.
Ne pravim, da to kar si napisal ni res, ampak le da v resnicnem zivljenju ne predstavlja prehudih problemov.

Bjorn je včeraj hotel svojemu "novemu" trgu - Tajcem pokazat kako zelo superjorna je tesla na hitrih polnilnicah. Pa je nekoliko spodletelo. Nisem še pogledal videa kako zgleda strnjeno.
Polnenje doma in radij kolikor se zmanjša ni problema v mrazu. ČE seveda dolgoročno baterije ne bodo trpele zaradi temperatur. Bjorn je večno malo v vojni s Kanadčani glede pogojev in ja razlike so mi znane. Verjetno je danes pogledal po njihovi sceni... So pa tam tolko drugačni pogoji od naših, da niti slučajno nisem iskal informacij.

EV sceno pač spremljam tko mal za hobi, ker odločitev, da ne grem na prvi vlak je že davno padla. Včeraj je po dobrem mesecu šel na cesto z M3 in pričakoval je povsem druge številke glede polnenja. Nekaj minut odstopanja na 1000km glede na poletje.

Sem tistole začel pisat bolj zaradi tega, ker na severu je očitno kapiciteta javnega polnenja v določenem terminu že na meji in se potovanje na povprečen dela prost dan (sli izreden termin) že lahko zakomplicira. Predvsem v luči tranzita, ki ga bo v SLO verjetno veliko. Že prihodnje leto tiste ključne vikende in praznike lahko pričakujemo gužvo na MB in LJ SC. Letos v LJ nisem nikoli videl več kot 4 Tesle. Se pa v poletnem času peljem v povprečju 4* mimo vsako dopoldne. Že dlje se sprašujem kako se bo predvsem tranzitni EV promet odvijal, ko bo vozil nekaj in ne le vzorček.

J.McLane ::

Zakaj misliš, da bo kapaciteta javnega polnjneja ostala konstantna? TAko kot se je postavilo prve polnilnice, tako se bo pač postavilo še dodatne polnilnice, potem bo še več EV in bo potrebnih še več polnilnic....

Če boš čakal na polnilno infrastrukturo boš čaka v nedogled, če se kaj čaka je to ustrezno vozilo, ker je pač danes ponudba dokaj skromna in tudi te prve generacije je bolje preskočit.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

roCkY ::

Ne mislim da bo ostala konstantna. Realno kapacitete še nikjer ni. Dvomim, da bo sledila potrebi. Sploh v SLO kjer gre že samo umeščanje v prostor zelo zelo počasi.

jernejl ::

s1m0n je izjavil:

jernejl je izjavil:

s1m0n je izjavil:

Glede na to, da sedaj kar veliko elektrike prodamo v tujino
Pozabil si omeniti, da je še več iz tujine kupimo, kot je tja prodamo.


Ne drži!
Uvoz/Izvoz 622MW/673MW

V tem izvozu je za pol NEK elektrike, ki pripada hrvaški.
Poglej Poročilo o stanju v energetiki 2018. Na strani 18 je ena tabelca, kjer je prikazano, da je pokritost porabe s proizvodnjo tam okrog 85%, ko odštejemo 50% NEK.

Urbano#Desno ::

mikhaair je izjavil:

Nisem štromar, pa ne bi bil tako neumen, da bi imel omrežje za povprečno obremenitev. Moraš imeti za max obremenitev plus rezerva. Ko se zjutraj prižgejo luči, greje vodo, kakšen fen, itd. imaš krepko preko 1000w na enoto.


Mogoce bi res morali imeti pa nimamo. Vprasanje ali vsi vklopijo vecje porabnike istocasno grelec vode ali pa fen delujeta razmeroma malo casa v primerjavi z polnjenjem EV. Pa tudi ce poddvojis na 2 kw se nekako ne izide.

krucymucy ::

s1m0n je izjavil:

jernejl je izjavil:

s1m0n je izjavil:

Glede na to, da sedaj kar veliko elektrike prodamo v tujino
Pozabil si omeniti, da je še več iz tujine kupimo, kot je tja prodamo.


Ne drži!
Uvoz/Izvoz 622MW/673MW

Ce gledas to na eles.si, potem je potrebno odsteti polovico proizvodnje NEK, ker pripada hrvaski.
Zakaj stejejo to v naso bilanco ne vem.

J.McLane ::

Morda zato ker to mi proizvedemo? Morda tudi kaj zaračunamo Hrvatom, se pa nebi čudil, če jim to kar šenkamo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

jernejl ::

Hrvati za elektriko plačujejo toliko, kolikor je polovica vseh stroškov z NEK. Dodatno pa še za prenos po najkrajši poti slovenskega omrežja na Hrvaško.
Ni pa to elektrika, ki bi jo mi prodajali na prostem trgu, zato težko rečemo, da polovico proizvodnje NEK-a mi prodamo Hrvatom. Potem bi se lahko postavili tudi na hrvaško stran in rekli, da Hrvati polovico proizvodnje NEK-a prodajo nam :)

J.McLane ::

Kaj je pa to drugače kot neka dolgoročna pogodba za odkup elektrike, saj vsaka pogodba te zavezuje da nečesa ne moreš prodati komu drugemu. Samo prihodki od te pogodbe so pa še vedno prihodki in če to pomeni plača nekemu zaposlenemu je to še vedno plača Slovencu in če to pripomore k dobičku je to še vedno dobiček v Sloveniji in ne na Hrvaškem.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

EnStot ::

pegasus ::

"Real world" je sinonim za subjektivno in neponovljivo. Tudi jaz lahko naredim 300km ali pa 800km z istim tankom benza. Npr. včeraj sem naredil 720km, pa je bila temperatura večino časa pod ničlo, zračni pritisk pa visok, kar pomeni, da je to eden mojih boljših rezultatov.

EnStot ::

Bla bla, zadnjič sem šel s Pokljuke in mi je avto kuril 3L, predzadnjič pa sem šel na morje in mi avto ob prižgani klimi kuril 5L. Pri tem zamolčim, da mi je na Pokljuko pokuril 8L/100 km, z morja nazaj domov pa 7.

Kar je važno je povprečna poraba. Stanje števca med 1.januarjem in 31.decembrom ter natočena količina litrov ali pa štroma. To je edino kar je zares relevantno. 99% ljudi uporablja avtomobile za vsakodnevne opravke: vožnja v službo, dnevni nakupi, otroci v šolo in na krožke, obisk staršev 3x na leto in enkrat letno na morje in pozimi na smučanje. Od tod pride realna poraba, ne "sem se enkrat peljal od A do B in mi je kuril 0 koma Jozef KW"

Spritmonitor navaja številke iz resničnega sveta, zato je še vedno najboljša referenca za realno porabo goriva.

Na linku, ki sem ga dal, imajo narejeno proceduro vožnje za realno porabo in njihove številke se zelo ujemajo z drugimi testi v resničnih voznih razmerah. Skrolaj malo navzdol, boš našel tabelo električnih koret in njihov realni doseg!

Utk ::

Tvoja realna poraba ni enaka moji realni porabi, niti od 1.1 do 31.12 ne. Ker drugače voziš in po drugih cestah. Tesla trdi da ima nek doseg po nekem standardu, po drugem standardu ima drug doseg, ni to jasno? Realen zame pa ni niti en niti drug.

EnStot ::

Še enkrat, bla bla bla.

Utk ::

EnStot je izjavil:

Še enkrat, bla bla bla.

Točno tako, ne razumem zakaj dajaš linke na bla bla bla.

s1m0n ::

No saj, če se pogleda po testu so večinoma vsi po 20-30% pod navedenim dometom.
Torej so vsi v enaki košari. Pri Tesli se pač teh 20-30% bolje opazi saj ima že v osnovi opazno večji domet kot konkurenca.
««
145 / 175
»»