» »

Tesla 3

Tesla 3

Temo vidijo: vsi
««
123 / 175
»»

kow ::

@Okapi
10x scale se ne slisi ravno kot ogromen problem oz. strosek. Sploh ker bodo stroski transporta zaradi elektrike mocno padli.

Si tudi ne predstavljam, da bo nacin "tankanja" enak. Sedaj se pac furas po avtocesti in tankas na prvi crpalki ko zasveti lucka. Problem je mogoce mocno ublaziti z velikimi razlikami v ceni. Ce imas veliko denarja ali se ti mudi, bos naredil tudi sedaj enako. Drugace bos zavil na bolj primerno mesto in prihranil lep denar. Vse navzoca programska oprema lahko poskrbi, da ti bo avto itak sam ponudil opcije glede na real time situacijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

To bo zgleda kar težek udarec za naše okolje:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::

Desetkrat povecat povrsino "tocilnih mest" ni glih trivialno.

Poleg tega mislim, da se vsi ne zavedajo stevilk, ki so prisotne. Mimo pocivalisca Sentilj je povprecni dnevni promet vec kot 16.000 vozil. Se pravi v poletnih mesecih lahko to stevilko se dvignemo in je 20.000 vozil na dan verjetno precej konzervativna ocena. Ce se deset procentov teh vozil ustavi na crpalki, je to 2000 vozil na dan, nekaj vec kot eno vozilo na minuto. Kako dolgi bodo postanki za polnjenje? 20 minut? 30 minut? 40 minut? Polnilnic mora biti toliko, da se vsako minuto sprosti eno mesto.

50 avtomobilov, ki polnijo s 60kW pomeni 3MW moci, oziroma se nekoliko vec, ker je nekaj izgub na poti od polnilnice do baterije v avtomobilih.

Na hrvaskem je ta rec se precej bolj izrazita, na cestnini Zagreb - Lucko je povprecen dnevni promet vec kot 60.000 vozil. Poleti je tega bistveno vec. Mimo Otocaca se poleti pelje vec kot 40.000 vozil na dan.

Logisticno gledano je to totalen skok v preteklost.

Jasno, se preskok ne bo naredil naenkrat ampak se bo delal postopoma, a vseeno, koncne stevilke niso zanemarljive.

kow ::

Nisem rekel, da je trivialno. Le, da je resljiv problem.

Poleg tega:

1) Ko grem sedaj na morje, NE startam s polnim avtom. Samo usedem se v avto. Z elektricnim bi zelo verjetno startal na 100 odstotkih in
vecina slovencev do cilja sploh ne bi uporabila chargerja. Ker je gneca, tudi koncna hitrost ni visoka.
2) cez 10 let domnevam, bos imel 500km range na voljo za 25-30k evrov.

Gagarin ::

Ker je gneča so tudi daljši zastoji (nesreče) zelo verjetni. Lepo praženje v avtu brez prižgane klime, al pa baterija papa...

kow ::

Recimo, da si 5h v zastoju. Koliko kwh bos porabil za klimo?

fikus_ ::

In recimo da se pomikaš s hitrostjo 40 km/h, to v 5 urah pomeni 200 km, poraba klime je pa nekaj kW, malo ugibam 2-3 kW.

Recimo da je poraba 20 kWh/100km * 200 km/100 + 15 kWh = 55 kWh

J.McLane ::

Klima kuri od 500-1000 W, ko je avto enkrat ohlajen, odvisno od zunanje vročine. Sem to enkrat spremljal preko OBD2 na Priusu. Torej v 5 urah skuriš 5 kWh za klimo. Sama energija za polžje premikanje je pa bolj ranga 10 kWh/100 km kot pa 20 kWh/100 km.

Po mojem se s tem kako bo 100% vozni park na EV ne bomo obremenjevali mi, ker nas bo takrat že večina pod rušo.

Najbolj optimistične napovedi so nekje 10% voznega parka leta 2030. Ko bomo na 100% voznega parka tudi povprečen EV ne bo imel samo 200 km dosega, ampak prej 500-700 km, pa tudi polnilnice že danes obstajajo 350 kW, tako da bo to takrat tudi že standardna hitrost.

Ja, ja daljnovodi in transformatorji... to bo šlo počasi, vmes bodo sigurno bombastične novice kako je nekdo par ur čakal na polnilno postajo, ampak stvari bodo vseeno šle dalje.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

fikus_ ::

Mislim, da malo več kot 1 kW, ker sem imel priložnost voziti Polota 1,0 in ko si vklopil klimo je bilo podobno, kor bi zategnil ročno.

J.McLane ::

Bravo, Polo ima kakšno vezo z električnim inverter kompresorjem? Pa tudi pri Polu je ogromna razlika v tem ali je avto že ohlajen ali pa razgret na 50°.

Pri Prisu kompresor klime vleče max 3,6 kW, ampak kot rečeno ko je kabina ohlajena je poraba 500-1000 W.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gagarin ::

Če je zunaj vroče ima klima v avtu ima na začetku (recimo prvih 15 min) porabe tudi preko 3kW, za vzdrževanje nato pa ima res okol 1kW (je mali volumen zraka).

Gregor P ::

J.McLane je izjavil:

Ja, ja daljnovodi in transformatorji... to bo šlo počasi, ...

... predvsem ker ne bodo vsi veseli tega velikega posega v (njihovo) okolje.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

fikus_ ::

Ne se razburjat, ok verjamem, da sem pretiraval/ugibal.

Gagarin ::

J.McLane je izjavil:


Ja, ja daljnovodi in transformatorji... to bo šlo počasi, vmes bodo sigurno bombastične novice kako je nekdo par ur čakal na polnilno postajo, ampak stvari bodo vseeno šle dalje.


Aj pa ne bodo, sam nisem tako prepričan da so takšne baterije in takšno polnjenje s polnilnicami res prihodnost.

imagodei ::

kow je izjavil:

imagodei je izjavil:

Vsi vedno razmišljamo, da bo teh polnilnih mest na voljo več kot dovolj (vedno obstaja možnost, da bodo črpalke imele mini termoelektrarno na dizel >:D in kakih 200 polnilnih mest)... Kaj pa, recimo, na vrhuncu turistične sezone? Boš zapeljal na črpalko na avtocesti in boš npr. četrti v čakalni vrsti? Sedmi v čakalni vrsti?


Tudi sedaj je gneca na crpalkah poleti. Nevem, prisel bo ogromen elektricni slepar, ki bo tovoril ogromne (prej napolnjene) baterije. Ali pa bo polnilnica zraven zeleznice ali ogromnega transformatorja. Imo resljiv problem, vendar ne kratkorocno.

Zdajle sem dobil v glavo tole sliko:

Mid-Air refuelling



Ogromen šlepar bo vozil po avtocestah, pa se boš lahko kar med vožnjo nafilal... Wireless charging FTW! >:D
- Hoc est qui sumus -

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: imagodei ()

fikus_ ::

Ideja za patentirat in to hitro!

imagodei ::

Eh, sem že objavil na internetsih... To bo kdo, ki se zna obrnit hitrejš kot jaz s pridom uporabil.

Upam, da se ta oseba spomni kdaj, od koga je dobil idejo in me pelje vsaj na pir ;)
- Hoc est qui sumus -

Spock83 ::

Ali da bo pod cesto žica in boš indukcijsko se filal. Mogoče glavne avtoceste, da bi to imele, preden prideš na izvoz že imaš nekaj baterije in dosti sokca do končnega cilja. :D

imagodei ::

Spock83 je izjavil:

Ali da bo pod cesto žica in boš indukcijsko se filal. Mogoče glavne avtoceste, da bi to imele, preden prideš na izvoz že imaš nekaj baterije in dosti sokca do končnega cilja. :D

No, ja, nekdo bo moral plačat vso to infrastrukturo, razritje avtocest, ponovno asfaltiranje, oznake... Ugani kdo.
- Hoc est qui sumus -

Utk ::

No, ja, nekdo bo moral plačat vso to infrastrukturo, razritje avtocest, ponovno asfaltiranje, oznake... Ugani kdo.

Tisti, ki se bojo vozili še naprej na nafto. In ki pravijo, da itak za noben denar ne grejo na elektriko.

Spock83 ::

imagodei je izjavil:

Spock83 je izjavil:

Ali da bo pod cesto žica in boš indukcijsko se filal. Mogoče glavne avtoceste, da bi to imele, preden prideš na izvoz že imaš nekaj baterije in dosti sokca do končnega cilja. :D

No, ja, nekdo bo moral plačat vso to infrastrukturo, razritje avtocest, ponovno asfaltiranje, oznake... Ugani kdo.


Saj vsi plačujemo vse. Raje vidim to, kot da crknem od smoga. V LJ se ne vozim več s kolesom v službo, ker me precej draži smog.

LuiIII ::

Jaz mislim, da bo uvajanje EV moralo biti zelo postopno, nekako tako kot je sedaj. Vprašanje je kdo bo gradil vso infrastrukturo, ki bo potrebna in je bo moralo biti ogromno? Pač vprašanje kura ali jajce. Na nemških AC je že nekaj parkirišč kjer je zgrajenih, a še neopremljenih, +100 polnilnih mest. Skratka veliko novih daljnovodov,... Stroški polnjenja bodo verjetno pa povezani z zasedenostjo oz. rezervacijami. bolj kot bo postaja zabookirana, dražje boš polnil. No vsaj moj poslovni model bi zgledal tako. Cena vožnje bo pa vsaj enaka kot je danes pri ICE ali pa še rahlo višja. Ljudje se počasi na vse navadimo, a ne?

imagodei ::

Utk je izjavil:

No, ja, nekdo bo moral plačat vso to infrastrukturo, razritje avtocest, ponovno asfaltiranje, oznake... Ugani kdo.

Tisti, ki se bojo vozili še naprej na nafto. In ki pravijo, da itak za noben denar ne grejo na elektriko.

Mhm. :) Veliko sreče s tem.

Drugi se zgolj zavedamo, da na koncu vožnja z električnimi avti ne bo nič cenejša od vožnje z ICE-ji. Danes so dovoljene sanje, al kako že...

Odveč je sicer poudarjat, da sem takoj za to, da že jutri vsi preidemo na električna vozila. Samo imam malce bolj odrasle predstave o tem, kaj vse to potegne za sabo.
- Hoc est qui sumus -

J.McLane ::

Kdo je kje kaj sanjal o cenejši vožnji? Vožnja z osebnim vozilom v kakršnikoli obliki bo v prihodnje vedno dražja, enostavno ne more biti drugače.

Vprašanje je samo kaj bo manj dražje.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

imagodei ::

J.McLane je izjavil:

Kdo je kje kaj sanjal o cenejši vožnji?

A ti bereš druge teme kot mi? El. avto je bojda prava stvar, ne zgolj zaradi napol zastonj vožnje!

Še celo solarno elektrarno si lahko postaviš doma, da zastonj polniš (investicije v fotovoltaiko seveda ne prištevaš v stroške el. avta)

>:D
- Hoc est qui sumus -

Utk ::

Drugi se zgolj zavedamo, da na koncu vožnja z električnimi avti ne bo nič cenejša od vožnje danes z ICE-ji. Danes so dovoljene sanje, al kako že...

There, fixed. Ja, čez 20 let se ne boš vozil z EV za 2 evra na 100 km. Verjetno niti za 5 ne. Kolk bo takrat stala nafta na 100 km, si pa raje ne predstavljam.

feryz ::

Jaz pa, toliko kot danes plus inflacija.
Očitno je tukaj sama mularija. Drugače bi vedeli, da nam že vsaj 50 let obljubljajo kalvarijo. Samo što nije.
Ampak pri denarju se vse začne in neha. Tudi birokrati se radi vozijo po normalnih cenah. Pa čeprav z mojim denarjem.

Utk ::

Proti ceni bencina izpred 20 let tudi imamo danes kalvarijo. Včasih sem za 2 jurja, 8 evrov, naredu 250 km. Danes bi bilo to tudi za EV lep dosežek. Elektrika se ni tolk podražala.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

imagodei ::

Utk je izjavil:

Drugi se zgolj zavedamo, da na koncu vožnja z električnimi avti ne bo nič cenejša od vožnje danes z ICE-ji. Danes so dovoljene sanje, al kako že...

There, fixed.

Brez veze popravljaš. Vaš argument je, da so danes EV prava stvar tudi (če že ne predvsem) zaradi poceni štroma, ki da toliko zniža TCO, da se splača nabavit. Nekateri drugi pravimo, da se računica danes ne izide.

Kaj bo čez 20 let, je neko drugo vprašanje. Jaz pravim, da danes EV še niso prava stvar, čez 20 let pa znajo bit ekonomska nuja, ne samo prava stvar.
- Hoc est qui sumus -

kow ::

Transport je veliko cenejsi kot pred 20 leti. Samo ne znas racunat.

@imagodei
To je bilo ze veckrat predebatirano. Danes se ne splaca, ker so stroski proizvodnje previsoki. EDINI razlog je, da industrija se ni postavila proizvodnih kapacitet.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

bambam20 ::

J.McLane je izjavil:

pa tudi polnilnice že danes obstajajo 350 kW, tako da bo to takrat tudi že standardna hitrost.



Tako, kot ima v letu 2019 vsaka vas optično omrežje.

Utk ::

Nekateri drugi pravimo, da se računica danes ne izide.

V nekaterih primerih se izide, v nekaterih ne, odvisno od scenarije uporabe. Se pa v vsakem primeru izide v veliko večjem deležu kot je pa trenutno prodanih EV. Z vsakim novim modelom se procent tistih, ki se jim izide, poveča. Prodaja EV ima še kar nekaj prostora za rast. Ali se bo rast ustavila pri 49 ali 51%, zakaj bi bilo to pomembno? Po moje se bo sicer še veliko višje, ampak večino vas zanima samo večina. Kot da je res bistveno, ali se gre za 49 ali 51%.

J.McLane ::

bambam20 je izjavil:

J.McLane je izjavil:

pa tudi polnilnice že danes obstajajo 350 kW, tako da bo to takrat tudi že standardna hitrost.



Tako, kot ima v letu 2019 vsaka vas optično omrežje.


Kdo je pa to obljubljal? pa koliko let je preteklo od prve optike v na domu v Sloveniji in danes?

Jaz sem napovedal da bo nekje 2050 torej čez 30 let, 350 kW polnilnica standard. Pa glede na to da je avto mobilna zadeva, ne vem zakaj bi taka polnilnica morala biti v vsaki vasi. To niso bencinske črpalke, večina bo še vedno polnila doma na počasni elektriki, ker bo to v vsakem primeru ugodneje, te hitre polnilnice bodo samo ob glavnih prometnicah in to bo čisto dovolj.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Spock83 ::

imagodei je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Kdo je kje kaj sanjal o cenejši vožnji?

A ti bereš druge teme kot mi? El. avto je bojda prava stvar, ne zgolj zaradi napol zastonj vožnje!

Še celo solarno elektrarno si lahko postaviš doma, da zastonj polniš (investicije v fotovoltaiko seveda ne prištevaš v stroške el. avta)

>:D


Če imaš še toplotno črpalko, greješ vodo, talno gretje, z viškome energije še kaj narudariš, imaš e-avto in narediš vsaj 100km na dan se verjetno že splača. :D

bambam20 je izjavil:

J.McLane je izjavil:

pa tudi polnilnice že danes obstajajo 350 kW, tako da bo to takrat tudi že standardna hitrost.



Tako, kot ima v letu 2019 vsaka vas optično omrežje.


Če gledaš, dejansko je razpiz in EU sredstva, da bo vsaka vas pod 2000 prebivalci imela optično omrežje. To se ravno zdaj dogaja. Verjetno bo tudi e-mobilnost v domeni EU. Samo tako se lahko naredi učinkovita platforma ter infrastruktura.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spock83 ()

Groot ::

Spock83 je izjavil:

Ali da bo pod cesto žica in boš indukcijsko se filal. Mogoče glavne avtoceste, da bi to imele, preden prideš na izvoz že imaš nekaj baterije in dosti sokca do končnega cilja. :D


Zametki tega dejansko že obstajajo, npr. na Švedskem.

Pz500 ::

imagodei ::

Utk je izjavil:

Nekateri drugi pravimo, da se računica danes ne izide.

V nekaterih primerih se izide, v nekaterih ne, odvisno od scenarije uporabe. Se pa v vsakem primeru izide v veliko večjem deležu kot je pa trenutno prodanih EV. Z vsakim novim modelom se procent tistih, ki se jim izide, poveča. Prodaja EV ima še kar nekaj prostora za rast. Ali se bo rast ustavila pri 49 ali 51%, zakaj bi bilo to pomembno? Po moje se bo sicer še veliko višje, ampak večino vas zanima samo večina. Kot da je res bistveno, ali se gre za 49 ali 51%.

V redko katerem primeru se računica izide. Če delaš veliko kilometrov, običajno potrebuješ velik doseg, ki pa ga imajo samo dražji EV. Če delaš malo kilometrov, je cena EV nižja, ampak z malo kilometri si spet podaljšaš obdobje, po preteku katerega se ti nakup izplača. Če v računico dodaš še udobje (ki poleg ledrastih sedežev in klime zajema tudi hitro polnjenje energenta in svobodo pri izbiri poti on the fly - recimo družina gre na izlet, pa se ob povratku odločijo, da bi šli po drugi poti in si ogledali kakšno znamenitost, aktualni dogodek, ali na obisk k sorodnikom, ali ...), si tiste pozitivne use-case scenarije, ko EV morebiti je prava stvar, še dodatno zožiš. Dodaj k temu še to, da moraš za vsak primer doma imet klasičnega ICE, ker pač ...; npr. BigWhale je že omenjal, kako je moral nujno na pot nekje iz Dalmacije (ali od kod že) in prevozit 800 km v šusu. Govorit, kako je EV prava stvar, v garaži pa za vsak primer imeti ICE-ja, je mal smešno.

Edini razlog, zakaj bi EV bil prava stvar, je zgolj subjektivna ocena posameznika, ki tak avto hoče imet in uživat v vožnji - ne glede na doseg in na frekventnost/dolžino polnjenja. To je sicer povsem legit razlog, je pa daleč od objektivne ocene.
- Hoc est qui sumus -

VaeVictis ::

Spock83 je izjavil:


bambam20 je izjavil:

J.McLane je izjavil:

pa tudi polnilnice že danes obstajajo 350 kW, tako da bo to takrat tudi že standardna hitrost.



Tako, kot ima v letu 2019 vsaka vas optično omrežje.


Če gledaš, dejansko je razpiz in EU sredstva, da bo vsaka vas pod 2000 prebivalci imela optično omrežje. To se ravno zdaj dogaja. Verjetno bo tudi e-mobilnost v domeni EU. Samo tako se lahko naredi učinkovita platforma ter infrastruktura.


Pa še vseeno določeni ne moremo dobiti optike v centru Ljubljane.

feryz ::

Utk je izjavil:

Proti ceni bencina izpred 20 let tudi imamo danes kalvarijo. Včasih sem za 2 jurja, 8 evrov, naredu 250 km. Danes bi bilo to tudi za EV lep dosežek. Elektrika se ni tolk podražala.
Nafta se ni podražila.
Serpentinškov je pa čedalje več, to ti dam prav.

Jaz sem bil tudi včasih glavni na vasi s 100 markami, danes pa si niti v oštarijo ne upam s sto evri.
Ali novejša, s petimi jurji tolarjev si pil cel vikend. Danes z 20 evri!? Ha, ha, ha, ena švoh runda.

PARTyZAN ::

Delež EVjev ne bo čez noč poskočil na 90+%. Ravno tako se bo večina EV commuterjev zjutraj vsedla v napolnjen avtomobil, ki jih bo pripeljal do službe in nazaj, s kakšnim postankom v trgovini vmes. Ko bo lastnikov EVjev dovolj, da bi lahko postal problem na charging stationih za daljša potovanja bodo vozila imela večji doseg, imeli bomo več točk za napolnit avtomobil, pa hitrost polnjenja bo višja. Infrastruktura se bo razvijala glede na potrebe.

Utk ::

Govorit, kako je EV prava stvar, v garaži pa za vsak primer imeti ICE-ja, je mal smešno.

Zakaj? Skoraj vsaka hiša ima (vsaj) dva avta, zakaj ne bi bil en električni, in s tem se bi delale vse poti do radiusa 200-300 km, kolk pač zmore, ostale pa z ICE. Tudi če to pomeni, da greš na morje z 15 let starim bencinarjem, so what. Na tisti poti ne boš dost izgubil na gorivu. Tu imaš prostora za rast EV še za naslednjih 10 let pa še ne pridemo do polovice avtov v prometu.

Okapi ::

Drugi avto za krajše razdalje je pri veliki večini nekaj rabljenega za manj kot 10 jurjev. Električarji še (zelo) dolgo ne bodo konkurenčni.

Utk ::

Kakšna pa je definicija drugega avta? Je zapisana v kamen? In kaj so to "krajše razdalje"? Zakaj ne bi bil en avto električen zoe, za poti do 150 km, ki, če smo realni, predstavljajo vsaj 80% vseh poti. Če je komu premajhen, lahko tudi leaf. Za na morje, oz. daljše poti, in kot "drugi avto", pa neka stara velika krava za 2 jurja, ki lahko požere kolk hoče bencina, ker itak ne dela veliko km.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

imagodei ::

Utk je izjavil:

Kakšna pa je definicija drugega avta? Je zapisana v kamen?

Kot pravim, če človeku paše kupit EV za 25 - 50 jurjev, ga bo pač kupil. Ne glede na to, kaj ima že v garaži.
- Hoc est qui sumus -

Okapi ::

Utk je izjavil:

Kakšna pa je definicija drugega avta?

Ni nobene definicije. Pri nekaterih je športni Maserati, pri nekaterih terenski Range Rover, pri nekaterih prestižni Bentley... Pri večini slovenskih družin je pa tako, kot sem napisal - nekaj rabljenega do 10 jurjev. In električarji tu še dolgo ne bodo konkurenčni.

kow ::

Novi E-up bo stal pod 20k naslednje leto. Cez 5 let bo imo ze blizu 15k, ker bo konkurenca neizprosna. Kar bo ravno negiralno subvencije.
Koliko mislis, da bo leta 2025 stal rabljen e-up? Krepko pod 10k.

Utk ::

Pri večini slovenskih družin je pa tako, kot sem napisal - nekaj rabljenega do 10 jurjev. In električarji tu še dolgo ne bodo konkurenčni.

Ja, pri zahojenih kmetavzarjih, ki se ne premaknejo z mesta, je to res. Drugi, ki vidijo kaj se dogaja, se bojo pa vozili udobneje in ceneje.

J.McLane ::

Če gledamo zgodovino se cena novih EV kar drži in drži, okrog njih (ICE) pa je videti kot, da cene samo rastejo. Se tako zdi samo meni?

Danes je za C segment že standard da gre cena preko 20k €, če bi te vprašal 10 let nazaj bi rekel ni šans, 18k € max.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

imagodei ::

Utk je izjavil:

Pri večini slovenskih družin je pa tako, kot sem napisal - nekaj rabljenega do 10 jurjev. In električarji tu še dolgo ne bodo konkurenčni.

Ja, pri zahojenih kmetavzarjih, ki se ne premaknejo z mesta, je to res. Drugi, ki vidijo kaj se dogaja, se bojo pa vozili udobneje in ceneje.

WTF, a gremo še en krog? A nismo ravnokar ugotovili, da EV-ji niso niti udobnejši niti cenejši?
- Hoc est qui sumus -

BigWhale ::

Utk je izjavil:

Pri večini slovenskih družin je pa tako, kot sem napisal - nekaj rabljenega do 10 jurjev. In električarji tu še dolgo ne bodo konkurenčni.

Ja, pri zahojenih kmetavzarjih, ki se ne premaknejo z mesta, je to res. Drugi, ki vidijo kaj se dogaja, se bojo pa vozili udobneje in ceneje.


Ceneje od novega Cliota za devet jurjev, ki je kot drugi avto, se z nobenim EVjem ne bos vozil se kakih deset let ne. :)
««
123 / 175
»»