Forum » Na cesti » Tesla 3
Tesla 3
Temo vidijo: vsi
TheBlueOne ::
Sicer pa bi bilo super komicno krast Tesle. Jih moras lokalno ali pa na tovornjak, kar dvomim, da ima deklariran doseg, ce jo malo bolj zenes in se v tem primeru mora biti sveze napolnjena. Kjer se dnevno vozim jih je kar nekaj na cesti in so bolj redko na prehitevalnem pasu.
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Sprožen alarm je že prepozn... odvrača nalepka alarm, še bol odvrača rdeča utripajoča lučka, očitna kamera ... dost shirane đankije pa ne odvrne nič razen blindiranega avtomobila, pa še tam ti bo spraskal lak.
Alarm je neki tazga zavarovanje ... mal koristi potem, ko se je sranje že zgodilo.
Ocitna razlika je med tem, da ti nekdo razbije okno in ima cas prebrskati cel avto ali pa, da ti nekdo razbije okno in morda nekaj zagrabi v naglici preden zbezi, ker se je oglasil alarm.
To, da se alarm ne oglasi, ko razbijes okno na avtu, je fail. Sploh ne morem verjeti, kako se tako otepas tega in zagovarjas proizvajalca. A je to velik fail al majhen je pravzaprav vseeno, nekaj je kar bodo morali resiti. Po domace: zajebal so.
In jaaaa, vemo. Tud drugi zajebejo. BMW (al audi) je clo tko zajebal, da si lahko razbil sprednje okno in prisel do OBD konektorja brez sprozenega alarma.
TheBlueOne je izjavil:
Sicer pa bi bilo super komicno krast Tesle. Jih moras lokalno ali pa na tovornjak, kar dvomim, da ima deklariran doseg, ce jo malo bolj zenes in se v tem primeru mora biti sveze napolnjena. Kjer se dnevno vozim jih je kar nekaj na cesti in so bolj redko na prehitevalnem pasu.
Prazna baterija je FEATURE!!!! ;>
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
WarpedGone ::
To, da se alarm ne oglasi, ko razbijes okno na avtu, je fail.
No šit šerkolk.
In to veš, da se ne, ker si prebral on the internets ...
Zbogom in hvala za vse ribe
BigWhale ::
Aja, alarm se v resnici vklopi sam vsi se lazejo. Ok. Thanks, jest sem se ze bal, da je kej resnga.
jernejl ::
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Ja, painting out of the context je oblika laži.
Kaj je out of context? To, da se ne vklopi alarm, ce razbijes okno in v resnici vse dela? Al kaj? Razlozi nam.
Utk ::
Ne bom se niti poglabljal v novico, ampak sem precej prepričan, da če se pri razbiti šipi na passatu ne bi sprožil alarm, ne bi bila to neka novica na internetih. Pa ste ziher, da se na njih zmeraj sproži?
svit ::
Če se alarm ni oglasil ob razbiti šipi, potem je to problem. Pa naj bo Tesla ali Porsche.
Meni je bolj zanimivo, da je ne dolgo nazaj moderator BigWhale omenil naslednje pravilo, o čem se lahko debatira in o čem se ne sme, oziroma naj se ne bi.
Objektivnost in enaki vatli...
Meni je bolj zanimivo, da je ne dolgo nazaj moderator BigWhale omenil naslednje pravilo, o čem se lahko debatira in o čem se ne sme, oziroma naj se ne bi.
Za tezave ICE avtomobilov si lahko odpres svojo temo. Tukaj je povsem dovolj, ce se zadevo omeni. Debatiralo se pa o tem ne bo. Tako kot se ne debatira o vsaki 'poceni gumi' Tesle. Tistih pobrisanih postov pac ne vidis.
Kar se pa sodnega dne tice, ga pa jaz nisem prav nikjer napovedoval. :)
Objektivnost in enaki vatli...
Ni ideje
J.McLane ::
V temi o Tesli Model 3 se seveda lahko debatira o vsaki gumi Tesle Model 3, v splošno temo " Zakaj so EV prava stvar" pa to res ne sodi.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
BigWhale ::
Za tezave ICE avtomobilov si lahko odpres svojo temo. Tukaj je povsem dovolj, ce se zadevo omeni. Debatiralo se pa o tem ne bo. Tako kot se ne debatira o vsaki 'poceni gumi' Tesle. Tistih pobrisanih postov pac ne vidis.
Kar se pa sodnega dne tice, ga pa jaz nisem prav nikjer napovedoval. :)
Objektivnost in enaki vatli...
A mas tezave z razumevanjem? :) Problemi ICEjev in njihovih izpustov ne sodijo v temo o teslinem modelu 3. Se v temo o EVjih sodijo samo pogojno. V temo o Modelu 3 pa vsekakor sodijo neke sistemske tezave tega modela, ki morda nakazujejo varnostno pomankljivost samega avtomobila.
To ni 'pocena guma' s katerimi je vcasih spammal Frudi. :)
Ne bom se niti poglabljal v novico, ampak sem precej prepričan, da če se pri razbiti šipi na passatu ne bi sprožil alarm, ne bi bila to neka novica na internetih. Pa ste ziher, da se na njih zmeraj sproži?
Ziher nismo, pejt vprasat v temo o Passatih. Sem pa jaz tam nekje zgoraj ze povedal, da je imel BMW se vecjo tezavo z alarmom in nedelovanjem alarma ob razbitju okna. A si zgresu? :>
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
WarpedGone ::
The case for switched reluctance motors
Rob Boteler | Apr 09, 2012 www.powerelectronics.com
Some highlights from this article. First, a description of the rotor in a switched reluctance motor (SRM):
"An SR motor is simple and rugged. The rotor consists of stacked steel laminations with a series of teeth. The rotor requires no windings, rare earth materials or magnets of any kind."
Next, here is the reason a SRM can operate at 100% rated torque indefinitely under stall condtions without overheating, and why an AC induction motor can't (a major advantage for SRMs in heavy-haul applications, or for repeated drag racing sprints):
"Lower rotor losses are especially relevant during start-up where, in the SR motor, the rotor losses are no greater than when the motor operates at its rated condition. This permits a virtually unlimited capability for prolonged operation in the stall condition and for repeated starting under full-load. Such performance is often not possible with conventional drives because of the large electrical losses they experience on their rotors and the subsequent rotors heating under such conditions."
This stall performance is so important, the author says it twice:
"SR motors also offer performance advantages in motion control. An SR motor can produce 100% torque at stall indefinitely. The reason is that the rotor produces no heat at stall. Rotor bearings stay cool as well. Only the stator coils get warm, and they can be cooled via fins on the stator housing, or by other conventional means."
Any guesses why the Roadster 2 was able to do 0-70 mph wind sprints all night long at the Semi reveal event without overheating? A P100D could never do that, maybe 4 hard launches before it's overheating and the electronic nanny is backing off the power. The Roaster did that, wot, about 50 times in a row that night? :eek:
Anyway, the whole article is well worth a read, so I won't quote it all here. But as a palate cleanser, consider watching this short video on how to make a home-made SRM. The salient point is how two different magnets are laminated to create a switchable magnet: yes, you read that right: An SR magnet is switchable with electricity, but is not an Electromagnet. o_O
A switched reluctance magnet can be turned on or off electrically, but is not an electromagnet. It does not require electric current to produce magnetic flux. The electrical current is only used as a pulse to switch the laminated SR magnet between its on/off states (yes its freekin' *magic*, until you understand the physics). ;)
Enjoy (a la prochaine, until we meet again). Pay special attention to the 'chalk-talk' explanation of SRM theory beginning at 1:52 into this video: (I'm not going to spoil it for you, you're gonna be so surprised)
Zbogom in hvala za vse ribe
koyotee ::
WarpedGone je izjavil:
First Tesla Supercharging Station With CCS DC Plug In Norway
Uf to bo gužva nonstop
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
TESKAn ::
WarpedGone je izjavil:
The case for switched reluctance motors
Rob Boteler | Apr 09, 2012 www.powerelectronics.com
Some highlights from this article. First, a description of the rotor in a switched reluctance motor (SRM):
"An SR motor is simple and rugged. The rotor consists of stacked steel laminations with a series of teeth. The rotor requires no windings, rare earth materials or magnets of any kind."
Next, here is the reason a SRM can operate at 100% rated torque indefinitely under stall condtions without overheating, and why an AC induction motor can't (a major advantage for SRMs in heavy-haul applications, or for repeated drag racing sprints):
"Lower rotor losses are especially relevant during start-up where, in the SR motor, the rotor losses are no greater than when the motor operates at its rated condition. This permits a virtually unlimited capability for prolonged operation in the stall condition and for repeated starting under full-load. Such performance is often not possible with conventional drives because of the large electrical losses they experience on their rotors and the subsequent rotors heating under such conditions."
This stall performance is so important, the author says it twice:
"SR motors also offer performance advantages in motion control. An SR motor can produce 100% torque at stall indefinitely. The reason is that the rotor produces no heat at stall. Rotor bearings stay cool as well. Only the stator coils get warm, and they can be cooled via fins on the stator housing, or by other conventional means."
Any guesses why the Roadster 2 was able to do 0-70 mph wind sprints all night long at the Semi reveal event without overheating? A P100D could never do that, maybe 4 hard launches before it's overheating and the electronic nanny is backing off the power. The Roaster did that, wot, about 50 times in a row that night? :eek:
Anyway, the whole article is well worth a read, so I won't quote it all here. But as a palate cleanser, consider watching this short video on how to make a home-made SRM. The salient point is how two different magnets are laminated to create a switchable magnet: yes, you read that right: An SR magnet is switchable with electricity, but is not an Electromagnet. o_O
A switched reluctance magnet can be turned on or off electrically, but is not an electromagnet. It does not require electric current to produce magnetic flux. The electrical current is only used as a pulse to switch the laminated SR magnet between its on/off states (yes its freekin' *magic*, until you understand the physics). ;)
Enjoy (a la prochaine, until we meet again). Pay special attention to the 'chalk-talk' explanation of SRM theory beginning at 1:52 into this video: (I'm not going to spoil it for you, you're gonna be so surprised)
Še en hype članek, ki nima veze s pogoni za EVje.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Qrctegleda ::
Kdaj bi naj dizlom dokončno odklenkalo? Opažam, da se ljudje že zelo težko rešijo dizlov z 300.000 km ali več.
PrimoZ_ ::
Qrctegleda je izjavil:
Kdaj bi naj dizlom dokončno odklenkalo? Opažam, da se ljudje že zelo težko rešijo dizlov z 300.000 km ali več.
Nasplošno se težko proda avto z 300k kilometrov, zato pa je toliko vrtenja števcev nazaj.
roCkY ::
Qrctegleda je izjavil:
Kdaj bi naj dizlom dokončno odklenkalo? Opažam, da se ljudje že zelo težko rešijo dizlov z 300.000 km ali več.
Na našem dvorišču ima najstarejši dizel 38 let. Ni avto. Original Zetor. Klepne kadarkoli. Vsaki 2 leti dobi 9 l olja in gasa. Kar se ga sploh lahko uporabi glede na to, da so določeni sklopi iz nekega drugega časa in se veliko večino opravil niti ne more delat z njim. Pod črto je od vsega kar je v uporabi z njim najmanj težav glede na ure, ki jih naredi.
Za na cesto verjetno tisto kar smo kupili v zadnjem letu ali še malo prej ne bomo sploh prodajali. Če bo cash in potreba, se bo nabavilo nekaj novega, ko bo čas. Vsaj en ICE avto (dizel) pa bo ostal tudi, če bo šla menjava zelo hitro. Če se bo le EURO6 čez 20 let še dalo registrirat. Je pa seveda odvisno tudi kakšne bodo dajatve za dizle in EV-je.
Skratka dizli za osebni transport ne bodo šli par dekad s cest. Ostali par dekad+ kasneje.
Veliko vozl (tudi novih) dela krepko pod 10k letno.!
Vazelin ::
Evo, od marca v Nemčiji
https://www.autobild.de/artikel/tesla-m... (pazite, da vas ne ubije tisti annoying auto start video, če imate slučajno zvočnike na glas).
Sehr gut?
https://www.autobild.de/artikel/tesla-m... (pazite, da vas ne ubije tisti annoying auto start video, če imate slučajno zvočnike na glas).
Das Model 3 kommt endlich nach Deutschland! Ab sofort ist der Konfigurator des Tesla-Einstiegsmodell online, die ersten deutschen Kundenfahrzeuge sollen ab März 2019 ausgeliefert werden. Zum Marktstart sind zwei Versionen erhältlich: Das Model 3 mit Allrad und Dualmotor kostet mindestens 55.400 Euro plus 980 Euro Bearbeitungsgebühr. Das Topmodell Performance startet bei 66.100 Euro zuzüglich 980 Euro Bearbeitungsgebühr. Das sind gute Nachrichten, allerdings ist das Model 3 noch weit entfernt vom lange angepriesenen Basispreis von 35.000 US Dollar. Wann die viel zitierte Einstiegsversion für umgerechnet gut 30.000 Euro auf den Markt kommt, ist nicht bekannt.
Sehr gut?
hammock ::
...allerdings ist das Model 3 noch weit entfernt vom lange angepriesenen Basispreis von 35.000 US Dollar. Wann die viel zitierte Einstiegsversion für umgerechnet gut 30.000 Euro auf den Markt kommt, ist nicht bekannt.
Ve se da je to cena brez davka v US, kaj se delajo neumne. 20% DDV + se kak davek + transport bo treba pristeti.
Gregor P ::
Celoletne gume
Enttäuschend hingegen die Bremswerte. Wegen der verbauten US-Ganzjahresreifen von Michelin rutscht der Tesla schon mit kalten Bremsen rund 41 Meter weit, mit warmer Bremsanlage werden es sogar gut 43 Meter. Die Konkurrenz steht fünf Meter früher.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Qrctegleda ::
A potem bo tale Model 3 Performance okoli 70.000€ pri nas ali še kaj več? Potem pa še subvencijo odštejemo in smo na 62.500€ kar tudi ni tako malo. Moram še premislit, ker za tak denar se že dobi marsikaj.
DamijanD ::
Je možno, da bo EU uvedla kakšne carine za ameriške avte, če se ne bodo zmenili, da ZDA opustijo 25% carino na EU avte?
Utk ::
EU že ima 10% carine na ameriške avte. V obratno smer je 2%. Evropa ne more povišat carine, lahko se samo zglihamo na 5, kar pomeni nižjo carino.
J.McLane ::
Qrctegleda je izjavil:
A potem bo tale Model 3 Performance okoli 70.000€ pri nas ali še kaj več? Potem pa še subvencijo odštejemo in smo na 62.500€ kar tudi ni tako malo. Moram še premislit, ker za tak denar se že dobi marsikaj.
Če greš po nemški ceni odbiješ 19% DDV, dodaš naš 22% DDV in 0,5% DMV prideš na največ 78k € in najmanj 58k €, treba je pa vedeti da so to zaenkrat vse Long Range dual motor (AWD) variante.
Osnovni Mid Range RWD, ki je na voljo čez lužo, bi pri nas moral biti nekje 48k €.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Qrctegleda ::
Vazelin ::
V LJ bo imo vsak, ki ima malo več želel imeti Teslo 3, vsaj na začetku, ko bo to zelo "in". Če bi bil dovolj dober supply se lahko imo veliki trije kar bojijo. Mislim da znajo v začetni fazi kar prodati zadeve, sploh ker ni konkurence veliko.
WarpedGone ::
ni konkurence veliko.
Tesla Model 3 je 4-vratni coupe, nekaj takega kot BMW serije 4 Gran Coupe ali Audi A5 Sportback. Nič od tega še ne obstaja v EV izvedbi, tko da je crossshopping med EVji direkt smešen.
ICE Kona je konkurent BMW seriji 4 gran coupe?
Zakaj bi pol električna kona bila konkurent Modelu 3?
Samo, če na EV gledaš kot na čisto svoj svet, ki z avti nima ničesar skupnega.
Zbogom in hvala za vse ribe
Vazelin ::
Kakorkoli, jaz se že veselim, da ga bom preko Avanta vozil kakšen vikend (model S mi je predrag za najem)
J.McLane ::
Jaz bi samo dodal da se BMW serije 4 Gran Coupe ali Audi A5 Sportback prodajata zelo slabo ravno zaradi karoserijske oblike. Karoserija mi je tudi edini resen minus pri Model 3, sicer je avto top.
Ni mi jasno zakaj niso šli delat vsaj baby Model S, da bi imel vsaj hatchback style prtljažnik. Upad prodaje Model 3 pričakujem takoj ko bo kaj več znanega o Model Y, pričakujem pa da bo Tesla ravno zaradi tega kar se, da skrivnostna in ne bodo dajali optimističnih dobavnih rokov za Y, ravno zaradi tega.
Ni mi jasno zakaj niso šli delat vsaj baby Model S, da bi imel vsaj hatchback style prtljažnik. Upad prodaje Model 3 pričakujem takoj ko bo kaj več znanega o Model Y, pričakujem pa da bo Tesla ravno zaradi tega kar se, da skrivnostna in ne bodo dajali optimističnih dobavnih rokov za Y, ravno zaradi tega.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
WarpedGone ::
Ni mi jasno zakaj niso šli delat vsaj baby Model S, da bi imel vsaj hatchback style prtljažnik.
Headeroom na zadnji klopi + low Cd ... hatch zahteva tram nad glavo, kar vzame kakih 5 centi placa. Model S je daljši in ima kljub temu na zadnji klopi manj višine.
Plus, ta problem bo rešen v Model Y.
Bo pa vseeno MY dost drugačen (in nekaj dražji) da bo M3 še vedno zanimiv.
Veliko strahu je bilo že, kako bo M3 pojedu Model S... pa ga nekako še vedno ni.
Zbogom in hvala za vse ribe
s1m0n ::
No Model 3 nima nič kaj več prostora za glavo kot naš 3 vraten ICE. Je pa definitivno boljše kot pri Modelu S. Pa tudi manj "stisnjen" se počutiš pri trojki.
Utk ::
No Model 3 nima nič kaj več prostora za glavo kot naš 3 vraten ICE.
Multipla ga ima tudi tu nekje, če ne več. Povej še če bi kdo stal v vrsti za tvoj 3 vratni ICE za 70 jurjev. Vsak avto je kompromis oblike, prostornosti, aerodinamika in še česa. Ne moreš ene stvari ven potegnit in rečt, to bi moralo bit drugače. Ja, lahko bi bilo, ampak potem bi bilo VSE drugače.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
lufthammer ::
Ne moreš ene stvari ven potegnit in rečt, to bi moralo bit drugače. Ja, lahko bi bilo, ampak potem bi bilo VSE drugače.
No, ni čisto tako. Eno armaturno ploščo komot narediš lepo in predvsem uporabno, lahko je pa en televizor na sredini. Za moj okus bistveno bolj pomembno, kot 3 cm višji strop na zadnji klopi.
lufthammer ::
Ah ne se trest, nisem kandidat. Mi ne sede, bom raje počakal na kaj drugega. Saj morda bo pa kljub vsemu kdo drug tudi kaj skup spacal za soliden denar. Če bo Urban 20 jurjev (subvencioniran), se takoj postavim v vrsto.
Spock83 ::
To kar govorijo... Skoraj noben se ne drzi tega. 60kwh baterijo ne norejo dobiti ceneje od npr hyundaija. Stratesko je povedati da bo ceneje, da mogoce kaksen morebitni kupec pocaka na njih.
Utk ::
lufthammer je izjavil:
Ne moreš ene stvari ven potegnit in rečt, to bi moralo bit drugače. Ja, lahko bi bilo, ampak potem bi bilo VSE drugače.
No, ni čisto tako. Eno armaturno ploščo komot narediš lepo in predvsem uporabno, lahko je pa en televizor na sredini. Za moj okus bistveno bolj pomembno, kot 3 cm višji strop na zadnji klopi.
Uporabno? Zakaj točno bi rabil ne vem kaj pred sabo v električnem avtu? Ajde, se strinjam, da bi en head-up display prav prišel, ampak samo za navigacijo in hitrost. Če je to dobro rešeno s srednjim ekranom, in verjetno je, niti tega ne rabiš. Ker vprašanje kolk ti navigacija na head-up displayu pomaga v kompliciranih situacijah, v enostavnih je pa tudi glas dovolj.
Obratov, temperature te in one, porabe in ne vem česa v resnici pred seboj ne rabiš. Tisto je za zabavo, in nič ni narobe če se umakne.
s1m0n ::
Kak head-up bi res bil top. Drugo verjetno trojki ne manjka.
Verjetno pa se tudi na ta sredinski zaslon navadiš, a je za mene preveč klikanja, da se sploh kaj naredi (recimo zapiranje ogledal, ko bi avto parkiral v garažo). Bi prišel na volanu ali zraven prav kak nastavljiv gumb kateremu bi poljubno določil funkcijo. Mogoče pa kaj takega je pa nisem zasledil :)
Verjetno pa se tudi na ta sredinski zaslon navadiš, a je za mene preveč klikanja, da se sploh kaj naredi (recimo zapiranje ogledal, ko bi avto parkiral v garažo). Bi prišel na volanu ali zraven prav kak nastavljiv gumb kateremu bi poljubno določil funkcijo. Mogoče pa kaj takega je pa nisem zasledil :)
Qrctegleda ::
Za Slovenijo mora priti nek kitajski jajc za 9 jurjev z odšteto subvencijo in bo avto šel kot vroče žemljice. Slovenec večinoma kupuje avtomobile po barvi in obliki. Okusi pa so različni.
imagodei ::
Jah, v Sloveniji je leta 2017 živelo 270 tisoč ljudi pod pragom tveganja revščine oziroma 350 tisoč ljudi je bilo izpostavljeno tveganju socialne izključenosti (torej osebe, ki živijo pod pragom tveganja revščine, ali so resno materialno prikrajšane, ali živijo v gospodinjstvih z zelo nizko delovno intenzivnostjo).
Vi pa sanjate o tem, kako lep bo svet, ko bodo Slovenci nabavljali EV po ceni 30, 40, 60 jurjev?
OK, res je, da obstajajo Slovenci, ki so pripravljeni za podaljšek penisa (oprostite: za lastništvo prestižnega avtomobila) živet ob kruhu in vodi. Ampak, srednji sloj počasi a vztrajno izginja, premožnih pa ni tako zelo veliko. Tako da, EV-ji za 25 tisoč evrov in več še dolgo ne bodo "Prava stvar" kar univerzalno, za vse. Za premožne je "Prava stvar" lahko tudi jahta za 400.000 € ali pa privatno letalo, ampak to ne pove nič o splošni stvarnosti, v kateri živi večji del življa.
Dokler ne bo na trgu kvalitetnega, funkcionalnega in cenovno dostopnega EV, tako dolgo lahko še tako intenzivno pridigamo o ekološki zavednosti, pa ne bo temeljitega premika. OK, nekaj bo dodala tudi zakonodaja, ampak tudi EU bo na neki točki morala sprevidet, da tovrstne prisile vodijo v osebne stiske, socialne katastrofe, izpade v gospodarstvu in uradniki se bodo sigurno počasi ohladili. Kakšno ceno bodo imeli 10 let stari rabljeni EV-ji trenutno tudi lahko zgolj ugibamo (baterije). Skratka, rešitev je cenovno dostopen, še vedno dovolj kvaliteten in funkcionalen EV. Kaj pa pomeni "cenovno dostopen"? Čist simpl, Clio se že dolga leta drži na vrhu seznama slovenskega avta leta. Novega Cliota lahko kamot postaviš na cesto za 10 ali 11 jurjev. 12, če ima malo več dodatne opreme.
No, saj jaz poznam tisti rek: "Siti lačnega ne razume," ampak očitno se v glavah premožnih prepad med realnostjo in dojemanjem realnosti veča hitreje, kot se veča dohodkovna neenakost oziroma prepad med revnimi in premožnimi.
Vi pa sanjate o tem, kako lep bo svet, ko bodo Slovenci nabavljali EV po ceni 30, 40, 60 jurjev?
OK, res je, da obstajajo Slovenci, ki so pripravljeni za podaljšek penisa (oprostite: za lastništvo prestižnega avtomobila) živet ob kruhu in vodi. Ampak, srednji sloj počasi a vztrajno izginja, premožnih pa ni tako zelo veliko. Tako da, EV-ji za 25 tisoč evrov in več še dolgo ne bodo "Prava stvar" kar univerzalno, za vse. Za premožne je "Prava stvar" lahko tudi jahta za 400.000 € ali pa privatno letalo, ampak to ne pove nič o splošni stvarnosti, v kateri živi večji del življa.
Dokler ne bo na trgu kvalitetnega, funkcionalnega in cenovno dostopnega EV, tako dolgo lahko še tako intenzivno pridigamo o ekološki zavednosti, pa ne bo temeljitega premika. OK, nekaj bo dodala tudi zakonodaja, ampak tudi EU bo na neki točki morala sprevidet, da tovrstne prisile vodijo v osebne stiske, socialne katastrofe, izpade v gospodarstvu in uradniki se bodo sigurno počasi ohladili. Kakšno ceno bodo imeli 10 let stari rabljeni EV-ji trenutno tudi lahko zgolj ugibamo (baterije). Skratka, rešitev je cenovno dostopen, še vedno dovolj kvaliteten in funkcionalen EV. Kaj pa pomeni "cenovno dostopen"? Čist simpl, Clio se že dolga leta drži na vrhu seznama slovenskega avta leta. Novega Cliota lahko kamot postaviš na cesto za 10 ali 11 jurjev. 12, če ima malo več dodatne opreme.
No, saj jaz poznam tisti rek: "Siti lačnega ne razume," ampak očitno se v glavah premožnih prepad med realnostjo in dojemanjem realnosti veča hitreje, kot se veča dohodkovna neenakost oziroma prepad med revnimi in premožnimi.
- Hoc est qui sumus -
Utk ::
No, saj jaz poznam tisti rek: "Siti lačnega ne razume," ampak očitno se v glavah premožnih prepad med realnostjo in dojemanjem realnosti veča hitreje, kot se veča dohodkovna neenakost oziroma prepad med revnimi in premožnimi.
Razlike se vecajo in se bojo se bolj. Zakaj, si napisal sam. Revez (na umu) vidi samo ceno cliota 12 jurjev in zoeta 25. Ne vidi da ga lahko ta clio v celi zivljenjski dobi pride veliko drazje od zoeta, odvisno kolk se vozi. Zato bo revez na umu ostal tudi revez pri denarju, nekdo bo pa kupil drazje in prisparal. Dobro, cena 25 jurjev za zoeata je res pretirana, ze letos bi znala pasti za kar nekaj jurjev in bo racunica se za vec ljudi na strani zoeta. Ampak tudi ko bo 20 jurjev bojo revezi na umu kricali da za ta denar raje kupijo 2 leti starega passata, in ostali revezi.
hammock ::
No, saj jaz poznam tisti rek: "Siti lačnega ne razume," ampak očitno se v glavah premožnih prepad med realnostjo in dojemanjem realnosti veča hitreje, kot se veča dohodkovna neenakost oziroma prepad med revnimi in premožnimi.
Razlike se vecajo in se bojo se bolj. Zakaj, si napisal sam. Revez (na umu) vidi samo ceno cliota 12 jurjev in zoeta 25. Ne vidi da ga lahko ta clio v celi zivljenjski dobi pride veliko drazje od zoeta, odvisno kolk se vozi. Zato bo revez na umu ostal tudi revez pri denarju, nekdo bo pa kupil drazje in prisparal. Dobro, cena 25 jurjev za zoeata je res pretirana, ze letos bi znala pasti za kar nekaj jurjev in bo racunica se za vec ljudi na strani zoeta. Ampak tudi ko bo 20 jurjev bojo revezi na umu kricali da za ta denar raje kupijo 2 leti starega passata, in ostali revezi.
Pojma total cost of ownership neumni ljudje ne razumejo. Dizel se ja bolj splaca, ce pa pije liter manj!