Forum » Šola » Vodena Interpretacija
Vodena Interpretacija
kriko07 ::
Lep pozdrav
Kmalu pišemo Vodeno interpretacijo in imam sledeč problem.
Narediti treba Uvod,jedro in zaključek.Vendar nevem kam bi uvrstil spodnje:
- besedilo umesti v književno zvrst/vrsto
- povzemi odlomek
- izberi prvino/problem
- problem razloži s pomočjo besedila
- utemelji ga s primerom iz odlomka (citat)
- utemelji ga s primeri iz sodobnega življenja (lastne ali tuje izkušnje) ali iz drugih besedil
- povzemi ugotovitve
- napiši in razloži svoje mnenje o problemu/prvini v odlomku
- napiši in razloži svoje mnenjeo problemu /pojavu iz življenja
Ve kdo mogoče?
In tudi,na kaj moram paziti da bom pisal dobro itd.
Kmalu pišemo Vodeno interpretacijo in imam sledeč problem.
Narediti treba Uvod,jedro in zaključek.Vendar nevem kam bi uvrstil spodnje:
- besedilo umesti v književno zvrst/vrsto
- povzemi odlomek
- izberi prvino/problem
- problem razloži s pomočjo besedila
- utemelji ga s primerom iz odlomka (citat)
- utemelji ga s primeri iz sodobnega življenja (lastne ali tuje izkušnje) ali iz drugih besedil
- povzemi ugotovitve
- napiši in razloži svoje mnenje o problemu/prvini v odlomku
- napiši in razloži svoje mnenjeo problemu /pojavu iz življenja
Ve kdo mogoče?
In tudi,na kaj moram paziti da bom pisal dobro itd.
Matek ::
Takole na grobo:
uvod:
- besedilo umesti v književno zvrst/vrsto
- povzemi odlomek
- izberi prvino/problem
zaključek:
- povzemi ugotovitve
Vse ostalo v jedro. Ampak to je vse skupaj precej subjektivna reč in zelo odvisno je, koliko prostora nameniš kateremu delu. Denimo primeri iz sodobnega življenja in/ali lastna mnenja lahko gredo tudi v zaključek, ker se da z njimi lepo zaokrožiti tekst, tako da je marsikaj odvisno od pristopa, ki ga boš ubral.
Paziti moraš pa IMHO predvsem na to, da se končan izdelek bere kot strnjeno besedilo oz. da ne napišeš vsake od teh točk posebej in jih nato zlepiš skupaj v nek kolaž. Glede na to, kako si zastavil vprašanje, se mi dozdeva, da ravno to načrtuješ :).
uvod:
- besedilo umesti v književno zvrst/vrsto
- povzemi odlomek
- izberi prvino/problem
zaključek:
- povzemi ugotovitve
Vse ostalo v jedro. Ampak to je vse skupaj precej subjektivna reč in zelo odvisno je, koliko prostora nameniš kateremu delu. Denimo primeri iz sodobnega življenja in/ali lastna mnenja lahko gredo tudi v zaključek, ker se da z njimi lepo zaokrožiti tekst, tako da je marsikaj odvisno od pristopa, ki ga boš ubral.
Paziti moraš pa IMHO predvsem na to, da se končan izdelek bere kot strnjeno besedilo oz. da ne napišeš vsake od teh točk posebej in jih nato zlepiš skupaj v nek kolaž. Glede na to, kako si zastavil vprašanje, se mi dozdeva, da ravno to načrtuješ :).
Bolje ispasti glup nego iz aviona.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matek ()
lebdim ::
a zdaj se reče temu vodena interpretacija? se ne reče več razpravljalni / interpretativni esej?
drugače pa nekih splošnih smernic, na kaj moraš biti pozoren, da boš pisal dobro, ni.
drugače pa nekih splošnih smernic, na kaj moraš biti pozoren, da boš pisal dobro, ni.
kriko07 ::
Iz katerih vprašanj izhajaš?
Tistih ki mi jih učitelj da,in na njih odgovarjam oz. pišem esej,ali teh?:
o pozorno prebereš odlomek in vprašanja, o katerih boš pisal/a
o na konceptni list, ki je priložen, lahko (ni nujno) napišeš svoje misli, zgradbo, ideje ... ali zasnovo interpretacije
o besedilo umestiš v literarno zvrst/vrsto, napišeš značilnosti, npr. epike, lirike, dramatike
o napišeš povzetek odlomka - dve do tri povedi (povzetek ni obnova!)
o razlagaš in razčlenjuješ značilne prvine odlomka - to so književne osebe, prostor, čas, motivi, teme, ideje, dogajanje. Med njimi odkrivaš povezave, lastnosti, pomene
o svoje trditve utemeljuješ s primeri iz odlomka - citiraš, opisuješ
o svoje trditve utemeljuješ s primeri iz življenja - svojega ali tujega, ali iz drugih besedil. Navedeš lastne ali tuje izkušnje, dogodke, primere; primerjaš mnenje ali izkušnje s stališči drugih
o napišeš kratek povzetek o problemu v odlomku - napišeš svoje mnenje o problemu in to razložiš
o napišeš kratek povzetek o problemu v življenju - povežeš problem iz odlomka in življenja, primerjaš, razložiš, poveš svoje mnenje - aktualizacija
o preglej napisano, popravi napake, uredi zgradbo
Tistih ki mi jih učitelj da,in na njih odgovarjam oz. pišem esej,ali teh?:
o pozorno prebereš odlomek in vprašanja, o katerih boš pisal/a
o na konceptni list, ki je priložen, lahko (ni nujno) napišeš svoje misli, zgradbo, ideje ... ali zasnovo interpretacije
o besedilo umestiš v literarno zvrst/vrsto, napišeš značilnosti, npr. epike, lirike, dramatike
o napišeš povzetek odlomka - dve do tri povedi (povzetek ni obnova!)
o razlagaš in razčlenjuješ značilne prvine odlomka - to so književne osebe, prostor, čas, motivi, teme, ideje, dogajanje. Med njimi odkrivaš povezave, lastnosti, pomene
o svoje trditve utemeljuješ s primeri iz odlomka - citiraš, opisuješ
o svoje trditve utemeljuješ s primeri iz življenja - svojega ali tujega, ali iz drugih besedil. Navedeš lastne ali tuje izkušnje, dogodke, primere; primerjaš mnenje ali izkušnje s stališči drugih
o napišeš kratek povzetek o problemu v odlomku - napišeš svoje mnenje o problemu in to razložiš
o napišeš kratek povzetek o problemu v življenju - povežeš problem iz odlomka in življenja, primerjaš, razložiš, poveš svoje mnenje - aktualizacija
o preglej napisano, popravi napake, uredi zgradbo
lebdim ::
verjemi, tudi jaz nisem dobro pisal esejev v srednji šoli. ti vedno izhajaš iz vprašanj, ki ti jih sestavi učitelj.
lebdim ::
lahko ti pa za vajo pošljem nekaj naših naslovov esejev na določeno knjigo, pa mi pošlji ZS ...
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Matura (strani: 1 2 )Oddelek: Šola | 11806 (9118) | Zajec123 |
» | Ustni izpit iz slovenščine na maturi? (strani: 1 2 )Oddelek: Šola | 24825 (15063) | lebdim |
» | Eseji v srednjih šolah?Oddelek: Šola | 9802 (8683) | [D]emon |
» | Tema jutrišnje mature iz SLOOddelek: Šola | 4951 (4529) | Mediator |
» | Poklicna matura: angleščina :-)Oddelek: Šola | 2571 (2417) | Loki |