Forum » Problemi človeštva » Vlada 2013
Vlada 2013
Temo vidijo: vsi
jype ::
oldguy> Ja dejmo pol še Damijanu Murkotu in Arturju Šternu en miljoček
Ne. Ta dva nista nobena kultura. Saj še jezika ne znata uporabljati.
oldguy> Če zate ni države, če le-ta ne zažge par miljončkov za nekaj, kar se tebi od daleč zdi kultura, potem očitno pojma nimaš, kaj naj bi država bila.
Popolnoma vseeno je, če smo del Afganistana, če nimamo svoje kulture.
Ne. Ta dva nista nobena kultura. Saj še jezika ne znata uporabljati.
oldguy> Če zate ni države, če le-ta ne zažge par miljončkov za nekaj, kar se tebi od daleč zdi kultura, potem očitno pojma nimaš, kaj naj bi država bila.
Popolnoma vseeno je, če smo del Afganistana, če nimamo svoje kulture.
jernejl ::
Tole je, vkolikor sicer imaš point, le malce preveč populistično.
Izjava je povsem realna, kakorkoli želiš nek sistem prikrajšati za sredstva, se bo ta sistem temu skušal upreti. V veliki večini so izgovori taki, da bi se ta sredstva dalo privarčevati kje drugje.
Država je nacionalna. Če je nacionalna, je kultura njen temelj.
Sociala tudi.
Popolnoma vseeno je, če smo del Afganistana, če nimamo svoje kulture.
Dvomim, da je moč kulturo kar tako ukiniti. S prenehanjem financiranja iz proračuna prav gotovo ne.
oldguy ::
oldguy> Ja dejmo pol še Damijanu Murkotu in Arturju Šternu en miljoček
Ne. Ta dva nista nobena kultura. Saj še jezika ne znata uporabljati.
Eh, kolikor sem videl, precej bolje kot pa igralci v filmu Arheo.
Resno, a si sploh gledal katerega od naštetih dveh?
oldguy> Če zate ni države, če le-ta ne zažge par miljončkov za nekaj, kar se tebi od daleč zdi kultura, potem očitno pojma nimaš, kaj naj bi država bila.
Popolnoma vseeno je, če smo del Afganistana, če nimamo svoje kulture.
Kulture ali državno financiranih filmskih polizdelkov?
No, pa ker očitno nočeš dojemat moje poante, bom drugače vprašal - tebi se zdi, da državno sofinanciranje slovenske filmografije bistveno ter pozitivno vpliva na kakovost slovenske kulture?
Meni se ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: oldguy ()
jype ::
jernejl> Sociala tudi.
Sociala lahko ceneje pride od uradnika v Kabulu.
oldguy> Kulture ali državno financiranih filmskih polizdelkov?
Saj to je eno in isto.
oldguy> No, pa ker očitno nočeš dojemat moje poante, bom drugače vprašal - tebi se zdi, da državno sofinanciranje slovenske filmografije bistveno ter pozitivno vpliva na kakovost slovenske kulture?
Seveda ne. Financiranje slovenske filmografije bistveno in pozitivno vpliva na to, ali sploh imamo filmografijo (ker je brez tega zagotovo ne bi imeli - nimamo niti enega studia, ki bi bil sposoben brez subvencij posneti kvaliteten film).
Pa, ker očitno ne razumeš - ja, imamo vrhunske filme, ki jih je financirala država. Da ti niso všeč lahko razumem, da bi ljudi, ki se ukvarjajo s kulturno produkcijo v slovenskem jeziku, enostavno prepustil trgu, se mi pa zdi približno ekvivalentno temu, da bi trgu prepustil državne meje.
Sociala lahko ceneje pride od uradnika v Kabulu.
oldguy> Kulture ali državno financiranih filmskih polizdelkov?
Saj to je eno in isto.
oldguy> No, pa ker očitno nočeš dojemat moje poante, bom drugače vprašal - tebi se zdi, da državno sofinanciranje slovenske filmografije bistveno ter pozitivno vpliva na kakovost slovenske kulture?
Seveda ne. Financiranje slovenske filmografije bistveno in pozitivno vpliva na to, ali sploh imamo filmografijo (ker je brez tega zagotovo ne bi imeli - nimamo niti enega studia, ki bi bil sposoben brez subvencij posneti kvaliteten film).
Pa, ker očitno ne razumeš - ja, imamo vrhunske filme, ki jih je financirala država. Da ti niso všeč lahko razumem, da bi ljudi, ki se ukvarjajo s kulturno produkcijo v slovenskem jeziku, enostavno prepustil trgu, se mi pa zdi približno ekvivalentno temu, da bi trgu prepustil državne meje.
jernejl ::
jernejl> Sociala tudi.
Sociala lahko ceneje pride od uradnika v Kabulu.
Potem se lahko socialne transferje kar ukine, če so tako poceni (žal pa se ob pogledu na izdatke za socialo s tabo ne morem strinjati).
Na drugi strani snemanje filma ali pisanje knjige (za razliko od sociale) res ne stane veliko. Film se lahko posname za nekaj tisočakov in je ravno tako lahko kvaliteten.
Dvomim, da so najboljši izdelki kulture, kar jih je slovenski narod kadarkoli dobil, bili močno odvisni od državnih subvencij ali pa razpisov.
da bi ljudi, ki se ukvarjajo s kulturno produkcijo v slovenskem jeziku, enostavno prepustil trgu, se mi pa zdi približno ekvivalentno temu, da bi trgu prepustil državne meje
Tudi razvijalci programske opreme so prepuščeni trgu. Ali to pomeni, da nimamo slovenske programske opreme? Ne. Ali to pomeni, da slovenci ne uporabljamo ali ne znamo uporabljati računalnikov? Ne. Pa tudi državne meje še zmeraj stojijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
Okapi ::
Če nehaš financirat kulturo, potem jaz ne vidim razloga, zakaj bi sploh imeli državo.Kar je sicer res, ampak kulturo se lahko financira na različne načine - med drugim na neumne in škodljive in na pametne in koristne.
Ta dva nista nobena kultura. Saj še jezika ne znata uporabljati.Tole je recimo že en mali (pravzaprav kar veliki zajeb). Kdo je tisti, ki odloča, kaj je kultura? Oziroma kaj je kultura, vredna financiranja? Jype, profesor, ki se je zataknil v 20. stoletju, strankarsko nastavljen minister ...?
Filme bi lahko financirali na različne načine. Neumen način je, da daš vnaprej milijon, ne glede na to, kaj bo nastalo. Pameten je, da filmarju pomagaš s tehnično opremo, studijskimi storitvami in podobnim, omogočiš davčne olajšave za sponzorje oziroma producente, na koncu pa lahko tudi nekaj keša daš, glede na kakovost izdelka. Recimo tako, da daš določen znesek za vsako prodano kino-vstopnico (ki je lahko zato tudi cenejša), ali za vsako nagrado na festivalih.
O.
jype ::
Okapi> Kar je sicer res, ampak kulturo se lahko financira na različne načine - med drugim na neumne in škodljive in na pametne in koristne.
Ja.
Okapi> Kdo je tisti, ki odloča, kaj je kultura?
Lahko jaz. (Ampak morda je bolje, če se s tem ukvarjajo za to izšolani strokovnjaki.)
Okapi> Neumen način je, da daš vnaprej milijon, ne glede na to, kaj bo nastalo.
Tako je.
Okapi> Pameten je, da filmarju pomagaš s tehnično opremo, studijskimi storitvami in podobnim, omogočiš davčne olajšave za sponzorje oziroma producente, na koncu pa lahko tudi nekaj keša daš, glede na kakovost izdelka.
Recimo, ja.
Ja.
Okapi> Kdo je tisti, ki odloča, kaj je kultura?
Lahko jaz. (Ampak morda je bolje, če se s tem ukvarjajo za to izšolani strokovnjaki.)
Okapi> Neumen način je, da daš vnaprej milijon, ne glede na to, kaj bo nastalo.
Tako je.
Okapi> Pameten je, da filmarju pomagaš s tehnično opremo, studijskimi storitvami in podobnim, omogočiš davčne olajšave za sponzorje oziroma producente, na koncu pa lahko tudi nekaj keša daš, glede na kakovost izdelka.
Recimo, ja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
Fritz ::
Tudi razvijalci programske opreme so prepuščeni trgu. Ali to pomeni, da nimamo slovenske programske opreme? Ne. Ali to pomeni, da slovenci ne uporabljamo ali ne znamo uporabljati računalnikov? Ne. Pa tudi državne meje še zmeraj stojijo.
C++ verjetno ni bistven element slovenske kulture, ustvarjanje v slovenščini pa zagotovo. O tem ali gre za pofl ali ne, ne bom sodil, lahko pa povem, da vse le ni ekonomija. Neoliberalci nastopate pogosto kot popolni ekonomski internacionalisti in sovražniki nacionalne države...zagovarjate ravno to, kar je na zahodu dolgo bila ena največjih zamer komunizmu, ki je prav tako hotel odpraviti nacionalne države.
Slovenija je nacionalna država slovenskega naroda in republika vseh njenih državljanov (baje to piše v Ustavi).
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
Gregor P ::
To s proračunskim denarjem v kulturi je vedno bilo problematično; na eni strani imaš svobodo umetniškega izražanja, ki ga ne bi smel kar tako omejiti z denarjem, na drugi pa "kulturnike", ki so v vsem tem času preprosto navadili dobiti denar ne glede kaj delajo, pa četudi živijo kot "klošarji" (če malo karikiram; to je mišljeno, da s tem denarjem v bistvu komajda preživijo iz meseca v mesec, vendar pa preživijo pa le) in temu primerno je bilo tudi umetniško delo (kjer je "umetniku" popolnoma vseeno, ali je njegovo delo dobro, ali slabo - iz njegovega vidika, ne sprejema publike - kar se priznam sliši res neverjetno) .
Sedaj smo imeli, če sem vse prav razumel, še tretjo komponento, da je država pod prejšnjo vlado pod pretvezo varčevanja želela ustvariti še neke dodatne birokratske nadstukture, ki naj bi "projektno" odločale kar o vsem (kje bodo gledališča nastopala, plesalci plesali ipd.) kar je bilo povsem skregano z realnostjo umetniškega življenja in zelo verjetno namenjeno zgolj ustvarjanju novih delovnih mest politične oligarhije (saj ne da se prej pa "funkcionarska mesta" v kulturi ne bi talala drugače).
Torej če se denar brez nadzora meče v kulturi (ta je vsekakor pomembna za obstoj nekega naroda), kdo naj bi potem to kontroliral? Sam umetnik ne more biti poklican k temu, da se samo omejuje (kot tudi zdravnik ne bi smel pri dodelovanju zdravil ipd.), nek državni birokrat pa tudi ne more odločati, koliko umetniške svobode bo financiral; pa četudi bi imeli nek strokovni svet je ta spet podvržen temu, da si bodo projekte, denar ter nagrade talali med seboj oz. znanci (pravi umetniki pa bodo odrinjeni na rob) in spet nismo dosegli ničesar Tudi ne moremo vsega kar prepustiti trgu ker potem se bo delalo samo to kar prinese največ denarja oz. pomeni zaton kulture.
Če povzamem, imamo torej v majhni Sloveniji težavo, da če so finance odvisne samo od države se ta deli predvsem po političnem ključu, poleg birokratske togosti, če pa samo od kulturnikov, si ga ti delijo med seboj predvsem po družinskem ključu, ali med prijatelji in znanci - praktično na obeh straneh podoben primer; če pa od trga oz. zasebnega sektorja, šteje pa samo uspeh (kar pa običajno ne odraža "visoke" kulture - verjetno se tudi tu lahko zgodi da se denar deli po poznanstvu, tudi političnem, smo le v Sloveniji).
Moj predlog bi bil nek t.i. "multi-stakeholder" pristop* k upravljanju kulturnega sektorja (torej splošnega in finančnega dela), medtem ko se konkretne odločitve prepuščajo umetnikom (torej kulturnim zavodom itd.). To predvsem zaradi tega, da je končni rezultat vedno nek kompromis in da ne more noben nobenega kar tako po "strankarsko" preglasiti. Vse pa bi moralo potekati povsem transparentno na očeh javnosti (vsaj ta splošni del - nacionalni kulturni program). Vprašanje je kdo bi moral biti zastopan v tem telesu, ampak najverjetneje, predstavniki države, kulture (direktorji zavodov, kjer preži nevarnost, da so bili politično nastavljeni, predstavniki sindikatov, umetnikov samih, tudi recimo pomembni dirigenti, režiserji itd.), civilne družbe (morda gledalci, ki kupujejo abonmaje ker to bi pomenilo, da že imajo nek "staž ogledov" oz. da so si ustvarili neko sliko o kulturnem programu - zopet nevarnost, da bi se povečal nakup abonmajev v politične namene, torej si bo treba izmisliti kaj drugega), predstavniki iz področja šolstva v kulturi (učitelji, profesorji), predstavniki zasebnega sektorja (sponzorji, morda tisti, ki skrbijo za tehnično organizacijo itn.), novinarji s področja kulture ter druga zainteresirana javnost. Vsi ti vedo, kako velik je nek proračun, kaj želijo ustvariti v naslednjih letih; morda bi sicer lahko uvedli tudi kakšen veto v skrajnih primerih (predvsem tistih, ki so odgovorni za denar).
* v duhu ICANN-a, a prilagojeno na kulturo seveda
Sedaj smo imeli, če sem vse prav razumel, še tretjo komponento, da je država pod prejšnjo vlado pod pretvezo varčevanja želela ustvariti še neke dodatne birokratske nadstukture, ki naj bi "projektno" odločale kar o vsem (kje bodo gledališča nastopala, plesalci plesali ipd.) kar je bilo povsem skregano z realnostjo umetniškega življenja in zelo verjetno namenjeno zgolj ustvarjanju novih delovnih mest politične oligarhije (saj ne da se prej pa "funkcionarska mesta" v kulturi ne bi talala drugače).
Torej če se denar brez nadzora meče v kulturi (ta je vsekakor pomembna za obstoj nekega naroda), kdo naj bi potem to kontroliral? Sam umetnik ne more biti poklican k temu, da se samo omejuje (kot tudi zdravnik ne bi smel pri dodelovanju zdravil ipd.), nek državni birokrat pa tudi ne more odločati, koliko umetniške svobode bo financiral; pa četudi bi imeli nek strokovni svet je ta spet podvržen temu, da si bodo projekte, denar ter nagrade talali med seboj oz. znanci (pravi umetniki pa bodo odrinjeni na rob) in spet nismo dosegli ničesar Tudi ne moremo vsega kar prepustiti trgu ker potem se bo delalo samo to kar prinese največ denarja oz. pomeni zaton kulture.
Filme bi lahko financirali na različne načine. Neumen način je, da daš vnaprej milijon, ne glede na to, kaj bo nastalo. Pameten je, da filmarju pomagaš s tehnično opremo, studijskimi storitvami in podobnim, omogočiš davčne olajšave za sponzorje oziroma producente, na koncu pa lahko tudi nekaj keša daš, glede na kakovost izdelka. Recimo tako, da daš določen znesek za vsako prodano kino-vstopnico (ki je lahko zato tudi cenejša), ali za vsako nagrado na festivalih.Prvi del predloga se mi vsekakor zdi zanimiv (konec koncev naj bi to bila prava naloga države, da omogoči ustvarjanje vsakomur), tudi del o sodelovanju z zasebnim sektorjem je zaželen (sicer ti verjetno ne bodo sponzorirali kar karkoli - torej nekaj kar ima sicer kulturno, a ne finančne vrednosti -, razen morda zgolj samo zaradi olajšav in reklame) medtem ko pri zadnjem dele o kakovosti, torej o prodani vstopnici oz. nagradi lahko zopet preti nevarnost, da se bo delalo vse skupaj samo zaradi denarja oz. bi si nagrade podeljevali medsebojno. Ker naloga države vsaj v EU ni "hollywoodska produkcija", ta je prepuščena predvsem zasebnemu sektorju. Je pa tudi res da brez neke sinergije pač ne bo šlo.
Če povzamem, imamo torej v majhni Sloveniji težavo, da če so finance odvisne samo od države se ta deli predvsem po političnem ključu, poleg birokratske togosti, če pa samo od kulturnikov, si ga ti delijo med seboj predvsem po družinskem ključu, ali med prijatelji in znanci - praktično na obeh straneh podoben primer; če pa od trga oz. zasebnega sektorja, šteje pa samo uspeh (kar pa običajno ne odraža "visoke" kulture - verjetno se tudi tu lahko zgodi da se denar deli po poznanstvu, tudi političnem, smo le v Sloveniji).
Moj predlog bi bil nek t.i. "multi-stakeholder" pristop* k upravljanju kulturnega sektorja (torej splošnega in finančnega dela), medtem ko se konkretne odločitve prepuščajo umetnikom (torej kulturnim zavodom itd.). To predvsem zaradi tega, da je končni rezultat vedno nek kompromis in da ne more noben nobenega kar tako po "strankarsko" preglasiti. Vse pa bi moralo potekati povsem transparentno na očeh javnosti (vsaj ta splošni del - nacionalni kulturni program). Vprašanje je kdo bi moral biti zastopan v tem telesu, ampak najverjetneje, predstavniki države, kulture (direktorji zavodov, kjer preži nevarnost, da so bili politično nastavljeni, predstavniki sindikatov, umetnikov samih, tudi recimo pomembni dirigenti, režiserji itd.), civilne družbe (morda gledalci, ki kupujejo abonmaje ker to bi pomenilo, da že imajo nek "staž ogledov" oz. da so si ustvarili neko sliko o kulturnem programu - zopet nevarnost, da bi se povečal nakup abonmajev v politične namene, torej si bo treba izmisliti kaj drugega), predstavniki iz področja šolstva v kulturi (učitelji, profesorji), predstavniki zasebnega sektorja (sponzorji, morda tisti, ki skrbijo za tehnično organizacijo itn.), novinarji s področja kulture ter druga zainteresirana javnost. Vsi ti vedo, kako velik je nek proračun, kaj želijo ustvariti v naslednjih letih; morda bi sicer lahko uvedli tudi kakšen veto v skrajnih primerih (predvsem tistih, ki so odgovorni za denar).
* v duhu ICANN-a, a prilagojeno na kulturo seveda
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
jype ::
S tem, kako urediti financiranje nacionalne kulture, je ogromno dela, razlika v porabi proračuna je pa manjša od tega da zapreš urad za istraživanje ruda i gubljenje vremena.
Jaz se absolutno strinjam, da je trenutna ureditev nemara kar škodljiva za razvoj kulturne produkcije pri nas, sploh v smislu določenih kolektivnih organizacij, ki delajo štalo na svojih področjih, nikakor se pa ne strinjam, da če enostavno ta del odrežemo od države, bodo pa težave rešene.
Na zelo filozofskem nivoju je meni princip transnacionalnosti, komunističen gor ali dol, všeč. V praksi žal nikakor ne vidim, kako bi država sploh funkcionirala brez pripadnosti, ki jo tvorijo jezik, kultura in nacionalna zavest.
Investiranje v kulturo zagotovo nosi znaten del zaslug, da v severni Evropi ne jamrajo toliko nad svojimi dolžnostmi, se jim ne izogibajo in se tudi ne grebejo prek vseh meja za ugodnosti, ki jih njihove države ponujajo. Podobno velja tudi za Kanado, ne velja pa na primer za večino držav centralne in vzhodne Azije. Drugje nisem dovolj počasi potoval, tako da težko komentiram.
Jaz se absolutno strinjam, da je trenutna ureditev nemara kar škodljiva za razvoj kulturne produkcije pri nas, sploh v smislu določenih kolektivnih organizacij, ki delajo štalo na svojih področjih, nikakor se pa ne strinjam, da če enostavno ta del odrežemo od države, bodo pa težave rešene.
Na zelo filozofskem nivoju je meni princip transnacionalnosti, komunističen gor ali dol, všeč. V praksi žal nikakor ne vidim, kako bi država sploh funkcionirala brez pripadnosti, ki jo tvorijo jezik, kultura in nacionalna zavest.
Investiranje v kulturo zagotovo nosi znaten del zaslug, da v severni Evropi ne jamrajo toliko nad svojimi dolžnostmi, se jim ne izogibajo in se tudi ne grebejo prek vseh meja za ugodnosti, ki jih njihove države ponujajo. Podobno velja tudi za Kanado, ne velja pa na primer za večino držav centralne in vzhodne Azije. Drugje nisem dovolj počasi potoval, tako da težko komentiram.
jernejl ::
C++ verjetno ni bistven element slovenske kulture
Tako kot tudi Sony videokamera ni.
ustvarjanje v slovenščini pa zagotovo.
npr. slovensko govoreči film ali pa slovensko govoreča aplikacija.
Neoliberalci nastopate pogosto kot popolni ekonomski internacionalisti in sovražniki nacionalne države
Vem samo to, da so viri omejeni, in da jih je treba nekako čimbolje razporediti. Najprej je treba poskrbeti za primarne človekove potrebe, če kaj ostane, pa še za ostalo.
Slovenija je nacionalna država slovenskega naroda in republika vseh njenih državljanov (baje to piše v Ustavi).
Ne piše pa, da je treba slovenske filme financirati iz proračuna.
Kulture ni treba ukiniti (kot zmotno misli jype... njegova logika je nekako taka, kot bi rekel: če bi Slovenija naročila pol manj patrij, bi nam sedaj že vladali afganistanci).
Treba je le minimizirati financiranje iz proračuna na tisto, kar je najbolj nujno, dokler imamo precej ljudi pod pragom revščine.
Fritz ::
npr. slovensko govoreči film ali pa slovensko govoreča aplikacija.
Potencialno slovenska igra kot del pop-kulture. In ja, prevodi so tudi nek del kulture.
Vem samo to, da so viri omejeni, in da jih je treba nekako čimbolje razporediti. Najprej je treba poskrbeti za primarne človekove potrebe, če kaj ostane, pa še za ostalo.
No, no, komiji so poleg tega vedeli, da je bistvo vsega spopad med klasami in ne antagonizem med državami. In ker so to 'vedeli' so ustrezno ukrepali, ne glede na ceno in posledice...
Ne piše pa, da je treba slovenske filme financirati iz proračuna.
Treba je le minimizirati financiranje iz proračuna na tisto, kar je najbolj nujno, dokler imamo precej ljudi pod pragom revščine.
Ne, ne piše a je samo po sebi umevno, da bo nacionalna država skrbela za bistvene elemente svojega obstoja. Kako bo to naredila pa je drugo vprašanje. Seveda se strinjam, da so bazične potrebe na prvem mestu a je s sedanjimi pristopi (predvsem neoliberalnimi) možno, da na koncu ne bomo imeli ne kruha in ne kulture. Vielleicht ist es aber besser am leben zu sein che morire come un Slavo orgolioso, if you get what I'm trying to say.
Z Juretovim transnacionalizmom se seveda strinjam, kakor tudi s pacifizmom, humanizmom in vsem pozitivnim kar je v človeštvu. Sem pa žal tudi toliko realista, da se zavedam, da zgodovina in skozi njo ustvarjeni družbeno-ekonomski modeli nagrajujejo pohlep, sebičnost, grabežljivost, agresijo in zločin. Žal še nismo tako daleč, da bi bili sposobni to preseči. Ekonomistično gledanje na stvari pa pogled na celoto le zožuje.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein
vostok_1 ::
vostok_1> Če so dobri bodo z lahkoto dobili lastna sredstva.
Mhm, absolutno, ker ima Slovenija približno 2 miljardi prebivalcev.
vostok_1> Treba dol s seska, žal.
Negative.
Eden mojih najljubših filmov vseh časov je bil narejen z drobižem.
Sicer pa za slovensko kulturo se ne zanimam kaj preveč. Žal nisem nacionalist.
Na svetu je toliko različnih opcij, da človek ne postane fachidiot. Neprostovoljno financiranje butastih filmov ni ena. Sicer pa filem ni primarni medij za to.
Če bi zagovarjal vsaj dokumentarce bi imel manj pritožb. Te pa je danes narediti lažje kot kadarkoli prej.
Da ne govorimo o posledicah sponzoriranja enega projekta nad drugim.
Direktno financiranje je butasto. Kot je Okapi omenil, so mnogo boljši načini za to. Do takrat pa dol s seska.
T-h-o-r ::
ampak v tujini obstaja filmska industrija
v sloveniji ne moreš it na banko in prosit za 100-200 jurjev kredita za posnet film, ki ti bo po izračunih prinesel 2 milijona at the box office
v sloveniji ne moreš it na banko in prosit za 100-200 jurjev kredita za posnet film, ki ti bo po izračunih prinesel 2 milijona at the box office
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
Matako ::
Ja in? Samo zato, ker ne moreš dobiti denarja, ne pomeni, da ti ga mora kdo kar dati.
Lahko ti ga, ni pa nujno. Sploh pa... zakaj ne v te tuje banke, ki tako rade financirajo perspektivne filmske projekte?
Lahko ti ga, ni pa nujno. Sploh pa... zakaj ne v te tuje banke, ki tako rade financirajo perspektivne filmske projekte?
/\/\.K.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matako ()
Invictus ::
Mislim da je problem lenih in zanič slovenskih filmarjev daleč manj pomemben od usode celotne države.
Če bi bili tako dobri, bi brez problemov našli denar na trgu. In film prodali. Sicer pa tudi Nemci snemajo v koprodukciji. Ampak napi bi samo snemali avtohtone slovenske filme, kjer ni potrebno natančno beležiti zakaj je šel denar.
Sicer imamo kakega dobrega filmarja, ampak dela v tujini. Kot večina dobrih Slovencev.
Če bi bili tako dobri, bi brez problemov našli denar na trgu. In film prodali. Sicer pa tudi Nemci snemajo v koprodukciji. Ampak napi bi samo snemali avtohtone slovenske filme, kjer ni potrebno natančno beležiti zakaj je šel denar.
Sicer imamo kakega dobrega filmarja, ampak dela v tujini. Kot večina dobrih Slovencev.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
jype ::
Invictus> Če bi bili tako dobri, bi brez problemov našli denar na trgu. In film prodali.
A zato vse države, vključno z ZDA, tako obilno vlagajo v filmsko industrijo?
Invictus> Sicer imamo kakega dobrega filmarja, ampak dela v tujini. Kot večina dobrih Slovencev.
Imamo tudi dobre filmarje, ki delajo v Sloveniji, samo enim vam je pač bolj všeč Disney.
A zato vse države, vključno z ZDA, tako obilno vlagajo v filmsko industrijo?
Invictus> Sicer imamo kakega dobrega filmarja, ampak dela v tujini. Kot večina dobrih Slovencev.
Imamo tudi dobre filmarje, ki delajo v Sloveniji, samo enim vam je pač bolj všeč Disney.
Looooooka ::
Ne...samo konstantnih tipicnih depresivk in butastih komedij(so seveda izjeme) smo siti.
Velka razlika.
Najbolj smesno pa je, ko hoce nekdo "Tu pa tam" prodati kot neko filmsko umetnino.
Se bolj smesno je, ko to naredi se kdo drug poleg Okorna.
Tukaj je verjetno edina stvar pri kateri bi se mogoce strinjal z Okornom.
Prevec denarja se nameni za precej butaste filme(depresivke). Mogoce bi bilo res bolje, da se namesto enega mega proracuna za eno super depresivko denar veckrat na leto razdeli med Okorna in njemu podobne.
Ceprav a ne...tudi oni bi morali s svoje prucke stopiti kdaj pa kdaj. Ker kdor gleda "Disneya" pac ve, da obstaja tudi tuja low budget scena, ki pelje vse njihove filme scat. Any day of the week.
Velka razlika.
Najbolj smesno pa je, ko hoce nekdo "Tu pa tam" prodati kot neko filmsko umetnino.
Se bolj smesno je, ko to naredi se kdo drug poleg Okorna.
ampak v tujini obstaja filmska industrija
v sloveniji ne moreš it na banko in prosit za 100-200 jurjev kredita za posnet film, ki ti bo po izračunih prinesel 2 milijona at the box office
Tukaj je verjetno edina stvar pri kateri bi se mogoce strinjal z Okornom.
Prevec denarja se nameni za precej butaste filme(depresivke). Mogoce bi bilo res bolje, da se namesto enega mega proracuna za eno super depresivko denar veckrat na leto razdeli med Okorna in njemu podobne.
Ceprav a ne...tudi oni bi morali s svoje prucke stopiti kdaj pa kdaj. Ker kdor gleda "Disneya" pac ve, da obstaja tudi tuja low budget scena, ki pelje vse njihove filme scat. Any day of the week.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Looooooka ()
jype ::
Looooooka> Ne...samo konstantnih tipicnih depresivk in butastih komedij(so seveda izjeme) smo siti.
Kako tragično.
Looooooka> Najbolj smesno pa je, ko hoce nekdo "Tu pa tam" prodati kot neko filmsko umetnino.
Vsak svoje izdelke prodaja kot filmsko umetnino.
Dokler govorijo slovensko, se splača financirat, zato me skrbi, ker država še vedno nič ni nakazala Louisu C.K.
Looooooka> Ceprav a ne...tudi oni bi morali s svoje prucke stopiti kdaj pa kdaj. Ker kdor gleda "Disneya" pac ve, da obstaja tudi tuja low budget scena, ki pelje vse njihove filme scat. Any day of the week.
Aha, se pravi je bolje, če enostavno spravimo vse ljudi, ki se zdaj ukvarjajo s filmi, v mcdonalds flippat burgerje?
Kako tragično.
Looooooka> Najbolj smesno pa je, ko hoce nekdo "Tu pa tam" prodati kot neko filmsko umetnino.
Vsak svoje izdelke prodaja kot filmsko umetnino.
Dokler govorijo slovensko, se splača financirat, zato me skrbi, ker država še vedno nič ni nakazala Louisu C.K.
Looooooka> Ceprav a ne...tudi oni bi morali s svoje prucke stopiti kdaj pa kdaj. Ker kdor gleda "Disneya" pac ve, da obstaja tudi tuja low budget scena, ki pelje vse njihove filme scat. Any day of the week.
Aha, se pravi je bolje, če enostavno spravimo vse ljudi, ki se zdaj ukvarjajo s filmi, v mcdonalds flippat burgerje?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
Invictus ::
Imamo tudi dobre filmarje, ki delajo v Sloveniji, samo enim vam je pač bolj všeč Disney.
Pravzaprav ta dela na Poljskem ...
Če bi slovenski filmarji delali tako dobre zadeve kot Disney in jih znali tudi prodati, ne bi nihče stokal zaradi denarja.
Problem slovenskih filmarjev je problem Slovencev na splošno. Država naj financira vse od kraja, pokriva stroške, če bo pa dobiček, ga pa ne bomo vrnili nekaj državi. Saj za državo je že reklama dobiček. Bullshit
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Cervantes ::
Kot je rekel Goebels:
"Ko zaslišim besedo KULTURA, mi roka sama seže po pištoli.."
Podpišem.
"Ko zaslišim besedo KULTURA, mi roka sama seže po pištoli.."
Podpišem.
jype ::
Invictus> Pravzaprav ta dela na Poljskem ...
Nope.
Invictus> Če bi slovenski filmarji delali tako dobre zadeve kot Disney in jih znali tudi prodati, ne bi nihče stokal zaradi denarja.
Disney ne dela dobrih zadev. Dela take, ki se prodajajo, tako kot McDonald's.
Nope.
Invictus> Če bi slovenski filmarji delali tako dobre zadeve kot Disney in jih znali tudi prodati, ne bi nihče stokal zaradi denarja.
Disney ne dela dobrih zadev. Dela take, ki se prodajajo, tako kot McDonald's.
Cervantes ::
Ja. Zato pa ne jamra in ne traži pare od države.
Long live Mazzini!
Filmarji naj začnejo delat stvari, ki jih bo folk hodu gledat. Al pa nej se začnejo ukvarjat s čim drugim.
Jest sem tuki fašist.
Long live Mazzini!
Filmarji naj začnejo delat stvari, ki jih bo folk hodu gledat. Al pa nej se začnejo ukvarjat s čim drugim.
Jest sem tuki fašist.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Cervantes ()
jype ::
Cervantes> Filmarji naj začnejo delat stvari, ki jih bo folk hodu gledat. Al pa nej se začnejo ukvarjat s čim drugim.
Se pravi v resnici ne potrebujemo slovenskega filma, ker že itak lahko poceni uvozimo Disney.
Se pravi v resnici ne potrebujemo slovenskega filma, ker že itak lahko poceni uvozimo Disney.
Cervantes ::
BTW, tukaj se popolnoma strinjam s predsednikom vlade, ki opravlja le tekoče posle, kar se tiče pijančkov in prostitutk in sploh socialnega podna. Osebno ob gledanju te sorte filmarije ne doživljam nikakršnih orgazmov ali katarz, ampak mi gre preprosto na kozlanje.
PaX_MaN ::
Cervantes> Filmarji naj začnejo delat stvari, ki jih bo folk hodu gledat. Al pa nej se začnejo ukvarjat s čim drugim.
Se pravi v resnici ne potrebujemo slovenskega filma, ker že itak lahko poceni uvozimo Disney.
Ne vem, zame slovenski film ni sam tisti k ga financira država. Plestenjak, Murko pa Aggropoop so lih tko del slovenske kulture k Kruh in mleko, Dekameron, Janez Janša & Janez Janša & Janez Janša pa N'Toko. Resda ološ, ampak če pod okrilje vzemamo pršut in drugo žile mašečo packarijo - pa vemo kok je slana hrana nezdrava - bomo pa še Kranjsterdam!
Cervantes ::
Moram te malo popravit. Od navedenega, Dekameron ni bil ološ. Pa tudi pršut ni.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Cervantes ()
Invictus ::
Pa tudi Kransterdam je zgubil na ugledu.
Živ dolgcajt ...
Živ dolgcajt ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
jype ::
PaX_MaN> Ne vem, zame slovenski film ni sam tisti k ga financira država.
Tudi jaz nisem tega mnenja. Mene samo ne moti, če država sofinancira nekatere od teh reči. Sicer se strinjam, da bi bila loterija verjetno bolj pošten način distribucije teh sredstev, po drugi strani pa ološ ne potrebuje finančne pomoči, ker ga itak izdatno podpira spodnji del gaussove krivulje.
Tudi jaz nisem tega mnenja. Mene samo ne moti, če država sofinancira nekatere od teh reči. Sicer se strinjam, da bi bila loterija verjetno bolj pošten način distribucije teh sredstev, po drugi strani pa ološ ne potrebuje finančne pomoči, ker ga itak izdatno podpira spodnji del gaussove krivulje.
Mr.B ::
jype, sej vem. Označimo vsako govno kot Slovensko umetnost, pa jo financiramo. Potem pa ugotoviš, da je "umetnost" gledalo toliko ljudi, da je zapolnilo 10% dvorane. Izkazalo se je da tudi Hollywood zahteva da da režiser del svojih jajc ups mošnička, na knalo. Pa to velja tudi za vse uspešne EU filme vključujoč Slovenske. Verjetno velja isto pravilo tudi za Boliwood, ali karkoli se že un Indijski reče.
No pa preden se boš začel lepojezičit, razmisli kako da imamo pri nas producenta in režiserja kar v isti osebe...Verjetno ne zato da bo kvaliteta, ampak bolj uno za žep, ker mi je država dal nepovratno za kulturo...
No pa preden se boš začel lepojezičit, razmisli kako da imamo pri nas producenta in režiserja kar v isti osebe...Verjetno ne zato da bo kvaliteta, ampak bolj uno za žep, ker mi je država dal nepovratno za kulturo...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
Mr.B ::
kmetek , verjetno zato ker gre denar enako kot drugje brez rezultata. Sicer se tu uporabi zaznamek "kultura", pa upraviči vsako krajo.
kmetek pa nic skrbeti spet bo Kulturno Ministrstvo...
kmetek pa nic skrbeti spet bo Kulturno Ministrstvo...
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold
LuiIII ::
OK s filmi ali brez je trenutno verjetno bolj pomembno sprejetje rahle spremembe (imenovati si jo upajo kar reforma!) delovne zakonodaje. Meni se zdi, da je bilo škoda časa, da so se s tem sploh ukvarjali. Spremembe so pravzaprav čisto minorne. S tem ko se omejuje zaposlovanje za določen čas se seveda ne bo povečalo zaposlovanje za nedoločen čas? Ne razumem zakaj se pojma določen in nedoločen čas enostavno ne izenačita in gre zgolj in samo za zaposlitev? OK baje se poenostavljajo postopki zaposlovanja in odpuščanja ter zmanjšuje odpovedni rok. To je seveda vse dobro in prav, a po mojem vse skupaj v bistveno premajhnem obsegu. Vse skupaj ne bo zajezilo s.p. "zaposlovanja" oz. pogodbenega dela, ki postaja de facto najbolj iskana vrsta "zaposlovanja" pri nas. Morda pa je to cena, da se delojemalec in delodajalec naučita zadev hardway?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: LuiIII ()
donfilipo ::
Ni Slovenskega filma še nekaj časa in verjetno za vekomaj, brez državnega slovenskega-slovanskega, ali morda celo evropskega seska. Enostavno premajhen trg in čeprav ljudje povprečno film enake kvalitete stokrat raje gledajo če je domač, se komercialno še vedno ne izplača. Zato recimo je tudi Okorn končal na Poljskem kjer jih je predvsem mnogokrat mnogokrat več. Potencialnih gledalcev!
Vprašanje je samo, če ni ta sesek dejansko malo preobilen za določene klane na čase. Veliko vprašanje. Tu nemara nadzornik nasprotne opcije janšata:) nemara ni ravno katastrofa, ne vem pa zakaj je ob tem treba sicer čisto racionalen projekt rahle diete ob pokazanih rezultatih: število filmov lately 0:)...torej zakaj je treba zraven obesiti klasično nacistično, da ne bomo snemali filme o pijancih in kurbah. Pa pismo domobransko...jedro vsake velike kulture so pijanci in kurbe!!!!
Pol pa ni čudno da mu nič ne rata
Še to da zaključim roman: Partizani so ga tepli celo noč, me je zajebal. Zdaj pa tako ne bo nihče objavil Kaj šele sponzoriral.
Vprašanje je samo, če ni ta sesek dejansko malo preobilen za določene klane na čase. Veliko vprašanje. Tu nemara nadzornik nasprotne opcije janšata:) nemara ni ravno katastrofa, ne vem pa zakaj je ob tem treba sicer čisto racionalen projekt rahle diete ob pokazanih rezultatih: število filmov lately 0:)...torej zakaj je treba zraven obesiti klasično nacistično, da ne bomo snemali filme o pijancih in kurbah. Pa pismo domobransko...jedro vsake velike kulture so pijanci in kurbe!!!!
Pol pa ni čudno da mu nič ne rata
Še to da zaključim roman: Partizani so ga tepli celo noč, me je zajebal. Zdaj pa tako ne bo nihče objavil Kaj šele sponzoriral.
In times of Universal Deceit, telling the truth
becomes revolutionary act. Orwell
becomes revolutionary act. Orwell
T-h-o-r ::
Ja in? Samo zato, ker ne moreš dobiti denarja, ne pomeni, da ti ga mora kdo kar dati.
Lahko ti ga, ni pa nujno. Sploh pa... zakaj ne v te tuje banke, ki tako rade financirajo perspektivne filmske projekte?
ja, zato pa izberejo vsako leto 2 projekta, katerima potem dajo denar, ne dajo ga kar v sem
Ni Slovenskega filma še nekaj časa in verjetno za vekomaj, brez državnega slovenskega-slovanskega, ali morda celo evropskega seska. Enostavno premajhen trg in čeprav ljudje povprečno film enake kvalitete stokrat raje gledajo če je domač, se komercialno še vedno ne izplača. Zato recimo je tudi Okorn končal na Poljskem kjer jih je predvsem mnogokrat mnogokrat več. Potencialnih gledalcev!
Vprašanje je samo, če ni ta sesek dejansko malo preobilen za določene klane na čase. Veliko vprašanje. Tu nemara nadzornik nasprotne opcije janšata:) nemara ni ravno katastrofa, ne vem pa zakaj je ob tem treba sicer čisto racionalen projekt rahle diete ob pokazanih rezultatih: število filmov lately 0:)...torej zakaj je treba zraven obesiti klasično nacistično, da ne bomo snemali filme o pijancih in kurbah. Pa pismo domobransko...jedro vsake velike kulture so pijanci in kurbe!!!!
Pol pa ni čudno da mu nič ne rata
Še to da zaključim roman: Partizani so ga tepli celo noč, me je zajebal. Zdaj pa tako ne bo nihče objavil Kaj šele sponzoriral.
folk tukaj pač misli, da ima "neodvisni" slovenski film povsem enake šanse zaslužka in trženja, kot en "neodvisni" španski, francoski, nemški ali celo ameriški film
folk tukaj tudi misli, da lahko z dobro idejo enostavno greš v "slovenski pinewood" ali "slovensko cinecitto" ali celo "slovenski holivud", tam pocukaš enega slovenskega selzcnika ali thalberga za rokav, ter mu prodaš svojo idejo za slovenski film in voila, ker je producent prepričan, da bo na ta način lahko s slovenskim filmov zaslužil "desetine milijonov", ti bo dal 2 milijona za izvedbo projekta
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: T-h-o-r ()
jernejl ::
Zato recimo je tudi Okorn končal na Poljskem kjer jih je predvsem mnogokrat mnogokrat več. Potencialnih gledalcev!
Saj je res več gledalcev, je pa tudi konkurenca med filmi večja. Vsaka palica ima dva konca.
T-h-o-r ::
ja, ampak za rekordno gledan slo. film bi pomenilo, da bi ga videlo nekaj čez 100.000 ljudi; za rekordno gledam poljski film bi pomenilo, da ga bi videlo 4 milijone ljudi
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
donfilipo ::
Okorn je genij. Simple. Švasa in traktor pa verjetno vozi le povprečno:)
Če hoče kot genij delati to kar ljubi mora na Poljsko. Lahko bi režiral tudi pri nas ampak vedno v kompromisu na televizijah v konfliktu z formalno šolanimi in v pomanjkanju pravega dela. Ki ga ljubi.
Če hoče kot genij delati to kar ljubi mora na Poljsko. Lahko bi režiral tudi pri nas ampak vedno v kompromisu na televizijah v konfliktu z formalno šolanimi in v pomanjkanju pravega dela. Ki ga ljubi.
In times of Universal Deceit, telling the truth
becomes revolutionary act. Orwell
becomes revolutionary act. Orwell
Gregor P ::
folk tukaj tudi misli, da lahko z dobro idejo enostavno greš v "slovenski pinewood" ali "slovensko cinecitto" ali celo "slovenski holivud", tam pocukaš enega slovenskega selzcnika ali thalberga za rokav, ter mu prodaš svojo idejo za slovenski film in voila, ker je producent prepričan, da bo na ta način lahko s slovenskim filmov zaslužil "desetine milijonov", ti bo dal 2 milijona za izvedbo projektaKje pa ... folk tukaj mislimo, da če imam "strica" tam, bo moj film zagotovo sprejet oz. mi denar ne uide, tudi če do filma sploh nikoli ne pride (recimo zaradi kasnejšega "pomanjkanja denarja" ali pa "političnega pritiska")
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Gregor P ::
Mimogrede ste videli sedaj, kako hitro brez težav lahko sprejmejo v DZ-ju zakone, če le hočejo
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
hruske ::
Ti optimist, ti. Misliš da lahko kar tako linkaš na novico na strani državnega zbora? :)
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
Gregor P ::
Ni bilo druge, komentar sem napisal takoj po tem, ko sem gledal sejo DZ v živo; tako ste vsaj lahko približno vedeli o čem sploh govorim (razen seveda tisti, ki ste tudi videli)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
jype ::
Pojma nimamo, o čem govoriš. Link ne kaže nikamor.
(Večina v parlamentu ni noben problem. Problem je pomanjkanje kompetentnih pisalcev zakonodaje.)
(Večina v parlamentu ni noben problem. Problem je pomanjkanje kompetentnih pisalcev zakonodaje.)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
Gregor P ::
Kako da ne? Pravkar sem kliknil znova in tam so informacije, kaj so sprejemali (ter pod "Dokumenti" tudi magnetogram seje itd.). Tebi se res ne odpre nobena stran?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Cervantes ::
Ja filme pa moramo snemat, to je potrebno za obstoj nacionalne kulture in identitete in imamo izjemno nadarjene avtorje.
Pol pa prosim, še vesoljski program. Imamo namreč tudi kar precej izjemnih inženirjev. In identiteta naroda brez vesoljskega programa je nevarno ogrožena.
BS!
Pol pa prosim, še vesoljski program. Imamo namreč tudi kar precej izjemnih inženirjev. In identiteta naroda brez vesoljskega programa je nevarno ogrožena.
BS!
Matako ::
Pa na jedrskega ne pozabi, da nes ne bodo kapitalisti jebali!
/\/\.K.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matako ()
jype ::
Cervantes> Ja filme pa moramo snemat, to je potrebno za obstoj nacionalne kulture in identitete in imamo izjemno nadarjene avtorje.
Who cares kakšne avtorje mamo? Kulturo podpiramo zato, da bomo _pridobili_ dobre avtorje, ne zato, ker bi jih že imeli.
Cervantes> Pol pa prosim, še vesoljski program.
Ga že mamo, btw.
Matako> Pa na jedrskega ne pozabi. >:D
No, pri tem sem pa tudi jaz že sodeloval!
Who cares kakšne avtorje mamo? Kulturo podpiramo zato, da bomo _pridobili_ dobre avtorje, ne zato, ker bi jih že imeli.
Cervantes> Pol pa prosim, še vesoljski program.
Ga že mamo, btw.
Matako> Pa na jedrskega ne pozabi. >:D
No, pri tem sem pa tudi jaz že sodeloval!