Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
m0LN4r ::
Pospeseval bos samo tolko, kolko ti prometni tok in varnostna razdalja do spredaj vozecega dopuscata. Hitrejse pospesevanje prinese za sabo tudi nevarnosti in mocnejsa zaviranja.
Al pa boste EVjasi se pred pesci hitro potegnili desno?
Jaz bi lahko vozil 2-3s do 50 v mestu, lahko bi se cel cajt vozil v 1. prestavi v mestu, ampak ne pocnem tega, ker je taksno pocetje enostavno nevarno.
Zdaj ce tvoj rabi 14s do sto, te razumem (kaj je to za zalosti 1.0 MPI LPG, res tezko najdes pocasnejso stvar), do 50 pa je vsak sodoben turbo mlincek vec kot dovolj hiter za po mestu.
Al pa boste EVjasi se pred pesci hitro potegnili desno?
Jaz bi lahko vozil 2-3s do 50 v mestu, lahko bi se cel cajt vozil v 1. prestavi v mestu, ampak ne pocnem tega, ker je taksno pocetje enostavno nevarno.
Zdaj ce tvoj rabi 14s do sto, te razumem (kaj je to za zalosti 1.0 MPI LPG, res tezko najdes pocasnejso stvar), do 50 pa je vsak sodoben turbo mlincek vec kot dovolj hiter za po mestu.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
J.McLane ::
V ICE je tako početje agresivno in neudobno, zato se to ne počne. Ta agresivnost (šaltanje) jasno predstavlja tudi nevarnost. Pri EV je tega "občutka" veliko manj in do neke mere lahko greš v hitrejše pospeševanje, pa varnost ne bo kompromis.
Pod črto, prometni tok bi se z EV rahlo pospešil, sploh v našem okolju kjer je 90% vozil z ročnim menjalnikom in se folku enostavno ne da drkat te ročke na vsakem semaforju.
Pod črto, prometni tok bi se z EV rahlo pospešil, sploh v našem okolju kjer je 90% vozil z ročnim menjalnikom in se folku enostavno ne da drkat te ročke na vsakem semaforju.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
MrStein ::
Vse odpadne baterije? Sigurno imaš vir za to ane? Jaz ti dam lahko samo enega, ampak je po mojem dovolj, da umakneš svojo trditev o VSEH.
Ta link je propaganda Toyote.
OK, za slotek debato dovolj dober vir...
Če se vrnemo na dokumentarec.
- grafit, dokler se kitajska gre najcenejšega dobavitelja grafita, ne gre drugače kot da svinjajo vse okrog. To je stvar regulacije, vsak rudnik je svinjarija, tudi hidravlično lomljenje za pridobivanje nafte je svinjarija. Poznam pa na tem področju vsaj tri velike projekte, ki imajo plane večje kot je trenutna kitajska proizvodnja. Talga na švedskem planira leta 2025 100 ktpa anodnega materiala, kar je za 100 GWh/letno baterij, oz. 150 GWh če upoštevamo da bo takrat v anodah že kar nekaj silicija in bo grafita treba imeti manj. Potem je v Kanadi Nouveau Monde Graphite, ki ima podobne plane 100 ktpa. Trenuten konkurent kitajcem je pa že danes Syrah Resources (mislim da imajo rudnik v Afriki). Če kdo želi še dalje raziskovati pa naj išče Ecograph, Novonix. Vsi ti projekti so ESG compliant, za razliko od Kitajcev.
- baker, ne poznam dosti da bi komentiral. Kar se EV tiče je potrebnega nekaj več bakra, ampak govora je o nekih 20 kg več kot pri navadnem avtu.
- Litij. Vsi sanjajo o tej Boliviji kot, da je to edini vir litija in ga nikjer drugje ni. Svetovne zaloge litija so tako ogromne, da nekaj se orientirati po tem kdo ima največje zaloge je totalen bullshit. Litij bomo Evropejci za svoje potrebe kar lepo dobili v Evropi, vse po smernicah ESG. Kdor ne verjame naj si pogleda plane Vulcan, European Metals Holdings, European Lithium Ltd, Infinity Lithium, Savannah Resources in Rio Tinto (Srbija). Tale Bolivija bo zvisela iz njenih planov kao da je Litij nova nafta, ker to enostavno ni res. Litij ni enostavna surovina, pride v več oblikah in z različnimi čistostmi. Trenutno je najbolj vroča zadeva litijev hidroksid, ki ga je pa najlažje in najceneje pridelati iz skalnate rude in ne iz slanice, ki jo ima južna Amerika. Malo si poglejte od kje Ganfeng dobi surovino da je lahko največji proizvajalec litijeva hidroksida na svetu. Bolivija to sigurno ni in tudi ne bo. Eden največjih virov je Avstralija.
Tole sem pisal bolj iz glave, tako da bom konstruktiven komentar z veseljem preveril in se posul s pepelom, če sem ga kje udaril mimo.
Ja, enkrat v prihodnosti bo to čisto. Danes ni. Dokumentarec govori o danes. Ne neki sliki v kristalni krogli.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
hruske ::
Temna stran zelenih energij?
Sem pogledal ta dokumentarec in moram rečt, da sem pričakoval nekaj več. Zdi se mi nenatančno oz. slabo artikulirana zmes željá po enostavnih rešitvah, kjer teh ni.
Pogrešal sem imena (in datum izjave pri nastopajočih, če ni izjava iz istega časa kot je nastajal dokumentarec), tako ne vem ne kdo je dal izjavo ne kdaj. Lahko je nek Pablo iz Arkansasa dobil $100, da je rekel to kar je režiser oz. producent hotel, podobno kot imajo firme pri nas slamnate direktorje iz bosne.
Praktično pri vsem kar človek počne zadnjih par tisoč let, so žrtvovana področja. Samo pri nas imaš npr. Idrijo, ki se poseda zaradi rudnika. Vas Družmirje ima danes 0 prebivalcev, ker je na njenem mestu zaradi izkopa premoga iz rudnika lignita Velenje nastalo Družmirsko jezero. Žirovski vrh zahteva stalni monitoring, da radioaktiven material ne pride v Soro. V Celju imaš Cinkarno, ki je zgrajena na industrijskih odpadkih, iz katerih se danes v reko izločajo težke kovine. Malo bolje jo je odneslo odlagališče rdečega blata v Kidričevem, tam je na prizadetem okolišu danes fotovoltaična elektrarna.
Zadnja leta so pri nas žrtvovana področja predvsem zbiralinice oz. predelovalnice odpadkov, kjer prihaja do požarov, tisti dim pa razsaja po bližnji in daljnji okolici. Veste, kaj je tudi gorljiv nevarni odpadek, ki se zbira tam? Izrabljeno motorno olje.
Tudi nafta pušča za sabo žrtvovana področja, od razlitij (Exxon Valdez na Aljaski, Deepwater Horizon v Mehiškem zalivu), onesnaženja zraka (akutno npr. Zalivska vojna, kronično vsako večje mesto), do dvigovanja in posedanja terena (Texas). Klik če kdo hoče videt kako izgleda žrtvovano področje zaradi črpališč nafte.
Tisti, ki jih skrbijo delci gum zaradi EV, pozabljajo na večtonske SUV višjega razreda. Očitno tudi nikoli niso videli kako polpriklopnik zavija v ostrem ovinku - za njim ostane zelo debela črta. V enem ovinku pusti toliko gume, kolikor je avto ob zmerni vožnji ne obrabi v par tisoč kilometrih.
Na koncu "dokumentarca" nekdo neimenovan pozove še k spremembi celotnega družbenega sistema. Se strinjam, idealno bi bilo, če bi vsi kolesarili, ker je to energetsko optimalen način za gibanje, a močno dvomim, da bodo ljudje iz Dolenje Trebuše kolesarili v službo do Idrije.
Če kaj, potem je ta dokumentarec poimenovan napačno, ker temne strani nima zelena energija, ampak industrijska aktivnost v splošnem. Zelena energija ima za spremembo tudi potencialno svetlo stran, če do nje premišljeno pristopimo.
Sem pogledal ta dokumentarec in moram rečt, da sem pričakoval nekaj več. Zdi se mi nenatančno oz. slabo artikulirana zmes željá po enostavnih rešitvah, kjer teh ni.
Pogrešal sem imena (in datum izjave pri nastopajočih, če ni izjava iz istega časa kot je nastajal dokumentarec), tako ne vem ne kdo je dal izjavo ne kdaj. Lahko je nek Pablo iz Arkansasa dobil $100, da je rekel to kar je režiser oz. producent hotel, podobno kot imajo firme pri nas slamnate direktorje iz bosne.
Praktično pri vsem kar človek počne zadnjih par tisoč let, so žrtvovana področja. Samo pri nas imaš npr. Idrijo, ki se poseda zaradi rudnika. Vas Družmirje ima danes 0 prebivalcev, ker je na njenem mestu zaradi izkopa premoga iz rudnika lignita Velenje nastalo Družmirsko jezero. Žirovski vrh zahteva stalni monitoring, da radioaktiven material ne pride v Soro. V Celju imaš Cinkarno, ki je zgrajena na industrijskih odpadkih, iz katerih se danes v reko izločajo težke kovine. Malo bolje jo je odneslo odlagališče rdečega blata v Kidričevem, tam je na prizadetem okolišu danes fotovoltaična elektrarna.
Zadnja leta so pri nas žrtvovana področja predvsem zbiralinice oz. predelovalnice odpadkov, kjer prihaja do požarov, tisti dim pa razsaja po bližnji in daljnji okolici. Veste, kaj je tudi gorljiv nevarni odpadek, ki se zbira tam? Izrabljeno motorno olje.
Tudi nafta pušča za sabo žrtvovana področja, od razlitij (Exxon Valdez na Aljaski, Deepwater Horizon v Mehiškem zalivu), onesnaženja zraka (akutno npr. Zalivska vojna, kronično vsako večje mesto), do dvigovanja in posedanja terena (Texas). Klik če kdo hoče videt kako izgleda žrtvovano področje zaradi črpališč nafte.
Tisti, ki jih skrbijo delci gum zaradi EV, pozabljajo na večtonske SUV višjega razreda. Očitno tudi nikoli niso videli kako polpriklopnik zavija v ostrem ovinku - za njim ostane zelo debela črta. V enem ovinku pusti toliko gume, kolikor je avto ob zmerni vožnji ne obrabi v par tisoč kilometrih.
Na koncu "dokumentarca" nekdo neimenovan pozove še k spremembi celotnega družbenega sistema. Se strinjam, idealno bi bilo, če bi vsi kolesarili, ker je to energetsko optimalen način za gibanje, a močno dvomim, da bodo ljudje iz Dolenje Trebuše kolesarili v službo do Idrije.
Če kaj, potem je ta dokumentarec poimenovan napačno, ker temne strani nima zelena energija, ampak industrijska aktivnost v splošnem. Zelena energija ima za spremembo tudi potencialno svetlo stran, če do nje premišljeno pristopimo.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
J.McLane ::
Vse odpadne baterije? Sigurno imaš vir za to ane? Jaz ti dam lahko samo enega, ampak je po mojem dovolj, da umakneš svojo trditev o VSEH.
Ta link je propaganda Toyote.
OK, za slotek debato dovolj dober vir...
Evo izvoli tožit Toyoto ker ima na netu objavljeno samo propagando, v resnici pa vozijo 80 kg težke baterije iz hibridov na kitajsko da jih potem tam vržejo v morje.
Ja, enkrat v prihodnosti bo to čisto. Danes ni. Dokumentarec govori o danes. Ne neki sliki v kristalni krogli.
Timeframe je 5 let, to je zelo bližja prihodnost, če tega ne bo, bom ob velik del prihrankov, ker sem investiran v to zgodbo. Upaš ti investirat na nasprotni breg?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
kow ::
Tisti, ki jih skrbijo delci gum zaradi EV, pozabljajo na večtonske SUV višjega razreda. Očitno tudi nikoli niso videli kako polpriklopnik zavija v ostrem ovinku - za njim ostane zelo debela črta. V enem ovinku pusti toliko gume, kolikor je avto ob zmerni vožnji ne obrabi v par tisoč kilometrih.
Ne "skrbijo" nas delci gum, ampak delci gum v gosto naseljenih podrocjih. Ce bodo prevladala EV vozila, bo zrak v mestih boljsi. Ce zelimo se boljsi zrak, bomo morali ukreniti kaj glede kurisc in pa delcev gum. Saj zelis boljsi zrak?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
m0LN4r ::
V ICE je tako početje agresivno in neudobno, zato se to ne počne. Ta agresivnost (šaltanje) jasno predstavlja tudi nevarnost. Pri EV je tega "občutka" veliko manj in do neke mere lahko greš v hitrejše pospeševanje, pa varnost ne bo kompromis.Mogoce, mogoce pa bi se upocasnil, kot to vidim vsak dan na cesti kako EVjasi sparajo z elektriko. 40 po mestu, 70 izven... Pac 99% za katerimi se vozim, jih je treba vse po vrsti prehitevat.
Pod črto, prometni tok bi se z EV rahlo pospešil, sploh v našem okolju kjer je 90% vozil z ročnim menjalnikom in se folku enostavno ne da drkat te ročke na vsakem semaforju.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
hruske ::
Tisti, ki jih skrbijo delci gum zaradi EV, pozabljajo na večtonske SUV višjega razreda. Očitno tudi nikoli niso videli kako polpriklopnik zavija v ostrem ovinku - za njim ostane zelo debela črta. V enem ovinku pusti toliko gume, kolikor je avto ob zmerni vožnji ne obrabi v par tisoč kilometrih.
Ne "skrbijo" nas delci gum, ampak delci gum v gosto naseljenih podrocjih. Ce bodo prevladala EV vozila, bo zrak v mestih boljsi. Ce zelimo se boljsi zrak, bomo morali ukreniti kaj glede kurisc in pa delcev gum. Saj zelis boljsi zrak?
Kurišča se (konkretno v Ljubljani) precej priklapljajo na vročevod, toplarna pa bo tudi kmalu šla v celoti na plin, tako da bo še manj teh delcev iz kurišč.
Glede delcev od gum pa se torej strinjava - po Ljubljani je treba naredit široke, varne kolesarske steze.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
BigWhale ::
Ne "skrbijo" nas delci gum, ampak delci gum v gosto naseljenih podrocjih. Ce bodo prevladala EV vozila, bo zrak v mestih boljsi. Ce zelimo se boljsi zrak, bomo morali ukreniti kaj glede kurisc in pa delcev gum. Saj zelis boljsi zrak?
Delci gum v povezavi z EVji so bullshit FUD in nic drugega.
Gregor P ::
Tole ste poslušali včeraj na 24ur Zvečer, ko je "strokovnjak za mobilnost" Andrej Brglez dejal, da bodo v naslednjem desetletju prevladovali nakupi hibridov, potem pa vozila na vodik, če ne pride, kakšna druga alternativa vmes?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Jazon ::
Ne "skrbijo" nas delci gum, ampak delci gum v gosto naseljenih podrocjih. Ce bodo prevladala EV vozila, bo zrak v mestih boljsi. Ce zelimo se boljsi zrak, bomo morali ukreniti kaj glede kurisc in pa delcev gum. Saj zelis boljsi zrak?
Delci gum v povezavi z EVji so bullshit FUD in nic drugega.
Študija je tlelele:
https://www.oecd-ilibrary.org/sites/4a4...
hruske ::
Tole ste poslušali včeraj na 24ur Zvečer, ko je "strokovnjak za mobilnost" Andrej Brglez dejal, da bodo v naslednjem desetletju prevladovali nakupi hibridov, potem pa vozila na vodik, če ne pride, kakšna druga alternativa vmes?
Tu ni nobenega Andreja Brgleza?
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
Gregor P ::
Hvala za opozorilo Sem dejansko dal link, ki ti ga dajo na spletni strani pri tem videu, ko klikneš na ikono za povezavo znotraj videa https://www.24ur.com/video/62503840 ampak vidim, da ni pravi. Bo treba zgleda ročno najti v njihovi videoteki
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
hruske ::
Ja, ravno gledam, da je link pravi, ampak naloži se pa napačen video. Poop. ;)
Sem pogledal. To je pač njegovo mnenje.
Pomojem bo vodik logistično prezahteven, ko bodo enkrat ljudje izkusili električni avto. Za elektriko je kabel dovolj, vodik pa je zahteven za hrambo, hodit je treba tankat, plamen je neviden, skupni izkoristek je slab - posledično bo cena višja.
Lahko, da bodo tovornjaki na vodik.
Verjetno bojo plinske elektrarne na vodik, narejen iz presežkov obnovljivih virov EE.
Sem pogledal. To je pač njegovo mnenje.
Pomojem bo vodik logistično prezahteven, ko bodo enkrat ljudje izkusili električni avto. Za elektriko je kabel dovolj, vodik pa je zahteven za hrambo, hodit je treba tankat, plamen je neviden, skupni izkoristek je slab - posledično bo cena višja.
Lahko, da bodo tovornjaki na vodik.
Verjetno bojo plinske elektrarne na vodik, narejen iz presežkov obnovljivih virov EE.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
kow ::
"cist dizel" - klasika.
Das cloveka v lepo obleko, mu das labelo strokovnjak, pa se iz nekega instituta pride. Ga bomo pa ja poslusali.
Das cloveka v lepo obleko, mu das labelo strokovnjak, pa se iz nekega instituta pride. Ga bomo pa ja poslusali.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
jernejl ::
Pomojem bo vodik logistično prezahteven, ko bodo enkrat ljudje izkusili električni avto. Za elektriko je kabel dovolj, vodik pa je zahteven za hrambo, hodit je treba tankat, plamen je neviden, skupni izkoristek je slab - posledično bo cena višja.Problem je v tem, da elektrika sicer zadovoljivo rešuje osebne avtomobile, nekaterih drugih vrst transporta (npr. tovorni cestni promet) pa ne.
Lahko, da bodo tovornjaki na vodik.Če bi tako ali tako potrebovali infrastrukturo za vodik (za tovorna vozila), potem je lahko vseeno bolj racionalno, da obstaja samo to, kot pa da imamo poleg tega še infrastrukturo za osebne avtomobile.
Bomo pa seveda v prihodnje videli, kaj bo prinesel razvoj pri eni in drugi tehnologiji.
DamijanD ::
Danes je sosedu na cesti crknila tesla S, me prav zanima kaj je bilo (pa vem, da vsak tip avta lahko crkne - samo EVji so za enkrat še malo bolj eksotika in naj bi bili bolj zanesljivi).
Gregor P ::
... ne razumeš, zagotovo se je sama ustavila in se ugasnila, da vozniku reši življenje
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
m0LN4r ::
ID.3 gre pa večkrat na mesec na "posodobitve".
Kolkokrat si bil prejsnja dva mesca?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
b3D_950 ::
Sodelavc ga ima, pa je omenil, da mora it večkrat. Nisem pa spraševal v detajle.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: b3D_950 ()
borisk ::
Danes je sosedu na cesti crknila tesla S, me prav zanima kaj je bilo (pa vem, da vsak tip avta lahko crkne - samo EVji so za enkrat še malo bolj eksotika in naj bi bili bolj zanesljivi).
da ni tista, ki se je včeraj razbila na primorski avtocesti zaradi poledice. me zanima kakšna bo ocena škode ali totalka ali xx.xxx€ za popravilo.
DamijanD ::
Danes je sosedu na cesti crknila tesla S, me prav zanima kaj je bilo (pa vem, da vsak tip avta lahko crkne - samo EVji so za enkrat še malo bolj eksotika in naj bi bili bolj zanesljivi).
da ni tista, ki se je včeraj razbila na primorski avtocesti zaradi poledice. me zanima kakšna bo ocena škode ali totalka ali xx.xxx€ za popravilo.
Ne. Sem se mimo peljal po lokalni/regionalni cesti, ko je bila zraven avtovleka, pa mojster je nekaj gledal v prednji prtljažnik (če ne bi vedel, da je EV bi mislil, da gleda kaj je narobe z motorjem)
BigWhale ::
Ne "skrbijo" nas delci gum, ampak delci gum v gosto naseljenih podrocjih. Ce bodo prevladala EV vozila, bo zrak v mestih boljsi. Ce zelimo se boljsi zrak, bomo morali ukreniti kaj glede kurisc in pa delcev gum. Saj zelis boljsi zrak?
Delci gum v povezavi z EVji so bullshit FUD in nic drugega.
Študija je tlelele:
https://www.oecd-ilibrary.org/sites/4a4...
Pa si dejansko prebral kaj pravi ta zadeva? Lazji EVji imajo tudi non-exhaust PM emissions manjsi od ICEjev. Tezji EVji pa imajo za 4-6.5% vecji non-exhaust emission od ICEjev.
Oboji imajo pa zero exhaust emissions.
To je res a no-brainer.
Jazon ::
Ja seveda sem prebral. Sem ti postal zato, da prebereš še ti in ostali.
Zaključke naj si potegne vsak zase. Članek na HanziTV je bil slabo preveden iz tujega jezika ali pa je namerno provokativen click-bait.
Nerad se pregovarjam s trigger-happy moderatorji zato mi tukaj specificiraj, če bi rad šel v diskusijo, da ustvarimo enakovredne pogoje.
Zaključke naj si potegne vsak zase. Članek na HanziTV je bil slabo preveden iz tujega jezika ali pa je namerno provokativen click-bait.
Nerad se pregovarjam s trigger-happy moderatorji zato mi tukaj specificiraj, če bi rad šel v diskusijo, da ustvarimo enakovredne pogoje.
hruske ::
Mimogrede, decembra je bilo novo registriranih 288 osebnih avtomobilov brez goriva (električnih) od 3796 vseh osebnih avtomobilov, kar znese 7,6% odstotka mesečnega deleža.
V celotnem 2020 je bilo registriranih 1841 baterijskih, kar znese 2,25% letnega deleža novo registirarnih osebnih avtomobilov. Leta 2019 je bilo baterijskih 785 oz. 0,73% vseh.
V celotnem 2020 je bilo registriranih 1841 baterijskih, kar znese 2,25% letnega deleža novo registirarnih osebnih avtomobilov. Leta 2019 je bilo baterijskih 785 oz. 0,73% vseh.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
Gregor P ::
V prihodnosti bodo EV morda plastični - Meet Luca: an electric car made from recycled waste by students of Eindhoven University
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
pegasus ::
Ubistvu je grozno, da so vozila danes še kar plehnata. In folk je srečen, da lahko kupi izdelke z vgrajenim mehanizmom propadanja. Jaz tega ne razumem ...
roCkY ::
V bistvu je važna površina zaslonov in posledično količina redkih zemljin v njih... Iz česa je skelet ne zanima skoraj nikogar.
Okapi ::
kow ::
Cez 10 let, noben (ok, popravek - zelo redki) ne bo hotel voziti 10 let starih avtomobilov, kaj sele 20.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Okapi ::
Ker 50 let stari hrošči niso imeli dobrega pleha. Sem lepo napisal, da dober pleh manj propada kot plastika.
pegasus ::
Pleh je pleh, "dobrega" ga naredijo milimetri materiala, ki ga navlečeš čez.
Kow: avto, ki ga kupujem, bo z malo sreče zadnji v mojem življenju, ker je delan za 50 let.
Kow: avto, ki ga kupujem, bo z malo sreče zadnji v mojem življenju, ker je delan za 50 let.
hojnikb ::
Ce bo aptera za 50 let, sn jaz leteca kaca :)
Tocno tako. In tudi plasticn body ti nic ne nuca, ce je vse ostalo (ampak res _vse_ ostalo) narejeno za par 10k, ne 100k.
Da bo trabant prilezel do 300kkm, bo treba nardit rebuild motorja in menjalnika ene 5x.
Ker 50 let stari hrošči niso imeli dobrega pleha. Sem lepo napisal, da dober pleh manj propada kot plastika.
Tocno tako. In tudi plasticn body ti nic ne nuca, ce je vse ostalo (ampak res _vse_ ostalo) narejeno za par 10k, ne 100k.
Da bo trabant prilezel do 300kkm, bo treba nardit rebuild motorja in menjalnika ene 5x.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
pegasus ::
hojnikb ::
Btw, duroplast body, ki ga je mel trabant, ni glih fina zadeva za reciklazo, za razliko od pleha. Cliotov body lahk recikliras 1000x, ce hoces.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
jernejl ::
Ko bo prišla avtonomna vožnja, bodo tovornjaki lahko obratovali praktično 24 ur na dan, večurno čakanje vsak dan na polno baterijo je bistveno večji strošek kot klasično gorivo.
Pa se že danes, ko so potrebni šoferji, ti marsikje izmenjavajo.
Da ne omenjamo dejstva, da so električni tovornjaki težji in imajo zato manjšo nosilnost.
Skratka, tvoja računica je napačna.
Pa se že danes, ko so potrebni šoferji, ti marsikje izmenjavajo.
Da ne omenjamo dejstva, da so električni tovornjaki težji in imajo zato manjšo nosilnost.
Skratka, tvoja računica je napačna.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
BigWhale ::
Ubistvu je grozno, da so vozila danes še kar plehnata. In folk je srečen, da lahko kupi izdelke z vgrajenim mehanizmom propadanja. Jaz tega ne razumem ...
Ne, v bistvu je to v redu. Plastike je ze tako ali tako prevec in jo je precej tezje reciklirati kot zelezo ali aluminij.
Pleh je pleh, "dobrega" ga naredijo milimetri materiala, ki ga navlečeš čez.
Pri plastiki je to se toliko bolj pomembno, ker je bistveno bolj obcutljiva na UV, kot je recimo pleh obcutljiv na rjavenje.
Kateri avto pa je delan za 50 let?
Noben, pegasus zivi v cudnem svetu. ;>
techfreak :) ::
Mar ne bi bilo precej bolj zeleno, ce se izognemo uporabi tovornjakov (tudi ce so elektricni), kjer je to mogoce?
Namesto precej umazanih baterij uredimo direkten prenos elektrike, torej elektricno napeljavo pod oz. nad 'tovornjakom'. Namesto skodljivih gum in asfalta, pa lahko uredimo tire, kjer za premikanje potrebujemo manj energije. Aja saj res, zeleznico ze imamo.
Namesto precej umazanih baterij uredimo direkten prenos elektrike, torej elektricno napeljavo pod oz. nad 'tovornjakom'. Namesto skodljivih gum in asfalta, pa lahko uredimo tire, kjer za premikanje potrebujemo manj energije. Aja saj res, zeleznico ze imamo.
Jazon ::
Sem bom malce vmešal na tematiko teže.
Pri tipičnem triosnem urbanem tovornjaku, znaša razlika med ICE zasnovo in EV zasnovo 1,7 tone. Torej EV tovornjak je 1,7 tone težji od ICE tovornjaka. Baterija na EV tovornjaku zadostuje za doseg do 200km (urbani tovornjak).
To dejansko pomeni, da lahko EV tovornjak pelje 1,7 tone tovora manj, kot pa ICE tovornjak.
Zaradi se je že pred leti navijalo, da se pri 25-tonskih EV tovornjakih poveča dovoljena skupna teža na 26 ton. S tem bi bil manjko samo 700 kg.
Podobno se je navijalo pri velikih vlačilcih.
Kako daleč smo v EU na to tematiko ne vem. Vem da ima Daimler e-actros in Volvo FL Electric.
Pri tipičnem triosnem urbanem tovornjaku, znaša razlika med ICE zasnovo in EV zasnovo 1,7 tone. Torej EV tovornjak je 1,7 tone težji od ICE tovornjaka. Baterija na EV tovornjaku zadostuje za doseg do 200km (urbani tovornjak).
To dejansko pomeni, da lahko EV tovornjak pelje 1,7 tone tovora manj, kot pa ICE tovornjak.
Zaradi se je že pred leti navijalo, da se pri 25-tonskih EV tovornjakih poveča dovoljena skupna teža na 26 ton. S tem bi bil manjko samo 700 kg.
Podobno se je navijalo pri velikih vlačilcih.
Kako daleč smo v EU na to tematiko ne vem. Vem da ima Daimler e-actros in Volvo FL Electric.