Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Gregor P ::
codeMonkey je izjavil:
E-alternative ni.Amen!
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Sneznik ::
codeMonkey je izjavil:
No, tolk o tem.
Seveda je. Če so ti všeč SUVi lahko kupiš MG ZS EV recimo. https://ev-database.org/car/1201/MG-ZS-...
Ali pač kar ti je všeč. Alternativ je ogromno.
Gregor P ::
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Sneznik ::
Če so ti všeč SUVi... čim manj SUV-jev na cestah, tem bolje.
Potem pa vzemi kaj drugega, kar ti je vščeč pač. Možnosti je ogromno in daleč od tega da bi bil Tesla model X edini prostoren EV. Sploh ko za primerjavo da Škodo Octavio, ki ni nevem kako velik avto, podobnih ali večjih je veliko na EV marketu.
Utk ::
Sneznik ::
Od vseh teh veliko in ogromno, si uspel najt neko kitajsko žalost. Pa sem jaz zadnji, ki bi si želel nemški avto, ampak bemu mast, kitajskega pa tudi zaenkrat še ne.
MG ZS EV ni nobena žalost, ampak je dober avto. Lahko kupiš tudi Kia e-Niro pač karkoli ti je všeč, možnosti je veliko in to ne samo kitajskih, ampak tudi iz drugih držav. Ne bodi rasist, marsikaj kar se dela na Kitajskem je kakovostno in kitajci so eni vodilnih pri električnih avtih poleg Tesle. Tudi iphoni so delani na kitajskem.
https://ev-database.org/car/1260/Kia-e-...
Tukaj je posnetek kjer model testira prostornino pritljažnika pri različnih EV-jih.
https://ibb.co/KshgkLg
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
sniff ::
Sneznik ::
Seveda da ni ICE ali EV avta ki bo obkljukal vse želje vseh uporabnikov hkrati. Enemu je pomembno nekaj, drugemo nekaj drugega. Ampak večina ljudi se na EV-je sploh ne spozna, ker če bi se bi bila prodaja EV-jev vsaj 100 x večja. Marsikdo misli da ni alternative v EV svetu, pa ni res. Alterantiva je, mnogokrat tudi finančno na dolgi rok precej cenejša, ne vedno, odvisno od use-case ampak mnogokrat pa. Ljudje se sploh nič ne spoznajo na EV-je v splošnem in imajo kar ene glupe neracionalne "potrebe" kot je to da mora avto it 600 km v enem kosu. Ne vejo pa da obstajajo hitre polnilnice po poti, ki ti avto nafilajo v 15-30 minut. Za tiste 2x na leto. Saj je samo 2x na leto. ALi pač kolkokrat pač je, je zanemarljivo. 99,9 % časa je 300 km vrh glave zadost.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
sniff ::
Sneznik ::
Ja sam debata je v smislu ali je EV prava stvar. Vrti se skos v krogu cene, dometa (posledicno ekonomike) in pa featurejev nasponanih vsak v svojo smer, tko da ni zdruzljivo.
Kar jst pravim: vsak si naj preračuna kaj ga bo v 20 letih stalo manj, EV-ji zdržijo več kot 20 let z eno baterijo, ICE-ji se pa ene 5 let po nakupu začnejo kvariti da je joj. Upošteva naj realne porabe za gorivo, ki so pri Ev-ju cca 5x manjše kot pri ICE. Folk si ne preračuna, ker če bi si, bi bila EV-jev vsaj 100 x večja. Računaj s tem da ima EV mnogo boljše pospeške kot ICE, aka mnogo bolj potegne in je vožnja z njim boljša kot z ICE.
Driving Chevy Bolt EV 470 km/292 mi on a single charge
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
Utk ::
Zame bi bil čisto v redu recimo leaf, tak kot je, ne rabim boljšega, za teh 24 jurjev al kolk že je, ampak kot "drugi" avto. Tudi zoe pogojno, samo zoe bi moral bit še malo cenejši. e-up je enostavno premajhen. Tudi če zanemarimo to, da ga ne moreš kupit.
Sneznik ::
Btw: ev-je v večini okoliščin cenejša strar, pa ljudje sploh ne vejo, ker si ne preračunajo. EV-ji zdržijo po 20 let z isto baterijo, ki ima po ptoliko časa še 80 % dosega. Preračunat si je treba in si ne postavljat neumnih "zahtev" kot je vožnja 1000 km brez enega postanka. Ker kolikorat pa voziš 1000 km brez enega samega 15 minut postanka? To je neumna zahteva. Lahko narediš EV-ja ki bo naredil 1000 km, noben problem, ampak fora je da bo takšen EV z toliko dosega zelo drag čisto za brezveze. Ne vem če to folk ve: ampak polnilnice ki ti napolnijo avto v četrt do pol ure so na poti za tiste 1x ali 2x na leto ko greš na morje. Sej je samo 1x ali 2x na leto. To ni noben problem, če je gorivo za vožnjo na 100 km 5x cenejše kot z ICE.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
J.McLane ::
codeMonkey je izjavil:
codeMonkey je izjavil:
Pri meni in mnogih, ki imajo po vsaj dva otroka nimas ravno prevec izbire. Ko sem kupoval Octavio (5 let nazaj) sem si zelel Auris hibrida. Pa ni slo...
To veš ti sam. Če zares ne moreš "potreb" po prostoru niti za 10 % nategniti, jih pač ne moreš. Potem boš pač plačeval veliko več še naprej; za govorivo 5x več na 100 km. Poglej če obstaja kaj na EV marketu kar se ti še vedno splača brez da bi nategoval potrebe po prosotu za 10 % dol. Če ja, kupi. Če ne, pretehtaj če lahko "potrebe" po prostoru nategneš za 10 % dol. Če objektivno ne moreš nategniti "potreb" po prostoru tudi za 10 % dol ne, pol boš pač še naprej plačeval več.
Mi smo z dvemi otorci s Priusom že 9 let povsem zadovoljni, za kakšno kampiranje pa niti Octavia ni dovolj velika, zato imamo pač avtodom.
Evo, kot ti pravi soforumaš se da tudi z otroci. Kot sem sumil so ovire samo v glavi po vsej verjetnosti (recimo to ko ljudje govorijo da EV mora narest po 600 km, če ne je neuporaben. Pač to ni res, to je popolna bedarija. Kot da 350 km pa ni zadosti. Objektivno je, če rabiš več se pač ustaviš za pol urce na polnilnici za tiste 1x na leto. Saj je samo 1x na leto, to ni nič. Ali pač kolikorat kol že pač je.
Edini je Tesla model X. Drugi imajo skoraj pol manj prostora, torej ne gre za 10%. Octavia je bila 24k. Poraba je obicajno med 4.5-5.5 l/100km. Ce jo razbijem, grem jutri po novo. Bi rad videl racunico kako se mi model X za 60k bolj splaca.
E-alternative ni.
Ali si kot 4 članska familija lastite samo en avto?
Mi smo že vedno imeli dva in tipično vsak razmišlja, da je treba imeti nekaj starega majhnega poceni za silo in nek orng avto za familijo. Obrneš zadevo na glavo in imaš povprečno velik (oz. ravno prav velik) EV, ki brez težav transportira vse 4 in nek star večji poceni avto za tiste parkrat letno ko se gre na dopust, ali se potrebuje prostor. Ampak tudi tule je catch: doseg in polnjenje doma (nadstrešek imamo čez cesto), zato je bila lani za nas še vedno odločitev Prius, ko bomo naslednjič menjali avto sem prepričan da bo EV.
Prevoženi kilometri se v tem primeru tudi prestavijo, tako z EV narediš večino km, z večjim starim potratnim avto pa opraviš samo še pol teh km, ki jih narediš z EV.
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
codeMonkey je izjavil:
Pri meni in mnogih, ki imajo po vsaj dva otroka nimas ravno prevec izbire. Ko sem kupoval Octavio (5 let nazaj) sem si zelel Auris hibrida. Pa ni slo...
To veš ti sam. Če zares ne moreš "potreb" po prostoru niti za 10 % nategniti, jih pač ne moreš. Potem boš pač plačeval veliko več še naprej; za govorivo 5x več na 100 km. Poglej če obstaja kaj na EV marketu kar se ti še vedno splača brez da bi nategoval potrebe po prosotu za 10 % dol. Če ja, kupi. Če ne, pretehtaj če lahko "potrebe" po prostoru nategneš za 10 % dol. Če objektivno ne moreš nategniti "potreb" po prostoru tudi za 10 % dol ne, pol boš pač še naprej plačeval več.
Mi smo z dvemi otorci s Priusom že 9 let povsem zadovoljni, za kakšno kampiranje pa niti Octavia ni dovolj velika, zato imamo pač avtodom.
Evo, kot ti pravi soforumaš se da tudi z otroci. Kot sem sumil so ovire samo v glavi po vsej verjetnosti (recimo to ko ljudje govorijo da EV mora narest po 600 km, če ne je neuporaben. Pač to ni res, to je popolna bedarija. Kot da 350 km pa ni zadosti. Objektivno je, če rabiš več se pač ustaviš za pol urce na polnilnici za tiste 1x na leto. Saj je samo 1x na leto, to ni nič. Ali pač kolikorat kol že pač je.
Edini je Tesla model X. Drugi imajo skoraj pol manj prostora, torej ne gre za 10%. Octavia je bila 24k. Poraba je obicajno med 4.5-5.5 l/100km. Ce jo razbijem, grem jutri po novo. Bi rad videl racunico kako se mi model X za 60k bolj splaca.
E-alternative ni.
Ali si kot 4 članska familija lastite samo en avto?
Mi smo že vedno imeli dva in tipično vsak razmišlja, da je treba imeti nekaj starega majhnega poceni za silo in nek orng avto za familijo. Obrneš zadevo na glavo in imaš povprečno velik (oz. ravno prav velik) EV, ki brez težav transportira vse 4 in nek star večji poceni avto za tiste parkrat letno ko se gre na dopust, ali se potrebuje prostor. Ampak tudi tule je catch: doseg in polnjenje doma (nadstrešek imamo čez cesto), zato je bila lani za nas še vedno odločitev Prius, ko bomo naslednjič menjali avto sem prepričan da bo EV.
Prevoženi kilometri se v tem primeru tudi prestavijo, tako z EV narediš večino km, z večjim starim potratnim avto pa opraviš samo še pol teh km, ki jih narediš z EV.
Ja, samo enega. Smo v tujini, kjer je javni prevoz postiman v nulo, in vecinoma, ko rabimo avto, naredimo 400 - 600km.
Za druzine z dvema avtomobiloma je EV lahko hitro prava stvar. To je jasno. Zato sem tudi rekel, da je za mnoge smiselno pograbiti kak "compliance car", kot je e-up, ce rata. Ampak tudi v tem primeru je vse odvisno od kilometrine. Ce teh ni veliko, ampak je vseeno potrebno mulce po sihtu pobrati z vrtca, je tudi Clio za 2k cisto OK.
Sneznik ::
Nekdo ki reče: hočem EV, ki bo zdražal 1000 km z eno baterijo je isto, kot če bi rekel: hočem telefon, ki zdrži 14 dni z eno baterijo. Saj obstaja: Nokia 3310. Ni nobene potrebe da bi baterija zdražla po 14 dni skupaj. To je neracionalna zahteva, kar se folk tudi zaveda, zato pa kupuje boljše smartphone. Obstaja tudi powerbank za nafilat po poti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
K0l1br1 ::
A pri telefonu tud rečete: kupil bom Nokio 3310 na tipke, ker baterija zdrži po 14 dni skupaj? Valda ne!
Jp, ampak je boljši. Je večji, širši, daljši, večja baterija, več programov, bolj uporaben, fotoaparat.
E-up od golfa TDI? To moraš pa preračunati. Statistika torej. To bi bilo matotu všeč. Škoda, da ne svinja tudi po tej temi.
Sneznik ::
A pri telefonu tud rečete: kupil bom Nokio 3310 na tipke, ker baterija zdrži po 14 dni skupaj? Valda ne!
Jp, ampak je boljši. Je večji, širši, daljši, večja baterija, več programov, bolj uporaben, fotoaparat.
E-up od golfa TDI? To moraš pa preračunati. Statistika torej. To bi bilo matotu všeč. Škoda, da ne svinja tudi po tej temi.
Ja saj EV je tudi BOLJŠI kot ICE. Pojdi enkrat rent a car za 5 EUR najemi za eno uro, pa vzemi EV-ja pa boš videl da je pri EV-ju neprimerljivo boljša vožnja. Še vsak ki je probal je ostal odprtih ust kako boljša je vožnja pri EV-ju. Enako močan motor pri ICE in pri EV-ju bo EV imel MNOGO MNOGO boljše pospeške in mnogo boljšo vožnjo zaradi nizkega težišča, ker električni motor ima maksimalen navor že takoj pri speljevanju, kjer ima ICE neznaten navor. To je karakteristika električnega motorja. Maksimalen navor, ICE neznaten navor pri speljevanju. Navor je po domače povedano za laike: "kolk močno avto obrača gume".
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
K0l1br1 ::
Golf je:
- dovolj močan
- doseg 900 km
- prostora za 5 ljudi,
- prtljažnik, na kateraga dam kolesa,
- klima dela ves čas in je non issue
ni da ni.
eUp - zakaj bi ga vzel namesto golfa? - manjši, ožji, krajši, manj prostoren? Zaradi navora? Ne se hecat.
Še cena je tam tam.
Sneznik ::
Ja, ampak
Golf je:
- dovolj močan
- doseg 900 km
- prostora za 5 ljudi,
- prtljažnik, na kateraga dam kolesa,
- klima dela ves čas in je non issue
ni da ni.
eUp - zakaj bi ga vzel namesto golfa? - manjši, ožji, krajši, manj prostoren? Zaradi navora? Ne se hecat.
Še cena je tam tam.
Saj ni treba vzet E-up, vzemi kak drug EV, ki je 5x boljši od ICE golfa. V življenski dobi v 20 letih je po vsej verjetnosti 2x ali 3x cenješi kot golf, poleg tega bo boljši kot golf. Imaš EV-je ki imajo bolj močan motor z hitrejpimi pospeški od Golfa zaradi navora, imajo prostora za 5 ljudi, imajo pritljažnik na katerega lahko daš kolesa, klima pa pri vseh EV-jih dela brez problema. Poglej kaj je na voljo, računaj da boš pri Ev-ju imel še 80 % dosega po 20 letih, ICE bo po toliko časa oz. že prej za v kanto. Računaj da je gorivo za EV-ja 5x cenejše od ICE in poglej koliko kilometrov prevoziš na leto in preračunaj. Računaj da je EV boljši in hitrejši avto z veliko boljšimi pospeški.
Sposodi si enkrat EV-ja za 5 EUR v Ljubljani in ostal boš odprtih ust ko boš videl kako so dobri in kako dobra je vožnja. Probaj, boš videl :) Samo ene 5 EUR stane najem za eno uro, imel boš lep izlet in to bo za vedno spremenilo svoj pogled na EV-je na boljše :) Pojdi in probaj
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
K0l1br1 ::
Nov golf bo recimo 20 jurjev.
Na leto bi porabil 15x60 EUR nafte = 1000 EUR.
En servis 200 EUR.
Navor mi ne pomeni nič. Dizel ga ima sicer povsem dovolj. Pospešek me ni nikoli zanimal.
Kaj torej namesto golfa?
ID 3?
Razlika med nabavno ceno je velika....
Gregor P ::
A pri telefonu tud rečete: kupil bom Nokio 3310 na tipke, ker baterija zdrži po 14 dni skupaj? Valda ne!Seveda da ja! Sam sem si kupil Nokio 515; baterija drži tako dolgo, da vedno pozabim, kdaj sem jo nazadnje napolnil, drugega pa ne rabim. T.i. pametni telefon kupiš, če ga pač res potrebuješ npr. za delo ipd. Za doma pa res ni moj cilj po cele dneve viseti na telefonu, tako kot nekateri uživate čakati na polnilnicah.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Sneznik ::
Ja, ampak kaj?
Nov golf bo recimo 20 jurjev.
Na leto bi porabil 15x60 EUR nafte = 1000 EUR.
En servis 200 EUR.
Navor mi ne pomeni nič. Dizel ga ima sicer povsem dovolj. Pospešek me ni nikoli zanimal.
Kaj torej namesto golfa?
ID 3?
Razlika med nabavno ceno je velika....
Ali na leto prevoziš samo dobrih 13 tisoč km? (toliko se dobi z zneska ki si ga naevedel za gorivo). Zelo možno je da sam sebi lažeš in da porabiš več za nafto.
Ali na leto prevoziš samo dobrih 13 tisoč km? (toliko se dobi z zneska ki si ga naevedel za gorivo). Zelo možno je da sam sebi lažeš in da porabiš več za nafto.
Razlika seveda je v nabavni ceni, ampak jo notri dvo ali trokratno v življenski dobi. V življenski dobi te bo EV stal mnogo manj, tudi če ima na začetku večjo ceno. In še boljši je ful in tudi cenejši na dolgi rok.
A pri telefonu tud rečete: kupil bom Nokio 3310 na tipke, ker baterija zdrži po 14 dni skupaj? Valda ne!Seveda da ja! Sam sem si kupil Nokio 515; baterija drži tako dolgo, da vedno pozabim, kdaj sem jo nazadnje napolnil, drugega pa ne rabim. T.i. pametni telefon kupiš, če ga pač res potrebuješ npr. za delo ipd. Za doma pa res ni moj cilj po cele dneve viseti na telefonu, tako kot nekateri uživate čakati na polnilnicah.
Če imaš Nokia 3310 cegu ali podoben ekvivalent, ki je zanič telefon na katerem nič ne moreš: spadaš med 0,1 % populacije. 99,9 % mladih in srednjih let ima smartphone. Enkrat na leto ko greš na morje počakat pol ure na polnilnici ni noben problem, če je v zameno zato gorivo za vožnjo 5x cenejše kot ICE. Avto se ti tako ali tako nafila čez noč doma v garaži. Zjutrej imaš vedno poln tank, tega ne zmore noben ICE. Tebi se vidi da nikoli nisi tud za en dan ne probal EV-ja. Probaj pa pol govori, ne pa da govoriš neumnosti. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
K0l1br1 ::
Ali na leto prevoziš samo dobrih 13 tisoč km? (toliko se dobi z zneska ki si ga naevedel za gorivo). Zelo možno je da sam sebi lažeš in da porabiš več za nafto.
Ali na leto prevoziš samo dobrih 13 tisoč km? (toliko se dobi z zneska ki si ga naevedel za gorivo). Zelo možno je da sam sebi lažeš in da porabiš več za nafto.
Okrog 15 k. Z nafto sem zaokrožil. Lahko da tudi 20 k. Ne spremljam preveč. Tankam 1x mesečno, kdaj tudi 2x.
Gregor P ::
Tebi se vidi da nikoli nisi tud za en dan ne probal EV-ja. Probaj pa pol govori, ne pa da govoriš neumnosti.Prosim? Kaj sedaj nekaj sanjaš? Lepo sem napisal, da v resnici (če sem iskren do samega sebe) ne rabim prav nobenega vozila, ker je - tako menim in tega mnenja ne vsiljujem drugim - lastiti si lastno osebno vozilo družbeno nesmiselno (v prihodnosti si bomo najbrž vse te reči delili); vseeno ali gre za EV ali klasično vozilo. Kaj je meni všeč in kaj sem/nisem poskusil, je povsem brezpredmetno.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Sneznik ::
Tebi se vidi da nikoli nisi tud za en dan ne probal EV-ja. Probaj pa pol govori, ne pa da govoriš neumnosti.Prosim? Kaj sedaj nekaj sanjaš? Lepo sem napisal, da ne rabim prav nobenega vozila, ker je lastiti si lastno osebno vozilo družbeno nesmiselno; vseeno ali gre za EV ali klasično vozilo. Kaj je meni všeč in kaj sem/nisem poskusil, je povsem brezpredmetno.
Ja kako hudiča je brezpredmetno? Seveda ni brezpredmetno. Pojdi probat vozit EV-ja in nikoli več ne boš hotel vozit ICE-ja. V Ljubjani izposojajo EV-je za cca 5 EUR na uro in pojdi probat za eno uro. Ne bo ti žal. EV-ji so mnogo boljši za vožnjo. Če ne rabiš avta je pa tak vseeno da kaj razpravljava ker tak kupil ne boš nobenega: ne ICE ne EV, če avta kot sam praviš ne rabiš.
Ali na leto prevoziš samo dobrih 13 tisoč km? (toliko se dobi z zneska ki si ga naevedel za gorivo). Zelo možno je da sam sebi lažeš in da porabiš več za nafto.
Ali na leto prevoziš samo dobrih 13 tisoč km? (toliko se dobi z zneska ki si ga naevedel za gorivo). Zelo možno je da sam sebi lažeš in da porabiš več za nafto.
Okrog 15 k. Z nafto sem zaokrožil. Lahko da tudi 20 k. Ne spremljam preveč. Tankam 1x mesečno, kdaj tudi 2x.
Pri 20 k km na let, bi prišparal 1250 EUR na gorivu, pa še ene 200-300 EUR na let na servisih. Skupaj ene 1600 EUR na let prišparaš z EV-jem. V 20 let prišparaš 32.000 EUR, kar je ful več prihranka kolikor daš ene 10 jurjev več za EV-ja na začetku ko ga kupiš. Pa sploh nisem štel se vseh prihrankov: pri ev-jih je cenejša registracija, ni treba plačevati parkirnin večinoma, ker so polnjenja masikje zastonj ipd. Ampak samo ervisi in gorivo imaš 32.000 EUR prihranka v 20 letih (minus razlika v nabavni ceni avta).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
Gregor P ::
Če ne rabiš avta je pa tak vseeno da kaj razpravljava ker tak kupil ne boš nobenega: ne ICE ne EV, če avta kot sam praviš ne rabiš.Če bi kupil vozilo, ker bi se pač tako odločil, potem bi danes glede ponudbe na trgu kupil hibrida, najbrž priključnega hibrida (kar sem tudi že zapisal na tem forumu). Čez kakšnih 5 do 10 let, bi morda že razmišljal o nakupu EV, če bo ponudba na trgu dobra; razen seveda, če ne bomo takrat razmišljali že o drugih tehnično bolj sodobnih in dovršenih alternativah. Prihodnost bo pa najbrž takšna, da si noben ne bo več lastil osebnega vozila za redne opravke; razen morda za zabavo, zbirateljstvo ipd.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
roCkY ::
Vkolikor bo kriza daljša tudi EU ne bo mogla držat trošarin na trenutnem nivoju. Niti NO.
Trenutno so vsi računi brez krčmarja. Nejasno je kaj bo čez 3 tededne, kristalna kugla ne ve kaj bo čez 6-12-24 mesecev kaj šele čez 5-8 let.
Lahk se seveda menite na nivoju trenutnih cen ampak zelo mala je verjetnost, da bodo ta razmerja ostala.
Se pa zna zgoditi, da bomo na izhodu iz te krize dejansko računali TCO na cent in bo trenutni pleh na dvorišču zaradi stroška same registracije hudo breme.
sniff ::
Ja, ampak
Golf je:
- dovolj močan
- doseg 900 km
- prostora za 5 ljudi,
- prtljažnik, na kateraga dam kolesa,
- klima dela ves čas in je non issue
ni da ni.
eUp - zakaj bi ga vzel namesto golfa? - manjši, ožji, krajši, manj prostoren? Zaradi navora? Ne se hecat.
Še cena je tam tam.
zakaj primerjaš jabčke in hruške. Obstaja tudi e-golf, kolega ga je kupil za 19.990€
Sneznik daj pri svoji zagretosti za EV vzemi v obzir še tole. Ko si že zgoraj toliko Bjorna linkal naj gre še tole zraven.
Vkolikor bo kriza daljša tudi EU ne bo mogla držat trošarin na trenutnem nivoju. Niti NO.
Trenutno so vsi računi brez krčmarja. Nejasno je kaj bo čez 3 tededne, kristalna kugla ne ve kaj bo čez 6-12-24 mesecev kaj šele čez 5-8 let.
Lahk se seveda menite na nivoju trenutnih cen ampak zelo mala je verjetnost, da bodo ta razmerja ostala.
Se pa zna zgoditi, da bomo na izhodu iz te krize dejansko računali TCO na cent in bo trenutni pleh na dvorišču zaradi stroška same registracije hudo breme.
brezpredmetni argument...a trošarine pri gorivu bodo padle na elektriki pa ne? pejt si pogledat zgodovino cen goriv za čas krize https://www.energetika-portal.si/podroc...
če se hočeš racionalno odločiti na osnovi ekonomike, moraš podati neke predpostavke...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sniff ()
hojnikb ::
zakaj primerjaš jabčke in hruške. Obstaja tudi e-golf, kolega ga je kupil za 19.990€
z subvencijo pa dosegom do naslednje obcine in nazaj.
sniff ::
zakaj primerjaš jabčke in hruške. Obstaja tudi e-golf, kolega ga je kupil za 19.990€
z subvencijo pa dosegom do naslednje obcine in nazaj.
in kaj konkretno si hotel z argumentom subvencije pojasnit? si ti izključen iz subvencije? kar se tiče dometa se pa dajmo odločt in podat robne pogoje kaj bomo primerjal. Lahko tudi obrnem sliko, pa rečem najdi mi ICE, ki bo za ceno tesle ponujal enakovredne pospeške in porabo...pa ne rabi a vidiš kje je tu problem? skačete iz argumenta na argument tako kot je že K0l1br1 omenil (sicer kot kritiko Sneznika) in se vrtite v krogu.
zakaj primerjaš jabčke in hruške. Obstaja tudi e-golf, kolega ga je kupil za 19.990€
z subvencijo pa dosegom do naslednje obcine in nazaj.
in kaj konkretno si hotel z argumentom subvencije pojasnit? si ti izključen iz subvencije? kar se tiče dometa se pa dajmo odločt in podat robne pogoje kaj bomo primerjal. Lahko tudi obrnem sliko, pa rečem najdi mi ICE, ki bo za ceno tesle ponujal enakovredne pospeške in porabo... a vidiš kje je tu problem? skačete iz argumenta na argument tako kot je že K0l1br1 omenil (sicer kot kritiko Sneznika) in se vrtite v krogu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sniff ()
hojnikb ::
in kaj konkretno si hotel z argumentom subvencije pojasnit? si ti izključen iz subvencije? k
da bo treba nakupno ceno v celoti skesirat in potem upat, da drzava ne poreze subvencij, ko bos na vrsti za vracilo.
sniff ::
in kaj konkretno si hotel z argumentom subvencije pojasnit? si ti izključen iz subvencije? k
da bo treba nakupno ceno v celoti skesirat in potem upat, da drzava ne poreze subvencij, ko bos na vrsti za vracilo.
no, potlej mi naredi uslugo in bodi drugič že v štartu bolj jasen. drugače se to rešuje s kreditom (ekoskladu) in je ustaljena praksa. da bi država skenslala subvenije je pa spet za lase privlečen argument. kaj pa če boš v prihodnje zgubil službo in si ICE-ja ne boš mogel privoščiti? Vidiš kam ciljam? razpisana sredstva so in preden greš v nakup se še dodatno pozanimaš pri instituciji.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sniff ()
a_borlak ::
Sneznik ::
Če ne rabiš avta je pa tak vseeno da kaj razpravljava ker tak kupil ne boš nobenega: ne ICE ne EV, če avta kot sam praviš ne rabiš.Če bi kupil vozilo, ker bi se pač tako odločil, potem bi danes glede ponudbe na trgu kupil hibrida, najbrž priključnega hibrida (kar sem tudi že zapisal na tem forumu). Čez kakšnih 5 do 10 let, bi morda že razmišljal o nakupu EV, če bo ponudba na trgu dobra; razen seveda, če ne bomo takrat razmišljali že o drugih tehnično bolj sodobnih in dovršenih alternativah. Prihodnost bo pa najbrž takšna, da si noben ne bo več lastil osebnega vozila za redne opravke; razen morda za zabavo, zbirateljstvo ipd.
Hibridi so boljša zadeva v primerjavi z dieslom, v primerjavi z EV pa so ena navadna smrdljiva neumnost, pr hibridu imaš še zmeri ICE motor z ogromnimi stroški vzdrževanja in veliko porabo. Stanejo pa skor lih tolk k ta pravi eV-ji.. EV je boljš od hibrida za 90 % vseh primerov.
zakaj primerjaš jabčke in hruške. Obstaja tudi e-golf, kolega ga je kupil za 19.990€
z subvencijo pa dosegom do naslednje obcine in nazaj.
in kaj konkretno si hotel z argumentom subvencije pojasnit? si ti izključen iz subvencije? kar se tiče dometa se pa dajmo odločt in podat robne pogoje kaj bomo primerjal. Lahko tudi obrnem sliko, pa rečem najdi mi ICE, ki bo za ceno tesle ponujal enakovredne pospeške in porabo...pa ne rabi a vidiš kje je tu problem? skačete iz argumenta na argument tako kot je že K0l1br1 omenil (sicer kot kritiko Sneznika) in se vrtite v krogu.
zakaj primerjaš jabčke in hruške. Obstaja tudi e-golf, kolega ga je kupil za 19.990€
z subvencijo pa dosegom do naslednje obcine in nazaj.
in kaj konkretno si hotel z argumentom subvencije pojasnit? si ti izključen iz subvencije? kar se tiče dometa se pa dajmo odločt in podat robne pogoje kaj bomo primerjal. Lahko tudi obrnem sliko, pa rečem najdi mi ICE, ki bo za ceno tesle ponujal enakovredne pospeške in porabo... a vidiš kje je tu problem? skačete iz argumenta na argument tako kot je že K0l1br1 omenil (sicer kot kritiko Sneznika) in se vrtite v krogu.
Jst pravim samo da se v 9-tih od 10 tih primerov ko ljudje mislijo da se jim EV ne splača, se jih da dejansko splača finančno, zraven pa dobij tudi boljše vozilo. 9 od 10-tih primerov jih narobe misli ker si ne zračunajo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
Sneznik ::
Sneznik daj pri svoji zagretosti za EV vzemi v obzir še tole. Ko si že zgoraj toliko Bjorna linkal naj gre še tole zraven.
Vkolikor bo kriza daljša tudi EU ne bo mogla držat trošarin na trenutnem nivoju. Niti NO.
Trenutno so vsi računi brez krčmarja. Nejasno je kaj bo čez 3 tededne, kristalna kugla ne ve kaj bo čez 6-12-24 mesecev kaj šele čez 5-8 let.
Lahk se seveda menite na nivoju trenutnih cen ampak zelo mala je verjetnost, da bodo ta razmerja ostala.
Se pa zna zgoditi, da bomo na izhodu iz te krize dejansko računali TCO na cent in bo trenutni pleh na dvorišču zaradi stroška same registracije hudo breme.
Cene bencina na dolgi rok ne bodo šle pod 1,3 EUR na liter, če se kej zanimaš za to temo, boš to vedel. Nafto je čedalje težje in dražje črpati. Trošarini na EV-je se bo država po vsej verjetnosti odpovedala, ker drugače bo plačala mastne kazni evropski uniji zaradi preseganja izpustov. Smo se zavezali, če ne izpolnimo bomo plačevali mastne kazni. Država seveda ni toliko neumna da bi bremzala prodajo EV-jev in zato povzročila da bo morala plačevat mastne kazni. Pa tudi če država pobere hipotrtično enako trošarin kot zdaj tudi pri ICE-jih, je vožnja z EV-jev še vedno 4-5x cenejša na 100 km. Cene elektrike bodo oostale podobne kot so sedaj, pričakovati je okoli 10-15 % zvišanje, pri bencinu in dieslu se pa pričakuje 50 % zvišanje v naslednjih 15 letih. In še če se hočeš "zazihrat" lahko kupiš svojo sončno elektrarno in imaš zagotovljeno poceni elektriko za 30 let najmanj, svoje nafte na vrtu pa ne moreš črpati.
Razlika je takšna v ceni energenta za pogon, zato ker imajo tipični diesel ICE izkoristek 20 % v realnem prometu, bencinar še manj kot toliko, električni pa 80 % današnji, z regenerativnim zaviranjem in dobrimi komponentami se ga da spraviti do 90 %. EV ima danes okoli 4x večji izkoristek, kar pomeni da za isto razdaljo pokuri 4x manj energije. Poleg tega je elektrika po enoti energije celo cenejša kot diesel, pa še 4x manj energije porabijo in the first place.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
codeMonkey ::
MG ZS EV je ok avto, spodobna notranjost, prostoren, kup pomagal vključno z radarskim tempomatom, kar me pri njemu moti je le to, da je tipičen SUV, dokaj mehak in se na ovinkih lepo nagiba. BTW, prodajajo ga tudi pri nas, sem ga šel preizkusit.
Ja, SUV, in pa porazen doseg. Kdo pa to uvaza in servisira v SLO?
Skoraj 500l prtljaznega prostora pa ze je nekaj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Sneznik ::
codeMonkey je izjavil:
MG ZS EV je ok avto, spodobna notranjost, prostoren, kup pomagal vključno z radarskim tempomatom, kar me pri njemu moti je le to, da je tipičen SUV, dokaj mehak in se na ovinkih lepo nagiba. BTW, prodajajo ga tudi pri nas, sem ga šel preizkusit.
Ja, SUV, in pa porazen doseg. Kdo pa to uvaza in servisira v SLO?
Skoraj 500l prtljaznega prostora pa ze je nekaj.
Dosega je 300 km in ima hitro polnjenje. Prostora je ogromno.
1000 km naredi v 14 urah, vključno z polnjenjem po poti. Tesla model 3 naredi 1000 km v 10 urah vključno z polnjenjem. Oboje je pa v redu in ICE avto ne bi bil nič hitrejši (ni bistvene razlike).
Slika v koliko časa avti naredijo 1000 km, vljučno z časom polnjenja:
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
roCkY ::
Ja, ampak
Golf je:
- dovolj močan
- doseg 900 km
- prostora za 5 ljudi,
- prtljažnik, na kateraga dam kolesa,
- klima dela ves čas in je non issue
ni da ni.
eUp - zakaj bi ga vzel namesto golfa? - manjši, ožji, krajši, manj prostoren? Zaradi navora? Ne se hecat.
Še cena je tam tam.
zakaj primerjaš jabčke in hruške. Obstaja tudi e-golf, kolega ga je kupil za 19.990€
Sneznik daj pri svoji zagretosti za EV vzemi v obzir še tole. Ko si že zgoraj toliko Bjorna linkal naj gre še tole zraven.
Vkolikor bo kriza daljša tudi EU ne bo mogla držat trošarin na trenutnem nivoju. Niti NO.
Trenutno so vsi računi brez krčmarja. Nejasno je kaj bo čez 3 tededne, kristalna kugla ne ve kaj bo čez 6-12-24 mesecev kaj šele čez 5-8 let.
Lahk se seveda menite na nivoju trenutnih cen ampak zelo mala je verjetnost, da bodo ta razmerja ostala.
Se pa zna zgoditi, da bomo na izhodu iz te krize dejansko računali TCO na cent in bo trenutni pleh na dvorišču zaradi stroška same registracije hudo breme.
brezpredmetni argument...a trošarine pri gorivu bodo padle na elektriki pa ne? pejt si pogledat zgodovino cen goriv za čas krize https://www.energetika-portal.si/podroc...
če se hočeš racionalno odločiti na osnovi ekonomike, moraš podati neke predpostavke...
Kolk je trošarine pri elektriki?
Sneznik ::
Ja, ampak
Golf je:
- dovolj močan
- doseg 900 km
- prostora za 5 ljudi,
- prtljažnik, na kateraga dam kolesa,
- klima dela ves čas in je non issue
ni da ni.
eUp - zakaj bi ga vzel namesto golfa? - manjši, ožji, krajši, manj prostoren? Zaradi navora? Ne se hecat.
Še cena je tam tam.
zakaj primerjaš jabčke in hruške. Obstaja tudi e-golf, kolega ga je kupil za 19.990€
Sneznik daj pri svoji zagretosti za EV vzemi v obzir še tole. Ko si že zgoraj toliko Bjorna linkal naj gre še tole zraven.
Vkolikor bo kriza daljša tudi EU ne bo mogla držat trošarin na trenutnem nivoju. Niti NO.
Trenutno so vsi računi brez krčmarja. Nejasno je kaj bo čez 3 tededne, kristalna kugla ne ve kaj bo čez 6-12-24 mesecev kaj šele čez 5-8 let.
Lahk se seveda menite na nivoju trenutnih cen ampak zelo mala je verjetnost, da bodo ta razmerja ostala.
Se pa zna zgoditi, da bomo na izhodu iz te krize dejansko računali TCO na cent in bo trenutni pleh na dvorišču zaradi stroška same registracije hudo breme.
brezpredmetni argument...a trošarine pri gorivu bodo padle na elektriki pa ne? pejt si pogledat zgodovino cen goriv za čas krize https://www.energetika-portal.si/podroc...
če se hočeš racionalno odločiti na osnovi ekonomike, moraš podati neke predpostavke...
Kolk je trošarine pri elektriki?
Cene bencina na dolgi rok ne bodo šle pod 1,3 EUR na liter, če se kej zanimaš za to temo, boš to vedel. Nafto je čedalje težje in dražje črpati. Trošarini na EV-je se bo država po vsej verjetnosti odpovedala, ker drugače bo plačala mastne kazni evropski uniji zaradi preseganja izpustov. Smo se zavezali, če ne izpolnimo bomo plačevali mastne kazni. Država seveda ni toliko neumna da bi bremzala prodajo EV-jev in zato povzročila da bo morala plačevat mastne kazni. Pa tudi če država pobere hipotrtično enako trošarin kot zdaj tudi pri ICE-jih, je vožnja z EV-jev še vedno 4-5x cenejša na 100 km. Cene elektrike bodo oostale podobne kot so sedaj, pričakovati je okoli 10-15 % zvišanje, pri bencinu in dieslu se pa pričakuje 50 % zvišanje v naslednjih 15 letih. In še če se hočeš "zazihrat" lahko kupiš svojo sončno elektrarno in imaš zagotovljeno poceni elektriko za 30 let najmanj, svoje nafte na vrtu pa ne moreš črpati.
Razlika je takšna v ceni energenta za pogon, zato ker imajo tipični diesel ICE izkoristek 20 % v realnem prometu, bencinar še manj kot toliko, električni pa 80 % današnji, z regenerativnim zaviranjem in dobrimi komponentami se ga da spraviti do 90 %. EV ima danes okoli 4x večji izkoristek, kar pomeni da za isto razdaljo pokuri 4x manj energije. Poleg tega je elektrika po enoti energije celo cenejša kot diesel, pa še 4x manj energije porabijo in the first place.
Sneznik ::
Koliko stane ta SUV?
24 tisoč po odšteti subveniji according to EV-database. Kot pravi soforumaš Alanob nekaj komentarjev nazaj: "MG ZS EV je ok avto, spodobna notranjost, prostoren, kup pomagal vključno z radarskim tempomatom," Moti ga edino to da je SUV, vendar ogromno ljudi obožuje SUVE, glede na to da so najhitreje rastoč trg in zelo prodajani. Če ti niso vščeč SUVI imaš še mnogo drugih dobrih opcij za izbiro električnega avtomobila. Poglej poratal ev-database.org.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()
sniff ::
Kolk je trošarine pri elektriki?
trošarina kot taka, ki je pri naftnih derivatih pri elektriki ni v enakem obsegu. končna cena pa se je z vpeljevanjem davkov in prispevkov dvigovala prav tako kot pri naftnih derivatih in verjetno, da bo neka korelacija če bo poglobljena kriza in bodo naftni derivati padal.
padec cene pri naftnih derivatih v preteklih mesecih je v iz naslova cene energenta pred davki in prispevki - trošarina je celo zrasla:
8.10.2019: 1,294€/l
cena bencina brez dajatev=0,52611
taksa co2=0,03979
Dodatek za zagotavlj. prihrankov energije=0,00736
Trošarina=0,47829
Prispevek za zagot. pod.pro.el.en=0,00911
07.04.2020:1,00 €/l
cena bencina brez dajatev=0,25252
taksa co2=0,03979
Dodatek za zagotavlj. prihrankov energije=0,00736
Trošarina=0,51089
Prispevek za zagot. pod.pro.el.en=0,00911
Se strinjam, noben nima kristalne kugle, da bi povedal kaj se bo dogajalo. Je pa to realnost na vseh področjih.
codeMonkey ::
1000 km naredi v 14 urah, vključno z polnjenjem po poti. Tesla model 3 naredi 1000 km v 10 urah vključno z polnjenjem. Oboje je pa v redu in ICE avto ne bi bil nič hitrejši (ni bistvene razlike).
Oboje nima veliko smisla za vecino.
Ko pa cas za 1000 km uporabljas za primerjavo med ICE in EV pa se toliko manj. Lepo je izbrati kilometre, da argument nujnega pocitka in kosila pade noter, vseeno pa veliko ljudi smatra za daljso relacijo ze 200-500 km.
Edini smisel v teh tabeli je ta, da izberes 1000 km, ki jih Tesline polnilnice dobro pokrijejo, in potem poskusas pokazati kako je konkurenca na Ionityu grozna.
sniff ::
Ja, ampak
Cene bencina na dolgi rok ne bodo šle pod 1,3 EUR na liter, če se kej zanimaš za to temo, boš to vedel. Nafto je čedalje težje in dražje črpati. Trošarini na EV-je se bo država po vsej verjetnosti odpovedala, ker drugače bo plačala mastne kazni evropski uniji zaradi preseganja izpustov. Smo se zavezali, če ne izpolnimo bomo plačevali mastne kazni. Država seveda ni toliko neumna da bi bremzala prodajo EV-jev in zato povzročila da bo morala plačevat mastne kazni. Pa tudi če država pobere hipotrtično enako trošarin kot zdaj tudi pri ICE-jih, je vožnja z EV-jev še vedno 4-5x cenejša na 100 km.
Trošarin ni spet tako malo (skupaj z el.energ. jih je za dobro miljardno € cca 10%proračuna), da bi bilo to kar tako zanemarljivo.
Cene elektrike bodo oostale podobne kot so sedaj, pričakovati je okoli 10-15 % zvišanje, pri bencinu in dieslu se pa pričakuje 50 % zvišanje v naslednjih 15 letih. In še če se hočeš "zazihrat" lahko kupiš svojo sončno elektrarno in imaš zagotovljeno poceni elektriko za 30 let najmanj, svoje nafte na vrtu pa ne moreš črpati.
Na osnovi česa podajaš te ocene? Hudič je tole s kristalno kuglo. V Slo imamo glede na ostale države med cenejšo ceno elektrike.Res je, da lahko postaviš SE, ampak to spet pomeni investicijo ter dodaten riziko.
codeMonkey ::
sniff ::
codeMonkey je izjavil:
1000 km naredi v 14 urah, vključno z polnjenjem po poti. Tesla model 3 naredi 1000 km v 10 urah vključno z polnjenjem. Oboje je pa v redu in ICE avto ne bi bil nič hitrejši (ni bistvene razlike).
Oboje nima veliko smisla za vecino.
Ko pa cas za 1000 km uporabljas za primerjavo med ICE in EV pa se toliko manj. Lepo je izbrati kilometre, da argument nujnega pocitka in kosila pade noter, vseeno pa veliko ljudi smatra za daljso relacijo ze 200-500 km.
Edini smisel v teh tabeli je ta, da izberes 1000 km, ki jih Tesline polnilnice dobro pokrijejo, in potem poskusas pokazati kako je konkurenca na Ionityu grozna.
kar ti pa avto z 400km dosega kar lepo pokrije... po 4h neprestane vožnje mislim, da je postanek za WC in polnjenje še najmanjši problem. nevsezadnje, če nimaš ravno polnega tanka se lahko zgodi, da boš tudi ICE-ja tankal ;-)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sniff ()
Sneznik ::
codeMonkey je izjavil:
1000 km naredi v 14 urah, vključno z polnjenjem po poti. Tesla model 3 naredi 1000 km v 10 urah vključno z polnjenjem. Oboje je pa v redu in ICE avto ne bi bil nič hitrejši (ni bistvene razlike).
Oboje nima veliko smisla za vecino.
Ko pa cas za 1000 km uporabljas za primerjavo med ICE in EV pa se toliko manj. Lepo je izbrati kilometre, da argument nujnega pocitka in kosila pade noter, vseeno pa veliko ljudi smatra za daljso relacijo ze 200-500 km.
Edini smisel v teh tabeli je ta, da izberes 1000 km, ki jih Tesline polnilnice dobro pokrijejo, in potem poskusas pokazati kako je konkurenca na Ionityu grozna.
Nisi razumel poante niti najmanj. Poanta je da 1000 km ti delaš zelo zelo zelo redko in še takrat ko delaš 1000 km v enem kosu (kar je 10 ur vožnje cca), prispeš v podobnem času kot ICE. Argumet nasprotnikov da pri EV-jih rabiš ne vem kolk časa za polnjenje tako PADE. SE PODRE. GA NI. Ni res kar praviš, oboje ima smisel za večino. 1000 km, ali tudi nevem 400-500 km delaš ti mogoče dvakrat na leto: enkrat ko greš na smučanje in enkrat ko greš na morje. 1000 km lahko z Teslo model 3 standard range prevoziš v 10 urah vključno z polnjenjem. Z dieselskim avtom prevoziš v podobnem času, nič kaj dosti manj, morda ura manj. In da boš dvakrat na leto pri 1000 kilometrov razdalji potoval samo eno urco časa več. To je zanemarljivo. Saj je samo dvakrat na leto.
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
1000 km naredi v 14 urah, vključno z polnjenjem po poti. Tesla model 3 naredi 1000 km v 10 urah vključno z polnjenjem. Oboje je pa v redu in ICE avto ne bi bil nič hitrejši (ni bistvene razlike).
Oboje nima veliko smisla za vecino.
Ko pa cas za 1000 km uporabljas za primerjavo med ICE in EV pa se toliko manj. Lepo je izbrati kilometre, da argument nujnega pocitka in kosila pade noter, vseeno pa veliko ljudi smatra za daljso relacijo ze 200-500 km.
Edini smisel v teh tabeli je ta, da izberes 1000 km, ki jih Tesline polnilnice dobro pokrijejo, in potem poskusas pokazati kako je konkurenca na Ionityu grozna.
kar ti pa avto z 400km dosega kar lepo pokrije... po 4h neprestane vožnje mislim, da je postanek za WC in polnjenje še najmanjši problem. nevsezadnje, če nimaš ravno polnega tanka se lahko zgodi, da boš tudi ICE-ja tankal ;-)
Se strinjam. EV s 400 km dosega je super. Ampak to niso jajca za 40k, ki ga imajo realno 180 km.
codeMonkey je izjavil:
1000 km naredi v 14 urah, vključno z polnjenjem po poti. Tesla model 3 naredi 1000 km v 10 urah vključno z polnjenjem. Oboje je pa v redu in ICE avto ne bi bil nič hitrejši (ni bistvene razlike).
Oboje nima veliko smisla za vecino.
Ko pa cas za 1000 km uporabljas za primerjavo med ICE in EV pa se toliko manj. Lepo je izbrati kilometre, da argument nujnega pocitka in kosila pade noter, vseeno pa veliko ljudi smatra za daljso relacijo ze 200-500 km.
Edini smisel v teh tabeli je ta, da izberes 1000 km, ki jih Tesline polnilnice dobro pokrijejo, in potem poskusas pokazati kako je konkurenca na Ionityu grozna.
Nisi razumel poante niti najmanj. Poanta je da 1000 km ti delaš zelo zelo zelo redko in še takrat ko delaš 1000 km v enem kosu (kar je 10 ur vožnje cca), prispeš v podobnem času kot ICE. Argumet nasprotnikov da pri EV-jih rabiš ne vem kolk časa za polnjenje tako PADE. SE PODRE. GA NI. Ni res kar praviš, oboje ima smisel za večino. 1000 km, ali tudi nevem 400-500 km delaš ti mogoče dvakrat na leto: enkrat ko greš na smučanje in enkrat ko greš na morje. 1000 km lahko z Teslo model 3 standard range prevoziš v 10 urah vključno z polnjenjem. Z dieselskim avtom prevoziš v podobnem času, nič kaj dosti manj, morda ura manj. In da boš dvakrat na leto pri 1000 kilometrov razdalji potoval samo eno urco časa več. To je zanemarljivo. Saj je samo dvakrat na leto.
Jaz delam 400 (v eno smer) dvakrat na mesec. Drugace pa avto vecinoma stoji. Tudi ce bi se zivel v SLO, s tistim MG-jem ne bi prisel do vikenda na Istri (230 km) brez polnjenja. Pocitka na tej razdalji pa je bilo mogoce za 5-10 min.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Sneznik ::
Ja, ampak
Cene bencina na dolgi rok ne bodo šle pod 1,3 EUR na liter, če se kej zanimaš za to temo, boš to vedel. Nafto je čedalje težje in dražje črpati. Trošarini na EV-je se bo država po vsej verjetnosti odpovedala, ker drugače bo plačala mastne kazni evropski uniji zaradi preseganja izpustov. Smo se zavezali, če ne izpolnimo bomo plačevali mastne kazni. Država seveda ni toliko neumna da bi bremzala prodajo EV-jev in zato povzročila da bo morala plačevat mastne kazni. Pa tudi če država pobere hipotrtično enako trošarin kot zdaj tudi pri ICE-jih, je vožnja z EV-jev še vedno 4-5x cenejša na 100 km.
Trošarin ni spet tako malo (skupaj z el.energ. jih je za dobro miljardno EUR cca 10%proračuna), da bi bilo to kar tako zanemarljivo.
Cene elektrike bodo oostale podobne kot so sedaj, pričakovati je okoli 10-15 % zvišanje, pri bencinu in dieslu se pa pričakuje 50 % zvišanje v naslednjih 15 letih. In še če se hočeš "zazihrat" lahko kupiš svojo sončno elektrarno in imaš zagotovljeno poceni elektriko za 30 let najmanj, svoje nafte na vrtu pa ne moreš črpati.
Na osnovi česa podajaš te ocene? Hudič je tole s kristalno kuglo. V Slo imamo glede na ostale države med cenejšo ceno elektrike.Res je, da lahko postaviš SE, ampak to spet pomeni investicijo ter dodaten riziko.
S sončno elektrarno boš imel cenejšo elektriko kot so pa sedaj plačuješ pri "Elektro Ljubljana". In zagotovil si boš to elektriko, ki je cenejša kot je danes za 30 let v prihodnost. Tudi če cene elektrike narastejo za 10 %, boš ti imel svojo elektriko. Pa tudi sicer cene pri elektriki ne morejo bist tveno narasti, zato ker je elektrika tako razpršen vir. Iz "vsega sranja" jo lahko delaš. Lahko imaš da ti voda poganja (hidroelektrarne), lahko kuriš premog, lahko imaš sončne celice, lahko imaš veter, lahko imaš geotermalno energijo, lahko imaš lesno biomaso, lahko imaš kogeneracijo pri industrijskih procesih ipd, ipd. Point je da če se zviša cena premoga recimo, to ni panike, ker imaš se vse ostalo, imaš MNOŽICO stvari iz kerih lahko delaš štrom. Pri nafti si pa obsojen na cene takšne kot ti jih zapovejo naftni mogotci, ki imajo tudi sami čedalje večje stroške črpanja nafte iz leta v leto, ker je nafte vse manj in manj.
Sem v teh vodah in ti lahko povem iz prve roke. Lahko pa sam poggolaš za podatki, verjamem da boš našel. Predikcije niso 100 % ampak kljub temu so kar zanesljive.
PAČ moj point je: da RAZLIKA med ceno nafte in elektrike se bo samo še povečevala. Cena nafte se je v zadnjih 30 letih POTROJILA. Elektrika se je v istem času povečala za 15 %. Nafta 300 %, elektrika 15 %. Poglej zgodovino. Zdej pa sklepaj.
In tudi če se zgodi vosoljni potop in se cena na enoto enrgije med elektriko in nafto izenači (zdaj je elektrika na kWh cenejša): BOJO ŠE VEDNO električni avti v gromozanjski prednosti je porabijo ZA ISTO RAZDALJO 4x manj energije. Tudi če bi bila energija enako draga, jo porabijo 4x manj za isto prevoženo razdaljo. To bo ostalo tako, izkoristka ICE se ne da znatno izboljšat, ostaja tam na 20 % POVPREČNEGA izkoristka (morda za par procentov), pri EV se pa da povečat še za 10 % na skupaj 90 % izkoristka, zdaj majo EV-ji okoli 80 % izkoristka.
EV-ji porabijo za isto razdaljo 4x manj energije kot ICE in tako bo ostalo, ker je to omejitev tehnologije.
codeMonkey je izjavil:
codeMonkey je izjavil:
1000 km naredi v 14 urah, vključno z polnjenjem po poti. Tesla model 3 naredi 1000 km v 10 urah vključno z polnjenjem. Oboje je pa v redu in ICE avto ne bi bil nič hitrejši (ni bistvene razlike).
Oboje nima veliko smisla za vecino.
Ko pa cas za 1000 km uporabljas za primerjavo med ICE in EV pa se toliko manj. Lepo je izbrati kilometre, da argument nujnega pocitka in kosila pade noter, vseeno pa veliko ljudi smatra za daljso relacijo ze 200-500 km.
Edini smisel v teh tabeli je ta, da izberes 1000 km, ki jih Tesline polnilnice dobro pokrijejo, in potem poskusas pokazati kako je konkurenca na Ionityu grozna.
kar ti pa avto z 400km dosega kar lepo pokrije... po 4h neprestane vožnje mislim, da je postanek za WC in polnjenje še najmanjši problem. nevsezadnje, če nimaš ravno polnega tanka se lahko zgodi, da boš tudi ICE-ja tankal ;-)
Se strinjam. EV s 400 km dosega je super. Ampak to niso jajca za 40k, ki ga imajo realno 180 km.
codeMonkey je izjavil:
1000 km naredi v 14 urah, vključno z polnjenjem po poti. Tesla model 3 naredi 1000 km v 10 urah vključno z polnjenjem. Oboje je pa v redu in ICE avto ne bi bil nič hitrejši (ni bistvene razlike).
Oboje nima veliko smisla za vecino.
Ko pa cas za 1000 km uporabljas za primerjavo med ICE in EV pa se toliko manj. Lepo je izbrati kilometre, da argument nujnega pocitka in kosila pade noter, vseeno pa veliko ljudi smatra za daljso relacijo ze 200-500 km.
Edini smisel v teh tabeli je ta, da izberes 1000 km, ki jih Tesline polnilnice dobro pokrijejo, in potem poskusas pokazati kako je konkurenca na Ionityu grozna.
Nisi razumel poante niti najmanj. Poanta je da 1000 km ti delaš zelo zelo zelo redko in še takrat ko delaš 1000 km v enem kosu (kar je 10 ur vožnje cca), prispeš v podobnem času kot ICE. Argumet nasprotnikov da pri EV-jih rabiš ne vem kolk časa za polnjenje tako PADE. SE PODRE. GA NI. Ni res kar praviš, oboje ima smisel za večino. 1000 km, ali tudi nevem 400-500 km delaš ti mogoče dvakrat na leto: enkrat ko greš na smučanje in enkrat ko greš na morje. 1000 km lahko z Teslo model 3 standard range prevoziš v 10 urah vključno z polnjenjem. Z dieselskim avtom prevoziš v podobnem času, nič kaj dosti manj, morda ura manj. In da boš dvakrat na leto pri 1000 kilometrov razdalji potoval samo eno urco časa več. To je zanemarljivo. Saj je samo dvakrat na leto.
Jaz delam 400 (v eno smer) dvakrat na mesec. Drugace pa avto vecinoma stoji. Tudi ce bi se zivel v SLO, s tistim MG-jem ne bi prisel do vikenda na Istri (230 km) brez polnjenja. Pocitka na tej razdalji pa je bilo mogoce za 5-10 min.
Chevy Bolt EV dobiš za cca 30 jurjev po subvenciji in ima realnih 400 km dosega.
codeMonkey je izjavil:
codeMonkey je izjavil:
1000 km naredi v 14 urah, vključno z polnjenjem po poti. Tesla model 3 naredi 1000 km v 10 urah vključno z polnjenjem. Oboje je pa v redu in ICE avto ne bi bil nič hitrejši (ni bistvene razlike).
Oboje nima veliko smisla za vecino.
Ko pa cas za 1000 km uporabljas za primerjavo med ICE in EV pa se toliko manj. Lepo je izbrati kilometre, da argument nujnega pocitka in kosila pade noter, vseeno pa veliko ljudi smatra za daljso relacijo ze 200-500 km.
Edini smisel v teh tabeli je ta, da izberes 1000 km, ki jih Tesline polnilnice dobro pokrijejo, in potem poskusas pokazati kako je konkurenca na Ionityu grozna.
kar ti pa avto z 400km dosega kar lepo pokrije... po 4h neprestane vožnje mislim, da je postanek za WC in polnjenje še najmanjši problem. nevsezadnje, če nimaš ravno polnega tanka se lahko zgodi, da boš tudi ICE-ja tankal ;-)
Se strinjam. EV s 400 km dosega je super. Ampak to niso jajca za 40k, ki ga imajo realno 180 km.
codeMonkey je izjavil:
1000 km naredi v 14 urah, vključno z polnjenjem po poti. Tesla model 3 naredi 1000 km v 10 urah vključno z polnjenjem. Oboje je pa v redu in ICE avto ne bi bil nič hitrejši (ni bistvene razlike).
Oboje nima veliko smisla za vecino.
Ko pa cas za 1000 km uporabljas za primerjavo med ICE in EV pa se toliko manj. Lepo je izbrati kilometre, da argument nujnega pocitka in kosila pade noter, vseeno pa veliko ljudi smatra za daljso relacijo ze 200-500 km.
Edini smisel v teh tabeli je ta, da izberes 1000 km, ki jih Tesline polnilnice dobro pokrijejo, in potem poskusas pokazati kako je konkurenca na Ionityu grozna.
Nisi razumel poante niti najmanj. Poanta je da 1000 km ti delaš zelo zelo zelo redko in še takrat ko delaš 1000 km v enem kosu (kar je 10 ur vožnje cca), prispeš v podobnem času kot ICE. Argumet nasprotnikov da pri EV-jih rabiš ne vem kolk časa za polnjenje tako PADE. SE PODRE. GA NI. Ni res kar praviš, oboje ima smisel za večino. 1000 km, ali tudi nevem 400-500 km delaš ti mogoče dvakrat na leto: enkrat ko greš na smučanje in enkrat ko greš na morje. 1000 km lahko z Teslo model 3 standard range prevoziš v 10 urah vključno z polnjenjem. Z dieselskim avtom prevoziš v podobnem času, nič kaj dosti manj, morda ura manj. In da boš dvakrat na leto pri 1000 kilometrov razdalji potoval samo eno urco časa več. To je zanemarljivo. Saj je samo dvakrat na leto.
Jaz delam 400 (v eno smer) dvakrat na mesec. Drugace pa avto vecinoma stoji. Tudi ce bi se zivel v SLO, s tistim MG-jem ne bi prisel do vikenda na Istri (230 km) brez polnjenja. Pocitka na tej razdalji pa je bilo mogoce za 5-10 min.
Bi prišel z MG EV do vikenda v Istri brez polnjenja če bi mal gledal kako voziš. Bjorn (poglej na youtube) je naredil 300 km z MG EV. MG EV stane pa sam 24 jurjev in ima ves luksuz notri, radarski tempomat in vse.
Evo ti 300 km dosega. MG EV.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sneznik ()