» »

Fazno krmiljeni motorji s polprevodniški mi elementi.

Fazno krmiljeni motorji s polprevodniški mi elementi.

glinik ::

So komur te stvari znane, da malo pokomentiramo?

Lp
Če bi faušija gorela, cela Slovenija bi gorela :)))

Je vredno razmisleka ...

radiator ::

Jaz se nekaj časa ukavrjam z DMC ali ne vem kaj točno misliš. Kaki motor?
Kaj je jutri že bilo?

A. Smith ::

A ne bi kar naravnost vprašal kar te zanima?
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

glinik ::

O super, ...

Čimveč bi rad vedel o polprevodniškem krmiljenju motorjev. Predvsem bi rad urdil in preveril kar znam ...

Govorimo za 3f motorje. S faznim zamikom reguliramo koliko napetosti bomo dovedli motorju. Pri 120 stopinjskem zamiku je itak zadeva "brez regulacije". Se pri 60 st. zamiku dovede 50% napetosti na motor in pri 30 st. 25%? Predvidevam pravilno?

Če še kdo obvlada zadeve in ima kaj za povedat na to temo - kar na plan z njo ... :)

Lp
Če bi faušija gorela, cela Slovenija bi gorela :)))

Je vredno razmisleka ...

A. Smith ::

Glej, če je govora o asinhronskem 3f motorju, se v glavnem uporablja frekvenčno krmiljenje (predvsem s pomočjo pulzno-širinske modulacije).

Krmilje, ki ga omenjaš, mi ni znano, zato ga ne morem komentirati. Čudno pa se mi zdi, da omenjaš napetostno krmiljenje. Le-to je namreč zastarelo, ker prinaša preveč izgub. Razen, če se da s pomočjo "faznega krmiljenja" izgubam izogniti? Nadalje si ne predstavljam delovanja 3f motorja, na katerega pripelješ signal, ki ni zamaknjen za 120°?!

Veš, tole si moral malo zamešat. Verjetnost da se motim je, ampak je minimalna! No ja, vsaj eden od naju se bo nekaj naučil :))
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

All ::

napetostno krmiljenje asinhroncev je lahko kvečjemu škodljivo za motor sam. uporabla se frekvenčno al pa učasih regulacija kratkostične kletke.

gumby ::

glinik ima v mislih (kolikor sem ga razumel) trofazni dimmer.
zadeva bi mogoce celo delovala, bi pa ziher nastal problem zaradi izgub in s tem povezano prekomerno segrevanje motorja. motorji in transformatorji namrec nimajo radi ne-sinusne napetosti:D
my brain hurts

Brane2 ::

Pri trifaznem motorju nimaš kaj regulirat faznega zamika. Vse tri faze so itak vedno v 120° zamiku (pri konstantni frekvenci).
Uravnavaš le frekvenco in napetost.

Čimbolj počasi se vrti motor, tem manj ga je treba silit v to in temnižjo napetost rabiš- in obratno.
On the journey of life, I chose the psycho path.

glinik ::

Me veseli za odziv ...

A. Smith:
Motorji se najpogosteje krmilijo s frekvenčnimi krmilniki, ki z nižanjem in višanjem frekvence regulirajo vrtenje motorja. To je jasno najbolj razširjena regulacija.

Res ne vem, zakaj bi prinašalo napetostno krmiljenje velike izgube. Kaj mislite kako so narejeni Siemensovi SIRIUS linija soft starterji? Regulacija se vrši s tristorji, ki so seveda polprevodniški elementi. Ne vem zakaj bi to bilo zastarelo?

Seveda je vsak 3f sistem fazno premakjen za 120 st. Kaj sem prej mislil je to, da se pri 60 st. dovod napetosti prekine itd ... Poglejte si malo delovanje polprevodniških krmilnih elementov. Če ne drugje, Siemens ima sigurno kakšno zanimivo slikco.

All:
Le zakaj bi bilo napetostno krmiljenje motorjev škodljivo? Tukaj res ne vidim razloga, da bi se motor uničil, če ga tako krmilimo ...

gumby:
To kar imam v mislih deluje 100% :) Te module imajo v največjih Slovenskih podjetjih ... ;)

Lp
Če bi faušija gorela, cela Slovenija bi gorela :)))

Je vredno razmisleka ...

Brane2 ::


Seveda je vsak 3f sistem fazno premakjen za 120 st. Kaj sem prej mislil je to, da se pri 60 st. dovod napetosti prekine itd ... Poglejte si malo delovanje polprevodniških krmilnih elementov. Če ne drugje, Siemens ima sigurno kakšno zanimivo slikco.


Tiristorji so uporabni predvsem, če imaš AC napajanje, ki gre "skozi nulo", ker se tiristor ne zna sam ugasnit. O.K, lahko ga ugasneš načeloma s solidnim zabitjem gatea v negativno smer, a to komplicira stvari, pa tuudi ne vem, kako dobro to v praksi dela.

Ko pa imaš potrebo za spremenljivo frekvenco, ponavadi pomeni, da imaš enosmerno napetost, ki jo z mostiči pelješ na posamezne faze in tam sintetiziraš napetost faze, kot jo želiš. Takrat ponavadi tiristorji niso dovolj in rabiš močne nizkoigubne in hitre switche. Pri majhnih in srednjih bremenih so ponavadi MOSFET-i "dušu dali" za te zadeve, pri večjih močeh pa IGBTji.

Vsekakor pa tisti tvoji sistemi s tiristorji in "faznim paljenjem" ( kot jih najdeš recimo pri krmiljenju 220V bormašin) pri večjih močeh najbrž niso več optimalna rešitev.

Pri rezuckanju sinusa s tiristorji in podobnimi stvarmi je treba imeti pred očmi tudi VF komponente, ki grejejo trafo pleh. Teh tudi pri kakem hitrem tranzistorskem krmiljenju ni malo. vendar leži več energije v bistveno višjih harmonikih, kjer so lahko dušilke cenejše.

IMHO, tako na brzino- od oka. Seveda se lahko tudi motim.
On the journey of life, I chose the psycho path.

glinik ::

Ok, bom probal podat kakšno slikco ...

lp
Če bi faušija gorela, cela Slovenija bi gorela :)))

Je vredno razmisleka ...

Azrael ::

Lahko poveš v kakšnih primerih se tak način uporablja?

V delavnici, kjer delam imamo 3f variak 0 - 450V, baje moči 5kVA za preizkus majhnih motorjev (motor ne skoči pri vklopu), ampak zadeva je uporabna samo za neobremenjene motorje, kar servisirani motorji načeloma so. Ko pa je motor obremenjen, npr. ventilator se lepo vid, kako s prenizko napetostjo tokovno preobremeniš motor.

Gre mogoče za neko regulacijo rotorskega toka pri 3f motorjih z navitim rotorjem (torej brez kratkostične kletke), večinoma motorji za žerjave?

Samo na to v kakšnih slabih pogojih delajo v industriji ti motorji, dvomim da obstaja boljša rešitev, kar se tike zanesljivosti in robustnosti, kot so žični rotorski upori in kontaktorji.
Nekoč je bil Slo-tech.

glinik ::

Tile moduli pridejo prav povsem tam, kje je pogoj, da se motor vrti s konstantnimi vrtljaji in kjer je čimveč prostega tega.

Drugače izdeluje te module to podjetje klik

Ko motorji tečejo v prostem teku oz. so malo obremenjeni imajo zelo slab cos (fi). Pomeni, da je motor predimenzioniram za to delo oz. je varnostno predimenzioniran. Tale modul mu doda moč, ko jo motor potrebuje in odvzame, ko je v prostem teku.

Krmiljenje poteka preko tiristorjev ...

Lp
Če bi faušija gorela, cela Slovenija bi gorela :)))

Je vredno razmisleka ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: glinik ()

All ::

Nikjer nisem zasledu na kakšen način je to regulirano.

Še enkrat...vrtljaji se pri asinhroncu regulirajo z frekvenco...padejo za par % pod obremenitvijo. cosfi se da popraulat z kompenzacijo, s tem se izbolšajo napetostne razmere na motorju....o kšnem sekanju sinusa pomoje ni za razpraulat, ker s tem bi dosegl večje gretje motorja...

...edino če ni govora o asinhroncih??


tiristoji...pulzna modulacija...-> frekvenčna regulacija



neki tazga..efektiva je pa pol sinusna

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: All ()

radiator ::

Kot je že bilo nekajkrat povedano je fazni zamik pri trifaznem sistemu 120° in se ne spreminja. Če ga spremeniš motor ne deluje kot bi moral ker je to geomtrisko določeno z postavitvijo navitij motorja.
cos fi ti je fazni zamik med tokom in napetostjo. Tega pa lahko pri regulaciji poljubno kontroliraš. In ga nastaviš tako da je najboljše za motor. Ni vedno najboljše furat motorja pri cos fi = 1. asinhronca sploh ne moraš furat tam ker moraš obvezno dodat magnetilno komponeto, ki povzroči da teče tok skozi rotor in tam povzroči magnetno polje.

Tiristorji se uporabljajo predvsem pri direktnih AC-AC pretvornikih in pretvornikih zelo visokih moči. Ponavadi pa so to GTO (gate turn off) tiristorji katere lahko poljubno vklapljamo in izklapljamo. Mi v naših designih uporabljamo IGBT-je in MOSFET-e.

Ponavadi se uporablja le u/f metoda, za nastavitev vrtljajev in soft start(tega ne delamo :)). To pravzaprav ni regulacija. Naslednji korak pa je meitev toka in določitev kota rotorja (z senzorjem ali brez(malo bolj zaj*** - ampak tisto kaj je zanimivo)) in potem pozicioniranje vektorja toka glede na kot rotorja.
Kaj je jutri že bilo?


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

asinhronski elektromotor kot generator (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
8125359 (10825) A. Smith
»

Frekvenčni pretvornik

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
1914288 (6145) gumby
»

Kaj je naloga kondenzatorja

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
1815668 (14745) steev
»

Ena faza v tri faze (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
6232033 (27330) int47
»

Stikalo z regulacijo

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
51764 (1709) radiator

Več podobnih tem