Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Okapi ::
Machete ::
Ni nobene drame potrebne. Tudi peric, ki s čolni pobirajo perilo vzdolž Ljubljanice ni več, pa mislim, da niso pogrešane :D
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
feryz ::
Ne vem no- nekako na cestah ne vidim zgolj disle stare 0...3 leta, s servisnimi intervali 30.000 km in EUR6 oznakami. Da pa je nekaj takih je pa dejstvo. A to so zgolj izjeme, katere potrjujejo pravilo.S čim pa ti primerjaš?
Lastniki teh avtomobilov ne bi preveč jamrali, da je 3000 € nek blazno velik denar. Bi pa to jamrali tisti, kateri imajo starejše avtomobile s porabo 7+ l/100 km in servisnimi intervali 10...15.000 km. In ti so v veliki, veliki večini.
Jaz tudi ne vidim ravno dosti EV starih 3 - 7 let na cesti. Mogoče bi moral bolje pogledati, kaj pa vem.
Vožnja v avtu pa bo postala takšna muka, kot je danes v avtobusu ali na vlaku. Mogoče kdo celo uživa v tem početju, ampak ravno dosti jih ne poznam. Pravzaprav nobenega ne poznam.Samodejna voznja ni killer feature na nobenem avtomobilu.Ker je sploh še ni. Ko enkrat bo, bo pa naredila tak prevrat, da si ga danes težko predstavljamo. Taksisti bodo tako rekoč čez noč postali odveč, avtošole bodo lahko zaprle svoja vrata ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: feryz ()
Okapi ::
Ni nobene drame potrebne. Tudi peric, ki s čolni pobirajo perilo vzdolž Ljubljanice ni več, pa mislim, da niso pogrešane :DA kdo kakšno dramo omenja?
Dejstvo je, da bo samodejni avto povzročil prevrat v našem vsakdanjem življenju, kot mu že dolgo nismo bili priča.
Če nisi ravno zelo mlad taksist, se lahko tolažiš, da boš prej v pokoju, kot bodo smeli avti sami na cesto. Podobno recimo velja za prevajalce.
Če si Uber, pa vlagaš čim več v razvoj, v upanju, da te drugi ne bodo prehiteli.
Vožnja v avtu pa bo postala takšna muka, kot je danes v avtobusu ali na vlaku. Mogoče kdo celo uživa v tem početju, ampak ravno dosti jih ne poznam. Pravzaprav nobenega ne poznam.Problem avtobusov je, da imajo precej neudobne sedeže (ker hočejo čim več potnikov spravit noter). Drugače je pa recimo vožnja z vlakom neprimerno udobnejša od vožnje avta. Lahko spiš, lahko kartaš, lahko bereš knjigo, lahko gledaš film ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
telexdell ::
S čim pa ti primerjaš?
Jaz tudi ne vidim ravno dosti EV starih 3 - 7 let na cesti. Mogoče bi moral bolje pogledati, kaj pa vem.
Kako jih ni, če pa že menjavajo baterije po 3 jurje in johtajo, kako drago je to?
Očitno boš moral začeti nositi očala, da boš kaj videl na cesti, ker sedaj veš, da so vsi ostali avti takšni kot tisti, v katerem se pelješ sam.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Okapi ::
Vožnja v avtu pa bo postala takšna muka, kot je danes v avtobusu ali na vlaku.Na enega takega, ki bo hotel sam peljati iz Ljubljane do Splita, jih bo sto takih, ki bodo srečni, da jih lahko pelje robot. Na enega takega, ki bo hotel zjutraj sam peljati iz Kranja v Ljubljano v službo, jih bo pa tisoč takih, ki bodo srečni, da je v avtu robot.
VaeVictis ::
Tako po domače, kaj je razlika danes med Uber-jem oz. Taxi-jem in avtonomno vožnjo.
Niti pri enem ali drugem ti ni treba voziti in obadva te vozita brez tvoje interakcije, oba te prideta iskati na dom itd.
Torej čisto laično, zakaj imamo še danes lastna vozila in se (vsi) ne vozimo s taksijem ali ostalimi javnimi sredstvi...
V osnovi kje ideje, da bodo kar nanekrat ogromne razlike v primerjavi z današnjim dnem...
ps: Razumem prdenosti za Uber, Lyft itd., ker se ne rabijo več ukvarjati z človeško silo, kaj je zame kot lastnika vozila prednost?
Niti pri enem ali drugem ti ni treba voziti in obadva te vozita brez tvoje interakcije, oba te prideta iskati na dom itd.
Torej čisto laično, zakaj imamo še danes lastna vozila in se (vsi) ne vozimo s taksijem ali ostalimi javnimi sredstvi...
V osnovi kje ideje, da bodo kar nanekrat ogromne razlike v primerjavi z današnjim dnem...
ps: Razumem prdenosti za Uber, Lyft itd., ker se ne rabijo več ukvarjati z človeško silo, kaj je zame kot lastnika vozila prednost?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: VaeVictis ()
Okapi ::
Zasebni šofer je drag in si ga privoščijo samo dovolj premožni. Tudi redna vsakodnevna raba taksija je v večini primerov predraga, v primerjavi z lastnim avtom, še zlasti na daljše razdalje.
Tesla samodejno vožnjo obljublja za 8000 dolarjev.
Ni mi sploh jasno, kako kdo ne vidi "ogromne razlike v primerjavi z današnjim dnem".
Tesla samodejno vožnjo obljublja za 8000 dolarjev.
V osnovi kje ideje, da bodo kar nanekrat ogromne razlike v primerjavi z današnjim dnem...Namesto vozniškega izpita si kupiš zasebnega šoferja, ki ti bo na voljo 24/7. In boš imel avto, s katerim ti ne bo nikoli treba zapravljati časa za iskanje parkirnega prostora. Avto, ki ti bo, ko ga ne boš potreboval, služil denar s prevozi potnikov. Avto, s katerim se boš lahko odpeljal na počitnice in na cilj prispel spočit in naspan.
Ni mi sploh jasno, kako kdo ne vidi "ogromne razlike v primerjavi z današnjim dnem".
jernejl ::
Avto, ki ti bo, ko ga ne boš potreboval, služil denar s prevozi potnikov.
Brez skrbi, iz tega ne bo nič.
Dobiček je nekje sorazmeren s konkurenco, in bo približno enak nič, ker bo vsak "Jože" lahko počel enako.
Konkurenčna bodo zgolj večja podjetja, ki bodo imela dovolj veliko mrežo vozil, da se jim bo to splačalo in bodo lahko njihove poti kar se da optimizirali.
feryz ::
No ja, vi bi kar avto kupili in potnike pobirali. Če ne drugega bi imeli kmalu tudi hrano gratis. V čuzi.
Ko se pa spoprimeš s papirji in davkarijo, boš ugotovil, da ne boš rental nič več.
Ko se pa spoprimeš s papirji in davkarijo, boš ugotovil, da ne boš rental nič več.
TESKAn ::
ps: Razumem prdenosti za Uber, Lyft itd., ker se ne rabijo več ukvarjati z človeško silo, kaj je zame kot lastnika vozila prednost?
V tem da boš v gužvi rekel "Ma jeb*** se vsi skp!", vklopil avtopilota in zadremal do doma. In bo potem avto poskrbel za polurni premik za 2m, stop, premik za 2m, stop...
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Machete ::
Prevajalci bodo še dolgo ostali. oz. upam, da bodo ljudje še brali. Poezije in kvalitetne proze še dolgo ne bodo prevajali algoritmi, ker ne gre samo za prevod, ampak predvsem za dobro prilagotitev posebnostim in okvirjem jezika v katerega se prevaja oz. obratno. Tu so še kulturne prilagoditve, določena mera interpretacije prevajalca, ritmika, slog, mogoče arhaizmi namenoma itd..
Verjamem pa, da etikete na wc rački že prevaja google translate ipd.
*sry za offtopic kot odgovor Okapiju.
Verjamem pa, da etikete na wc rački že prevaja google translate ipd.
*sry za offtopic kot odgovor Okapiju.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Machete ()
WarpedGone ::
Ja ja ker kot smo že 10x rekli. Tovarno lahko naredi le tesla. Vsi ostali z 10x vec denarja, znanja, ljudi in tehnologije pač ne.
There are aliens!
Kaj počnejo vsi ostali z 10x več denarja? Blebetajo, študirajo in računajo na druge. Kje so/bodo njihove fabrike?
VW bo za NAKUP baterij v naslednjem cca desetletju namenil 25 milijard. Za N A K U P baterij. Ne fabrik, baterij.
Po teh porabljenih 25 milijardah, bodo imeli točno tolk fabrik kot danes. NIČ.
BMW bo še nekaj let študiral, kaj so to baterije in v to namenil četrt milijarde.
Zatem bo imel točno tolk fabrik kot danes. NIČ
Mercedes bo sestavljal lastne baterije, celice bo kupoval pri korejcih. Lastnih fabrik celic točno NIČ.
Vaše spakovanje o meni ne pove nič. Pove pa vse o vašem nivoju totalnega nerazumevanja in nepoznavanja kaj se dogaja.
Čisto vseeno je kaj nekdo lahko naredi, važno je kaj res dela.
In "vsi ostali z 10x več denarja, znanja in ljudi" glede proizvodnje samih osnovnih gradnikov, baterijskih celic, delajo točno NIČ.
Nissan je lastno fabriko baterij (AESC) prodal kitajcem in bo kupoval pri LG.
Preostane vam upanje, da bo LG postavil dost novih fabrik. Če mate kakšne vire o njihovih planih (in konkretnih kapacitetah), prosim na plan z njimi.
Ampak jih nimate, zato pa blebetate samo to kar vam še preostane ... "veliki bodo zlahka".
Razočaranje in pekoča bolečina v anusu, bo vaša.
Zbogom in hvala za vse ribe
TribesMan ::
Vsi zgoraj omenjeni proizvajalci imajo v lasti točno NIČ fabrik za proizvodnjo batov, ventilov, gredi, turbin, črpalk, alternatorjev, starterjev...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Truga ::
Tole je nekaj kar boš težko razumel a vseeno prilimam.
The little testing Tesla reported (just 550 miles) was part of its preparation to launch a revamped Autopilot system. It gets most of its data from its customers, driving in the real world.
Tole razumem, in je 120% bullshit dokler se ta njihov "data" ne materializira v delujocem avtopilotu. Do takrat pa pac ni vredno niti pocenega grosa.
Samodejna voznja ni killer feature na nobenem avtomobilu.
Se strinjam. Pa vendar je stvar totalno lopsided:
GM in Waymo imata avte ki lahko prevozijo ZDA po sirokem v obe smeri, preden mora voznik prekinit program da avto ne naredi pizdarije, vecina ostalih pa je izpod 100 milj. S tem detajlom da waymo te avte vozi v kaosu kalifornijskih velemest, ostali pa se strudlajo po dezelnih cestah puscavske arizone kjer vremena prakticno ni :)
Taka stvar komot cez noc postane killer feature, in tesla ga pri trenutni hitrosti razvoja ne bo mela se tistih okapijevih 20-30 let, waymo in GM pa sta ze v fazi odpravljanja koncnih glitchev, in lahko pricakujemo koncne produkte mogoce ze celo v manj kot 5 letih.
feryz ::
WarpedGone je izjavil:
Kaj počnejo vsi ostali z 10x več denarja?Delajo ga še več.
Dokler se nekaj ne izplača in je bolje kupiti, delaš tako.
Lahko pa lažeš, zavajaš, zamolčiš in prirejaš podatke in bilance, ter molzeš delničarje za nov in nov denar. Nekaj časa gre.
Kot vsaka ponzijeva shema. Na koncu zmanjka novih vlagateljev.
WarpedGone ::
Bo trajalo 5, 15, 25 ali 35 let da jih bo zmanjkalo?
"Enkrat bomo že imeli prav" press?
Če ti tko praviš, pol je že res...
BMW Engine Factory.
Lep primer SloTech blebetanja, ki z realnostjo nima skupnega niti črke.
"Enkrat bomo že imeli prav" press?
Vsi zgoraj omenjeni proizvajalci imajo v lasti točno NIČ fabrik za proizvodnjo batov, ventilov, gredi, turbin, črpalk, alternatorjev, starterjev...
Če ti tko praviš, pol je že res...
BMW Engine Factory.
Lep primer SloTech blebetanja, ki z realnostjo nima skupnega niti črke.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
VaeVictis ::
GM in Waymo imata avte ki lahko prevozijo ZDA po sirokem v obe smeri, preden mora voznik prekinit program da avto ne naredi pizdarije, vecina ostalih pa je izpod 100 milj. S tem detajlom da waymo te avte vozi v kaosu kalifornijskih velemest, ostali pa se strudlajo po dezelnih cestah puscavske arizone kjer vremena prakticno ni :)
Taka stvar komot cez noc postane killer feature, in tesla ga pri trenutni hitrosti razvoja ne bo mela se tistih okapijevih 20-30 let, waymo in GM pa sta ze v fazi odpravljanja koncnih glitchev, in lahko pricakujemo koncne produkte mogoce ze celo v manj kot 5 letih.
Sicer postano v drugi temi, sam malo perspektive.
Recimo še malo številk.
Podatki so sicer za 2011, tako, da ne bodo najboljši za trenutni čas, so bolj za okvirno sliko.
Arizona ima 3,433,995 voznikov, vsak voznik v povprečju naredi 14,493 milj.
Imeli so 103,423 nesreč oz. 754 z smrtnim izidom.
Človek naredi 3,433,995 * 14,493 / 103,423 = 481,216 milj na 1 nesrečo.
Človek naredi 3,433,995 * 14,493 / 754 = 66,006,484 milj na 1 smrtno žrtev.
Waymo rabi 1 človeško posredovanje na 9000 km (5592.341 milj).
Malce predvidevanja sedaj, pa recimo, da bi brez človeškega posredovanja Waymo naredil 1 nesrečo na 14,493 milj je to sedaj 3,433,995 nesreč na leto.
Waymo mora biti cca. 481,216 / 5592.341 = 86x boljši kot je sedaj, da je šele primerljiv s človekom...
Pa je Waymo baje trenutno najboljši, za Uber se mi sploh ne da računati, ker je totalno obupen (1 posredovanje na 20km).
Average miles driven per year by state
2011 Arizona Crash Facts Summary
WarpedGone je izjavil:
Bo trajalo 5, 15, 25 ali 35 let da jih bo zmanjkalo?
"Enkrat bomo že imeli prav" press?
Koga Tesle ali "velikih"?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: VaeVictis ()
Truga ::
Jasno, zadeva se ni tam kjer mora bit. Ampak vsakemu ki spremlja zadevo in vidi napredek v zadnjih 10 letih (pred 10 leti smo bli z avtopiloti prakticno na nicli) je jasno, da bojo nekateri hmalu tam kjer smo zdaj brez avtopilota, in ko pridemo cez tisti prag bo slo samo se na bolje.
Okapi ::
Vsi zgoraj omenjeni proizvajalci imajo v lasti točno NIČ fabrik za proizvodnjo batov, ventilov, gredi, turbin, črpalk, alternatorjev, starterjev...
Da o rudnikih železa, bakra, aluminija in še česa niti ne govorimo. Tudi železarn nimajo, niti steklarn, niti tovarn lakov ... Aja, pa nafte ne črpajo, rafinerij tudi nimajo.
W1 pač ne razume sodobnega gospodarstva, in zna se zgoditi, da se bo izkazalo, da Musk tudi ne.
Če je dobiček v izdelavi akumulatorjev, zakaj bi se trudil še z izdelavo avtov?
TribesMan ::
WarpedGone je izjavil:
Bo trajalo 5, 15, 25 ali 35 let da jih bo zmanjkalo?
"Enkrat bomo že imeli prav" press?
Vsi zgoraj omenjeni proizvajalci imajo v lasti točno NIČ fabrik za proizvodnjo batov, ventilov, gredi, turbin, črpalk, alternatorjev, starterjev...
Če ti tko praviš, pol je že res...
BMW Engine Factory.
Lep primer SloTech blebetanja, ki z realnostjo nima skupnega niti črke.
Torej tudi pismen nisi?
To kar vidiš na videu je enakovredno kupovanju celic in sestavljanju.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Nikec3 ::
V svetu pospešene specializacije, kjer vsaka firma dela zgolj in samo to, v čemer je resnično dobra, se gre Tesla "in-house" production. Bomo videli, ampak dejstvo je, da Tesla "ščije proti vetru".
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
pegasus ::
Raje reci, da veter piha v drugo smer. Overspecialization leads to death. Vertical integration, kar počne tesla, je pretežno smiseln način optimizacije stroškov skozi celoten proces od surovine do izdelka, ki lahko dosega precej boljše rezultate kot omejena optimizacija samo posameznih korakov.
Invictus ::
Raje reci, da veter piha v drugo smer. Overspecialization leads to death. Vertical integration, kar počne tesla, je pretežno smiseln način optimizacije stroškov skozi celoten proces od surovine do izdelka, ki lahko dosega precej boljše rezultate kot omejena optimizacija samo posameznih korakov.
Še dobro, da so vse tovarne, ki proizvajajo specializirane komponente za več proizvajalcev, že zdavnaj propadle...
Tesla bi bolje naredila, ko bi podvozje naročila pri Švabu . Ne moreš sam vsega razviti, sploh ne do popolnosti... Kar se pričakuje od 100k avta...
In ker delnica pada, je še samo vprašanje časa, kdaj bo nekdo kupil vso to tehnologijo...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
BigWhale ::
A lahko ne pokopljemo firme se preden se preden je mrtva? Tesla je prezivela ze vecje padce vrednosti delnice.
Okapi ::
Former GM vice chairman and Chrysler President Bob Lutz ... wrote that Musk's notion that you can sell vehicles like you sell iPhones out of company stores is flawed. "...the fixed costs for an Apple store are next to nothing compared with a car dealership's. Smartphones and laptops don't need anything beyond a mall storefront and a staff of kids. A car dealership is very different. It sits on multiple acres. You need a big building with service bays, chargers, and a trained sales force, plus all the necessary finance and accounting people. It ties up a staggering amount of capital, especially when you factor in inventory. Under a traditional franchise arrangement, the factory never has to carry that burden. Right now, Tesla does."
jernejl ::
Nikec3 ::
Tole pa ni najbolj ugodno!
Tesla obveznice
Kreditne ocene so slabe (junk), obveznice gredo v k..., delnica pa pada. Kako bo Tesla prišla do svežega denarja?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Truga ::
A lahko ne pokopljemo firme se preden se preden je mrtva? Tesla je prezivela ze vecje padce vrednosti delnice.
takrat ni blo v kombinaciji s takimi reviewji:
https://www.greencarreports.com/news/11...
Tody ::
OH so bila bila... samo pač ti nisi bil pozoren. Tud X in S so na veliko pljuval... Elon je pa jih tudi dost tožil...
Nikec3 ::
OH so bila bila... samo pač ti nisi bil pozoren. Tud X in S so na veliko pljuval... Elon je pa jih tudi dost tožil...
Model S je pobral žnj nagrad. Model X jih ni in tudi Model 3 jih ne bo. Razlika v odnosu strokovne javnosti do Modela S ali pa X in 3 je zelo različna.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Truga ::
RedDrake ::
Mene pa zanima, če je že kdo stestiral, kaj se zgodi s tem zaslonom na dotik če solidno kihneš vanj. (Google nič ne najde na to temo. Mogoče pa lahko W1 sproba, ko dobi avto v roku naslednjega leta)
Vem, da moji tablici se odpipa, dokler je ne obrišem.
A tle se bo pa pač zgodil deset random akcij, pa da vidimo, pod katero zvezdo si rojen?
Gnusno vem, ampak meni je že parkrat uspelo z dobrim "kihom" poškropiti armaturko v avtu ...
Vem, da moji tablici se odpipa, dokler je ne obrišem.
A tle se bo pa pač zgodil deset random akcij, pa da vidimo, pod katero zvezdo si rojen?
Gnusno vem, ampak meni je že parkrat uspelo z dobrim "kihom" poškropiti armaturko v avtu ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
Machete ::
During the test itself, two things became clear: The Model 3 works largely as intended, and the build quality was the worst we have seen on any new car from any maker over the last 10 years.
TAKE MY MONEY!
btw: stric, ki ga poznam s S modelom, se že tedne (mesece?) ne vozi več z njim. Fura nek lexus hibrid. Očitno ni šlo.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
imagodei ::
meni je se vedno tako neizmerno zabavno, k folk brani ta glup ipad dash.
mislm, lej to:
nekdo se bo ubil, k bo hotu ugasnit klimo med voznjo, ce se se ni, in za to bi morala odgovarjat tesla.
Zanimivo je, da telefona, četudi ga imaš na stojalu/držalu, med vožnjo ne smeš uporabljati. Tablice takisto ne. Tale nadomestek za armaturno ploščo pa očitno lahko ... Oziroma ga v določenih situacijah celo moraš.
- Hoc est qui sumus -
feryz ::
Bo treba iz zakona vreči ven tapkanje po ekranu. Ne samo zaradi Tesle. V bistvu so brez tega početja, vsi novi avti, vsaj delno nefunkcionalni.
Machete ::
Kateri zakon pa to prepoveduje? Resno vprašam, ker touchi so že zelo pogosti.
Majo bemfe neko gestikuliranje po zraku in/ali pa 'joystick i-drive' vse ostalo so touchi.
Majo bemfe neko gestikuliranje po zraku in/ali pa 'joystick i-drive' vse ostalo so touchi.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Machete ()
feryz ::
No ja, glasovno upravljanje deluje že v kar nekaj avtih.
Vprašanje je koliko razumejo kranjski naglas.
Vprašanje je koliko razumejo kranjski naglas.
Machete ::
Ok ja. To sem še pozabil. Ampak praviš, da je tapkanje po zaslonih prepovedano. Verjetno to velja za opremo, ki ni del avtomobila?
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
SambaShare ::
No ja, glasovno upravljanje deluje že v kar nekaj avtih.
Vprašanje je koliko razumejo kranjski naglas.
Pa predvsem slovenska lastna imena. Kaj ti pomaga navigacija/telefon če tega ni, tudi če govoriš perfektno angleščino.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SambaShare ()
SmeskoSnezak ::
Saj vecina novejsih avtomobilov ima "zaslon na dotik" za upravljanje radia, ip.
@ Pusti soncu v srce... @
J.McLane ::
"OK Google" vedno bolje deluje tudi za nekatera slovenska imena, recimo "Tržaška cesta" lepo razume. Tudi diktiranje slovenskega SMSa presenetljivo dobro dela.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
imagodei ::
35. člen ZPrCP
Bi rekel, da je uporaba tablic in telefonov zajeta v prvem odstavku tega člena. Določilo je sicer napisano zelo široko, čeprav se potem v oklepaju nekoliko omeji. Menda tudi vnašanje cilja v navigacijsko napravo med vožnjo, ni dovoljeno, če to zmanjšuje njegovo zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila (na linku je zapisano, da te policija lahko ustavi, če med vožnjo menjaš postajo, pa to vodi v nenadzorovan premik vozila), tako da je v to očitno zajeta tudi navigacija.
Zdaj, kako se ta člen lahko uporablja za touch screene v avtomobilih, kjer 100% upravljanje vozila sploh ni možno drugače kot preko touch screena...? Ne vem. Verjetno lahko policaj argumentira enako - če vijugaš po cesti, ker se prebijaš skozi menije na touchu, ko nastavljaš klimo, te lahko ustavi in kaznuje. Ugibam.
(prepoved uporabe naprav ali opreme, ki zmanjšujejo voznikovo slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila)
(1) Voznik in učitelj vožnje med vožnjo ne sme uporabljati opreme ali naprav na način, ki bi zmanjševale njegovo slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila (maska, slušalke, telefon itd.).
(2) Voznik med vožnjo ne sme poslušati radia ali drugih zvočnih naprav s takšno glasnostjo, ki mu onemogoča normalno slušno zaznavanje v cestnem prometu.
(3) Ne glede na prvi odstavek tega člena sme voznik, razen kandidat za voznika, ki ga učitelj vožnje uči vožnje motornega vozila, kandidat za voznika, ki vozi osebni avtomobil, v spremstvu spremljevalca, učitelj vožnje ter spremljevalec, med vožnjo telefonirati, vendar le ob uporabi naprave za prostoročno telefoniranje. Pri opravljanju nalog, potrebnih za reševanje življenja ali premoženja, preprečitev ali odpravo velike materialne škode, preprečitev ali odpravo onesnaženja okolja in nalog policije ter vojaške policije, je med vožnjo dovoljena uporaba radijske postaje.
(4) Z globo 40 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ne potrebuje vozniškega dovoljenja, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.
(5) Z globo 120 eurov se kaznuje za prekršek voznik, učitelj vožnje motornega vozila ali spremljevalec, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.
Bi rekel, da je uporaba tablic in telefonov zajeta v prvem odstavku tega člena. Določilo je sicer napisano zelo široko, čeprav se potem v oklepaju nekoliko omeji. Menda tudi vnašanje cilja v navigacijsko napravo med vožnjo, ni dovoljeno, če to zmanjšuje njegovo zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila (na linku je zapisano, da te policija lahko ustavi, če med vožnjo menjaš postajo, pa to vodi v nenadzorovan premik vozila), tako da je v to očitno zajeta tudi navigacija.
Zdaj, kako se ta člen lahko uporablja za touch screene v avtomobilih, kjer 100% upravljanje vozila sploh ni možno drugače kot preko touch screena...? Ne vem. Verjetno lahko policaj argumentira enako - če vijugaš po cesti, ker se prebijaš skozi menije na touchu, ko nastavljaš klimo, te lahko ustavi in kaznuje. Ugibam.
- Hoc est qui sumus -
J.McLane ::
Se pravi telefon lahko uporabljaš med vožnjo, samo dotikati se ga ne smeš.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
imagodei ::
Seveda. BT mono slušalke so kul. Samo ne smeš pa po telefonu tapkat in izbirat, koga boš poklical. IOW, lahko se oglasiš, če si klican, ali pa kličeš, če telefon podpira glasovno upravljanje.
- Hoc est qui sumus -
Gregor P ::
Čeprav seveda študije kažejo, da je to enako nevarno ... ni pa še nezakonito.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).