» »

Formula 1 2021

Formula 1 2021

««
19 / 139
»»

ripmork ::

Tistih visokih ozkih zadnjih krilc (2009 - 2016) se jaz še v tistem času nisem navadil, vedno so mi "off" izgledala :D
Naslednje leto bodo sicer spet malce ožje in višje (zaradi boljše efektivnosti krilca in manj umazanega zraka zadaj), ampak ne tako ekstremno, kot so bile. Halo mi je pa kar neviden postal, moram reči. Se je pa sistem absolutno izkazal.

Sicer je pa Mercedes danes hudomušno razpoložen (sam slikca seveda brez videa, pa redbullracing ekipa tag-ana :)))

Skyman ::

Sej glih to imam v mislih vsaka sprememba ko si jo videl,na slikah kako bo naslednje leto se ti je zdelo cudno.Ampak po 2-3 dirkah si se ze navadil na nov izgled.Tako ko je bil halo te je mogoce motilo 2-3 dirke,kasneje te pac ni vec motilo.

BT52 ::

Skyman je izjavil:

Sej glih to imam v mislih vsaka sprememba ko si jo videl,na slikah kako bo naslednje leto se ti je zdelo cudno.Ampak po 2-3 dirkah si se ze navadil na nov izgled.Tako ko je bil halo te je mogoce motilo 2-3 dirke,kasneje te pac ni vec motilo.


To je naravno. To je naravni varovalni mehanizem, ko možgani iščejo spremembe. In se takoj skocentriraš, če je to tebi nevarno ali ne. Zelo zanimivo. Podobno z obrazi in ljudmi, kako hitro se privadiš na obrazne mimike in celo na manevrizme.

billy ::

Merc je zadnji testiral 18" izmed "izbranih ekip".

Seveda so tako v prednosti, saj so že razvijali da imajo že kakšne novitete, ki bodo prišle prav.

driver_x ::

Jaz pa večjih platišč na tisti sliki sploh opazil nisem. Glede sprememb: na zvok turbo motorjev se do sedaj še nisem navadil, mi je bil tisti cvileči dosti boljši. Sicer bom pa videl, ko si spet kakšno dirko v živo ogledam. Turbo motorjev v živo še nisem slišal.

scythe ::

billy je izjavil:

Merc je zadnji testiral 18" izmed "izbranih ekip".

Seveda so tako v prednosti, saj so že razvijali da imajo že kakšne novitete, ki bodo prišle prav.


Spet bo nepošteno do ostalih ekip :)):))
X670F | 7700X | 2x16Gb | 6000Mhz/CL30 | RTX3090FTW3 | HP X27i | Phanteks NV7|

Tilen88 ::

@Skyman Pole bo sezona 2022 prava zate :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Tilen88 ()

PrimozR ::

driver_x je izjavil:

Jaz pa večjih platišč na tisti sliki sploh opazil nisem. Glede sprememb: na zvok turbo motorjev se do sedaj še nisem navadil, mi je bil tisti cvileči dosti boljši. Sicer bom pa videl, ko si spet kakšno dirko v živo ogledam. Turbo motorjev v živo še nisem slišal.

Meni je pa turbo zvok zelo OK če sem pošten. V10ke so bile V10ke, to je dejstvo, ampak pač... Tudi parne lokomotive so bile awsm, ampak pač ne sodijo več v ta svet. Move with the times.

BT52 ::

Kake novosti neki ne bluzite. Bolj lahko skrbi konkurenco kako Ferrari na veliko testira Sf72 v Fioranu z Sainzem, ter Sch.

driver_x ::

PrimozR je izjavil:

driver_x je izjavil:

Jaz pa večjih platišč na tisti sliki sploh opazil nisem. Glede sprememb: na zvok turbo motorjev se do sedaj še nisem navadil, mi je bil tisti cvileči dosti boljši. Sicer bom pa videl, ko si spet kakšno dirko v živo ogledam. Turbo motorjev v živo še nisem slišal.

Meni je pa turbo zvok zelo OK če sem pošten. V10ke so bile V10ke, to je dejstvo, ampak pač... Tudi parne lokomotive so bile awsm, ampak pač ne sodijo več v ta svet. Move with the times.


A si kdaj slišal v10 v živo?

PrimozR ::

Ne. Ampak sem ravno v zadnjem tednu poslušal en podcast od The Race, kjer so komentatorji omenjali, da imajo od V10 in V8 motorjev (ob neuporabi čepkov) trajno poškodovan sluh.

Torej poškodba sluha ali pa nekaj, kjer morda celo ne potrebuješ čepkov, v živo, kaj je bolje? :P

Mislim sej, vsi pogledajo, ko slišijo V10ko, navsezadnje se lahko spomnimo Wolffa, Hamiltona in še par drugih iz post qually seans lani iz Abu Dhabija, ko se je v 2005 V10ki okrog preganjal Fernando. Po drugi strani mi je pa še vedno fakin impresivno tole:

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

ripmork ::

Meni je bil zvok turbin vedno všeč (sploh stari f1 dirkalniki iz 80-ih s turbačem), tudi zdaj mi je. Ampak moram reči, da čez V10 ga ni... enostavno mi deluje kot tisti pristen, taprav f1 zvok, ki se mi je za vedno zažrl nekje v zavest. Nisem ga sicer nikoli v živo slišal, sem pa vsaj V8 enkrat ujel (kakšno uro sem pri stojiščih v Paraboliki še zdržal brez čepkov, potem pa ni šlo več) :)

Tisti, ki ste uspeli ujet V10 in V8 - kakšna razlika v glasnosti je bila?

Skyman ::

FIRST LOOK: New Miami Street Circuit! | Miami Grand Prix

AvtoR ::

ripmork je izjavil:



Tisti, ki ste uspeli ujet V10 in V8 - kakšna razlika v glasnosti je bila?


Formulo sem nazadnje slišal v živo v nesrečni Imoli 1994. Od V8 so res bolela ušesa, nizek rezek zvok. V10 in V12 je bila napram V8 čisto drug svet. Čista poezija in balzam za ušesa. Je treba vedet, da so se takrat motorji vrteli z nižjimi obrati. Pozneje so se tudi V8 vrteli z 18-19000 obrati in imeli bolj screaming sound...
Mene je precej impresionirali tudi pokanje in rjovenje pri prestavljanju navzdol in zaviranje z motorjem. Tega ne moreš slišati na nobenem posnetku tako avtentično kot v živo. Še danes čutim tisti filing...

PrimozR ::

Um... V8ke so šle na 20k+ rpm, V10ke pa na ~19k. V8ke so na tistih 18k rpm omejili umetno.

https://www.f1technical.net/features/18...

driver_x ::

PrimozR je izjavil:

Torej poškodba sluha ali pa nekaj, kjer morda celo ne potrebuješ čepkov, v živo, kaj je bolje? :P


Pri teh motorjih me je vedno oblila kurja polt. Če tega nisi slišal v živo, si niti ne moreš predstavljati. Verjamem da je bilo naporno za tiste, ki so bili več v stiku s temi motorji. Ampak kot gledalcu je bil pa ravno to tisti čar, ki me je potegnil v F1.

AvtoR je izjavil:

Mene je precej impresionirali tudi pokanje in rjovenje pri prestavljanju navzdol in zaviranje z motorjem. Tega ne moreš slišati na nobenem posnetku tako avtentično kot v živo. Še danes čutim tisti filing...


Se strinjam, tega v prenosh ni, niti približno ne. Pokanje pred ovinki je bilo skoraj primerljivo s streljanjem. Nekajkrat sem bil celo na štartu, fenomanalno. Pred korono sem razmišljal, da bi spet obiskal kakšno dirko, vendar se potem ravno zaradi torbo motorjev nisem odločil za obisk v živo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: driver_x ()

Tilen88 ::

Tudi jaz sem bil kot otrok na dirki v Imoli, nikoli ne bom pozabil tistega filinga ko nisi po končani dirki pratični več slišal :p

driver_x ::

Jaz sem vedno imel v ušesih čepke, občasno sem jih snel da sem užival v zvoku. Na štartu ne vem kako bi bilo brez čepkov.

Scorpy84 ::

Tja po letu 09 si lahko ze bil brez čepkov, no edino ko so dirkalniki bili še skupaj, si rabil. Po tem in sploh če si bil višje na tribuni, nisi rabil, sem imel sam papirnate robčke v ušesih :). 2006/7 je pa bilo, vsaj za mene, brutalno. Še čepki niso pomagali, še vedno ne bom pozabil, da si dobesedno čutil močne vibracije skozi noge, tribuna pa iz betona. Pri V10 tega ni bilo, čeprav je bil isto nor zvok. Od takrat je vse šlo navzdol, ko sem bil nazadnje leta 2014, sem bil totalno razočaran, še pogovarjal si se lahko bp, od steze si pa ene 4m, pa sem bil pred pred prvo šikano v kampu, si brez težav kofetkal in poslušal prenos komentarja na tablici. Če pred tem nebi slišal stare motorje, bi mogoče še hodil na dirke, če ne drugega zaradi vzdušja v kampu in na sami dirki. Kdo ve, mogoče drugo leto spet.

Cveto ::

Jaz se bil dvakrat v Imoli, leta 97 in 2000, obakrat brez čepkov. Na tribuni (oziroma travniku nad Rivazzo) sploh ni bilo problema, itak je bilo toliko ljudi, da je kar vpilo zvok. Smo pa šli me ogrevanjem okoli steze in tam zadaj, ko greš ob ravnini po Variante Alta, se pride čisto zraven steze, avti pa ga terajo na polno, tam se je pa komaj dalo zdržat.

Zvok pa seveda tak, da ti grejo kocine pokonci. Takrat sem bil (kot novinar) še na par dirkah, recimo v LeMansu ali na WRC-ju v San Remu, a ni primerjave.

Boobiz ::



Na tem posnetku se dobro sliši in čuti živalskost V8 ere. Pa še iz leta 2011 je posnetek, ko je imel RB tisto pihanje čez difuzor in je res nora zadeva, ko mašina vrešči medtem kot voznik šalta dol.

kocine mi gredo pokonci že samo iz videa. zanimivo, da česa takega nikdar niti približno ne začutiš iz TV prenosa.
I'm drunk, what's your excuse?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Boobiz ()

ripmork ::

Uh, tile pihani difuzorji so dali res zanimiv zvok :)

Leta 2008 obiskal Hockenheim, stojišče v Paraboliki. V8 zvok se ti zareže v ušesa, tisto pokanje iz izpuhov v ovinkih pa je res nekaj posebnega. Pred f1 dirko so bile še druge serije (mislim da sem ravno Porsche cup ujel) in kar noro, kako divje in glasne v živo že tiste zverine delujejo - po televiziji izgledajo precej bolj krotko :)

driver_x ::

Cveto je izjavil:

Zvok pa seveda tak, da ti grejo kocine pokonci. Takrat sem bil (kot novinar) še na par dirkah, recimo v LeMansu ali na WRC-ju v San Remu, a ni primerjave.


Res je, pred dirko F1 sem nekajkrat videl Porsche cup ali nekaj takega, ampak tam vsi avtomobili hkrati, ki so štartali, niso naredili hrupa za en dirkalnik F1.

Konlov ::

Jest se Fisicotevega benetonna na hungaroringu ne spomnim toliko zvoka (tribuna, mađarke), gt3 v luknji Mineralli mi grejo pa še danes kocine pokonci...

TribesMan ::

Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Klamzi ::

Mah nevem kaj komplicirajo...

PrimozR ::

TribesMan je izjavil:

Tole zna bit "zabavno"...

https://www.formula1.com/en/latest/arti...

Pomojem ne bi bilo slabo, če bi nižje dol talali točke v soboto.

BT52 ::

Ehh ni potrebe. Ok vsaj testirajo nekaj. Samo kako je tole skupaj z manjhnim številom motrjev (3 enote), varčevanje z gorivom, gumami in pragmatičnm pristopom ekip smiselno pa je drugo vprašanje. Da ne dodajamo umazanega zraka, DRS in smešnih kazni ob vsakem krivem ali ne krivem incidentu.

Matevz96 ::

TribesMan je izjavil:

Tole zna bit "zabavno"...

https://www.formula1.com/en/latest/arti...


IMO bi morali poskusiti takšen siste: FP1, FP2, FP3, Sprint race z obratnim vrstnim redom trenutne lestvice, Race.

Tako bi ohranili vse tri proste treninge (s predlaganim sistemom je v praksi le še FP1) in dali slabšim ekipam nekaj možnosti za točke. Poleg tega pa bi še za par 100% povečali število prehitevanj.
#hooldthedoor

PrimozR ::

To bi bil kar clusterfuck, verjetnost za nesreče bi bila visoka, to pomeni stroške, itd. Že to, poleg tega da najhitrejši nočejo obratnega vrstnega reda, bi pomenilo, da ekipe ne bi bile za.

Matevz96 ::

PrimozR je izjavil:

To bi bil kar clusterfuck, verjetnost za nesreče bi bila visoka, to pomeni stroške, itd. Že to, poleg tega da najhitrejši nočejo obratnega vrstnega reda, bi pomenilo, da ekipe ne bi bile za.


Ravno to pomeni da bi bilo odlično ker bi močno premešalo vrstni red, težave bi bile sploh za dirkalnike, ki so narejeni za vožnjo v čistem zraku.
#hooldthedoor

ripmork ::

Trenutni kvalifikacijski sistem mi je dober, se mi pa vseeno zdi čisto ok, da nekaj vikendov za tale eksperiment s sprint dirkami žrtvujejo. Že metodologija mi je všeč - da se poskusno spremembe previdno spobajo, tako bi se moralo počet že od nekdaj. Mogoče bo pa pozitivno presenetilo.

AvtoR ::

Obratni vrstni red? Vsi bi kalkulirali, da ne bi bili najhitrejši in da bi si zagotovili najboljši položaj za dirko...

springfield ::

Kako bi kalkuliral, ce bi bil obratni vrstni red glede na trenutno stanje na lestvici?
Obratni vrstni red ni ravno najboljsa opcija. To kar so letos zaceli, da ima prvi manj casa na razpolago v vetrovniku itd je po moje pravi pristop. Plus omejeni budgeti. Da postane malo bol fer tudi za manjse ekipe.

weasel ::

Matevz96 je izjavil:

TribesMan je izjavil:

Tole zna bit "zabavno"...

https://www.formula1.com/en/latest/arti...


IMO bi morali poskusiti takšen siste: FP1, FP2, FP3, Sprint race z obratnim vrstnim redom trenutne lestvice, Race.

Tako bi ohranili vse tri proste treninge (s predlaganim sistemom je v praksi le še FP1) in dali slabšim ekipam nekaj možnosti za točke. Poleg tega pa bi še za par 100% povečali število prehitevanj.


Tudi FP2 je (60min), ampak v soboto pred sprintom.

Matevz96 ::

weasel je izjavil:

Matevz96 je izjavil:

TribesMan je izjavil:

Tole zna bit "zabavno"...

https://www.formula1.com/en/latest/arti...


IMO bi morali poskusiti takšen siste: FP1, FP2, FP3, Sprint race z obratnim vrstnim redom trenutne lestvice, Race.

Tako bi ohranili vse tri proste treninge (s predlaganim sistemom je v praksi le še FP1) in dali slabšim ekipam nekaj možnosti za točke. Poleg tega pa bi še za par 100% povečali število prehitevanj.


Tudi FP2 je (60min), ampak v soboto pred sprintom.


Kolikor sem gledal je po FP1 qually za sprint in z njim Parc Ferme torej FP2 nima ravno smisla če je avto že zaklenjen.
#hooldthedoor

AvtoR ::

springfield je izjavil:

Kako bi kalkuliral, ce bi bil obratni vrstni red glede na trenutno stanje na lestvici?
Obratni vrstni red ni ravno najboljsa opcija. To kar so letos zaceli, da ima prvi manj casa na razpolago v vetrovniku itd je po moje pravi pristop. Plus omejeni budgeti. Da postane malo bol fer tudi za manjse ekipe.


Če je obratni vrstni red glede na skupno razvrstitev, se mi to vsekakor ne zdi slaba ideja.

Boobiz ::

A je kdo gledal monaco historic grand prix?



dirka med Alesijem in Wernerjem je bla res čudovita in na nož, do momenta ko se je Alesi zašaltal.
I'm drunk, what's your excuse?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Boobiz ()

buneech ::

Matevz96 je izjavil:

Kolikor sem gledal je po FP1 qually za sprint in z njim Parc Ferme torej FP2 nima ravno smisla če je avto že zaklenjen.

Parc Ferme je spremenjen, vzmetenje pa še par malenkosti lahko spreminjajo.

springfield ::

Turcija namesto Kanade letos
https://www.formula1.com/en/latest/arti...

b3D_950 ::

Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

billy ::

https://www.racefans.net/2021/04/28/fea...

Merc ves čas korigiral moč pogonske enote, da ne bi FIA prehitro šla v spremembo pravil...

pirlo ::

billy je izjavil:

https://www.racefans.net/2021/04/28/fea...

Merc ves čas korigiral moč pogonske enote, da ne bi FIA prehitro šla v spremembo pravil...

Predvsem omejitev razvoja bi spremenili mnogo prej, ko bi videli gromozanske razlike med motorji. Tako pa so si kupili še 2 lahki prvenstvi.

billy ::

Zanimivo da persone, kot je brawn, tega niso prej spregledale...pa bernie je tudi bil včasih maček, ki je točno vse vedel, kar se je dogajalo...

springfield ::

Mogoce Brawnu ni bilo v interesu, glede na to da je prodal ekipo Mercedesu >:D

Cveto ::

Saj so vedeli, samo ima preveč ljudi interes, da se vse rekordi slava in ostalo prenese nazaj v anglijo. Kot prvo, je F1 še vedno (in bo ostalo tako) angleška zadeva. In mnogim se zdi "prav", da se tudi rekorde on ostalo prenese nazaj "kamor spadajo". Potem so tukaj ljudje, ki imajo neposredni finančni interes. Schumacherjev imperij je bil zgrajen v memčiji, angleži pa od tega niso imeli nič, pri LH pa je drugače.

Vse je šlo po planu, edino Nico jih je presenetil (itak je vedel, da mu tega ne bi več pustili, tako da je raje šel). Problem je z leti postal edino v tem, da tekme niso bile več zanimive, tako da so zdaj malenkost popravili pravila, ravno toliko, da bo zanimivo, še vedno pa bi moral biti LH prvak (da bo postal GOAT itd...). Morda so se ušteli, morda ne, bomo videli.

Verjemite pa, če bi se šlo za recimo Red Bull (ali celo Ferrari), bi pravila popravljali že leta 207-2018 in ne šele 2022. Mercedes se je (pre)dolgo pustilo tako dominanten.

billy ::

Saj ferari so takoj porezali, ko so "goljufali" lani z motorjem...

ripmork ::

Sej o tem da pri MB fejkajo se je že lep čas šušljalo, sam hudič je, da je to težko dokazat :)

Me spomni na začetek 2000-ih in Ferrarijev traction control. Drugi dirkači so opozarjali na to, rdeča dirkalnika sta črtkane črte puščala po stezi (očiten znak) sam kaj, ko je bil tako premeteno skrit, da ga komisarjem ni uspelo dokazat. FIA nazadnje obupala in nazaj legalizirala sistem, šele s standardizirano elektroniko so uspešno dosegli preprečitev podobnih štosov.

billy ::

Saj to ni bilo kršenje pravil, da bi morali karkoli dokazovati...

Pač bi pravila prej spremenili, valda ni nihče mislil, da so bolidi skupaj, če je merc nizal naslove kot za šalo in da je še celo rosberg zmagoval, ki je kao "povprečen"

springfield ::

ripmork je izjavil:

Me spomni na začetek 2000-ih in Ferrarijev traction control. Drugi dirkači so opozarjali na to, rdeča dirkalnika sta črtkane črte puščala po stezi (očiten znak)

To je samo ociten znak, da TC ni deloval kot bi moral.
««
19 / 139
»»