» »

Windows 8 že globoko v razvoju

Windows 8 že globoko v razvoju

Ars Technica - Medtem ko se je razvoj novega Microsoftovega operacijskega sistema pravkar zaključil, je razvoj njegovih naslednikov že pošteno v teku, piše ArsTechnica. Proizvajalci in uporabniki so končno posvojili 64-bitno realnost, zato lahko Microsoft že razmišlja stopničko dlje. Windows 8 naj bi tako izšli tudi v 128-bitnem okusu, za kar sodelujejo z Intelom, IBM-om, AMD-jem in HP-jem. To je v svojem profilu zapisal tudi Robert Morgan, član divizije za raziskave in razvoj pri Microsoftu, a so medtem njegove strani že izginile s spleta. Spletna stran Windows 8 News si je priborila intervju z Morganom, do danes pa lahko bralci zastavijo svoja vprašanja. Seveda ni nujno, da bo Windows 8 dejansko izšel tudi v 128-bitni različici, je pa vse skupaj dokaz, da se premikamo v to smer. Če ne prej, se bo to zagotovo zgodilo z Windows 9.

135 komentarjev

«
1
2 3

WhiteAngel ::

Kdo za vraga bi pa potreboval 128-bit? Vse skupej je marketinški nateg, če je to v resnici res.

Thomas ::

Razvoj tehnologije je veriga "marketinških nategov". Za Bele Angele, ki ne rabijo drugega kot leseno žlico, naj bi se razvoj zaustavil? Se ne bo.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Mavrik ::

"128-bitnost" česa točno bi pa oni meli?
The truth is rarely pure and never simple.

LordPero ::

Razvoj tehnologije je veriga "marketinških nategov". Za Bele Angele, ki ne rabijo drugega kot leseno žlico, naj bi se razvoj zaustavil? Se ne bo.

Hm, se ne bi strinju u celoti oz. je to pač odvisno od trga in neumnosti potrošnikov s tega trga.

To, da je W8 u razvoju je nekako zelo normalno (oz. bi bilo kvečjemu čudno, če ne bi bilo že kaj začetkov W9).

In, 128bitno naslavljanje? Why?

Thomas ::

Ne gre samo za naslavljanje, čeprav, kaj pa veš, do kdaj bo 10^18+ nemogoča adresa. Petabyte.

Gre tudi za operiranje s števili, risanje na ekran in 1000 drugih reči.

A je na tem forumu tudi iz računalništva ene pol čistih laikov?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

techfreak :) ::

Niti Windows 7 še niso dali ven, pa že Windows 8 programirajo ...

Šele nedavno so se 64bit OSi začeli malo bolj uporabljati, MS pa že kar na 128bit?

Tr0n ::

Seveda. Kaj mislis, da en tak sistem razvijejo kar v enem letu? :)

bluefish ::

Niti Windows 7 še niso dali ven, pa že Windows 8 programirajo ...
RTM je zunaj še nekje od julija. Nobena firma pa si v današnjem času ne more privoščiti eno ali večletnega predaha.

kopernik ::

Tudi naslavljanje tako velikega naslovnega prostora ni tako utopično. Ogromni disk arrayi; clustri več sto ali tisoč mašin kontrolirani iz ene same, ki vse ostale "vidi" kot del sebe. In tako naprej, možnosti so odprte.

techfreak :) ::

Niti Windows 7 še niso dali ven, pa že Windows 8 programirajo ...
RTM je zunaj še nekje od julija. Nobena firma pa si v današnjem času ne more privoščiti eno ali večletnega predaha.

Kaj pa predah med Windows XP in Visto?

bluefish ::

Ga tudi ni bilo. Razvoj Viste se je pričel že kmalu po razvoju, nato so nekje na sredini ugotovili, da so bili cilji zastavljeni preveč velikopotezno in razvoj se je pričel znova. Zato je bila razlika med izidoma sistemov tako dolga.

opeter ::

Kdaj bodo izdali 1 Mbitni procesor?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Bistri007 ::

Kaj je to 128-bitno?

SIMDi so že nekaj časa 128-bitni, Intelov AVX pa je 256-biten.
64-bitnen naslovni prostor pomeni 16 milijonov terabajtov. Tega res ne rabimo, še sploh ker ima vsak proces na x64 svoj page table in s tem svojih 16 milijonov terabajtov*.

Opomba: trenutne implementacije x64 imajo manjše tabele, omejene na 48-bit (nekaj takšnega).
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

Thomas ::

Verjetno bodo bodoči procesorji imeli variabilno bitnost. Bodo delali samo 13 bitno, kadar bo to optimalno in 3333333 bitno ko bo to najbolje, glede na tekočo aplikacijo.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Lion29 ::

128bitov za navadne smrtnike trenutno ne predstavlja cisto nic... je pa fajn, da gre platformanaprej, saj bomo lahko cez 7+ let recimo obdelvoali enormne kolicine naenkrat (16+ jedrniki in vec) za obdelavo super HV oz. ulrta HD (7680 x 4320 oz 4320p) in maybe 3D grafiko (se pravi 360x360 x 4320p ?)...verjetno zato tudi rami 64GB+

Pac razvoj gre naprej in bi bilo fajn, da platforma ze v osnovi podpira tako velik naslovni prostor in vse druge moznosti
Founder and CTO @ Article-Factory.ai

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lion29 ()

Filo ::

in tuki jest sedim na tinyxpjih... 32 btnih... in si mislim ... soon soon.... maybe.

:>>

Thomas ::

Vseeno mislim, da tele "verzije" nimajo več toliko smisla. Saj se lahko vsak dan on fly veliko popravi in dopolni, ter tako Windows 9.0 čez čas postanejo Windows 15.8.

Konstantni update je še večja stvar.

in tuki jest sedim na tinyxpjih... 32 btnih... in si mislim ... soon soon.... maybe.

:>>


Zakaj pa misliš, da se svet vrti zaradi tebe? Se ne. Ampak tudi ne proti tebi.

Z drugimi besedam - ne jamrej in ne jokej, ne bod šleva.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

LordPero ::

Ja, zaenkrat je rečeno, da bi pač W8 in W9 imeli do neke mere 128 bitno arhitekturo. IA-128 & stuff.

In glede naslavljanja sem uprašal tiste, ki mislijo, da gre za naslavljanje. Pač zakaj.

@Lion29: Lol.

Evo:
According to that developer, Robert Morgan, Windows 8 and 9 will both have some degree of 128-bit architecture compatibility, with the latter OS definitely supporting IA-128.
Vir.
LordPero

phantom ::

Samo na kakšnih procesorjih naj bi to delovalo? Ali sploh že obstaja kakšna 128-bitna arhitektura? Če takšna arhitektura ne bo za nazaj združljiva z IA-32 in AMD-64, je bolj malo možnosti, da se bo prijela ...
~
~
:wq

oldguy ::

Vseeno mislim, da tele "verzije" nimajo več toliko smisla. Saj se lahko vsak dan on fly veliko popravi in dopolni, ter tako Windows 9.0 čez čas postanejo Windows 15.8.

Konstantni update je še večja stvar.


True, true... Verzije so že dolgo stvar marketinga, ne realnosti.

LordPero ::

Ja, se strinjam, sej SPji so skorej neka vrsta tega. In pa seveda, marketing in različne verzije v tem pogledu samo skrbi za financiranje. Drug podjetniški model bi bile npr. naročnine.

In ja phantom, bo združljivo najmajn s 64.
LordPero

opeter ::

Phantom, a nima Playstation 2 128-bitni CPU?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Lonsarg ::

Ampak, ko govorimo o bitnosti procesorja, tam je namreč največ težav pri implementaciji, kot vidimo z 64bitnostjo. Bitnost procesorja pomeni enostano z koliko bitnimi števili lahko računa? 32bitni procesor je moral razbijati račune, če je nožil z 64bitnimi števili, torej 2^64, jaz to prav razumem?

Recimo ne razumem zakaj so delali sploh 64bitni procesor in niso šli direkt na 128bitni, je sam čip toliko bolj tranzistor potraten, če je več biten?

Jux ::

Menim da je 128 bitnost marketing larifari. Za naslavljanje pomnilnika ni nekega praktičnega razloga, za celoštevilske izračune pri 128 bitih tudi ne vem če je potreba v navadnem CPU (še posebej ker imamo en kup SSE, SSE2, 3,... ukazov ki omogočajo bolj kompleksne izračune), hkrati pa izdelava takih enot dodatno stane in povzroča težave s kompatibilnostjo (se spomnite migracije na x64?). A ni bolj preprosto dodati en "SSE-128"?

I don't buy it, lahko pa meni laiku, kakšen thomas razloži zakaj točno rabimo 128 bitno naslavljanje pomnilnika ali 128 bitno aritmetiko v domačih mlinčkih.
web&blog&etc: http://lukabirsa.com

Monster ::

joj folk no ... Poanta je da bomo enkrat v prihodnosti to definitivno rabli ... Sej v času 16 bitov so vsi isto lapali kaj nam bo 64 bitov ... in evo vam :) . Sicer je do 128 bitov se dalec, je pa definitivno prav, da se tega lotijo že prej, da se sam prehod ne bo vleko kot se je to v primeru 32 na 64 (čeprav marketing bo verjetno poskrbel da se bo :D )
Ka zaboga...

jype ::

Thomas> Vseeno mislim, da tele "verzije" nimajo več toliko smisla. Saj se lahko vsak dan on fly veliko popravi in dopolni, ter tako Windows 9.0 čez čas postanejo Windows 15.8.

Mhm, tako kot Linux. 2.6.31.2 je danes zamenjal 2.6.31.3. Pa samo to komponento - vse ostale se nadgrajujejo neodvisno od tega.

Azgard> Recimo ne razumem zakaj so delali sploh 64bitni procesor in niso šli direkt na 128bitni, je sam čip toliko bolj tranzistor potraten, če je več biten?

"Bitnost" je širina naslavljanja spomina. Koliko bitov lahko hkrati procesor vidi.

128 bitnost nima nikakršnega smisla, dokler je computing distribuiran tako, kot je danes.

Monster> Poanta je da bomo enkrat v prihodnosti to definitivno rabli

Atomov v nam dosegljivem vesolju je malce več kot 10^80, kar je malce več kot 2^256. Atomov v osončju pa malce manj kot to.

Mamo še daleč, tako da ne skrbite z biti - način naslavljanja se bo itak posodobil, preden bomo potrebovali toliko bitov.

Icematxyz ::

In kdaj bo to izšlo? 2012? 2013?

Upam da ne bo na škatli samo oznaka 128bit, DX12, IE9 in Media player 12 ali katera že pač verzija in še bolj vse svetlečo in prozorno glede vmesnika.

Vse lepo in pav ampak entuziasti od tega pač ne moremo preživeti.

bluefish ::

Če gledaš na trenutni razvojni cikel, potem res tam okoli 2012 ali 2013.

Thomas ::

zakaj točno rabimo 128 bitno naslavljanje pomnilnika ali 128 bitno aritmetiko v domačih mlinčkih.


Ker barva enega pixla je recimo zapisana v 24 bitih. Zato rabiš milijon ciklov, da ti en 32 bitni register našopa vse pixle ekrana z neko barvo in zato ponuca recimo tisočinko sekunde. 128 bitni register to lakho naredi ene petkrat hitreje.

Jasno?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Bistri007 ::

SSE je že 128 biten, AVX bo prihodnje leto prinesel 256 bitne računske operacije.

Larrabee ima že 512-bit bitne vektorske enote.

Dokler Intel in AMD nimata procesorjev, ki bo omogočali 64-biten naslovni prostor, je brez veze govoriti o 128-bitnem.

Sicer pa 64-biten procesor lahko na enkrat naslovi 1.6*10^19, to je 16 milijonov terabajtov.

Thomas, slab primer. Eno je naslavljanje, drugo širina dostopa do pomnilnika. Poleg tega danes grafiko izvajajo GPUji, ki imajo DMA za filanje in premikanje kosov pomnilnika.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Bistri007 ()

ikeman ::

Folk, dokler so programski jeziki in orodja taksna kakrsna so imamo lahko XXX-bitno naslavljanje pa ne bo nic bolje.

Da ne govorim o kernelih M$ platform, ki omembe vredne izboljsave od NT5.1 niso videli (Kar v bistvu potrjuje da sploh ni slab!).
To je le M$ promo..

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ikeman ()

Thomas ::

Super primer sem dal, Bistri. Velikokrat se iz registra polni "videoram" in kreira slika. Podatkovno vodilo mora seveda podpirati bitno širino registra, če hočemo imeti kaj od tega. Seveda pa mora biti tudi register dovolj širok, da to naredimo v čimmanj korakih.

Če tega še nisi počel, je to pač nad tvojim nivojim programiranja ali programerskega znanja. Je pa vseeno zelo pomembna reč.

ikeman ... tvoja izjav je pa tud en krneki.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

trnvpeti ::

microsoftu je ostal samo se marketing
office bodo morali kmalu dati v internet
pa se operacijski sistem jim bo pocasi zvisel, jih google z chromeOS pritiska
morajo nekaj novega izumit

bluefish ::

pa se operacijski sistem jim bo pocasi zvisel, jih google z chromeOS pritiska
Kaj ko bio pred takimi komentarji raje počakali na prve konkretne primerke?

Bor H ::

Hehe, ChromeOSe jih res pritiska ja, k da bi reku da je HTC ogrožen ker je dal SE nov dumbphone vn.

trnvpeti ::

ja cela stvar gre v cloud computing
in to microsoftu ni vsec
mora najti nekaj

filip007 ::

M$ ostaja pri tistem, kar najbolje zna nedokončan software in igrice.

"I don't do tech i use it." Eni pravijo...:P
Trevor Philips Industries

trnvpeti ::

narobe!
najbolj obvladajo marketing in prodajo
so pravi mojstri

fosil ::

Najprej bi bilo treba prerezat popkovino z 32 biti.

Toliko govorjenja o 128 bitih, na koncu se bo pa zgodilo da bo windows 8 izšel še v 32 bitni verziji.
Tako je!

filip007 ::

Ja ta plat ima dve strani, eni kupijo BMW zato, ker hočejo dober avto ne pa zarad reklame.

Res pa je, če narediš trd neumen mi lahko prodaš vse.
Trevor Philips Industries

darkolord ::

na koncu se bo pa zgodilo da bo windows 8 izšel še v 32 bitni verziji.
Eh, že 2008 R2 ni več na voljo v 32-bitni različici.

Bistri007 ::

Thomas:
Super primer sem dal, Bistri. Velikokrat se iz registra polni "videoram" in kreira slika. Podatkovno vodilo mora seveda podpirati bitno širino registra, če hočemo imeti kaj od tega. Seveda pa mora biti tudi register dovolj širok, da to naredimo v čimmanj korakih.

Če tega še nisi počel, je to pač nad tvojim nivojim programiranja ali programerskega znanja. Je pa vseeno zelo pomembna reč.

ikeman ... tvoja izjav je pa tud en krneki.


Z navadnimi ukazi lahko izvedeš REP(NE) MOVSB/MOVSW/MOVSD/MOVSQ (byte in default word velikost). Vseeno pa imaš dostop do npr. MOVQ tudi če si v "32-bitnem" general purpose načinu. Ali z novimi AVX (VEX) razširitvami dostop do ukaza VMOVDQU, ki ti omogoča 256-bitno premikanje. Tudi če je naslov 32-biten...

VMOVDQU ymm2/m256, values from ymm1 to ymm2/mem ymm1
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

Thomas ::

dostop do ukaza VMOVDQU, ki ti omogoča 256-bitno premikanje


Vseeno moraš zračunati ali obdelati v procesorju kaj boš muval. Širše registre imaš, hitrejši je lahko izračun.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Bistri007 ::

Saj, ampak za to je bolje imeti pakirane integerje. Če si dal že za primer RGB barve - to ti klasičen primer pakiranega integerja. Samo ne vem, kako boš v EAX/RAX kaj priševal ali odšteval, kaj šele delil ali množil na teh bajtih znotraj EAX/RAX. OK, bitne operacije tipa AND/OR/XOR/NOT gredo.

Zato pa ti pravim, da je bolje imeti za izračune SIMD (SSE/AVX), naslavljanje pa lahko ostane 32-bitno. Trenutno so lahko logični naslovi v x64 samo 48-bitni! Zgornjih 16 bitov naslova je rezerviranega. Eni bi pa strašili z 128-bitnimi naslovi, če še 64-bitni logičnih naslovov nimamo!
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

Dr_M ::

Ko je Billi izjavil, da je 640k dovolj, so se vsi zgrazali.
Zdaj bi naredili nekaj vec, se spet vsi zgrazajo.


Ja, racunalnistvo res ni za tiste, ki mislijo, da so pojedli celo znanje sveta.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Bistri007 ::

Še ena stvar, ki se mi je najprej zdela preveč očitna, da bi jo pisal: za prepustnost podatkov je bolj pomembna prepustnost vodila cache < --- > RAM, kot pa sama širina registrov. Nismo več v časih 386SX...
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Bistri007 ()

destroyer2k ::

fosil

MS je že predlani najavil da windows 8 oziroma naslednik windows 7 ne bo več 32 bit. Glede 128 bit sem siguren da meni še dolgo časa ne bo koristil, ampak jaz im ne prinašam največ denarja to je IT industrije, tako da če pa njim koristi pa lepo da MS naredi za svoje stranke to.

Matako ::

Hm, ko so pred par dnevi novico objavili na osnews.com je precej bralcev posumilo, da gre mogoče predvsem za 128-bit razširitve datotečnega sistema (a la ZFS) kot "bitnost" proc. arhitekture - se pridružujem.
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

3p ::

Thomas ga seka... Ti imaš že sedaj več kot 64-bitne registre, lahko imaš komot več-kot 64-bitno vodilo (grafične kartice recimo), računaš lahko z več biti...
128 bitni Windowsi bi podpirali tak naslovni prostor - in oni najbrž lahko kodo tako prilagodijo, da ne bo dosti dela, ko bo na voljo ustrezen procesor (pa če ostanemo na njihovi stari arhitekturi ga še ni). V tem trenutku bolj marketingtalk, PMSM.
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Microsoft je predstavil Windows 10 (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Ostalo
14342058 (35015) boolsheat
»

Razvoj Windows za 64-bitni ARM v teku

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
114805 (3694) Invictus
»

Računalniki postajajo 64-bitni

Oddelek: Novice / Ostala programska oprema
3312578 (10881) MrStein
»

Windows 8 že globoko v razvoju (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
13513867 (9331) MrStein
»

R300 prvi z 128-bitnimi barvami

Oddelek: Novice / Grafične kartice
172233 (2233) coderock

Več podobnih tem